Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jyrkip kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Suomessa on kaksi isoa uusien autojen ostajaryhmää:
- eläkeläiset / eläkeikää lähestyvät yksityishenkilöt
- työsuhdeautoilijat leasing-yhtiöiden kautta

Ensimmäinen ryhmä ei ole Alfa Romeon fokuksessa ollenkaan, joten se voidaan ohittaa aika nopeasti. Se ryhmä haluaa korkeaa, edullista, pienet käyttökulut omaavaa ja käytännöllistä autoa. Tai C-mersun karvalakkina. :)
Jaa. Ei kaikki. Itseasiassa kukaan tuntemistani ykkösryhmän uuden auton ostajista ei ole ostanut mitään noista. Tiedä sitten olisivatko halunneet...
Noh ,äläpäs Teropee yleistä liikaa. Ajattelepa vaihteeksi vaikka Lenita Airistoa kun mietit eläkeläisiä :mrgreen: Pappana voinen paljastaa, että oman eläkesuunnitelman autopuolen ykkönen on kasari-Fefe tai sitten uusi tai wanha-Giulia ( siis 105 -) .
Sitten kun ei tarvita päivittäin kahta autoa niin 952-G kelpaa sekä minulle että vaimolle :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

155156 kirjoitti:"Ei tuu mittään! Nyt on asia sil viisii, et myö hävitään tää sota."
Todellisuushan on tämä:

Kuva

Valitse nyt noista sitten.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

winorloose kirjoitti:Jos katsoo CO2 arvoja, niin TIPO:ssa on 139 (1.4, 120hp), kun esim. Golfissa on 120 (1.4, 125hp).
Nyt kun noita arvoja ihmettelin, niin onhan tuo hieman korkeahko uudelle mallille. Vielä kummallisempi on Fiat Spiderin 148 g/km, vaikka koneena 140 hv MA. Ylittyy sekä Giulieatan että 500X lukemat. Voisiko Tipon ja Spiderin kohdalla olla jo käytössä uusi, realistisempia tuloksia antava, mittausmenetelmä?

Vrt. TCT Giulietalle normi lupasi maantiekulutukseksi 4,3 l/100 km. Bensaa, ei tupaöljyä. Kaupunkiajon olisi lyhyttä pätkää ruutukaava-alueellakin ajaen pitänyt sujua 6,7 l/100 lukemilla. Todellisuus molempien osalta vaatimattomat 50 % enemmän.
TeroPee kirjoitti:Ensimmäinen ryhmä ei ole Alfa Romeon fokuksessa ollenkaan, joten se voidaan ohittaa aika nopeasti. Se ryhmä haluaa korkeaa, edullista, pienet käyttökulut omaavaa ja käytännöllistä autoa. Tai C-mersun karvalakkina.
Ei kai Alfan ole tarkoituskaan olla "sopii kaikille" kaurapuuroa? Fiatkin haluaisi kallistua halpiksesta enempi elämäntapavekottimen suuntaa.

Kumpaakaan on turha tyrkyttää hinta ja luotettavuusmaine (= esson baarin legendat) edellä -jengille. En osaa pitää maailmanloppuna edes sitä, ettei näitä tarjota kaurapuuroliisinkinä. Autoja ostetaan ihan omaksikin. Itse en ole koskaan leasing -autolla ajanut. Ei ole ollut edes mahdollisuutta - moinen hienous ollut tarjolla vain johtoportaalle, jos ollenkaan. Toisaalta olen ollut tähän erittäin tyytyväinen, nähtyäni, mitkä olivat tarjotut vaihtoehdot, esim. merkkinä vain VAG ja Toyota, mallit käytännössä Anjovis/Rav4 ja Octavia. Olen jopa itsekseni naureskellut, että tuo oli syynä siihen, että ao. firmassa rupesi ovi käymään :lol: Oli muuten kolmella ex kollegalla leasing tojo, mutta firman vaihduttua autot olikin joku oudompi katumaasturi (Chevrolet Captiva?), Citroen C5, Insignia farkku. Ehkä maailmassa on enemmänkin ihmisiä, joille parhaan auton tuntomerkki ei ole, että se on täsmälleen samanlainen kuin kolmella naapurillakin.

Mutta kun Alfa ei sitten olekaan sellainen auto, jonka uusi malli tilataan luottomyyjältä ennen kuin on edes ensimmäiset esittelymallit maassa, niin pitäisi olla kalustoa esillä, niin autoja liikenteessä kuin koeajettaviksi liikkeissä. Voi joku saada tartunnan. Esim. ex asuintalossani yksi naapuri kyseli Giulietasta. Vuotta myöhemmin pyöräilin tämän talon ohi ja ao. naapurin paikalla seisoi MiTo. Nykyisen talon pihalle on ilmaantunut 500X kaveriksi kattovajeinen 500. Näin ne taudit leviää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Aamen inssille!

Alfaa ei ole oikeastaan ikinä ollut sellaisella kokoonpanolla koeajettavana, jota olisin halunnut. (Eli yleensä tyrkyllä diisseliä, kun bensa kiinostaisi). Näin suht paatuneena alfistinakaan en haluaisi ostaa sikaa säkissä, saati sitten se vannoutunut corolla mies, joka voisi saada ahaa-elämyksen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tero ei muuten tainnu yliyleistää. Huomatkaa taikasana, jonka korostin:
TeroPee kirjoitti:Suomessa on kaksi isoa uusien autojen ostajaryhmää:
Eli kyllä muutkin ostajaryhmät ostaa autoja, mutta nuo taitaa tosiaan olla ne merkittävimmät vaihtoehdot, joille kaupasta työnnetään uutta Qashqaita tai Öky-taavia kouraan päivässä yhteensä yks kaks monta. Eli niitä, joilla lasipalatsin kassaan tuodaan tonni toisensa jälkeen.
insinörtti kirjoitti: Ei kai Alfan ole tarkoituskaan olla "sopii kaikille" kaurapuuroa? Fiatkin haluaisi kallistua halpiksesta enempi elämäntapavekottimen suuntaa.
Ei. Pointti lähinnä on, että isoimmille ostajaryhmille menee juuri nuo "sopii kaikille" -kaurapuurot. Ja kun sen autokaupan olemassaolon tarkoitus on tuottaa omistajalleen rahaa, eli käytännössä tehdä mahdollisimman paljon myyntiä, ei kannata ihmetellä jos se haluaa myydä kaurapuuropaketteja, mitä menee päivässä monta sen sijaan, että möisi (hieman kalliimpaa) vuoristopellon ruiskaurasta puristettua viidenviljanpuuroa, joka myydään paketti päivässä tai kahdessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ hyvin osuu oikeaan, suvustakin löytyy esimerkki juurikin eläkkeellä olevista, joilla vaihtuu C-mersu uuteen kahden vuoden välein, reilu 10tkm mittarissa. Ja aina se halvin varustevaihtoehto, 15" alupallot (aikaisemmin peltivanteet ja kapselit), lisävarusteina vetokoukku ja lohkolämmitin. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. :roll:

Työsuhdeautoilijoiossa on myös paljon henkilöitä, joille auto merkitsee ainoastaan kehonsiirrintä ja herättää yhtä paljon tunteita ja kiinnostusta kun pölynimurin värin valinta. Silloin nämä käskait, aurikset ja oktaviat pomppaavat esiin, näitähän on paljon joten eivät voi olla huonoja, mitä vähemmän autoilua tarvitsee ajatella niin sen parempi. Tankataan, viedään huoltoon (jos/kun muistetaan), ajetaan. Jos toimii 3-4v ilman tielle jättämisiä niin "hyvä auto", jos ei niin "paska, en huoli enää".

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Tero ei muuten tainnu yliyleistää. Huomatkaa taikasana, jonka korostin:
TeroPee kirjoitti:Suomessa on kaksi isoa uusien autojen ostajaryhmää:
Eli kyllä muutkin ostajaryhmät ostaa autoja, mutta nuo taitaa tosiaan olla ne merkittävimmät vaihtoehdot, joille kaupasta työnnetään uutta Qashqaita tai Öky-taavia kouraan päivässä yhteensä yks kaks monta. Eli niitä, joilla lasipalatsin kassaan tuodaan tonni toisensa jälkeen.
insinörtti kirjoitti: Ei kai Alfan ole tarkoituskaan olla "sopii kaikille" kaurapuuroa? Fiatkin haluaisi kallistua halpiksesta enempi elämäntapavekottimen suuntaa.
Ei. Pointti lähinnä on, että isoimmille ostajaryhmille menee juuri nuo "sopii kaikille" -kaurapuurot. Ja kun sen autokaupan olemassaolon tarkoitus on tuottaa omistajalleen rahaa, eli käytännössä tehdä mahdollisimman paljon myyntiä, ei kannata ihmetellä jos se haluaa myydä kaurapuuropaketteja, mitä menee päivässä monta sen sijaan, että möisi (hieman kalliimpaa) vuoristopellon ruiskaurasta puristettua viidenviljanpuuroa, joka myydään paketti päivässä tai kahdessa.
Pointtini oli, että " eläkeläisryhmässäkin" :wink: on elämää ja urheilullisemman sydämen hakijoita.
Ja meillä esim.Toyota ja Alfa ( lue: järki ja tunne) on jo,pitkään mahtunut samaan perheeseen. Meikä tosin aina on ollut haaste lokeroijille tai markkinamiehille segmentointimielessä.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No juu, se on toki onneksi totta, mutta se on se pieni eläkeläisryhmä, joka ostaa "jotain kivaa". Se toinen eläkeläisryhmä, se iso ryhmä, ostaa hyvin usein mieluummin Qashqain tai IX35:n tai jonkun muun auton, johon voi nousta laskeutumisen sijasta. No, toivottavasti osa heistäkin löytää sporttista sydäntä ja ostaa Stelvion :)
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:No juu, se on toki onneksi totta, mutta se on se pieni eläkeläisryhmä, joka ostaa "jotain kivaa". Se toinen eläkeläisryhmä, se iso ryhmä, ostaa hyvin usein mieluummin Qashqain tai IX35:n tai jonkun muun auton, johon voi nousta laskeutumisen sijasta. No, toivottavasti osa heistäkin löytää sporttista sydäntä ja ostaa Stelvion :)
Amen. Tuohon toiveeseen ei voi kuin yhtyä. :-D
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:Tero ei muuten tainnu yliyleistää. Huomatkaa taikasana, jonka korostin:
TeroPee kirjoitti:Suomessa on kaksi isoa uusien autojen ostajaryhmää:
Eli kyllä muutkin ostajaryhmät ostaa autoja, mutta nuo taitaa tosiaan olla ne merkittävimmät vaihtoehdot, joille kaupasta työnnetään uutta Qashqaita tai Öky-taavia kouraan päivässä yhteensä yks kaks monta. Eli niitä, joilla lasipalatsin kassaan tuodaan tonni toisensa jälkeen.
insinörtti kirjoitti: Ei kai Alfan ole tarkoituskaan olla "sopii kaikille" kaurapuuroa? Fiatkin haluaisi kallistua halpiksesta enempi elämäntapavekottimen suuntaa.
Ei. Pointti lähinnä on, että isoimmille ostajaryhmille menee juuri nuo "sopii kaikille" -kaurapuurot. Ja kun sen autokaupan olemassaolon tarkoitus on tuottaa omistajalleen rahaa, eli käytännössä tehdä mahdollisimman paljon myyntiä, ei kannata ihmetellä jos se haluaa myydä kaurapuuropaketteja, mitä menee päivässä monta sen sijaan, että möisi (hieman kalliimpaa) vuoristopellon ruiskaurasta puristettua viidenviljanpuuroa, joka myydään paketti päivässä tai kahdessa.
Autokauppa on volyymibisnestä ja hyvin kilpailtua sellaista. Katteet on pienet ja uusia autoja myymällä ainoastaan ruokitaan huoltopuolta ja vauriokorjaamo tekee sen varsinaisen tuloksen. Veikkaan katteen per capita olevan Giuliassa samaa tasoa kuin muissakin saman hintaluokan autoissa. Valmistaja ei pysty Giuliaa maahantuojille kovin edullisesti koska valmistavan konsernin talous on mitä on. Maahantuonnin palkkalistoilla ei tarvitse olla hirveästi enemmän porukkaa vaikka läpi kulkevien autojen määrä olisi kymmenkertainen, tämä aiheuttaa sen että maahantuonnin aiheuttama kustannus per myyty auto on ihan eri luokkaa Alfa Romeolla kuin esim. BMW:llä jostain Skodasta puhumattakaan. Hinnan loppuasiakkaalle tulee kuitenkin olla sellainen että se on samalla viivalla kilpailijoiden kanssa, mielellään jopa niin että Alfa Romeon ostamalla saa paremmin rahalle vastinetta kuin jostain toisesta premiumista. Tästä kaikesta seuraa se että jällärin kate on ohut ja myyntiponnistelut kohdistetaan siihen, josta kate on parempi. Siihen joka on se tuttu ja turvallinen valinta eli jolle on sitä merkkiuskollista ostajakuntaa. Ja jota siksi kysytään ja myydään enemmän.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Polforea kirjoitti:eläkeläisryhmä... jonkun muun auton, johon voi nousta laskeutumisen sijasta.
Eikö tämä saa olla mukava ominaisuus myös nuoremmillekin :mrgreen: ? Minä tykkään, kun auton penkki on sillä korkeudella, että sisään voi istua ilman laskeutumista ja ulos voi vaan astua ilman ylös nousemista. Toisessa nykyisistä näin on ja olen tottunut oikein hyvin.

Nimim. "Kolmevitonen" ja vasen polvi paskana.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tottakai saa, se vaan ymmärrettävästi on yleisempi argumentti ikääntyneemmiltä kuin nuorilta ihmisiltä, eikä lie yllätys että siinä vaiheessa kun puolen elämän mittainen asuntolaina on saatu maksettua ja ikälisät palkassa on maksimoitu, on tilillä paremmin paukkua lähteä hakemaan sitä bränikkää kulkinetta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Työn kautta uusien autojen ostoon löytyy myös kuvioita joissa ei puhuta mitään jm arvoista tai huolloista tai listoista vaan löytyy "viralliset" hinnat joko vapaalle autoedulle tai käyttöedulle jollain kattoarvolla ja sama kenttä esim nettiauton haussa sitten kertoo mitä on saatavilla. Tuo näyttää sitten käytännössä mistä voi valita.

Lopullinen kuukausierä lasketaan varusteineen ja muineen (ja lasketaan aika usein kuulemma väärin varsinkin renkaiden osalta) ja katsotaan sopiiko vielä maksimiarvon alle.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Sepi-ukko
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 18:58
Car(s): ex. 147 2,0 Twinspark black distinctive

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Sepi-ukko »

Tuo on harmi maahantuojalle jos levoranta on lopettanut Alfan myynnin, kun juuri on esim. Kauppalehti Optiossakin ollut mainos.
Ja työsuhdeautoista on mulle kerrottu, että Giulia menisi nyt työsuhdeautoksikin. .

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Macela »

Noni

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Täytyy heti kirjoitella kun ainakin meille nykyisille asiakkaille näköjään yllättävän hyvin on yritystä myyntiin nykyisen maahantuojan puolelta. Stelvion mainos tuli postilaatikkoon alkuviikosta, äsken sitten soittivat ja kyselivät että miltä vaikuttaa ja laitetaanko koeajoa vireille. Näin tämän pitäisi mennäkin 8)

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Rauta kirjoitti:Täytyy heti kirjoitella kun ainakin meille nykyisille asiakkaille näköjään yllättävän hyvin on yritystä myyntiin nykyisen maahantuojan puolelta. Stelvion mainos tuli postilaatikkoon alkuviikosta, äsken sitten soittivat ja kyselivät että miltä vaikuttaa ja laitetaanko koeajoa vireille. Näin tämän pitäisi mennäkin 8)
Kysyitkö paljonko hyvitys nykyisestä? :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rauta kirjoitti:Näin tämän pitäisi mennäkin
Joo, hyvä meininki.

Mutta ehkä kannattaisi lähestyä muitakin, kuin viimeisen puolen vuoden aikana uuden Alfan ostaneita?

Kiertueesta iso +
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ei ole kuulunut maahantuojalta mitään, ei postia tms. vaikka on tullut uutta Alfaakin ostettua rahalla ja edelleenkin omissa nimissä on merkin kulkine. Ei taida paljon kiinnostaa merkkiuskovaiset, joita uskoisi olevan helpointa lähestyä.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ei ole mullekkaan tullut mitään, eikä mitään markkinointikieltoa ole mihinkään suuntaan.. ja ihan omissa nimissä on nyky kulkuvälineet.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

fahlsjy kirjoitti:Ei ole mullekkaan tullut mitään, eikä mitään markkinointikieltoa ole mihinkään suuntaan.. ja ihan omissa nimissä on nyky kulkuvälineet.
Sama, omissa nimissä on 7 alfaa tälläkin hetkellä. Ilmeisesti heidän markkinointiosasto on sitä mieltä että se riittää kun eivät ole yhteydessä olleet :)

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Juu, ei pääse ainakaan Giuliettan omistajana osaksi yhteenotoista. Ainoat yhteenotot tulivat pari vuotta sitten, kun PP-Auto yritti selitellä päin helvettiä mennyttä huoltoa.

Edit;
Vähättelin, on tullut toinenkin yhteenotto. Silloinkin asia koski huoltoa ja PP-Autoa. Tällä kertaa he unohtivat vastata huoltoa koskevaan tarjouspyyntööni. Nykyisin ei PP-Auton kanssa ole ollut ongelmia, koska rajoitan kanssakäymiset ohiajamiseen.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Toimisikohan Alfalla Suomessa joku kolmen - viiden liikkeen konsepti..? Mukaan ostokiimaa marmori- ja lasipalatsiin kohottamaan jokunen Maserati ja Ferrari saman katon alle. Voihan olla, ettei em. merkkiä hirveästi myytäisi, mutta olisipahan oikeaa signaali ostajalle siitä mistä Alfassa on kyse. Kyllä 4C:täkin voisi liikkeissä kierrättää, vaikka kerran kolmeen vuoteen sitten yhden möisi. Luulisi, että ihan imagomielessä FCA:n kannattaisi tuoda autojaan näytille ja myytäväksi polleasti, vaikka leipä tulisikin sitten Fiatilla, Chryslerillä ja Jeepillä. Turha noita on suunnitella myytäväksi, jollei suunnitella myyntiä. Viisi vuotta rehellistä persnettoa voisi tuoda jotain sellaista, mihin tämä kengännauhabudjetilla operointi ei koskaan tuo. Viimeinen sammuttaa valot... :silent:

Ja kun toimivia palvelukonsepteja on olemassa (Toyota/Lexus), niin miksi ei vain kopioida ja olla ylpeitä, että homma toimii? Vaikka toisten opeilla, ellei itse osata. Mikä vaiva nykyorganisaatiolla olisi ollut laatia joku 2-4x/vuosi ilmestyvä Alfan PDF-lehti nykyisille, entisille ja mahdollisille tuleville (tarjouksen pyytäneille), lähettää kutsuja koeajoille, mainostaa tarjolla olevia netissä, lehdissä tai akustisessa TV:ssä? Lexuksen omistaja saa muutaman todella mietityn kirjasen kotiinsa taiteen, designin, kulinarismin, tekniikan ja ilmiöiden maailmasta. Eihän ne edes autoon äkkiseltään sovi, mutta kummasti eksklusiivinen olo sellaista selatessa tulee.

Nykyisessä verkostossa ja systeemissä mättää myös se, että Alfalla ajavat saadaan tuntemaan alimpaan kastiin. Ei voi olla sopivaa, että merkkiliike itse harmittelee myyjiensä suulla kuinka vaihdossa tulee vain 10v vanhaa kalustoa. Mitä helvettiä odottavat sieltä vaihdossa tulevan...!? Että BMW- ja M-B-kuskit yhtenä joukkona ajavat pelinsä pihaan?

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Laitetaan vielä samaa marinaa täältäkin :wink: Jokunen alfa kanssa ollut ja parhaillaankin on yksi - ei tule kutsua. Joiltain muilta omistamiltani merkeiltä tulee vielä vuosienkin päästä vastaavia. Aiemmin ketjuissa höpöttelin Giuliatarjouksesta jonka sain. Kuitenkin yksi vastaus tarjoukseen oli, kun sitä maltillisesti kommentoin, "bemarit ei mee hyvin kaupaksi vaan jää seisomaan". Naapurissa asuu uusien bemarien myyjä ja sillä ainakin on mennyt hyvin kaupaksi, jopa menneinä lamavuosina eli ei se muutu vaikka mb tai bmw kuskit raahaisi ropojaan jos asenne on tuo. Yleensä vielä bemuunkin tulee joku vaihdossa - usein toinen bemu.

Itseäni voisi Stelvio kiinnostaa, mutta ehkä jatkan X3:silla ajoa kun bmw kaupassa nuo kiinnostaa myös vaihtoautoina. Fiilistelen sitten nahkahanskoissani ja italialaisissa farkuissani Giuliettalla, joka on omaan makuun ihan loistava laite etenkin hintaansa nähden.

Mulla on sellainen käsitys, että myyjien mukaan uuden Giulian ja varmaan myös Stelvion ostaja saisi mieluusti ostaa sen rahalla tai jos jotain vaihdossa niin Focus / Golf farmari vm. 2015 1.0 koneella olisi se toivottava.

Tuntuu vähän siltä, että yritetään myydä yli 50ke autoja, jollain kia ceed argumenteilla paikasta a kulkineena paikkaan b, mutta vaan tupla hinnalla ( 25ke kiat myy hyvin). Alfan ostaja ehkä haluaisi tuolle summalleen jotain muutakin palvelua/mielikuvaa/tunnetta/jälkimarkkinointia. Ja se mainos slogan italialaisen muotoilijan suunnittelema tai jotain sinnepäin toikin voisi olla hyvä myyntislogan korealaiselle autolle, mutta ei se nyt ainakaan mulle tuo mitään lisää, että hienon italialaisen auton on muotoillut italialainen.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

8 Alfaa ja 4 Fiatia ollut, ei mitään viestejä. Noh, en kyllä muutenkaan olisi kohderyhmää, mutta huoltotarjouksia on sentään joskus sadellut 156:ia varten. :roll:

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^^^ tämä

Pienen merkin ja markkinaosuuden omaava nöyrästi liikenteeseen, tietoa laitteista, vähän road touria (järkevillä kustannuksilla) ja tuota kiiman nostattamista. Ja autoja esille vaikka kauppakeskuksiin ja isot blakaatit mistä näitä sitten saa.

Ja nykyisten alfistien huomioiminen, ei kai se nyt niin paljoa maksa vaikka yhtä tyylikästä mainosta postittaa lähiseudun kun esittelyjä on luvassa?

Täällä Kotkassakin olisi voinut 1x Stelvio-kauppa toteutua jos tuota markkinointia olisi harrastettu; nyt tilalle tulee ~50k "tappiin varusteltu" Kodiaq ...

Ai niin ja ei ole mitään mitään kutsuja kuulunut tännekään, tosin auto menee Megaan ensi viikolla päiväksi päivitykseen että kai sen Stelvion voi siinä samalla sitten kurkata :roll:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Keväällä Espanjassa isolla luksusostarilla oli näytillä varusteltu punainen Ssangyong Tivoli ja se näytti todella hienolta (!?) niissä puitteissa. Miltähän Giulia QV olisikaan näyttänyt..?

Mä en ennen olekaan ajatellut, mutta Delta-autossahan oli otettu täysi hyöty samasta ilmiöstä: pistetään Alfa esille Ladojen ja Puntojen sekaan ja johan näyttää ja tuntuu hienolta... 8)

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kiinnitin myös huomiota talvella kun kävin Levorannalla Tampereella niin uudet Giuliat ja Giuliettat oli aikalailla rivissä vaihtureiden vieressä, ei kovin edustavasti. Toki ahdas hallikin tais olla mutta silti. Myyjiäkään ei juuri silloin siinä näkynyt, hetken odottelin, olisin kysynyt muutaman kysymyksen mutta en varmaa näyttäny potentiaaliselta asiakkaalta :D
Noni

Pekko
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Kesä 2017, 12:18

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Terve,

Suosittelen ensi viikon keskiviikkona (7.6) saapumaan Lohjan PP-Autoon ihastelemaan uutta Stelviota.

Maahantuojan Alfa- rivistö paikalla 16-20.

Tervetuloa!


Pekko

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mikä lie politiikka maahantuojalla noiden liisareiden kalastelun suhteen. Pari sataa heppanen 2.2 diisseli menisi vaimon työpaikan speksiin hinnan, päästöjen yms suhteen helposti. Vapaa autoetu -hinta on samoissa 163 heppaisen allroadin kanssa.
Työntekijähän lopulta tekee valinnan minkä kipon sitä allensa valitsee. Meilläki on vaihtoehtoina: X1, A4 Allroad, Q5, jne. Miksikäs ei Stelviokin tuohon joukkoon sopisi. Nyt ajossa olevan CX-5:n sopparikin päättyy tänä vuonna.
Alfa Romeo 155 V6 1992

höpöttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Touko 2017, 20:14

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja höpöttäjä »

-Oksid- kirjoitti:Täällä Kotkassakin olisi voinut 1x Stelvio-kauppa toteutua jos tuota markkinointia olisi harrastettu; nyt tilalle tulee ~50k "tappiin varusteltu" Kodiaq ...:
Erikoinen suhtautuminen, jos ei limusiinilla noudeta kotoa koeajolle tms, ostetaan Skoda.

Onkohan tässä yhtään vakavissaan Stelviota edes harkittu.

Jokainen tuttu joka käy kuumana johonkin automalliin, marssineet omilla jaloillaan autokauppaan ilman että viittä erilaista kutsukorttia lähetetty...

Kun tätä palstaa sivusta useamman vuoden seurannut, ei ihme jos Alfat kauppaa Suomessa tee.

Pian pojjaat tuloo kiirus, ei näillä myyntiluvuilla enää kauaa tuoda.

Bravon tilalle/seuraajaksi sisarmerkin puolella itketty jatkajaa ja nyt aika näpsäkkä Tipo kahdella korilla ja hyvillä vaihtoehdoilla, mutta mitä toukokuun rekisteröintiluvut kertoikaan... 23 Fiattia rekisteröity. Tuosta kun vähentää muut mallit ja liikkeiden esittelyTipot, montaa ei myyty,miksi?

Onks oman merkinkin väki hylännyt konsernin tuotteet sittenkin?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

höpöttäjä kirjoitti:-Kun tätä palstaa sivusta useamman vuoden seurannut, ei ihme jos Alfat kauppaa Suomessa tee.
- Onks oman merkinkin väki hylännyt konsernin tuotteet sittenkin?
Vaikka tällä palstalla Giulian tilanneita löytyykin, ei se tarkoita, että täällä kaikki sellaisen, tai uuden Giuliettankaan, hankintaan kykeneväisiä olisivat, eikä kaikille sopisi muutenkaan.
Toisekseen, mitä tekemistä Alfan harrastamisella & omistamisella on automaattisesti Fiatin tai muun konsernituotteiden kanssa oltava? Itseäni esimerkkinä käyttäen, on Alfoja ollut, ja on edelleen, useampaa eri lajia ja aikanaan yksi Mareakin neljä vuotta, mutta silti italialaisuus ei ole siinä ohessa itselleni mikään peruste tai lisäarvo vaan ostin syksyllä käyttöautoksi pösön, joita olen omistanut useamman kuin fiiatteja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

höpöttäjä kirjoitti:Jokainen tuttu joka käy kuumana johonkin automalliin, marssineet omilla jaloillaan autokauppaan ilman että viittä erilaista kutsukorttia lähetetty...
En minäkään autoja kutsusta ostele, mutta mykkäkoulu tai ihan hälläväliä tyylinen viestintä kertoo, ettei tämän merkin kanssa tosissaan yritetä. On ihan todellinen riski siitä, että ikioman automallin/merkin maahantuonti a) loppuu kokonaan b) siirtyy taas vaihteeksi uudelle maahantuojalle. Tällainen tilanne ei ole omiaan tukemaan käytettyjen arvon säilymistä eikä tällaisessa tilanteessa näitä kannata puolitutuillekaan mainostaa varteenotettavana vaihtoehtona.
höpöttäjä kirjoitti:Bravon tilalle/seuraajaksi sisarmerkin puolella itketty jatkajaa ja nyt aika näpsäkkä Tipo kahdella korilla ja hyvillä vaihtoehdoilla, mutta mitä toukokuun rekisteröintiluvut kertoikaan... 23 Fiattia rekisteröity. Tuosta kun vähentää muut mallit ja liikkeiden esittelyTipot, montaa ei myyty,miksi?
Kannattaa huomata se pieni ero. Kun taannoin kävelin teltta-auton liikkeeseen ja pyysin Dynamic mallin Bravoa koeajoon, niin myyjä tyrkytti alle Sportin. Se oli vielä houkuttelevasti hinnoiteltu (+2 k€, millä sai paljon muutakin kuin helmalevikkeet ja jäykemmät iskarit), joten pakko sellainen oli ottaa. Tämä on just oikea kauppamiesten tyyli; kun asiakas pyytää 400 g jauhelihaa, niin "oho, tulikin 460 g, saako olla". Lisäksi tuolla pyrittiin murtamaan mielikuvaa siitä, että Fiat = 60 hv Punto, jolla karvahattupäinen setä köröttää liikenteen tukkona.

AK keskittyi myymään Bravoa lähinnä karvalakkina -> myyntimäärät romahti murto-osaan Deltan ajoista. Suurena syynä varmasti oli, ettei ikinä, missään vaiheessa taikka koskaan saatu Bravolle enää nettiin, ainakaan samaan osoitteeseen, tietoja tarjolla olevista malleista, lisävarusteista ja vielä näiden hinnoista. Varusteluautomaatti, jolla olisi autoon saanu hiirellä klikkailla haluamansa lelut, olisikin ihan liikaa pyydetty... Jo kauan ennen maahantuonnin lopullista lopettamista onnistuivat luomaan mielikuvan poistuvasta mallista.

Alfaa (Giuliettaa) sentään yritti AK myydä, mutta hitusen oli tässäkin ihmettelemistä, kun ei sitten oikeasti saanutkaan kaikkea tavaraa, mitä esitteisiin oli painettu. Karsinta alkoi jo vajaa vuosi mallin myyntiintulon jälkeen.

Nykynen maahantuoja toistaa täsmälleen samaa kuviota 500X:n kanssa. Varustevalikoima on karsittu minimiin; lounge varustetasoa, nahkapenkkejä, dynamic safety packiä (peruustuskamera, kaistavahti yms.) ei enää saa, uudet esitemateriaalit olleet työn alla kait viimeiset puoli vuotta, hinnastoissa roikkuu edelleen malleja/varustetasoja, joita ei enää saa (varastot tyhjinä, uusia tehdastilauksia ei oteta vastaan). Aika lähellä oli itsellänikin kävellä toiseen liikkeeseen... ei ole hirveän kiva, kun on nettizydeemillä rakentanut mieleisensä auton ja tiskillä saa sitten kuulla, että lällällää, in your dreams only. Edelleen mietityttää, olisiko tosiaan pitänyt viheltää peli poikki ja kävellä vaikka Renault -kauppaan.

Tiposta ei ole Bravon korvaajaksi. Bravo ei ollut tarkoitettu hinnat alkaen malliksi, vaikka sellaisena sitä lopulta kait myytiin. Tipo taas on segmentoitu halvempaan päähän ja lie siellä hyvä vaihtoehto. Mutta jos sisälle haluaisi jotain muuta kuin umpimustaa .. no can do! Räyhäkämpi kone kuin 120 hv? No can do! Automaatti? OK, mutta ainoastaan dieselin parina, jolloin hinta pompsahtaa melkein neljällä tonnilla. Lisäbonuksena päästöt samaan luokkaa kuin 40 tonnin kuorma-autolla. Ei kiitos.

Edid: jaha, hinnastoihin ilmaantunut 110 hv bensavapari + automaatti. Tämäkään ei kyllä houkuta pätkääkään.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

höpöttäjä kirjoitti:Erikoinen suhtautuminen, jos ei limusiinilla noudeta kotoa koeajolle tms, ostetaan Skoda.

Onkohan tässä yhtään vakavissaan Stelviota edes harkittu.
Avataan hieman, eli kyseessä oli siis umpeutuva leasing-soppari, jolloin normaalisti muut merkit alkavat "spämmätä" mainosmateriaalilla, näin ainakin Audi, BMW, VW, Skoda, Kia... toimivat. Näistä kuulemma Kodiaq näytti "eniten autolta", joten sähköpostilla yhteys myyjään -> tarjous sopivasta härvelistä halutuilla lisukkeilla (koukkua, nahkaa... mitä nyt olikaan) -> seuraava 4 vuoden ajokki valittu. Helppo kauppa myyjälle (tässä tapauksessa, ei koeajoa, ei liikkeessä käyntiä).
Tuon jälkeen kyselin että etkös Stelviosta tykänny -> "mikä Stelvio", näytin netistä kuvat johon kommentti oli että "toihan on aika hieno, harmi ettei ollut tietoa...". Niinpä.

Eli tässä tapauksessa Stelviota ei harkittu koska siitä ei ollut henkilöllä mitään tietoa, kun ei autolehtiä / artikkeleita lueskele tai ole sen kummemmin kiinnostunut. Näitä henkilöitä on yllättävän paljon, varsinkin autoetuilijoissa (johon en itse kuulu).

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

Macela kirjoitti:Kiinnitin myös huomiota talvella kun kävin Levorannalla Tampereella niin uudet Giuliat ja Giuliettat oli aikalailla rivissä vaihtureiden vieressä, ei kovin edustavasti. Toki ahdas hallikin tais olla mutta silti. Myyjiäkään ei juuri silloin siinä näkynyt, hetken odottelin, olisin kysynyt muutaman kysymyksen mutta en varmaa näyttäny potentiaaliselta asiakkaalta :D
No, Levoranta on Vammalasta peräisin oleva Ford kauppa, joten ei ole Alfan myynti oikein istunut siihen porukkaan, juu. No Levoranta on nyt sitten förbi Alfa myyjänä.

Tässä olisi markkinaimmeisille hieman purtavaa millä konseptilla Alfaa Suomessa oikein myytäisiin. Itselle tökkii tämä hinnoittelu tosi pahasti, ratti kääntyy vakiovarusteena ja sitten pitäis ruksia xenonit, parkkitutkat ja sisävalot sekä ilmasuuttimet taakse lisähintaan jne.

No, parin vuoden päästä Saksasta sitten käytetty 200 hv bensa sport-penkeillä. Silloin Suomessa on enää tarjolla 136 hv kiisseliä ja 150 hv bensaa manuaalina.
- Kari

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Sen enempää ottamatta kantaa Levorantaan Alfa-kauppana, mutta oma 500X on ostettu sieltä ja palvelu pelasi oikein mainiosti. Ei huonoa sanottavaa myynnistä, keskustelusta eikä ongelmien jälkihoidosta. En tiedä onko Alfa jotenkin eri juttu, mutta kun 500X:n luovutuspapereita tuossa odoteltiin, Giulian kimppuun usutettiin useampi kaupassa käynyt henkilö mukaanlukien allekirjoittanut.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Toukokuussa on tehty kaupat 8kpl:sta uusia Alfoja.

Avatar
alum
Viestit: 473
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

155156 kirjoitti:Kuva

"Designed by an Italian sculptor". Jotenkin ei uppoa tuo slogan. Ihan kuin olisi väkisin pitänyt keksiä jotain englanniksi. "Suunnitellut eräs italialainen kuvanveistäjä". No, ompahan ainakin epämääräinen artikkeli oikein.
Saksalainen Johtotähti-yhtymä mainosti aikanaan tuotteitaan lauseella Ihr guter Stern auf allen Strassen, minkä suomalainen maahantuoja käänsi muotoon Johtotähti kaikilla teillä. Yhtä hassulta olisi kuulostanut, jos suomalaisissa mainoksissa olisi lukenut Your good star on all roads.

Jos ilmoituksiin joku lisäslogan tarvitaan, italiankielisen version disegno d’un scultore italiano (?) ymmärtäisivät varmasti kaikki.

Toivottavasti Black Horse-autojen maahantuoja ei kopioi tätä Alfa-tuojan ideaa – Your good workhorse on all roads.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

Päivän Aamulehdessä Levoranta dumppaa valkoista 2.2d AT8 superia kymppitonnin (?) alennuksella hintaan 47900.
932 937 955

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

juri kirjoitti:Päivän Aamulehdessä Levoranta dumppaa valkoista 2.2d AT8 superia kymppitonnin (?) alennuksella hintaan 47900.
Nythän se alkaa olla linjassa muitten vastaavien myynnissä olevien kanssa. Missäs se alennus luuraa ?

Melkein vuoden vanha auto. Vaunulasta Raisiosta hakisin ennen sen punasen esittely benzinan pois. Lähtee varmaan lähelle 40k jos oikein alkaa ostamaan.
- Kari

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

juri kirjoitti:Päivän Aamulehdessä Levoranta dumppaa valkoista 2.2d AT8 superia kymppitonnin (?) alennuksella hintaan 47900.
Sen listahinta ilman alennuksia on 45333€?

Dfin
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Oikeasti täytyy kyllä sanoa, että Suomen maahantuonnissa ja markkinoinnissa yhdenkin henkilön vaikutus on älyttömän suuri. Nyt siellä on väärät henkilöt, sillä oikea henkilö on fanaattinen ja laittaa itsensä peliin ja seisoo tuotteen takana. Mikä siinä on, että nyt kun on upea mallisto muodostumassa niin ei panosteta markkinointiin sen vertaa, että saatais ihmisten tietoisuuteen merkki ja malli? Mielestäni tämän foorumin käyttäjä MetroAlfa on ollut parasta markkinointia mitä Suomessa on Alfalle ollut. Surullista on, että hän ei ole vastaamassa koko markkinoinnista, sillä juuri tuollaista asennetta ja työpanosta mielestäni kaivataan, että saadaan valtavirta hereille. Ihan perus kiertueita kaupunkien keskelle, esim. Kampin kauppakeskuksen eteen ständi päiväksi-pariksi ja pari kpl autoja siihen. Uusimaa kun on potentiaalisin alue nopealle kasvulle. Uudella maalla ihmiset uskaltavat myöskin ostaa jotain joukosta erottuvaa, muutakin kuin m-sport bemaria. Toivotaan, että hommaa pääsisivät hoitamaan oikeat, alfamyönteiset ihmiset, ihan myyjistä lähtien niin saadaan nähdä alfalta lisää uutta, suunta kun on parempi kuin vuosiin. :)

Toinen juttu mikä häiritsee, on tuo huono saatavuus leasingiin. Yhden giulian tiedän, että on työsuhdeautona, mutta siinäpä ne olikin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Dfin kirjoitti: Toinen juttu mikä häiritsee, on tuo huono saatavuus leasingiin. Yhden giulian tiedän, että on työsuhdeautona, mutta siinäpä ne olikin.
Eikö nämä ole yhtiöiden autopolitiikassa määritettyjä asioita mihin ei maahantuojalla ole juuri sanomista? Tiedän meidänkin yhtiön pääkonttorin autopolitiikasta löytyvän nämä "perinteiset" Audi-BMW-MB-honda-Skoda -merkit.

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

Dfin kirjoitti:Toinen juttu mikä häiritsee, on tuo huono saatavuus leasingiin. Yhden giulian tiedän, että on työsuhdeautona, mutta siinäpä ne olikin.
Minulla on Giulia benzina työsuhde-liisarina. Isot leasing-yhtiöt (ALD, LeasePlan) kyllä näitä liisaavat, jos auto kelpaa työnantajan autoetupolitiikkaan. Meidän firmassa on vain hintaraja ja CO2-raja, mutta merkkejä ja malleja ei ole mitenkään rajoitettu. CO2 sääntö sanoi, että pitää olla alle 140g/km, joten Giulia arvolla 138g juuri mahtui rajoihin. Edellisessä.työpaikassa hintarajat olivat väljemmät, mutta CO2 raja oli tiukempi ja autovalikoima oli rajattu kymmeneen työnantajan päättämään merkkiin (Audi, BMW, M-B, VW, Toyota, Skoda, Ford, Nissan, Peugeot, Volvo). Ylivoimaisesti suosituin liisari siellä oli BMW 520d.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

vapsu kirjoitti: Nythän se alkaa olla linjassa muitten vastaavien myynnissä olevien kanssa. Missäs se alennus luuraa ?

Melkein vuoden vanha auto. Vaunulasta Raisiosta hakisin ennen sen punasen esittely benzinan pois. Lähtee varmaan lähelle 40k jos oikein alkaa ostamaan.
JPeltola kirjoitti: Sen listahinta ilman alennuksia on 45333€?
Eipäs ammuta viestintuojaa :P

Jotain lisäkilkkeitä tuossa luvattiin olevan, eli ei kai aivan listahintapeli.

Ja voihan sitä hyvin myydä kympin alennuksella jos on ensin koittanut myydä saman verran kalliimmalla kuin muut. Ei tule niin pahasti takkiin :wink:
932 937 955

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Hienoa että starttaa Alfa kiertue Stelvion kera :) Vielä kun kurvaisivat pohjoisessakin ja tänne saataisiin joskus myyntiliikekin :wink:

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

Muuttohaukka kirjoitti:Hienoa että starttaa Alfa kiertue Stelvion kera :) Vielä kun kurvaisivat pohjoisessakin ja tänne saataisiin joskus myyntiliikekin :wink:
Siitä vaan kaveri porukan kanssa perustamaan liikkeen ;)

Avatar
alum
Viestit: 473
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

Lauantain Hesarissa oli kokosivun ilmoitus Stelviosta, jossa jatkettiin samaa linjaa; la meccanica delle emozioni, ja sitten jonkun suomalaisen valopään oli pitänyt lisätä siihen joku englanninkielinen mainoslause, jota en enää muista.

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

alum kirjoitti:Lauantain Hesarissa oli kokosivun ilmoitus Stelviosta, jossa jatkettiin samaa linjaa; la meccanica delle emozioni, ja sitten jonkun suomalaisen valopään oli pitänyt lisätä siihen joku englanninkielinen mainoslause, jota en enää muista.
Its not just an SUV, its an alfa romeo ;)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Toivotttavasti Alfan myynti Suomessa piristyy nykyisestä, kun kuukausittain ei ole päästy edes yli 10 kappaleen, jos on uskomista Autoalan tiedotuskeskuksen tilastoihin. Ei maailmanlaajuinen myyntikään ole kai kovin hurjaa ollut, Italia ilmeisesti on edelleen Alfalle vahvin markkina-alue.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Vastaa Viestiin