Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
jenkkifoorumilta lainaus Velocen awd systeemistä:
"Who manufactures the AWD system for the Giulia? If it is the Magna Actimax system, does it use the NIA Actuator as discussed in the Magna video?"
https://youtu.be/doKtqvktbFY
"it’s a specific System developed for Alfa Romeo the concept of which
derives from the “Actimax” system but is greatly improved for fuel
efficiency and driving performance.
In order to ensure best in class response time and actuation precision
the system uses an integrated actuator similar to the one seen in the
website video. Further info are classified and can’t be provided.
The AWD system has been specifically developed for Alfa Romeo and is
widely different from solutions used by our Competitors.
Not only it has been specifically matched with the automatic
transmission but Alfa Romeo Q4 system has best in class power density
(light yet capable of transferring high torques), response times and
handling in order to always ensure sporty driving and fuel efficiency.
Nothing comparable is yet available on the market thus giving Alfa Romeo
a competitive edge and unrivalled performance."
"Who manufactures the AWD system for the Giulia? If it is the Magna Actimax system, does it use the NIA Actuator as discussed in the Magna video?"
https://youtu.be/doKtqvktbFY
"it’s a specific System developed for Alfa Romeo the concept of which
derives from the “Actimax” system but is greatly improved for fuel
efficiency and driving performance.
In order to ensure best in class response time and actuation precision
the system uses an integrated actuator similar to the one seen in the
website video. Further info are classified and can’t be provided.
The AWD system has been specifically developed for Alfa Romeo and is
widely different from solutions used by our Competitors.
Not only it has been specifically matched with the automatic
transmission but Alfa Romeo Q4 system has best in class power density
(light yet capable of transferring high torques), response times and
handling in order to always ensure sporty driving and fuel efficiency.
Nothing comparable is yet available on the market thus giving Alfa Romeo
a competitive edge and unrivalled performance."
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Wards 10 Best Interiors Honored
http://m.wardsauto.com/interiors/subaru ... rs-honored
http://m.wardsauto.com/interiors/subaru ... rs-honored
Re: Alfa Romeo Giulia 952
503bhp Giulia Quadrifoglio takes on 444bhp M4 Competition Pack
https://www.topgear.com/car-news/big-re ... ompetition
https://www.topgear.com/car-news/big-re ... ompetition
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelvio ketjussa oli puhetta, kuinka jokaisessa suomalaisessa Alfa Romeota käsittelevässä koeajoartikkelissa, moititaan laatuvaikutelman jäämistä saksalaisten kilpailijoiden tasosta.
Maikkari/Teknavi toteaa tällä kertaa positiiviseen sävyyn seuraavaa:
"TILAT Giulian ohjaamo tarjoaa mukavasti tilaa ja tukevaa ergonomiaa jos itsensä saa vain punnerrettua ylös maan tasalta. Istuimet ovat huolellisesti räätälöityä nahkaa, jotka tukevat sopivasti myös sivuttaisliikkeissä. Materiaaleissa on käytetty harkiten pehmeyttä, hiilikuitumaista listaa ja metallia. Kojelauta on sopivan rauhallinen ja pienehkö näyttö on sulatettu suureen veistokselliseen pintaan. Muiden tilojensa puolesta Giulia on samalla tasolla muiden porrasperäisten kilpailijoidensa kanssa. Takapenkeillä matkustaa enintään kaksi ja tavaratila on monen muun porrasperäisen auton tavoin lastausaukoltaan ahdas ja muodoltaan syvä."
Koko artikkeli: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... en/6400184
Maikkari/Teknavi toteaa tällä kertaa positiiviseen sävyyn seuraavaa:
"TILAT Giulian ohjaamo tarjoaa mukavasti tilaa ja tukevaa ergonomiaa jos itsensä saa vain punnerrettua ylös maan tasalta. Istuimet ovat huolellisesti räätälöityä nahkaa, jotka tukevat sopivasti myös sivuttaisliikkeissä. Materiaaleissa on käytetty harkiten pehmeyttä, hiilikuitumaista listaa ja metallia. Kojelauta on sopivan rauhallinen ja pienehkö näyttö on sulatettu suureen veistokselliseen pintaan. Muiden tilojensa puolesta Giulia on samalla tasolla muiden porrasperäisten kilpailijoidensa kanssa. Takapenkeillä matkustaa enintään kaksi ja tavaratila on monen muun porrasperäisen auton tavoin lastausaukoltaan ahdas ja muodoltaan syvä."
Koko artikkeli: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... en/6400184
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toimittaja ennakoi kuulijakunnan ikäjakaumaa ja notkeutta?
Uhkaavasti näyttää siltä että Giulia lähtee tilaukseen. Jonkun päivän verran pitää vielä vääntää.
Uhkaavasti näyttää siltä että Giulia lähtee tilaukseen. Jonkun päivän verran pitää vielä vääntää.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mää olen kyllä ihmetelly, että mistä kohtaa näiden kilpailijoiden sisustat on jämerämpiä ja anti-muovisempia, kuin Kiulussa. Kyllä löytyy germaaneista hepposta ja ihmeellistä sekamelska-muovitusta helposti. Tietty voi olla mulla makarooniset klasit, vaikkakin sankat on ranskalaiset
"puhun niin totta kuin osaan"
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"Laatu on katsojan silmässä"palkus kirjoitti:Mää olen kyllä ihmetelly, että mistä kohtaa näiden kilpailijoiden sisustat on jämerämpiä ja anti-muovisempia, kuin Kiulussa. Kyllä löytyy germaaneista hepposta ja ihmeellistä sekamelska-muovitusta helposti. Tietty voi olla mulla makarooniset klasit, vaikkakin sankat on ranskalaiset
Tosta Giulian laadusta on kyl niin ihmeellistä lässytystä kirjoteltu, että ei pysty ymmärtämään.
Kaks kertaa tuota laitetta on tullut kokeiltua enkä Giuliasta kyl mitään laatupuutteita löytänyt normaaleilla aisteilla havainnoituna...
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaako toimittajien vaikutelmiin takertua niin kovin tarkasti, vai luottaisiko omiin havaintoihin? Tuossa aamukahvia juodessa selailin Tuulilasia no. 15/2014, jossa kahdessa jutussa kirjoitettiin 156 GTA:sta, jollainen itselläkin on, toisessa jutussa toimittaja muistelee v.2002 tekemäänsä koeajoa ja ajovaikutelmiaan ja toisessa kertoo "Klassikko" otsikon alla koeajosta yli kymmenen vuotta vanhalla GTA:lla.
Muistelossaan ensimmäisestä koeajosta toimittaja kirjoittaa: " En tiedä missä todellisuudessa nämä asiat aikanaan koin, mutta kun suhasin samanlaisella Alfalla tämän lehden klassikko-juttua varten, tempoilu urissa, rengasmelu ja kierroskone olivat muuttuneet vakaudeksi, hiljaisuudeksi ja alaväännöksi. Mistä tämä kertoo......." Kun vielä "Klassikko"-jutussa koeajetussa autossa iskunvaimentimien mainitaan olleen "jo parhaat päivänsä nähneet" niin mistä se vakaus-vaikutelma on peräisin? Muistui juttua lukiessa mieleen miltä oma GTA tuntui, kun
etuiskunvaimentajat olivat tulleet matkansa päähän, vakaus ei ole sana jolla kuvaisin ajovaikutelmaa.
Nykyään tulee autolehtien jutut luettua aika nopeasti, lähinnä tekniset tiedot kiinnostavat, vaikutelmiin ei juuri tule kiinnitettyä huomiota. Kaikki GTA:sta kirjoitettu tosin tuli luettua hieman tarkemmin koska itsellä sattuu sellainen olemaan. Giuliakin tulee sitten joskus ostettua jos on varaa ja jos se itsestä tuntuu hyvältä. Tosin siinä vaiheessa laatukaan ei ole enää vaikutelma, vaan vuodet ovat paljastaneet mitä se on.
Muistelossaan ensimmäisestä koeajosta toimittaja kirjoittaa: " En tiedä missä todellisuudessa nämä asiat aikanaan koin, mutta kun suhasin samanlaisella Alfalla tämän lehden klassikko-juttua varten, tempoilu urissa, rengasmelu ja kierroskone olivat muuttuneet vakaudeksi, hiljaisuudeksi ja alaväännöksi. Mistä tämä kertoo......." Kun vielä "Klassikko"-jutussa koeajetussa autossa iskunvaimentimien mainitaan olleen "jo parhaat päivänsä nähneet" niin mistä se vakaus-vaikutelma on peräisin? Muistui juttua lukiessa mieleen miltä oma GTA tuntui, kun
etuiskunvaimentajat olivat tulleet matkansa päähän, vakaus ei ole sana jolla kuvaisin ajovaikutelmaa.
Nykyään tulee autolehtien jutut luettua aika nopeasti, lähinnä tekniset tiedot kiinnostavat, vaikutelmiin ei juuri tule kiinnitettyä huomiota. Kaikki GTA:sta kirjoitettu tosin tuli luettua hieman tarkemmin koska itsellä sattuu sellainen olemaan. Giuliakin tulee sitten joskus ostettua jos on varaa ja jos se itsestä tuntuu hyvältä. Tosin siinä vaiheessa laatukaan ei ole enää vaikutelma, vaan vuodet ovat paljastaneet mitä se on.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Keskikonsolin säätöpyörässä ja DNA-valitsimen säätimessä. Niissä on klappia mutta bemarin vastaavassa säätimessä ei ole. Se on siis jämerämpi kun Giuliassa.palkus kirjoitti:Mää olen kyllä ihmetelly, että mistä kohtaa näiden kilpailijoiden sisustat on jämerämpiä ja anti-muovisempia, kuin Kiulussa. Kyllä löytyy germaaneista hepposta ja ihmeellistä sekamelska-muovitusta helposti. Tietty voi olla mulla makarooniset klasit, vaikkakin sankat on ranskalaiset
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 06 Syys 2013, 20:07
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99 (purkautuu)
Volvo V40 D2 -14
Nissan Sunny B11 Van 1.5T -90
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmeisen hieno laite mutta mikä tuon juulian maavara on ja missä matalin kohta? Onko turhan matala tavalliseen talviajoon (esim. jääkumpu keskellä kaistaa renkaiden välissä) ja hidastetöyssyille, kokemuksia? Eroa verrattuna kilpailijoihin?
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ vastataan omien kokemuksien perusteella, menneeseen talveen perustuen.
Matalin kohta taitaa olla keskellä autoa oleva vaihdelaatikon kannakerauta, joku asiasta enemmän tietävä / asian todennut voi asian korjata
Ainakaan viime talvena ei ollut kertaakaan ongelmia maavaran kanssa, toki auto ei mikään katumaasturi ole ja etupurkurin kulmat tulevat aika ulos joten lähelle korkeita rotvalleja (esim. pysäköidessä) tai lumipenkkoja ei keulaa kannata työntää. Hidastetöyssyjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka niitäkin on monen moisia. Suoraa vertailupohjaa kilpailijoihin (BMW 3-sarja, Audi, Jagge) ei ole joten siitä paha sanoa mitään, on se edellistä RS-Traktoria matalampi toki
Laatukysymykseen, jos hakemalla haetaan, muutamat alaosanmuovit (kynnyslistat, ovien sivutaskut) ovat omaan makuuni sitä kuuluisaa "Italian muovia", eli kovaa ja herkästi naarmuuntuvaa (jos niitä potkiskelee), samaa sarjaa on "rattiputken" päällysmuovi.
Muuten ei valittamista, ei nitinää-natinaa tai särinöitä havaittavissa, joka on paljon parempi asia / laatumittari kun muutamat "ämpärimuovit". Tuo säätöpyörä keskikonsolissa ei toki ole niin täsmällinen kun voisi olla mutta toimivat kuten pitääkin eikä ole haitannut.
Matalin kohta taitaa olla keskellä autoa oleva vaihdelaatikon kannakerauta, joku asiasta enemmän tietävä / asian todennut voi asian korjata
Ainakaan viime talvena ei ollut kertaakaan ongelmia maavaran kanssa, toki auto ei mikään katumaasturi ole ja etupurkurin kulmat tulevat aika ulos joten lähelle korkeita rotvalleja (esim. pysäköidessä) tai lumipenkkoja ei keulaa kannata työntää. Hidastetöyssyjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka niitäkin on monen moisia. Suoraa vertailupohjaa kilpailijoihin (BMW 3-sarja, Audi, Jagge) ei ole joten siitä paha sanoa mitään, on se edellistä RS-Traktoria matalampi toki
Laatukysymykseen, jos hakemalla haetaan, muutamat alaosanmuovit (kynnyslistat, ovien sivutaskut) ovat omaan makuuni sitä kuuluisaa "Italian muovia", eli kovaa ja herkästi naarmuuntuvaa (jos niitä potkiskelee), samaa sarjaa on "rattiputken" päällysmuovi.
Muuten ei valittamista, ei nitinää-natinaa tai särinöitä havaittavissa, joka on paljon parempi asia / laatumittari kun muutamat "ämpärimuovit". Tuo säätöpyörä keskikonsolissa ei toki ole niin täsmällinen kun voisi olla mutta toimivat kuten pitääkin eikä ole haitannut.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samat havainnot. En muista että pohja olis ottanu kiinni viime talvena. Keulan alahuulta kannattaa varoa.-Oksid- kirjoitti:^ vastataan omien kokemuksien perusteella, menneeseen talveen perustuen.
Ainakaan viime talvena ei ollut kertaakaan ongelmia maavaran kanssa, toki auto ei mikään katumaasturi ole ja etupurkurin kulmat tulevat aika ulos joten lähelle korkeita rotvalleja (esim. pysäköidessä) tai lumipenkkoja ei keulaa kannata työntää. Hidastetöyssyjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka niitäkin on monen moisia.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä oikeassa talvessa myöskään ei ongelmaa, vaivattomasti ja ilman kosketuksia on mennyt meidän polanteisilla teillä. Mitään arkaa ei ole myöskään ottamassa ensimmäisenä kosketuksia, tuo Oksidin mainitsema rauta ottaa lunta mukaansa ensimmäisenä, kun sitä on riittävästi.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä olen töissä muovialalla ja oon sitä mieltä, et muovista ei sais tehä mitään.
"Ämpärimuovi" vaikutelma saattanee olla positiivistakin - vähempi painoa. Eikö se ole muka jees?
"Ämpärimuovi" vaikutelma saattanee olla positiivistakin - vähempi painoa. Eikö se ole muka jees?
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä ole tosiaan ollut ongelmia maavaran suhteen. Hyvin menee kaikki normaalit töyssyt ja polanteet. Näyttää varmaan pahemmalta kuin onkaan, mutta lyhyet etu- ja takaylitykset helpottavat esteiden ylitystä. Giulia kävi muuten ensihuollossa n. 19 000km kohdalla ja siihen tehtiin myös samalla kaikki tehtaan päivitykset. Ensimmäisenä silmään sattuivat kompassin ilmestyminen mittariston yläkulmaan ja vilkun näpäytystoiminnon muuttuminen viidestä vilkutuksesta kolmeen. Kaikki pelaa edelleen hienosti, täytyy tutkia mitä muita muutoksia on tapahtunut.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Laitettiinko Seleniat koneeseen? Itse käytin tänään omani ylimmääräisessä öljynvaihdossa ja koneeseen lurahti Selenia Forwardit 0W-20, myös laskutettu/laitettu öljymäärä kiinnostaisi jos kuitti on tallessa . Mitään päivityksiä ei tehty.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lenkki heitetty 180hp dieselillä ja kyllähän tuo nyt oli ihan eri auto, kuin syksyllä ensikokeilulla. Nimenomaan kaikin tavoin positiivisessa mielessä. Aiemmin harmittelin fiiliksen puutetta, mutta kyllä se siellä on tallessa. Eri lailla, modernimpana ja rauhallisempana, aikuisempana, mutta löysin sen. Olen tästä erittäin iloinen, koska nyt Giulia tuntuu todelliselta vaihtoehdolta. Joskus....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En vielä tätä videota ole täällä forumilla huomannut:
"Alfa Romeo experience and it's on ice! I spent 2 days driving the NEW Alfa Romeo Stelvio and Giulia Quadrifoglio in the snowy countryside of Sweden."
https://www.youtube.com/watch?v=K7Y1josLoJU
"Alfa Romeo experience and it's on ice! I spent 2 days driving the NEW Alfa Romeo Stelvio and Giulia Quadrifoglio in the snowy countryside of Sweden."
https://www.youtube.com/watch?v=K7Y1josLoJU
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 06 Syys 2013, 20:07
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99 (purkautuu)
Volvo V40 D2 -14
Nissan Sunny B11 Van 1.5T -90
Re: Alfa Romeo Giulia 952
.
TM:n talviautovertailussa giulian maavara oli matalin 11cm, seuraavaksi matalimpia oli mersu, opel ja jaguar 13cm ja loput siitä ylöspäin. Joissain nettilähteissä on tuo giulian maavara 99mm (?).
TM:n talviautovertailussa giulian maavara oli matalin 11cm, seuraavaksi matalimpia oli mersu, opel ja jaguar 13cm ja loput siitä ylöspäin. Joissain nettilähteissä on tuo giulian maavara 99mm (?).
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samaa kamaa meni juu. 7,2 litraa laskutettu, joku ale tuohon oli tulevinaan ja 115€ öljylle hintaa. Koko huollon yhteishinnaksi tuli 320€.-Oksid- kirjoitti:^Laitettiinko Seleniat koneeseen? Itse käytin tänään omani ylimmääräisessä öljynvaihdossa ja koneeseen lurahti Selenia Forwardit 0W-20, myös laskutettu/laitettu öljymäärä kiinnostaisi jos kuitti on tallessa . Mitään päivityksiä ei tehty.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ aika reippaasti on saatu öljyä mahtumaan kun manuaalin mukaan öljytilavuus olisi takaveto-dieselissä olisi 3,6 litraa Vai onko tuossa suoritettu jonkinlainen huuhtelu (tahallisesti / tahattomasti)
Itsellä seisoi laskussa 4,5 litraa, ilmeisesti tuo vajaa litran "ylitäyttö" on suodattimen osuus.... täytyy tosin huomenna tarkastaa vanhan aikaisesti tikusta.
Itsellä seisoi laskussa 4,5 litraa, ilmeisesti tuo vajaa litran "ylitäyttö" on suodattimen osuus.... täytyy tosin huomenna tarkastaa vanhan aikaisesti tikusta.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mutta mitäs tuli hinnaksi? Jos mulla tossa paperissa on vaan joku mysteeri kun 7,2 olis kuitenkin kaksi kertaa tuo 3,6 ~32€ olis litrahinta noin, tuskin seleniaa 16€/litra saa kuitenkaan.-Oksid- kirjoitti:^ aika reippaasti on saatu öljyä mahtumaan kun manuaalin mukaan öljytilavuus olisi takaveto-dieselissä olisi 3,6 litraa Vai onko tuossa suoritettu jonkinlainen huuhtelu (tahallisesti / tahattomasti)
Itsellä seisoi laskussa 4,5 litraa, ilmeisesti tuo vajaa litran "ylitäyttö" on suodattimen osuus.... täytyy tosin huomenna tarkastaa vanhan aikaisesti tikusta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^12-16 e / litra ainakin ilman suomilisää
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noihin manuaalin täyttömääriin ei muuten ole ollut aina luottamista, esim. 2,4 dieseliin tais olla 4,5-5,4 litraa manuaalin eri versioissa..3,6 litraa tuntuu melko pieneltä tuon kokoiseen moottoriin..
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^ olisikos siinä sitten käytetty puolen litran purkkeja vaihdossa
Itsellä Seleniasta oli laskutettu n. 20e / litra ja tosiaan 4,5 yksikköä oli laskutettu.
Olettekos tuota Seleniaa mistä ostelleet, äkkiseltään yleisimmät netin öljykaupat eivät tuota 0W-20 Seleniaa tuntuneet löytävän. Voisi ensimmäiseen huoltoon sitten viedä omat purkit jos hinta asettuisi "selvästi edullisemmaksi"
Kaivelin eilen webin syövereistä UK-mallin manuaalin ja samaa 3,6l täyttötilavuutta sielläkin puhuttiin eli ainakaan käännösvirheestä ei vaikuttaisi olevan kyse. Pieneltä tosiaan vaikuttaa tuo 3,6 litran öljytilavuus, bensaversiossa (2.0T) tilavuus oli (muistaakseni) 5,2 litraa.
Itsellä Seleniasta oli laskutettu n. 20e / litra ja tosiaan 4,5 yksikköä oli laskutettu.
Olettekos tuota Seleniaa mistä ostelleet, äkkiseltään yleisimmät netin öljykaupat eivät tuota 0W-20 Seleniaa tuntuneet löytävän. Voisi ensimmäiseen huoltoon sitten viedä omat purkit jos hinta asettuisi "selvästi edullisemmaksi"
Kaivelin eilen webin syövereistä UK-mallin manuaalin ja samaa 3,6l täyttötilavuutta sielläkin puhuttiin eli ainakaan käännösvirheestä ei vaikuttaisi olevan kyse. Pieneltä tosiaan vaikuttaa tuo 3,6 litran öljytilavuus, bensaversiossa (2.0T) tilavuus oli (muistaakseni) 5,2 litraa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Auto Filaro ainakin aikasemmin myi Seleniaa halukkaille - ihan järkevään hintaan vielä. Ehkä kannattaa kysäistä?
Auto Filaro ainakin aikasemmin myi Seleniaa halukkaille - ihan järkevään hintaan vielä. Ehkä kannattaa kysäistä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En tiijä, että kannattaako omia öljypurkkeja kantaa huoltoon. Ei tuo kakskymppiä litralta nyt hurjaltakaan kuulosta. Noin uusmaiseen autoon en kyllä veisi mitään omia huolto-osia, ainakaan muutamaan vuoteen. Ite vain varmistaisin/vaatisin, että sinne menee juuri se mikä kuuluu. Plussaa kyllä huoltoliikkeille, koska ovat oikeaa Seleniaa laittaneet. Tuskin löytyy muilta merkeiltä hyväksyttyä.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näinkö nopeasti unohtuu 156n JTS-moottorien öljynkulutuksen eräs alkusyistä? Huollatettiin merkkiliikkeessä (delta-auto) takuuohjelman mukaisesti ja siellähän öljynä oli sitä mitä "me meidän kaikkiin autoihin käytetään, esim Neste oil 5W-40"...
Ostin joskus GTn JTS-moottorilla jonka ex omistajat olivat aina vieneet omat 10W-60 - öljyt huoltoon (uudesta asti) eikä mitään ongelmia ilmennyt öljynkulutuksen muodossa.
Ostin joskus GTn JTS-moottorilla jonka ex omistajat olivat aina vieneet omat 10W-60 - öljyt huoltoon (uudesta asti) eikä mitään ongelmia ilmennyt öljynkulutuksen muodossa.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan sama mikä pulju ja niin edelleen: jos ne laittaa oikeeta öljyä koneeseen se o hyvä - toisinku 156 JTS:n aikana.
Kyllä mä voisin maksaa uuden auton öljyistä parikymppiä litralta - jos on oikeeta tavaraa.
Kyllä mä voisin maksaa uuden auton öljyistä parikymppiä litralta - jos on oikeeta tavaraa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuullostaa jotenkin huvittavalta, että ensin maksetaan autosta 50keur ja sitten halutaan hankkia itse öljyt kun sillä tavoin säästää miutaman euron litralla kerran kaks vuodessa ...ainakin espoon aritalla saa seleniaa ja liqui molya oikeilla spekseillä...saa oikeat specsit täyttävää tavaraa muualtakin...
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvää vappua kaikille kanssa-Alffisteille.
Jatketaan vielä öljykeskustelulla, tänään vilkaisin öljypinnan tason tikusta ja yli maksimin näytti olevan; koska tikku on hiukan vaikeaselkoinen tulkita tarkasta, tarkastin öljytason myös ajotietokoneen kautta ja "Maxium level exceeded" paistoi ruusulla. Eli koneeseen on luruteltu liikaa öljyä
Vaihdon jälkeen ajeltu n. 120 km, mitään oireita ei käynnissä / kulussa ole ilmennyt. Huomenna aamulla sitten soittoa valtuutettuun huoltoon aiheesta...
Jatketaan vielä öljykeskustelulla, tänään vilkaisin öljypinnan tason tikusta ja yli maksimin näytti olevan; koska tikku on hiukan vaikeaselkoinen tulkita tarkasta, tarkastin öljytason myös ajotietokoneen kautta ja "Maxium level exceeded" paistoi ruusulla. Eli koneeseen on luruteltu liikaa öljyä
Vaihdon jälkeen ajeltu n. 120 km, mitään oireita ei käynnissä / kulussa ole ilmennyt. Huomenna aamulla sitten soittoa valtuutettuun huoltoon aiheesta...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä noihin liikaakaa kannata laittaa. Vieläköhän näissä uusissa voi pinta nousta?
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse hinauttaisin auton huoltoliikkeeseen heidän laskuunsa ja vaatisin vara-auton. Kai se öljy jostain tunkee ulos jos sitä liikaa on, eli en ajaisi metriäkään. Varsinkin jos sitä on saatu jollain ihmeen kaupalla laitettua tuplat.-Oksid- kirjoitti:Hyvää vappua kaikille kanssa-Alffisteille.
Jatketaan vielä öljykeskustelulla, tänään vilkaisin öljypinnan tason tikusta ja yli maksimin näytti olevan; koska tikku on hiukan vaikeaselkoinen tulkita tarkasta, tarkastin öljytason myös ajotietokoneen kautta ja "Maxium level exceeded" paistoi ruusulla. Eli koneeseen on luruteltu liikaa öljyä
Vaihdon jälkeen ajeltu n. 120 km, mitään oireita ei käynnissä / kulussa ole ilmennyt. Huomenna aamulla sitten soittoa valtuutettuun huoltoon aiheesta...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liika öljy --> liikaa öljynpainetta / kampiakseli hakkaa öljyä--> ongelmia. Ja jos kun niitä tulee, voipi olla kallista.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aamulla soiteltu huoltoon asiasta, suhtautuminen oli hiukan vähättelevää ja "mittasitko varmasti tasasella? paljonko on yli maksimin", "kyllä pitäisi olla oikea määrä".
Liikaa öljyä on koneessa arviolta reilu puoli litraa. Huomenna huoltoon jossa poistavat ylijäämän, ensin ehdottivat aikaa "joskus ensiviikolla kerettäis kattomaan" johon en suostunut.
Tänään töistä startatessa syttyi "liikaa öljyä koneessa" -merkkivalo, näköjään semmoinenkin on. Katsotaan, saadaanko Alfaan kohta uusi kone
Liikaa öljyä on koneessa arviolta reilu puoli litraa. Huomenna huoltoon jossa poistavat ylijäämän, ensin ehdottivat aikaa "joskus ensiviikolla kerettäis kattomaan" johon en suostunut.
Tänään töistä startatessa syttyi "liikaa öljyä koneessa" -merkkivalo, näköjään semmoinenkin on. Katsotaan, saadaanko Alfaan kohta uusi kone
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Mikä oli tämä kädetön liike, joiden huoltohenkilökunta ei ymmärrä täysi-ikäisenä litramitoitusta?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^No oishan se jotain kun Giuliaankin vaihdettas moottori. Giuliettaan vaihdettiin, ja ei tiedä vaikka vaihdettas taas kun vikavalo palaa
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ jätetään vielä nimet mainitsematta mutta ahkera googlettaja halutessaan saa rajattua mahdollisuudet melko pieniksi täällä Kotkan seudulla
Itsestänikin käsittämätöntä että noin yksinkertainen asia onnistutaan ryssimään, ja tuntuisi että silkkaa huolimattomuutta Jännä kuulla huomenna kootut selitykset asiasta... Panee kyllä miettimään että miten varsinaisten huoltotoimenpiteiden, kuten jakohihnan vaihdon, kanssa onnistutaan sitten aikanaan. Ei ole kyllä tullut ensimmäisenä mieleen alkaa merkkihuollon jälkeen tarkastelemaan että nestepinnat ovat oikealla tasolla mutta näköjään pitää ottaa "check listiin" heti huollon pihalla ja kontata tarkastamassa että tyhjennyproput ovat myös kiinni kunnolla
Foorumia selailtuanin tosin asia tuntuu olevan nykyään "normaalia huoltomenettelyä" että koneisiin kaadetaan öljyä rannetuntumalla tai "ainahan näihin Alfoihin on se 5 litraa menny", kansi kiinni ja auto ulos.
Itsestänikin käsittämätöntä että noin yksinkertainen asia onnistutaan ryssimään, ja tuntuisi että silkkaa huolimattomuutta Jännä kuulla huomenna kootut selitykset asiasta... Panee kyllä miettimään että miten varsinaisten huoltotoimenpiteiden, kuten jakohihnan vaihdon, kanssa onnistutaan sitten aikanaan. Ei ole kyllä tullut ensimmäisenä mieleen alkaa merkkihuollon jälkeen tarkastelemaan että nestepinnat ovat oikealla tasolla mutta näköjään pitää ottaa "check listiin" heti huollon pihalla ja kontata tarkastamassa että tyhjennyproput ovat myös kiinni kunnolla
Foorumia selailtuanin tosin asia tuntuu olevan nykyään "normaalia huoltomenettelyä" että koneisiin kaadetaan öljyä rannetuntumalla tai "ainahan näihin Alfoihin on se 5 litraa menny", kansi kiinni ja auto ulos.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ainakin huollon osalta sama vanha meininki jatkuu
Alfan ohjekirjaan pitäis lisätä yks sivu missä on listattu toimenpiteet jotka kuuluu suorittaa valtuutetun huollon JÄLKEEN:
-Tarkista nestetäytöt
-Poista unohtuneet työkalut moottoritilasta
-Tarkista vaihdettujen suodattimien tyyppi ja kunto
-Hae huoltoliikkeestä puuttuvat ja unohtuneet osat takaisin ja asenna ne takaisin oikeille paikoille
-Tee luettelo rikotuista muoviosista ja puuttuvista tiivisteistä. Luettelon avulla voit yrittää saada ehjiä osia merkkihuollosta. Turhan yrityksen jälkeen voit tilata ne internetistä.
-Paikkamaalaa helmat ja alusta autonostimen aiheuttamien vaurioiden kohdalta
-Autoa noudettaessa huollosta kannattaa ottaa vara-avain mukaan, koska alkuperäisen avaimen saa takaisin yleensä jälkitoimituksena
Alfan ohjekirjaan pitäis lisätä yks sivu missä on listattu toimenpiteet jotka kuuluu suorittaa valtuutetun huollon JÄLKEEN:
-Tarkista nestetäytöt
-Poista unohtuneet työkalut moottoritilasta
-Tarkista vaihdettujen suodattimien tyyppi ja kunto
-Hae huoltoliikkeestä puuttuvat ja unohtuneet osat takaisin ja asenna ne takaisin oikeille paikoille
-Tee luettelo rikotuista muoviosista ja puuttuvista tiivisteistä. Luettelon avulla voit yrittää saada ehjiä osia merkkihuollosta. Turhan yrityksen jälkeen voit tilata ne internetistä.
-Paikkamaalaa helmat ja alusta autonostimen aiheuttamien vaurioiden kohdalta
-Autoa noudettaessa huollosta kannattaa ottaa vara-avain mukaan, koska alkuperäisen avaimen saa takaisin yleensä jälkitoimituksena
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noniin, auto haettu takaisin huollosta, päivähän siinä meni...
- tiedustelin että mistä tuo täyttömäärä 4,5 litraa oli peräisin kun ohjekirja puhuu 3,6 litran tilavuudesta: tähän ei suoraa vastausta tullut, puhuttiin vaan että kyllä sitä tikusta katsottiin ja vähän hankala siitä nähdä tarkasti, huonosti suunniteltu
- öljyä oli laskettu nyt siis pois, ilmeisesti ihan alarajalle asti aluksi ja siitä huolimatta startissa sähköinen mittaus ilmoittaa liiasta öljystä, maahantuojalle oli soiteltu kuulemma useaan kertaan. Kysyin että oliko öljymäärää luettu ohjeen mukaisesti, tähän ei tullut suoraa vastausta.
Ohjeistukena minulle oli että nyt on varmasti oikea määrä öljyä, maahantuojan mukaan öljyn kiertäessä arvo "päivittyy" oikeaksi, hanaa vaan ja muistettiin vielä mainita että "vähän liian hienoja järjestelmiä näissä nykyään" Kiitin (näin jälkikäteen ajatellen en tiedä oikein että mistä) ja poistuin paikalta.
- tein pinnan luennan juuri äsken manuaalin ohjeen mukaisesti, jonka jälkeen varoitus liiasta öljynmäärästä katosi näytöstä ja lukema näyttää olevan speksissä
Mitähän tästä nyt sitten pitäisi olla mieltä...
- tiedustelin että mistä tuo täyttömäärä 4,5 litraa oli peräisin kun ohjekirja puhuu 3,6 litran tilavuudesta: tähän ei suoraa vastausta tullut, puhuttiin vaan että kyllä sitä tikusta katsottiin ja vähän hankala siitä nähdä tarkasti, huonosti suunniteltu
- öljyä oli laskettu nyt siis pois, ilmeisesti ihan alarajalle asti aluksi ja siitä huolimatta startissa sähköinen mittaus ilmoittaa liiasta öljystä, maahantuojalle oli soiteltu kuulemma useaan kertaan. Kysyin että oliko öljymäärää luettu ohjeen mukaisesti, tähän ei tullut suoraa vastausta.
Ohjeistukena minulle oli että nyt on varmasti oikea määrä öljyä, maahantuojan mukaan öljyn kiertäessä arvo "päivittyy" oikeaksi, hanaa vaan ja muistettiin vielä mainita että "vähän liian hienoja järjestelmiä näissä nykyään" Kiitin (näin jälkikäteen ajatellen en tiedä oikein että mistä) ja poistuin paikalta.
- tein pinnan luennan juuri äsken manuaalin ohjeen mukaisesti, jonka jälkeen varoitus liiasta öljynmäärästä katosi näytöstä ja lukema näyttää olevan speksissä
Mitähän tästä nyt sitten pitäisi olla mieltä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Tee, kuten h_lauri teki.
Vaadi kirjallisesti korjaamolta paperi, jossa ne vakuuttaa täyttävänsä oikean määrän....
Ja reklamoi, kun kuitenkin laitetaan se litra liikaa
Tee, kuten h_lauri teki.
Vaadi kirjallisesti korjaamolta paperi, jossa ne vakuuttaa täyttävänsä oikean määrän....
Ja reklamoi, kun kuitenkin laitetaan se litra liikaa
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ joo, ilmeisesti pitää alkaa ottaa nimiä paperiin tehtävistä töistä ja täyttömääristä
Missään vaiheessa mitään ei pahoiteltu (ilmeisesti mitään virhettä ei oltu tehty?), tarjottu hyvitystä (nyt siis laskutettu 4,5 litrasta mistä osa valutettu pois) tai muutakaan. Sen verran sanoivat että "ei öljynvaihto saa kyllä näin vaikeaa olla" (josta olin samaa mieltä), kiittivät palautteesta ja pyysivät olemaan yhteydessä jos ilmoitus ei ajamalla häviä
Muuten palvelu oli sinällään ok (ennen tätä sählinkiä) mutta pikkusen jäi epäilyksen poikanen tulevien huoltojen onnistumisen osalta kytemään....
Noh, jospa tämä tästä. Ei muuta kun nauttimaan mutkapätkistä
Missään vaiheessa mitään ei pahoiteltu (ilmeisesti mitään virhettä ei oltu tehty?), tarjottu hyvitystä (nyt siis laskutettu 4,5 litrasta mistä osa valutettu pois) tai muutakaan. Sen verran sanoivat että "ei öljynvaihto saa kyllä näin vaikeaa olla" (josta olin samaa mieltä), kiittivät palautteesta ja pyysivät olemaan yhteydessä jos ilmoitus ei ajamalla häviä
Muuten palvelu oli sinällään ok (ennen tätä sählinkiä) mutta pikkusen jäi epäilyksen poikanen tulevien huoltojen onnistumisen osalta kytemään....
Noh, jospa tämä tästä. Ei muuta kun nauttimaan mutkapätkistä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siis täyttivät öljyä tikun katsomisen perusteella, eikä ohjekirjan litramäärän perusteella?? Mites se kuitissa oleva 7,2 litraa? Ja vielä lopuksi laittoivat asiakkaalle auton jossa herja, ja neuvona ei muuta kuin ajamaan...-Oksid- kirjoitti:^ joo, ilmeisesti pitää alkaa ottaa nimiä paperiin tehtävistä töistä ja täyttömääristä
Missään vaiheessa mitään ei pahoiteltu (ilmeisesti mitään virhettä ei oltu tehty?), tarjottu hyvitystä (nyt siis laskutettu 4,5 litrasta mistä osa valutettu pois) tai muutakaan. Sen verran sanoivat että "ei öljynvaihto saa kyllä näin vaikeaa olla" (josta olin samaa mieltä), kiittivät palautteesta ja pyysivät olemaan yhteydessä jos ilmoitus ei ajamalla häviä
Muuten palvelu oli sinällään ok (ennen tätä sählinkiä) mutta pikkusen jäi epäilyksen poikanen tulevien huoltojen onnistumisen osalta kytemään....
Noh, jospa tämä tästä. Ei muuta kun nauttimaan mutkapätkistä
En tiedä muista, mutta itse vaatisin vähintään omat rahat takaisin ja veisin toiseen huoltoon välittömästi. Ei tällaisia paikkoja saa päästää näin helpolla.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ei sentään 7 litraa vaan 4,5 litraa oli laskussa veloitettu ja öljyä koneeseen laitettu.
Manuaalia tuskin oli avattu, ilmeisesti tuo reilu neljä litraa oli ollut se määrä, jonka asentaja oli kipannut koneeseen tikkua seuraillen. En tiedä, onko se normaali käytäntö että tikusta "lasketaan" öljytilavuus ja soppaa kaadetaan koneeseen kunnes merkki tikussa on maksimissa. Onko käytetty välillä ja katsottu pinta, yliarvioitu suodattimen tilavuus tms. sitä ei tiedä.
Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
Nyt jäi vähän sellainen kuva että huoltoa tehdään puhelin korvassa maahantuojan edustajan suuntaan...
Seuraavaksi lähin, virallinen huolto, taitaa löytyä ~80 kilometrin päästä, Porvoosta.
Manuaalia tuskin oli avattu, ilmeisesti tuo reilu neljä litraa oli ollut se määrä, jonka asentaja oli kipannut koneeseen tikkua seuraillen. En tiedä, onko se normaali käytäntö että tikusta "lasketaan" öljytilavuus ja soppaa kaadetaan koneeseen kunnes merkki tikussa on maksimissa. Onko käytetty välillä ja katsottu pinta, yliarvioitu suodattimen tilavuus tms. sitä ei tiedä.
Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
Nyt jäi vähän sellainen kuva että huoltoa tehdään puhelin korvassa maahantuojan edustajan suuntaan...
Seuraavaksi lähin, virallinen huolto, taitaa löytyä ~80 kilometrin päästä, Porvoosta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ja^
jos koneesta avataan öljytulppa, valutetaan öljy pihalle ja laitetaan manuaalin mukainen määrä, jää sinne helposti tuo puoli litraa ylimääräistä. Se mosa kun ei kuivaksi valu....imuvaihdolla vanhaa öljyä voi jäädä ymmärtääkseni vieläkin enemmän...
jos koneesta avataan öljytulppa, valutetaan öljy pihalle ja laitetaan manuaalin mukainen määrä, jää sinne helposti tuo puoli litraa ylimääräistä. Se mosa kun ei kuivaksi valu....imuvaihdolla vanhaa öljyä voi jäädä ymmärtääkseni vieläkin enemmän...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos ns. "virallinen" huolto tekee moista, niin menisin ennemmin "epäviralliseen huoltoon. Paikallahan ei ole väliä, vaan sillä että seurataan tarkasti huolto-ohjelmaa ja tehdään siinä määritetyt työt.-Oksid- kirjoitti:^ ei sentään 7 litraa vaan 4,5 litraa oli laskussa veloitettu ja öljyä koneeseen laitettu.
Manuaalia tuskin oli avattu, ilmeisesti tuo reilu neljä litraa oli ollut se määrä, jonka asentaja oli kipannut koneeseen tikkua seuraillen. En tiedä, onko se normaali käytäntö että tikusta "lasketaan" öljytilavuus ja soppaa kaadetaan koneeseen kunnes merkki tikussa on maksimissa. Onko käytetty välillä ja katsottu pinta, yliarvioitu suodattimen tilavuus tms. sitä ei tiedä.
Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
Nyt jäi vähän sellainen kuva että huoltoa tehdään puhelin korvassa maahantuojan edustajan suuntaan...
Seuraavaksi lähin, virallinen huolto, taitaa löytyä ~80 kilometrin päästä, Porvoosta.