Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
-
Viimeksi muokannut Macela, 30 Maalis 2017, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko 200tkm ajettuun bussoon aiheellista vaihtaa vesipumppu jakopäärempan yhteydessä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itse itselleni vastaten: Kannattaahan se vaihtaa. Aika varattu ens kuulle.Jakke kirjoitti:Onko 200tkm ajettuun bussoon aiheellista vaihtaa vesipumppu jakopäärempan yhteydessä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä se vesipumppu pitää vaihtaa aina jakopään yhteydes. Muute käy hassusti.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei välttämättä joka kerta Bussossa, 12V Bussoon ei aina ole tarvis, siinä on metalliset siipipyörät joten kestävät aika hyvin myös laakeroinnin osalta, molemmissa versioissa 12V ja 24V tietty apuhihna pyörittää vesipumppua joten hammashihna on turvassa. Jos 24V:ssä on muovisiipipyörä niin silloin aina kannattaa vaihtaa ja mieluummin jos löytyy metallinen siipipyörä niin aina parempi, sen voi huoletta ajaa sen 120tkm vaihtovälin.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^asensin tohon 12 tappiseen muovisella siipipyörällä olevan. Febi Bilstein, Lemfoerder tms. tunnetun tekele.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?
Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama AirBag-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama AirBag-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
Viimeksi muokannut Jakke, 05 Huhti 2017, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niin ABS -boxia vai airbagin boxiako nyt olit vailla? molemmat löytyy todennäkösesti 3.0 v6 24v koneisesta 166:sta purettunaJakke kirjoitti:Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?
Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama ABS-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hups, editoin virheen pois.Tosiaan airbagin boksista kyse. Joo hyvä tietää, että boksi löytyy tarvittaessa.alfa 156 v6 kirjoitti:Niin ABS -boxia vai airbagin boxiako nyt olit vailla? molemmat löytyy todennäkösesti 3.0 v6 24v koneisesta 166:sta purettunaJakke kirjoitti:Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?
Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama airbag-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Olipas helppo korjaus: Airbagin ecun liitin irti ja vähän WD40:llä suihkimista. Piuhat ja akku takas kiinni ja vikavalon sai kuitattua. Jee, ei muuta ku leimaa hakemaan maanantaina
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tilasin 166:een uudet käkkärivaijerit kun oikea taka alkoi jäämään vähän päälle. Tilasin Boschit, mutta näkyy nekin olevan Italialaiset alunperin, saa nähdä kauanko kestää. Kannattaako niitä vaijereita voidella ennen asennusta?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ex. 166 löysin ehjän varaosa-autosta, muukkosellakin olis ollu. 164:een laitoin powerfleksit, vaikuttais olevan ikuiset täristää kylläkin. Ei kone mihinkää tipaha, tukee vaan sivuttais liikkeitä.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Muukkoselta tilasin omani... tosin aika hävyttömän hintainen. Sieltä ehdotettiin myös, että 156:n tukia on myös ostettu ja prässätty sen pusla siihen 166:n heppiin, mutta menin siitä mistä aita oli matalinJakke kirjoitti:Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
Ja joo... moottoria ei tarvinnut tukea mitenkään.
Jarru on vauhdin surma...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
OBD antaa vikakoodia P1691 bussoon. Hyviä vinkkejä mistä aletaan syyllistä etsimään?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Muukkoselta tilasin koko kepin. Tärisee ihan tarpeeksi ilman kovamuoviakin. Muistaakseni sieltä joku vastamutteri saattaa tippua alas kun vaihtaa sitä palikkaa.Jakke kirjoitti:Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
To Do -listalla jonkinlainen alustapäivitys. Bilsteinin alustasarja alkaa olla jo vähän väsähtänyt, joten vaihtoehtoja tässä pitää pikkuhiljaa alkaa puntaroimaan.
Vaatimukset:
-madallus vakioon max 35mm
-sellainen normiajoon soveltuva jämäkkä, muttei mikään kivireki - radalle tuskin tulee lähdettyä
-kohtuullinen hinta
Onko kellään kokemuksia esim. tästä: https://www.completos.fi/fi/tuote/alust ... ta-technix
Vaatimukset:
-madallus vakioon max 35mm
-sellainen normiajoon soveltuva jämäkkä, muttei mikään kivireki - radalle tuskin tulee lähdettyä
-kohtuullinen hinta
Onko kellään kokemuksia esim. tästä: https://www.completos.fi/fi/tuote/alust ... ta-technix
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Muistaakseni ta-technix ei ainakaan 156 alla kehuja tällä foorumilla saanut.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itsellä ei kokemusta, mutta myös vankka mielikuva tältä forumilta, että tota ta-technixiä kannattaa välttää!!!
Tätä taas ei kannata! Omaani tilasin tuolta... aika lailla näyttäis olevan samoissa hinnoissa, mutta ehkä hieman parempaa Seppälää
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 32_60.html
En viittiny linkki kerrallaan laittaa niin tältä sivulta löytyy kaikki kerralla. Omaani tuli noi Eibachin 30mm madaltavat jouset, sekä Bilsteinin B8 iskarit. Myös noi strut top mountit (koskaan muista mitkä yläpään jousilautaset, laakerit ne nyt olikaan oikealta nimeltään) vaihdoin sekä eteen, että taakse.
Tätä taas ei kannata! Omaani tilasin tuolta... aika lailla näyttäis olevan samoissa hinnoissa, mutta ehkä hieman parempaa Seppälää
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 32_60.html
En viittiny linkki kerrallaan laittaa niin tältä sivulta löytyy kaikki kerralla. Omaani tuli noi Eibachin 30mm madaltavat jouset, sekä Bilsteinin B8 iskarit. Myös noi strut top mountit (koskaan muista mitkä yläpään jousilautaset, laakerit ne nyt olikaan oikealta nimeltään) vaihdoin sekä eteen, että taakse.
Jarru on vauhdin surma...
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistäs löytää nuo takapään ABS sensorien liittimet? Äkkiseltään ajattelin, että olis takapenkin alla mutta ei ollutkaan... Mitä kaikkea saa purkaa ja mistä, että pääsen mittaamaan kumpi takasensori pimeänä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Testeriin kiinni ja katsoa vähän signaalia, et kumpi antaa tietoa?
Vikakoodikin sen toki kertonee yleensä...
Testeriin kiinni ja katsoa vähän signaalia, et kumpi antaa tietoa?
Vikakoodikin sen toki kertonee yleensä...
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vikakoodit on luettuna, mutta ei löytänyt mitään jarruista. ABS valo kyllä palaa ja tosiaan ABS jarrut ei toimikaan, ei ole sulakkeista koska ne on tarkistettu. Siksi täytynee tarkastaa manuaalisesti... Yleismittarilla katsoin nokan sensorien resistanssit ja vaikutti olevan kunnossa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pitää katsoa ihan jarrujärjestelmän alta niitä jarrujen vikoja, ei moottorinohjauksen puolelta.
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ahaa, selvä. Kuinkahan tämä tarkemmin tapahtuu? Olen suhteellisen uusi tämmöiseen tekemiseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sopivalla testerillä (lienee VAG-COM KKL oikeilla pinneillä tai dippikytkimillä 166:ssä?) + MultiEcuscan aika hyvä kombo.
Ei ole 166 lainkaan tuttu mulle noilta osin, joten ei omakohtaista tietoa ole. Kannattaa vilkaista "vapaaehtoiset alfadiag/ecuscan"-ketju lja kysyä sieltä, josko joku lähiseutuvilla oleva voisi jeesailla.
Ei ole 166 lainkaan tuttu mulle noilta osin, joten ei omakohtaista tietoa ole. Kannattaa vilkaista "vapaaehtoiset alfadiag/ecuscan"-ketju lja kysyä sieltä, josko joku lähiseutuvilla oleva voisi jeesailla.
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oolrait, kiitosta tiedoista!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Netistä luettuna,tyypillistä on et abs ohjainlaite hajoaa. Käsittääkseni on korjattavissa osaavissa käsissä. Itellä ei kokemusta kun omissa 166saa noi on jostain syystä toimineet (kop kop). Taka-anturien liittimet löytyy takakontista verhoilujen alta. Joutuu akkua/cd/navi pakettia purkaan tieltä ja toisella puolella mahdollisesti hälyttimen boksi edessä jos moinen on. Mutta alkuun koodit kannattaa lukea jos niitä pääsee lukemaan ja sitten edetä vianhaussa sen mukaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla oli myös ABS-boksi mennyt ja ABS-valo paloi mittaristossa. Myös nopeusmittari oikutteli tämän takia. Vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä rikkinäiseen boksiin.
Korjautin omani eräällä helsinkiläisellä Porsche-harrastajalla.
Korjautin omani eräällä helsinkiläisellä Porsche-harrastajalla.
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Selvä selvä. Täytynee tsekkailla näiden neuvojen mukaisesti! Kiitos.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko kuskin oven ikkunakatkaisijat erillisiä vai yksikkö? Kuskin ikunan nappi hajosi.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hjälp! Onko 166:n vetoakselin sisempi ja ulompi suojakumi sama? Ainakaan ePeristä asia ei selviä. Kyseessä siis 3.0 ja kuskinpuolen sisempi kumi rikki.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaanpa itselleni. Ei oo sama. Osa tilattu SaksastaJakke kirjoitti:Hjälp! Onko 166:n vetoakselin sisempi ja ulompi suojakumi sama? Ainakaan ePeristä asia ei selviä. Kyseessä siis 3.0 ja kuskinpuolen sisempi kumi rikki.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- SATAKUUSKUTONEN
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Touko 2014, 21:09
- Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6,vm.2004
Ex 166 2.0
Ex 166 2.5
Ex 166 3.0
Ex 164 pari kpl - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistä johtuu kolina etupäässä,kun ajaa teräviin kuoppiin?
Niveliä tutkittu,ei niin väljät,että niistä kuuluis..
Niveliä tutkittu,ei niin väljät,että niistä kuuluis..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Koiranluut?
Mulla itselläni taas kuuluu epämääräisestä suunnasta kolinaa, osuupa kuoppaan mikä tahansa rengas. Tämä johtuu katkenneista pakoputken kannattimista. Rööri makaa apurungon päällä takapäästään. Uudet kannattimet toki tilattu jo.
Mulla itselläni taas kuuluu epämääräisestä suunnasta kolinaa, osuupa kuoppaan mikä tahansa rengas. Tämä johtuu katkenneista pakoputken kannattimista. Rööri makaa apurungon päällä takapäästään. Uudet kannattimet toki tilattu jo.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tänään lähti siivu moniurahihnasta ja uutta asennellessa tuli mieleen, että miten tuon dieselin hihnan peruskiristys kuuluu tehdä? Kampiakselin keulan puolella on epäkesko kääntörullassa ja jos ne kiristysreiät olisi kääntänyt ylös niinkuin vanhassa olisi itse kiristin ollut siinä asennossa kun se lukitaan hihnaa pois ottaessa tai itseasiassa se reikä jäi nytkin näkyviin kun epäkeskon kiristin.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tehtaan ohjeessa sanotaan että kiristin lukitaan tapilla,jonka jälkeen epäkeskolla hihnaa kiristetään niin,että lukitustappi lähtee kevyesti vetämällä pois.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tattista, sithän se on liki ohjeen mukaisesti tehty. On muuten 156:n dieseliin hihnan pituus 1763mm kun tähän 166:een 1740mm.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tossa äsken hämärällä ajellessa huomasin että etuvalot välillä joko kirkastu tai himmeni äkisti parisen kertaa. Maadotus vai mikä?
Noni
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kysellääs taas jos joltain teistä ihan sattumalta löytyis, tai tietäis mistä löytyy; 166:n lisävarusteiden hintoja uutena? Mieluusti pre-faceliftin ajoilta, mutta faceliftinkin hinnat kiinostaa jos ei muuta.
Löytyisköhä mistää? Koittanu täs wayback machinella kalastella italkonin "sivuilta", mutta löytyy hintoja vaan eri malliversioille, itse varusteille ei hintoja (paitsi Puntoon, Mareaan yms) Tietysti nämä muuttunu eri vuosina ja ollu kamppiksia yms eli mitään tiettyä hintaa ei olekkaan joka varusteelle..
Hmm..
Löytyisköhä mistää? Koittanu täs wayback machinella kalastella italkonin "sivuilta", mutta löytyy hintoja vaan eri malliversioille, itse varusteille ei hintoja (paitsi Puntoon, Mareaan yms) Tietysti nämä muuttunu eri vuosina ja ollu kamppiksia yms eli mitään tiettyä hintaa ei olekkaan joka varusteelle..
Hmm..
Noni
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kysytääs välillä oikeita kysymyksiä:
Eilen aamulla käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa ja poikkesin huoltsikalla, sieltä käymään mutta sahas normaalia kauemmin. Töistä illalla taas normaalisti käymään.
Tänäaamuna taas käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa duunipaikalle, mutta pitikin ajaa parin minuutin päästä ja ei mitään,startti sahaa ja sahaa mutta käymään ei millään. Iltapäivällä uus yritys ja lähti normaalisti käymään. Eli summarum, lämpimänä ei käynnisty, kylmänä kyllä.
Ei vikavaloja tms, mutta tsekkasin mahdolliset vikakoodit; "P0335 - Crankshaft position". En tiedä onko joku vanha koodi vai juurikin tämä, eli olisiko syynä tällä kertaa tuo kampiakselin anturi? Onko oireena juuri niin että kylmänä pelaa mutta lämpimänä ei? Btw myös bägivalo syttyi samaan aikaan, voiko liittyä tohon mystisesti vai onko vaan "kaikki viat tulee samaan aikaan" -hommia?
Eilen aamulla käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa ja poikkesin huoltsikalla, sieltä käymään mutta sahas normaalia kauemmin. Töistä illalla taas normaalisti käymään.
Tänäaamuna taas käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa duunipaikalle, mutta pitikin ajaa parin minuutin päästä ja ei mitään,startti sahaa ja sahaa mutta käymään ei millään. Iltapäivällä uus yritys ja lähti normaalisti käymään. Eli summarum, lämpimänä ei käynnisty, kylmänä kyllä.
Ei vikavaloja tms, mutta tsekkasin mahdolliset vikakoodit; "P0335 - Crankshaft position". En tiedä onko joku vanha koodi vai juurikin tämä, eli olisiko syynä tällä kertaa tuo kampiakselin anturi? Onko oireena juuri niin että kylmänä pelaa mutta lämpimänä ei? Btw myös bägivalo syttyi samaan aikaan, voiko liittyä tohon mystisesti vai onko vaan "kaikki viat tulee samaan aikaan" -hommia?
Noni
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuosta lähtisin liikkeele. Meillä oli 156:ssa juuri tuollainen. sammui jopa kesken ajon, ja ei millään käyntiin. Puolen tunnin jälkeen käyntiin kunnes lämpeni, sammui. Mitatessa heti sammumisen jälkeen, ei antanut ohmeja, jäähdyttyään antoi lukeman, mikä oli arvoissa.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kampiakselin asentoanturille ääni täältäkin. Just nuo on oireet.
Kuolemassa oleva anturi alkaa lakkoilla kuumana - saattaa ajossa toimia (viimako jäähdyttää?), mut sit parkkiin ja hetken päästä ei mitään toivoakaan saada käymään - kun ei sieltä tule sitä signaalia. Sit kun tarpeeksi jäähtyy, toimii taas. ex-156 teki ekan hajoamisen tuon osalta kuukautta ennen ajossa kuolemista, eli siis pitkän lenkin jälkeen kaupan pihassa ei lähtenyt käymään.
Kuolemassa oleva anturi alkaa lakkoilla kuumana - saattaa ajossa toimia (viimako jäähdyttää?), mut sit parkkiin ja hetken päästä ei mitään toivoakaan saada käymään - kun ei sieltä tule sitä signaalia. Sit kun tarpeeksi jäähtyy, toimii taas. ex-156 teki ekan hajoamisen tuon osalta kuukautta ennen ajossa kuolemista, eli siis pitkän lenkin jälkeen kaupan pihassa ei lähtenyt käymään.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo, kiitos. Niinhän se vaikuttais olevan. http://www.tmuukkonen.fi/shop/?product= ... rpm-v6-24v tämä lienee oleven juuri samaninen palikka 2000/2001 2.5 V6:een? Onko tuo kohtuullinen hinta tosta? Miten vaihto, ymmärtääkseni apulaitehihna pois ja jakopään suojaa myös, sittekö oli 6mm kiinni jossainpäin konetta.
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kampiakselin anturi lähtee ilman jakopään purkua - se kun on lohkossa.
En tiedä sijaintia muualta ku TS:stä ja JTD:stä 156:ssa. 156 JTD:ssä startin alla, alakautta pääsi suht helposti käsiksi.
Se on nokan asentoanturi, joka on jakopään alla ja se taas ei yleensä aiheuta muuta kuin vikavaloa ja kohonnutta kulutusta.
Ainiin, Fixus myi mulle Boschilaisen asentoanturin 156:een hintaan 49,-.
En tiedä sijaintia muualta ku TS:stä ja JTD:stä 156:ssa. 156 JTD:ssä startin alla, alakautta pääsi suht helposti käsiksi.
Se on nokan asentoanturi, joka on jakopään alla ja se taas ei yleensä aiheuta muuta kuin vikavaloa ja kohonnutta kulutusta.
Ainiin, Fixus myi mulle Boschilaisen asentoanturin 156:een hintaan 49,-.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei muuten ole lohkossa tuo anturi bussossa... eikä edes nokan asentoanturia.Aquatica kirjoitti:Kampiakselin anturi lähtee ilman jakopään purkua - se kun on lohkossa.
En tiedä sijaintia muualta ku TS:stä ja JTD:stä 156:ssa. 156 JTD:ssä startin alla, alakautta pääsi suht helposti käsiksi.
Se on nokan asentoanturi, joka on jakopään alla ja se taas ei yleensä aiheuta muuta kuin vikavaloa ja kohonnutta kulutusta.
Ainiin, Fixus myi mulle Boschilaisen asentoanturin 156:een hintaan 49,-.
Mutta ei tarvi purkaa jakopäätä, anturi on kiinni öljypohjassa vauhtipyörän vieressä, pakoputken alla. Suojapellista 2 pulttia pois ja anturi on esillä, sitten 1 pultti auki ja liitin irti niin on anturi kädessä. Jopa parkkipaikalla 10min homma.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Hitto.
Mä rupesinkin miettii et oisko bussossa ollut jossain hauskemmassa paikassa, kun joskus ennenkin puhuttu aiheesta... mut en sit tarkastanut.
Hitto.
Mä rupesinkin miettii et oisko bussossa ollut jossain hauskemmassa paikassa, kun joskus ennenkin puhuttu aiheesta... mut en sit tarkastanut.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko täällä muilla 166:ssa tahmasta hanskalokeroa ja käsijarrukahvan alla olevaa osaa? Itsellä on ja googlasin hieman tota, en ole ainut vaikkei ihan noin pahasti. Ilmeisesti ainoa tapa fixata on hioo ja maalata uusiks, jolloin siittä taitaa lähteä se röpelöisyys mukana..
Noni
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No ei pahemmin, varsinkaan nyt kun olen maalannut kyseiset osat uudestaan.
Lancia Lybrassa missä osat olivat mustat oli uuuri tuota ilmiötä ja näytti pari viikkoa sitten vielä pahemmalta kun auton näin. Saattaa olla kaikissa tuonikäisissä samaa vikaa, elikä alaosa tahmeaa ja varsinainen kojelauta ei, mikä lie tuossakin ollut aikoinaan ideana tehdä erilaisesta materialista alaosat. Myös sulakerasian kansi ja keskikonsolin sivut tahmaisia.
Lancia Lybrassa missä osat olivat mustat oli uuuri tuota ilmiötä ja näytti pari viikkoa sitten vielä pahemmalta kun auton näin. Saattaa olla kaikissa tuonikäisissä samaa vikaa, elikä alaosa tahmeaa ja varsinainen kojelauta ei, mikä lie tuossakin ollut aikoinaan ideana tehdä erilaisesta materialista alaosat. Myös sulakerasian kansi ja keskikonsolin sivut tahmaisia.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itelläni ei 160tkm ajetussa ollut ainakaan tommoisia ongelmian ollenkaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
166:sessani kuluu kuskin puolen takarengas sisäreunasta. Rengaskulmat on tarkastettu ja pystykallistusta ei pysty säätämään? Autoon on vaihdettu Eibach Pro Kit -jouset, jotka madaltavat 30 mm. Autoon on samalla laitettu Konin FSD iskunvaimentimet. Voisiko olla, että kuskin puolen takajousi on kuoleentunut?