Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ok, eli ei ainakaan 1300€!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Olavi_Niemelä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet
Paikkakunta: Viiala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Olavi_Niemelä »

MikaT kirjoitti:Tänään tallissa, pian joulumatkalla.

Kuva

Kannattikohan tuo avata?
Missä järjestyksessä osat olivat?
Omassa -13 MultiAir Mitossa näin (kansi-jousi-kumitiiviste-kotelo) -päältä katsottuna.
Punainen tiivistekumi istuu todella huonosti muoviseen sylinteriin, näyttää numeroa liian suurelta sinne.
Tästä tulikin mieleen se, että onko tuo aukaistu kertaalleen ja kasattu väärin.
Otin varmuudeksi valokuvan heti kannen irrottamisen jälkeen, etten itse sekoita järjestystä.

Purkissa oli runsaasti vettä ja "majoneesia", puhdistaminen vaati pullollisen Brake Cleaneria ja paineilmaa.
Oireena oli pakoputkesta tuleva erittäin runsas höyryn tuotto, välillä aavistus savua ja todella voimakas pakokaasun haju (liuottimen ja rikinkatku).
Puhdistus poisti ongelman välittömästi, mutta luultavasti "korjaus" on väliaikainen.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Kyllä se minusta oli tuossa järjestyksessä, kuin kuvassa. Kansi-tiiviste-jousi-kotelo.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Sippo kirjoitti:Ihmettelin kun takalasille ei tule vettä.
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?
Koitan kertoa parin päivän päästä. Tyttären Giuliettassa sama juttu, letkunpää konehuoneessa. Kun täytin nestettä alkoi lorottamaan alle. Epäilisin, että letkun pää tökätään säiliöön, mutta oisko niin että täytyy mennä alakautta ?
Huomenna huolto, niin pyydän laittamaan ja kertomaan minne se letku tökätään kiinni.
- Kari

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

vapsu kirjoitti:
Sippo kirjoitti:Ihmettelin kun takalasille ei tule vettä.
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?
Koitan kertoa parin päivän päästä. Tyttären Giuliettassa sama juttu, letkunpää konehuoneessa. Kun täytin nestettä alkoi lorottamaan alle. Epäilisin, että letkun pää tökätään säiliöön, mutta oisko niin että täytyy mennä alakautta ?
Huomenna huolto, niin pyydän laittamaan ja kertomaan minne se letku tökätään kiinni.
Mahdollisesti irronnut pumpulta. Sinne pääsee käsiksi kun kääntää pyörät ääriasentoon oikealle ja ruuvarilla avaa sisälokkarin ruuvit puskurin puolelta. Sisälokkari joustaa sen verran hyvin että pääsee askartelemaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Olavi_Niemelä kirjoitti: Missä järjestyksessä osat olivat?
Omassa -13 MultiAir Mitossa näin (kansi-jousi-kumitiiviste-kotelo) -päältä katsottuna.
Punainen tiivistekumi istuu todella huonosti muoviseen sylinteriin, näyttää numeroa liian suurelta sinne.
Tästä tulikin mieleen se, että onko tuo aukaistu kertaalleen ja kasattu väärin.
Otin varmuudeksi valokuvan heti kannen irrottamisen jälkeen, etten itse sekoita järjestystä.
Kuva

Väärin kasattu jos oli tuo järjestys. Jousi pitää sitä kalvoa etäällä siitä keskireiästä. En purkuvaiheessa päässy ihan jyvälle tuosta toimintalogiikasta, mutta riitävä alipaine vetää kalvon alas ja tukkii keskireijän. Kenties tämä säätää sitä alipaineen määrää kampikammiossa? Kalvo on tarkoituksella "liian suuri", koska sen reuna on tarkoitettu tuon kammion ja korkin väliin tiivisteeksi.

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

jkk kirjoitti:
vapsu kirjoitti:
Sippo kirjoitti:Ihmettelin kun takalasille ei tule vettä.
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?
Koitan kertoa parin päivän päästä. Tyttären Giuliettassa sama juttu, letkunpää konehuoneessa. Kun täytin nestettä alkoi lorottamaan alle. Epäilisin, että letkun pää tökätään säiliöön, mutta oisko niin että täytyy mennä alakautta ?
Huomenna huolto, niin pyydän laittamaan ja kertomaan minne se letku tökätään kiinni.
Mahdollisesti irronnut pumpulta. Sinne pääsee käsiksi kun kääntää pyörät ääriasentoon oikealle ja ruuvarilla avaa sisälokkarin ruuvit puskurin puolelta. Sisälokkari joustaa sen verran hyvin että pääsee askartelemaan.
Löytyi toinen letkunpää myös moottoritilasta, eli liitoskohdasta irronnut. Piti lämmittää letkupäätä että sai takaisin ja lisäksi laitettiin lisäpuristin, että pitää.
- Kari

Avatar
Olavi_Niemelä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet
Paikkakunta: Viiala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Olavi_Niemelä »

matti_vuorio kirjoitti:
Olavi_Niemelä kirjoitti: Missä järjestyksessä osat olivat?
Omassa -13 MultiAir Mitossa näin (kansi-jousi-kumitiiviste-kotelo) -päältä katsottuna.
Punainen tiivistekumi istuu todella huonosti muoviseen sylinteriin, näyttää numeroa liian suurelta sinne.
Tästä tulikin mieleen se, että onko tuo aukaistu kertaalleen ja kasattu väärin.
Otin varmuudeksi valokuvan heti kannen irrottamisen jälkeen, etten itse sekoita järjestystä.
Kuva

Väärin kasattu jos oli tuo järjestys. Jousi pitää sitä kalvoa etäällä siitä keskireiästä. En purkuvaiheessa päässy ihan jyvälle tuosta toimintalogiikasta, mutta riitävä alipaine vetää kalvon alas ja tukkii keskireijän. Kenties tämä säätää sitä alipaineen määrää kampikammiossa? Kalvo on tarkoituksella "liian suuri", koska sen reuna on tarkoitettu tuon kammion ja korkin väliin tiivisteeksi.
Kiitos ja kumarrus. Mielenkiintoista kuka on ennen minua avannut huohottimen, ja kasannut sen väärin.
Kumitiivisteen epäsopivuus itseäni ihmetytti ja sai epäilemään, mutten rohjennut muuttaa asetelmaa.
Kuvia ei netistä löydy, paitsi täältä.

Mito MA pukkasi komeat valkoiset höyryt ja savut kun huohotin oli tukkeutunut emulsiosta ja kone hieman lämpeni.
Täytyy laittaa osat oikeaan järjestykseen jo tänään -jos lumisade hellittää.
Tulpista yksi oli melko nokinen -nekin tuli vaihdettua.

9.3
Nyt huohotin on purettu ja kasattu oikeaan järjestykseen, nyt osat näyttävät istuvan paikoilleen. Öljyn haju joka tuntui varsinkin pysähdyksissä ja moottorin käydessä on hävinnyt. Ei näköjään voi luottaa siihen että uudehkossa autossa olisi palikat kohdillaan.
Viimeksi muokannut Olavi_Niemelä, 09 Maalis 2017, 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Otin kuvan heti purkamisen jälkeen. Moskan takia, ja toiseksi juuri ettei pääse tapahtumaan lapsuksia kasausvaiheessa.
Tuossa järjestyksessä olivat ja siihen laitoin.
Ilmeisesti oikein :-)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tulipas lukaistua manuaalia ja huolto-ohjelmaa. Diesel vehkeillä huoltoväli 35 tkm / 24 kk. Jakohihna 4v / 140 tkm. Öljy poikkeksena 12 kk tai aikaisemmin jos merkkivalo syttyy. Milläs kilsoilla arvon toverit esimerkiksi öljyt vaihdattaa? Ilman -ja pa suodattimellelin vaihtoväli 70 tkm...tuntuu hurjan pitkiltä väleiltä...

Ajattelin teettää jonkun "välihuollon" kun edellisestä huollosta on alle vuosi, ja siinö vaihdettiin kaikkea mitä ei nyt esimerkiksi manuaalin mukaan tarvitse vaihtaa vielä...

E: tulipas kokeiltua autofitin huoltolaskuria, jakohihnan vaihto dieseliin 513 e, sisältäen hihnasarjan, vesipumpun ja jäähdytysesteet. Ihan kohtuullinen hinta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Oma nyrkkisääntö: öljyt 50% kohdalla huoltovälillä TAI kerran vuodessa.
Eli 30tkm huoltovälillä öljyt 15tkm välein. Useimmissa tuo välihuolto on jotenkin mainittu, mut...

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Multiairin moottoriääni on hieman karhea, johtuuko tästä multiair-tekniikasta?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Se säklättää varsinkin tyhjäkäynnillä rumasti. Kylmänä kuulostaa vielä suht. normaalilta kun siinä tapahtuu vain yksi venttiilinnosto per imutahti. Lämpimänä sitten ääni pahenee kun tapahtuu kaksi venttiilinnostoa per imutahti. Muutoksen kuulee aika selvästi kun kuuntelee moottoria ulkopuolelta.

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Itse vaihdan moottoriöljyt ja suodattimen 5 tkm tai puolenvuoden välein johtuen siitä, että öljytilavuus on naurettavan pieni: pikkaisen päälle 3 litraa. Ja varsinkin talvisin kylmä startit ja lämpöön pääseminen kestää vähän pitempään, tuoreet öljyt takaa paremman voitelun. Ymmärrän toki jos asuisin Etelä-Euroopan lämmössä niin huolto-ohjelma olisi ihan ok siihen. Tämä on oma mielipiteeni :)

Bolzanonmutka
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Touko 2014, 20:58
Car(s): 156 159 Giulietta ma

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Bolzanonmutka »

Huoltovinkki kaikille pohjois pohjanmaalla asuville/läpikulkumatkalla oleville alfa omistajille, 13 vuotta 3 alfaa ajeltua auto on aina huollettu Nivalan autopajalla. Palvelu on erinomaista ja huollot on hoidettu juuri niin, ettei ole tarvinnut murehtia luotettavuuden suhteen. Suosittelen lähialueella asuville

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Hondamies kirjoitti:Itse vaihdan moottoriöljyt ja suodattimen 5 tkm tai puolenvuoden välein johtuen siitä, että öljytilavuus on naurettavan pieni: pikkaisen päälle 3 litraa. Ja varsinkin talvisin kylmä startit ja lämpöön pääseminen kestää vähän pitempään, tuoreet öljyt takaa paremman voitelun. Ymmärrän toki jos asuisin Etelä-Euroopan lämmössä niin huolto-ohjelma olisi ihan ok siihen. Tämä on oma mielipiteeni :)
5tkm välein öljynvaihto normaaliin autoon on jo aivan älytöntä. Siinähän saisi melkein kuukauden välein vaihtaa öljyt. Mitä konkreettista hyötyä tuosta saa, muuta kuin rahan ja luonnon tuhlaamista? Kyllä nykyajan öljyt kestää väh. 15tkm autossa kuin autossa, lukuunottamatta kilpa-autoja.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

lagotto kirjoitti:
Hondamies kirjoitti:Itse vaihdan moottoriöljyt ja suodattimen 5 tkm tai puolenvuoden välein johtuen siitä, että öljytilavuus on naurettavan pieni: pikkaisen päälle 3 litraa. Ja varsinkin talvisin kylmä startit ja lämpöön pääseminen kestää vähän pitempään, tuoreet öljyt takaa paremman voitelun. Ymmärrän toki jos asuisin Etelä-Euroopan lämmössä niin huolto-ohjelma olisi ihan ok siihen. Tämä on oma mielipiteeni :)
5tkm välein öljynvaihto normaaliin autoon on jo aivan älytöntä. Siinähän saisi melkein kuukauden välein vaihtaa öljyt. Mitä konkreettista hyötyä tuosta saa, muuta kuin rahan ja luonnon tuhlaamista? Kyllä nykyajan öljyt kestää väh. 15tkm autossa kuin autossa, lukuunottamatta kilpa-autoja.
Itsellä tulee se 5ktm/6kk ja keväällä talven jälkeen vaihdan öljyt sekä syksyllä ennen talvea kesän jälkeen. En nyt näe tässä itse mitään hirveää.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Shuttle kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
Hondamies kirjoitti:Itse vaihdan moottoriöljyt ja suodattimen 5 tkm tai puolenvuoden välein johtuen siitä, että öljytilavuus on naurettavan pieni: pikkaisen päälle 3 litraa. Ja varsinkin talvisin kylmä startit ja lämpöön pääseminen kestää vähän pitempään, tuoreet öljyt takaa paremman voitelun. Ymmärrän toki jos asuisin Etelä-Euroopan lämmössä niin huolto-ohjelma olisi ihan ok siihen. Tämä on oma mielipiteeni :)
5tkm välein öljynvaihto normaaliin autoon on jo aivan älytöntä. Siinähän saisi melkein kuukauden välein vaihtaa öljyt. Mitä konkreettista hyötyä tuosta saa, muuta kuin rahan ja luonnon tuhlaamista? Kyllä nykyajan öljyt kestää väh. 15tkm autossa kuin autossa, lukuunottamatta kilpa-autoja.
Itsellä tulee se 5ktm/6kk ja keväällä talven jälkeen vaihdan öljyt sekä syksyllä ennen talvea kesän jälkeen. En nyt näe tässä itse mitään hirveää.
Ok, jos pari kertaa vuodessa vaihtaa öljyt niin ei se ole niin ihmeellistä. En vain tajunnut että autolla voi ajaa noinkin vähän vuodessa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei mitään ihmeellistä, mutta ei kyllä välttämätöntäkään. Harrastamisen piikkiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Taas on vuosi rullattu eteenpäin, joten on aika ynnätä mitä lehmä söi. Korjauskulut kaksinkertaistuu joka vuosi.

Koodi: Valitse kaikki

Ajoneuvovero              168,79€
Liikennevakuutus          140,13€
Loistokasko               619,03€
Korjaus, takal. vianh.    781,60€
Huollot 210, öljyn-v      1037,00€
Tarvikkeet ja nesteet     150,00€
Kosmetiikka               150,00€
Renkaat                   500,00€
Polttoaine                4707,42€

Kulut yht:                8253,97€  (0,1720€/km)
Ajomäärä 365d 182-230 ~48tkm

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja V6 »

matti_vuorio kirjoitti:Taas on vuosi rullattu eteenpäin, joten on aika ynnätä mitä lehmä söi. Korjauskulut kaksinkertaistuu joka vuosi.

Koodi: Valitse kaikki

A
Korjaus, takal. vianh.    781,60€
H

Kulut yht:                8253,97€  (0,1720€/km)
Ajomäärä 365d 182-230 ~48tkm

Korjaus, takal. vianh. 781,60€ mikäs tää oikee on? sähkölasin korjaus?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Takalaakerit 400€. Lisäksi pakkianturin liitin ja vianhakua (työtä) huonoon käyntiin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

matti_vuorio kirjoitti:Korjauskulut kaksinkertaistuu joka vuosi.
Museoautoilu maksaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Auto ei ole vieläkään valmis moottorinvaihdon jälkeen, nyt uusi turbo yliahtaa ja ehkä joutuu tilaamaan uuden turbon :silent:

Moottori käy kuulemma nätisti.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko pelkääjän puolella pyöränkaaressa ja takapäässä keskellä olevat sähköliittimet ja tangot Xenonien korkeussäätöjä? Aika suojaamatta sähköliittimet on :shock:

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minkälaisia poppivirityksiä olette Giuliettaan tehneet? Olisiko kustannustehokasta korvata orkkisradio jollain muulla laitteella/millä? Mitkä kaiutinelementit olisivat hyvät? Mikä olisi kohtuuhintainen asentamo(pk-seudulla)?
En älyttömiä summia viitsisi laittaa musavehkeisiin, mutta tästä orkkisasetelmasta kärsii kovasti! Elementit/ovet rämisevät ajoittain, kuten ilmeisesti muillakin on asianlaita...ja passo jumputtaa.
Viimeksi muokannut aaiitee, 21 Maalis 2017, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:Minkälaisia poppivirityksiä olette Giuliettaan tehneet? Olisiko kustannustehokasta korvata orkkisradio jollain muulla laitteella/millä? Mitkä kaiutinelementit olisivat hyvät? Mikä olisi kohtuuhintainen asentamo(pk-seudulla)?
En älyttömiä simmia viitsisi laittaa musavehkeisiin, mutta tästä orkkisasetelmasta kärsii kovasti! Elementit/ovet rämisevät ajoittain, kuten ilmeisesti muillakin on asianlaita...ja passo jumputtaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=27761

Tässä omia asennuksiani 159:iin ja giuliettaan. N. 500 maksoi soitinprojekti giuliettaan.
Viimeksi muokannut jkk, 21 Maalis 2017, 20:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Olavi_Niemelä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2013, 16:42
Car(s): Alfa 156 V6 -98
Mito QV -13
Fiat Linea T-Jet
Paikkakunta: Viiala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Olavi_Niemelä »

aaiitee kirjoitti:Minkälaisia poppivirityksiä olette Giuliettaan tehneet? Olisiko kustannustehokasta korvata orkkisradio jollain muulla laitteella/millä? Mitkä kaiutinelementit olisivat hyvät? Mikä olisi kohtuuhintainen asentamo(pk-seudulla)?
En älyttömiä simmia viitsisi laittaa musavehkeisiin, mutta tästä orkkisasetelmasta kärsii kovasti! Elementit/ovet rämisevät ajoittain, kuten ilmeisesti muillakin on asianlaita...ja passo jumputtaa.
Itselläni Mito, mutta samat pätevät varmaan Giuliettaan.
Alkuperäiset elementit ovat todella heppoiset (pahvikartio, muovirunko ja pieni magneetti) -mikä tahansa elementti on parempi.
Pahvi vielä kostuessaan kupruilee, itselläni toisen elementin kartio oli melko kumpuilevaa.

Laitoin itseliimautuvaa mattoa ovipelteihin, vaihdoin koaksiaalielementit oviin (orkkikset ovat niiteillä eli pitää porata pois)
Giulietan merkkikohtaisilla sovittimilla saa 6.5 tuumaiset helpommin kiinni oviin.
A-pilarin diskantin vaihdoin, mutta erillissarjan mukana tuleva ei soi sen paremmin kuin alkuperäinen diskantti, ja tästä syystä laitoin etuoviin koaksiaalit.

Myös ovipahveihin laitoin itseliimautuvaa vaimennusmattoa ja tämän päälle 10mm pehmeää uretaanilevyä (näyttää tiiviiltä vaahtomuovilta) joka on melko kevyttä, mutta vaimentaa räminöitä. Ovien tiiviys mahdollistaa paremman bassotoiston.

StP butyylimatto ovipelleissä ja ovipahveissa estää räminät melko hyvin, eikä ole kovin kallista, 0.8 neliötä maksaa noin 22 euroa.
Työtähän tuosta tulee, mutta oli mielestäni vaivan arvoista.

Auto hiljeni melkoisesti, vaikka Mito eri alkuperäisenäkään ollut meluisa.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiitoksia! Minua kiinnostaisi tuo jkk:n asennus ja siihen yhdistettynä Olavi_Niemelän asennus.
Mutta--- minulla ei ole asennustiloja, eikä oikein halujakaan. Missä tuollaisen combon saisi teetettyä, niin ettei aivan älyttömyyksiä maksaisi?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:Kiitoksia! Minua kiinnostaisi tuo jkk:n asennus ja siihen yhdistettynä Olavi_Niemelän asennus.
Mutta--- minulla ei ole asennustiloja, eikä oikein halujakaan. Missä tuollaisen combon saisi teetettyä, niin ettei aivan älyttömyyksiä maksaisi?
Tiloina toimii kyllä auton kabiini ja paneelia voi askarrella vaikka keittiössä. Toi soitin, jonka hommasin, on näytön ulkomitoilta suurempi kuin standardi 2 din, joten uutta paneelia joutuu vähän suurentamaan näytön aukosta, täsä kannattaa olla tarkkana, ettei mee pilalle. Muita hyvännäköisiä soittimia, jotka mielestäni istuu kivasti kojelautaan mm.

https://www.autoviihde.com/sph-da120.html

https://www.autoviihde.com/cp100.html

Muita tarvikkeita, mm. tuo paneeli ja canbus adapteri ei kannata ostaa suomesta vaan ebayn kautta Englannista tai Saksasta. Esim tuo kojelauta paneeli maksaa suomessa 399 ja canbus adapteri ilman leadia 79 e vs. ebay paneeli 100-150 e ja canbus + lead n. 50 e

E: canbus / rattisäädin adapteria tilatesa kannattaa olla tarkkana, sillä eri versioihin on eri adapteri, tämä lukee kyllä tuote infoissa. esim. 2010-2014 with oem navigation, 2013 onwards, etc...

teräs mies
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Maalis 2013, 19:05
Car(s): Giulietta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja teräs mies »

Onkos sepät käyttäny mitä vaihteistoöljyä Giuliettaan? Ja onko ollut huomattavia eroja laatujen kanssa?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

teräs mies kirjoitti:Onkos sepät käyttäny mitä vaihteistoöljyä Giuliettaan? Ja onko ollut huomattavia eroja laatujen kanssa?
Sepistä en tiedä... Oletko siis huomannut jossain muussa merkissä huomattavia eroja vaihteistoöljyjen laatujen suhteen? Ja mitä nämä erot olivat?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Giulietta taas kotona yli kahden kuukauden moottorinvaihto remontin jälkeen. Auto toimii moitteetta.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

teräs mies kirjoitti:Onkos sepät käyttäny mitä vaihteistoöljyä Giuliettaan? Ja onko ollut huomattavia eroja laatujen kanssa?
En nyt tiedä huomattavasta erosta. Tehtaalla näissä lie käytetty Tutela Transmission Gearforce -öljyä. Tämän vaihto Castrol Syntrans 75W jotain API GL-4 -öljyyn 90tkm kohdalla paransi hieman keppituntumaa. Samaa parannusta ei tosin ollu enää havaittavissa 180tkm öljynvaihdossa. Onko sulla laatikossa joku ongelma tai ominaisuus mitä ajattelit kokeilla korjata öljyillä?

AjoKoira
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Maalis 2017, 20:25

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AjoKoira »

Hyvää iltaa !

Rekisteröidyin juuri ja tässä olisi tarkoitus itse nyt ostaa ihan ensimmäinen Alfa omaankin pihaan, kunhan saa nykyisen saksalaisen pois pihaa rumentamasta.

Giulietta tosiaan olisi tarkoitus hankkia ja siitä pari kysymystä (luin kaikki 85 sivua tätä aihetta, mutta jos joku näistä on jo kysytty tms. niin pahoittelen):

Takana tuossa on ISOFIX-paikat: mahtuukohan tuonne kuinka hyvin tollainen "naama takapäätä" kohti oleva turvaistuin?

Tyypillisimmät viat yms. jo tuolta olenkin saanut aika hyvin kaivettua ja niistä kyselin tämän yksilön myyjäliikkeeltä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8649461

edit: niin ja eihän satu olemaan kenenkään foorumilaisen vanha menopeli?

Ei ole vielä vastannut, mutta hakumatka on sen 6,5 tuntia ajoa suuntaansa, niin onko jotain mitä noilla kilsoilla olevasta kannattaisi erityisesti kysyä tai mihin erityisesti kiinnittää huomiota? Ainakin yhdellä täällä forumilla olevalla on jo yli 200 000km ajettu yksilö ja melko hyvin ilmeisesti juttujen perusteella toiminut.

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja toivottavasti liityn pian Alfa-omistajien "iloiseen?" joukkoon !

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

AjoKoira kirjoitti:Takana tuossa on ISOFIX-paikat: mahtuukohan tuonne kuinka hyvin tollainen "naama takapäätä" kohti oleva turvaistuin?
Kyllä varmaan mahtuu, mutta edessä saattaa olla melko ahdasta.. Itselläni on ollut vain naama menosuuntaan istuin.

Melko pienillä ongelmilla näissä on selvitty. Jakohihna pitää vaihtaa 60tkm/3v välein (edit. eikun 120tkm / 4v) . Takaluukun johtosarjaa joutuu korjailemaan jossain vaiheessa.
Huohotin on ehkä surkein esitys ja sen saa puhdistaa kerran vuodessa. Pakkasilla voi siis olla ongelmia huohottimen ja imupuolen jäätymisien kanssa.
Ei tosin ollut tänä talvena mitään ongelmia, vaikka oli koviakin pakkasia ja auto seisoi katoksessa.
Viimeksi muokannut hagger16, 28 Maalis 2017, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^eikös MA-koneisen Giulietan hihnanvaihto ole 120 tkm/4 vuotta. Jotain muutoksia on kuulemma tullut eri vuosimalleilla.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Hyvä kysymys. En ole aivan varma itsekään. Muistelin myös olisiko vaihtoväli 60tkm/4vuotta.
Itse kyllä teetätin hihnanavaihdon 65tkm kohdalla. Myös myyjä muistaakseni sanoi, että huollossa olisivat todenneen operaation olevan seuraavassa huollossa..
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

120 tkm / 4 vuotta. T-Jeteillä (ainakin vm 2008 Bravossa) oli alkuun speksi 60 tkm / 3 vuotta, mutta sekin nostettiin tähän 120 tkm jne.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Voi olla että radio ei kuulu kunnolla ja joutuu antenninjalan vaihtamaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

insinörtti kirjoitti:120 tkm / 4 vuotta. T-Jeteillä (ainakin vm 2008 Bravossa) oli alkuun speksi 60 tkm / 3 vuotta, mutta sekin nostettiin tähän 120 tkm jne.
Aivan. Omassani tuli tuo 4 vuotta täyteen 60 tkm kohdalla, joten siitä sekoiluni..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

hagger16 kirjoitti:Itselläni on ollut vain naama menosuuntaan istuin.
Sama täällä. On kuitenkin kuskille se turvallisin vaihtoehto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vittorio Jano kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Itselläni on ollut vain naama menosuuntaan istuin.
Sama täällä. On kuitenkin kuskille se turvallisin vaihtoehto.
Sama, nyt cybex pallas m-fix 13-36 kg,

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Heh!
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Ipi76 kirjoitti:^eikös MA-koneisen Giulietan hihnanvaihto ole 120 tkm/4 vuotta. Jotain muutoksia on kuulemma tullut eri vuosimalleilla.
Ohjekirja:
Liitteet
Giuliettajakohihna.PNG
(28.19 KiB) Tiedosto ladattu 5334 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aika tiukka pölyaluevaihtoväli ilmafiltterin hihnalla :silly:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Polforea kirjoitti:Aika tiukka pölyaluevaihtoväli ilmafiltterin hihnalla :silly:
Joo, käännökset ei aina meni ihan nappiin. No ihmisiähän ne on kääntäjätkin... vai onko.
MY14 ohjekirja:
Liitteet
GiuliettajakohihnaMY14.PNG
(78.51 KiB) Tiedosto ladattu 8671 kertaa

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Eli hihnan vaihto kuitenkin Suomessa 60 tkm välein tai 4 vuotta?
Senza cuore saremmo solo macchine

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tulppien vaihtoväli on todella tiheä :crazyeyes:

Onko muuten ainoat tunkkauspaikat ne tehtaan ilmoittamat paikat helmassa? Edessä on vähän samantyyliset pyöreät reiät pohjassa josta ainakin 156:sta voi puupalasen tuella nostaa. 156:ssa tosin on sellaiset ulokkeet joita Giulietassa ei ole.

Taika-Jim
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Takana on samanlaiset reiällä varustetut kohdat. Lähempänä reunakoteloa ja hieman piilossa pohjan suojamuovien ympäröimänä.

Vastaa Viestiin