Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@molsky

Tuosta päätellen koiranluut. Nehän sieltä useimmiten meneekin. Todella helppo myös itse kokeilla - rynkyttää pystysuunnassa tai pituussuunnassa kallistuksenvakaajaa, jos kolisee = koiranluu lähes aina. Jos runkokumi on PAHASTI huonossa hapessa, sekin voi olla syyllinen.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kiitos. Mitähä tuossa toimitukset?

Tuo 18e ja siihen päälle lisähintaa "tilaa vievästä tavarasta" jotain väliltä 10e - 280e?

Näkee vissiin sitten kun tilausta tekee. Muuta huomioon otettavaa? (Muutaku tarkistaa kannattaako tohon 156:een enää mitää ostaakkaa) :roll:
Noni

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei ole tarkempaa neuvoa antaa. Hinta suhteessa muuhun auton arvoon on toki suhteellista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Hanska
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti")
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Hanska kirjoitti:Lähteekö kuskin puolen vetarin tumppi etuperästä vetämällä?
Vastaanpa omaan kyssäriini jos joku tätä tulevaisuudessa hakee. Tumppi lähtee irti helposti sorkkaraudalla tmv. kankeamalla ja paikallansa sitä pitää pieni sokkarinkula. Oli kyllä stefa aika kypsässä kunnossa.
Melekosta kyytiä.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Aquatica kirjoitti:@molsky

Tuosta päätellen koiranluut. Nehän sieltä useimmiten meneekin. Todella helppo myös itse kokeilla - rynkyttää pystysuunnassa tai pituussuunnassa kallistuksenvakaajaa, jos kolisee = koiranluu lähes aina. Jos runkokumi on PAHASTI huonossa hapessa, sekin voi olla syyllinen.
"Takana kallistuksen vakaajan pystytanko hieman väljä", mitä tuo sitten meinaakaan ja miten korjata. :o:

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

molsky kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:@molsky

Tuosta päätellen koiranluut. Nehän sieltä useimmiten meneekin. Todella helppo myös itse kokeilla - rynkyttää pystysuunnassa tai pituussuunnassa kallistuksenvakaajaa, jos kolisee = koiranluu lähes aina. Jos runkokumi on PAHASTI huonossa hapessa, sekin voi olla syyllinen.
"Takana kallistuksen vakaajan pystytanko hieman väljä", mitä tuo sitten meinaakaan ja miten korjata. :o:
No se meinaa juuri sitä koiranluuta, yhdystankoa, pystytankoa ja mitä näitä nyt rakkaalla lapsella nimiä on. Yhdistää kallistuksen vakaajan iskunvaimentimeen. Korjaus on vaihtaa ehjä tilalle.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

atm
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

ECU vaihtoon. Miten käytännössä, onko mahdollista asentaa samoilla Boschin numeroilla oleva käytetty ecu ja auto toimii. Vai onko ainoa mahdollisuus uusi ecu? Kyseessä siis mali jossa ajonvakautus.
Yleisesti lienee aika paljon varianssia merkistä riippuen millä selviää.
Jostain luin ettei tulisi toimimaan mutta toisaalta taas et pitäisi olla ongelmaa :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuossa pidä avaimet ja antenni IMMOlle vaihtaa samalla? Eli kulkee pakettina..:?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Nii pitäähä se käytetty ecu naittaa immon kanssa yhteen. Ihan tehdasuusi taitaa opetella itse tuon yhtymisen. Miksi antenni pitäisi vaihtaa? Eikai siinä mitään koodeja oo, se on vain tyhmä johtosilmukka, kela.
Voihan sen ecun käyttää ropelihatun käsittelyssä joka ohjelmoi ajoneston siitä pois.

atm
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Tarviiko tuohon jumppaan kaikissa eri vaihtoehdoissa sen punaisen avaimen?

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Suomennosta vikakoodille p0685.
Auto sammuu ajosta mutta käynnistyy heti uudelleen kunvaan ns. Vaihteella käyntiin vauhdista.

Enkunkielisillä foorumeilla jollai sama ongelma ollut ja sulakeboksissa oli vika löytynyt. Jos jollain tietoa tästä niin ilomielin otan vastaan.

Q4 vaihteisto/etuperän öljyn vaihto olisi ajankohtainen. Mistä kaikkialta tyhjennys ja mistä täyttö? Autodata antaa huonot kuvat ainoastaan :)
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

atm kirjoitti:ECU vaihtoon. Miten käytännössä, onko mahdollista asentaa samoilla Boschin numeroilla oleva käytetty ecu ja auto toimii. Vai onko ainoa mahdollisuus uusi ecu? Kyseessä siis mali jossa ajonvakautus.
Yleisesti lienee aika paljon varianssia merkistä riippuen millä selviää.
Jostain luin ettei tulisi toimimaan mutta toisaalta taas et pitäisi olla ongelmaa :crazyeyes:
Asiaa aikoinaan selviteltyäni cf3:seen täytyy vaihtaa:
- ecu
- immoboksi
- lukot
- virtalukko
- ja avaimet pitää saada myös ecun luovuttajasta mukaan.

Lukkoja ja virtalukkoa ei käsittääkseni tarvitse vaihtaa jos teippaa käytetyn ecun mukana tulevan avaimen johonkin rattiakselin suojan uumeniin lähelle virtalukkoa ja ajoneston antennia. Immoboksi taas on pakko vaihtaa, sillä se on naitettu ecun kanssa yhteen. Kannattaa kaikesta huolimatta kysäistä Johan Scheppersiltä, mitä vaihtoecu maksaa. www.schepers-autotechniek.com / info@schepers-autotechniek.com

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mites, pitääkö 1,8TS ajoituksenmuunnin liimata kierreliimalla nokka-akseliin kiinni? Vanhan kun irroitti niin kierteillä oli jotain liimanoloista kökköä...

Avatar
catharsis
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

Macela kirjoitti:Mistä tällä hetkellä kannattais V6:een pakoputkea etsiä?

Koko putki on kyllä melko vaihtokuntonen, mutta takapyörän kohdalta vuotaa pahasti. Katilta taaksepäin pitäisi kait laittaa ehjää.
Ei varmaan lohduta kauheesti, mutta jos on asiaa isolle kirkolle, niin : http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm

Löyty muuten rööri hyllystä ainakin JTS:ään, kohtuuhintaan asennettuna. Koskaan ei ole Tiittanen pettänyt, jonotussysteemi tosin saattaa aiheuttaa näppylöitä.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Seuraavat osat tuli tilattua. Pitää vielä kesällä tehdä toinen reissu ja vaihdattaa eteen loput alustan osista.

http://www.mister-auto.fi/fi/kallistuks ... -7542.html
http://www.mister-auto.fi/fi/takaiskunv ... 39744.html
http://www.mister-auto.fi/fi/jouset/mon ... P0816.html
http://www.mister-auto.fi/fi/takaaanenv ... 22122.html

Toivattavasti lähti oikeanlaiset osat tilaukseen. :lol:

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

vesamaan kirjoitti:Mites, pitääkö 1,8TS ajoituksenmuunnin liimata kierreliimalla nokka-akseliin kiinni? Vanhan kun irroitti niin kierteillä oli jotain liimanoloista kökköä...
Eiks kekään tiedä?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

editoitu raakasti turvallisuussyistä :-D
Viimeksi muokannut palkus, 15 Maalis 2017, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kyllä sinne kierteeseen kuuluu laittaa loctite 270 punaista kierre- ja laakerilukitetta. Kiristystiukkuus 11 daNm. On niitä irronnut ja toisaalla myös katkennut kierteen kohdalta.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

seppo kirjoitti:Kyllä sinne kierteeseen kuuluu laittaa loctite 270 punaista kierre- ja laakerilukitetta. Kiristystiukkuus 11 daNm. On niitä irronnut ja toisaalla myös katkennut kierteen kohdalta.
Kiitos tästä, loctiteä siis kehiin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no tulihan se tieto sieltä :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Milläs pitäis näppärästi mottia paikallaan sillä aikaa, kun moottorin ylätuki käy jaloittelemassa?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eipä se ylätuki estä kuin heilumisen. Ei siis kanna konetta mitenkään. Irti vaan ja ehjää tilalle, jos rikki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ja jos se on irti, niin ajokin sujuu ihan mallikaasti :roll:

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

No katselin et kone on edestä alhaalta kiinni ja sit sillä ylätuella. Jos ei muita tukia ole niin kone kippaa kohti tulipeltiä koko massallaan.
Vaihtelen ensin sen alatuen takana olevan kiristinrullan ja toivon et sen jälkeen täältä löytyy lohduttava vastaus. Voihan sinne jonkun helmatunkin työntää välii kait.
Ehjä osa kyseessä, mut jakohihnan kotelo ei mene paikalleen kun toi on tiellä.
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 15 Maalis 2017, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

On siellä alhaalla takana tuki, ainakin pitäisi olla. Ei ole kuormaa sillä ylätuella, koska sen mitoitus ei riittäisi koneen kannatteluun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Eiks kone ole kuskin puolelta edestä kiinni, sitten keskeltä takaa ja pelkääjän puolelta edestä? Takatuki rauhoittaa koneen keinumista mutta ei kannata sitä

edit: jakohihnan vaihtoa varten voi tuen irroittaa ihan rauhassa
Viimeksi muokannut vesamaan, 15 Maalis 2017, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kone on kiinni molemmista päistä ja takaa keskeltä. Pakoputken yläpuolella lootan takana jemmassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

vesamaan kirjoitti:Mites, pitääkö 1,8TS ajoituksenmuunnin liimata kierreliimalla nokka-akseliin kiinni?
En tiedä miten kiristät ajoitusmuuntimen, siihen on tietysti oma avaimensa, kaksi tappia jne. Ethän vaan käytä mitään pihtejä??? silloin se on jumissa!

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

seppo kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Mites, pitääkö 1,8TS ajoituksenmuunnin liimata kierreliimalla nokka-akseliin kiinni?
En tiedä miten kiristät ajoitusmuuntimen, siihen on tietysti oma avaimensa, kaksi tappia jne. Ethän vaan käytä mitään pihtejä??? silloin se on jumissa!
Ei tosiaan millään pihdeillä. Auki otettiin kääntämällä hihnapyörästä, kiinnitykseen pitänee rakentaa avain joka sopii reikiin

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No ihme jos hihnapyörästä kääntämällä lähtee, sitähän on saanut paukuttaa mutteripyssylläkin jonkin aikaa sen avaimen kanssa ja kiinnikin on tullut laitettua mutteripyssyllä liiman kanssa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^eiks siin maukkaassa ajotussalkussa ole se avain?
"puhun niin totta kuin osaan"

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

palkus kirjoitti:^^eiks siin maukkaassa ajotussalkussa ole se avain?
Tekaisin tommosen

Kuva

Ja väänsin momenttiin liiman kanssa. Ja nyt sitte katsoin salkuun, ja tadaa.... Oli vaan piikit alaspäin :oops: no mut tosiaan, 30mm hylsy, kolme vanhaa 6 mm poranterää ja vähän sähköliimaa toimii kans. Ihan vinkiks muille

Effe
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Tervehdys foorumilaisille! Harkinnut tässä 156 bussoa käyttöautoksi. Tuota projektiosioita selaillessa tuli vain sellanen mieleen että onkohan nuo boseliftit yhtä pehmeitä jo yleisesti ottaen kun nuo vanhemmat? Eli onko niissä mitää parannusta tehty suojaukseen? Auttamattoman vanhoja ne toki on nekin jo, mutta tässä ketjussa tyhmiähän sai kysellä :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Effe kirjoitti:...onkohan nuo boseliftit yhtä pehmeitä jo yleisesti ottaen kun nuo vanhemmat? Eli onko niissä mitää parannusta tehty suojaukseen?
On. Ei. Karrikoidusti. Helmakotelon rakenteet on täysin samat, eikä suojauksessa ole havaittavaa muutosta. Tuuripeliä yksilöiden kesken ja kannattaa tutkia tarkkaan, mieluummin vähän tarkemmin ja siltikin voi jäädä näkemättä. Pohjapellin suojaus on muuttunut sen verran, että vanhemmissa on ollut vaahto pinnassa, mutta ko. vaahto suojaa tehokkaasti myös alla etenevän ruosteen. Uudemmissa tuo vaahto on puuttunut, jolloin pintaruostuminen näkyy aiemmin, jolloin siihen on joku voinut ehtiä puuttumaan ajoissa, jos on halunnut ja kiinnostanut.

Edit: takapyöräkoteloista kannattaa katsoa suojahuovan alle helman takosa ja pyöräkotelon pystypinta ja edessä sisälokasuojan takaa pyöräkotelon takareuna, jos vain mahdollista suojien taakse kurkistaa. Helmoissa pystysaumojen ympäristö ja etenkin helmakotelon alaosa kannattaa koputella. Pohjan puolela jalkatilat on innokkaita menemään puhki ja erityishuomio kannattaa kiinnittää pohjan etummaisiin kulmiin, kuten myös etujalkatilojen reunat pystykantin vierestä ja etupenkkien olevan tuki"kolmion" ympäristö.

Sen jälkeenhän alkaakin jo 15v/150tkm pohjanvaihtohuolto olla valmiina.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Onko vinkkejä facelift 156:sen ilmastoinnin lämpö- ja puhallinnopeus nupikoiden ehjäykseen. Ulkomaailman foorumeilta luin että pyörimistä tarkkailevien optisten sensoreiden juotokset pettävät tärinässä ja että "helppo" on korjata, 2h hommaksi joku arvioi. Yksikön irroitus ei ole kummoinen homma, olen käyttänytkin irti radion asennuksessa, mutta paljonkohan sitä yksikköä saa purkaa että piirilevy on kädessä. Kuvia en tästä toimesta löytänyt.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

^ Osta uusi, multa löytyy muutama. Hinta 50e, löytyy Vantaalta.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Hyvä backup-plan jos ei onnistu, mutta kokeilen ensin kolvi ja perkele-metodia. :D

Avatar
Hanska
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti")
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Kuskin puolen takajarrukilpi alkaa olla jo sen verran rapea ja hangannut jarrulevyyn, että katsastusmies varmasti siihen puuttuu. Muukkoselta löytyy uusia hyllystä, mutta 56 euroa toimituksineen on aika suolanen hinta tuommoselle peltiläpyskälle. Alfaworkshopilla ei ole ja motonetit yms. käyty läpi.

Kuinka tarkasti käytännössä katsurit noita valvoo jos nappaan myös toiselta puolelta (ja edestä?) kilvet kokonaan pois?

Olisihan ne mukava siellä olla suojaamassa kuralta, mutta alkaa budjetti tulla täyteen tällä menolla. :|
Melekosta kyytiä.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Hanska kirjoitti:Kuskin puolen takajarrukilpi alkaa olla jo sen verran rapea ja hangannut jarrulevyyn, että katsastusmies varmasti siihen puuttuu. Muukkoselta löytyy uusia hyllystä, mutta 56 euroa toimituksineen on aika suolanen hinta tuommoselle peltiläpyskälle. Alfaworkshopilla ei ole ja motonetit yms. käyty läpi.

Kuinka tarkasti käytännössä katsurit noita valvoo jos nappaan myös toiselta puolelta (ja edestä?) kilvet kokonaan pois?

Olisihan ne mukava siellä olla suojaamassa kuralta, mutta alkaa budjetti tulla täyteen tällä menolla. :|
Spareto/autodoc luulis löytyvän halavalla.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Mahtaisikohan nimimerkki Banditbusa (muistaakseni) omata ylimääräisiä itsetehtyjä?

Ja tosiaan Spareto/alvadi myi noita ainakin joskus halvalla.
Osanumeron jos saa kaivettua, nimark.fi tarjoilee joskus...

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mitähän kannattais laittaa messin loggeriin lokia ottamaan, jos ja kun saisi toistettua tuon P0430:n?
Todnäk kun jurnuttelee apout 10 min alta 2000rpm ni huumediileri-ilmo lävähtää tauluun. 2 kertaa tullu jo ko herja.

Jts keissi siis.

Toistaseks konepellin alle oon kattonu kaks kertaa - ostaessani todetakseni moottorin olevan paikallaan ja toisella kerralla tarkistin oliomäärän/nestevajauman/täyttäen pissapojan maailman pienimmästä lävestä...

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

http://www.ebay.co.uk/itm/AJUSA-Camshaf ... SwnbZYFwcs

Järkevän hintainen nokkakeppi, mutta ihmetyttää kun compatible vehicles näyttää, että se olisi käypäinen jötsiin ja tessuun? Eikös niissä ole eri kepit?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tessun keppi ja jtässäs on täysin eri
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

jalittam kirjoitti:Mitähän kannattais laittaa messin loggeriin lokia ottamaan, jos ja kun saisi toistettua tuon P0430:n?
Todnäk kun jurnuttelee apout 10 min alta 2000rpm ni huumediileri-ilmo lävähtää tauluun. 2 kertaa tullu jo ko herja.

Jts keissi siis.

Toistaseks konepellin alle oon kattonu kaks kertaa - ostaessani todetakseni moottorin olevan paikallaan ja toisella kerralla tarkistin oliomäärän/nestevajauman/täyttäen pissapojan maailman pienimmästä lävestä...
pistät siittä lampdat piirtämään ja huomaat kuinka bank 1 takalampaada on pääosin flekmaattinen ja bankki 2 taaempi piirtää vaihtelua->katti ...
Tämmösellä kuulemma kliks pääsee edullisimmin herjasta eroon :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Auto ruikkii lasinpesunesteet liian korkealle. Suuttimissa näyttäisi olevan vaot, joihin meisseli mahtuu (no pun intended :mrgreen: ) uskaltaako niitä vääntää kuinka kovaa vai ovatko herkät hajoamaan? Vai säädetäänkö niitä edes sieltä :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Suuttimien sivultahan se tosiaan säätyy. Ja joku 0.1mm liike voi näkyä lasissa sitten jo 10cm liikkeellä, että ei todellakaan paljoa tarvita. Itse otin pitkän talttapäämeisselin ja sillä nitkuttelin, kyllä se sit lähti liikkumaan. Säädin 156:ssa niin, että paikallaan osuu aivan lasin ylärajaan - silloin maantievauhdeissa kaari riittää ehkä vielä lasille asti...

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Oukei, kaupunkiajossa lentää katolle asti, ellei sitten viikseä nytkyttämällä ruiki pikkuannoksia. Ja kuskin puolella suuttimen toinen reikä ampuu niin matalalle, että pyyhkijä estää nesteen tulon tuulilasille. Aika ärsyttävää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Uudet suuttimet ebaysta tais kustantaa jonkun 12eur posteineen, kun joskus sellaiset hankin.
Nuppineulalla voi yksittäistä suutinta varovasti kokeilla elvyttää, se joko auttaa tai hajoaa ... :p

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mulla ainakin toinen suutin hajosi, kun yritin säätää.
Tilasin molemmat uudet, samalla suihkutuspaine tuulilasille kasvoi. Vähän tukkeessa vanhat.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onkohan muuttuvapituuksinen imusarja nelosbensassa kuinka huomaamaton? Nyt kansirempan jälkeen kiertää taas iloisesti 6 tonnin päälle, mutta mitään erityistä piikkiä tai muutosta ei huomaa että imusarja toimisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Vastaa Viestiin