Aika pahojakin sähkövikoja, kun tekstin mukaan yksi testaajista kuoli.Farina kirjoitti:Eikös tämä juttu käsitellyt pääosin Giulian sähkövikoja? Tiedä sitten kuinka tarkoitushakuinen tarina oli, mutta kovin hyvää PR:ää ei tästä irronnut.vapsu kirjoitti:jotain kommentointia kiulusta, kupee-versiotakin arvuutellaan :
http://www.autoguide.com/auto-news/2017 ... om20170329
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Oli tuhti testaaja, kun hinasivat sen pois tapahtumapaikalta! Joten ei voi välttämättä syyttää Giuliaa - rankka ylipaino altistaa kaikenlaisille terveys-ongelmille...
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mää ymmärsin niin, että jokin testilaite "kuoli"
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
It just might have been a slip of the tongue... Or a pardoned pun. Whatever it was, it left room for some witty maneuvering.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä mäkin ensin luin oikein laudaatturin englannilla niin että se testaaja kupsahtivapsu kirjoitti:jotain kommentointia kiulusta, kupee-versiotakin arvuutellaan :
http://www.autoguide.com/auto-news/2017 ... om20170329
Ja tuohon kupeeseen liittyen anekdootinomaisesti katkelma ilmailuterminologiaa historian puolelta:
"Varsinainen käynnistäminen edellyttää toki myös potkurin pyörittelyä, jos koneessa ei ole starttimoottoria. Ensin mekaanikko huutaa pilotille "Coupé!", jotta pilotti varmistaa sytytyksen olevan pois kytketty. Sitten mekaanikko pyörittelee potkurista joitain kierroksia, jotta imukanaviin ja sylintereihin saadaan latinki rikasta seosta. Mekaanikko asettaa potkurin oikeaan asentoon puristuksen kohdalle, huutaa pilotille "Contact!" jotta tämä laittaisi sytytyksen päälle ja heittää lopulta potkurista koneen käyntiin. Jos kone ei starttaa, yritetään uudelleen."
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onpa nyt epätoivoisesti yritetty lypsää ennakkoluuloisia levittämällä turhaa epäluuloa.vapsu kirjoitti:jotain kommentointia kiulusta, kupee-versiotakin arvuutellaan :
http://www.autoguide.com/auto-news/2017 ... om20170329
- "Kuvauksissa yksi auto sammui!" Hui kauhistus. Voiko olla että kun kuvaaja pyytää osa-aikaista aikuisviihde tähtenä epäonnistunutta näyttelijää ajamaan autoa n. 1km/h samalla kun kääntää rattia 3 astetta oikealle ja piilottaa päänsä jotta kuskia ei näy, kierrokset saattaa tippua niin alas että Italiano sammuttaa itsensä?
- Ja näyttö jumitti vielä! Kyllä onneksi tänä päivänäkin auton ajamiseen ei edelleen tarvita turhia näyttöjä...vielä!
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Trafin uusien autojen rekisteröinnit Giulian osalta.
Tammikuu: 12 kpl, Helmikuu 4 kpl
Ei oo isoja määriä mutta Stelvion uskoisi korjaavan tilannetta. Kyllä se uusi Giuliettakin takavetoisena saisi tulla. Mutta nousu on ylöspäin hiljaiselon jälkeen
Tammikuu: 12 kpl, Helmikuu 4 kpl
Ei oo isoja määriä mutta Stelvion uskoisi korjaavan tilannetta. Kyllä se uusi Giuliettakin takavetoisena saisi tulla. Mutta nousu on ylöspäin hiljaiselon jälkeen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielestäni on aivan oikeutettua kertoa lukijoille, jos testiautot sammuilivat oudosti, ja yksi jouduttiin jopa hinaamaan pois kun ei toiminut.Pujazuba kirjoitti:Onpa nyt epätoivoisesti yritetty lypsää ennakkoluuloisia levittämällä turhaa epäluuloa.vapsu kirjoitti:jotain kommentointia kiulusta, kupee-versiotakin arvuutellaan :
http://www.autoguide.com/auto-news/2017 ... om20170329
- "Kuvauksissa yksi auto sammui!" Hui kauhistus. Voiko olla että kun kuvaaja pyytää osa-aikaista aikuisviihde tähtenä epäonnistunutta näyttelijää ajamaan autoa n. 1km/h samalla kun kääntää rattia 3 astetta oikealle ja piilottaa päänsä jotta kuskia ei näy, kierrokset saattaa tippua niin alas että Italiano sammuttaa itsensä?
- Ja näyttö jumitti vielä! Kyllä onneksi tänä päivänäkin auton ajamiseen ei edelleen tarvita turhia näyttöjä...vielä!
Nykyautoissa on radiot, ilmastoinnit, navigoinnit, musiikintoistot, asetukset, puhelinominaisuudet, yms. näytön takana, eli jos se jumittaa, niin ei se todellakaan vakuuta laadullaan kun on kyse 50k autosta. On ihan normaalia kertoa auton ongelmista testeissä, eikä niissä testata vain ajamista, vaan myös auton muita ominaisuuksia. Onneksi.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En haluaisi kovin negatiivinen olla, mutta hyvin vaikea uskoa, että Stelvion hintaista Alfa Romeota myytäisiin kovin merkittäviä määriä - Suomessa. Ehkä jossain muualla.Manu kirjoitti:Trafin uusien autojen rekisteröinnit Giulian osalta.
Tammikuu: 12 kpl, Helmikuu 4 kpl
Ei oo isoja määriä mutta Stelvion uskoisi korjaavan tilannetta.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samaa mieltälagotto kirjoitti:Mielestäni on aivan oikeutettua kertoa lukijoille, jos testiautot sammuilivat oudosti, ja yksi jouduttiin jopa hinaamaan pois kun ei toiminut.
-Tazio
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olin männäviikolla 3 päivää Englannissa. Yhtään Giuliaa en nähnyt liikenteessä.Manu kirjoitti:Trafin uusien autojen rekisteröinnit Giulian osalta.
Tammikuu: 12 kpl, Helmikuu 4 kpl
Järkyttävät pienet nuo Suomen myyntimäärät.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Myös normaalia, että esiintulo lankaan tulee juuri tässä kohtaalagotto kirjoitti:Mielestäni on aivan oikeutettua kertoa lukijoille, jos testiautot sammuilivat oudosti, ja yksi jouduttiin jopa hinaamaan pois kun ei toiminut.Pujazuba kirjoitti:Onpa nyt epätoivoisesti yritetty lypsää ennakkoluuloisia levittämällä turhaa epäluuloa.vapsu kirjoitti:jotain kommentointia kiulusta, kupee-versiotakin arvuutellaan :
http://www.autoguide.com/auto-news/2017 ... om20170329
- "Kuvauksissa yksi auto sammui!" Hui kauhistus. Voiko olla että kun kuvaaja pyytää osa-aikaista aikuisviihde tähtenä epäonnistunutta näyttelijää ajamaan autoa n. 1km/h samalla kun kääntää rattia 3 astetta oikealle ja piilottaa päänsä jotta kuskia ei näy, kierrokset saattaa tippua niin alas että Italiano sammuttaa itsensä?
- Ja näyttö jumitti vielä! Kyllä onneksi tänä päivänäkin auton ajamiseen ei edelleen tarvita turhia näyttöjä...vielä!
Nykyautoissa on radiot, ilmastoinnit, navigoinnit, musiikintoistot, asetukset, puhelinominaisuudet, yms. näytön takana, eli jos se jumittaa, niin ei se todellakaan vakuuta laadullaan kun on kyse 50k autosta. On ihan normaalia kertoa auton ongelmista testeissä, eikä niissä testata vain ajamista, vaan myös auton muita ominaisuuksia. Onneksi.
Alfahan ostetaan aina pääosin tunteella, ja sitähän mm. benaristit eivät ilmeisesti ymmärrä. Suosteltavaa lukemista tunnefiilikseen pääsemiseksi: Kari Kyrönseppä: Täydellinen vaihtoauto
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^öh... Qu'est-ce que c'est? Eipäs niputella.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Poikkeukset vahvistavat säännönlerppu kirjoitti:^öh... Qu'est-ce que c'est? Eipäs niputella.
kuten harva toyotistikin on alfisti
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ollaanko me ainoatJiitee kirjoitti:Poikkeukset vahvistavat säännönlerppu kirjoitti:^öh... Qu'est-ce que c'est? Eipäs niputella.
kuten harva toyotistikin on alfisti
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voip ollakkii....savolaisilta tää onnistuu joustavasti, eteläosastaKertsu kirjoitti:Ollaanko me ainoatJiitee kirjoitti:Poikkeukset vahvistavat säännönlerppu kirjoitti:^öh... Qu'est-ce que c'est? Eipäs niputella.
kuten harva toyotistikin on alfisti
sudeettisavoa meikänkin sukujuuret
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Alfat ja Tojotat yhdessä... ei ihme että savolaisia sanotaan kieroiksi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ sanontoja on monia tuttuja ... yksi niistä on savolaisen värikäs puhetapa ja sosiaalisuus --> Suomen italoja ? Äitini ainakin tunnistan ihan protoksi tässä seikassa.
No kaikissa heimoissa , kansoissa , roduissa, you name it, on hyviä ja huonoja puolia...
mikä on rikkaus.
Giuliasta: pari pikku lastentautia ja varsinkin jenkkitoimittajien murjomissa yksilöissä on juuri sitä oikeaa alfa- meininkiä ....toki myönnän, että USA-markkina tulee olemaan todella vaikea Alfalle.
No kaikissa heimoissa , kansoissa , roduissa, you name it, on hyviä ja huonoja puolia...
mikä on rikkaus.
Giuliasta: pari pikku lastentautia ja varsinkin jenkkitoimittajien murjomissa yksilöissä on juuri sitä oikeaa alfa- meininkiä ....toki myönnän, että USA-markkina tulee olemaan todella vaikea Alfalle.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ksi-tehty/
"Ilme on viimeistelty, mutta myös muovinen." joo pitäs varmaan olla rautaa
"Ilme on viimeistelty, mutta myös muovinen." joo pitäs varmaan olla rautaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Makukysymyksiähän nämä on, mutta kyllähän tuon hintaisessa autossa voisi sisätiloissa olla enemmänkin muita materiaaleja käytössä kuin muovia.V6 kirjoitti:http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ksi-tehty/
"Ilme on viimeistelty, mutta myös muovinen." joo pitäs varmaan olla rautaa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muutamassa bemarissa istunut ja niissä on ainakin ollut muovia. Mielestäni Giulia on sisältä todella hieno.lagotto kirjoitti:Makukysymyksiähän nämä on, mutta kyllähän tuon hintaisessa autossa voisi sisätiloissa olla enemmänkin muita materiaaleja käytössä kuin muovia.V6 kirjoitti:http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ksi-tehty/
"Ilme on viimeistelty, mutta myös muovinen." joo pitäs varmaan olla rautaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Epäilemättä näin, muttei tässä ollutkaan kyse bemareista, vaan toimittajan arviosta Giuliaa kohtaan.jmi kirjoitti:Muutamassa bemarissa istunut ja niissä on ainakin ollut muovia. Mielestäni Giulia on sisältä todella hieno.lagotto kirjoitti:Makukysymyksiähän nämä on, mutta kyllähän tuon hintaisessa autossa voisi sisätiloissa olla enemmänkin muita materiaaleja käytössä kuin muovia.V6 kirjoitti:http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ksi-tehty/
"Ilme on viimeistelty, mutta myös muovinen." joo pitäs varmaan olla rautaa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mutta toimittajien mielestä saksalaiset eivät ole koskaan "muovisia".
Re: Alfa Romeo Giulia 952
vaikea sanoa mitä materiaalia siellä pitäisi olla? onhan kalleimmissa malleissa tietysti nahkaa kojetaulun verhoiluna mutta mitähän siellä perusmalleissa oikein pitäisi olla? 156seenkin oli nahkaisia kojetauluja tarjolla...
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varmaankin niitä lakattuja jalopuupintoja tai harjattua alumiinia. Mielipidekysymyksiähän nämä sisätilat on ja jokaisella vähän erilaiset mieltymykset, mutta useat autojournalistit, kuten esimerkiksi Top Gearin Chris Harris, ovat huomauttaneet, että saksalaisten kilpailijoiden autoissa on heidän mielestään laadukkaampia materiaaleja.V6 kirjoitti:vaikea sanoa mitä materiaalia siellä pitäisi olla? onhan kalleimmissa malleissa tietysti nahkaa kojetaulun verhoiluna mutta mitähän siellä perusmalleissa oikein pitäisi olla? 156seenkin oli nahkaisia kojetauluja tarjolla...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no eipä niitä ole muidenkaan perusmalleissa, kyllä esim Auto Motor und Sport sijoitti Giulian sisustan Audin ja BMW väliin, mielestä Alfalla on ollut perinteisesti mielenkiintoisemmat sisustat kuin perus saksalaisissa joissa siis kabiini yleensä mustaa muovia täynnä ja Alfasssa puuta tai jälitelmää ja enemmän värejä.
edit:
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 50833.html
"Der Innenraum lädt klar gegliedert und mit angenehmen Materialien ein; das Qualitätsniveau liegt etwa zwischen 3er BMW und Audi A4""
Sisätila rakenteeltaan selkeä ja mukavia materiaaleja; laatutaso on noin A4 ja 3 BMW 3 välillä.
edit:
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 50833.html
"Der Innenraum lädt klar gegliedert und mit angenehmen Materialien ein; das Qualitätsniveau liegt etwa zwischen 3er BMW und Audi A4""
Sisätila rakenteeltaan selkeä ja mukavia materiaaleja; laatutaso on noin A4 ja 3 BMW 3 välillä.
Viimeksi muokannut V6, 01 Huhti 2017, 16:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiintoisempi sisusta kyllä, yleisen mielipiteen mukaan materiaalien laatuvaikutelma ei. Omasta mielestäni Giulia superin varustelu ja sisusta oli parempi kuin f30 baijerilaisen. Paljon ainutlaatuisempi. Koska mielipidekysymys niin tässä nyt toisen näkökulman esiin tuomiseksi muutaman suositun autojournalistisen sivuston näkemys ja sitaatti sisätiloista:
http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/giulia
"With a stylish and sporty aesthetic, especially thanks to some beautiful dials and a great steering wheel. The rest of the cabin doesn’t feel quite as upmarket as the C-Class or A4, but there’s no doubting that there’s a clean elegance to it. "
http://www.telegraph.co.uk/cars/alfa-ro ... ia-review/
"Although much improved over the 159 that it replaces, the Giulia still can’t match the Germans for the interior ambience."
https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/giulia
"Taken by itself the Giulia’s interior is more than acceptable (and jolly nice to look at), but hop between this and an Audi A4 and you’ll feel the difference. The Alfa may be shot through with style, but it’s not as solid or exceptionally executed as the best German alternatives. "
http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/giulia
"With a stylish and sporty aesthetic, especially thanks to some beautiful dials and a great steering wheel. The rest of the cabin doesn’t feel quite as upmarket as the C-Class or A4, but there’s no doubting that there’s a clean elegance to it. "
http://www.telegraph.co.uk/cars/alfa-ro ... ia-review/
"Although much improved over the 159 that it replaces, the Giulia still can’t match the Germans for the interior ambience."
https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/giulia
"Taken by itself the Giulia’s interior is more than acceptable (and jolly nice to look at), but hop between this and an Audi A4 and you’ll feel the difference. The Alfa may be shot through with style, but it’s not as solid or exceptionally executed as the best German alternatives. "
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kaikki sun esimerkit oli englannista, joissa moni lehti rankkaa esim Jagen xen paremmaksi, en sitten tiedä onko se yleinen mielipide.... Kannttaa lukaista laajemmaltikin niitä juttuja kuin vain saksa/englanti akselilta. Maissa joissa on omaa autotuotantoa ei aina voi kehua arvostelujen suhteen tasapuoliksi. Suomessa on paha tapa että kaikki jutut, tilastot jne kaivetaan joko Saksasta tai Englannista. Englannissa esim Ford on aina paras samoin Mini vaikka saksalainen nykyäänkin on, toki kaikki vetävät kotiinpäin... samoin esim Britti futis on parasta kun tvstä ei juuri muuta tule tai tullut aiemmin.,
Viimeksi muokannut V6, 01 Huhti 2017, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minusta Giulian sisusta voittaa Jaguar XE:n sisustan 100-0.
Jaguar Xf:n sisusta on taas hieno mutta mielestäni XE:n sisusta on mennyt jotenkin pieleen, tokihan se on myynyt hyvin
Jaguar Xf:n sisusta on taas hieno mutta mielestäni XE:n sisusta on mennyt jotenkin pieleen, tokihan se on myynyt hyvin
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei noissa missään verrattu Giuliaa Jaguarin XE-malliin, vaan nimenomaan saksalaisiin. (A4, 3-sarja ja C-sarja) XE taitaa nimittäin hävitä näille neljälle lähes kaikilla osa-alueilla.V6 kirjoitti:kaikki sun esimerkit oli englannista, joissa moni lehti rankkaa esim Jagen xen paremmaksi, en sitten tiedä onko se yleinen mielipide.... Kannttaa lukaista laajemmaltikin niitä juttuja kuin vain saksa/englanti akselilta. Maissa joissa on omaa autotuotantoa ei aina voi kehua arvostelujen suhteen tasapuoliksi. Suomessa on paha tapa että kaikki jutut, tilastot jne kaivetaan joko Saksasta tai Englannista. Englannissa esim Ford on aina paras samoin Mini vaikka saksalainen nykyäänkin on, toki kaikki vetävät kotiinpäin... samoin esim Britti futis on parasta kun tvstä ei juuri muuta tule tai tullut aiemmin.,
Kunhan toin vähän toista näkökulmaa suhteellisen suurilta autojournalistisilta sivuilta, jotka eivät ole italialaisia tai saksalaisia eikä heillä ole siten mitään syytä suosia toista merkkiä. Siten ovat mielestäni suhteellisen riippumattomia ja rehellisiä.
Kuten sanoin niin mielipidekysymyksiä nuo on ja mielipideasioistahan ei voi muuta kuin kiistellä.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aamen!Verttiv kirjoitti: ...
Kuten sanoin niin mielipidekysymyksiä nuo on ja mielipideasioistahan ei voi muuta kuin kiistellä.
Tässä vielä yksi toive/näkemys/mielipide:
Toivon, että Alfan uhkapeli toimii. Se päätti muotoilullaan lähteä haastamaan saksalaisia, ja otti astalokseen suorituskyvyn. On päivänselvää, että toimittajat eivät ole kokeneet Giulian laatua saksalaisten veroiseksi, ja se, kuinka paljon tämä painaa kuluttajan vaakakupissa, on ainakin minulle toistaiseksi suuri mysteerio.
Aika näyttää.
Jos kaikki menee hyvin, G myy, rahaa tulee, ja Alfa tekee joskus vielä kauniin auton (vrt 8C).
932 937 955
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo suorituskyvyllä keuliminen ei toteudu epämuodikkaiden dieseleiden osalta. Giulian tehokkain on 210hv kun esim. BMW:n 3seriesin ostajalla on kolme eri mallia joissa on enemmän tehoa ja joista kaksi on vähemmän rumaäänisiä kutosia. Myös Audin A4 -mallistosta löytyy kaksi tehokkaampaa kutosdieseliä. Jopa Volkkarilta löytyy tehokkaampi diesel Passatiin.
Bensapuolella tilanne on vähän parempi, QV kukkona tunkiolla. Mutta jos 280hv ei riitä tai kaipaa kutosen saundia niin Euroopassa katseet on käännettävä taas muihin merkkeihin. Saksalaismerkeiltä löytyy teholuokka 350hv mihin Giulialta ei löydy vastusta. Eihän se tietysti meitä härmäläisiä niin koske mutta Saksan vapaiden nopeuksien teillä muutaman kymmenen hevosvoiman tehoero tuntuu.
Siinä mielessä Giulia toki on suorituskyky edellä pelissä että ne noin 130hv downsizing -bensakoneet puuttuu mallistosta mitä esim. Bemarilta ja Mersulta löytyy 3seriesiin ja C-klasseen. Kai niitäkin joku ostaa. Ehkä sellainen joka on tottunut ostamaan kymmenet vuodet samaa merkkiä ja enimmät kiireet on jo takana. Alfa Romeolla ei sitä rasitetta ole että joku olisi kolmen - neljän vuoden välein vaihtanut autoa ja saanut joka kerta joko uuden mallin tai vähintään faceliftin.
Bensapuolella tilanne on vähän parempi, QV kukkona tunkiolla. Mutta jos 280hv ei riitä tai kaipaa kutosen saundia niin Euroopassa katseet on käännettävä taas muihin merkkeihin. Saksalaismerkeiltä löytyy teholuokka 350hv mihin Giulialta ei löydy vastusta. Eihän se tietysti meitä härmäläisiä niin koske mutta Saksan vapaiden nopeuksien teillä muutaman kymmenen hevosvoiman tehoero tuntuu.
Siinä mielessä Giulia toki on suorituskyky edellä pelissä että ne noin 130hv downsizing -bensakoneet puuttuu mallistosta mitä esim. Bemarilta ja Mersulta löytyy 3seriesiin ja C-klasseen. Kai niitäkin joku ostaa. Ehkä sellainen joka on tottunut ostamaan kymmenet vuodet samaa merkkiä ja enimmät kiireet on jo takana. Alfa Romeolla ei sitä rasitetta ole että joku olisi kolmen - neljän vuoden välein vaihtanut autoa ja saanut joka kerta joko uuden mallin tai vähintään faceliftin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee kirjoitti:Tuo suorituskyvyllä keuliminen ei toteudu epämuodikkaiden dieseleiden osalta. Giulian tehokkain on 210hv kun esim. BMW:n 3seriesin ostajalla on kolme eri mallia joissa on enemmän tehoa ja joista kaksi on vähemmän rumaäänisiä kutosia. Myös Audin A4 -mallistosta löytyy kaksi tehokkaampaa kutosdieseliä. Jopa Volkkarilta löytyy tehokkaampi diesel Passatiin.
Bensapuolella tilanne on vähän parempi, QV kukkona tunkiolla. Mutta jos 280hv ei riitä tai kaipaa kutosen saundia niin Euroopassa katseet on käännettävä taas muihin merkkeihin. Saksalaismerkeiltä löytyy teholuokka 350hv mihin Giulialta ei löydy vastusta. Eihän se tietysti meitä härmäläisiä niin koske mutta Saksan vapaiden nopeuksien teillä muutaman kymmenen hevosvoiman tehoero tuntuu.
Siinä mielessä Giulia toki on suorituskyky edellä pelissä että ne noin 130hv downsizing -bensakoneet puuttuu mallistosta mitä esim. Bemarilta ja Mersulta löytyy 3seriesiin ja C-klasseen. Kai niitäkin joku ostaa. Ehkä sellainen joka on tottunut ostamaan kymmenet vuodet samaa merkkiä ja enimmät kiireet on jo takana. Alfa Romeolla ei sitä rasitetta ole että joku olisi kolmen - neljän vuoden välein vaihtanut autoa ja saanut joka kerta joko uuden mallin tai vähintään faceliftin.
Giuliasta pitäisi se 350 hv versio olla tulossa ja tolla 280 pysyy ihan hyvin jo kilpailijoiden perässä jos numeroita tuijottaa, dieseleihin voisi lisätä sen VM kutosdieselin. Tosin diesel koneet ovat pian historiaa joten onko se edes enää järkevää niitä tuoda.-.. Suomessa tuntuu olevan sama mitä täällä on tarjolla jos kuukaudessa saadaan vaivaiset 4 autoa kaupaksi.
Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä täällä pitäisi olla saatavana se 150 hv diesel hinnat alkaen malli että menisi kaupaksi enemmän?!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin taas kokeilemassa tuossa toissapäivänä kilpailijaa, Bemarin 320i automaattina oli alla sporttipenkeillä sun muilla kilkkeillä. Kylläpäs on penkit paremmilla säädöillä kuin normi superin nahat Alfassa. Kone ei kuulostanut eikä tuntunut miltään, eli tasapeli alfan 2 litraisen bensan kanssa Ohjaustunto bemarissa oli todella tahmainen, alfassa paljon nopeampi ja tunnokkaampi. Alusta oli bemarissa jämäkkä, mutta nopeissa kovissa töyssyissä epämukava. Alfa toimii paremmin joka paikassa, mukava suurissa heitoissa ja ottaa tiukemmat kaarteet nautinnollisesti. Bemari oli ehkä hitusen hiljaisempi. Joka tapauksessa ei yhtään harmita jatkaa matkaa Alfalla.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En varsinaisesti usko tuon pitävän paikkansa. Alkaen mallin tarvis sitten varustaa millä lie hilpehööreillä jotta saisi edes penkinlämmittimet. Se on vain valitettava fakta että vaikka tässä on Alfaa parhaimmillaan niin sitä ennakkoluuloa vaan merkkiä vastaan on. Tässä tämä este, miten saadaan ne Audi, Bemmi jne kuskit uskomaan merkkiin. Tämä sama este tulee Stelvion kanssa vastaan, varsinkin kun tämä on Alfan ensimmäinen SUV. Tähän menee aikaa mutta jos Alfa tuo näin hienoja ja laadukkaita autoja markkinoille, niin ei se voi muu olla kuin myynti menestys myös suomessa.AVe kirjoitti:Ehkä täällä pitäisi olla saatavana se 150 hv diesel hinnat alkaen malli että menisi kaupaksi enemmän?!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stelvio on muuten hieno!
- Liitteet
-
- Stelvio 1.jpg
- (330.95 KiB) Tiedosto ladattu 6612 kertaa
-
- IMG_20170322_181158.jpg
- (324.96 KiB) Tiedosto ladattu 6612 kertaa
-
- Stelvio 4.jpg
- (318.31 KiB) Tiedosto ladattu 6612 kertaa
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Etenkin nuo puujäljitelmät tuovat oikeasti mieleen 105-sarjan. Siitä pisteet teamille!!
-Tazio
Etenkin nuo puujäljitelmät tuovat oikeasti mieleen 105-sarjan. Siitä pisteet teamille!!
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Stelvio -fanitus koki pakoputkien ulostulon "näyttävyyden" ja puskuriin maalatun diffuusorin myötä pientä kolhua, mutta ei vakavaa bandwagonin heilahtelua vielä...
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika lautamaiset penkit ja ruma keula. Onko tuossakaan suksiluukkua?
No, todennäköisesti tuokin on paljon kivempi paikan päällä kuin kuvissa.
(Stelviolla on muuten omakin säikeensä jos joltain on jäänyt huomaamatta.)
No, todennäköisesti tuokin on paljon kivempi paikan päällä kuin kuvissa.
(Stelviolla on muuten omakin säikeensä jos joltain on jäänyt huomaamatta.)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviota katselee, niin ymmärtää miksei Giulian farkkua haluttu tehdä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
AVe kirjoitti:Ehkä täällä pitäisi olla saatavana se 150 hv diesel hinnat alkaen malli että menisi kaupaksi enemmän?!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Quadrifoglio rules
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian muotoihin saisi kyllä jäätävän kauniin SW:n, sellaisen , joka löisi jopa sekä komeat 156-että 159 -Swt laudalta.Shuttle kirjoitti:Stelviota katselee, niin ymmärtää miksei Giulian farkkua haluttu tehdä.
Saattaa se sieltä vielä tulla, jos kassaan ropisee Giulian, Stelvion, coupen ja spiderin muodossa riittävästi mannaa.
Aika monta steppiä pitää tosin onnistua, jotta meikä saisi joskus 10 vuoden päästä Giulia-Sw:n alleen...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan tarkkaan en näitä suunnitelmia tiedä, mutta jos Giuliasta suunnitellaan coupea ja/tai spideria, niin niillä tuskin suuria myyntimääriä tavoitellaan. Ehkä kate on sitten kohdallaan? Coupejen ja avoautojen myynti on ollut selvässä laskussa jo vuosia (ainakin Euroopassa), joten kassamagneetteja näistä sinänsä hienoista malleista on turha toivoa.Jiitee kirjoitti:Saattaa se sieltä vielä tulla, jos kassaan ropisee Giulian, Stelvion, coupen ja spiderin muodossa riittävästi mannaa.
Aika monta steppiä pitää tosin onnistua, jotta meikä saisi joskus 10 vuoden päästä Giulia-Sw:n alleen...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olin Tipoa katsomassa niin Espoon SCC:ssä oli pirun komee Veloce Q4 280hp. Oli tullut kuulema pikatilauksella kauppaan, kun menee merkittävän henkilön vaimon kauppakassiksi sopimus syistä
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ jep , näin on. Giulia ja mahdollisesti tuleva coupekin käyvät kyllä, mutta Stelvio tai muukaan SUV ei nappaa... ehkä sitten mahdollisessa eläkeiässä jos selkä ei enää matalaan autoon taivu
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rouva R?quppe kirjoitti:Espoon SCC:ssä oli pirun komee Veloce Q4 280hp. Oli tullut kuulema pikatilauksella kauppaan, kun menee merkittävän henkilön vaimon kauppakassiksi sopimus syistä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulipa Berliinissä oltua pitkä viikonloppu, enkä nähnyt yhtäkää Giuliaa koko aikana. Lukuunottamatta yhtä täysin entisöityä kultaisilta ajoilta.
Kävin myös kentälle matkatessa tutustumassa bensa version Giuliaan, kyllä se jotenkin sai syttymään eritavalla kuin diesel. Enää ei tarvi saada kuin elämä sille mallille että bensan voi ostaa.
ps. Ihmetouhua että vetokoukun laitto giuluun on suurempi rikos kuin kammottavan farmarin odottelu kattokaiteilla.
Kävin myös kentälle matkatessa tutustumassa bensa version Giuliaan, kyllä se jotenkin sai syttymään eritavalla kuin diesel. Enää ei tarvi saada kuin elämä sille mallille että bensan voi ostaa.
ps. Ihmetouhua että vetokoukun laitto giuluun on suurempi rikos kuin kammottavan farmarin odottelu kattokaiteilla.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Vetokoukku kuuluu työautoihin. Ei se ole ihmetouhua. Pakut, pick-upit ja aidot maastoautot on työautoja. Jos ei sellaista onnistu hankkimaan, niin kai sitä sitten voi laittaa koukun johonkin peruskulkineeseen. Mutta jos on varaa Giuliaan, on varaa pakuun.