Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^
Tuollainen metallihile öljyssä voi olla aika haastava saada pois moottorista tai sen oheislaitteista. Liekö tuossa tapahtunut jo uusi vahinko, että kone on kertaalleen kasattu vanhoilla, likaisilla osilla ja sitten on vaihdettu turboa tai muuta osaa vasta ensimmäisen koekäytön jälkeen. Mitä vikakoodeja ne on tuosta moottorin vaihdon jälkeen löytäny?
Tuollainen metallihile öljyssä voi olla aika haastava saada pois moottorista tai sen oheislaitteista. Liekö tuossa tapahtunut jo uusi vahinko, että kone on kertaalleen kasattu vanhoilla, likaisilla osilla ja sitten on vaihdettu turboa tai muuta osaa vasta ensimmäisen koekäytön jälkeen. Mitä vikakoodeja ne on tuosta moottorin vaihdon jälkeen löytäny?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Tietääkseni moottori ja turbo on kasattu samaan aikaan. Tällä hetkellä on nähtävästi sellainen ongelma että turbo ei toimi jokaisella osa alueella oikein, eli tietyissä tilanteissa ei ahda tarpeeksi ja osittain toimii normaalisti. siksi kuulemma sytyttää vikavaloa jatkuvasti.
ovat ajaneet testiajoa läppäri kytkettynä ja turbon arvot ei ole niin kuin pitää. Maahantuojalle on joku pyyntö "tiketti" odottamassa hyväksyntää?
ovat ajaneet testiajoa läppäri kytkettynä ja turbon arvot ei ole niin kuin pitää. Maahantuojalle on joku pyyntö "tiketti" odottamassa hyväksyntää?
Re: Giulietta 940
Tiketti = tekninen tukipyyntö. Tarvii tehdä aina kalliimmissa remonteissa, vaikka mekaanikko ei varsinaisesti tukea tarvisikaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tiketti = lupapyyntö tehdä jotain mikä maksaa. Esim. vaihtaa koko kone uuteen apulaitteineen... Tai jo vaihdettujen uusien osien vaihtoa uudestaan. Tai muuta kalliimpaa, radikaalimpaa.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^samaa mieltä että se on jotain joka maksaa, ehkä paljonkin
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Nyt on tainnut mennä jo rikki 20 teur mitä korjauksiin on mennyt
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Näyttäisi TCT:n hydraulinen painesäiliö vuotavan jotenkin liitoksesta. Sen ympärillä on sellainen ruuvilla kiristettävä panta ja sen alta jotenkin vuotaa, onko viisaammilla käsitystä mistä sieltä voisi vuotaa?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eli tarkoitan sitä pyöreää mustaa purkkia vaihdelaatikon alla. Onko laatikolle ja hydrauliikalle eri öljy?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Kiitos, tuo siis virallinen nimi. Huoltoon pitää mennä, mutta ajattelin vaan että uskaltaako ajaa, täytyy tarkistaa se tct:n säiliö ensin. Onko itse vaihteistolle erikseen öljyt?
Re: Giulietta 940
Sori en ole vaihteistoihin perehtynyt enkä TCT:n yksityiskohtiin, mutta jos vaihteiston öljyn tason tarkistaa säiliöstä niin se on sitten se sama TCT öljy jota huoltokirjassakin mainitaan.
Jos siellä on joku hydrauliöljy erikseen niin uskoisin et se on pieni suljettu järjestelmä johon käyttäjän on vaikea puuttua.
EDIT: Voi olla että olen melko pihalla yo:ssa tekstissä.
Eli ns. 'electro-hydraulic actuator' öljy tuohon TCT laatikkoon on alunperin Tutela CS Speed.
Mistä sen tason tarkistaa kun huoltokirja sanoo että "The transmission control oil level should only be checked at an Alfa Romeo Dealership."
EDIT II: Eli nyt selvisi. TCT autom. vaihteistossa käytetään:
- Vaihteistoöljyä: Alkuperäinen, TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE, 1,87 l
- Elektrohydr. öljyä: Alkuperäinen, TUTELA CS SPEED, 0,6 l
Jos siellä on joku hydrauliöljy erikseen niin uskoisin et se on pieni suljettu järjestelmä johon käyttäjän on vaikea puuttua.
EDIT: Voi olla että olen melko pihalla yo:ssa tekstissä.
Eli ns. 'electro-hydraulic actuator' öljy tuohon TCT laatikkoon on alunperin Tutela CS Speed.
Mistä sen tason tarkistaa kun huoltokirja sanoo että "The transmission control oil level should only be checked at an Alfa Romeo Dealership."
EDIT II: Eli nyt selvisi. TCT autom. vaihteistossa käytetään:
- Vaihteistoöljyä: Alkuperäinen, TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE, 1,87 l
- Elektrohydr. öljyä: Alkuperäinen, TUTELA CS SPEED, 0,6 l
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ muistelen jossain aiemmassa jutustelussa mainitun, että "actuaattorin" öljysäiliö voi normaalisti olla aika tyhjä ja autoa pitää käskyttää palauttamaan öljyt pönttöön, jos taso halutaan tarkistaa. Tässä siis syy tähän "vain merkkihuollossa".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^OK. Ihailin uusinta ohjekirjaa ja siinä ei olla merkattu ollenkaan mistä sen tarkistaisi, mutta ei sitä tarvi jos kerran on spesialimenetelmä kyseessä.
Muistan että 156:n kohdalla kirjassa olisi Selespeed hydrauliikalle ja Q-System autom. laatikolle öljyn tason tarkistusohjet olemassa ja selkeät.
Muistan että 156:n kohdalla kirjassa olisi Selespeed hydrauliikalle ja Q-System autom. laatikolle öljyn tason tarkistusohjet olemassa ja selkeät.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Saman totesivat merkkihuollossa kuin itsekin, paineakku vuotaa. Nyt selvitellään maahantuojan kautta vaihdetaanko koko paineakku vai pelkästään tiiviste. Varaosaohjelma tosin ei tunne pelkkää tiivistettä.
Paineakku taidetaan kiertää ihan vaan jengoilla tuohon muuhun tct-laitteistoon. Merkkihuollossa puhui että ei olisi kuin vain yksi öljy tct:ssä?!
Ohjekirja sanoo:
Voiteluaine sähköhydrauliselle käyttölaitteelle (versiot AlfaTCT-vaihteistolla)
Täyssynteettinen öljy ja määritetyt lisäaineet 9.55550-SA1 taikka MS.90030-H1 TUTELA CS SPEED ContractualTechnical
Reference Nro F005.F98
Paineakku taidetaan kiertää ihan vaan jengoilla tuohon muuhun tct-laitteistoon. Merkkihuollossa puhui että ei olisi kuin vain yksi öljy tct:ssä?!
Ohjekirja sanoo:
Voiteluaine sähköhydrauliselle käyttölaitteelle (versiot AlfaTCT-vaihteistolla)
Täyssynteettinen öljy ja määritetyt lisäaineet 9.55550-SA1 taikka MS.90030-H1 TUTELA CS SPEED ContractualTechnical
Reference Nro F005.F98
Re: Giulietta 940
^"Voiteluaine sähköhydrauliselle käyttölaitteelle" kohta on juuri tuon käyttölaitteen voiteluaine. Kyseinen laite vaihtaa vaihteet, korjatkaa jos olen väärässä. Ja sitähän on vain 0,6 l.
Mutta on siinä sitten muutakin mekaniikkaa kuten manuaalivaihteistossakin jossa pitäisi olla vaihteistoöljyä voitelemassa.
Mutta on siinä sitten muutakin mekaniikkaa kuten manuaalivaihteistossakin jossa pitäisi olla vaihteistoöljyä voitelemassa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Ok,kumman säiliö sitten on imuputken alla,käyttölaitteenko ja sama öljy jota myös paineakussa on?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^ "muu mekaniikka" = C635 -vaihdelaatikko, jonka eräs variaatio TCT on. Mekaniikkapuoli on lähes identtinen manuaaliversion kanssa (sama kuori ym.), mitä nyt tietenkin kaksoiskytkin, sähköhydraulinen käyttölaite ja, ehkä, vähän eri välityssuhteet lisätty. Öljytt loiskii tavalliseen tapaan lootan sisällä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
onko tää tct siis samanlainen murheenkryyni kuin vagin dsg märkäkytkin laatikko?insinörtti kirjoitti:^^ "muu mekaniikka" = C635 -vaihdelaatikko, jonka eräs variaatio TCT on. Mekaniikkapuoli on lähes identtinen manuaaliversion kanssa (sama kuori ym.), mitä nyt tietenkin kaksoiskytkin, sähköhydraulinen käyttölaite ja, ehkä, vähän eri välityssuhteet lisätty. Öljytt loiskii tavalliseen tapaan lootan sisällä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
TCT:ssä on kuivat yksilevykytkimet. Eikös DSG:n ongelmaisempi versio ole juuri tällainen eikä märkä? Toki siinä märässäkin oli "ominaisuuksia" alkuun, mutta lienee jo korjattu?
Kovin paljoa en ole jaksanut ulkomaan kuulumisia metsästää, muttei TCT ymmärtääkseni ole kovinkaan varma pommi. 104 + 1 tkm on tällaisilla ajeltu ja 5 vuoden aikana 2 kertaa auto vikatilaan. Jälkiviisaasti pähkittynä ehkä ristiriitaisista lämpötilatiedoista (kone lämmin, kiitos esilämmityksen, loota kylmä) johtuen, "pakko olla lämpötila-anturi rikki" -> laitetaan limp mode varmuuden vuoksi.
Kovin paljoa en ole jaksanut ulkomaan kuulumisia metsästää, muttei TCT ymmärtääkseni ole kovinkaan varma pommi. 104 + 1 tkm on tällaisilla ajeltu ja 5 vuoden aikana 2 kertaa auto vikatilaan. Jälkiviisaasti pähkittynä ehkä ristiriitaisista lämpötilatiedoista (kone lämmin, kiitos esilämmityksen, loota kylmä) johtuen, "pakko olla lämpötila-anturi rikki" -> laitetaan limp mode varmuuden vuoksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Taitaa TCT olla kuitenkin kestävyydessä ihan eri luokkaa kuin DSG joka ei meinaa kestää edes 100tkm.
Ainakin mitä Vag foorumilla lukenut vaihdemäärästä riippumatta.
Ainakin mitä Vag foorumilla lukenut vaihdemäärästä riippumatta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.
- Liitteet
-
- TCT1.png
- (225 KiB) Tiedosto ladattu 6199 kertaa
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onko kellään foorumilaisella kokemusta kytkinnesteen vaihdosta? Työsylinterin kohdalta löysin ilmausnavan, mutta tää napa ei oo mutterilla. Luin, että pitää ottaa klemmari putken päästä pois ja vetää putkea taakse päin niin silloin saa ilmattua. Se mikä mulle on epäselvää, että täytyykö siellä olla joku pumppaamassa kytkintä ja pitämässä sitä pohjassa sillä aikaa kun joku työntää putkea sisään ja ulos. Ikään kuin mutterisysteemillä avais mutterin sillä aikaa kun joku pitää kytkintä pohjassa ja mutteri kiinni ja uudet pumppaukset.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Manu kirjoitti:Taitaa TCT olla kuitenkin kestävyydessä ihan eri luokkaa kuin DSG joka ei meinaa kestää edes 100tkm.
Ainakin mitä Vag foorumilla lukenut vaihdemäärästä riippumatta.
No siitä, en tiedä mutta volyymit ehjät vs. Risat taitaa kuitenkin ollla ihan eri tasolla. Meni vähän ot:ksi mutta lähinnä kiinnostaa tct:en tekniikka, että millainen vehje on kyseessä. Jos moinen vaikka joskus tupsahtaisi pihaan. Erityisesti mitoa automaattina olen muijalle katsellut koulu / kauppa-autoksi / talouden kakkosautoksi...
Onko tuo tct sitten lähempänä robottivaihteistoa, ikään kuin selespeed tyyppinen?
Re: Giulietta 940
^^ Jarrunestettähän se on. Mutta joo hyvä ilmata sieltä laatikon yläosan kumisuojan alta.
Tein tuon ilmauksen muutama vuotta sitten (HUOM 156 kyseessä) juuri niinkuin mainitsitkin. Eli jonkun pitää painaa kytkintä kun toinen painii konehuoneessa. Jospa löytäisin ne ohjeet pian.
EDIT: Löytyi! http://greenserpent.unospace.net/howtos ... eeding.pdf
Tein tuon ilmauksen muutama vuotta sitten (HUOM 156 kyseessä) juuri niinkuin mainitsitkin. Eli jonkun pitää painaa kytkintä kun toinen painii konehuoneessa. Jospa löytäisin ne ohjeet pian.
EDIT: Löytyi! http://greenserpent.unospace.net/howtos ... eeding.pdf
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Hyvin läheistä sukua selelle. Laatikko on "kova" ja suurelta osin identtinen manuaaliversion kanssa. Huom. manuaalilootissakin (M32 & co) on nykyään kolme akselia. Rattaat on pitänyt ripotella kolmelle akselille, jotta vaihteisto saadaan pysymään tarpeeksi lyhyenä sopiakseen moottorin jatkoksi ja renkaiden väliin poikittaismoottorisessa autossa.jkk kirjoitti:Onko tuo tct sitten lähempänä robottivaihteistoa, ikään kuin selespeed tyyppinen?
TCT:ssä vaan on hiffattu, että sijoittamalla vaihteet sopivasti, parilliset yhdelle ja parittomat toiselle akselille + lisäämällä molemmille omat kytkimet ja vähän muuta sälää, voiman välitykseen tarvitaan koaksiaalistakin akselia yms., saadaan aikaiseksi keksintö, jossa on tavallaan 2 vaihteistoa rinnakkain ja "vaihto" tapahtuu avaamalla toisen kytkin ja sulkemalla toinen.
Kytkimet on linkitetty mekaanisesti toisiinsa eli ohjausyksikön "polkiessa kytkimen pohjaa" ykkönen avautuu ja kakkonen ottaa kiinni. Jos ja kun parillisten vaihteiden akselilla on joku pykälä kytkettynä, tässä kohtaa välityssuhde muuttuu. Sama tietenkin toistuu, kun kytkin "vapautetaan" eli vetovuoro palaa parittomille vaihteille.
Rakenteesta johtuen vaihtoehtoa "kytkin auki" ei siis ole. Auton pysähtyessä täytyy ensin parillisten vaihteiden puolisko kytkeä vapaalle ja vasta sitten voi (parittoman puolen) kytkimen potkaista pohjaan. Sattuneesta syystä kakkosvaihteella ei ole mahdollista lähteä liikkeelle. Myös pakin kytkentä on hitaahko, kun 1 -> R tulee tavallaan kahden vaihdon kautta.
Oikein pätevä keksintö. Ei ole mitään "kuminauhailmiöitä" ja olen tykännyt etenkin dynamicin reippaasta moottorijarrutuksesta. Ei tarvi alamäissä eikä moottoritien erkanemiskaistoila "seistä" jarrupolkimella. Vaihdon alas voi käskyttää jarrupolkimella - mitä kovempaa polkaisee, sitä useamman pykälän loota tiputtaa alas ja pitää pienen vaihteen päällä, kunnes kaasuun koskee uudelleen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^kiitos asian valaisemisesta selkeästi tuohan vaikuttaa ihan asialliselta versiolta. Omaa kokemusta lähinnä selespeedistä. Se oli todella kiva myös, mutta myös ihan pimeä jos sille tuulelle sattui
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:^^ Jarrunestettähän se on. Mutta joo hyvä ilmata sieltä laatikon yläosan kumisuojan alta.
Tein tuon ilmauksen muutama vuotta sitten (HUOM 156 kyseessä) juuri niinkuin mainitsitkin. Eli jonkun pitää painaa kytkintä kun toinen painii konehuoneessa. Jospa löytäisin ne ohjeet pian.
EDIT: Löytyi! http://greenserpent.unospace.net/howtos ... eeding.pdf
Kiitos paljon ohjeista! Osaatko vielä sanoa minkä kokoisen muoviletkun mun kannattais ostaa? Niitä kun löytyy monessa halkaisijassa. Kiitos vielä etukäteen!
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.matti_vuorio kirjoitti:Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.
Re: Giulietta 940
Hieman lisää: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_rome ... rbox.shtmljmi kirjoitti:Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.matti_vuorio kirjoitti:Tuossa kuvassa on se robotin hydrauliikka kokonaisuudessaan. Onnistuin joskus lataamaan Alfa TCT Training -manuaalin, missä on 110 sivua tiukkaa asiaa tuosta lootasta. Ja tosiaan siinä on selitetty kaikki mitä tapahtuu kun kuskin ovi avataan tai mitä tarkalleen tapahtuu limp home -moodissa. On siinä sitten myös mainittu, että "Starting possible to a temperature of -30°C" mikä lienee sitten tuon keksinnön pakkasraja.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Onko tuossa kuvassa oleva USB-portti pelkkä USB-portti, vai onko tuossa jotenkin samassa myös tuo 3,5 mm AUX-portti sen päällä? En ole tuommoista USB-porttia aikaisemmin nähnyt, jossa tuommoinen pyöreä reikä olisi mukana... Jossain kohtaa vuotta 2011 ilmeisesti AUX-portti lisättiin Giuliettoihin, mutta onko tämä nyt AUX:lla vai ilman?
*edit: brittifoorumilta bongasin yhtä tyhmän kysyjän ja ilmeisesti tuo ylimääräinen reikä portin vieressä EI ole AUX...
*edit: brittifoorumilta bongasin yhtä tyhmän kysyjän ja ilmeisesti tuo ylimääräinen reikä portin vieressä EI ole AUX...
- Liitteet
-
- IMG-20170517-WA0004.jpg
- (150.11 KiB) Tiedosto ladattu 6085 kertaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Testaa toimiiko tämä?jmi kirjoitti:Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.
https://1drv.ms/b/s!Aks2s7R_KaAHe9eSUSsVIeIExSc
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Kiitos paljon, aika opusmatti_vuorio kirjoitti:Testaa toimiiko tämä?jmi kirjoitti:Laita linkkiä jos tuollaista manuaalia vielä jostain löytyy. Alkoi kiinnostaa tct:n toiminta kun 2000km jälkeen alkoi jo paineakku vuotaa.
https://1drv.ms/b/s!Aks2s7R_KaAHe9eSUSsVIeIExSc
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Ensi viikolla pitäisi tulla puhelu joka ratkaisee aika paljon tämän Giulietan suhteen. Nyt näyttää tällä hetkellä aika hyvältä.
Ja autoa ei olla saatuu kuntoon.
Ja autoa ei olla saatuu kuntoon.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Hyvässä hengessä neuvotteluja Giulian saamiseksi korvaavaksi autoksi?Ipi76 kirjoitti:Ensi viikolla pitäisi tulla puhelu joka ratkaisee aika paljon tämän Giulietan suhteen. Nyt näyttää tällä hetkellä aika hyvältä.
Ja autoa ei olla saatuu kuntoon.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tuli ilmattua kytkin ja olihan siellä vähän ilmaa.
Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta rusahteleeko kellään muullakaan vaihteet? Itsellä vaivaa välillä, että ykkönen ja kolmonen rusahtelee ja 2. vaihde taas on todella nihkeä menemään sisään. Täytyy ottaa ihan vapaalta vauhtia, että menisi sisään. Talvella vaihteisto tuntu ihan tervalta.
Auto tuli minulle 28 tkm ja nyt on n. 42tkm. Auto milanossa tuli vaihdettua syksyllä vaihteistoöljyt Red Lineen ja lorautettiin sekaan RVS. Tuntui aluksi paremmalta, mutta talvella oli silti tervamaisen oloinen ja rusahteli. Lämmetessä ei ollut rusahtelu ongelmia. Onko teillä muilla kokemusta Castrolin vaihteistoöljyistä tms? Voiko synkrot olla lopussa päin? Milanolla sanottiin, ettei usko, mutta mistä sitä tietää...
Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta rusahteleeko kellään muullakaan vaihteet? Itsellä vaivaa välillä, että ykkönen ja kolmonen rusahtelee ja 2. vaihde taas on todella nihkeä menemään sisään. Täytyy ottaa ihan vapaalta vauhtia, että menisi sisään. Talvella vaihteisto tuntu ihan tervalta.
Auto tuli minulle 28 tkm ja nyt on n. 42tkm. Auto milanossa tuli vaihdettua syksyllä vaihteistoöljyt Red Lineen ja lorautettiin sekaan RVS. Tuntui aluksi paremmalta, mutta talvella oli silti tervamaisen oloinen ja rusahteli. Lämmetessä ei ollut rusahtelu ongelmia. Onko teillä muilla kokemusta Castrolin vaihteistoöljyistä tms? Voiko synkrot olla lopussa päin? Milanolla sanottiin, ettei usko, mutta mistä sitä tietää...
Re: Giulietta 940
Giuliettan ollessa uusi brittifoorumilla oli paljon puhetta vaihteisto-ongelmista jotka vaikutti samanlaisilta kuin sun mainitsemat. Muistaakseni jotkut olivat saaneet autonsa korjattua myyjäliikkeessä koska valmistaja oli tunnistanut ongelman.Hondamies kirjoitti:Tuli ilmattua kytkin ja olihan siellä vähän ilmaa.
Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta rusahteleeko kellään muullakaan vaihteet? Itsellä vaivaa välillä, että ykkönen ja kolmonen rusahtelee ja 2. vaihde taas on todella nihkeä menemään sisään. Täytyy ottaa ihan vapaalta vauhtia, että menisi sisään. Talvella vaihteisto tuntu ihan tervalta.
Auto tuli minulle 28 tkm ja nyt on n. 42tkm. Auto milanossa tuli vaihdettua syksyllä vaihteistoöljyt Red Lineen ja lorautettiin sekaan RVS. Tuntui aluksi paremmalta, mutta talvella oli silti tervamaisen oloinen ja rusahteli. Lämmetessä ei ollut rusahtelu ongelmia. Onko teillä muilla kokemusta Castrolin vaihteistoöljyistä tms? Voiko synkrot olla lopussa päin? Milanolla sanottiin, ettei usko, mutta mistä sitä tietää...
Kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysellä aiheesta ja takaisin kutsuista/tunnistetuista ongelmista.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kuskin puolen lokasuojassa oleva vilkku pimeni. Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Arvaisin, että noin 60-70 000€.winorloose kirjoitti:Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Eperin hinta noin 30€. Ei pitäisi marmorilla hinnan olla kovin kaukana tuosta 30 eurosta.winorloose kirjoitti:Kuskin puolen lokasuojassa oleva vilkku pimeni. Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?
Päivitetty osanumero: 50522994 ja vanha numero: 50513758.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Oliko kukaan paikantanut tarkemmin kytkinpolkimen lievää narinaa / nitinää? Jostain tuolta löysin postauksia, että oli huollossa voideltu joillekin. Kävin ostamassa tuommoista teflon-voiteluainetta, mutta on niin pirun hyvin piilossa tuo polkimen rakenne, ettei oikein pääse näkemään, että mistä se tarkalleen ottaen kuuluu. Ääni on semmoinen kuivan jousen narina, joka syntyy polkimen ensimmäisten senttien liikkeessä... Ei kenelläkään olisi vaikka räjäytyskuvaa tuosta olemassa?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Pistä siihen polkimen silmukkaan rasvaa mihin pääsylinteri tulee kiinni. 156:ssa narahteli ainakin siitä aikoinaan.
Re: Giulietta 940
Ukko wannabe-ylijumala pitää yllä palstan korkeaa tasoa?Vittorio Jano kirjoitti:Arvaisin, että noin 60-70 000€.winorloose kirjoitti:Paljonkohan mahtaa kustantaa jos hakee originaalin tilalle?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kukas lagotton muroihin on pissannut?
Minä vissiin.
Minä vissiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kunhan nauran kun poistelet muiden viestejä jos mielestäsi aihe ei ole riittävän lähellä, mutta itse kirjoittelet mitä sattuu.Vittorio Jano kirjoitti:Kukas lagotton muroihin on pissannut?
Minä vissiin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
No mukava jos voin tuottaa iloa ja naurua iltaasi!
Edellinen viestini oli ehkä vähän tyhmä, mutta oma kokemukseni varaosahinnoittelusta on hieman negatiivinen. Esim. omaan Giuliettaani takuuna hankittu valonpesinten suojamuovi oli kaltaisekseen läpyskäksi ihan älyttömän kallis. Tätä koitin ilmeisen huonolla menestyksellä alleviivata.
Moderoinnin epäkohdista voi avautua vaikka privaviestillä.
Edellinen viestini oli ehkä vähän tyhmä, mutta oma kokemukseni varaosahinnoittelusta on hieman negatiivinen. Esim. omaan Giuliettaani takuuna hankittu valonpesinten suojamuovi oli kaltaisekseen läpyskäksi ihan älyttömän kallis. Tätä koitin ilmeisen huonolla menestyksellä alleviivata.
Moderoinnin epäkohdista voi avautua vaikka privaviestillä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Voin vain toivoa, ettei tämän yksilön kanssa tarvi alkaa silmukoita rasvaileenpalkus kirjoitti:tämäjmi kirjoitti:Pistä siihen silmukkaan rasvaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
veikkaisin että venttiilikoppa (1) on poistettava, ja sitten myös sen tiiviste (10) on vaihdettava.
- Liitteet
-
- o-ring_small.jpg
- (69.59 KiB) Tiedosto ladattu 7193 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuosta osasta 55233644 löytyi ihan hyvä kuva. Ajattelin tuon toteutuksen hieman toisenlaiseksi, mutta tuohan on käytännössä stefa. Valokuvastakin näkee, että tuo ei asetu tiiviisti tuon putken ympärille, joten liekkö kumi antanu periksi tai sitten tuo jousi on poikki.
https://www.fiatdily.cz/tesneni-zapalov ... -multiair1
https://www.fiatdily.cz/tesneni-zapalov ... -multiair1