Onko kenelläkään kokemuksia tämmöisestä kombinaatiosta kun tuntuu olevan 5x98 jaon vanteita aika vähän tarjolla? Eli toimiiko ihan niinkuin pitääkin? Ja mikä olisi sopiva ET, auto on siis 147 ja vannekooksi suunnitteilla 17-18".
On kokemuksia, tosin vain OZ:n vanteista. Ei tule mitään ongelmia kunhan vanteissa on metallinen soviterengas, jolla se keskitetään pyörännapaan (tai sitten alunperin oikea 58,1 mm keskireikä). Muovisista ratkaisuista en tiedä.
Sopiva ET lienee 35:n hujakoilla ainakin 7½-8 tuumaa leveille vanteille.
Mulla on ollut kaksi talvea 5*100 15" alut epäkeskopulteilla kiinni. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Keskireijissä on muoviset sovitteet, niidenkään kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.
Haku käyttöön oisko?? Tästä on ollut puhetta ennenkin.
Itselläni sama juttu kesät talvet ja hyvin toimii. kannattava juttu oli.. Ei todellakaan ravista ton takia jos ravistaa.
Omien pulttieni hinta per kipale oli tosin 7 euroa joten pelkkien pulttien hinta nosti vannesetin hintaa jokseenkin hyvin. Halvemmalla tosin nykyään saa.
En os. sanoa... Niin muistan joidenkin puhuneen. Ja vianorilla myyjä nyökkäili siihen malliin et tais olla samaa mieltä. Mutta siksihän täs ihmetellään ja pohditaan et joku kertois kokemuksii/mielipiteitä...
No varmaan alkaa ravistaa vanne kuin vanne jos pelkkien pulttien varaan keskitetään. Riippumatta millä jaolla ja minkälaisilla pulteilla vanne kiinnitetään, niin keskitys tapahtuu aina keskireiästä. Eli siinä on syytä olla napakka sovite.
Hyvin useinhan noi keskisovitteet ovat jotain muovia tai polyuretaanisettiä.. Kait nekin asiansa ajaa, tiukkoja ainakin ovat..
Kuka sitä nyt pelkillä pulteilla keskittäiskään
UUDESSA C4:ssa on vakiona ebäkesgobultit! Itse olen ajellut vääränjakosilla vanteilla ainakin 10vuotta, eikä ravista! Eikä ole mitään epäkeskopultteja!
MarcusV kirjoitti:Hyvin useinhan noi keskisovitteet ovat jotain muovia tai polyuretaanisettiä.. Kait nekin asiansa ajaa, tiukkoja ainakin ovat..
Kuka sitä nyt pelkillä pulteilla keskittäiskään
Citikassa ja muutenkin ranskalaisissa on ollut useita vannemalleja jotka keskitetään pulteilla.
Täytyy tunnustaa että omassa kolmosessani oli talven pelkillä pulteilla keskitetty kun olisi tarvinnut tyyliin 5mm paksut keskittäjät joiden hankinnasta minulla ei ollut 'hajuakaan'. Ravisti vain hieman, ei itseäni pahemmin vaivannut, vaikka itse jopa jonkun verran ihmettelin että mikäs ravistelloo
MarcusV kirjoitti:Kuka sitä nyt pelkillä pulteilla keskittäiskään
Onhan niitä sankareita jotka väittää että nimenomaan pulteilla keskitetään...
Niin väitin joskus aiemmin ja väitän edelleenkin... Osa vanteista on tarkoitettu pulttikeskittäviksi eikä niissä välttämättä edes ole "kunnollista" keskiötä jolla homman voisi hoitaa. Epäkeskopultit ja vanteet jotka on suunniteltu keskitettäväksi pelkästään keskireiällä on asia erikseen. Nytkin on pihassa kaksi autoa joissa kummassakin vanteet keskitetty pelkästään pulteilla ja kyllä noi tuntuu aika hyvin olevan paikallaan... ainakaan 180kmh ei vielä kummemmin ravistellut
Myös mulla on OZ:n vanteet OZ:n pulttisarjalla ja metallisilla soviterenkailla. Niisä ei ole ollut mitään tärinään viittaavaakaan, tosin kokemukset vain tältä keväältä.