Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole välttämättä jako, mutta riski toki olemassa. Muistan tapauksen, kun tyhjällä täristävä V6 korjaantui lambda-anturin vaihdolla, kun jako oli tarkastettu. Siis vanhempi yhden lambdan versio.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, en todellakaan suosittele kenellekkään "nettitohtoroinnin" perusteella busson suht työlästä (= arvokasta jos sen jollain teettää) jakopää hommaa ilman tarkempaa vian tutkimista.. tässä tapauksessa oireet täsmää mutta arvokas tieto olisi esim. se että onko tärissyt tyhjäkäynnillä edellisestä jakopäähommasta asti vai onko vika tullut myöhemmin.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm. Pitänee tuo lambda kokeilla kuitenkin ensiksi. Käynti tosiaan koneessa ylipäätään hyvä ja tärinä vaimenee kun päästelty vähän kovempaa joka viittaisi lambdan lämpeämiseen ja siten myös sen toimintaan. Kysympä edelliseltä omistajalta missä tuo remminvaihto tehty jos voisivat tarkistaa että tehty oikein.
Tähän kohtaa hyvä sanoa että tämä on ensimmäinen alfani ja olen ollut täysin myyty. Aina on ilo lähteä ajamaan ja rouva sekä frendit jo kyllästymiseen asti kuunnelleet mun hehkutusta alfasta. Pitää varmaan tuonne projekti osioon laittaa topikki koska harraste ja projekti tämä myös on. Hitsattu on jo myös pohjaa(yllätys).Kiitoksia viisaista neuvoistanne.
Tähän kohtaa hyvä sanoa että tämä on ensimmäinen alfani ja olen ollut täysin myyty. Aina on ilo lähteä ajamaan ja rouva sekä frendit jo kyllästymiseen asti kuunnelleet mun hehkutusta alfasta. Pitää varmaan tuonne projekti osioon laittaa topikki koska harraste ja projekti tämä myös on. Hitsattu on jo myös pohjaa(yllätys).Kiitoksia viisaista neuvoistanne.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Moottorin tuet jotenkin epäilyttää näissä tärinä ongelmissa tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla. Nehän on kumia ja menee suhteellisen huonokuntoisiksi iän myötä.
Omassa autossa jonkinlaista tärinää oli havaittavissa tiettyinä kylminä talvipäivinä ja yhden moottorin tuen muistankin nähneeni olevan huonossa kunnossa, siis kumiosat.
Omassa autossa jonkinlaista tärinää oli havaittavissa tiettyinä kylminä talvipäivinä ja yhden moottorin tuen muistankin nähneeni olevan huonossa kunnossa, siis kumiosat.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko raadilla kokemuksia tästä Ragazzon-merkkisestä takavaimentimesta? > http://www.tmuukkonen.fi/shop/?product= ... xhaust-156
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on Busson ylätuki pashana ja kyllä täristää just tyhjäkäynnillä. 166 siis mulla, mutta taitaa olla 156:ssa liki samanlainen ylätuenta siellä vänkärin puolella.Pujazuba kirjoitti:^Moottorin tuet jotenkin epäilyttää näissä tärinä ongelmissa tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla. Nehän on kumia ja menee suhteellisen huonokuntoisiksi iän myötä.
Omassa autossa jonkinlaista tärinää oli havaittavissa tiettyinä kylminä talvipäivinä ja yhden moottorin tuen muistankin nähneeni olevan huonossa kunnossa, siis kumiosat.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla antautui ylätuki Ahvenistolla lopullisesti puslastaan ja nyt kun tarkemmin miettii, niin pieni tärinä hävisi. Puoltaa siis paskan ylätuken mahdollisuutta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Air bagin vikakoodi herjaa toisen puolen sivuverhojen vikaa, resistanssi . Mistä löytyy liittimet jotka voisi tarkistella läpi?
Peräkontissa oikean posken puolella löysin 2 liitosta mutta onko noihin liittyen vielä jossain muualla Pitääkö purkaa lattiaverhoilu /sivuverhoilu?
Penkkien liittimet tuskin on noihin yhteydessä?
Peräkontissa oikean posken puolella löysin 2 liitosta mutta onko noihin liittyen vielä jossain muualla Pitääkö purkaa lattiaverhoilu /sivuverhoilu?
Penkkien liittimet tuskin on noihin yhteydessä?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kenelläkään kokemusta novitecin sport jousista uusina?
Mulla on pirssissä sellaiset, mutta takapää on löystynyt. Funtsin, josko vaihtaisin taakse uudet tai jotkut muut. Sais satunnaisten kärryasioiden takia olla aika jämäkät.
Mulla on pirssissä sellaiset, mutta takapää on löystynyt. Funtsin, josko vaihtaisin taakse uudet tai jotkut muut. Sais satunnaisten kärryasioiden takia olla aika jämäkät.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmavuoto voi myös täristää melkoisesti, mutta se ei kyllä lämpenemisen myötä poistu, muuttua toki vähän voi koska kylmä kone käy miten käy.AmericanItalian kirjoitti:Hmm. Pitänee tuo lambda kokeilla kuitenkin ensiksi. Käynti tosiaan koneessa ylipäätään hyvä ja tärinä vaimenee kun päästelty vähän kovempaa joka viittaisi lambdan lämpeämiseen ja siten myös sen toimintaan. Kysympä edelliseltä omistajalta missä tuo remminvaihto tehty jos voisivat tarkistaa että tehty oikein.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfasta en tiedä, mutta ainakin Fiat Stilossa liittimet ovat juurikin takakontin sivuilla mistä johto nousee ylös verholle ja ne fiksaamalla loppui vikailmoitukset. Taisin ohittaa liittimet kokonaan. Penkit antaa ihan omia vikakoodejaan.atm kirjoitti:Air bagin vikakoodi herjaa toisen puolen sivuverhojen vikaa, resistanssi . Mistä löytyy liittimet jotka voisi tarkistella läpi?
Peräkontissa oikean posken puolella löysin 2 liitosta mutta onko noihin liittyen vielä jossain muualla Pitääkö purkaa lattiaverhoilu /sivuverhoilu?
Penkkien liittimet tuskin on noihin yhteydessä?
Bagihommat olen koittanut tehdä oikein, eli auto sammuksiin, nokkapelti auki, avain taskuun, ovet kiinni muttei lukkoon, odottaa 15 minuuttia että järjestelmät menee lepotilaan, sitten akku irti, odottaa vielä kymmenen minuuttia ja sitten hyökkää sähkölaitteiden kimppuun.
Niin ja kun pistää akun kiinni, antaa olla muutaman minuutin, sitten moottorivirrat päälle mutta ei autoa käyntiin, odottaa 5 minuuttia ja sitten vasta käynnistää auton tyhjäkäynnille.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mihkä toi 5min virrat päällä ennen starttia perustuu? Oon tainnu V6:n kanssa nähdä sitä, mutta en muiden...
Ilmastoinnin läpätkin hakee paikkansa jo siinä kun akun kytkee.
Mihkä toi 5min virrat päällä ennen starttia perustuu? Oon tainnu V6:n kanssa nähdä sitä, mutta en muiden...
Ilmastoinnin läpätkin hakee paikkansa jo siinä kun akun kytkee.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noita "oikeaoppisia" tapoja nyt on jos jonkin näköisiä. Esim: FCA:n ohjeistuksissa usein toistuu, että akku kytketään kiinni virta-avain sytysvirta-asennossa ja varmistetaan, ettei autossa ole ihmisiä kytkentä hetkellä.
Mut nää on näitä... ite otan bägiä vaihtaessani sytkävirrat pois ja avaimen virtalukosta. Odotan tasan niin kauan ennen kuin irtikytken bägin liittimen, kun bägin irroittamisessa on mennyt aikaa. Useimmat rattibägit irtoaa alle puolessa minuutissa. Koitan vähän sivusta kytkeä uutta takas, että jos sanoo poks niin ei ole naama ihan kiinni laitoksessa. Vielä ei ole poksahtanut ja joitain satoja tullut vaihdettua... Toimii mulle, en suosittele muille.
Mut nää on näitä... ite otan bägiä vaihtaessani sytkävirrat pois ja avaimen virtalukosta. Odotan tasan niin kauan ennen kuin irtikytken bägin liittimen, kun bägin irroittamisessa on mennyt aikaa. Useimmat rattibägit irtoaa alle puolessa minuutissa. Koitan vähän sivusta kytkeä uutta takas, että jos sanoo poks niin ei ole naama ihan kiinni laitoksessa. Vielä ei ole poksahtanut ja joitain satoja tullut vaihdettua... Toimii mulle, en suosittele muille.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Cyria raksutteli jotain ilmastoinnin läppien kuuloisia raksutteluita riemumielin nimenomaan tuossa kohtaa, kun virrat oli päällä mutta kone ei vielä käynyt. Avain nollassa oli ihan hiljaista.Aquatica kirjoitti:^
Mihkä toi 5min virrat päällä ennen starttia perustuu? Oon tainnu V6:n kanssa nähdä sitä, mutta en muiden...
Ilmastoinnin läpätkin hakee paikkansa jo siinä kun akun kytkee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selkeesti siis jotain eroa noiden välillä. Kun '01 JTD ja '02 boselift molemmat raksutteli nimenomaa akun kytkemisen yhteydessä - eikä sitten yhtään sen enempiä virrat päällä. Jännää.Polforea kirjoitti:
Cyria raksutteli jotain ilmastoinnin läppien kuuloisia raksutteluita riemumielin nimenomaan tuossa kohtaa, kun virrat oli päällä mutta kone ei vielä käynyt. Avain nollassa oli ihan hiljaista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jännästä niinkään tiedä, pikemminkin italialaista
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla raksuttelee välillä huvikseen ja niin raksutteli eksäkin. Kuulosti ihan seinäkellolta. Sopi mielestäni italialaiseen autoon niin.annoin olla
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs 156/147/GT:n pakkilukolliset vaihdekepinnupit sopii ristiin? Vanha nahkakuula on sen verran kulunut, että olen harkinnut laittaa tilalle GT:n alumiiniklunssin. Eikös nuo nyt kaikki samanlaisella kiinnityksellä ole?
Tästä siis puhe:
Tästä siis puhe:
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvin todennäköisesti ei ole jakohihnasta. Edellisen omistajan mukaan Hihna, rullat ja kiristäjä vaihdettu kahden Alfa-Forum aktiivin/ammattimiehiä toimesta 2 vuotta sitten kesällä 196tkm.vesipumppu 160rkm kohdalla. Eikä usko että jako olisi heidän jäljiltään väärin. Taas tänään kovaa räppäystä ja kehrää alfa kuin kissa. Pitänee obd testerillä katsoa jos jotain lambdaan viittavaa löytyy. Toki voi imupuolellakin olla mut jotenkin epäilen tuota lambdaa.Turre kirjoitti:Ilmavuoto voi myös täristää melkoisesti, mutta se ei kyllä lämpenemisen myötä poistu, muuttua toki vähän voi koska kylmä kone käy miten käy.AmericanItalian kirjoitti:Hmm. Pitänee tuo lambda kokeilla kuitenkin ensiksi. Käynti tosiaan koneessa ylipäätään hyvä ja tärinä vaimenee kun päästelty vähän kovempaa joka viittaisi lambdan lämpeämiseen ja siten myös sen toimintaan. Kysympä edelliseltä omistajalta missä tuo remminvaihto tehty jos voisivat tarkistaa että tehty oikein.
- Copyright
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
- Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä ootte nollannu huoltovalon?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selaa SERVICE osioon. Paina + & - nappeja yhtaikaa ja pidä alhaalla n. 9s kunnes se ilmoittaa että on nollattu.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
6000km ja 1l öljyä. Ei liene paha tolle jts:slle?
Kone ainaki alapäästä märkä, jos vaikka osa valunu pois...
Kone ainaki alapäästä märkä, jos vaikka osa valunu pois...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^tuo ei ole mitään, ehjä motti tuon puolesta kyllä
"puhun niin totta kuin osaan"
- Copyright
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
- Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia neuvosta! Täytyy kokeilla.Pujazuba kirjoitti:Selaa SERVICE osioon. Paina + & - nappeja yhtaikaa ja pidä alhaalla n. 9s kunnes se ilmoittaa että on nollattu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitkällisen prosessin jälkeen käynnistysongelmat ratkesi vaihtamalla ecu,immo ja ohjaamo ecu purkuun tulleesta ehjästä samanlaisesta cf3 tyypin autosta. Hassua että keskuslukitus toimii vielä auton omilla avaimilla. Parempi niin. Onko kukaan vaihtanut avaimenperästä immon palikkaa? Jos sen pystyy vaihtamaan särkemättä mitään ei tarvitse kiinnitellä toisen auton avainta kojelaudan alle immoa huijaamaan.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käsittääkseni seleniaa viimevuodet. 10-60.Pujazuba kirjoitti:^Koht. hyvä kulutus sanoisin. Mitä öljyä?
Ny oon töräyttäny castrollin 10-60 oliota lisäykseen.
Mitähä 10-60 öljymerkkejä rauma-pori huudeilta löytyy muuta ku castrolia ja mistä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etummaisen ja takimmaisen kannen nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään. Kuulostaa että takimmaisen nokat menee pyöreeksi joten voiko etummaisesta soveltaa taakse?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eivät ole, takimmaisissa mm. Nokka-akselin asentotunnistimen nökönen.atm kirjoitti:Onko etummaisen ja takimmaisen kannen nokka-akselit vaihtokelpoisia keskenään. Kuulostaa että takimmaisen nokat menee pyöreeksi joten voiko etummaisesta soveltaa taakse?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gulffia motormarketista ainakin.jalittam kirjoitti:Käsittääkseni seleniaa viimevuodet. 10-60.Pujazuba kirjoitti:^Koht. hyvä kulutus sanoisin. Mitä öljyä?
Ny oon töräyttäny castrollin 10-60 oliota lisäykseen.
Mitähä 10-60 öljymerkkejä rauma-pori huudeilta löytyy muuta ku castrolia ja mistä?
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mietiin tuos ajoituksen muuntimen vaihtoa, mutta homma keskeytyi kun muunnin ei irtoa p*rkeleelläkään nokasta Mikä tuon kiristysmomentti on ja onkahan tuo vedetty vielä liiman kans kiinni.? 2.0 16v tessu. Avaimena toimii erittäin asiallinen hydraulisylinterin avaus työkalu. Jos ostan tuon oman erikoishylsyn niin kestääkö se pyssyllä ampumisen? Itse tehty hylsy ei kestänyt ampumista Kuinkas muuten onko korjaamo-ohje irrottaa ajoituksen muunnin nokan lukkopalaa vasten vääntämällä vai nokka viilapenkkiin?
E: No sitäpä minäkin että ei uskalla lukkopalaa vasten vääntää, viilapenkissä ollut. Viilapenkki vaan antaa periksi kun vääntää tai nokka kääntyy viilapenkin leukojen välissä
E: No sitäpä minäkin että ei uskalla lukkopalaa vasten vääntää, viilapenkissä ollut. Viilapenkki vaan antaa periksi kun vääntää tai nokka kääntyy viilapenkin leukojen välissä
Viimeksi muokannut BerlinettaSport, 01 Kesä 2017, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liimaa siellä on välissä. Lukkopalaa vastaan ei kyllä mun mielestä kannata vääntää, itse laitoin viilapenkkiin nokkien välistä, ja väänsin itse tehdyllä (2x5mm poranterä, iso hylsy ja sähköliimaa) työkalulla auki. Ja kiristysmomentti kierteen mukaan taulukosta
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korjaamo-oppaan mukaan viilapenkissä irrotus, kiristysmomentti 11.5 - 12daNm
Viime syksynä kun asiaa tuli tutkailtua, nettiviisaus "tietää" että nokan pukkien omat pultit ja lukkopaloja vastaan vääntö on jokseenkin varma tuho, mutta pidempien pulttien kanssa menee paikallaankin. Itse vaihdoin pidempien pulttien kanssa lukkopaloja vasten vääntämällä paikallaan ilman näkyviä haittoja mutta omalla vastuullahan näitä tietysti sovelletaan...
(edit: momentti lisätty)
Viime syksynä kun asiaa tuli tutkailtua, nettiviisaus "tietää" että nokan pukkien omat pultit ja lukkopaloja vastaan vääntö on jokseenkin varma tuho, mutta pidempien pulttien kanssa menee paikallaankin. Itse vaihdoin pidempien pulttien kanssa lukkopaloja vasten vääntämällä paikallaan ilman näkyviä haittoja mutta omalla vastuullahan näitä tietysti sovelletaan...
(edit: momentti lisätty)
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pyyhinasiaa.
-98 mallisessa on sellaiset "vanhanmalliset" pyyhkijät. Olikos niissä loppupään malleissa sellaiset jäykät ja modernit?
Jos vaihtaisi varret jne. Kun ne uudet on hienommat ja paremmat :
-98 mallisessa on sellaiset "vanhanmalliset" pyyhkijät. Olikos niissä loppupään malleissa sellaiset jäykät ja modernit?
Jos vaihtaisi varret jne. Kun ne uudet on hienommat ja paremmat :
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa rungottomia sulkia koukkumallin varsiinkin. Esim. Boschin retrofit, jos ei merkki aiheuta allergiaa.
http://m.motonet.fi/fi/varaosat/8/autot ... teryhma=97
Sekä vastaavat liki jokaiselta sulkavalmistajalta.
http://m.motonet.fi/fi/varaosat/8/autot ... teryhma=97
Sekä vastaavat liki jokaiselta sulkavalmistajalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^/^ Juu kaikki ns. aero pyyhkijät joita olen ostanut ovat olleet yhteensopivia tuohon koukkuvarteen. Esim. Bilteman sulat sisältävät adapterin eri kokoisille koukuille. Laatukin on asiallinen.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lauantaista tuli työpäivä yhtäkkiä, nokka mukaan ja järeämpään viilapenkkiin kiinni ja vääntämällä aukes. Memontista ei tietoakaan kun uuden laitoin, mutta ei se irti lähde, hento liima väliin ja kuitenkin se pyörii kiristyvään suuntaan. Ei käy mun järkeen ylitiukkaan kiristys. Montako nollaa tuohon daNm-yksikköön pitää laittaa että tulee tavan Nm.? Itse otin kerran yhdestä 156 koneesta lukkopalojen kohdilta nokan pukit pois ja yhden ruuvin mukana tuli myös kierre Tuolla mietiin korjaamo-ohjetta lukkopalaa vasten vai viilapenkissä, itse en uskaltaisi vääntää lukkopalaa vasten.Turre kirjoitti:Korjaamo-oppaan mukaan viilapenkissä irrotus, kiristysmomentti 11.5 - 12daNm
Viime syksynä kun asiaa tuli tutkailtua, nettiviisaus "tietää" että nokan pukkien omat pultit ja lukkopaloja vastaan vääntö on jokseenkin varma tuho, mutta pidempien pulttien kanssa menee paikallaankin. Itse vaihdoin pidempien pulttien kanssa lukkopaloja vasten vääntämällä paikallaan ilman näkyviä haittoja mutta omalla vastuullahan näitä tietysti sovelletaan...
(edit: momentti lisätty)
P*rkeles meinasin lainata työmaalta tasohiomakoneen tivistepintojen puhdistukseen, mutta unohtuihan se.. Ei sitte laiteta vkl aikana nokkia paikoilleen
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi, se on dekanewtonmetri eli 1 daNm = 10Nm.BerlinettaSport kirjoitti:Montako nollaa tuohon daNm-yksikköön pitää laittaa että tulee tavan Nm.?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
daNm=10Nm eli pilkkua pykälä oikeelle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Busson moottorin ylätuennan pusla on antautunut. Onko kukaan tutkinut mistä löytyy sopiva irto vaihtopusla jonka tuohon voisi prässätä?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Powerflexiltä saa ainakin valmista pu-puslasarjaa. Miinuspuolena moottorin ääni ja tärinä voimistuvat ohjaamossa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kestääkö bussoa nostaa keulasta ilmaan öljypohjan alta?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moottoria voi tukea ja nostaa, mutta koko autoa ei
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
toinii, edellis aamuna ku iski jtässän tulille niin sen päivänen kalina ja kolina Ensmäiseksi tuli mieleen, että siihenkö se nyt vihdoin hajos No annoin kuitenkin käydä ja kävin polkasemassa kytkintä, ei vaikutusta. Hetken päästä ääntely sitten hiljeni ja ei muuta ku töihin. Kulkine sitten makas koko päivän, eikä kalissu käynnistäessä, kuten ei myöskään eilen aamusta. Nostimella äkkivilkaisulla, ei mitään ihmeenpiä näkyny. Epänormaali, paremminkin pakotiivisteeseen tai sarjaan liityvä sointi on ja hetken moinen sivuääni on tarkalla korvalla ollutkin havaittavissa jo jokin aikaa. Mites, jos katin sisukset olis hakenut uuden järjestyksen? Aika mekkalaa kyllä piti Nostimella katselmus oli hyvin nopea ja siittä katin tienoilta kuuluu semmonen "ujellus"
Nii ja lisäyksenä se, että takalampaada ei välttämättä osaa kertoa mahdollisesta tapahtumasta
Nii ja lisäyksenä se, että takalampaada ei välttämättä osaa kertoa mahdollisesta tapahtumasta
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakoodeja:
P0300 Ignition failures (generic)
P0301 Cylinder 1 ignition failures
P0420 Catalyser 1 (Fatal)
P0430 Catalyser 2
P2254 Lambda 2 sensor upstream (ground) Fatal
Osaako joku antaa arvioita mistä nuo voisi johtua?
Kakkossylinterin? (toinen vasemmalta) sytytystulppa oli öljyssä, siitä varmaan johtuu joku noista yllämainituista? Vuotaisiko siellä jokin tiiviste?
P0300 Ignition failures (generic)
P0301 Cylinder 1 ignition failures
P0420 Catalyser 1 (Fatal)
P0430 Catalyser 2
P2254 Lambda 2 sensor upstream (ground) Fatal
Osaako joku antaa arvioita mistä nuo voisi johtua?
Kakkossylinterin? (toinen vasemmalta) sytytystulppa oli öljyssä, siitä varmaan johtuu joku noista yllämainituista? Vuotaisiko siellä jokin tiiviste?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tai normikamaa JTS:n kanssa. Sytytysvirheitä ja lambdan liittimet herjaa. Jos lambdat korjaantuu kun irrottaa ja putsaa ja laittaa liittimen takaisin ja sytkävikoja tulee vaan satunnaisesti (vian aikana palaa moottorin vikavalo) niin ei ole syytä huoleen! Toki sitkeät lambdaviat vaatii kyseisen anturin uusinnan, niitähän on 4kpl joten ihan huvikseen ei viitsine laittaa kaikkia uusiksi.
Joku oli kai saanu sytkäviat vähemmiksi kun oli purkanu johtosarjan ja korjannut kohdan, jossa maajohdot liittyy toisiinsa?
Itellä herjaa kylmänä milloin mitäkin sylinteriä. Joskus käynti on muutaman sekunnin ihan oikeesti vähän huonoa. Mutta loppuu kun lähtee liikkeelle tai viimeistään muutaman sadan metrin jälkeen. Ei jaksa stressata.
Joku oli kai saanu sytkäviat vähemmiksi kun oli purkanu johtosarjan ja korjannut kohdan, jossa maajohdot liittyy toisiinsa?
Itellä herjaa kylmänä milloin mitäkin sylinteriä. Joskus käynti on muutaman sekunnin ihan oikeesti vähän huonoa. Mutta loppuu kun lähtee liikkeelle tai viimeistään muutaman sadan metrin jälkeen. Ei jaksa stressata.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm, jotakin siellä koneessa on vialla koska nakuttaa aika pahasti ja nykii kylmällä koneella. Moottorivalo tuntuu syttyvän about kuukauden välein. Eikä varmaan tulpankaan kuulu öljyinen ollasämpy kirjoitti:Tai normikamaa JTS:n kanssa. Sytytysvirheitä ja lambdan liittimet herjaa. Jos lambdat korjaantuu kun irrottaa ja putsaa ja laittaa liittimen takaisin ja sytkävikoja tulee vaan satunnaisesti (vian aikana palaa moottorin vikavalo) niin ei ole syytä huoleen! Toki sitkeät lambdaviat vaatii kyseisen anturin uusinnan, niitähän on 4kpl joten ihan huvikseen ei viitsine laittaa kaikkia uusiksi.
Joku oli kai saanu sytkäviat vähemmiksi kun oli purkanu johtosarjan ja korjannut kohdan, jossa maajohdot liittyy toisiinsa?
Itellä herjaa kylmänä milloin mitäkin sylinteriä. Joskus käynti on muutaman sekunnin ihan oikeesti vähän huonoa. Mutta loppuu kun lähtee liikkeelle tai viimeistään muutaman sadan metrin jälkeen. Ei jaksa stressata.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itselläni silloin tällöin suunnilleen vastaavat harvoin tulleet vikakoodit(ilman että huomasi mitään ajossa) paljastuivat lopulta luultavasti vialliseksi suuttimeksi ja yhden männän sulamiseen...
Muistaakseni ei herjannut tosin molemmista cateista ja eri koodi lamdasta.
Muistaakseni ei herjannut tosin molemmista cateista ja eri koodi lamdasta.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan tiedoksi jos olisi apua sytytysvikakoodien kanssa...
Itsellä tuli vikakoodi aina silloin tällöin liittyen 2. puolaan ja usein myös lambda vikakoodin kera. Lopulta vikakoodin ilmoitustiheys oli joka pari päivää. Niin paha että katsastukseen mentäessä piti olla läppäri ja johdot mukana autossa siltä varalta että matkalla olisi heittänyt vikakoodit. Ja niin tekikin!
Melkein ehdin tilata uuden puolan kun päätin tehdä seuraavat:
1. Puolien kärkien + plugien putsaus sähköliitin spray:llä.
2. Nro 1 puolan pultin Loctite liimaus sillä kierteet ovat entiset.
Ei ole vikakoodia heittänyt viikkoihin!
Itsellä tuli vikakoodi aina silloin tällöin liittyen 2. puolaan ja usein myös lambda vikakoodin kera. Lopulta vikakoodin ilmoitustiheys oli joka pari päivää. Niin paha että katsastukseen mentäessä piti olla läppäri ja johdot mukana autossa siltä varalta että matkalla olisi heittänyt vikakoodit. Ja niin tekikin!
Melkein ehdin tilata uuden puolan kun päätin tehdä seuraavat:
1. Puolien kärkien + plugien putsaus sähköliitin spray:llä.
2. Nro 1 puolan pultin Loctite liimaus sillä kierteet ovat entiset.
Ei ole vikakoodia heittänyt viikkoihin!
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama kävi mun jötsissä. Veteli suuttimen tai lambdan takia laihalle ja mäntään reikä.Garmund kirjoitti:Itselläni silloin tällöin suunnilleen vastaavat harvoin tulleet vikakoodit(ilman että huomasi mitään ajossa) paljastuivat lopulta luultavasti vialliseksi suuttimeksi ja yhden männän sulamiseen...
Muistaakseni ei herjannut tosin molemmista cateista ja eri koodi lamdasta.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"