Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Valvoja: Moderators
Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Hei!
Koetin selailla aiempia postauksia, jotka voisivat vastata asiaani, mutten onnistunut löytämään. Jos tiedät aihetta käsittelevän ketjun, niin olisin mielissäni, jos vastaisit siihen linkillä.
Kuitenkin, huomasin tänään, että 6. vaihteella ohittaessa/täyskiihdytyksessä maantienopeudessa teho katkeaa kuin seinään. Mikäli ehdin katsoa oikein, myös turbon viisari tipahti reippaasti. 5. vaihteella ongelmaa ei ole ja ahto normaalia. Osaatteko viisaammaksenne sanoa, mistä tämä johtuisi?
Lambda-anturi? Ei ole syttynyt tuon seurauksena mitään valoa (vielä), ei edes "Check engine".
Kiitos vastauksistanne!
Koetin selailla aiempia postauksia, jotka voisivat vastata asiaani, mutten onnistunut löytämään. Jos tiedät aihetta käsittelevän ketjun, niin olisin mielissäni, jos vastaisit siihen linkillä.
Kuitenkin, huomasin tänään, että 6. vaihteella ohittaessa/täyskiihdytyksessä maantienopeudessa teho katkeaa kuin seinään. Mikäli ehdin katsoa oikein, myös turbon viisari tipahti reippaasti. 5. vaihteella ongelmaa ei ole ja ahto normaalia. Osaatteko viisaammaksenne sanoa, mistä tämä johtuisi?
Lambda-anturi? Ei ole syttynyt tuon seurauksena mitään valoa (vielä), ei edes "Check engine".
Kiitos vastauksistanne!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Ei kutosella ole tarkoitus kiihdyttää? En ole, ehkä siksi, huomannut tehokatkoa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Minulla tuli noita katkoksia aikanaan TBissa. Vaihtoivat ainakin Wetterilla sen päivitetyn lambaadajohdon. En kyllä muista auttoiko se lopullisesti. Minulla tuli katkot muilla vaihteilla kuin kutosella ja se oli aina jollain tietyillä kierroksilla. Taisin tänne joskus siitä kirjoitellakin ja oli jollain muullakin ollut vastaavaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Kiitos vastauksesta! No nyt sama juttu kävi 5. vaihteella. Voipi hyvinkin olla, että kyse jostain tietyistä kierroksista. Muistatko oliko johdon vaihto kuinka tyyris ja anturia ei siis tarvinnut vaihtaa?Janne kirjoitti:Minulla tuli noita katkoksia aikanaan TBissa. Vaihtoivat ainakin Wetterilla sen päivitetyn lambaadajohdon. En kyllä muista auttoiko se lopullisesti. Minulla tuli katkot muilla vaihteilla kuin kutosella ja se oli aina jollain tietyillä kierroksilla. Taisin tänne joskus siitä kirjoitellakin ja oli jollain muullakin ollut vastaavaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Lambdajuttu meni takuuseen. Jotenkin muistelen että autoa tutkittiin tuon osalta vielä lambdahomman jälkeenkin. Ettei se turboon liittyvä juttu olisi? Hämärä muistikuva on että sitäkin omassani tutkittiin jonkun huollon yhteydessä. Eipä kyllä vaivannut enää loppuvaiheissa kun auto vielä oli minulla.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Mistä tietää, onko autossa viimeisin softa käytössä?
Tuossa jo aiemmin valtin 159 TBi:ni tehokatkoa kiihdytystilanteessa ja kun ulkomaalaisia foorumeita hetken selailin kävi useammassa tilanteessa ilmi, että homma hoituisi ECU:n päivityksellä (päivityksen nimi Knock Sensor Update) ja/tai lambdan johtojen fiksauksella. Jotta en turhaan olisi ainakin satkua köyhempi, niin tietääkö kukaan, mistä oman auton softan voisi tarkistaa?
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Oletteko tutkineet sytytystulppien vaikutusta, minulla on Denso IK16 tulpat toimineet hyvin n. 65000 km on ajettu niillä nyt. Denso IK16 TT on edelleen kehitetty tulppa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
IK16 on aika kuuma tulppa, en turbokoneeseen (enkä ainakaan tiukkaan vapariinkaan) laittaisi. IK20 tai IK22 -sarja olisi varmaan Densolta lähempänä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Heips! Sytytystulpat vaihdettu autoon merkkihuollon toimesta 70tkm huollossa, n. 20tkm sitten. Voiko tulpat mennä jo noin vähästä?Rema kirjoitti:Oletteko tutkineet sytytystulppien vaikutusta, minulla on Denso IK16 tulpat toimineet hyvin n. 65000 km on ajettu niillä nyt. Denso IK16 TT on edelleen kehitetty tulppa.
Itseäni mietityttää koskeeko koko vyyhti viallista lambdajohtoa ja/tai -anturia.
*Kun käynnistän auton, saattaa kierrokset ensin heitellä 1trpm molemmin puolin, kunnes se muutaman sekunnin kuluttua asettuu 700rpm kohdille. Tällöin kierroslukumittarin viisari ei aina pysy paikalla vaan saattaa vaihdella hieman 700rpm molemmin puolin.
*Kun auton käynnistettyäni painan kaasua (vaikka ilman vaihdetta) pitää moottori hieman karkean äänen, joka ei palaa, kun painan kaasua toisen kerran. Johtunee vain siitä, että moottori on kylmä.
*Polttoaineenkulutus maantieajossa n.80km/h, vakkari päällä on n. 7,5 - 9l /100km eli selvästi ohjekirjan 6,0l enemmän. Vain kuski kyydissä eikä turhia tavaroita peräkontissa.
*Tosiaan vähän matalammalta kierrokselta kiihdytettäessä, 5. ja 6. vaihteilla teho katkea, kuin rajoitin olisi tullut vastaan. Kun jalan nostaa kaasulta ja kiihdyttää uudelleen, ei vika toistu, vaan auto kiihtyy normaalisti.
Mikä em. on normaalia (2. ensimmäistä?) ja voisiko kaikki johtua lambdasta. N. 80tkm kohdalla autoon vaihdettiin yksi lambda- anturi sen sytytettyä moottorivalon. Olisikohan muut 3. jo myös vaihtoiässä?
Lisäksi, oma lukunsa on sirkkeliä varsin taitavasti matkiva ilmastointi. Ääni tulee silloin, kun sisäilmankierron napin kehä ja/tai sen sisällä oleva "A" palavat. Ts. kun automaattinen ilmanlaadunmittaus (AQS) on päällä (mikä kytkeytyy automaattisesti). OFF- asennossa ei mitään, eikä silloin kun ilmastointi ei ole "AUTO"- asennossa. Huollatin ilmastoinnin sirkkeliäänen vuoksi. Kylmänestettä oli tuolloin jäljellä 430ml, Alfa suosituksen ollessa 460ml. Lueskelin täältä, että tuo 460ml on liian vähän ja joku ilmoitti sirkkelin poistuneen, kun olikin laitettu 520ml. Noh, pyysin laittamaan 520ml kylmäainetta ja sama sirkkeli edelleen....samalla auton ulkoa voi kuulla kun ilmastoinnin kierrokset nousee lyhyen ja tasaisin (n. 1-2 s välein) ylös ja alas. Tämä ilmenee, kun AQS on kytkeytyneenä. Mistähän tässä olisi kyse?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Ohjekirjan 6,0l/100km on todella optimistinen lukema, siihen pääsee maantiellä alamäkeen ja myötätuuleen. Toisaalta 9,0l vakkarilla tasaista 80km/h on liikaa, pitäisi mennä sinne seiskan pintaan tasaista tietä. Mitkä renkaat alla? Kesärenkaat vs. kitkat tulee minulla helposti 0,5 - 1l/100km ero kulutuksessa.burke kirjoitti: *Polttoaineenkulutus maantieajossa n.80km/h, vakkari päällä on n. 7,5 - 9l /100km eli selvästi ohjekirjan 6,0l enemmän. Vain kuski kyydissä eikä turhia tavaroita peräkontissa.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Kesärenkaat. 225/50 17". Koskaan ei ole kulutus ollut tasaisella 80km/h niin, että ensimmäinen numero olisi alkanut 6:lla.Monza kirjoitti:Ohjekirjan 6,0l/100km on todella optimistinen lukema, siihen pääsee maantiellä alamäkeen ja myötätuuleen. Toisaalta 9,0l vakkarilla tasaista 80km/h on liikaa, pitäisi mennä sinne seiskan pintaan tasaista tietä. Mitkä renkaat alla? Kesärenkaat vs. kitkat tulee minulla helposti 0,5 - 1l/100km ero kulutuksessa.burke kirjoitti: *Polttoaineenkulutus maantieajossa n.80km/h, vakkari päällä on n. 7,5 - 9l /100km eli selvästi ohjekirjan 6,0l enemmän. Vain kuski kyydissä eikä turhia tavaroita peräkontissa.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Minun JTS 2,2 kulutus 6,8 L/100 km suurinosa nopeusrajoitus 80 km/h n. 35 km, takaisin sama matka 6,7L/100km. Sanoisin että mootoriöljy Mobil new life 0W-40 , tulpat Denso IK 16, ilmanpuhdistin K&N pestävä, Pirelli Cinturato P7 Blue 215/55R16 XL 97W poltoainetalous A, vesiliirto A, 72 dB, renkaita ei saanut Suomesta, vaikuttivat asiaan. Ehkä myös RVS käsittely moottori, vaihdelaatikko,vaikuttivat kulutukseen, kumminkaan ei talousajoa, vaan livää rajoituksen ylitystä. Myös Shell V-power nitro bensiini, jota olen käyttänyt,jos en ole saanut tankattua Shell V-power nitro bensaa, olen ottanut pienen määrän muuta bensaa, heti kun olen saanut mahdollisuuden olen tankannut Shell V-power nitroa, lisäksi olen käyttänyt Forte lisäainetta bensiiniin 15000 km:n välein.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
^
Mikset käytä niitä kehumiasi plasmatulppia? Eikös niiden pitäs toimiva vielä paremmin?
Mikset käytä niitä kehumiasi plasmatulppia? Eikös niiden pitäs toimiva vielä paremmin?
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
https://www.spritmonitor.de kun kattoo noita kulutuksia niin saa oikean kuvan, jos tarpeeks iso otanta niin keskiarvot pitää aika hyvin paikkansa.
Esim oma 2.4 Jtdm tomaatti menee Spritmonitorissa 9l/100km keskikulutuksella ja täsmää omaan sekakulutukseen.
Edit : 1.8tbi näkyy olevan 10.67l/100km keskarilla..
Esim oma 2.4 Jtdm tomaatti menee Spritmonitorissa 9l/100km keskikulutuksella ja täsmää omaan sekakulutukseen.
Edit : 1.8tbi näkyy olevan 10.67l/100km keskarilla..
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Autossa Alfan suosittelema Selenian öljy (samalla vaihdettu vaihteiston öljy), tulpat on merkkihuolto vaihtanut (en tiedä mallia), ABC:n 95E10:ä menee tankkiin, kuten varmaan monella muullakin (laatua en ole selvittänyt). Oletko selvittänyt kuinka paljon valintasi on pienentänyt autosi kulutusta?Rema kirjoitti:Minun JTS 2,2 kulutus 6,8 L/100 km suurinosa nopeusrajoitus 80 km/h n. 35 km, takaisin sama matka 6,7L/100km. Sanoisin että mootoriöljy Mobil new life 0W-40 , tulpat Denso IK 16, ilmanpuhdistin K&N pestävä, Pirelli Cinturato P7 Blue 215/55R16 XL 97W poltoainetalous A, vesiliirto A, 72 dB, renkaita ei saanut Suomesta, vaikuttivat asiaan. Ehkä myös RVS käsittely moottori, vaihdelaatikko,vaikuttivat kulutukseen, kumminkaan ei talousajoa, vaan livää rajoituksen ylitystä. Myös Shell V-power nitro bensiini, jota olen käyttänyt,jos en ole saanut tankattua Shell V-power nitro bensaa, olen ottanut pienen määrän muuta bensaa, heti kun olen saanut mahdollisuuden olen tankannut Shell V-power nitroa, lisäksi olen käyttänyt Forte lisäainetta bensiiniin 15000 km:n välein.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Kiitos linkistä!KimmoKo kirjoitti:https://www.spritmonitor.de kun kattoo noita kulutuksia niin saa oikean kuvan, jos tarpeeks iso otanta niin keskiarvot pitää aika hyvin paikkansa.
Esim oma 2.4 Jtdm tomaatti menee Spritmonitorissa 9l/100km keskikulutuksella ja täsmää omaan sekakulutukseen.
Edit : 1.8tbi näkyy olevan 10.67l/100km keskarilla..
Jos oikein katsoin, niin mun auton kulutus olisi sivuston mukaan 9,41l/100km. Otanta näyttäisi olevan kuitenkin vain 1kpl. Yhdistetyn lukema tosin on mulla kutakuinkin sama.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Katoin 2010- Manuaali 200hp- mutta silloinhan sinnne lipsahti muutama 3.2l V6...
Haulla 2010- Manu 190-210hp 16kpl keskari 10.37l/100km
Haulla 2010- Manu 190-210hp 16kpl keskari 10.37l/100km
burke kirjoitti:Kiitos linkistä!KimmoKo kirjoitti:https://www.spritmonitor.de kun kattoo noita kulutuksia niin saa oikean kuvan, jos tarpeeks iso otanta niin keskiarvot pitää aika hyvin paikkansa.
Esim oma 2.4 Jtdm tomaatti menee Spritmonitorissa 9l/100km keskikulutuksella ja täsmää omaan sekakulutukseen.
Edit : 1.8tbi näkyy olevan 10.67l/100km keskarilla..
Jos oikein katsoin, niin mun auton kulutus olisi sivuston mukaan 9,41l/100km. Otanta näyttäisi olevan kuitenkin vain 1kpl. Yhdistetyn lukema tosin on mulla kutakuinkin sama.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Aa, mä laiton polttoainelaaduksi E10, et tainnut laittaa siihen kohtaan mitään? E10 ainakin omaan tankkiini menee...
Kai SW on hieman painavampikin ja sedania isompikulutuksinen.
Kai SW on hieman painavampikin ja sedania isompikulutuksinen.
KimmoKo kirjoitti:Katoin 2010- Manuaali 200hp- mutta silloinhan sinnne lipsahti muutama 3.2l V6...
Haulla 2010- Manu 190-210hp 16kpl keskari 10.37l/100km
burke kirjoitti:Kiitos linkistä!KimmoKo kirjoitti:https://www.spritmonitor.de kun kattoo noita kulutuksia niin saa oikean kuvan, jos tarpeeks iso otanta niin keskiarvot pitää aika hyvin paikkansa.
Esim oma 2.4 Jtdm tomaatti menee Spritmonitorissa 9l/100km keskikulutuksella ja täsmää omaan sekakulutukseen.
Edit : 1.8tbi näkyy olevan 10.67l/100km keskarilla..
Jos oikein katsoin, niin mun auton kulutus olisi sivuston mukaan 9,41l/100km. Otanta näyttäisi olevan kuitenkin vain 1kpl. Yhdistetyn lukema tosin on mulla kutakuinkin sama.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Vaikutus on yli 1 L/100 km. Kesäkulutus on hivenen alle 8 L/100 km, talvikulutus hivenen alle 9 L/100 km. Mootori öljyn vaikutus on suurin, sinun autolle Mobil suosittelee Mobil 1 New Life 0W-40 öljyä. Saab 93 vm2000 aloin käyttämään Mobil 1 0W-40 öljyä uutena auton kulutus tippui 1 L/100 km , tieto meni tehtaalle ja muutti Saab:n öljysuosituksen ( Saab 93 turbo:n moottoritilassa kyltti, tässä autossa saa käyttää vain Mobil 1 0W-40 öljyä). Saabilla on ajettu nyt yli 200000 km ja on moottoriltaan erittäin hyvässä kunnossa.burke kirjoitti:Autossa Alfan suosittelema Selenian öljy (samalla vaihdettu vaihteiston öljy), tulpat on merkkihuolto vaihtanut (en tiedä mallia), ABC:n 95E10:ä menee tankkiin, kuten varmaan monella muullakin (laatua en ole selvittänyt). Oletko selvittänyt kuinka paljon valintasi on pienentänyt autosi kulutusta?Rema kirjoitti:Minun JTS 2,2 kulutus 6,8 L/100 km suurinosa nopeusrajoitus 80 km/h n. 35 km, takaisin sama matka 6,7L/100km. Sanoisin että mootoriöljy Mobil new life 0W-40 , tulpat Denso IK 16, ilmanpuhdistin K&N pestävä, Pirelli Cinturato P7 Blue 215/55R16 XL 97W poltoainetalous A, vesiliirto A, 72 dB, renkaita ei saanut Suomesta, vaikuttivat asiaan. Ehkä myös RVS käsittely moottori, vaihdelaatikko,vaikuttivat kulutukseen, kumminkaan ei talousajoa, vaan livää rajoituksen ylitystä. Myös Shell V-power nitro bensiini, jota olen käyttänyt,jos en ole saanut tankattua Shell V-power nitro bensaa, olen ottanut pienen määrän muuta bensaa, heti kun olen saanut mahdollisuuden olen tankannut Shell V-power nitroa, lisäksi olen käyttänyt Forte lisäainetta bensiiniin 15000 km:n välein.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Ainakin olet nähnyt vaivaa auton kulutuksen lasksemiseksi. Oletko laskenut, kuinka paljon sinun on ajettava vuodessa, että pääset pienentyneen kultuksen avulla rahallisesti plussan puolelle? Säästänet kulutuksella 100km:lla 1,47€ ja 15tkm (öljynvaihtoväli) 220€, riippuen missä tankkaat.Rema kirjoitti:Vaikutus on yli 1 L/100 km. Kesäkulutus on hivenen alle 8 L/100 km, talvikulutus hivenen alle 9 L/100 km. Mootori öljyn vaikutus on suurin, sinun autolle Mobil suosittelee Mobil 1 New Life 0W-40 öljyä. Saab 93 vm2000 aloin käyttämään Mobil 1 0W-40 öljyä uutena auton kulutus tippui 1 L/100 km , tieto meni tehtaalle ja muutti Saab:n öljysuosituksen ( Saab 93 turbo:n moottoritilassa kyltti, tässä autossa saa käyttää vain Mobil 1 0W-40 öljyä). Saabilla on ajettu nyt yli 200000 km ja on moottoriltaan erittäin hyvässä kunnossa.burke kirjoitti:Autossa Alfan suosittelema Selenian öljy (samalla vaihdettu vaihteiston öljy), tulpat on merkkihuolto vaihtanut (en tiedä mallia), ABC:n 95E10:ä menee tankkiin, kuten varmaan monella muullakin (laatua en ole selvittänyt). Oletko selvittänyt kuinka paljon valintasi on pienentänyt autosi kulutusta?Rema kirjoitti:Minun JTS 2,2 kulutus 6,8 L/100 km suurinosa nopeusrajoitus 80 km/h n. 35 km, takaisin sama matka 6,7L/100km. Sanoisin että mootoriöljy Mobil new life 0W-40 , tulpat Denso IK 16, ilmanpuhdistin K&N pestävä, Pirelli Cinturato P7 Blue 215/55R16 XL 97W poltoainetalous A, vesiliirto A, 72 dB, renkaita ei saanut Suomesta, vaikuttivat asiaan. Ehkä myös RVS käsittely moottori, vaihdelaatikko,vaikuttivat kulutukseen, kumminkaan ei talousajoa, vaan livää rajoituksen ylitystä. Myös Shell V-power nitro bensiini, jota olen käyttänyt,jos en ole saanut tankattua Shell V-power nitro bensaa, olen ottanut pienen määrän muuta bensaa, heti kun olen saanut mahdollisuuden olen tankannut Shell V-power nitroa, lisäksi olen käyttänyt Forte lisäainetta bensiiniin 15000 km:n välein.
Selenia Sport Power 5W-40 on tehtaan suositus ja sitä olen käyttänyt. Tuskin tulen vaihtamaan ihan heti, sillä sitä ostettuna varastoon (49,99€/4l). Pitäisi tietää kuinka paljon kulutus pienenisi ja onko Mobilin litku voiteluominaisuuksiltaan parempaa tavaraa. Tuolta löytyy liuta moottoriöljyvalmistajia, joilla oma suosituksensa autoni moottorille. Kaikkia niitä ei voi käydä läpi, joten olen pysynyt Seleniassa.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Olin yhteydessä Alfan merkkihuoltoon ESS Autotaloon, ja siellä vian oireet ei suoralta kädeltä synnyttäneen ahaa-elämyksiä. Sen totesivat, että lambdan johtoa ei voi jatkaa, jolloin hommattava kokonaan uusi pidempi johto. Sanoivat, jotta pääsee näkemään ECU:n version, on laitettava testeriin. Viimeisimmän päivityksen nimi on Knock Sensor Update.
Mietin tuossa, kun lähistön rengaspajalla vikakoodinluku on 20€, niin onnistuiskohan niiden vehkeillä selvittämään ECU:n version? Oletteko muut onnistuneet selvittämään softa-asiaa, jossain muualla kuin Alfan huollossa.
Mietin tuossa, kun lähistön rengaspajalla vikakoodinluku on 20€, niin onnistuiskohan niiden vehkeillä selvittämään ECU:n version? Oletteko muut onnistuneet selvittämään softa-asiaa, jossain muualla kuin Alfan huollossa.
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Vaihdatin Autosalpa Oy:sa Kouvolassa mootorinohjausohjelman, olivat tehtaaseen yhteydessä, mootorin käytös muutui paljon, nykiminen loppui, selvisi myös sytytyskatkot ja missä sylinterissä, käytössä oli sytytyskatkojen aikana sopimattomat tulpat.Ohjelma maksoi muistaakseni vain 80 €.burke kirjoitti:Olin yhteydessä Alfan merkkihuoltoon ESS Autotaloon, ja siellä vian oireet ei suoralta kädeltä synnyttäneen ahaa-elämyksiä. Sen totesivat, että lambdan johtoa ei voi jatkaa, jolloin hommattava kokonaan uusi pidempi johto. Sanoivat, jotta pääsee näkemään ECU:n version, on laitettava testeriin. Viimeisimmän päivityksen nimi on Knock Sensor Update.
Mietin tuossa, kun lähistön rengaspajalla vikakoodinluku on 20€, niin onnistuiskohan niiden vehkeillä selvittämään ECU:n version? Oletteko muut onnistuneet selvittämään softa-asiaa, jossain muualla kuin Alfan huollossa.
Se että olen etsinyt mielestäni parhaat osat, aineet ja ohjelman, johtuu siintä, että haluan mootorin , vaihdelaatikon, kytkimen ym. kestävän pitkään. Jos nokkaketjun vaihto maksaa yli 1000€ ,vaihdelaatikko kunnostu n. 2000 €, kytkin ym. Varsinaisesti ylim. kulut tulevat maksetuksi n. 20000 km:ssa. Auton kehittäminen, että sen kulutus vähenee n. 4 L/100 km, on mahdollista mutta se maksaa n. 2500 €, että se on tulevaisuutta.
Lähiajat keskityn taloyhtiön aurinkoenergia pilottihankkeeseen. Olemme laskeneet kulutusta 245 MWh/a->90 MWh/a ja tavoittelemme ->50 MWh/a
Re: Alfa 159 TBI tehokatko kiihdyttäessä
Mutta sulla on 2,2 JTS (vapari) ja mulla 1750 TBi (turbo). Softat ja muut varmasti aikalailla erilaiset hintoja myöten. Lähinnä kiinnostaisi, millasia ratkaisuja TBi:n omistajilla (ja muilla, jotka tuosta koneesta/mallista) on antaa, koska kyse moottorista jne.Rema kirjoitti:Vaihdatin Autosalpa Oy:sa Kouvolassa mootorinohjausohjelman, olivat tehtaaseen yhteydessä, mootorin käytös muutui paljon, nykiminen loppui, selvisi myös sytytyskatkot ja missä sylinterissä, käytössä oli sytytyskatkojen aikana sopimattomat tulpat.Ohjelma maksoi muistaakseni vain 80 €.burke kirjoitti:Olin yhteydessä Alfan merkkihuoltoon ESS Autotaloon, ja siellä vian oireet ei suoralta kädeltä synnyttäneen ahaa-elämyksiä. Sen totesivat, että lambdan johtoa ei voi jatkaa, jolloin hommattava kokonaan uusi pidempi johto. Sanoivat, jotta pääsee näkemään ECU:n version, on laitettava testeriin. Viimeisimmän päivityksen nimi on Knock Sensor Update.
Mietin tuossa, kun lähistön rengaspajalla vikakoodinluku on 20€, niin onnistuiskohan niiden vehkeillä selvittämään ECU:n version? Oletteko muut onnistuneet selvittämään softa-asiaa, jossain muualla kuin Alfan huollossa.
Se että olen etsinyt mielestäni parhaat osat, aineet ja ohjelman, johtuu siintä, että haluan mootorin , vaihdelaatikon, kytkimen ym. kestävän pitkään. Jos nokkaketjun vaihto maksaa yli 1000€ ,vaihdelaatikko kunnostu n. 2000 €, kytkin ym. Varsinaisesti ylim. kulut tulevat maksetuksi n. 20000 km:ssa. Auton kehittäminen, että sen kulutus vähenee n. 4 L/100 km, on mahdollista mutta se maksaa n. 2500 €, että se on tulevaisuutta.
Lähiajat keskityn taloyhtiön aurinkoenergia pilottihankkeeseen. Olemme laskeneet kulutusta 245 MWh/a->90 MWh/a ja tavoittelemme ->50 MWh/a