
Syyllinen diagnosoitiin jo paikan päällä takimmaisen sylinteriryhmän kytkimenpuoleiseen päähän. Sunnuntainan narun perässä tehdyn kotimatkan jälkeen purin sen verran että diagnoosi varmistui, ja eilen sain kaivettua nokka-akselin pois:

Muut nokat n. 40 mm, tuo yksi 2,5 mm matalampi.
Ja paininkuppi:

Kupin pinta on reunoista ja keskeltä samalla tasoilla, välissä on kuoppa.
Jakopään hilut lähti eilen tilaukseen, samallahan ne vaihtaa. Varamoottorista (jokaisellahan on tallissa irrallaan yks v6 varuilta) pitää tänään purkaa nokka-akseli+paininkuppi. Ainakin tuo yksi kuppi pitää vaihtaa mutta kannattaako muut vaihtaa?
Purkaessa tuli vastaan pari aika tiukkaan vedettyä pulttia... Jakohihnan ohjainrullat (2 kpl) oli vedetty kiinni niin että pysyy.. etummaisen sain auki 0.5 m jatkovarrella ihan tosissaan vääntämällä, kansien välissä oleva ei vielä totellut samaa voimaa.... Meinaa kuusiokolo vaan nylppääntyä. Otin sen koko päätylevyn pois, laakeri on siinä kiinni. Pitää koittaa viilapenkissä saada pultti auki. Kyseessä siis M8 pultit, jotka tarvii 27 Nm kiristyksen.
Alahihihnapyörän vulkanointi on pettänyt, pyörä on vipattanut sen verran että on pyöriessään syönyt jakohihnasta viitisen milliä leveyttä pois

