Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kannattaa nostaa manuaalin osoittamasta paikasta, käyttäen kumityynyä jossa on esim lovi
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Se pieni ero: 60 tkm on suositeltava kilometrimäärä, mutta 4 vuoden aikaraja on ehdoton. Joten ehdoton maksimi on 120 tkm/4 vuotta, mitä speksiksi on myös autolehdille ym. tarjottu.hagger16 kirjoitti:Eli hihnan vaihto kuitenkin Suomessa 60 tkm välein tai 4 vuotta?
Tulppien vaihtoväli on sentään 50-100 % pidempi kuin T-Jet Bravossa, jossa huoltoväli 20 tkm/1 vuosi ja tulpat piti vaihtaa joka huollossa.
Lisäksi suositeltiin 15 tkm/6 kk öljynvaihtoväliä raskaassa käytössä (ml kylmä ilmasto?), mikä myös natsasi oikein kivasti tuohon huoltoväliin. Tuolta pohjalta olikin kiva arpoa toimintamallia, jos ajokilometrit osuivat esim. lukemaan 16 tkm/vuosi .... huolto n. 11 kk välein ja öljynvaihto 8 tkm välein?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Miksihän T-Jet MiTossa tulpat on 30tkm vaihtovälillä, mikä myös huoltoväli on? MY09.
Ja mikähän mahtaa tossa oikea olla hihnanvaihto, kun tuota arpoo jokainen paikka eri AK sanoo 4v/120tkm TAI 3v/60tkm, riippuen paperista. Samalle vuosimallille molemmat ...
Miksihän T-Jet MiTossa tulpat on 30tkm vaihtovälillä, mikä myös huoltoväli on? MY09.
Ja mikähän mahtaa tossa oikea olla hihnanvaihto, kun tuota arpoo jokainen paikka eri AK sanoo 4v/120tkm TAI 3v/60tkm, riippuen paperista. Samalle vuosimallille molemmat ...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ No olihan tuo Bravon huoltoväli = 1,333 X öljynvaihtoväli (suositus) aikamoinen aivopieru, joka on MiToon & co korjattu. Eikös tämä 30 tkm ole oikeasti 30 tkm/2 vuotta + suositus öljynvaihdosta 15 tkm/1 vuosi?
Varmaankin ovat päätelleet, ettei tulpat kestä 2x huoltoväliä ... eli ei edes 40 tkm?
Arpominen kuminauhan kanssa ei yllätä. AK:n marmorilta sain ...oliko nyt 2012 keväällä? ... tiedon vaihtovälin muuttumisesta 60 tkm/3 vuotta -> 120 tkm/4 vuotta koskien myös vm 2008 Bravoa, jonka huoltokirjassa oli tämä lyhyempi ohjearvo. Väittivät jopa, ettei vaihtovälin pidennys liittynyt mihinkään osamuutoksiin eli koski myös alkuperäisellä hihnalla veteleviä. Ainoa syy pitää kiinni alkup. vaihtovälistä oli Deltan myöntämä lisätakuu, jonka ehdoissa tuo lyhyempi speksi oli.
Varmaankin ovat päätelleet, ettei tulpat kestä 2x huoltoväliä ... eli ei edes 40 tkm?
Arpominen kuminauhan kanssa ei yllätä. AK:n marmorilta sain ...oliko nyt 2012 keväällä? ... tiedon vaihtovälin muuttumisesta 60 tkm/3 vuotta -> 120 tkm/4 vuotta koskien myös vm 2008 Bravoa, jonka huoltokirjassa oli tämä lyhyempi ohjearvo. Väittivät jopa, ettei vaihtovälin pidennys liittynyt mihinkään osamuutoksiin eli koski myös alkuperäisellä hihnalla veteleviä. Ainoa syy pitää kiinni alkup. vaihtovälistä oli Deltan myöntämä lisätakuu, jonka ehdoissa tuo lyhyempi speksi oli.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Giuliettan 2011 manuaalissa dieselin kohdalla 2 v / 35 tkm. Öljyistä ei mitään suositusta tuolla välillä muuten, kun että vaihda jos merkkivalo vilkkuu...
Vaihdatin omaani öljyt nyt huoltovälin välissä 17 tkm kohdin.
Vaihdatin omaani öljyt nyt huoltovälin välissä 17 tkm kohdin.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kyllähän se vaihtoväli on sen 120/4v, mutta taitavasti on tuo kohta 5 laitettu tuohon, jolla pestään kädet jos remmi katkeaa ennenaikaisesti. Kylmä ilmasto tarkoittaa Pohjoismaiden ilmastoa noin käytännössä ja pölyähän täällä riittää hiekotuksesta johtuen. Ensimmäinen remmi vaihdettiin minulla 120 kohdalla ja toinen 210 kohdalla, koska hihnapyörät olivat aivan loppuun kuluneet.
Re: Giulietta 940
Nyt sammui oikeanpuoleinen xenon ajovalo. Onkos kenelläkään kokemusta ko. polttimonvaihdosta?
Ja voiskohan vika olla jossain muualla kuin polttimossa(sulake on ehjä). Giulietta on mallia 2013 ja ajettu 75000 km.
Ja voiskohan vika olla jossain muualla kuin polttimossa(sulake on ehjä). Giulietta on mallia 2013 ja ajettu 75000 km.
Re: Giulietta 940
Viimeviikolla MY15 käväisi 45 tkm huollossa Vaunulassa Raisiossa. Öljyt ja jotain muuta juttua vaihdettu, takuun piikkiin lambdan anturi ja kait MAP anturi. Kustansi yhteensä 189,40€ kun oli joku -20% huoltotarjous. Huoltomiehenä sama kaveri joka aikaisemmin oli lukenut vikakoodeja ja kuulemma tulee aina olemaankin sama kaveri huoltamassa joten autolla on kuin omalääkäri mistä plussaa, arvostan. Olen auton toinen käyttäjä ja nyt jo autossa on 2 huoltokirjaa Kun sain auton käyttöön, oli melkoinen tunteiden kirjo kun ensin näin toisen huoltokirjan ja pelästyin onko 37 tkm ajetussa autossa vielä tehdasasenteiset öljyt koneessa.
Hyvä auto kyllä ajaa vaikka etuvetoinen onkin. Tunteita herättävä sekä itselle että kanssa-autoilijoiden keskuudessa. Vaikka olisi huono päivä, ei vielä ole toistaiseksi niin huonoa päivää ollut etteikö mieli leppyisi ratin takana. Ja check engine valo jäänyt muutamat kerrat palamaan. Ensiajeluilla vähän harmitti kun kaasua päästäessä ei kuulu plölölöröööö PA PAM. Tuo plölölöröö on jo kuulunut; auto halvaanuikin sen jälkeen keskelle vilkasta risteystä ja pääsin nilkutamalla siitä pois bussipysäkille häpeämään. Pari uudelleenkäynnistystä ja matka jatkui. Lambda ja MAP anturit oli antanut jotain uskomattomia tietoja joten vikatila siitä. En enää toivo tuota PA PAM ääntä, se luultavasti tulisi maksamaan tonnin kaks? Muuten kyllä takaata putkesta kuuluu kivaa pörinää. Talvella oli toinen vikakoodinluku, -27C° ja syynä ilmeisesti taas MAP anturin sekoilut. Silloin tosin ei haitannut ajamista yhtään, Turku - Hamina -Turku reissu meni ihan hyvin. Keskikulutuksen keskiarvo on nyt toistaiseksi ollut 6.74 l / 100km, ajotapa ei välttämättä ole se kaikkein taloudellisin ja välillä tulee pätkäajoa ja kone käy tyhjäkäyntiä ennenkuin edes vähän lämpenee. Autoon tutustuminen on kyllä vielä pahasti vaiheessa...
Vaunulasta kysyin jauhesammutinta autoon, ei ollut kuin joku yleispätevä sammutin ilman autoon vartavasten tehtyä telinettä. Pitääkö kukaan sammutinta mukanaan Giuliettassa? Enkä nyt ole niin epäileväinen näiden sähköihin että sen takia pitäisin mukana.
Ja toinenkin kysymys, mitä viiniä aikoinaan näiden mukana on tullut? 10 v sitten 120d BMW:n mukana tuli jotain saksalaista valkkaria mitä en vieläkään ole uskaltanut avata. MiTo ollut aikaisemmin ja myyjä sanoi ettei enää voi/saa antaa pulloa mukaan joten ostin itse Alkosta Riuniten valkoisen lambruscon, MiTo oli orapihjalan valkoinen. Giuliettalle nyt ostin Masi Nectar Costasera Amarone Classicon, 2010. Toivottavasti ei mennyt ihan metsään. Ja toivottavasti viini on auton arvoinen, tai edes toisinpäin
Hyvä auto kyllä ajaa vaikka etuvetoinen onkin. Tunteita herättävä sekä itselle että kanssa-autoilijoiden keskuudessa. Vaikka olisi huono päivä, ei vielä ole toistaiseksi niin huonoa päivää ollut etteikö mieli leppyisi ratin takana. Ja check engine valo jäänyt muutamat kerrat palamaan. Ensiajeluilla vähän harmitti kun kaasua päästäessä ei kuulu plölölöröööö PA PAM. Tuo plölölöröö on jo kuulunut; auto halvaanuikin sen jälkeen keskelle vilkasta risteystä ja pääsin nilkutamalla siitä pois bussipysäkille häpeämään. Pari uudelleenkäynnistystä ja matka jatkui. Lambda ja MAP anturit oli antanut jotain uskomattomia tietoja joten vikatila siitä. En enää toivo tuota PA PAM ääntä, se luultavasti tulisi maksamaan tonnin kaks? Muuten kyllä takaata putkesta kuuluu kivaa pörinää. Talvella oli toinen vikakoodinluku, -27C° ja syynä ilmeisesti taas MAP anturin sekoilut. Silloin tosin ei haitannut ajamista yhtään, Turku - Hamina -Turku reissu meni ihan hyvin. Keskikulutuksen keskiarvo on nyt toistaiseksi ollut 6.74 l / 100km, ajotapa ei välttämättä ole se kaikkein taloudellisin ja välillä tulee pätkäajoa ja kone käy tyhjäkäyntiä ennenkuin edes vähän lämpenee. Autoon tutustuminen on kyllä vielä pahasti vaiheessa...
Vaunulasta kysyin jauhesammutinta autoon, ei ollut kuin joku yleispätevä sammutin ilman autoon vartavasten tehtyä telinettä. Pitääkö kukaan sammutinta mukanaan Giuliettassa? Enkä nyt ole niin epäileväinen näiden sähköihin että sen takia pitäisin mukana.
Ja toinenkin kysymys, mitä viiniä aikoinaan näiden mukana on tullut? 10 v sitten 120d BMW:n mukana tuli jotain saksalaista valkkaria mitä en vieläkään ole uskaltanut avata. MiTo ollut aikaisemmin ja myyjä sanoi ettei enää voi/saa antaa pulloa mukaan joten ostin itse Alkosta Riuniten valkoisen lambruscon, MiTo oli orapihjalan valkoinen. Giuliettalle nyt ostin Masi Nectar Costasera Amarone Classicon, 2010. Toivottavasti ei mennyt ihan metsään. Ja toivottavasti viini on auton arvoinen, tai edes toisinpäin
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Giulietta sytytti taas moottorinvikavalon, vaikka tuli keuhko ja sydän vaihto operaatiosta pariviikkoa sitten. vikaa ei vielä loytynyt ja jäi osastolle lisätutkimuksiin
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mulla on Puuilosta ostettu pikkusammutin takaluukun vasemmassa reunassa olevassa lokerikossa.Dam kirjoitti:Vaunulasta kysyin jauhesammutinta autoon, ei ollut kuin joku yleispätevä sammutin ilman autoon vartavasten tehtyä telinettä. Pitääkö kukaan sammutinta mukanaan Giuliettassa? Enkä nyt ole niin epäileväinen näiden sähköihin että sen takia pitäisin mukana.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
aaiitee kirjoitti:Kiitoksia! Minua kiinnostaisi tuo jkk:n asennus ja siihen yhdistettynä Olavi_Niemelän asennus.
Mutta--- minulla ei ole asennustiloja, eikä oikein halujakaan. Missä tuollaisen combon saisi teetettyä, niin ettei aivan älyttömyyksiä maksaisi?
aaiitee:lle laitettu pm:ää aiheeseen.
Re: Giulietta 940
Kuulostaa aika nopealta hajoamiselta, edellisessä Astrassa oli alkuperäiset polttimot ja ei vielä näkynyt edes värisävyn vaihtumista. Nehän yleensä muuttaa väriään ennenkuin syttyy sen viimeisen kerran.welmuz kirjoitti:Nyt sammui oikeanpuoleinen xenon ajovalo. Onkos kenelläkään kokemusta ko. polttimonvaihdosta?
Ja voiskohan vika olla jossain muualla kuin polttimossa(sulake on ehjä). Giulietta on mallia 2013 ja ajettu 75000 km.
Hain tänään Byggmaxista https://www.byggmax.fi/sisustus/palotur ... 1kg-p40205 tuollaisen Firefantin, vähän nätimpi kuin perussammutin. Kenttälapio penkin alle ja tuo takaluukkuun sinne poteroon ainakin toistaiseksi. Ja hyvin näyttää sopivan sinne, ei heilu eikä hölsky. Jos vielä saisi pienellä vaivalla sen oikean puolen penkin pulttien alle tehtyä telineen niin se olisi jopa vähän näkyvilläkin ja helpompi saada nopeasti käsiin._rico kirjoitti: Mulla on Puuilosta ostettu pikkusammutin takaluukun vasemmassa reunassa olevassa lokerikossa.
Ja en näemmä saa tekstiä maalaamalla tehtyä siitä suoraan linkkiä vaan tulee koko url.
Re: Giulietta 940
Niin kuulostaa minunkin mielestä. Näyttäis siltä että aika vaikea päästä tuohon polttimoon käsiksi ja ohjeita en ole löytänyt mistään. Auto oli 75 000 km huollossa ja vika tuli heti sen jälkeen. Oliskohan siellä sössitty homma jotenkin...Kuulostaa aika nopealta hajoamiselta, edellisessä Astrassa oli alkuperäiset polttimot ja ei vielä näkynyt edes värisävyn vaihtumista. Nehän yleensä muuttaa väriään ennenkuin syttyy sen viimeisen kerran.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ riippuu myös siitä, mitä "xenon" -ruutuun vedetyllä rastilla tavoiteltiin. Harvaa polttimoiden vaihtoväliä vai hyvää valotehoa.
Purkauslamput (kuten myös loistelamput) hiipuvat ikääntyessään, joten (järjellinen) käyttöikä on aivan eri asia kuin ikä, jossa saunalyhdyksi hiipunut lamppu sammuu lopullisesti. Värin vaihto näkyy olevan tämän saunalyhtyvaiheen ominaisuus.
Yllättävän vähän näille on annettu käyttöikälupauksia, mutta "täsmällisen" 500-3000 h haarukan onnistuin googlettamaan. Ihan uskottava, kun videotykeissä ym. mennään 2000 h tienoilla ja polttojaksojen pituus yms. vaikuttaa kovasti. 50 km/h keskinopeudella tämä 500-3000 h tekee 25-150 tkm. Giulietassa vaikuttaa paljon myös päiväajovalot; onko puolet kilometreistä ajeltu niitä käyttäen vai aina "pakkovalot" päällä.
Omassa kalustossa nyt 104 tkm mittarissa, mutta muihin autoihin verrattuna omat valot tuntuvat jo kehnommilta eli ikä on tehnyt tehtävänsä = alkaisi ilmeisesti olla vaihdon aika.
Purkauslamput (kuten myös loistelamput) hiipuvat ikääntyessään, joten (järjellinen) käyttöikä on aivan eri asia kuin ikä, jossa saunalyhdyksi hiipunut lamppu sammuu lopullisesti. Värin vaihto näkyy olevan tämän saunalyhtyvaiheen ominaisuus.
Yllättävän vähän näille on annettu käyttöikälupauksia, mutta "täsmällisen" 500-3000 h haarukan onnistuin googlettamaan. Ihan uskottava, kun videotykeissä ym. mennään 2000 h tienoilla ja polttojaksojen pituus yms. vaikuttaa kovasti. 50 km/h keskinopeudella tämä 500-3000 h tekee 25-150 tkm. Giulietassa vaikuttaa paljon myös päiväajovalot; onko puolet kilometreistä ajeltu niitä käyttäen vai aina "pakkovalot" päällä.
Omassa kalustossa nyt 104 tkm mittarissa, mutta muihin autoihin verrattuna omat valot tuntuvat jo kehnommilta eli ikä on tehnyt tehtävänsä = alkaisi ilmeisesti olla vaihdon aika.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Onko tuo heti sen jälkeen silloin kun on saatu avaimet takaisin tiskiltä vai heti samalla viikolla? Jos ihan heti kun avaimesta kääntää ja valot päälle niin takaisin sinne tiskille kysymään mitä on tehty. Jos samalla viikolla niin voi olla vain huonoa tuuria. Soittaisin itse sinne huoltofirmaan ja kysyisin mitä ovat tehneet, onko joku vaikka vahingossa roplannut johtoja ja joku huono liitos tms. Joku ballasti siellä myös lienee lähistöllä mikä ne valot napsauttaa päälle.welmuz kirjoitti: Niin kuulostaa minunkin mielestä. Näyttäis siltä että aika vaikea päästä tuohon polttimoon käsiksi ja ohjeita en ole löytänyt mistään. Auto oli 75 000 km huollossa ja vika tuli heti sen jälkeen. Oliskohan siellä sössitty homma jotenkin...
Yleensähän xenonit otetaan siksi että saadaan parempi valoteho ja näkyvyys, polttimon pidempi elinikä taas tulee useimmille bonuksena. Ja tuota samaa saunalyhtyasiaa itsekin ajattelin tuolla aikaisemmalla kysymykselläni onko sävy muuttunut. Astrassa ei reilun 100000 km aikana oikein vielä sävyeroa näkynyt mutta tuntui että hieman ovat himmentyneet. Ei mitään tarkkaa tietoa kauanko ovat palaneet, ei edes mitään arviota enää antaa. Ledi päivävalot toki auttoi, ei palanut aina. Sadetunnistin kun riittävän usein pyyhki lasia niin meni valot päälle automaattisesti. Joskus aikaisemmin itsekin löytänyt sen verran infoa että 500-3000 käyttötuntia ne kestää, siihenkin vaikuttaa kauanko ne palaa vai onko lyhyitä aikoja kun palaa. Joku karkea arviokin löytyi, olisiko ollut 100-150 tkm mitä ne kestää suomessa.insinörtti kirjoitti: riippuu myös siitä, mitä "xenon" -ruutuun vedetyllä rastilla tavoiteltiin. Harvaa polttimoiden vaihtoväliä vai hyvää valotehoa.
Purkauslamput (kuten myös loistelamput) hiipuvat ikääntyessään, joten (järjellinen) käyttöikä on aivan eri asia kuin ikä, jossa saunalyhdyksi hiipunut lamppu sammuu lopullisesti. Värin vaihto näkyy olevan tämän saunalyhtyvaiheen ominaisuus.
Yllättävän vähän näille on annettu käyttöikälupauksia, mutta "täsmällisen" 500-3000 h haarukan onnistuin googlettamaan. Ihan uskottava, kun videotykeissä ym. mennään 2000 h tienoilla ja polttojaksojen pituus yms. vaikuttaa kovasti. 50 km/h keskinopeudella tämä 500-3000 h tekee 25-150 tkm. Giulietassa vaikuttaa paljon myös päiväajovalot; onko puolet kilometreistä ajeltu niitä käyttäen vai aina "pakkovalot" päällä.
Omassa kalustossa nyt 104 tkm mittarissa, mutta muihin autoihin verrattuna omat valot tuntuvat jo kehnommilta eli ikä on tehnyt tehtävänsä = alkaisi ilmeisesti olla vaihdon aika.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen, soitto huoltoon ja kysyy mitä on tehty. Voi se olla huonoa tuuriakin, elämänsä loppupuolella ne saattaa jo kuitenkin olla mutta olisi ihan hyvä siellä huollossa selvittää mitä tekivät ja johtuuko heidän teoistaan.
Oma auto tuli tänään pestyä ja kuivattua käsin, imuroitu sisältä ja poistettu kangasmattojen alta kuramatot ja annettu 5 sateesta käsittely tuulilasille. Ensi vkl voineisi viimein laittaa kesärenkaat alle ja mahdollisesti joku vaha vielä autoon.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
G. ei oikein tykännyt 3 kk seisomisesta, vaikka välillä kävinkin sen käyttelemässä lämpimäksi.
Eilen menin ottamaan Alfaa taas ajoon, niin olin jo aika varma, että tuli hinurikeikka. Starttasi pätkissä eli pyörähti-pysähtyi-pyörähti. Uusi yritys sama juttu ja lisäksi kaikki mittarit pimeäksi ja kojetaulun sisältä kuului releiden naksuntaa... muutama yritys ja pyöritti ihan vauhdilla, mutta ei aikomustakaan käynnistymiselle. Näyttöön tuli 10 sekunnin starttauksella EBD-failure, see owner's manual, mutta ei sieltä mitään löytynyt aiheesta.
Pelti auki ja johtoliitosten varmistelua. Ei apua ja nousin jo autosta soittaakseni Autoliiton avun paikalle, mutta kokeilin kuitenkin vielä laittaa ovet lukkoon ja auki 2 kertaa kaukosäätimellä ja ihme tapahtui-auto käynnistyi heti ihan normaalisti
Vartin verran meni tähän touhuun. Ilmeisesti se sitten on niin, että multi-air-kone ei pidä ajamattomuudesta? Oireet vain oli kovin samat kuin 4 vuotta aiemmin, kun talvella MA-yksikkö meni vaihtoon. Konekin piti jyristelyä ekan muutaman minuutin, mutta käynti normalisoitui koneen lämmettyä.
Ajelin kunnon lenkin Tuusulan ja Keravan kautta että sai kokeiltua isommallakin nopeudella. Renkaat oli myös ottanut seisonnasta itseensä ja tärisivät aika lailla yli 100 nopeudessa. Matkustajan airbagin valo paloi koko koeajon ajan ja lisäksi vakionopeussäädin ei toiminut. Tallilla katselin ajotietokoneesta, että sehän oli itse ottanut toisen airbagin pois päältä ja laitoin sen takaisin päälle ja valo sammui. Myös vakkari alkoi toimia auton uudelleen käynnistyksen jälkeen. Nyt taas kaikki toimii, joten akun varaustilan heikkous varmaan vaikutti ainakin osittain noihin sähköhäiriöihin.
Ajelin sitten G:n uuteen kotiinsa Jätkäsaaren kallion sisällä. Testasin samalla luolan pesupaikan painepesureineen ja hyväksi havaitsin
Eilen menin ottamaan Alfaa taas ajoon, niin olin jo aika varma, että tuli hinurikeikka. Starttasi pätkissä eli pyörähti-pysähtyi-pyörähti. Uusi yritys sama juttu ja lisäksi kaikki mittarit pimeäksi ja kojetaulun sisältä kuului releiden naksuntaa... muutama yritys ja pyöritti ihan vauhdilla, mutta ei aikomustakaan käynnistymiselle. Näyttöön tuli 10 sekunnin starttauksella EBD-failure, see owner's manual, mutta ei sieltä mitään löytynyt aiheesta.
Pelti auki ja johtoliitosten varmistelua. Ei apua ja nousin jo autosta soittaakseni Autoliiton avun paikalle, mutta kokeilin kuitenkin vielä laittaa ovet lukkoon ja auki 2 kertaa kaukosäätimellä ja ihme tapahtui-auto käynnistyi heti ihan normaalisti
Vartin verran meni tähän touhuun. Ilmeisesti se sitten on niin, että multi-air-kone ei pidä ajamattomuudesta? Oireet vain oli kovin samat kuin 4 vuotta aiemmin, kun talvella MA-yksikkö meni vaihtoon. Konekin piti jyristelyä ekan muutaman minuutin, mutta käynti normalisoitui koneen lämmettyä.
Ajelin kunnon lenkin Tuusulan ja Keravan kautta että sai kokeiltua isommallakin nopeudella. Renkaat oli myös ottanut seisonnasta itseensä ja tärisivät aika lailla yli 100 nopeudessa. Matkustajan airbagin valo paloi koko koeajon ajan ja lisäksi vakionopeussäädin ei toiminut. Tallilla katselin ajotietokoneesta, että sehän oli itse ottanut toisen airbagin pois päältä ja laitoin sen takaisin päälle ja valo sammui. Myös vakkari alkoi toimia auton uudelleen käynnistyksen jälkeen. Nyt taas kaikki toimii, joten akun varaustilan heikkous varmaan vaikutti ainakin osittain noihin sähköhäiriöihin.
Ajelin sitten G:n uuteen kotiinsa Jätkäsaaren kallion sisällä. Testasin samalla luolan pesupaikan painepesureineen ja hyväksi havaitsin
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Siirretty oikeaan ketjuun
Viimeksi muokannut JontteB, 09 Huhti 2017, 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Kannatti kuitenkin yrittää!
Kannatti kuitenkin yrittää!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
...ja kirjoitit Giulia-viestin Giulietta -ketjuunJontteB kirjoitti:Tein jokseenkin nolon kömmähdyksen...
Sori, oli pakko, kun tilaisuus salli. On se komee
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Tän pistän kännykällä tekemisen piikkiin! :DPolforea kirjoitti:...ja kirjoitit Giulia-viestin Giulietta -ketjuunJontteB kirjoitti:Tein jokseenkin nolon kömmähdyksen...
Sori, oli pakko, kun tilaisuus salli. On se komee
yritän siirtää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
@peksu
MiTo tiputtaa matkustajan bägin pois päältä, jos stumppaa auton ja liian nopeasti yrittää käynnistää uusiksi... On nää jänniä vehkeitä kyl.
MiTo tiputtaa matkustajan bägin pois päältä, jos stumppaa auton ja liian nopeasti yrittää käynnistää uusiksi... On nää jänniä vehkeitä kyl.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Taas kerran:Polforea kirjoitti:
...ja kirjoitit Giulia-viestin Giulietta -ketjuun
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään taas ajeltu G:lla, niin renkaiden tärinä olikin johtunut kurasta vanteen sisällä. Painepesurilla kun kunnolla pesin vanteet, niin mustaa kuraa tuli paljon ja tärinät ovat nyt hävinneet täysin.
Ihmeellistä on myös stop-startin yllättävä paluu kuvioihin . Se toimi ensimmäisistä liikennevaloista alkaen ja pääsi yllättämään pahasti; piti sitten oikein ottaa se pois päältä, kun tuttu s&s unavailable-teksti pysyi sitkeästi poissa näytöstä...
Sadesää pääsi yllättämään ja vastapesty Alfa-raukka tuli ihan likaiseksi, niin olipa hienoa vetää viidessä minuutissa se puhtaaksi pesurilla ennen parkkiin jättämistä. Siellä se nyt hienosti kiiltelee likaisten Audien ja Minien seassa; tosin kunnon hajuraolla muihin autoihin .
Ihmeellistä on myös stop-startin yllättävä paluu kuvioihin . Se toimi ensimmäisistä liikennevaloista alkaen ja pääsi yllättämään pahasti; piti sitten oikein ottaa se pois päältä, kun tuttu s&s unavailable-teksti pysyi sitkeästi poissa näytöstä...
Sadesää pääsi yllättämään ja vastapesty Alfa-raukka tuli ihan likaiseksi, niin olipa hienoa vetää viidessä minuutissa se puhtaaksi pesurilla ennen parkkiin jättämistä. Siellä se nyt hienosti kiiltelee likaisten Audien ja Minien seassa; tosin kunnon hajuraolla muihin autoihin .
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tuli tilattua Bluesparkin tuningchippi Englannista! Nyt odotellaan innolla milloin tulee ) Jostain syystä autokuume iski kun vaihtoi kesärenkaat: tuli hommattua BMC:n ilmansuodattimen ja Asson pakosarjan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tuttu ongelma joka talvikausi.peksu kirjoitti:Tänään taas ajeltu G:lla, niin renkaiden tärinä olikin johtunut kurasta vanteen sisällä.
Onko kenties tämä vanne? Ihan kamala talvikäytössä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Tuleeko näistä jotain konkreettista hyötyä, vai onko vain fiilis?Hondamies kirjoitti:Tuli tilattua Bluesparkin tuningchippi Englannista! Nyt odotellaan innolla milloin tulee ) Jostain syystä autokuume iski kun vaihtoi kesärenkaat: tuli hommattua BMC:n ilmansuodattimen ja Asson pakosarjan...
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Meillä oli puhelinkiekot ja ne kans keräsi jäätä joka tippui aina joskus toispuoleiseksi ja täristi aika hyvin yli 80 vauhdissa. Olipahan helppo sohia isoista aukoista loput irti lumiharjalla.
Kerää kyllä Kiakin ja on hankalampi puhdistaa. G ei sentään kerännyt juuri jäätä lokasuojiin toisin kuin tämä.
Kerää kyllä Kiakin ja on hankalampi puhdistaa. G ei sentään kerännyt juuri jäätä lokasuojiin toisin kuin tämä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
lagotto kirjoitti:Tuleeko näistä jotain konkreettista hyötyä, vai onko vain fiilis?Hondamies kirjoitti:Tuli tilattua Bluesparkin tuningchippi Englannista! Nyt odotellaan innolla milloin tulee ) Jostain syystä autokuume iski kun vaihtoi kesärenkaat: tuli hommattua BMC:n ilmansuodattimen ja Asson pakosarjan...
Filtteri ja putki ihan harrastamisen ja äänimaailman ilosta Filtterin imuäänet kuuluu sisään ja kaasua nostaessa "tusahtaa". Pönttö pitäisi maanantaina tai tiistaina tulla.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitokset jkk:lle!jkk kirjoitti:aaiitee kirjoitti:Kiitoksia! Minua kiinnostaisi tuo jkk:n asennus ja siihen yhdistettynä Olavi_Niemelän asennus.
Mutta--- minulla ei ole asennustiloja, eikä oikein halujakaan. Missä tuollaisen combon saisi teetettyä, niin ettei aivan älyttömyyksiä maksaisi?
aaiitee:lle laitettu pm:ää aiheeseen.
Koko setti siirtyi minulle ja nyt rupeaa toimimaan, kun pojan kanssa tänään räplättiin pari tuntia:
https://www.carjoying.de/android-5-1-ca ... -pip-.html
-navigointi toimii, kuten kuuluukin, se olikin todella haasteellista.
-musiikki Tidalista toimii.
-radio tietysti toimii.
-puhelimen yhteystiedoissa on hieromista, että yhteysluettelo löytyy Joyingista(se on tallennettu).
-suomenkielinen puhe ja tekstitys toimii(valikkoja piti selailla melkoisesti, että kaiken sai futaamaan).
Täytyy sanoa, että on loistava laite tämä Joying!
Kaiutinelementit täytyy vielä vaihtaa, että saa äänipuolesta kaiken irti, nyt jo on huomattavasti nautinnolliseppaa kuunnella Tidalin tarjontaa...
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tänään tuli lastu englannista. Muilta Alfa Romeo / Fiat forumeilta lukenut, että toimiva laite. Huomenna selviää kun asennetaan.
Ensivaikutelma käsituntumana boxi vaikuttaa laadukkaalta. Kova alumiininen kotelo sekä laadukkaat ja suojatut johtosarjat.
Ensivaikutelma käsituntumana boxi vaikuttaa laadukkaalta. Kova alumiininen kotelo sekä laadukkaat ja suojatut johtosarjat.
- Liitteet
-
- 1492522285309.jpg
- (127.22 KiB) Tiedosto ladattu 7162 kertaa
-
- 1492522328456.jpg
- (93.26 KiB) Tiedosto ladattu 7162 kertaa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiinnostaa kuulla miten DNA reagoi tämän boxin kanssa?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Boxi asennettu autoon eilen illalla ja pakko sanoa, että toimii kyllä DNA:takin testattu ja Dynamic-mode tekee mitä sen pitääkin tehdä.
Auto kiihtyy huomattavasti räväkämmin jo alakierroksilta eipä ole oikein väliä millä vaihteella on. Pientä puhtia on havaittavissa myös kierrosten yläpuolella. Ainoa negatiivinen asia mikä tuli mieleen on, että kiihtyvyys ei ole enää "sivistynyt" tai lineaarinen. Muistuttaa vanhoja turboautoja jotka paukahtaa menemään. Joku voi tykätä siitä, mutta itse koin sen pienenä pettymyksenä
Boxissa on 5 asentoa (A,B,C,D,E), tehtaalta tulee C-asennossa joka on ikäänkuin ekologisuuden ja tehon välimaastoa. E-asennossa tehoja lisääntyy kierrosluvun yläalueella ja A-taas lisää tehoa ainoastaan alakierroksille. Itse ajattelin kokeilla B-asentoa.
Lisää päivityksiä luvassa kunhan kilometrejä tulee. Kiinnostaa tietää kulutus mitä tuolla on mahdollista saada
Auto kiihtyy huomattavasti räväkämmin jo alakierroksilta eipä ole oikein väliä millä vaihteella on. Pientä puhtia on havaittavissa myös kierrosten yläpuolella. Ainoa negatiivinen asia mikä tuli mieleen on, että kiihtyvyys ei ole enää "sivistynyt" tai lineaarinen. Muistuttaa vanhoja turboautoja jotka paukahtaa menemään. Joku voi tykätä siitä, mutta itse koin sen pienenä pettymyksenä
Boxissa on 5 asentoa (A,B,C,D,E), tehtaalta tulee C-asennossa joka on ikäänkuin ekologisuuden ja tehon välimaastoa. E-asennossa tehoja lisääntyy kierrosluvun yläalueella ja A-taas lisää tehoa ainoastaan alakierroksille. Itse ajattelin kokeilla B-asentoa.
Lisää päivityksiä luvassa kunhan kilometrejä tulee. Kiinnostaa tietää kulutus mitä tuolla on mahdollista saada
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Eilen tuli myös takapönttö, mahdollisesti ensiviikolla pistetään autoon kiinni
- Liitteet
-
- 1492682645124.jpg
- Näyttävän kokonen ulostulo 90mm
- (162.85 KiB) Tiedosto ladattu 7001 kertaa
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Maanantaina vaihdetaan Giuliettaan kaikki elementit ja laitetaan bitumimattoa ja vaimennusmattoa oviin. Odotan mielenkiinnolla josko auto hiljenisi samalla.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
Jos vielä massautat vaimennusmassalla pyöräkotelot ja pohjan ( jos ei ole vielä tehty) niin pari desibeliä voi olla kokonaisvaikutus. Ero on havaittavissa korvakuuloltakin.aaiitee kirjoitti:Maanantaina vaihdetaan Giuliettaan kaikki elementit ja laitetaan bitumimattoa ja vaimennusmattoa oviin. Odotan mielenkiinnolla josko auto hiljenisi samalla.
Tarkeämpää kuin desibelit on se, että rengasmelun taajuus siirtyy noilla tempuilla yleensä alemmaksi.
Lisäksi alle 50-sarjan renkaita kannattaa välttää, jos haluaa optimoida melun määrää.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu, kannattaa harkita tuota massauttamista. Minulla on huippuhiljaiset Good Yearin renkaat alla. Tosin ne ovat kaksijakoiset ääneltään, kaupunkiajossa tosi hiljaiset, mutta motarilla ääni kovenee selvästi. Tuohan on aika yleistä, mutta tuo äänen jyrkästi koveneminen ei ole tavallista, yleensä se kovenee tasaisesti vauhdin lisääntyessä.Jiitee kirjoitti:Jos vielä massautat vaimennusmassalla pyöräkotelot ja pohjan ( jos ei ole vielä tehty) niin pari desibeliä voi olla kokonaisvaikutus. Ero on havaittavissa korvakuuloltakin.aaiitee kirjoitti:Maanantaina vaihdetaan Giuliettaan kaikki elementit ja laitetaan bitumimattoa ja vaimennusmattoa oviin. Odotan mielenkiinnolla josko auto hiljenisi samalla.
Tarkeämpää kuin desibelit on se, että rengasmelun taajuus siirtyy noilla tempuilla yleensä alemmaksi.
Lisäksi alle 50-sarjan renkaita kannattaa välttää, jos haluaa optimoida melun määrää.
Kaupunkiajoahan minulla kuitenkin on yleensä. Renkaat ovat 225x45x17.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitoksia informaatiosta . Olen miettinyt tuollaisen hankintaa, mutta aina jäänyt empimään. En kyllä kaipaa mitään vanhaa turbopotkua, mutta kompromisseja nämä on aina. Kiinnostaa kuulla onko suurta vaikutusta B asennolla ja tietenkin mitattu kulutus.Hondamies kirjoitti:Boxi asennettu autoon eilen illalla ja pakko sanoa, että toimii kyllä DNA:takin testattu ja Dynamic-mode tekee mitä sen pitääkin tehdä.
Auto kiihtyy huomattavasti räväkämmin jo alakierroksilta eipä ole oikein väliä millä vaihteella on. Pientä puhtia on havaittavissa myös kierrosten yläpuolella. Ainoa negatiivinen asia mikä tuli mieleen on, että kiihtyvyys ei ole enää "sivistynyt" tai lineaarinen. Muistuttaa vanhoja turboautoja jotka paukahtaa menemään. Joku voi tykätä siitä, mutta itse koin sen pienenä pettymyksenä
Boxissa on 5 asentoa (A,B,C,D,E), tehtaalta tulee C-asennossa joka on ikäänkuin ekologisuuden ja tehon välimaastoa. E-asennossa tehoja lisääntyy kierrosluvun yläalueella ja A-taas lisää tehoa ainoastaan alakierroksille. Itse ajattelin kokeilla B-asentoa.
Lisää päivityksiä luvassa kunhan kilometrejä tulee. Kiinnostaa tietää kulutus mitä tuolla on mahdollista saada
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vanhan kansan viisauksista (http://gamma.nic.fi/~myllma/lappalaiset.htm) voisi päätellä, ettei edes Giulietan huohotin voi enää jäätyä. Tämä talvi tuli ajettua kuvan mukainen patentti konehuoneessa ja tänään purin sen sitten pois. Tämä Tena™ oli asennettuna tiukalla sovitteella öljykorkin ja mittatikun juureen ja toinen vastakappale oli moottorinsuojan päällä mittatikun läpi pujotettuna. Voisi sanoa, että toimi erittäin hyvin. Tuossa matossa oli joku puoli desiä öljyä imeytyneenä ja moottorin ulkopuoli oli pysynyt puhtaana roiskeista
Re: Giulietta 940
^ voisitko hieman tarkentaa. Oliko siis mittatikun varsi vuorattu? Jäätyykö noissa itse huohotinputki, joka on hyrrän vasemmalla puolella.
Makaroonia jo vuodesta -98
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei tuossa sitä koko vartta ole vuorattu, vaan noista matonpalasista on tehty sellainen kotelo mihin kaikki etelään pakeneva öljy jää. Siis se putki mihin mittatikku työnnetään, se tulee tuohon pienempään reikään moottorinsuojamuovin alle. Se kerää kaiken mittatukusta lentävän ja alaspäin valuvan öljyn. Lisäksi tuo öljyntäyttöaukon kaulus on tiivistetty, kun se öljykorkki näyttää jotain höyryjä välillä päästelevän. Suojamuovin päälle tuleva pala on taas puhtaasti roiskeläppänä sille öljylle, mikä tavallisesti roiskuu suojamuovin päälle. Eihän tämä sitä jäätymistä estä, mutta tämä vähentää siivouksentarvetta konehuoneessa.
Mikäpä näissä ei jäätyisi. Se moottorin päällä oleva öljynerotin on todennäköinen paikka mikä jäätyy.
Mikäpä näissä ei jäätyisi. Se moottorin päällä oleva öljynerotin on todennäköinen paikka mikä jäätyy.
Re: Giulietta 940
Aivan, sullahan onkin bensa G.matti_vuorio kirjoitti:
Mikäpä näissä ei jäätyisi. Se moottorin päällä oleva öljynerotin on todennäköinen paikka mikä jäätyy.
Kiisselissä huohotinputki menee koneen yli rintapellin puolelle jossa on jonkinlainen vastaava "öljykuppi" johon tulee letkuja sieltä täältä.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Giuliettaan ruvettiin vaihtamaan ovikaiuttimia. Sovin, että etuoviin vaihdetaan disukat. Sain soiton 17.30, että eioikein ehdi tänään, voisiko jatkaa huomenna.OK, sovin niin ja minulle kerrottiin, että takaovissa ei ole disukoita, vain johdot ja tyhjä tila! Säästöä se on pienikin säästö, kuten asentaja totesi...
No, sovittiin, että takaoviin laitetaan etuovien vanhat disset ja etuoviin uudet Alpinet. Kuuden ja puolen tuuman kaiuttimet ovat koaksaalit. Kuulemma joutuu vaimennusmateriaalin tekemään aika pienistä palasista, koska ovet ovat sellaiset muodoltaan. Pääasia, että lopputulos on hyvä, vaikka veisikin aikaa. Hinta on etukäteen sovittu kuitenkin.
No, sovittiin, että takaoviin laitetaan etuovien vanhat disset ja etuoviin uudet Alpinet. Kuuden ja puolen tuuman kaiuttimet ovat koaksaalit. Kuulemma joutuu vaimennusmateriaalin tekemään aika pienistä palasista, koska ovet ovat sellaiset muodoltaan. Pääasia, että lopputulos on hyvä, vaikka veisikin aikaa. Hinta on etukäteen sovittu kuitenkin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sain autoni poppivehkeillä ryyditettynä. Nyt ei enää rämise ja resonoi. Ilo kuunnella Tidalin musiikkia multimedialaitteen kautta. Asennukset tehty hyvin. Kova työ ollut tässä automallissa. Rengasmelutkin ovat vaimentuneet selvästi, saa nähdä miltä kuulostaa motarinopeuksissa. Mielestäni kannatti satsata eurot asiaan, kun tuli kahteen asiaan selvä parannus.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Giulietta 940
Ja yks ilmainen parannus poppivehkeiden ääneen on laittaa fader +tappiin, eli takaosa autosta äänettömälle...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kiva että kelpaa. Mites nuo kaiutin asennukset, vaihdettiinko autostudiolla pelkät elementit vai laitettiinko ihan erillissarjat, vahvistimet ja erillinen subi? Mitkä elementit hankit?aaiitee kirjoitti:Kiitokset jkk:lle!jkk kirjoitti:aaiitee kirjoitti:Kiitoksia! Minua kiinnostaisi tuo jkk:n asennus ja siihen yhdistettynä Olavi_Niemelän asennus.
Mutta--- minulla ei ole asennustiloja, eikä oikein halujakaan. Missä tuollaisen combon saisi teetettyä, niin ettei aivan älyttömyyksiä maksaisi?
aaiitee:lle laitettu pm:ää aiheeseen.
Koko setti siirtyi minulle ja nyt rupeaa toimimaan, kun pojan kanssa tänään räplättiin pari tuntia:
https://www.carjoying.de/android-5-1-ca ... -pip-.html
-navigointi toimii, kuten kuuluukin, se olikin todella haasteellista.
-musiikki Tidalista toimii.
-radio tietysti toimii.
-puhelimen yhteystiedoissa on hieromista, että yhteysluettelo löytyy Joyingista(se on tallennettu).
-suomenkielinen puhe ja tekstitys toimii(valikkoja piti selailla melkoisesti, että kaiken sai futaamaan).
Täytyy sanoa, että on loistava laite tämä Joying!
Kaiutinelementit täytyy vielä vaihtaa, että saa äänipuolesta kaiken irti, nyt jo on huomattavasti nautinnolliseppaa kuunnella Tidalin tarjontaa...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Teetin nuo elementin vaihdot Helsingin autoradio ky:ssä. Autostudio ei ollut halukas asentamaan elementtejä "Kiinalaiseen multimedialaitteeseen" ja asiakkaan hankkimilla kaiuttimilla. Ehdottivat em. asentamoa ja he sitten asensivat kaiuttimet "60v. kokemuksella".
Olen tyytyväinen työn laatuun. Hommassa meni yli yhden työpäivän, oli aikas työteliäs projekti.
Ehkä olisi pitänyt hankkia ylöspäin suuntaavat elementit, ääni tulee luultavasti liian alhaalta. Mitään lisävahvainta en hankkinut, enkä subia. Voihan tuon subin hommata myöhemminkin.
e: elementit olivat: http://www.ebay.co.uk/itm/Kit-4-Speaker ... 2149588730
Olen tyytyväinen työn laatuun. Hommassa meni yli yhden työpäivän, oli aikas työteliäs projekti.
Ehkä olisi pitänyt hankkia ylöspäin suuntaavat elementit, ääni tulee luultavasti liian alhaalta. Mitään lisävahvainta en hankkinut, enkä subia. Voihan tuon subin hommata myöhemminkin.
e: elementit olivat: http://www.ebay.co.uk/itm/Kit-4-Speaker ... 2149588730
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nyt en tiedä mistä saisin tuon faderin säädettyä pois, ei ainakaan äänen suuntausvalikosta löydy. Täytyy tutkia valikoita vielä.jalittam kirjoitti:Ja yks ilmainen parannus poppivehkeiden ääneen on laittaa fader +tappiin, eli takaosa autosta äänettömälle...
Alun alkaen taisin tehdä virheen, kun asennutin takaoviin uudet elementit, sitä tosin mietin, mutta noin kävi. Aiemmin olen saanut hyvän äänen hattuhyllykaiuttimilla, jotka ovat sopivasti kallistetut.
e:kävin tutkimassa säätöjä ja löytyihän säädöt kaikkeen, sai ääniä säädettyä eteen ja taakse ja vaikka miten. Nyt on äänet hyvin kohdallaan.
Viimeksi muokannut aaiitee, 28 Huhti 2017, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Mitä sinne takaoviin tuli? Jos ne orggisetudiskantit lisättiin koaksiaalien rinnalle ilman lisäfiltteröintiä, niin siellähän on nyt tupladiskantit pauhaamassa, joka saattaa vähän korosta yläpäätä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei ole filtteröintiä, mutta ei tuo dissepuoli korostuneelta vaikuta mielestäni.Polforea kirjoitti:Mitä sinne takaoviin tuli? Jos ne orggisetudiskantit lisättiin koaksiaalien rinnalle ilman lisäfiltteröintiä, niin siellähän on nyt tupladiskantit pauhaamassa, joka saattaa vähän korosta yläpäätä.