Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kerrankin samaa mieltä Lagotton kanssa.

Pyydät vaikka virallisen huolto-ohjelman merkkitiskiltä, siis sen minkä mukaan ne menee, lisätyöt listattuna (!). Ainoastaan koritakuu on asia, joka kaiketi pitää tsekkauttaa nimenomaa maahantuojan valtuuttamalla...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Oksid- kirjoitti:Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
Ei tuo ole ikinä kuulunut merkin tyyliin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Seuraava ei liity Giuliaan, mutta on esimerkkinä tässä ketjussa mainitusta ERITTÄIN ÄRSYTTÄVÄSTÄ ilmiöstä eli kun huoltoliike vähättelee tai jopa haukkuu asiakkaan autoa: Jyväskylän Delta-auton huoltopäällikkö sanoi minulle "Olisit vienyt sen paskan johonkin muualle", kun valitin Alfa Romeo 155 2.0 16V:n pitkäksi venähtäneestä kansiremontista. Tämä tapahtui keväällä '99, kun jakohihnan kiristin oli pettänyt 56 tkm jälkeen tuhoisin seurauksin. En muista enää kuinka kauan 155:n kansiremontti kesti, mutta yli kuukauden joka tapauksessa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:Itse meinasin olla suoraan maahantuojaan rakentavasti yhteydessä, kertoa vähän keissistä ja kysyä että onhan kaikki Valtuutetut Alfa-huollot varmasti perehdytetty myös näiden uusien mallien huoltoon.
Ei tuo ole ikinä kuulunut merkin tyyliin.
Never change the winning team! :)

-Tazio

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

jkk kirjoitti:Liika öljy --> liikaa öljynpainetta / kampiakseli hakkaa öljyä--> ongelmia. Ja jos kun niitä tulee, voipi olla kallista.

Sielä öljypohjassahan se ylimääräinen öljy on, ei kai se pysty öljynpainetta nostamaan. Ellei nyt ihan älyttömäiä määriä ole liikaa? Eli eikö vain tuo että ottaa kampiakseliin kiinni ole riski liian suurella öljytäytöllä?
Lisäksi eikös lähes kaikissa koneissa ole ylipaineventtiili? Kun riittävä öljynpaine tarvitaan jo varmaankin 1600rpm lähtien, niin mites ilman paineenrajotusta sitten olisi 6000rpm?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.

Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan.

Tuohon valtuutetun Alfa-huollon käyttöön oli aikanaan ajatus, että huollot yms. sujuisivat hyvin, osat olisivat 100% oikein yms. mutta taitaa olla vaan kaunis ajatus :lol:
Toinen asia on löytää asiansa osaava ei-merkkihuolto, joka saa (ja kiinnostaa) hankkia oikeat osat, öljyt ja nesteet. Jos kaakonkulman osalta on suosituksia niin otan niitä iloiten vastaan :-D
Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

-Oksid- kirjoitti:Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.

Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan.

Tuohon valtuutetun Alfa-huollon käyttöön oli aikanaan ajatus, että huollot yms. sujuisivat hyvin, osat olisivat 100% oikein yms. mutta taitaa olla vaan kaunis ajatus :lol:
Toinen asia on löytää asiansa osaava ei-merkkihuolto, joka saa (ja kiinnostaa) hankkia oikeat osat, öljyt ja nesteet. Jos kaakonkulman osalta on suosituksia niin otan niitä iloiten vastaan :-D
Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
Mutta paljonko sulta nyt sitten laskutettiin, kun mulla se öljyn hinta oli 115€. Eli ryöstettiinkö minut koska öljymäärä täällä on ainakin ihan ok.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ Suoraan kuitista:

- Selenia WR Forward 0W-20 - 4,50 litraa - 114,75e (tuosta tulee siis 20,56e / litra)
- Filtering element (öljynsuodatin) - 1kpl - 33,17e
- vaihtötyöt - 0,50h - 34,50e
- pientarvikelisä 0,58e

- viivan alle: 183,00e

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Eli eiköhän mulla sitten ollut 3,6 litraa kun hinta on tuollainen.
Liitteet
thumbnail_IMG_20170504_210248.jpg
(70.8 KiB) Tiedosto ladattu 4388 kertaa
thumbnail_IMG_20170504_210309.jpg
(47.84 KiB) Tiedosto ladattu 4388 kertaa

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Uskomaton asenne huollolla jos ovat olleet sitä mieltä että "vähän liian hienoja järjestelmiä näissä nykyään".
:lol:

Auton suunnittelijat ja auton huoltajat eivät elä siis samassa maailmassa. Alfa ei ole ainoa merkki jolla on tällaisia järjestelmiä käytössä, joten ammattitaidossa ja alan kehityksen seurannassa on tuolla pajalla ilmeisesti pahoja puutteita.
Vie Lahteen Mega-autoon tai onhan sama firma Porvoossakin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hmm.... jos minulla olisi uudehko Giulia niin veisin sen merkkihuoltoon vain sillä ehdolla, että siellä osataan autosta enemmän kuin esim. omistaja itse.... tuo öljymäärän tsekkaushan öljynvaihdossa on ihan triviaali homma :shock:

Näin se homma pitää hoitaa, Suomen paras merkkihuolto ja se osaaminen ei synny tyhjästä tai ilmaiseksi.
https://www.toyota.fi/toyota/koulutus.json Jos tädillä olisi munat niin jne...

. Alfalla on ongelmana konsernista kokooonpanotehtaan kautta Suomen maahantuojaan ja sen valtuutettuihin huoltamoihin asti rahapula.... :(
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ja tässä olisi markkinointimallia .... harvinaista herkkua pienessä Finlandiassamme :
https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uut ... ralli.json Pitkäjanteistä työtä, rahaa ja uskoa kykyihin tietysti tämä vaatii.

Käännän vielä veista haavassa, kun kaikille tammikuussa uuden Toyotan ennakkotilanneille tulee ilmaiset
Neste-Rally -päiväliput :wink: Sinne sitten.... :wink:

Surku kun Suomessa ei ole Alfa pysynyt samalla maahantuojalla kuin vain muutamia vuosia kerrallaan... :(

Oma Giulian hankintasuuunnitelma nojaa em. seikkojen takia ( kun järkiautoilija olen kuitenkin pohjimmiltani )
Saksan tuontiin, jota ennen olen itse opetellut lastentaudit ja perusmetkut Giuliasta. En taida olla täälläkään yksin tämän suunnitelman
kanssa
:mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

No Lohjan PP-auto on kyllä parantanut toimintaansa tässä viime aikoina. Ensihuolto meni kivasti lasinkorjauksen kanssa, ei mitään valittamista. Toki alfa-vastaava on nykyään alfamiehiä itsekin. Ihan sama mitä paperissa lukee jos kaikki on ok ja asiakas tyytyväinen. Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa 8)

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Jiitee kirjoitti:Hmm.... jos minulla olisi uudehko Giulia niin veisin sen merkkihuoltoon vain sillä ehdolla, että siellä osataan autosta enemmän kuin esim. omistaja itse.... tuo öljymäärän tsekkaushan öljynvaihdossa on ihan triviaali homma :shock:

Näin se homma pitää hoitaa, Suomen paras merkkihuolto ja se osaaminen ei synny tyhjästä tai ilmaiseksi.
https://www.toyota.fi/toyota/koulutus.json Jos tädillä olisi munat niin jne...

. Alfalla on ongelmana konsernista kokooonpanotehtaan kautta Suomen maahantuojaan ja sen valtuutettuihin huoltamoihin asti rahapula.... :(
Kyllähän sen kaikki tietää, että Alfan maahantuojan ja huoltoliikkeiden kommunikointi&koulutus on ollut surkeata, mutta on toki yksittäisellä liikkeelläkin vastuunsa. Tojotan huolto taas tuskin osaa tehdä Alfalle mitään, ja kuka hullu nyt haluaisi vapaaehtoisesti perus-Tojotan omistaa saati ajaa... en ainakaan minä. Eikä se Tojotan huoltokaan joka puolella Suomea toimi kuin unelma.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei uppoa hurmoksellinen tojolootan huollon ylistysvirsi tähänkään osoitteeseen. Omat kokemukset hieman erilaisia.

Itse vietin taannoin tojootan huoltoliikkeessä 10 min varaosatiskiin nojaten. Tiskin takana 3 jannua, jotka jutusteli keskenään ja räpelsi tietokonetta. Eivät saaneet aikaiseksi kysyä, millä asialla olin, joten poistuin työrauhaansa häiritsemästä.

Faijalla taasen oli muutama leasing-tojo. Joskus oli määräaikaishuollon jälkeen ratti ihan vinossa. En silloin osannut tuota enempää ihmetellä, mutta pyöränkulmia ehkä oli pitänyt "öljynvaihdossa" säädellä... ja hitusen sinnepäin asenteella? Kuten myös kaasuttimen säätö siten, ettei auto pysynyt lämmettyään käynnissä, ellei kaasua painanut koko ajan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^

Varmaan hyvä tehdä myös Giulia -huoltolanka pian, mutta
tässä vääräuskoisten automagasiinissa
hullujen suomalaisten autoilijoiden merkkihuoltovertailu :

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_h ... tailu.json
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rauta kirjoitti:No Lohjan PP-auto on kyllä parantanut toimintaansa tässä viime aikoina. Ensihuolto meni kivasti lasinkorjauksen kanssa, ei mitään valittamista. Toki alfa-vastaava on nykyään alfamiehiä itsekin. Ihan sama mitä paperissa lukee jos kaikki on ok ja asiakas tyytyväinen. Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa 8)

Loistavaa kuulla tästä :-D
Lisää näitä alfistien tietoisuuteen.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vainio »

-Oksid- kirjoitti:Tässähän alkaa selvästi olla tilausta "Kokemuksia Alfa Romeon huolloista" -ketjulle.Laitoin asiasta palautetta FCA:n suuntaan muutaman kuvan kera, katsotaan tuleeko sieltä mitään vastinetta asiaan
Tjoo, karvaita kokemuksia, onnistumisia ja muuten vaan mielensä pahoittamista huolloista tuli joskus kyseltyä tohon ketjuun kun omassa 159:ssä oli vielä takuurasitteet voimassa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... =huolto%2A

rvi
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Touko 2017, 08:29

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja rvi »

Aloitetaas ura täällä kyselemällä Giulian ja puhelimen bluetooth-yhteispelistä, haku ja googletus ei ainakaan heti tulosta tuottanut.

Onko muut havainneet semmosta, että kun puhelin on paritettu autoon, niin jos puhelimessa on numerot tallennettu muodossa +35840..., niin homma ei pelitä? Jos siis joku soittaa mulle, niin auto hälyttää vain numerolla (= ei tajua että +35840.. on sama kun 040...), mitä teki jo 2011-Giuliettankin vastaava järjestelmä. Tämä vielä menee, mutta:

Nyt Giuliassa uutena "ominaisuutena" jos yrittää auton valikon kautta soittaa puhelua, niin numero näkyy oikein +358.., mutta kun painaa soita, niin +-merkki putoaa numerosta pois ja auto lähtee soittamaan numeroon, mihin ei yllättäen saa yhteyttä, mikä on aikas ärsyttävää.

Onko muilla esiintynyt samaa tai millä saisi korjattua/mitä palautekanavaa valittaa aiheesta, että korjautuisi? Taustatietona vielä (mikäli merkitystä on): Giuliassa järjestelmänä se naviton ja kapeanäyttöinen perusvehje, puhelimena Lumia 950, pitää vielä toisella puhelimella kokeilla kun kerkiää.

ja edittinä vielä: uusimmat päivitykset on sisässä autossa, n. 2vkoa sitten tarkastettuna ainakin.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Rauta kirjoitti:Kehut sinne, kiva viedä auto huoltoon kun huollossa odottaa kaveri joka osaa rekisterinumeronkin ulkoa 8)
Noh, ei tarvi olla kova Einstein että osaa kaikki Suomeen myytyjen Giuluoiden rekisterinumerot ulkoa ;=D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Ai puhelimen saa naitettua auton kanssa. :drinking:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tämmönen tuli vastaan.
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Yhtään nyt väheksymättä positiivista uutista, niin nämä prosenteilla pelaamiset ovat aina vähän humoristisia. Huhtikuussa 2016 Alfalla ei ollut muuta myytävää kuin Giulietta&Mito. Vuonna 2017 myynnissä on edelliset + Giulia ja Stelvio. Myynnin määrän kasvaminen 46,6% lienee vähintään toivottavaa. Varsinkin kun Mitoa ja Giuliettaa on myyty samaan tahtiin kuin edellisenä vuonna.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo, mutta Pandan ja Ypsilonin prossat ovat kyllä kovia. Eikös Panda ole maan myydyin auto?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Tuolta löytyy Alfa Euroopan myyntimääriä tammi-maaliskuulta ja vertailua viime vuoteen: http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA110008419.PDF Vastaavasti Italiasta http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA11020854.PDF
Näyttää että iso osa autoista menee Italian markkinoille.
Tuolta löytyy kuukausittaisia tilastoja eri markkinoilta, artikkeleissa on usein tilastot pdf-liitteenä: http://europe.autonews.com/section/numbers

Vielä tosin ei Stelvio näy noissa listoissa, mutta varmaan ensikuussa saattaa jo näkyä. Kyllähän Alfa Euroopassa onneksi kohtuullisesti myy, mutta toivottavasti Stelvion myötä vielä lisää :)

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Vielä palaan hetkeksi tuohon Giulian huoltoasiaan:

- laitoin tosiaan maahantuojan edustajalle tapahtuneesta pienen sähköpostin
- tänään tuli asiallinen vastaus jossa asiaa luvattiin käydä huoltoliikkeen henkilökunnan kanssa kanssa lävitse ihan face to face, puhelimitse asiaa oli kuulemma jo selvitetty. Lisäksi luvattiin kompensaatiota aiheutuneesta harmista ja mielipahasta.

Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^
No jopas on. Tuo +358... on kuitenkin kansainvälinen, virallinen (?) formaatti O_o
Ei siis apua ole tästä, mutta en vaan kykene tajuamaan, kuinka on mahdollista ryssiä tuo.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

-Oksid- kirjoitti: Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
Todennäköisesti ainoa mihin tulee muutoksia on "lisätietoja-kenttä" sinun asiakastiedoissasi. :wink: :lol: :lol:

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

savijo-r kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti: Ihan asiallinen vastine ja peukkua pystyyn FCA:n suuntaan, asia tuntuu kiinnostavan ja toivotaan että se myös johtaa joihinkin parannuksiin huoltopisteiden ammattitaidon (ja asenteen) suhteen.
Todennäköisesti ainoa mihin tulee muutoksia on "lisätietoja-kenttä" sinun asiakastiedoissasi. :wink: :lol: :lol:
Jep, ja saattaa olla että täällä foorumillakin tulee maine ettei kannata tuota käytettyä ostaa, jos vaikka tulee vielä jotain haasteita motin kanssa. :mrgreen:

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Isola »

-Oksid- kirjoitti:Softapäivityksiä tuskin pystyvät tekemään (vaatinee merkkitestarin ja yhteyden tehtaan palvelimille) joten ne pitäisi teetättää sitten siellä merkkihuollossa.
Anteeksi keskimääräistä pahempi off-topic, mutta näinhän ei enää 2010-luvulla ole. EU on tullut jo hyvän aikaa sitten väliin ja vaatii, että ECU-päivitykset on pystyttävä tekemään "yleisesti käytössä olevilla" ohjelmointilaitteilla ja -softilla, ja päivitysten pitää olla tarjolla riippumattomille korjaamoille. Tätä varten kaiken datan pitää myös olla standardiformaatissa (ISO 22900, ISO 22901, SAE J2534...) Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa, niin EU-asetus 692/2008 on yksi lähtökohta lähteä penkomaan tuota suota. Tuo ei siis ole direktiivi, vaan asetus, ja on siksi suoraan voimassaolevaa lainsäädäntöä ilman kansallista venkoilumahdollisuutta.
Järkiautoilija

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mut eikös tossa ollut sit jotain purkkajuttuja, että saa olla valmistajan hyväksymä yhteyslaite ja nehän ei hyväksy ku omiaan? Vai oonko taas jälkijunassa tässäkin?

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja legza »

Näistä päivitys jutuista olisi sinänsä mukava kuulla lisää. Ainakin eräällä merkillä kun vika on paikallistettu softavirheeseen eli joku komponentti ei kestä lähellekään sille oletettua elinikää, ei meinaa edes merkkikorjaamolle tulla informaatiota mitä pitäisi päivittää tai muuttaa. Ja yleensä päivitysten tai muutosten tarve tulee ilmi esim. pelkän takuuvianmääritys polun kautta (ei mahdollista monimerkkikorjaamoilla) tai olemalla yhteydessä maahantuojan helplineen, mihin ei monimerkkikorjaamot voi edes ottaa yhteyttä. Toki moni vioista korjaantuu uusimalla vian aihettanut komponentti, mutta jää tekemättä siis softapäivitys tai muu muutos joka auttaisi ettei vika toistu.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Oisko kellään/missään muuten parempaa selitystä tai kuvaa miten tuo takapenkki taittuu? Onko siinä kolme eri osaa vai kaksi? Kuinka suoraksi/matalaksi se menee?

Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Manaaminen kannatti, heti osui https://www.youtube.com/watch?v=tGkO0SEadlk :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

rvi
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Touko 2017, 08:29

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja rvi »

^ Ton lisäksi tuossa suksiluukun korvaa se, että myös se pelkkä keskipenkki kaatuu yksin, mitä tossa videolla ei näytetä (se saumakohta näkyy selvästi). En tosin tiedä onko näissä jotain eroja varustetasoissa tai markkinoiden välillä?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

flapjack kirjoitti:
Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
Kuva
Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Dam
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Giulietta 2015

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dam »

flapjack kirjoitti: Toinen mitä on käsittämättömän harvassa ois kuvat EI-QV:n moottoritilasta.
Videota moottoritilasta. Noi iskaritornit <3

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

rvi kirjoitti:^ Ton lisäksi tuossa suksiluukun korvaa se, että myös se pelkkä keskipenkki kaatuu yksin, mitä tossa videolla ei näytetä (se saumakohta näkyy selvästi). En tosin tiedä onko näissä jotain eroja varustetasoissa tai markkinoiden välillä?
Tuollaisen kuvan nimenomaan jostain sain ja se oiskin tosi fiksu ominaisuus. Hiukan alkaa kutkuttaa jos tuo saatais hankittua. :mrgreen:
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Twin test: petrol Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE
https://www.topgear.com/car-news/review ... aguar-xe#1
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfista »

Koeajossa sähkö penkki teki jotain ylimääräisiä liikkeitä, kun sammutti auton. Onko siinä erillinen exit-säätö autosta nousemisen helpottamiseksi?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ Kyllä, eräänlainen "easy entry/exit" -toiminto, eli jakkara liukuu taka-asentoonsa kun virrat sammutetaan ja palautuu kun auto käynnistetään.

Takapenkin kaatumisosista en osaa sanoa kun ei ole tullut testattua / tarvittua vielä. Kamat mahtuneet toistaiseksi tavaratilaan.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfista »

Penkiltä oli mielestäni hankala nousta, koska se siirtyi niin kauas pilarin taakse. Toivottavasti poistumisasentoa voi säätää.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Sama huomio Clarksonilta ja videosta selviää syy :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=NITkoDTialE

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jännää, että tuo ovi asia herättää Alfassa keskustelua, koska se on apinoitu suoraan BMW 3 sarjasta. Myös penkki on samalla tavalla pilarin takana. En vain ole huomannut sen vaivaavan bemussa ketään.

Luulen, että tuo penkin avustustoiminto vain pahentaa asiaa. Sen pitäisi kääntää selkänojaa pystympään ja nostaa koko penkkiä, niin käynti ovesta helpottuisi.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

alfista kirjoitti:Luulen, että tuo penkin avustustoiminto vain pahentaa asiaa. Sen pitäisi kääntää selkänojaa pystympään ja nostaa koko penkkiä, niin käynti ovesta helpottuisi.
Tuo avustustoiminto muuten ahdistaa myös takamatkustajan jalat aika piukkaan, jos siellä joku sattuu istumaan. Lieneeköhän siinä muuten jotain anturia pysäyttämään liikkeen, jos sattuu olemaan vaikka kauppakassit takalattialla? Voi tulla muuten aika sotku...

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

-Oksid- kirjoitti:^ Kyllä, eräänlainen "easy entry/exit" -toiminto, eli jakkara liukuu taka-asentoonsa kun virrat sammutetaan ja palautuu kun auto käynnistetään.
Kaikkea turhuutta sitä ihmisten laiskuuden takia autoon lisätään.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jollekin tuo voi olla mukava, mutta hieman ihmettelen.
Jos olet kovin lyhyt, niin varmaan jo häiritsee, että penkki menee ihan taakse. Normipituinen taas varmaan mahtuu muutenkin siihen mukavasti ilman siirtelyjä. Pitkällä taas ei juurikaan siirry.
Jos on kovin paksu, niin ratin siirtyminen kai auttaisi enemmän.
Toivottavasti saisi pois päältä jostain.
Muistaakseni sähköpenkillä varustetussa Brerassakin siirtyi hieman automaattisesti. (Hyvin hatara mielikuva, varinkin kun siinä oli penkki aina niin takana)
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Chrysler 300C:ssä Easy entry oli ihan kätevä. Tosin välillä ostokset takana niin kyllähän se sitten niitä rutisti aika tavalla :shock: eiköhän sen pysty valikoista pois kytkemään.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:Twin test: petrol Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE
https://www.topgear.com/car-news/review ... aguar-xe#1
Laitetaan tähän väliin kiva kuva tuosta TopGear-artikkelista lainattuna.

Kuva

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Jaa, tulevaisuus tuli Alfa Romeoonkin :mrgreen:

Ensimmäinen oma auto tuolla läski-entry -toiminnolla oli -96 Buick Riviera SC.
Nykyisessä Thesiksessä on sama homma.
En nyt tiedä, häiritseekö tuo tuo mitenkään erityisesti. Pitkänä ja pitkäkoipisena penkki ajautuu ehkä vähän pilarin katveeseen (Thesis), mutta eipä kolhi polviaan rattiin.
Että totutelkaahan vaan... jos kaikki menee hyvin, ei itse tarvitse tyytyä "jäykkään" istuimeen tulevaisuudessakaan :wink:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin