Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tilannepäivitystä
Nollasin vikamuistin ja pistin virrat päälle. Ei tullut uusia vikailmoituksia.
Akun miinusnapa ei ollut kunnolla kiinni, mutta pyöräytin startilla sekunnin. Ei uusia vikailmoituksia.
Pyöräytin piruuttaan vähän pitempään ja sehän pärähti käymään ...kele! ja sitten kyllä yhtä
Tässä uusimmat vikakoodit. MAF vika on ihan oikeasti kun rokkatorvi ja resonaattoriputki on irti läppäakselilta.
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Below Minimum Limit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1200 rpm
Environmental Condition Two: Standardised Load: 6.75 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: -3.47 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: -15 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 6.95 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.49 volts
Löytyisikö keltään mistään noista maapisteiden sijainneista ohjetta, piirrustusta, sanallista selostusta tai kuvia. Varmaan vielä jossain on tutkimaton liitos joka tarvii tarkistuksen.
Tähän mennessä tiedossa olevat maapisteet:
Akun - johdon korin maadotuspisteeseen tulee myös nippu piuhoja puristettuna yhteen rengasliittimeen
Ecun kiinnityksen vieressä imusarjassa maadoituspiste
Etumaisen kannen päädyn maadoitus resonaattorikotelon alla monta piuhaa samassa rengasliittimessä
Nollasin vikamuistin ja pistin virrat päälle. Ei tullut uusia vikailmoituksia.
Akun miinusnapa ei ollut kunnolla kiinni, mutta pyöräytin startilla sekunnin. Ei uusia vikailmoituksia.
Pyöräytin piruuttaan vähän pitempään ja sehän pärähti käymään ...kele! ja sitten kyllä yhtä
Tässä uusimmat vikakoodit. MAF vika on ihan oikeasti kun rokkatorvi ja resonaattoriputki on irti läppäakselilta.
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Below Minimum Limit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1200 rpm
Environmental Condition Two: Standardised Load: 6.75 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: -3.47 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: -15 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 6.95 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.49 volts
Löytyisikö keltään mistään noista maapisteiden sijainneista ohjetta, piirrustusta, sanallista selostusta tai kuvia. Varmaan vielä jossain on tutkimaton liitos joka tarvii tarkistuksen.
Tähän mennessä tiedossa olevat maapisteet:
Akun - johdon korin maadotuspisteeseen tulee myös nippu piuhoja puristettuna yhteen rengasliittimeen
Ecun kiinnityksen vieressä imusarjassa maadoituspiste
Etumaisen kannen päädyn maadoitus resonaattorikotelon alla monta piuhaa samassa rengasliittimessä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osta korjaamokirja, sieltä ne selviää ja vähän muutakin.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Battery voltage on aivan liian alhainen. Kun putoaa alle 12 V ei enää välttämättä anna kipinää vaikka pyörittäisi. Mitäs jos hankkisit kunnollisen akun ihan ekaks. Ja sit käyntiin ja varmistat että latausjännite on 14-15V.
Ja jos akun miinusnapa ei ole kunnolla kiinni niin maapisteiden sijainnilla ei ole vitunkaan merkitystä
Ja jos akun miinusnapa ei ole kunnolla kiinni niin maapisteiden sijainnilla ei ole vitunkaan merkitystä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Potilas 156 2,5 V6
Onkos tämä nyt sitten se kampiakselin asentotunnistin:
Satunnaisesti silloin tällöin saanut sahata käyntiin, useita (10-30) käynnistysyritystä, ja sit vaan ykskas on pärähtänyt tulille. Ajosta ei ole sammunut kertaakaan. Tänään ei sitten millään lähtenyt käyntiin, akku rupes ja hiipumaan jo. Läppäri+kaapeli+vara-akku+starttikaapelit kotoa ja tutkimaan. Tommonen koodi tuli, avaimesta kun käänsi niin auto tärähti laakista tulille. WTF? Anturi menee tietty vaihtoon heti kun kotiin pääsee, sikäli kun tuo on se kampuran asentotunnistin vauhtipyörän takana
Onkos tämä nyt sitten se kampiakselin asentotunnistin:
Satunnaisesti silloin tällöin saanut sahata käyntiin, useita (10-30) käynnistysyritystä, ja sit vaan ykskas on pärähtänyt tulille. Ajosta ei ole sammunut kertaakaan. Tänään ei sitten millään lähtenyt käyntiin, akku rupes ja hiipumaan jo. Läppäri+kaapeli+vara-akku+starttikaapelit kotoa ja tutkimaan. Tommonen koodi tuli, avaimesta kun käänsi niin auto tärähti laakista tulille. WTF? Anturi menee tietty vaihtoon heti kun kotiin pääsee, sikäli kun tuo on se kampuran asentotunnistin vauhtipyörän takana
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo se lienee ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jäi se käyntiinlähtö yhdeksi ainoaksi kerraksi. Käyttiksestä 2 vuotta vanha akku ja sama ongelma.
Ei käynnisty, ecu - OBD linja pätkii mielipuolena eikä vikakoodeja. Samaan aikaan kaasuläppä heittää läppää sen minkä kerkeää.
Tutkin mitä auto vie lepotilassa virtaa ja alkuheräilyn jälkeen menee silti 0,8 A!
Jonnekin menee sähköä vaikka luukut kiinni ja valot sammuksissa. Tuskin kello 10W imaisee?
Kaasuläppä alkoi risomaan sen verran että tempasin liittimen siitä irti ja yllätys, yllätys OBD linja ei pätkinyt enää yhtään. Starttasin ja Busso heräsi aina startista. Vikakoodeina luonnollisesti kaasuläpän virheilmoitukset.
Nyt vaikuttaisi, että käyntiinlähtö ja OBD linjaongelmat on ecu-kaasuläppä -kaapelointi alueella. Lämpömittarikin palasi normaaliin lukemaan tuon kaasuläpän poiskytkemisen jälkeen, joten voisiko tuo yksin sabotoida käyntiinlähtöä?
Ei käynnisty, ecu - OBD linja pätkii mielipuolena eikä vikakoodeja. Samaan aikaan kaasuläppä heittää läppää sen minkä kerkeää.
Tutkin mitä auto vie lepotilassa virtaa ja alkuheräilyn jälkeen menee silti 0,8 A!
Jonnekin menee sähköä vaikka luukut kiinni ja valot sammuksissa. Tuskin kello 10W imaisee?
Kaasuläppä alkoi risomaan sen verran että tempasin liittimen siitä irti ja yllätys, yllätys OBD linja ei pätkinyt enää yhtään. Starttasin ja Busso heräsi aina startista. Vikakoodeina luonnollisesti kaasuläpän virheilmoitukset.
Nyt vaikuttaisi, että käyntiinlähtö ja OBD linjaongelmat on ecu-kaasuläppä -kaapelointi alueella. Lämpömittarikin palasi normaaliin lukemaan tuon kaasuläpän poiskytkemisen jälkeen, joten voisiko tuo yksin sabotoida käyntiinlähtöä?
- Hanska
- Viestit: 41
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
- Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti") - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sopiiko oireet mahdollisesti tässä ketjussa pohdittuun ECU:n vikaan? Ketjussa on myös linkki videoon tuon tapauksen hervottomasta kaasuläpästä.
Melekosta kyytiä.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa kaasulapän sisuskalut olla kaputt eli ottaa maihin. Koita saada jostain toinen kaasuläppä testattavaksi.atm kirjoitti: Kaasuläppä alkoi risomaan sen verran että tempasin liittimen siitä irti ja yllätys, yllätys OBD linja ei pätkinyt enää yhtään. Starttasin ja Busso heräsi aina startista. Vikakoodeina luonnollisesti kaasuläpän virheilmoitukset.
Nyt vaikuttaisi, että käyntiinlähtö ja OBD linjaongelmat on ecu-kaasuläppä -kaapelointi alueella. Lämpömittarikin palasi normaaliin lukemaan tuon kaasuläpän poiskytkemisen jälkeen, joten voisiko tuo yksin sabotoida käyntiinlähtöä?
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä tämäkin vahvasti ecu-vialta vaikuttaa. Oireet menee ihan yks yhteen tuossa em. ketjussa kerrottujen oman busson ongelmien kanssa. Varsinkin nyt kun kaasulåpän häröilytkin tuli kuvioihin, niin näyttää aika pahalta.Hanska kirjoitti:Sopiiko oireet mahdollisesti tässä ketjussa pohdittuun ECU:n vikaan? Ketjussa on myös linkki videoon tuon tapauksen hervottomasta kaasuläpästä.
Mites atm, vilkkuuko mittaristossa moottoriohjauksen valo samaan tahtiin kaasuläpän raksutuksen kanssa? Ja jos samaan aikaan raksutuksen kanssa (vaikka kone ei käy) polkaiset kaasun nopeasti pohjaan, niin tuleeko kuvioihin vdc/abs errorit?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä atm:n ongelmahan diagnosoitiin jo kaasuläppäviaksi 16.tammikuuta 2017 klo 13:39 sämpyn lähettämässä viestissä
ECU ja/tai kaasuläppä paskana.
Oliko tuossa yksilössä hyvä kori, vaihteisto ja kone? Jos hyvät niin EHKÄ jotain järkeä koittaa korjata. Jos kori kovastikin ruostunut niin eikun paaliin vaan ja kone/laatikko myyntiin.
ECU ja/tai kaasuläppä paskana.
Oliko tuossa yksilössä hyvä kori, vaihteisto ja kone? Jos hyvät niin EHKÄ jotain järkeä koittaa korjata. Jos kori kovastikin ruostunut niin eikun paaliin vaan ja kone/laatikko myyntiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuota ketjua on luettu ja jotain samaa jotain poikkeavaa tässä tapauksessa on.
Kaasua polkaistessa moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan kiivaasti mutta VDC valo ei syty kuin vasta silloin kun akun jännite putoaa liikaa. Eli pitkän starttauksen jälkeen.
Suolistetaan seuraavaksi läppäkoneisto. Tuli vaan mieleen, että mitenhän tuo karjasee jos koittaa käynnistää ilman läppakoneistoa, sekin näyttäis olevan mahdollista mutta ei todellakaan suotavaa
Jos järjellä ajattelee niin ei tuon rassaamisessa mieltä ole, rahaa palaa saman verran millä nettiautosta saa valmiita kamppeita. Toki taitaa niissäkin olla samat vaivat nurkan takana odottamassa.
http://www.hawkcars.co.uk/hf3000/index.html
Kone ja loota talteen tuota projektia varten...erillinen suorasytkä ja 3x weber patteristo niin saa heittää vesilintua noilla orkkisreleillä. Siirtyy samalla vetokin oikeaan päähän ajoneuvoa
Puuhakilvillä aina sitten Bella Italiaan.
Kaasua polkaistessa moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan kiivaasti mutta VDC valo ei syty kuin vasta silloin kun akun jännite putoaa liikaa. Eli pitkän starttauksen jälkeen.
Suolistetaan seuraavaksi läppäkoneisto. Tuli vaan mieleen, että mitenhän tuo karjasee jos koittaa käynnistää ilman läppakoneistoa, sekin näyttäis olevan mahdollista mutta ei todellakaan suotavaa
Jos järjellä ajattelee niin ei tuon rassaamisessa mieltä ole, rahaa palaa saman verran millä nettiautosta saa valmiita kamppeita. Toki taitaa niissäkin olla samat vaivat nurkan takana odottamassa.
http://www.hawkcars.co.uk/hf3000/index.html
Kone ja loota talteen tuota projektia varten...erillinen suorasytkä ja 3x weber patteristo niin saa heittää vesilintua noilla orkkisreleillä. Siirtyy samalla vetokin oikeaan päähän ajoneuvoa
Puuhakilvillä aina sitten Bella Italiaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ecu toivottavasti on tarpeeksi järkevä ja jättää bensan tai sytkän pois, jos kaasuläppää ei näy lainkaan ja heti startista MAF sanoo "täyyyysiä".atm kirjoitti:Suolistetaan seuraavaksi läppäkoneisto. Tuli vaan mieleen, että mitenhän tuo karjasee jos koittaa käynnistää ilman läppakoneistoa, sekin näyttäis olevan mahdollista mutta ei todellakaan suotavaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäis vissiin avata projektipuolelle tämän potilaan epätoivoinen elvytysosio.
Kaasuläppä nyt putsattu ja tarkistettu moottorin toiminta. Vajaalla 4V jännitteellä avaa läpän täysin auki ja rempan jälkeen potikoiden resistanssit muuttuu liittimiltä mitattuna 1,2 kohm -> n.400 ohm.
Moottori ottaa 2 A virran kun on läppä täysin auki eli ecun täytyy kyetä työntää jonkin verran virtaa että läppä toimii.
Ei muutosta oireissa, ei lähde käyntiin, kaasua painettaessa moottorivikavalo vilkkuu kiivaasti ja läppä heittää läppää omia aikoja ja OBD kytkentä pätkii läpän tahtiin. Läpälle menevän liittimen kun irrottaa lähtee heti käyntiin, tosin pahasti röpöttäen ja luonnollisesti limp tilan virheilmoitus.
Diagnoosi taitaa olla se, että ecu on sökö. Läppämoottori tarvitsee kuitenkin jonkin verran virtaa, jota ecu ei kykene syöttämään, samalla ecun oma jännite notkahtaa ja se aiheuttaa pätkimistä OBD linjaan. Eculta moottorille menevien johtojen välillä ei ole jännitettä vaan ainoastaan maata vasten sieltä löytyi n. 2,3 V jännitteet molemmista pinneistä. Ecu työntää noihin pinneihin pulssijännitettä joten pitäisi olla scooppi että näkisi kanttiaallon ja sen muutoksen vastusarvon muuttuessa.
Nyt loppuun se tyhmä kysymys. Liikkuuko kaasuläppä kaasupoljinta painettaessa jos moottori ei ole käynnissä eli virta-avain MAR asennossa?
Tutkin kaasupolkimen toimintaa, ovatko lukemat normaaleja, jostakin luin että jännite arvot pitäisi mennä ristiin, tuossa näkyy vain % arvot. Pitäisikö ne ristiinmenevät jännitearvot kuitenkin tarkistaa vielä erikseen vai voiko noiden perusteella päätellä toimivuuden?
Tyhjäkäintiasento
Accelerator potentiometer
Accelerator 1 Potentiometer: 13.881 %
Accelerator 2 Potentiometer: 14.272 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 13.783 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 14.272 %
Accelerator Pedal Percentage: 0 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.697 °
Target Accelerator value from line characteristics: 0 %
Accelerator Target value: 0 %
N. puoliväli
Accelerator 1 Potentiometer: 48.094 %
Accelerator 2 Potentiometer: 48.289 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 48.094 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 48.289 %
Accelerator Pedal Percentage: 48.576 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.697 °
Target Accelerator value from line characteristics: 51.372 %
Accelerator Target value: 19.999 %
Kaasu pohjassa
Accelerator 1 Potentiometer: 83.187 %
Accelerator 2 Potentiometer: 83.48 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 83.284 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 83.48 %
Accelerator Pedal Percentage: 100 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.756 °
Target Accelerator value from line characteristics: 100 %
Accelerator Target value: 19.999 %
Arvot eivät vaeltaneet eri lukemahetkillä ainoastaan pilkun jälkeiset arvot hieman heitti. Samalla vääntelin pedaalia sivusuunnassa eikä silläkään ollut suurta vaikutusta.
Seuraava testi: Purin kaasuläppäanturilta läppää kääntävän hammasrattaan pois että saan luettua potikan arvot.
Kaasu kiini
Throttle 1 Potentiometer: 5.882 %
Throttle 2 Potentiometer: 93.725 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 99.07 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 98.605 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
puoli kaasua
Throttle 1 Potentiometer: 49.02 %
Throttle 2 Potentiometer: 50.98 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 47.907 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 47.907 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
ja Flat out
Throttle 1 Potentiometer: 84.314 %
Throttle 2 Potentiometer: 16.078 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 6.047 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 6.512 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
Voiko noista arvoista päätellä jotain vikaa?
Hoksasin että polttoainepumpun rele on kimpassa läppäakselin läpän heiton kanssa. Kiskaisin releen irti ja johan rauhoittui läpänkin heitto.
Samalla meni ajonesto päälle eli tuolla releellä on aika monta muuttujaa kytkentäkaavionkin mukaan.
PA pumppu on helppo saada pyörimään mutta hieman pitää miettiä kuinka tuon ohjauspuolen saa juksattua niin että ajonesto ei mene päälle ja ruiskujen ohjausrele vielä toimisi. Ecu siis syöttää jännitteen ensin ruiskujen ohjausreleen kautta vielä pA-pumpun releelle. Siinä välissä jännitetiedon otto ajonestolle ja sieltä eculle takaisin maihin. Mielenkiintoista
Onkos tuo ruiskun rele samassa relekeskittymässä PA releen kanssa vai jossain muualla?
Kaasuläppä nyt putsattu ja tarkistettu moottorin toiminta. Vajaalla 4V jännitteellä avaa läpän täysin auki ja rempan jälkeen potikoiden resistanssit muuttuu liittimiltä mitattuna 1,2 kohm -> n.400 ohm.
Moottori ottaa 2 A virran kun on läppä täysin auki eli ecun täytyy kyetä työntää jonkin verran virtaa että läppä toimii.
Ei muutosta oireissa, ei lähde käyntiin, kaasua painettaessa moottorivikavalo vilkkuu kiivaasti ja läppä heittää läppää omia aikoja ja OBD kytkentä pätkii läpän tahtiin. Läpälle menevän liittimen kun irrottaa lähtee heti käyntiin, tosin pahasti röpöttäen ja luonnollisesti limp tilan virheilmoitus.
Diagnoosi taitaa olla se, että ecu on sökö. Läppämoottori tarvitsee kuitenkin jonkin verran virtaa, jota ecu ei kykene syöttämään, samalla ecun oma jännite notkahtaa ja se aiheuttaa pätkimistä OBD linjaan. Eculta moottorille menevien johtojen välillä ei ole jännitettä vaan ainoastaan maata vasten sieltä löytyi n. 2,3 V jännitteet molemmista pinneistä. Ecu työntää noihin pinneihin pulssijännitettä joten pitäisi olla scooppi että näkisi kanttiaallon ja sen muutoksen vastusarvon muuttuessa.
Nyt loppuun se tyhmä kysymys. Liikkuuko kaasuläppä kaasupoljinta painettaessa jos moottori ei ole käynnissä eli virta-avain MAR asennossa?
Tutkin kaasupolkimen toimintaa, ovatko lukemat normaaleja, jostakin luin että jännite arvot pitäisi mennä ristiin, tuossa näkyy vain % arvot. Pitäisikö ne ristiinmenevät jännitearvot kuitenkin tarkistaa vielä erikseen vai voiko noiden perusteella päätellä toimivuuden?
Tyhjäkäintiasento
Accelerator potentiometer
Accelerator 1 Potentiometer: 13.881 %
Accelerator 2 Potentiometer: 14.272 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 13.783 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 14.272 %
Accelerator Pedal Percentage: 0 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.697 °
Target Accelerator value from line characteristics: 0 %
Accelerator Target value: 0 %
N. puoliväli
Accelerator 1 Potentiometer: 48.094 %
Accelerator 2 Potentiometer: 48.289 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 48.094 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 48.289 %
Accelerator Pedal Percentage: 48.576 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.697 °
Target Accelerator value from line characteristics: 51.372 %
Accelerator Target value: 19.999 %
Kaasu pohjassa
Accelerator 1 Potentiometer: 83.187 %
Accelerator 2 Potentiometer: 83.48 %
Accelerator 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 83.284 %
Accelerator 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 83.48 %
Accelerator Pedal Percentage: 100 %
Actual Accelerator value after limitation: 7.756 °
Target Accelerator value from line characteristics: 100 %
Accelerator Target value: 19.999 %
Arvot eivät vaeltaneet eri lukemahetkillä ainoastaan pilkun jälkeiset arvot hieman heitti. Samalla vääntelin pedaalia sivusuunnassa eikä silläkään ollut suurta vaikutusta.
Seuraava testi: Purin kaasuläppäanturilta läppää kääntävän hammasrattaan pois että saan luettua potikan arvot.
Kaasu kiini
Throttle 1 Potentiometer: 5.882 %
Throttle 2 Potentiometer: 93.725 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 99.07 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 98.605 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
puoli kaasua
Throttle 1 Potentiometer: 49.02 %
Throttle 2 Potentiometer: 50.98 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 47.907 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 47.907 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
ja Flat out
Throttle 1 Potentiometer: 84.314 %
Throttle 2 Potentiometer: 16.078 %
Throttle 1 Potentiometer (Standardised for end limit): 6.047 %
Throttle 2 Potentiometer (Standardised for end limit): 6.512 %
Throttle Angle: 5.057 °
Throttle Lower Limit: 10.944 %
Throttle Lower Limit Self-Adaptation: 4: Learning
Voiko noista arvoista päätellä jotain vikaa?
Hoksasin että polttoainepumpun rele on kimpassa läppäakselin läpän heiton kanssa. Kiskaisin releen irti ja johan rauhoittui läpänkin heitto.
Samalla meni ajonesto päälle eli tuolla releellä on aika monta muuttujaa kytkentäkaavionkin mukaan.
PA pumppu on helppo saada pyörimään mutta hieman pitää miettiä kuinka tuon ohjauspuolen saa juksattua niin että ajonesto ei mene päälle ja ruiskujen ohjausrele vielä toimisi. Ecu siis syöttää jännitteen ensin ruiskujen ohjausreleen kautta vielä pA-pumpun releelle. Siinä välissä jännitetiedon otto ajonestolle ja sieltä eculle takaisin maihin. Mielenkiintoista
Onkos tuo ruiskun rele samassa relekeskittymässä PA releen kanssa vai jossain muualla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä tarkoittaa kytkentäkaaviossa osa E7050?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Automaattivaihteisto.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on syyläri vaihdettu uuteen ihan vain huomatakseni, että paisarissa on pientä halkeamaa ja paineen kasvaessa sylkee sieltä vähän nesteitä ulos.
Mistäs olette paisareita tilailleet? En löytänyt nopeasti katsottuna kuin Alfa Workshopista ja siellä aika suolainen hinta..
Mistäs olette paisareita tilailleet? En löytänyt nopeasti katsottuna kuin Alfa Workshopista ja siellä aika suolainen hinta..
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Löytynee useasta purku raadosta. Eivät niin kirkaita kuin uusi, mutta useinmiten vielä ehjiä. Hintakin on usein ihan siedettävä. Pistä kyselyyn. Muista että paisareita on molemminkätisiä, riippuen moottorista. Itelläkin onnistui vasta toisella kerralla.
Löytynee useasta purku raadosta. Eivät niin kirkaita kuin uusi, mutta useinmiten vielä ehjiä. Hintakin on usein ihan siedettävä. Pistä kyselyyn. Muista että paisareita on molemminkätisiä, riippuen moottorista. Itelläkin onnistui vasta toisella kerralla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polttoaineen paineensäädin lienee tankissa. Onko sellainen osa että voi vaihtaa erikseen vai kuuluuko kiinteästi pumppukokonaisuuteen.
Mielenkiintoinen ratkaisu kuinka se tietää ruiskutukin paineen kun etäisyyttä on kuitenkin reilut 2 metriä.
Mielenkiintoinen ratkaisu kuinka se tietää ruiskutukin paineen kun etäisyyttä on kuitenkin reilut 2 metriä.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Poltoaineputken tankin päässä on hyvinkin sama paine kuin jakotukin päässä jollei sitten matkalla ole tukoksia. Korkeuseroa ei kuitenkaan juurikaan ole ja 0,1bar paine-ero vaatisi kuitenkin 1 metrin matkan taivasta kohti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lienee sitten reilusti mitoitettu tuotto pumpulla. Kun kulutus kasvaa paine alenee aika reippaasti jos mittaus ja paineentuotto samassa pisteessä.Onhan siinä putken oma virtausvastus joka kasvaa virtauksen kasvaessa, ehkäpä ovat kompensoineet sen jotenkin softalla
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valeon paisuntasäiliö eBaysta esim.Verttiv kirjoitti:Nyt on syyläri vaihdettu uuteen ihan vain huomatakseni, että paisarissa on pientä halkeamaa ja paineen kasvaessa sylkee sieltä vähän nesteitä ulos.
Mistäs olette paisareita tilailleet? En löytänyt nopeasti katsottuna kuin Alfa Workshopista ja siellä aika suolainen hinta..
On kahta mallia 156:ssa tietääkseni. Tästä ei absoluuttista varmuutta foorumille tainnut syntyä?
Eperistä V6:n osanumeroita;
60692706 (Pre-FL ja FL) 2.5 v6
60693147 3.2v6 eli GTA, myyjät myyvät tuota myös noihin muihin sopivana, jotta en tiedä.
eBay sanoo, että vähän kalliimpi ku parikymppiä...
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156- ... Swq7JULQy1
Originaalina
http://www.ebay.com/itm/Original-Alfa-R ... SwpDdVMLdz
Onhan tuota tarjolla. En katsonut nimarkia, sparetoa ym. joilta todennäköisesti löytyy myös?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No laskeppas sitten millainen paine-ero on 2 metriä pitkän putken päässä 40 cm korkeuserolla kun putken sisähalkaisija on 6mm, paine lähtöpäässä 3,5 bar ja virtaus kulutuksella 7 litr/tunti (eli 116,7 cm3 /minuutti eli 1,95 millilitraa sekunnissa).atm kirjoitti:Lienee sitten reilusti mitoitettu tuotto pumpulla. Kun kulutus kasvaa paine alenee aika reippaasti jos mittaus ja paineentuotto samassa pisteessä.Onhan siinä putken oma virtausvastus joka kasvaa virtauksen kasvaessa, ehkäpä ovat kompensoineet sen jotenkin softalla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
7 litraa tunti ehkä ei merkitystä mutta kun hetkellinen kulutus on 120 L/h niin ei ole paine sama poisto ja lähtöpäässä
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mite siu Alfa niin helvetisti kuluttaa? Edes hetkellisesti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa myös vaihtaa korkki ellei vo:n kanssa tule uutta. -> Hyvä varmistaa että paineventtiili toimii korkissa. Niitä on eBayssä reilusti suklaapatukka hintaan.Verttiv kirjoitti:Nyt on syyläri vaihdettu uuteen ihan vain huomatakseni, että paisarissa on pientä halkeamaa ja paineen kasvaessa sylkee sieltä vähän nesteitä ulos.
Mistäs olette paisareita tilailleet? En löytänyt nopeasti katsottuna kuin Alfa Workshopista ja siellä aika suolainen hinta..
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Isäukko kuvittelee jötsin jakohihnan vaihdon/purkamisen olevan ydinfysiikkaa. Ei kai se nyt kovin paljon vaikeampaa ole kuin vanhaan Corollaankaan?
- Hanska
- Viestit: 41
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
- Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti") - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähteekö kuskin puolen vetarin tumppi etuperästä vetämällä? Tuli vissiin stefa rikottua alustahommissa kun eilen vaihdetut Redlinet tiputtelee lattialle...
Melekosta kyytiä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korollasta tiedä onko siinä hihnaakaan, mutta JTS:ssässä ajoituspalat kohdilleen, kellolla 1.n mäntä ykk ja tarvittaessa pultit auki nokkien päästä ja uudet lelut (sis vesipumpun) paikoilleen.Kertsu kirjoitti:Isäukko kuvittelee jötsin jakohihnan vaihdon/purkamisen olevan ydinfysiikkaa. Ei kai se nyt kovin paljon vaikeampaa ole kuin vanhaan Corollaankaan?
Momentit on aika varovaiset osassa osia, mutta pakonokan pultti vedetään kiinni asti.
Itse olen kiristänyt sen kiristimen pikkaisen yli merkin, niin se on sitten kuluneella hihnalla vielä kiristävässä moodissa eikä nojaa pohjaan.
Edit: Sen sitten huomaa jos on koitettu avata lukituspalaa vastaan nokan pulttia, siitä lukituspalan paikaille tulevasta kohdasta puuttunee jengat?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Tarkoituksena on ottaa nokka-akseli irti ja vaihtaa ainakin nostajat. Ukko mietti sitä kuinkahan se onnistuu ilman että menee ajoitukset pieleen? Siinä ei taida olla lukkopaloista apua.
Ja joo, ei ehkä osaamattoman kannattaisi alkaa tekemään, mutta kun olen koko autoiluhistoriani ajan vienyt korjaamolle, niin ajattelin nyt olevan korkea aika alkaa itse opettelemaan, varsinkin kun Alfoja aion jatkossakin pitää
Ja joo, ei ehkä osaamattoman kannattaisi alkaa tekemään, mutta kun olen koko autoiluhistoriani ajan vienyt korjaamolle, niin ajattelin nyt olevan korkea aika alkaa itse opettelemaan, varsinkin kun Alfoja aion jatkossakin pitää
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin että ajattelit saada sen koko nokan irti ja takaisin asemiinsa ilman lukkopaloja? Ota video ekasta startista tuon jälkeen...Kertsu kirjoitti:^ Tarkoituksena on ottaa nokka-akseli irti ja vaihtaa ainakin nostajat. Ukko mietti sitä kuinkahan se onnistuu ilman että menee ajoitukset pieleen? Siinä ei taida olla lukkopaloista apua.
Oikeasti, etenkään tuota operaatiota en lähtisi tekemään ilman lukkopaloja. Ykkönen YKK:hon ja nokka lukkopalan avulla oikeaan asentoon, niin sehän on siinä. Ilman lukkopalaa (tai alakerta väärässä asennossa) menee turhan helposti täysin arpomiseksi.
PS. JTS:stä kun on kyse, niin varmista nokkien kunto (jos et sitä siis vielä tiedä) joko ennen koko remppaa tai ainakin sen alkuvaiheissa. Niitä on tunnetusti maailmalla muutama kulunut, joten tämä on hyvä hetki ottaa selvää missä kunnossa se oikeasti on.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Imupuolen nokka on kulunut (ainakin korjaamon mukaan). Siksipä katson kannattaako viedä hiottavaksi. Uudet maksaa aivan liikaa.Polforea kirjoitti:Niin että ajattelit saada sen koko nokan irti ja takaisin asemiinsa ilman lukkopaloja? Ota video ekasta startista tuon jälkeen...Kertsu kirjoitti:^ Tarkoituksena on ottaa nokka-akseli irti ja vaihtaa ainakin nostajat. Ukko mietti sitä kuinkahan se onnistuu ilman että menee ajoitukset pieleen? Siinä ei taida olla lukkopaloista apua.
Oikeasti, etenkään tuota operaatiota en lähtisi tekemään ilman lukkopaloja. Ykkönen YKK:hon ja nokka lukkopalan avulla oikeaan asentoon, niin sehän on siinä. Ilman lukkopalaa (tai alakerta väärässä asennossa) menee turhan helposti täysin arpomiseksi.
PS. JTS:stä kun on kyse, niin varmista nokkien kunto (jos et sitä siis vielä tiedä) joko ennen koko remppaa tai ainakin sen alkuvaiheissa. Niitä on tunnetusti maailmalla muutama kulunut, joten tämä on hyvä hetki ottaa selvää missä kunnossa se oikeasti on.
Olen tosiaankin kujalla tässä asiassa, mutta eikö ne lukkopalat estä sen nokan pois ottamisen? Mutta joo, kyllä olen hankkimassa lukkopalat, luulin vaan, että ne on tiellä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, ei niitä voi paikalleen jättää kun nokan ottaa irti. Mutta kun laitat nokan takaisin, se pitää saada oikeaan asentoon ja sen asennon löytämisessä lukkopaloista on suuri apu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-156- ... Swd4tUBmlc
Nämä on varmaan käypäiset? Yksi lukkopala per keppi?
Kiitos kaikille auttajille, pitää huhtikuun puolella kertoa miten kävi, kun saa homman vähän lämpimämmällä kelillä tehtyä
Nämä on varmaan käypäiset? Yksi lukkopala per keppi?
Kiitos kaikille auttajille, pitää huhtikuun puolella kertoa miten kävi, kun saa homman vähän lämpimämmällä kelillä tehtyä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
En tiedä k.o palojen laadusta, mutta suosittelen vuokraamaan joltain foorumilaiselta varmasti käypäset.
Katsos kun jotkut myy JTS/TS paloja ristiin, vaikka ei oikeasti ole samat.
Sitten vielä mittavirheet joissakin palikoissa aiheuttaa vähän harmaita hiuksia... Uskoisin, että foorumilla on parikin kappaletta toimivaksi testattua, jotka lainaan tai vuokralle irtoaisivat.
Tai sitten jos joku tietää k.o palat olevan hyvät, niin miksei omaksi hommaisi? Ei ole siis "älä vaan osta"-tyylinen maininta, vaan ihan pelkkä varoituksen sana.
En tiedä k.o palojen laadusta, mutta suosittelen vuokraamaan joltain foorumilaiselta varmasti käypäset.
Katsos kun jotkut myy JTS/TS paloja ristiin, vaikka ei oikeasti ole samat.
Sitten vielä mittavirheet joissakin palikoissa aiheuttaa vähän harmaita hiuksia... Uskoisin, että foorumilla on parikin kappaletta toimivaksi testattua, jotka lainaan tai vuokralle irtoaisivat.
Tai sitten jos joku tietää k.o palat olevan hyvät, niin miksei omaksi hommaisi? Ei ole siis "älä vaan osta"-tyylinen maininta, vaan ihan pelkkä varoituksen sana.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Jees, kyllä mielellään ostaisin omaksi pultteineen nuo palat. Jos joku osaa suositella jotakin niin laittakaa vaikka YV
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarvitseeko nokkakepin irrotukseen mitään muita erikoistyökaluja kellon ja lukkopalojen lisäksi? Esim. kiristäjää?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ainakii se nokkapyörän kiinnipitotyökalu on aika näppärä ja välttämätön. Myös jakopääremppaa varten.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765223/B ... yleismalli
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765223/B ... yleismalli
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muusta en tiedä, mutta v6:sen bensanpaineet pumpun kunnossa ollessa on n. 3,5 bar jakotukkien päästä mitattuna. Itse asiassa pumpun imoitettu paine on niin ikään 3,5 bar. Tämäkin vaihtoehto tutkittiin, silloin kun oman auton vikaa etsittiin.atm kirjoitti:Lienee sitten reilusti mitoitettu tuotto pumpulla. Kun kulutus kasvaa paine alenee aika reippaasti jos mittaus ja paineentuotto samassa pisteessä.Onhan siinä putken oma virtausvastus joka kasvaa virtauksen kasvaessa, ehkäpä ovat kompensoineet sen jotenkin softalla
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän saisi tilattua hyvät ja halvat (pallo)nivelsarjat eteen?
2005 vuosimallin JTS sedan kyseessä.
Nesteiden vaihdon yhteydessä näköjään laittoivat peruutusvalojen liittimen takaisin kiinni ja heti sitten samana päivänä poltti kahdesti radion & vakionopeuden säätimen sulakkeet. Mistähän kohtaa tuo yleensä pettää ja pystyykö tuota kovinkin helposti itse tutkimaan ja korjailemaan?
2005 vuosimallin JTS sedan kyseessä.
Nesteiden vaihdon yhteydessä näköjään laittoivat peruutusvalojen liittimen takaisin kiinni ja heti sitten samana päivänä poltti kahdesti radion & vakionopeuden säätimen sulakkeet. Mistähän kohtaa tuo yleensä pettää ja pystyykö tuota kovinkin helposti itse tutkimaan ja korjailemaan?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Unohda pallonivelsarjat.
Ostat vaan suosiolla tukivarret uutta. Jos laatua haluaa, niin TRW on hyvä.
Jos taas haluat halpaa, osta ebaysta setti randomvalmistajana, saat koko etupään ~140eurolla (alatukivarret, ylätukivarret, raidetangon ulko- ja sisäpäät, koiranluut).
Unohda pallonivelsarjat.
Ostat vaan suosiolla tukivarret uutta. Jos laatua haluaa, niin TRW on hyvä.
Jos taas haluat halpaa, osta ebaysta setti randomvalmistajana, saat koko etupään ~140eurolla (alatukivarret, ylätukivarret, raidetangon ulko- ja sisäpäät, koiranluut).
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitääpä tällä mennä. Entäs kun taakse joutuu kallistuksen vakaajat vaihtamaan, onko tuossakin jotain mitä olisi hyvä enemmän kerralla uusia?Aquatica kirjoitti:^
Unohda pallonivelsarjat.
Ostat vaan suosiolla tukivarret uutta. Jos laatua haluaa, niin TRW on hyvä.
Jos taas haluat halpaa, osta ebaysta setti randomvalmistajana, saat koko etupään ~140eurolla (alatukivarret, ylätukivarret, raidetangon ulko- ja sisäpäät, koiranluut).
Samalla vielä uusi takaäänenvaimennin ja iskunvaimentimet taakse. Vielä kun tietäisi selviääkö tuosta pakoputken vuodosta etupään liitoksessa pelkällä paikkailulla.
Sellainen öljyjen vaihtoreissu huoltamolla tällä kertaa.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vinkuja paljastuikin moniurahihnapakettikin, epäkesko kiristinrullaksi.
Saakohan noita mistään hyllystä? Mätänetissä ei ainakaan ollut. Rullan osanumero on 46469587. Mitat on: 80.1 28.2 ja pultinreikä 10mm. Lisäksi on kaksi reikää, joista epäkeskoa kiristetään.
Olisko muuten mitään estettä päivittää tuohon jtd 20v GTA:n alusta ja jarrut?
(Vähän taivaanrannan maalailua, kun auto on varastossa levällään hihnarempan vuoksi)
Saakohan noita mistään hyllystä? Mätänetissä ei ainakaan ollut. Rullan osanumero on 46469587. Mitat on: 80.1 28.2 ja pultinreikä 10mm. Lisäksi on kaksi reikää, joista epäkeskoa kiristetään.
Olisko muuten mitään estettä päivittää tuohon jtd 20v GTA:n alusta ja jarrut?
(Vähän taivaanrannan maalailua, kun auto on varastossa levällään hihnarempan vuoksi)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Meinaat kuitenkin koiranluita taakse - kallistuksenvakaaja on tanko, mikä menee puolelta toiselle... Monikossa puhut, eli puhutko nyt kuitenkin koiranluista (kallistuksenvakaajan kiinnitys) tai peräti runkokumeista (kallistuksenvakaajan runkopuslat)?
Ja ehkä kannattaa jouset uusia samalla, jos iskaritkin kerta menee. Jos on alkuperäiset, on ne luultavasti jo aika väsyneet vrt. uudet.
Ja tarkennetaan nyt vielä, että tuo "jos haluat ebaysta halpaa" tukivarsien osalta, tarkoittaa sitä kans. Laadusta ei ole tarpeeksi kokemuksia sanomaan, että kestääkö vaiko ei
Joitakin tuhansia kilometrejä moisella setillä tuli, eikä sillä ajalla ainakaan levinnyt.
Meinaat kuitenkin koiranluita taakse - kallistuksenvakaaja on tanko, mikä menee puolelta toiselle... Monikossa puhut, eli puhutko nyt kuitenkin koiranluista (kallistuksenvakaajan kiinnitys) tai peräti runkokumeista (kallistuksenvakaajan runkopuslat)?
Ja ehkä kannattaa jouset uusia samalla, jos iskaritkin kerta menee. Jos on alkuperäiset, on ne luultavasti jo aika väsyneet vrt. uudet.
Ja tarkennetaan nyt vielä, että tuo "jos haluat ebaysta halpaa" tukivarsien osalta, tarkoittaa sitä kans. Laadusta ei ole tarpeeksi kokemuksia sanomaan, että kestääkö vaiko ei
Joitakin tuhansia kilometrejä moisella setillä tuli, eikä sillä ajalla ainakaan levinnyt.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Testataan ja raportoidaan miten kävi. Vähän ikävää että joutuu kerralla ostamaan sen verran tavaraa kesää varten, että saattaa nyt tehdä tiukkaa selviääkö alle 500 eurolla pelkkien osien osalta.Aquatica kirjoitti:^^
Meinaat kuitenkin koiranluita taakse - kallistuksenvakaaja on tanko, mikä menee puolelta toiselle... Monikossa puhut, eli puhutko nyt kuitenkin koiranluista (kallistuksenvakaajan kiinnitys) tai peräti runkokumeista (kallistuksenvakaajan runkopuslat)?
Ja ehkä kannattaa jouset uusia samalla, jos iskaritkin kerta menee. Jos on alkuperäiset, on ne luultavasti jo aika väsyneet vrt. uudet.
Ja tarkennetaan nyt vielä, että tuo "jos haluat ebaysta halpaa" tukivarsien osalta, tarkoittaa sitä kans. Laadusta ei ole tarpeeksi kokemuksia sanomaan, että kestääkö vaiko ei
Joitakin tuhansia kilometrejä moisella setillä tuli, eikä sillä ajalla ainakaan levinnyt.
Jotain tyyliin "kallistuksen vakaajan kiinnityksessä/tangossa väljyyttä". Nyt ei muutamaan päivään pääse tarkistamaan mitä siinä lapussa tarkalleen luki.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietääkö joku onko 156:n takalaakereita erilaisia? Motonetin mukaan 10/04 eteenpäin olisi eri laakeri kuin aikaisemissa, mutta mikähän noissa lienee erona?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se akselitappi johon laakeri tulee kiinni on eri paksuinen uudemmat vs vanhemmat. Eli eivät käy ristiin.
Edit: eperistä katsoo runkonumerolla koska auto on valmistettu niin saa oikean. Esim. oma gt lähtenyt tehtaalta 11/04 ja siinä oli jo uudemman mallin laakeri.
Edit: eperistä katsoo runkonumerolla koska auto on valmistettu niin saa oikean. Esim. oma gt lähtenyt tehtaalta 11/04 ja siinä oli jo uudemman mallin laakeri.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänä aamuna dpd kiikutti just loput hilut pientä keväthuoltoa varten. Tossa tarkistelin, että suurinpiirtein kaikki on oikeeta palikka:molsky kirjoitti: Testataan ja raportoidaan miten kävi. Vähän ikävää että joutuu kerralla ostamaan sen verran tavaraa kesää varten, että saattaa nyt tehdä tiukkaa selviääkö alle 500 eurolla pelkkien osien osalta.
Jotain tyyliin "kallistuksen vakaajan kiinnityksessä/tangossa väljyyttä". Nyt ei muutamaan päivään pääse tarkistamaan mitä siinä lapussa tarkalleen luki.
Kuvassa näkyvän kasan hinnaks tuli pari sataa, vähän alle tai yli, en tarkkaan muista.
Täytyy koota kokemuksia, kunhan kerkeen ruuvaamaan paikalleen ja ajeleen jonkun aikaa, eli "joskus"
Suurinosa näytti olevan Atec merkkisiä ja toiset puslat oli meylen ja toista en nyt muista. Merkit oli metallia, niinkun pitikin.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä tällä hetkellä kannattais V6:een pakoputkea etsiä?
Koko putki on kyllä melko vaihtokuntonen, mutta takapyörän kohdalta vuotaa pahasti. Katilta taaksepäin pitäisi kait laittaa ehjää.
Koko putki on kyllä melko vaihtokuntonen, mutta takapyörän kohdalta vuotaa pahasti. Katilta taaksepäin pitäisi kait laittaa ehjää.
Noni
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa oon kattellut, mut vielä ei pysty