2.0 JTDM EGR ja P0488
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
2.0 JTDM EGR ja P0488
jaahas, eilen pukkas P0488 koodin, EGR Throttle Position Control Range/Performance, tehot pois ja more money light syttyi tauluun.
Edellisestä herjasta n. 4 kk / 10 tkm ja silloinkin eri koodi p0490 exhaust gas recirculation control circuit high.
Nämä kuitenkin liittyvät molemmat egr:ään, joten kai sitä kannattaisi edes koittaa puhdistaa vai vaihtaako suoraan uuden egr:än? Onko vinkkejä miten tuo puhdistus kannattaa tehdä ja miten tuo kaasuläpän kotelo kannattaa putsata?
Edellisestä herjasta n. 4 kk / 10 tkm ja silloinkin eri koodi p0490 exhaust gas recirculation control circuit high.
Nämä kuitenkin liittyvät molemmat egr:ään, joten kai sitä kannattaisi edes koittaa puhdistaa vai vaihtaako suoraan uuden egr:än? Onko vinkkejä miten tuo puhdistus kannattaa tehdä ja miten tuo kaasuläpän kotelo kannattaa putsata?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
Toimisikohan Forten tankkiin laitettava EGR puhdistusaine. Kuulemma joillakin on toiminut kun käyttänyt säännöllisesti esim. kerran vuodessa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
uus egr tilattu kun ei näyttäny olevan ihan älyttömissä hinnoissa. Varmaan suotavaa putsata putkistoja, jotain puhdistusainetta varmaan voisi käyttää. Vähän mietityttää noiden käyttö, suihkutetaanko ne ilmanottoon maf ennen vai jälkeen vai suoraan sinne kaasuläpän sisään...Liqui moly diesel intake cleaneria saisi ihan edulliseti vrt. forten vastaava...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
Tankkiin laitettavat laitetaan tankkiin
Mut paljos se EGR kustantaa, mietin vaan et oisko putsaus kui pal halvempi ollu...

Mut paljos se EGR kustantaa, mietin vaan et oisko putsaus kui pal halvempi ollu...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
^juu, no tämä oli selvä
meat & doria merkkinen egr 140 e

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
Tuleeko sulla paljon pätkäajoa ?
Tämä on pahus näiden nykyriisseleiden akilleen kantapää... hiukkasloukut ja EGR tukkeutuvat kun kone ei käy tarpeeksi kuumana riittävän usein. Koita antaa ainakin kerran viikossa tunnin-parin ajan kenkää oikein isän kädestä sille niin pysyy röörit puhtaampana.
Mulla on tapana ajaa tämän takia joskus 3,5 km:n työmatka yhdelle kustannuspaikalleni kovilla pakkasilla kiertäen n. 25 km:n matkana...
Tämä on pahus näiden nykyriisseleiden akilleen kantapää... hiukkasloukut ja EGR tukkeutuvat kun kone ei käy tarpeeksi kuumana riittävän usein. Koita antaa ainakin kerran viikossa tunnin-parin ajan kenkää oikein isän kädestä sille niin pysyy röörit puhtaampana.
Mulla on tapana ajaa tämän takia joskus 3,5 km:n työmatka yhdelle kustannuspaikalleni kovilla pakkasilla kiertäen n. 25 km:n matkana...


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
^näin olen ymmärtänyt, että nuo dieselit likaantuvat helposti. Mulla työmatkaa yhteen suuntaan 34 km, siitä n.25 km kehää 80 / 100 kmh. Sikaa tulee annettua silloin tällöin, muttei kuitenkaan ihan rääkiksi asti...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
Onko tästä todisteena kuvia irroitetusta, vaikka 200tkm ajetusta, puhtaasta EGR:stä tai imusarjasta vai se, että vikavalo ei ole kertaakaan syttynyt matkalla X?Ipi76 kirjoitti:Kuulemma joillakin on toiminut kun käyttänyt säännöllisesti esim. kerran vuodessa.
Ei muuten mutta olen hivenen skeptinen, että EGR:n ja imusarjan jälkeen sisään todella vähäisissä määrin suihkutettava puhdistusaine tekisi hämmentäviä taikoja suht. harvoin käytettynä. Uskottavampaa olisi, jos joka tankillisessa käytettävä aine toimisi vähentäen nokea ko. tankillisen pakokaasuissa (tämän osalta voin myös uskoa, että eri dieselpolttoaineissa on ainakin jossain määrin eroja).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: 2.0 JTDM EGR ja P0488
^ei sen enempi faktaa, mutta juttelin taannoin Dieseli GT miehen kanssa kaupanpihassa joka kertoi että GT oli ruvennut savuttamaan. Siitä oli päätellyt että EGR ei toimi niin kuin pitää ja oli hommannut
tankkiin kaadettavan Forten EGR puhdistusaineen. Savutus oli lakannut pikkuhiljaa tankillisen aikana.
Oli käyttänyt sen jälkeen 2 kertaa vuoden välein eikä ollut huomannut että olisi ruvennut savuttamaan.
Kuulemma parilla kaverilla samanlaisia kokemuksia, mutta ei toimi jos EGR täysin jumissa.
tankkiin kaadettavan Forten EGR puhdistusaineen. Savutus oli lakannut pikkuhiljaa tankillisen aikana.
Oli käyttänyt sen jälkeen 2 kertaa vuoden välein eikä ollut huomannut että olisi ruvennut savuttamaan.
Kuulemma parilla kaverilla samanlaisia kokemuksia, mutta ei toimi jos EGR täysin jumissa.