Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kerrankin samaa mieltä Lagotton kanssa.
Pyydät vaikka virallisen huolto-ohjelman merkkitiskiltä, siis sen minkä mukaan ne menee, lisätyöt listattuna (!). Ainoastaan koritakuu on asia, joka kaiketi pitää tsekkauttaa nimenomaa maahantuojan valtuuttamalla...
Pyydät vaikka virallisen huolto-ohjelman merkkitiskiltä, siis sen minkä mukaan ne menee, lisätyöt listattuna (!). Ainoastaan koritakuu on asia, joka kaiketi pitää tsekkauttaa nimenomaa maahantuojan valtuuttamalla...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei tuo ole ikinä kuulunut merkin tyyliin.-Oksid- kirjoitti:Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Seuraava ei liity Giuliaan, mutta on esimerkkinä tässä ketjussa mainitusta ERITTÄIN ÄRSYTTÄVÄSTÄ ilmiöstä eli kun huoltoliike vähättelee tai jopa haukkuu asiakkaan autoa: Jyväskylän Delta-auton huoltopäällikkö sanoi minulle "Olisit vienyt sen paskan johonkin muualle", kun valitin Alfa Romeo 155 2.0 16V:n pitkäksi venähtäneestä kansiremontista. Tämä tapahtui keväällä '99, kun jakohihnan kiristin oli pettänyt 56 tkm jälkeen tuhoisin seurauksin. En muista enää kuinka kauan 155:n kansiremontti kesti, mutta yli kuukauden joka tapauksessa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Never change the winning team!Vittorio Jano kirjoitti:Ei tuo ole ikinä kuulunut merkin tyyliin.-Oksid- kirjoitti:Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
-Tazio
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
jkk kirjoitti:Liika öljy --> liikaa öljynpainetta / kampiakseli hakkaa öljyä--> ongelmia. Ja jos kun niitä tulee, voipi olla kallista.
Sielä öljypohjassahan se ylimääräinen öljy on, ei kai se pysty öljynpainetta nostamaan. Ellei nyt ihan älyttömäiä määriä ole liikaa? Eli eikö vain tuo että ottaa kampiakseliin kiinni ole riski liian suurella öljytäytöllä?
Lisäksi eikös lähes kaikissa koneissa ole ylipaineventtiili? Kun riittävä öljynpaine tarvitaan jo varmaankin 1600rpm lähtien, niin mites ilman paineenrajotusta sitten olisi 6000rpm?
Suoraan vaan suoraa
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.
Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan.
Tuohon valtuutetun Alfa-huollon käyttöön oli aikanaan ajatus, että huollot yms. sujuisivat hyvin, osat olisivat 100% oikein yms. mutta taitaa olla vaan kaunis ajatus
Toinen asia on löytää asiansa osaava ei-merkkihuolto, joka saa (ja kiinnostaa) hankkia oikeat osat, öljyt ja nesteet. Jos kaakonkulman osalta on suosituksia niin otan niitä iloiten vastaan
Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan.
Tuohon valtuutetun Alfa-huollon käyttöön oli aikanaan ajatus, että huollot yms. sujuisivat hyvin, osat olisivat 100% oikein yms. mutta taitaa olla vaan kaunis ajatus
Toinen asia on löytää asiansa osaava ei-merkkihuolto, joka saa (ja kiinnostaa) hankkia oikeat osat, öljyt ja nesteet. Jos kaakonkulman osalta on suosituksia niin otan niitä iloiten vastaan
Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mutta paljonko sulta nyt sitten laskutettiin, kun mulla se öljyn hinta oli 115€. Eli ryöstettiinkö minut koska öljymäärä täällä on ainakin ihan ok.-Oksid- kirjoitti:Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.
Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan.
Tuohon valtuutetun Alfa-huollon käyttöön oli aikanaan ajatus, että huollot yms. sujuisivat hyvin, osat olisivat 100% oikein yms. mutta taitaa olla vaan kaunis ajatus
Toinen asia on löytää asiansa osaava ei-merkkihuolto, joka saa (ja kiinnostaa) hankkia oikeat osat, öljyt ja nesteet. Jos kaakonkulman osalta on suosituksia niin otan niitä iloiten vastaan
Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Suoraan kuitista:
- Selenia WR Forward 0W-20 - 4,50 litraa - 114,75e (tuosta tulee siis 20,56e / litra)
- Filtering element (öljynsuodatin) - 1kpl - 33,17e
- vaihtötyöt - 0,50h - 34,50e
- pientarvikelisä 0,58e
- viivan alle: 183,00e
- Selenia WR Forward 0W-20 - 4,50 litraa - 114,75e (tuosta tulee siis 20,56e / litra)
- Filtering element (öljynsuodatin) - 1kpl - 33,17e
- vaihtötyöt - 0,50h - 34,50e
- pientarvikelisä 0,58e
- viivan alle: 183,00e
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli eiköhän mulla sitten ollut 3,6 litraa kun hinta on tuollainen.
- Liitteet
-
- thumbnail_IMG_20170504_210248.jpg
- (70.8 KiB) Tiedosto ladattu 4388 kertaa
-
- thumbnail_IMG_20170504_210309.jpg
- (47.84 KiB) Tiedosto ladattu 4388 kertaa
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uskomaton asenne huollolla jos ovat olleet sitä mieltä että "vähän liian hienoja järjestelmiä näissä nykyään".
Auton suunnittelijat ja auton huoltajat eivät elä siis samassa maailmassa. Alfa ei ole ainoa merkki jolla on tällaisia järjestelmiä käytössä, joten ammattitaidossa ja alan kehityksen seurannassa on tuolla pajalla ilmeisesti pahoja puutteita.
Vie Lahteen Mega-autoon tai onhan sama firma Porvoossakin.
Auton suunnittelijat ja auton huoltajat eivät elä siis samassa maailmassa. Alfa ei ole ainoa merkki jolla on tällaisia järjestelmiä käytössä, joten ammattitaidossa ja alan kehityksen seurannassa on tuolla pajalla ilmeisesti pahoja puutteita.
Vie Lahteen Mega-autoon tai onhan sama firma Porvoossakin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm.... jos minulla olisi uudehko Giulia niin veisin sen merkkihuoltoon vain sillä ehdolla, että siellä osataan autosta enemmän kuin esim. omistaja itse.... tuo öljymäärän tsekkaushan öljynvaihdossa on ihan triviaali homma
Näin se homma pitää hoitaa, Suomen paras merkkihuolto ja se osaaminen ei synny tyhjästä tai ilmaiseksi.
https://www.toyota.fi/toyota/koulutus.json Jos tädillä olisi munat niin jne...
. Alfalla on ongelmana konsernista kokooonpanotehtaan kautta Suomen maahantuojaan ja sen valtuutettuihin huoltamoihin asti rahapula....
Näin se homma pitää hoitaa, Suomen paras merkkihuolto ja se osaaminen ei synny tyhjästä tai ilmaiseksi.
https://www.toyota.fi/toyota/koulutus.json Jos tädillä olisi munat niin jne...
. Alfalla on ongelmana konsernista kokooonpanotehtaan kautta Suomen maahantuojaan ja sen valtuutettuihin huoltamoihin asti rahapula....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja tässä olisi markkinointimallia .... harvinaista herkkua pienessä Finlandiassamme :
https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uut ... ralli.json Pitkäjanteistä työtä, rahaa ja uskoa kykyihin tietysti tämä vaatii.
Käännän vielä veista haavassa, kun kaikille tammikuussa uuden Toyotan ennakkotilanneille tulee ilmaiset
Neste-Rally -päiväliput Sinne sitten....
Surku kun Suomessa ei ole Alfa pysynyt samalla maahantuojalla kuin vain muutamia vuosia kerrallaan...
Oma Giulian hankintasuuunnitelma nojaa em. seikkojen takia ( kun järkiautoilija olen kuitenkin pohjimmiltani )
Saksan tuontiin, jota ennen olen itse opetellut lastentaudit ja perusmetkut Giuliasta. En taida olla täälläkään yksin tämän suunnitelman
kanssa
https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uut ... ralli.json Pitkäjanteistä työtä, rahaa ja uskoa kykyihin tietysti tämä vaatii.
Käännän vielä veista haavassa, kun kaikille tammikuussa uuden Toyotan ennakkotilanneille tulee ilmaiset
Neste-Rally -päiväliput Sinne sitten....
Surku kun Suomessa ei ole Alfa pysynyt samalla maahantuojalla kuin vain muutamia vuosia kerrallaan...
Oma Giulian hankintasuuunnitelma nojaa em. seikkojen takia ( kun järkiautoilija olen kuitenkin pohjimmiltani )
Saksan tuontiin, jota ennen olen itse opetellut lastentaudit ja perusmetkut Giuliasta. En taida olla täälläkään yksin tämän suunnitelman
kanssa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No Lohjan PP-auto on kyllä parantanut toimintaansa tässä viime aikoina. Ensihuolto meni kivasti lasinkorjauksen kanssa, ei mitään valittamista. Toki alfa-vastaava on nykyään alfamiehiä itsekin. Ihan sama mitä paperissa lukee jos kaikki on ok ja asiakas tyytyväinen. Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllähän sen kaikki tietää, että Alfan maahantuojan ja huoltoliikkeiden kommunikointi&koulutus on ollut surkeata, mutta on toki yksittäisellä liikkeelläkin vastuunsa. Tojotan huolto taas tuskin osaa tehdä Alfalle mitään, ja kuka hullu nyt haluaisi vapaaehtoisesti perus-Tojotan omistaa saati ajaa... en ainakaan minä. Eikä se Tojotan huoltokaan joka puolella Suomea toimi kuin unelma.Jiitee kirjoitti:Hmm.... jos minulla olisi uudehko Giulia niin veisin sen merkkihuoltoon vain sillä ehdolla, että siellä osataan autosta enemmän kuin esim. omistaja itse.... tuo öljymäärän tsekkaushan öljynvaihdossa on ihan triviaali homma
Näin se homma pitää hoitaa, Suomen paras merkkihuolto ja se osaaminen ei synny tyhjästä tai ilmaiseksi.
https://www.toyota.fi/toyota/koulutus.json Jos tädillä olisi munat niin jne...
. Alfalla on ongelmana konsernista kokooonpanotehtaan kautta Suomen maahantuojaan ja sen valtuutettuihin huoltamoihin asti rahapula....
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei uppoa hurmoksellinen tojolootan huollon ylistysvirsi tähänkään osoitteeseen. Omat kokemukset hieman erilaisia.
Itse vietin taannoin tojootan huoltoliikkeessä 10 min varaosatiskiin nojaten. Tiskin takana 3 jannua, jotka jutusteli keskenään ja räpelsi tietokonetta. Eivät saaneet aikaiseksi kysyä, millä asialla olin, joten poistuin työrauhaansa häiritsemästä.
Faijalla taasen oli muutama leasing-tojo. Joskus oli määräaikaishuollon jälkeen ratti ihan vinossa. En silloin osannut tuota enempää ihmetellä, mutta pyöränkulmia ehkä oli pitänyt "öljynvaihdossa" säädellä... ja hitusen sinnepäin asenteella? Kuten myös kaasuttimen säätö siten, ettei auto pysynyt lämmettyään käynnissä, ellei kaasua painanut koko ajan.
Itse vietin taannoin tojootan huoltoliikkeessä 10 min varaosatiskiin nojaten. Tiskin takana 3 jannua, jotka jutusteli keskenään ja räpelsi tietokonetta. Eivät saaneet aikaiseksi kysyä, millä asialla olin, joten poistuin työrauhaansa häiritsemästä.
Faijalla taasen oli muutama leasing-tojo. Joskus oli määräaikaishuollon jälkeen ratti ihan vinossa. En silloin osannut tuota enempää ihmetellä, mutta pyöränkulmia ehkä oli pitänyt "öljynvaihdossa" säädellä... ja hitusen sinnepäin asenteella? Kuten myös kaasuttimen säätö siten, ettei auto pysynyt lämmettyään käynnissä, ellei kaasua painanut koko ajan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ja ^^
Varmaan hyvä tehdä myös Giulia -huoltolanka pian, mutta
tässä vääräuskoisten automagasiinissa
hullujen suomalaisten autoilijoiden merkkihuoltovertailu :
https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_h ... tailu.json
Varmaan hyvä tehdä myös Giulia -huoltolanka pian, mutta
tässä vääräuskoisten automagasiinissa
hullujen suomalaisten autoilijoiden merkkihuoltovertailu :
https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_h ... tailu.json
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rauta kirjoitti:No Lohjan PP-auto on kyllä parantanut toimintaansa tässä viime aikoina. Ensihuolto meni kivasti lasinkorjauksen kanssa, ei mitään valittamista. Toki alfa-vastaava on nykyään alfamiehiä itsekin. Ihan sama mitä paperissa lukee jos kaikki on ok ja asiakas tyytyväinen. Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa
Loistavaa kuulla tästä
Lisää näitä alfistien tietoisuuteen.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tjoo, karvaita kokemuksia, onnistumisia ja muuten vaan mielensä pahoittamista huolloista tuli joskus kyseltyä tohon ketjuun kun omassa 159:ssä oli vielä takuurasitteet voimassa:-Oksid- kirjoitti:Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... =huolto%2A
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aloitetaas ura täällä kyselemällä Giulian ja puhelimen bluetooth-yhteispelistä, haku ja googletus ei ainakaan heti tulosta tuottanut.
Onko muut havainneet semmosta, että kun puhelin on paritettu autoon, niin jos puhelimessa on numerot tallennettu muodossa +35840..., niin homma ei pelitä? Jos siis joku soittaa mulle, niin auto hälyttää vain numerolla (= ei tajua että +35840.. on sama kun 040...), mitä teki jo 2011-Giuliettankin vastaava järjestelmä. Tämä vielä menee, mutta:
Nyt Giuliassa uutena "ominaisuutena" jos yrittää auton valikon kautta soittaa puhelua, niin numero näkyy oikein +358.., mutta kun painaa soita, niin +-merkki putoaa numerosta pois ja auto lähtee soittamaan numeroon, mihin ei yllättäen saa yhteyttä, mikä on aikas ärsyttävää.
Onko muilla esiintynyt samaa tai millä saisi korjattua/mitä palautekanavaa valittaa aiheesta, että korjautuisi? Taustatietona vielä (mikäli merkitystä on): Giuliassa järjestelmänä se naviton ja kapeanäyttöinen perusvehje, puhelimena Lumia 950, pitää vielä toisella puhelimella kokeilla kun kerkiää.
ja edittinä vielä: uusimmat päivitykset on sisässä autossa, n. 2vkoa sitten tarkastettuna ainakin.
Onko muut havainneet semmosta, että kun puhelin on paritettu autoon, niin jos puhelimessa on numerot tallennettu muodossa +35840..., niin homma ei pelitä? Jos siis joku soittaa mulle, niin auto hälyttää vain numerolla (= ei tajua että +35840.. on sama kun 040...), mitä teki jo 2011-Giuliettankin vastaava järjestelmä. Tämä vielä menee, mutta:
Nyt Giuliassa uutena "ominaisuutena" jos yrittää auton valikon kautta soittaa puhelua, niin numero näkyy oikein +358.., mutta kun painaa soita, niin +-merkki putoaa numerosta pois ja auto lähtee soittamaan numeroon, mihin ei yllättäen saa yhteyttä, mikä on aikas ärsyttävää.
Onko muilla esiintynyt samaa tai millä saisi korjattua/mitä palautekanavaa valittaa aiheesta, että korjautuisi? Taustatietona vielä (mikäli merkitystä on): Giuliassa järjestelmänä se naviton ja kapeanäyttöinen perusvehje, puhelimena Lumia 950, pitää vielä toisella puhelimella kokeilla kun kerkiää.
ja edittinä vielä: uusimmat päivitykset on sisässä autossa, n. 2vkoa sitten tarkastettuna ainakin.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noh, ei tarvi olla kova Einstein että osaa kaikki Suomeen myytyjen Giuluoiden rekisterinumerot ulkoa ;=DRauta kirjoitti:Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Ai puhelimen saa naitettua auton kanssa.
Alfa Romeo Giulia 952
Tämmönen tuli vastaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Yhtään nyt väheksymättä positiivista uutista, niin nämä prosenteilla pelaamiset ovat aina vähän humoristisia. Huhtikuussa 2016 Alfalla ei ollut muuta myytävää kuin Giulietta&Mito. Vuonna 2017 myynnissä on edelliset + Giulia ja Stelvio. Myynnin määrän kasvaminen 46,6% lienee vähintään toivottavaa. Varsinkin kun Mitoa ja Giuliettaa on myyty samaan tahtiin kuin edellisenä vuonna.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, mutta Pandan ja Ypsilonin prossat ovat kyllä kovia. Eikös Panda ole maan myydyin auto?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuolta löytyy Alfa Euroopan myyntimääriä tammi-maaliskuulta ja vertailua viime vuoteen: http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA110008419.PDF Vastaavasti Italiasta http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA11020854.PDF
Näyttää että iso osa autoista menee Italian markkinoille.
Tuolta löytyy kuukausittaisia tilastoja eri markkinoilta, artikkeleissa on usein tilastot pdf-liitteenä: http://europe.autonews.com/section/numbers
Vielä tosin ei Stelvio näy noissa listoissa, mutta varmaan ensikuussa saattaa jo näkyä. Kyllähän Alfa Euroopassa onneksi kohtuullisesti myy, mutta toivottavasti Stelvion myötä vielä lisää
Näyttää että iso osa autoista menee Italian markkinoille.
Tuolta löytyy kuukausittaisia tilastoja eri markkinoilta, artikkeleissa on usein tilastot pdf-liitteenä: http://europe.autonews.com/section/numbers
Vielä tosin ei Stelvio näy noissa listoissa, mutta varmaan ensikuussa saattaa jo näkyä. Kyllähän Alfa Euroopassa onneksi kohtuullisesti myy, mutta toivottavasti Stelvion myötä vielä lisää
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vielä palaan hetkeksi tuohon Giulian huoltoasiaan:
- laitoin tosiaan maahantuojan edustajalle tapahtuneesta pienen sähköpostin
- tänään tuli asiallinen vastaus jossa asiaa luvattiin käydä huoltoliikkeen henkilökunnan kanssa kanssa lävitse ihan face to face, puhelimitse asiaa oli kuulemma jo selvitetty. Lisäksi luvattiin kompensaatiota aiheutuneesta harmista ja mielipahasta.
Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
- laitoin tosiaan maahantuojan edustajalle tapahtuneesta pienen sähköpostin
- tänään tuli asiallinen vastaus jossa asiaa luvattiin käydä huoltoliikkeen henkilökunnan kanssa kanssa lävitse ihan face to face, puhelimitse asiaa oli kuulemma jo selvitetty. Lisäksi luvattiin kompensaatiota aiheutuneesta harmista ja mielipahasta.
Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^
No jopas on. Tuo +358... on kuitenkin kansainvälinen, virallinen (?) formaatti O_o
Ei siis apua ole tästä, mutta en vaan kykene tajuamaan, kuinka on mahdollista ryssiä tuo.
No jopas on. Tuo +358... on kuitenkin kansainvälinen, virallinen (?) formaatti O_o
Ei siis apua ole tästä, mutta en vaan kykene tajuamaan, kuinka on mahdollista ryssiä tuo.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Todennäköisesti ainoa mihin tulee muutoksia on "lisätietoja-kenttä" sinun asiakastiedoissasi.-Oksid- kirjoitti: Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep, ja saattaa olla että täällä foorumillakin tulee maine ettei kannata tuota käytettyä ostaa, jos vaikka tulee vielä jotain haasteita motin kanssa.savijo-r kirjoitti:Todennäköisesti ainoa mihin tulee muutoksia on "lisätietoja-kenttä" sinun asiakastiedoissasi.-Oksid- kirjoitti: Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Anteeksi keskimääräistä pahempi off-topic, mutta näinhän ei enää 2010-luvulla ole. EU on tullut jo hyvän aikaa sitten väliin ja vaatii, että ECU-päivitykset on pystyttävä tekemään "yleisesti käytössä olevilla" ohjelmointilaitteilla ja -softilla, ja päivitysten pitää olla tarjolla riippumattomille korjaamoille. Tätä varten kaiken datan pitää myös olla standardiformaatissa (ISO 22900, ISO 22901, SAE J2534...) Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa, niin EU-asetus 692/2008 on yksi lähtökohta lähteä penkomaan tuota suota. Tuo ei siis ole direktiivi, vaan asetus, ja on siksi suoraan voimassaolevaa lainsäädäntöä ilman kansallista venkoilumahdollisuutta.-Oksid- kirjoitti:Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Mut eikös tossa ollut sit jotain purkkajuttuja, että saa olla valmistajan hyväksymä yhteyslaite ja nehän ei hyväksy ku omiaan? Vai oonko taas jälkijunassa tässäkin?
Mut eikös tossa ollut sit jotain purkkajuttuja, että saa olla valmistajan hyväksymä yhteyslaite ja nehän ei hyväksy ku omiaan? Vai oonko taas jälkijunassa tässäkin?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näistä päivitys jutuista olisi sinänsä mukava kuulla lisää. Ainakin eräällä merkillä kun vika on paikallistettu softavirheeseen eli joku komponentti ei kestä lähellekään sille oletettua elinikää, ei meinaa edes merkkikorjaamolle tulla informaatiota mitä pitäisi päivittää tai muuttaa. Ja yleensä päivitysten tai muutosten tarve tulee ilmi esim. pelkän takuuvianmääritys polun kautta (ei mahdollista monimerkkikorjaamoilla) tai olemalla yhteydessä maahantuojan helplineen, mihin ei monimerkkikorjaamot voi edes ottaa yhteyttä. Toki moni vioista korjaantuu uusimalla vian aihettanut komponentti, mutta jää tekemättä siis softapäivitys tai muu muutos joka auttaisi ettei vika toistu.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oisko kellään/missään muuten parempaa selitystä tai kuvaa miten tuo takapenkki taittuu? Onko siinä kolme eri osaa vai kaksi? Kuinka suoraksi/matalaksi se menee?
Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Manaaminen kannatti, heti osui https://www.youtube.com/watch?v=tGkO0SEadlk
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Ton lisäksi tuossa suksiluukun korvaa se, että myös se pelkkä keskipenkki kaatuu yksin, mitä tossa videolla ei näytetä (se saumakohta näkyy selvästi). En tosin tiedä onko näissä jotain eroja varustetasoissa tai markkinoiden välillä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Videota moottoritilasta. Noi iskaritornit <3flapjack kirjoitti: Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuollaisen kuvan nimenomaan jostain sain ja se oiskin tosi fiksu ominaisuus. Hiukan alkaa kutkuttaa jos tuo saatais hankittua.rvi kirjoitti:^ Ton lisäksi tuossa suksiluukun korvaa se, että myös se pelkkä keskipenkki kaatuu yksin, mitä tossa videolla ei näytetä (se saumakohta näkyy selvästi). En tosin tiedä onko näissä jotain eroja varustetasoissa tai markkinoiden välillä?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Twin test: petrol Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE
https://www.topgear.com/car-news/review ... aguar-xe#1
https://www.topgear.com/car-news/review ... aguar-xe#1
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Koeajossa sähkö penkki teki jotain ylimääräisiä liikkeitä, kun sammutti auton. Onko siinä erillinen exit-säätö autosta nousemisen helpottamiseksi?
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kyllä, eräänlainen "easy entry/exit" -toiminto, eli jakkara liukuu taka-asentoonsa kun virrat sammutetaan ja palautuu kun auto käynnistetään.
Takapenkin kaatumisosista en osaa sanoa kun ei ole tullut testattua / tarvittua vielä. Kamat mahtuneet toistaiseksi tavaratilaan.
Takapenkin kaatumisosista en osaa sanoa kun ei ole tullut testattua / tarvittua vielä. Kamat mahtuneet toistaiseksi tavaratilaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Penkiltä oli mielestäni hankala nousta, koska se siirtyi niin kauas pilarin taakse. Toivottavasti poistumisasentoa voi säätää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jännää, että tuo ovi asia herättää Alfassa keskustelua, koska se on apinoitu suoraan BMW 3 sarjasta. Myös penkki on samalla tavalla pilarin takana. En vain ole huomannut sen vaivaavan bemussa ketään.
Luulen, että tuo penkin avustustoiminto vain pahentaa asiaa. Sen pitäisi kääntää selkänojaa pystympään ja nostaa koko penkkiä, niin käynti ovesta helpottuisi.
Luulen, että tuo penkin avustustoiminto vain pahentaa asiaa. Sen pitäisi kääntää selkänojaa pystympään ja nostaa koko penkkiä, niin käynti ovesta helpottuisi.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo avustustoiminto muuten ahdistaa myös takamatkustajan jalat aika piukkaan, jos siellä joku sattuu istumaan. Lieneeköhän siinä muuten jotain anturia pysäyttämään liikkeen, jos sattuu olemaan vaikka kauppakassit takalattialla? Voi tulla muuten aika sotku...alfista kirjoitti:Luulen, että tuo penkin avustustoiminto vain pahentaa asiaa. Sen pitäisi kääntää selkänojaa pystympään ja nostaa koko penkkiä, niin käynti ovesta helpottuisi.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaikkea turhuutta sitä ihmisten laiskuuden takia autoon lisätään.-Oksid- kirjoitti:^ Kyllä, eräänlainen "easy entry/exit" -toiminto, eli jakkara liukuu taka-asentoonsa kun virrat sammutetaan ja palautuu kun auto käynnistetään.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jollekin tuo voi olla mukava, mutta hieman ihmettelen.
Jos olet kovin lyhyt, niin varmaan jo häiritsee, että penkki menee ihan taakse. Normipituinen taas varmaan mahtuu muutenkin siihen mukavasti ilman siirtelyjä. Pitkällä taas ei juurikaan siirry.
Jos on kovin paksu, niin ratin siirtyminen kai auttaisi enemmän.
Toivottavasti saisi pois päältä jostain.
Muistaakseni sähköpenkillä varustetussa Brerassakin siirtyi hieman automaattisesti. (Hyvin hatara mielikuva, varinkin kun siinä oli penkki aina niin takana)
Jos olet kovin lyhyt, niin varmaan jo häiritsee, että penkki menee ihan taakse. Normipituinen taas varmaan mahtuu muutenkin siihen mukavasti ilman siirtelyjä. Pitkällä taas ei juurikaan siirry.
Jos on kovin paksu, niin ratin siirtyminen kai auttaisi enemmän.
Toivottavasti saisi pois päältä jostain.
Muistaakseni sähköpenkillä varustetussa Brerassakin siirtyi hieman automaattisesti. (Hyvin hatara mielikuva, varinkin kun siinä oli penkki aina niin takana)
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Chrysler 300C:ssä Easy entry oli ihan kätevä. Tosin välillä ostokset takana niin kyllähän se sitten niitä rutisti aika tavalla eiköhän sen pysty valikoista pois kytkemään.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitetaan tähän väliin kiva kuva tuosta TopGear-artikkelista lainattuna.V6 kirjoitti:Twin test: petrol Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE
https://www.topgear.com/car-news/review ... aguar-xe#1
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaa, tulevaisuus tuli Alfa Romeoonkin
Ensimmäinen oma auto tuolla läski-entry -toiminnolla oli -96 Buick Riviera SC.
Nykyisessä Thesiksessä on sama homma.
En nyt tiedä, häiritseekö tuo tuo mitenkään erityisesti. Pitkänä ja pitkäkoipisena penkki ajautuu ehkä vähän pilarin katveeseen (Thesis), mutta eipä kolhi polviaan rattiin.
Että totutelkaahan vaan... jos kaikki menee hyvin, ei itse tarvitse tyytyä "jäykkään" istuimeen tulevaisuudessakaan
Ensimmäinen oma auto tuolla läski-entry -toiminnolla oli -96 Buick Riviera SC.
Nykyisessä Thesiksessä on sama homma.
En nyt tiedä, häiritseekö tuo tuo mitenkään erityisesti. Pitkänä ja pitkäkoipisena penkki ajautuu ehkä vähän pilarin katveeseen (Thesis), mutta eipä kolhi polviaan rattiin.
Että totutelkaahan vaan... jos kaikki menee hyvin, ei itse tarvitse tyytyä "jäykkään" istuimeen tulevaisuudessakaan
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines