Tiivistetahnaa pakosarjan tiivisteisiin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Tiivistetahnaa pakosarjan tiivisteisiin?

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Pitäisi tänään ruuvata pakosarjat kiinni. 500 km sitten tehdyn koneremontin jäljiltä olleissa kuparitiivisteissä on jäämiä jostain tökötistä.

Käytetäänkö pakosarjan, tiivisteen ja kannen välissä jotain tiivisteainetta?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eipä niissä yleensä taida olla muuta kuin ne rypytetyt kuparilevyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kaveri on paikallisessa korjaamossa töissä ja olin vieressä, kun se vaihtoi mulle etuputken niin kyllä se sinne jotain vaaleaa tahnaa laittoi tiivisteen molemmille puolille. Mitä lienee, en kysellyt kun ei mitään maksanutkaan 8) .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Suomi24-puolella joku mainitsi jostai Permatexistä. Tai flexistä.

Hessumobiilissa eivät olleet kuulleetkaan.

Tallissa olis jotain pakoputkenkorjaustöhnää, mutta taidan jättää laittamatta...

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mä oon ite laittanut ihan ns. pakoputken asennustahnaa. Se on semmosta vaaleaa tai harmahtavaa. Kovettuu lämmetessä. EI ole aiheuttanut ainakaan mitään ongelmia. Ainoa ongelma on se, että jos pakosarjaa repii irti tiheään, niin ne tiivisteet pitäisi putsata joka kerta ja se moska tarttuu aika tiukkaan.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei sinne kummempia tartte kuin uudet kuparitiivisteet vanhojen pliusaantuneiden tilalle. permatexit ym ei kestä niin korkeita lämpöjä. tuo matkkul mainitsema varmaan kyllä toimii 8)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Perkele, taas liippas läheltä! Putsasin juuri tiivisteet ja tiivistepinnat siitä töhnästä. Sitä ennen kulutin pari tuntia muotoilemalla ja suurentamalla tiivisteet pakoaukkojen kokoiseksi. Yllättävää, että tällainen operaatio pitää tehdä koneremontin jälkeen, kun kone on ollut jo ajossa...

Mutta asiaan - muotoilin siis vanhat littaantuneet tiivisteet. Eipä tullut mieleen hommata uusia. Onneksi Gamma maintisi asiasta. Pakko hommata uudet, ei oikein tee mieli irrottaa sarjoja enää toiste sen takia, että savu tulee konehuoneen puolelta.

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Ite en oo ostanu ainuttakaan pakosarjan/-putken tiivisettä. Eipä tarvi ainakaan niiltäosin huolestua virtauksista ja kertaakaan ei oo kyllä vuotanut.

Parivuotta sitten vaidoin uunoon koneen joka on peräisin kolarikojatusta 70SL:stä. Pakosarja vuoti pahasti kahdesta putkesta ja irroituken jälkeen syykin oli selvää. Pakosarja oli kolarissa haljennut kahdesta kohtaa ja ne oli hitsattu. Laipan tiivistepinnalta sauma oli hiottu rälläkällä pikkasen turhan relusti ja siinä oli n.½milliä syviä uria joita tavallinen tiiviste ei tuki. Ja taas tiivisemäiskettä ja eiku kiinni.

CRC pakoputkikitti maksaa noin 3€ purkki, joka riittä noin 20:n liitokseen. Ja kun vertaa sitä tiivisepalikan hintaan niin... :puke:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

En löytänyt CRC:n hyvää kittiä, joka on kuulemma kuparitahnatyyppistä. Tasopastaa tms.

Tallissa oli sitä CRC:n valkoista, mutta tuhrittuani sitä hetken pesin sen pois ja pulttasin sarjat kiinni uusilla tiivisteillä (26 e Deltasta - oli kiire). Tiivisteiden koosta ja pakoaukkojen toleransseista muodoistuikin sellainen yllätys maallikolle, että teen siitä ihan oman topicin kunhan saan kuvat siirrtettyä.

Tuo kiitti/töhnähomma näytti olevan sikäli uusi asia monelle taholle ja varaosaliikkeelle, että arvelen sen käytön olevan lähinnä fiilispohjan juttua.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Tuo fiilispohja alkoi jo 15vuotta sitten jo tuon tahnan osalta :lol:

Vastaa Viestiin