Mi.To
Valvoja: Moderators
Re: Mi.To
Täytynee kokeilla tuota akkua ensin vähän ladata, ja jos ei auta niin alkaa uutta patteria katselemaan. Näin vähän ajattelinkin.
Osaisitteko sanoa, mistäpäin moottoria voisi tulla auton käydessä sellainen 'säksättävä' ääni? Muuttuu kierrosten mukaan, kuuluu ihan tyhjäkäynniltä alkaen ja jossain 3000 rpm jälkeen peittyy koneen muun mylvinnän alle. Koeajolenkillä ei tuota ääntä kaverin kanssa huomattu, mutta Keimola-Hämeenlinna-moottoritiepyrähdyksen jälkeen tuo selkeästi kuultiin. Tosiaan öljyt sen jälkeen tuohon koslaan vaihdettiin sen puhdistusaineen kera, mutta ääni ei ainakaan vielä ole hävinnyt, joku parisataa kilometriä tullut uusilla öljyillä nyt ajoa. Yhdessä edellisessä Peugeotissa samankaltainen ääni aiheutui löysällä olleesta sytytystulpasta, mutta tulppien kiinnitys tuosta tsekattiin ja kaikki olivat ihan tarpeeksi piukalla. Ajattelin tuossa seuraavaksi pyöräyttää sellaisen suuttimien puhdistukseen tarkoitetun aineen, jos olisi vaikutusta.
Öljynvaihto oli mennyt ajallisesti pitkäksi, edellisen kerran vaihdettu 2015 marraskuussa ja nyt sitten eilen. Kilometrejä ei tänä aikana ollut tullut lisää kyllä kuin noin 10tkm. Mietittiin siinä kaverin kanssa, että tosiaan kun auto ilmeisesti epäsäännöllisessä pätkäajossa edellisellä omistajalla on ollut ja öljyt kuitenkin jo vanhat, niin tuosta pidemmästä motarirykäisystä sitten notkistui sen verran että alkoi ääntä pitämään.
Voihan sieltä tietysti meikäläisen tuurilla alkaa joku nostajakin antautumaan. Pitää nyt seurata, miten tuo alkaa asettumaan. Auto minulle kuitenkin ihan päivittäiseen ajoon tuli, joten voi hyvinkin olla että on ollut vain käytön puutetta joka sitten ilmeni tuossa pidemmän ajon aikana.
Osaisitteko sanoa, mistäpäin moottoria voisi tulla auton käydessä sellainen 'säksättävä' ääni? Muuttuu kierrosten mukaan, kuuluu ihan tyhjäkäynniltä alkaen ja jossain 3000 rpm jälkeen peittyy koneen muun mylvinnän alle. Koeajolenkillä ei tuota ääntä kaverin kanssa huomattu, mutta Keimola-Hämeenlinna-moottoritiepyrähdyksen jälkeen tuo selkeästi kuultiin. Tosiaan öljyt sen jälkeen tuohon koslaan vaihdettiin sen puhdistusaineen kera, mutta ääni ei ainakaan vielä ole hävinnyt, joku parisataa kilometriä tullut uusilla öljyillä nyt ajoa. Yhdessä edellisessä Peugeotissa samankaltainen ääni aiheutui löysällä olleesta sytytystulpasta, mutta tulppien kiinnitys tuosta tsekattiin ja kaikki olivat ihan tarpeeksi piukalla. Ajattelin tuossa seuraavaksi pyöräyttää sellaisen suuttimien puhdistukseen tarkoitetun aineen, jos olisi vaikutusta.
Öljynvaihto oli mennyt ajallisesti pitkäksi, edellisen kerran vaihdettu 2015 marraskuussa ja nyt sitten eilen. Kilometrejä ei tänä aikana ollut tullut lisää kyllä kuin noin 10tkm. Mietittiin siinä kaverin kanssa, että tosiaan kun auto ilmeisesti epäsäännöllisessä pätkäajossa edellisellä omistajalla on ollut ja öljyt kuitenkin jo vanhat, niin tuosta pidemmästä motarirykäisystä sitten notkistui sen verran että alkoi ääntä pitämään.
Voihan sieltä tietysti meikäläisen tuurilla alkaa joku nostajakin antautumaan. Pitää nyt seurata, miten tuo alkaa asettumaan. Auto minulle kuitenkin ihan päivittäiseen ajoon tuli, joten voi hyvinkin olla että on ollut vain käytön puutetta joka sitten ilmeni tuossa pidemmän ajon aikana.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Multiair moottoreiden venttiilikoneisto on (mielestäni) normaalisti vähän terävämpi ääniltään kuin tavallinen. Noita multiair-yksiköitä on kyllä porukalta porsinut, kannattaa tarkkailla. Muistaakseni noista päsähtää edestäpäin katsottuna oikeanpuoleisimman sylinterin hydraulinen imuventtiilin paininsylinteri.
On näppärältä kaverilta korjattavissakin jos ei pahaksi ehdi tai sitten tilalle laitetaan uusi yksikkö.
Edit: tuossa vähän ääninäytettä rikkinäisestä, tyhjäkäynnillä vaihteleva koputtava ääni tulee hajonneesta hydraulisylinteristä. Kierroksilla kolkutus kuuluu tasaisesti.
https://m.youtube.com/watch?v=n2oo19Wnj0M
On näppärältä kaverilta korjattavissakin jos ei pahaksi ehdi tai sitten tilalle laitetaan uusi yksikkö.
Edit: tuossa vähän ääninäytettä rikkinäisestä, tyhjäkäynnillä vaihteleva koputtava ääni tulee hajonneesta hydraulisylinteristä. Kierroksilla kolkutus kuuluu tasaisesti.
https://m.youtube.com/watch?v=n2oo19Wnj0M
Viimeksi muokannut juri, 30 Huhti 2017, 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
932 937 955
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Toivottavasti ei ole tuollainen säksättävä ääni Pentillä, voi tulla muuten aika ikävä alku Alfan omistajuuden kanssa. Käsittääkseni nuo MA-yksiköt eivät ole mitään halpoja - tyyliin jotain 700e?
Ei mun (ja parin kaverinkaan) mielestä ole kyllä ihan tuollainen ääni, enemmän tosiaan kuulostaisi hydrauliselta nostajalta. Täytyy nyt ajella pari päivää ja tarkkailla tilannetta, koneessa kuitenkin pyörivät uudet öljyt koko ajan ja tekevät tehtäväänsä. Jos sieltä vaikka on vaan töhnä lähtenyt liikkeelle sen reilummin ajon jäljiltä, ja sen takia alkoi kolkottelemaan. Ja tuo öljynvaihto oli Bemarin jälkeen niin halpaa hommaa että sama tehdä vaikka joka viikko
Jos se nyt sitten on tuo MA-yksikkö, niin mistäs sellainen kannattaa ostaa? Pikagooglauksella tuli esiin lähinnä brittipuljuja, joissa hinta alkaa hieman yli viidestä sadasta punnasta. Mistä näihin ylipäänsä parhaiten saa osia, ihan paikallisesta varaosaputkasta vai onko tarjonta merkittävästi parempaa jostain verkkokaupasta?
Jos se nyt sitten on tuo MA-yksikkö, niin mistäs sellainen kannattaa ostaa? Pikagooglauksella tuli esiin lähinnä brittipuljuja, joissa hinta alkaa hieman yli viidestä sadasta punnasta. Mistä näihin ylipäänsä parhaiten saa osia, ihan paikallisesta varaosaputkasta vai onko tarjonta merkittävästi parempaa jostain verkkokaupasta?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Multiair-yksikössä on oma pieni suodatin, jota ainakin tuolla alfaowner -foorumilla porukka vaihtelee. Jos se on tukkeessa niin vaikuttaa tietysti noitten hydraulisten nostajien toimintaan ja kestävyyteen.
932 937 955
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mi.To
Ei tuossa Multiairissa ole kovin kaunis ääni kunnossa ollessaankaan.
Eli lisää kilometrejä ja kokemusta, ennen kuin mitään kannattaa alkaa vaihtamaan!
Tuo hajonneen MA-yksikön ääni oli kyllä aika karu!
Eli lisää kilometrejä ja kokemusta, ennen kuin mitään kannattaa alkaa vaihtamaan!
Tuo hajonneen MA-yksikön ääni oli kyllä aika karu!
Senza cuore saremmo solo macchine
Pitääpä tuota katsella tässä jonain päivänä. Varmaan ihan perustyökaluilla pääsee tuonne jakopään kopan alle? Samalla tietysti näkee hihnan kunnon, se on papereiden mukaan 2015 marraskuussa myös laitettu ja kilsoja vasta noin kymmenen tuhatta alla, että ihan täysin iskussa pitäisi kyllä olla.
Tänään ajoon lähtiessä tein sellaisen huomion, että kylmänä tuota säksätystä ei kuulunut, mutta moottorin lämmettyä noin 30km moottoritieajon jälkeen kuului.
Kiitos vinkeistä jo tähän mennessä, jos ei näillä hyvin mene niin sitten huonosti. Niin pitkäänhän ei mitään ongelmaa ole, kun selviää rahalla ja likaisilla näpeillä.
Tänään ajoon lähtiessä tein sellaisen huomion, että kylmänä tuota säksätystä ei kuulunut, mutta moottorin lämmettyä noin 30km moottoritieajon jälkeen kuului.
Kiitos vinkeistä jo tähän mennessä, jos ei näillä hyvin mene niin sitten huonosti. Niin pitkäänhän ei mitään ongelmaa ole, kun selviää rahalla ja likaisilla näpeillä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mi.To
Kuulostaa normaalilta.Pentti kirjoitti:Tänään ajoon lähtiessä tein sellaisen huomion, että kylmänä tuota säksätystä ei kuulunut, mutta moottorin lämmettyä noin 30km moottoritieajon jälkeen kuului.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Mi.To
Käytin tuota koppaa hetki sitten auki ja putsasin sen suodattimen. Pahasti ei ollut mielestäni likainen kuitenkaan. Kuvasin samalla pikkupätkän videota, jolla tuo naputus kuuluu. Auttanee vian selvityksessä paljon, kun te pääsette harjaantuneemmilla korvillanne tuota kuuntelemaan.
Tässä myös pari kuvaa tuosta suodattimesta:
https://1drv.ms/i/s!AonAnqZIrc0tukuAj2CKewQGr3u9
https://1drv.ms/i/s!AonAnqZIrc0tuj-J4dCTKlBRbxLx
Mistä muuten löytää parhaat varaosakuvat näihin? Löysin tuollaisen osoitteen kuin http://www.fiatdalys.lt, mutta esimerkiksi tuota aiemmin AVen laittamaa kuvaa tuolta ei löytynyt.
Tässä myös pari kuvaa tuosta suodattimesta:
https://1drv.ms/i/s!AonAnqZIrc0tukuAj2CKewQGr3u9
https://1drv.ms/i/s!AonAnqZIrc0tuj-J4dCTKlBRbxLx
Mistä muuten löytää parhaat varaosakuvat näihin? Löysin tuollaisen osoitteen kuin http://www.fiatdalys.lt, mutta esimerkiksi tuota aiemmin AVen laittamaa kuvaa tuolta ei löytynyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Googleen hakusanaksi Fiat eper.
Sieltä sitten alustanumerolla oma auto hakemaan ja löytyy hyvin. Löytyy puolalan poitsuilta toimivahko (englanniksi), vähä kellonajasta riippuen.
Sieltä sitten alustanumerolla oma auto hakemaan ja löytyy hyvin. Löytyy puolalan poitsuilta toimivahko (englanniksi), vähä kellonajasta riippuen.
Re: Mi.To
Kompataan näin. Nyt tää 500X 11000km ajettuna on ihan samanlainen. Toinen kuulostaa samalta myös. MA-koneet kieltämättä ovat äänimaailmaltaan "outoja", mutta jos se MA-yksikkö menee rikki sen kyllä kuulee.hagger16 kirjoitti:Kuulostaa normaalilta.Pentti kirjoitti:Tänään ajoon lähtiessä tein sellaisen huomion, että kylmänä tuota säksätystä ei kuulunut, mutta moottorin lämmettyä noin 30km moottoritieajon jälkeen kuului.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
minen multiairista mitään ymmärrä, mutta ei tuollainen "säksätys" voi olla normaalia. Jos kerran kylmänä ei äännä niin tulee mieleen jo käytettävän öljynkin merkitys. Mitäs tohon siis meni?
"puhun niin totta kuin osaan"
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mi.To
Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Jos se kuulostaa pahalta, olet vaan liian lähellä.
Mutta asiaan, se erikoinen ääni tulee siitä, että tietyissä keveissä kuormitustilanteissa tapahtuu tuo "multi lift" -nosto, mikä aiheuttaa venttiilinnapsumisen tuplana tavalliseen moottoriin verrattuna. Videolla kuuluu tämä vaihe selvästi, eli ikään kuin nokka-akseli pyörisi kaksinkertaisella nopeudella normaaliin verrattuna. Ne kannen takapuolella näkyvät solennoidit nyt vaan ääntää rumasti.
Asian voit havainnollistaa seuraavalla kylmäkäynnistyksellä. Pura moottorinsuoja pois kuten tuossa videolla olit jo tehny. Käynnistä auto, jätä se tyhjäkäynnille ja mene ihmettelemään kylmän koneen käyntiä. Pitäisi tässä vaiheessa käydä ns. kylmäkäynnistysvaihetta, missä venttiili nousee normaalisti. Muutaman minuutin kuluttua tai öljyn lämmettyä riittävästi, käynti muuttuu yhden työtahdin aikana normaaliksi ja samalla siihen tulee tuo ylimääräinen, tiheätahtinen naputus. Kierroksia nostamalla jonnekin 4000 kieppeille saat aikaiseksi "kuormaa" ja moottori hyppää taas normaaliin yhteen nostoon per työtahti ja tuo ylimääräinen naputus poistuu. Naputus palaa takaisin kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille.
Tuo kylmäkäynnistysvaihe on sitten toinen tarina. Tehot on yleensä hukassa, käynti saattaa olla epätasaista, moottori saattaa heilahdella ikään kuin työtahteja jäisi välistä jne. Mitään näistä oireista ei kuitenkaan saa esiintyä lämpimällä moottorilla.
Mutta asiaan, se erikoinen ääni tulee siitä, että tietyissä keveissä kuormitustilanteissa tapahtuu tuo "multi lift" -nosto, mikä aiheuttaa venttiilinnapsumisen tuplana tavalliseen moottoriin verrattuna. Videolla kuuluu tämä vaihe selvästi, eli ikään kuin nokka-akseli pyörisi kaksinkertaisella nopeudella normaaliin verrattuna. Ne kannen takapuolella näkyvät solennoidit nyt vaan ääntää rumasti.
Asian voit havainnollistaa seuraavalla kylmäkäynnistyksellä. Pura moottorinsuoja pois kuten tuossa videolla olit jo tehny. Käynnistä auto, jätä se tyhjäkäynnille ja mene ihmettelemään kylmän koneen käyntiä. Pitäisi tässä vaiheessa käydä ns. kylmäkäynnistysvaihetta, missä venttiili nousee normaalisti. Muutaman minuutin kuluttua tai öljyn lämmettyä riittävästi, käynti muuttuu yhden työtahdin aikana normaaliksi ja samalla siihen tulee tuo ylimääräinen, tiheätahtinen naputus. Kierroksia nostamalla jonnekin 4000 kieppeille saat aikaiseksi "kuormaa" ja moottori hyppää taas normaaliin yhteen nostoon per työtahti ja tuo ylimääräinen naputus poistuu. Naputus palaa takaisin kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille.
Tuo kylmäkäynnistysvaihe on sitten toinen tarina. Tehot on yleensä hukassa, käynti saattaa olla epätasaista, moottori saattaa heilahdella ikään kuin työtahteja jäisi välistä jne. Mitään näistä oireista ei kuitenkaan saa esiintyä lämpimällä moottorilla.
Re: Mi.To
Öljyksi meni Castrol Magnatec 5W-40, purkin kylki ainakin tuon vaaditun Fiatin 9.55535-S2 -luokituksen täyttää, toivottavasti itse öljykin. Tuo vielä paristakin paikasta tarkistettiin että pitäisi olla kelpoista.
Täytyypä tuota nyt kenkiä lisää sitten paikallaan, jos saisi tuollaisen matti_vuorion kuvaileman tapahtumaketjun aikaiseksi. Ihmetyttää vaan, kun eilen vähän Youtubesta katselin noita multiair-videoita, niin muutamassakin videossa jossa oli juuri vaihdettu multiair-yksikkö, ei tuota naputusta kuulunut ollenkaan. Tietysti onhan ne voineet olla tuossa kylmäkäyntivaiheessa, jolloin sitä ei pitäisikään kuulua.
Olisiko mahdollista, että joku teistä voisi vastaavanlaisen videon vielä kuvata omasta autostaan, niin saisin varmuuden että onko tuo samanlainen ääni? Mutta kyllä tässä kai pitää vaan alkaa adaptoitumaan moderniin moottoriteknologiaan, edellisessä autossakin kun oli BMW:n M57-sarjan moottori, ei välttämättä kaikista hienotunteisin ja käy vaikka pienillä kivillä tarvittaessa kunhan öljyä on.
Täytyypä tuota nyt kenkiä lisää sitten paikallaan, jos saisi tuollaisen matti_vuorion kuvaileman tapahtumaketjun aikaiseksi. Ihmetyttää vaan, kun eilen vähän Youtubesta katselin noita multiair-videoita, niin muutamassakin videossa jossa oli juuri vaihdettu multiair-yksikkö, ei tuota naputusta kuulunut ollenkaan. Tietysti onhan ne voineet olla tuossa kylmäkäyntivaiheessa, jolloin sitä ei pitäisikään kuulua.
Olisiko mahdollista, että joku teistä voisi vastaavanlaisen videon vielä kuvata omasta autostaan, niin saisin varmuuden että onko tuo samanlainen ääni? Mutta kyllä tässä kai pitää vaan alkaa adaptoitumaan moderniin moottoriteknologiaan, edellisessä autossakin kun oli BMW:n M57-sarjan moottori, ei välttämättä kaikista hienotunteisin ja käy vaikka pienillä kivillä tarvittaessa kunhan öljyä on.
Re: Mi.To
Lopulta puhki ruostunut äänenvaimentimen kuori irtosi. Raaka ja brutaali metsätie mökille oli selkeästi liikaa. Vaikka kyllähän mä tota alistinkin seitsemän vuoden aikana runsailla lyhyillä ajosuoritteilla ja n. 46 000 kilsalla. Ihan reiätön pönttö sieltä alta tosiaan paljastui, vaikka vähän "pölyä" näkyyykin.
- Liitteet
-
- bönthö.jpg
- (243.97 KiB) Tiedosto ladattu 6509 kertaa
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Pentti kirjoitti:Käytin tuota koppaa hetki sitten auki ja putsasin sen suodattimen. Pahasti ei ollut mielestäni likainen kuitenkaan. Kuvasin samalla pikkupätkän videota, jolla tuo naputus kuuluu. Auttanee vian selvityksessä paljon, kun te pääsette harjaantuneemmilla korvillanne tuota kuuntelemaan.
Täällä on '10 Mito QV @ 120 000km ja piti ihan työmatkan (15km 80-100 rajoituksen maanteitä) jälkeen kuunnella konepelti ylhäällä eikä todellakaan pidä yhtä kovaa meteliä. Esimerkiksi konepelti ylhäällä, ovi auki ja penkillä istuen annat hieman kierroksia - et kuule juuri mitään siitä MultiAirin "säksätyksestä". Vrt. tässä videossa se kuuluu täysin selvästi vieläpä kamerapuhelimen mikrofoniin joiden ns. äänien erottelu ylipäätään ei ole mitään maailman laadukkainta.palkus kirjoitti:minen multiairista mitään ymmärrä, mutta ei tuollainen "säksätys" voi olla normaalia. Jos kerran kylmänä ei äännä niin tulee mieleen jo käytettävän öljynkin merkitys. Mitäs tohon siis meni?
EDIT: Ölpät ovat Alfan Seleniaa, vaihdettu huoltokirjan mukaan 04/2016.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
No että ei menisi diagnostiikka liian helposti, niin äänessä on kyllä vissi ero sen suhteen onko koneen päällä se suojamuovikikostin vai ei. Siinä muovisuojassa on ihan tarkoituksella sellainen äänenvaimennussolumuovi alapuolella ettei tuo säksätys kuulu.
Ehkä hieman kovalta tuo Pentin moottorin ääni kuulostaa, mutta on sentään tasainen...
Ehkä hieman kovalta tuo Pentin moottorin ääni kuulostaa, mutta on sentään tasainen...
932 937 955
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
edelleenkään en mitää ymmärrä, mutta koittaisin kyllä selenia star pe öljyllä myös. meets on eri asia kuin hyväksyntä imo
Selenian viskositeetti sadan asteen lämmössä on korkeampi kuin kastrollissa.
Selenian viskositeetti sadan asteen lämmössä on korkeampi kuin kastrollissa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Ja tosiaan tuo äänieristys oli myös T-Jetissä ihan uskomattomalla erolla suojamuovin kanssa vs. ilman sitä.
Kovalta tuo ääni kuulostaa, mutta se on tosiaan ilman tuota suojaa ja se on iso ero.
PS.
Nykyinen 159 JTD pitää kammottavaa säksätystä - joka osuu nimenomaa kännykän kameran taajuusvasteeseen. Se kuuluu. Lujaa.
Kovalta tuo ääni kuulostaa, mutta se on tosiaan ilman tuota suojaa ja se on iso ero.
PS.
Nykyinen 159 JTD pitää kammottavaa säksätystä - joka osuu nimenomaa kännykän kameran taajuusvasteeseen. Se kuuluu. Lujaa.
Re: Mi.To
Sekoitetaan nyt soppaa vielä ja todetaan että tuo naputus tai säksätys tai miksi sitä nyt haluaa kukakin kutsua, kuuluu ajossa sisälle vielä 50 kmh nopeudessa nastarenkaiden melun yli, eli ei se ihan hiljainen ole. Kuuluu myös lähes yhtä kovaa vaikka on tuo moottorin päällysmuovi paikallaankin. Ajattelin öljyt vaihdella uudelleen parin tonnin päästä, täytynee sitten jostain tuota Seleniaa kaivella. Rengas-online tuota näkyy myyvän, täytyykö tilata sieltä vai saako jostain yleisestä kivijalkakaupasta Suomesta? Ja jos nyt tosiaan pääsen tuota multiair-yksikköä tähän vaihtamaan, niin mistä se kannattaa hankkia? Marmoritiskiltä vai ulkomailta, esim. eBayn ihmeellisestä maailmasta?
Minulla myös tuossa omassa toi takaäänenvaimentimen suojakuori melkoisen hapan, mutta vielä roikkuu mukana.
Käyttöohjekirja sanoo, että maalin tunnistetarra löytyy takaluukun sisäpinnalta. Kymmenisen minuuttia kaverin kanssa sitä sieltä etsittiin, verhoilu purettiin pois ja yritettiin joka koloon kurkkia mutta ei löydy ohjekirjan kuvan mukaista tarraa. Alettiin sitten laajentaa etsintäaluetta, kontin pohja, ovivälit jne, niin tarra sitten lopulta löytyi konepellin alapinnasta. Juuri siellä, missä ohjekirja sen sanoikin olevan Kesemmällä maalataan (yllättäen) etulokarien takaosat ja helmojen etuosat, on hieman maali näistä karannut.
Akun testautin, testerinkin mukaan hyvin lähellä elinkaarensa päätä, eli ei ihme että tuo start-stop-järjestelmä ei jaksa autoa sammuksissa pitää. Kunhan saan mitat varmistettua, niin käyn varmaankin tällaisen hakemassa. Onko akun vaihtoon mitään jippoja? Trippi taitaa nollille mennä ja ikkunoiden sopeutukseen jotkut ohjeet manuaalissa oli, sekä ajoneston ja mankan koodit pitänee uudelleen syöttää?
Minulla myös tuossa omassa toi takaäänenvaimentimen suojakuori melkoisen hapan, mutta vielä roikkuu mukana.
Käyttöohjekirja sanoo, että maalin tunnistetarra löytyy takaluukun sisäpinnalta. Kymmenisen minuuttia kaverin kanssa sitä sieltä etsittiin, verhoilu purettiin pois ja yritettiin joka koloon kurkkia mutta ei löydy ohjekirjan kuvan mukaista tarraa. Alettiin sitten laajentaa etsintäaluetta, kontin pohja, ovivälit jne, niin tarra sitten lopulta löytyi konepellin alapinnasta. Juuri siellä, missä ohjekirja sen sanoikin olevan Kesemmällä maalataan (yllättäen) etulokarien takaosat ja helmojen etuosat, on hieman maali näistä karannut.
Akun testautin, testerinkin mukaan hyvin lähellä elinkaarensa päätä, eli ei ihme että tuo start-stop-järjestelmä ei jaksa autoa sammuksissa pitää. Kunhan saan mitat varmistettua, niin käyn varmaankin tällaisen hakemassa. Onko akun vaihtoon mitään jippoja? Trippi taitaa nollille mennä ja ikkunoiden sopeutukseen jotkut ohjeet manuaalissa oli, sekä ajoneston ja mankan koodit pitänee uudelleen syöttää?
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Nyt kun kelit lämpeni ekaa kertaa auton hankkimisen jälkeen (viime syksy) niin kyselläämpä tyhmiä Miton (vai näiden Alfojen?) kattoluukun toimintalogiikasta:
Avaan kattoluukun ns. tuuletusasentoon eli pelkkä takareuna auki / ylhäällä. Nyt jos haluan sulkea sen, miten pitäisi toimia? Vaikka painan sulku -nappia sekunnin tai 5 sekuntia (tai 0,5 sekuntia eli nopea painallus) niin kattoluukku vain laskee-nostaa takareunaansa peräperää niin kauan kuin pidän nappia pohjassa. Tai pysähtyy esimerkiksi takareuna puoliksi suljettuun asentoon jos painan nappia nopeasti. Saadakseni luukun kiinni joudun painelemaan täysin randomin määrän sulkunappia jolloin jollain painalluskerralla luukku suostuu jäämään kiinni. JOS sen sijaan avaan kattoluukun kokonaan ja suljen sen ohjeiden mukaan: https://www.manualslib.com/manual/80895 ... ml?page=96 niin luukku toimii niin kuin ohjeissa mainitaankin.
Onko tämä vika vai ominaisuus? Google antaa todella vähän hittejä Mito + sunroof -hakusanoilla
Avaan kattoluukun ns. tuuletusasentoon eli pelkkä takareuna auki / ylhäällä. Nyt jos haluan sulkea sen, miten pitäisi toimia? Vaikka painan sulku -nappia sekunnin tai 5 sekuntia (tai 0,5 sekuntia eli nopea painallus) niin kattoluukku vain laskee-nostaa takareunaansa peräperää niin kauan kuin pidän nappia pohjassa. Tai pysähtyy esimerkiksi takareuna puoliksi suljettuun asentoon jos painan nappia nopeasti. Saadakseni luukun kiinni joudun painelemaan täysin randomin määrän sulkunappia jolloin jollain painalluskerralla luukku suostuu jäämään kiinni. JOS sen sijaan avaan kattoluukun kokonaan ja suljen sen ohjeiden mukaan: https://www.manualslib.com/manual/80895 ... ml?page=96 niin luukku toimii niin kuin ohjeissa mainitaankin.
Onko tämä vika vai ominaisuus? Google antaa todella vähän hittejä Mito + sunroof -hakusanoilla
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Vaihdoin juuri tuon akun omaan autoon. Menee paikalleen ns "heittämällä." Sen jälkeen S&S - systeemi toimii niin kuin pitääkin. Akun vaihdon jälkeen riittänee, että synkronoit ikkunat, asetat ajotietokoneeseen päivämäärän ja kellonajan. Ajonestoon ja mankan koodeihin tuolla ei ole vaikutusta.Pentti kirjoitti: Kunhan saan mitat varmistettua, niin käyn varmaankin tällaisen hakemassa. Onko akun vaihtoon mitään jippoja? Trippi taitaa nollille mennä ja ikkunoiden sopeutukseen jotkut ohjeet manuaalissa oli, sekä ajoneston ja mankan koodit pitänee uudelleen syöttää?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Näin minä sen tein. Samalla tavalla menettelin vaihtaessani vaihteistoöljyt, mihin liittyen on akku poistettava paikaltaan. Ikkunoiden synkkaukseenkin on täällä tai alfaownerin puolella jossakin ohje. Synkkauksen / adaptoinnin tarkoituksena on saada ikkunat hieman laskemaan/nousemaan ovea käytettäessä. Juu, ja ajotietokone luonnollisestikin nollautuu.Pentti kirjoitti:...sitten vaan röyhkeästi sähköt poikki ja vaihtohommiin.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Eikös tuo ikkunoiden synkkaus ole ihan kymmenen sekunnin homma? Muistelen ainakin itse tehneeni sen MiToon about niin nopeasti.
Eli ajetaan alas, sitten ajetaan ylös ja pidetään nappi pohjassa jonkin aikaa. Ja se oli sit siinä O_o
Eli ajetaan alas, sitten ajetaan ylös ja pidetään nappi pohjassa jonkin aikaa. Ja se oli sit siinä O_o
Mi.To
Niinhän se on ohjekirjan mukaan joo. Samoin takaluukun avausnappi pitää "sopeuttaa" uudelleen, tämä tapahtuu painamalla ensin ovet avaimesta lukkoon ja sitten auki. Akku vaihdettu tänään, vaihdatin sitten motomaatissa kun sattui siinä olemaan sopivasti tyhjä rako. Sai pidettyä autossa virrat päällä koko operaation ajan Ctekin isolla laturilla, niin ei tarvinnut tehdä mitään akun vaihdon jälkeen. Huomasinpa sitten kotipihassa että teki aika mukavat naarmut kuskinpuolen lokariin siinä akun kanssa touhutessaan. Täytyy laittaa kysymystä Motonetille, että mitä asialle voisi olla tehtävissä.
Tänään ajellessa huomattiin kaverin kanssa, että tuota naputusta ei ihan koko aikaa matalilla kierroksilla kuulukaan, kyllä tuo taitaa olla hajoamassa. Ajattelin käydä maanantaina lämpöisellä koneella näyttämässä tuota Hämeenlinnan Autokeskuksella, heillä kun tässä Kanta-Hämeessä merkkihuolto on. Ei tuo ääni noin kovana voi normaali olla.
Muuten ei ongelmia, ratin taakse hyppääminen saa aikaan hymyn naamalle joka kerta, joten onnistunut ostos.
Tänään ajellessa huomattiin kaverin kanssa, että tuota naputusta ei ihan koko aikaa matalilla kierroksilla kuulukaan, kyllä tuo taitaa olla hajoamassa. Ajattelin käydä maanantaina lämpöisellä koneella näyttämässä tuota Hämeenlinnan Autokeskuksella, heillä kun tässä Kanta-Hämeessä merkkihuolto on. Ei tuo ääni noin kovana voi normaali olla.
Muuten ei ongelmia, ratin taakse hyppääminen saa aikaan hymyn naamalle joka kerta, joten onnistunut ostos.
Re: Mi.To
Autokeskukselta oli tietysti juuri se parhaiten multiairit tunteva asentaja aloittanut kahden viikon loman, joten eivät osanneet sanoa tuosta äänestä oikein mitään. Sain sentään hintoja ja osanumeroita, multiair-yksiköllä hintaa 1042,38 €, venttiilikopan tiiviste 15,03 € ja multiairin tiiviste 17,71 €. Vähän suolaistahan tuo on, mutta nyt on vertailupohjaa kun etsii muualta tuota osaa, jos sen vaihdolle nyt tarvetta tulee.
Kävin tänään sitten Hyvinkäällä Vähämaan Autopalvelussa tuota kuunteluttamassa, se kun on seuraavaksi lähin merkkihuolto. Heillä on edustus ollut vasta viime kesästä, joten ongelmaisia multiaireja ei ollut vielä vastaan tullut. Sanoivat kuitenkin, että kyllä tuo minun autoni pitämä naputus on selkeästi kovaäänisempi kuin niissä muutamassa multiairissa, jotka heillä ovat vierailleet. Olivat kuitenkin sitä mieltä, että ei nyt kannata ihan heti alkaa mitään tekemään, vaan seurailla tilannetta vielä hetken aikaa. Tuo ääni ei tuosta ole juuri mihinkään muuttunut tässä hieman yli 1000 ajamani kilometrin aikana.
Siinä tuli sitten öljyt puheeksi ja kävi ilmi että heiltä tuota valmistajan suosittelemaa Selenian öljyä saa, ostin sitä sitten sen tarvittavat neljä litraa seuraavaa öljynvaihtoa silmällä pitäen. Ajattelin, että ne voisi vaikka tuossa viikonlopulla vaihtaa, tuleepahan kokeiltua että onko tuolla öljylaadulla vaikutusta ääneen. Hiukan kalliimpaa tuo Selenia oli, kuin esimerkiksi vaikka aiemmin laittamani Castrol, mutta ei mitään maata kaatavaa vielä. Nuo kaksi kahden litran peltitörppöä maksoi 36 €. Purkki on ainakin huomattavasti tyylikkäämpi, kuin muiten valmistajien muovitörpöt.
Kysäisin samalla Autokeskuksella käydessäni apilamerkkien hinnat, antoi kaksi eri numeroa eli ilmeisesti noita lätkiä on erilaisia? Osanumerot ovat 50518846 (40,94 €) ja 50518847 (45,98 €). Vai voiko olla, että toisen puolen merkki olisi jostain syystä kalliimpi?
Muita suunnitelmia tulevaisuuden varalle olisi sitten ainakin takaikkunoista kalvojen poisto, eivät oikein missään autossa sovi omaan silmään ja kun kalvojen rajat helposti näkyy noissa ikkunoissa, niin tuskin on mikään iso operaatio. Hieman lämpöä ja jostain nurkasta repimään samalla, sillä reseptillä ainakin yhdestä edellisistä autoistani kalvo takalasista irtosi ihan suosiolla.
Kävin tänään sitten Hyvinkäällä Vähämaan Autopalvelussa tuota kuunteluttamassa, se kun on seuraavaksi lähin merkkihuolto. Heillä on edustus ollut vasta viime kesästä, joten ongelmaisia multiaireja ei ollut vielä vastaan tullut. Sanoivat kuitenkin, että kyllä tuo minun autoni pitämä naputus on selkeästi kovaäänisempi kuin niissä muutamassa multiairissa, jotka heillä ovat vierailleet. Olivat kuitenkin sitä mieltä, että ei nyt kannata ihan heti alkaa mitään tekemään, vaan seurailla tilannetta vielä hetken aikaa. Tuo ääni ei tuosta ole juuri mihinkään muuttunut tässä hieman yli 1000 ajamani kilometrin aikana.
Siinä tuli sitten öljyt puheeksi ja kävi ilmi että heiltä tuota valmistajan suosittelemaa Selenian öljyä saa, ostin sitä sitten sen tarvittavat neljä litraa seuraavaa öljynvaihtoa silmällä pitäen. Ajattelin, että ne voisi vaikka tuossa viikonlopulla vaihtaa, tuleepahan kokeiltua että onko tuolla öljylaadulla vaikutusta ääneen. Hiukan kalliimpaa tuo Selenia oli, kuin esimerkiksi vaikka aiemmin laittamani Castrol, mutta ei mitään maata kaatavaa vielä. Nuo kaksi kahden litran peltitörppöä maksoi 36 €. Purkki on ainakin huomattavasti tyylikkäämpi, kuin muiten valmistajien muovitörpöt.
Kysäisin samalla Autokeskuksella käydessäni apilamerkkien hinnat, antoi kaksi eri numeroa eli ilmeisesti noita lätkiä on erilaisia? Osanumerot ovat 50518846 (40,94 €) ja 50518847 (45,98 €). Vai voiko olla, että toisen puolen merkki olisi jostain syystä kalliimpi?
Muita suunnitelmia tulevaisuuden varalle olisi sitten ainakin takaikkunoista kalvojen poisto, eivät oikein missään autossa sovi omaan silmään ja kun kalvojen rajat helposti näkyy noissa ikkunoissa, niin tuskin on mikään iso operaatio. Hieman lämpöä ja jostain nurkasta repimään samalla, sillä reseptillä ainakin yhdestä edellisistä autoistani kalvo takalasista irtosi ihan suosiolla.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Olisiko noista apuja Multiair Unit:n hankintaan ja asennukseen?
eBay
Alfashop
Autolusso
Keskustelua Alfaownerissa ja linkki asennukseen
Apilamerkit esimerkiksi Amazonista oikea ja vasen. Kannattaa toki selvittää myös postikulut.
eBay
Alfashop
Autolusso
Keskustelua Alfaownerissa ja linkki asennukseen
Apilamerkit esimerkiksi Amazonista oikea ja vasen. Kannattaa toki selvittää myös postikulut.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
Edullista seleniaa mielestäni. Toi on kyllä hyvä koittaa, että onko mitään vaikutusta. Saattaa tosin jotain feelua/kulumaa olla, mutta ei noin edullista testausta kannata tekemättäkään jättää, imho.Pentti kirjoitti: Siinä tuli sitten öljyt puheeksi ja kävi ilmi että heiltä tuota valmistajan suosittelemaa Selenian öljyä saa, ostin sitä sitten sen tarvittavat neljä litraa seuraavaa öljynvaihtoa silmällä pitäen. Ajattelin, että ne voisi vaikka tuossa viikonlopulla vaihtaa, tuleepahan kokeiltua että onko tuolla öljylaadulla vaikutusta ääneen. Hiukan kalliimpaa tuo Selenia oli, kuin esimerkiksi vaikka aiemmin laittamani Castrol, mutta ei mitään maata kaatavaa vielä. Nuo kaksi kahden litran peltitörppöä maksoi 36 €. Purkki on ainakin huomattavasti tyylikkäämpi, kuin muiten valmistajien muovitörpöt.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Mi.To
Itsellä v. 2010 Mito QV jolla nyt ajettu rapiat 83 tkm. Autoon on edellisen omistajan aikaan vaihdettu MA-yksikkö ja nyt Malminkartanon autohuolto haluaa jostain syystä aina öljynvaihdossa laittaa Mobil 1 ESP 5W-30 moottoriöljyt.
Sellainen pieni raksuttava ääni kuuluu ajoon lähtiessä kylmänä parin kilometrin ajan ja häipyy sitten moottorin lämmettyä.
Konehuoneesta kuuluu konepelti aukaistuna sellainen sirittävä ääni kylmänä ja kuumana, tämä on mielestäni aivan normaali
ääni tälle moottorille. Konepelti avattuna normaalin MA-moottorin tyhjäkäynti ei todellakaan ole siitä äänimaailman kauneimmasta
päästä, mutta kuuluu asiaan. Kuitenkin kierroksilla vakioputken päästä lähtee sellainen upea saundi, johon on monella muulla automerkillä vielä pitkä matka..
Jahka ehdin, niin voisin laittaa ääninäytteen konehuoneesta joku päivä.
Sellainen pieni raksuttava ääni kuuluu ajoon lähtiessä kylmänä parin kilometrin ajan ja häipyy sitten moottorin lämmettyä.
Konehuoneesta kuuluu konepelti aukaistuna sellainen sirittävä ääni kylmänä ja kuumana, tämä on mielestäni aivan normaali
ääni tälle moottorille. Konepelti avattuna normaalin MA-moottorin tyhjäkäynti ei todellakaan ole siitä äänimaailman kauneimmasta
päästä, mutta kuuluu asiaan. Kuitenkin kierroksilla vakioputken päästä lähtee sellainen upea saundi, johon on monella muulla automerkillä vielä pitkä matka..
Jahka ehdin, niin voisin laittaa ääninäytteen konehuoneesta joku päivä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Paljon tarinaa ollut tuosta MA-yksikön naurettavuudesta öljyjen suhteen.
10tkm vaihtoväliäkin moni käyttänyt - siis tarinoiden mukaan.
10tkm vaihtoväliäkin moni käyttänyt - siis tarinoiden mukaan.
Re: Mi.To
Itse olen vaihtanut n. 7 000 kilsan välein. Eli siis kerran vuodessa huolto-ohjelman mukaisesti. Vielä on MA-yksikön hilut kasassa. *kop, kop
Viimeksi Auto Milanossa vaihdettiin Castrolit. *kop,kop
Viimeksi Auto Milanossa vaihdettiin Castrolit. *kop,kop
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Mun autoon laitettiin Virossa seleniat sisään helmikuussa. Sitä ennen Gastrolit - en varmaan ole huomannut eroa, vai olisiko pitänyt? Kuulostaa hyvin subjektiiviselta ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Näytti interneteistä löytyvän myös pareittain noita merkkejä, täytynee tilata jossain vaiheessa. Vielä kun jostain löytäisi jonkun sapluunan tai vastaavan, että saa lätkät varmasti oikealle kohdalle auton kylkiin.
Tuolta Alfaownerista olen tavannut paria topicia Multiairista, ja juurikin tuolla JiiPeen linkkaamassa topicissa on käyty keskustelua, että ei öljyllä niin suurta roolia olisikaan tuon yksikön hajoamisessa, vaan että hajoaisi ihan fyysisesti ja olisi ihan korjattavissa. Jos tuo ei ole kesälomaani mennessä antautunut tai kehittynyt johonkin suuntaan, voisin tuon yksikön käyttää auki ja katsoa, mitä on syönyt. Rekisteröidyin juuri tuonne Alfaowneriinkin niin näkee nuo viesteihin liitetyt kuvatkin.
Tuolta Alfaownerista olen tavannut paria topicia Multiairista, ja juurikin tuolla JiiPeen linkkaamassa topicissa on käyty keskustelua, että ei öljyllä niin suurta roolia olisikaan tuon yksikön hajoamisessa, vaan että hajoaisi ihan fyysisesti ja olisi ihan korjattavissa. Jos tuo ei ole kesälomaani mennessä antautunut tai kehittynyt johonkin suuntaan, voisin tuon yksikön käyttää auki ja katsoa, mitä on syönyt. Rekisteröidyin juuri tuonne Alfaowneriinkin niin näkee nuo viesteihin liitetyt kuvatkin.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Mikä on MiTo QV:n jakohihnan vaihtoväli? Olen varmaan puusilmä, mutta en löytänyt luotettavaa tietoa. Edellisestä vaihdosta on 53000km ja 2 vuotta.
Tiedosta kiitollisena
Jiipee.
Tiedosta kiitollisena
Jiipee.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
120000 Km/4 vuottaJiiPee kirjoitti:Mikä on MiTo QV:n jakohihnan vaihtoväli? Olen varmaan puusilmä, mutta en löytänyt luotettavaa tietoa. Edellisestä vaihdosta on 53000km ja 2 vuotta.
Tiedosta kiitollisena
Jiipee.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Kiitos
Edit: tuohan tarkoittaa vielä noin 2 vuoden huoletonta ajelua. Jaa ´a, kun Alfa on kyseessä niin ...
Edit: tuohan tarkoittaa vielä noin 2 vuoden huoletonta ajelua. Jaa ´a, kun Alfa on kyseessä niin ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Nonniin, vasemman takapyörän laakeri realisoitui. Ajaminen juuri kylvetyllä asfaltilla muistuttaa pommikoneen lentoa äänen suhteen. Hetken jo ehdin pelätä ettei mitään hommia olisi tulevana viikonloppuna . Kaipa se vielä kestää tyttären huomisen inssiajon.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Täällä hajosi vissiin startti tai akku Ei ole oireillut mitenkään, mutta tänään työpaikan pihassa väänsin virta-avainta ja tuloksena oli pelkkä naks-naks-naks-naks-naks. Ei yritä, ei pyöritä, rele (?) naksuu vain. Frendi tuli paikalle ja auto tönäämällä käyntiin. Kotiin ajo (15km) ja sammutus parkkiruutuun - no nyt ei startti enää edes naksu??? Mittaristossa siihen ns. "lumihiutaleen" kohdalle tulee vain keltainen kolmio kun väännän virta-avaimesta, mutta mitään - yhtikäs mitään muuta ei tapahdu. Tätä kolmiota ei tullut työpaikan pihassa kun suostui vielä naksumaan.
Vikakoodit luin BT -vikakoodinlukijalla, ei mitään.
Vikakoodit luin BT -vikakoodinlukijalla, ei mitään.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
En ihmettelisi vaikka akku olisi kokonaan kuollut, jos se on vielä alkuperäinen. Omaani vaihdoin "pari" vuotta sitten, kun starttauksessa alkoi ilmetä vaivalloisuutta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mi.To
Laturi toimii kun autolla pystyy ajamaan. Koska sähköt tulee kabiiniin, akku ei täysin kuollut. Startin rele? Tai starttimoottori. Akku tietty suoraviivaisin vaihtaa - siitä helppo aloittaa.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Uusi akku hankittu ja asennettu, eli täälläkin mainostettu Exide EL600 http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... oneuvo=811
Ei vaikutusta Työpaikan pihassa siis naksui, mutta kun auto oli työnnetty käyntiin ja ajettu kotiin niin enää ei naksunut vaan virta-avaimesta ei siis tapahtunut yhtikäs mitään. Nyt akun vaihdon jälkeen aivan sama homma; virta-avaimen kääntämisestä ei tapahdu yhtään mitään.
Ei vaikutusta Työpaikan pihassa siis naksui, mutta kun auto oli työnnetty käyntiin ja ajettu kotiin niin enää ei naksunut vaan virta-avaimesta ei siis tapahtunut yhtikäs mitään. Nyt akun vaihdon jälkeen aivan sama homma; virta-avaimen kääntämisestä ei tapahdu yhtään mitään.