En nyt oikein ymmärtänyt, mutta jatkossa jos tyhmiä kyselet niin joku muu voi vastailla.Hipster kirjoitti:Voin vain toivoa, ettei tämän yksilön kanssa tarvi alkaa silmukoita rasvaileenpalkus kirjoitti:tämäjmi kirjoitti:Pistä siihen silmukkaan rasvaa
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Kommenttini oli siis tuohon käyttäjän palkus kommenttiin, jonka tulkitsin omassa päässäni ehkä hieman kaksimielisesti Tarkoitus ei siis ollut dissata avuntarjoajaa. Pahoittelut, jos näin asian tulkitsit.jmi kirjoitti:En nyt oikein ymmärtänyt, mutta jatkossa jos tyhmiä kyselet niin joku muu voi vastailla.
Joka tapauksessa sain rasvat oikeaan paikkaan, kun pääsin kunnolla selälleni kytkinpolkimen alle ja käsiksi sieltä kaikkein ylimpänä löytyvään kierrejouseen, joka narinan aiheutti
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onko Giuliettan tulevaisuudesta miten vankkoja huhuja/tietoa? Oma kiesi menee vaihtoon varmaan vuoden sisällä. Nykygiulietta ei enää oikein innosta ja Giulia ei sovi oikein budjettiin. Toki maailma on automerkkejä pullollaan, mutta kokemukset ekasta Alfasta ovat olleet kuitenkin pääosin positiivisia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Itseäkin kiinnostelee ja samoista syistä.
Jokohan 2018 voisi tulla?
AutoZeitung
Vahvasti kyllä epäilen, ettei tulevaa Giuliettaa vielä ensi kesänä saa...
Itseäkin kiinnostelee ja samoista syistä.
Jokohan 2018 voisi tulla?
AutoZeitung
Vahvasti kyllä epäilen, ettei tulevaa Giuliettaa vielä ensi kesänä saa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Heittäisin, että malli esitellään 2019 näyttelyssä, tuotanto alkaa 2020 ja Suomesta sen saa 2021. Sitä ennen 940-mallin tuotanto ehditään lopettaa.
http://www.clubalfa.it/25140-alfa-romeo ... -2020.html
http://www.clubalfa.it/25140-alfa-romeo ... -2020.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Jep, tuollainen aikataulu lienee varsin lähellä realismia.
Olisi kyllä hieno ja ajanmukainen (pl. hybridit) mallisto kasassa, jos uusi Golf-luokan autokin saataisiin markkinoille.
Jep, tuollainen aikataulu lienee varsin lähellä realismia.
Olisi kyllä hieno ja ajanmukainen (pl. hybridit) mallisto kasassa, jos uusi Golf-luokan autokin saataisiin markkinoille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Noniin arvon alfabbs:n väki. Vihdoin koitti päivä jolloin on aika suunnitella kakkosauton päivitystä ja laittaa '99 Yaris seuraavalle onnekkaalle tuottamaan ilon ja onnen hetkiä.
Korvaaviksi vaihtoehdoiksi loppujen lopuksi jäi Mini Cooper S ja Alfa Romeo Giulietta. Tietenkin 156:n omistaneena tunsin suurta vetoa palata Alfojen pariin. Näitä koeajettuani en osannut päättää vaan vaimo päätti puolestani ja Giuliettaan päädyttiin muunmuassa 5-ovisuuden ja ulkonäön johdosta. Onhan toki muksujen helpompi kömpiä takapenkille takaovista kuin syntyä joka kerta uudestaan etuovien kautta.
Nyt kysyisinkin että mitä erityisesti tulisi ottaa huomioon autoja tarkastellessani? Onko mitään tyypillisiä oireita piilevistä vioista? Koeajo auto oli Turismo T-Jet 120hp ja tuo 170hp MultiAir olisi kyllä osuvampi. Oliko MAsta Turismo versiota ja jos oli mistä Turismon ja Giuliettan erottaa ulkonäöllisesti? Onko Turismoon ollut mahdollista saada esim kromattuja ikkunanpieliä? Tätä kyselen että tunnistaisin itse kun kauppiaatkaan ei tunnu tietävän mitä myyvät.
Kaikenlaiset vinkit ja vihjeet ovat arvokkaita, kiitos jo etukäteen. Paljonko tuo kuuluisa Alfa- hihnanvaihto kustantaa, noin?
Korvaaviksi vaihtoehdoiksi loppujen lopuksi jäi Mini Cooper S ja Alfa Romeo Giulietta. Tietenkin 156:n omistaneena tunsin suurta vetoa palata Alfojen pariin. Näitä koeajettuani en osannut päättää vaan vaimo päätti puolestani ja Giuliettaan päädyttiin muunmuassa 5-ovisuuden ja ulkonäön johdosta. Onhan toki muksujen helpompi kömpiä takapenkille takaovista kuin syntyä joka kerta uudestaan etuovien kautta.
Nyt kysyisinkin että mitä erityisesti tulisi ottaa huomioon autoja tarkastellessani? Onko mitään tyypillisiä oireita piilevistä vioista? Koeajo auto oli Turismo T-Jet 120hp ja tuo 170hp MultiAir olisi kyllä osuvampi. Oliko MAsta Turismo versiota ja jos oli mistä Turismon ja Giuliettan erottaa ulkonäöllisesti? Onko Turismoon ollut mahdollista saada esim kromattuja ikkunanpieliä? Tätä kyselen että tunnistaisin itse kun kauppiaatkaan ei tunnu tietävän mitä myyvät.
Kaikenlaiset vinkit ja vihjeet ovat arvokkaita, kiitos jo etukäteen. Paljonko tuo kuuluisa Alfa- hihnanvaihto kustantaa, noin?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Aika vähillä vioilla on menty Giulietan kanssa. Takaluukun johtosarja on selkeä tyyppivika. Pakkasilla on huohottimia jäätynyt ja ilmennyt käyntihäiriöitä.
Turismo? Giulietta on omaan silmään paras Sport Pack varustein, jonka selvimmin erottaa helmoista.
Hihnan vaihtaminen MA-moottoriin on siinä 400€-500€ välillä.
Turismo? Giulietta on omaan silmään paras Sport Pack varustein, jonka selvimmin erottaa helmoista.
Hihnan vaihtaminen MA-moottoriin on siinä 400€-500€ välillä.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mä olen ajatellut hihnan vaihdon olevan siellä 200-300€ osineen. http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=11423hagger16 kirjoitti:Aika vähillä vioilla on menty Giulietan kanssa. Takaluukun johtosarja on selkeä tyyppivika. Pakkasilla on huohottimia jäätynyt ja ilmennyt käyntihäiriöitä.
Turismo? Giulietta on omaan silmään paras Sport Pack varustein, jonka selvimmin erottaa helmoista.
Hihnan vaihtaminen MA-moottoriin on siinä 400€-500€ välillä.
Siinähän on tilaa hyvin, yksi nokka-akseli vain...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^^ Alkup. esitteiden mukaan Turismon ulkoisia tuntomerkkejä ovat sumuvalojen, tuulilasin yläreunan tummennuksen ja ikkunoiden kromikehysten puute. Varoitus: varustelu on kyllä vuosien mittaan vaihdellut ja sitä sun tätä on välillä saanut rastittua lisävarusteina, joten yhteen ainoaan tuntomerkkiin ei kannata luottaa. Ei siis ihme, jos myyjätkin ovat varustetasoista kujalla eikä tilennetta helpottane, että malli ei ole hirveän yleinen plus se keskimmäinen varustetaso on etevästi nimetty Giuliettaksi
Edin: no eipä tosiaan Turismoa saanut (ainakaan 2011/2012) kuin 120 hv T-Jetillä varustettuna.
Käytön kannalta Turismosta uupuu ajovalojen hämärätunnistinautomatiikka, tuulilasin alareunan lämmitys ja automaatti-ilmastointi. Eli mieluummin noita ylempiä tasoja. Xenonvalot ovat erittäin suositeltavat, jos tulee maantieajoa pimeällä.
Itse ajelin Giulietalla 5 v/104 tkm eikä tämä todellakaan ollut mikään taloudellinen itsemurha - edes arvonaleneman suhteen. Eihän auto nyt huoltokuluiltaan halvin ollut, mutten moista odottanutkaan. Marmorihinnat ovat kyllä aika suolaisia, esim. pelkkä öljynvaihto 170 €. Huom, MA vaatii eksoottisempaa öljyä = ei voi hyödyntää Pärnäsen pajan 45 € tarjouksia, 120 tkm huolto sisältäen kuminauhan vaihdon 1200 €, pienemmät huollot puoleen hintaan. Toki näitä saa vähän halvemmallakin teetettyä Milanossa tms.
Huohotin kannattaa puhdistuttaa joka vuosi. Minulla mokoma jäätyi 3. talvena. Tosin ei siitäkään seurannut kuin minuutin huilitauko tienposkessa - hinuriin ei ole vielä tarvinnut turvautua, vaikka italian ihmeillä olen liikkunut viimeiset 12 v/214 tkm. Sen takaluukun johtosarjan saa korjautettua parilla satasella -> ei kannata murehtia. MA yksikkö jos sanoo poks, niin hintaa tulee melkein 10X ja käsittääkseni TCT kytkinremppa on vielä tätäkin hinnakkaampi. Itse en moisiin joutunut tutustumaan. Takajarrulevyt tuntuu olevan kulutustavaraa ainakin osalla jengistä (riippunee, missä ajetaan). Minulla meni vaihtoon kaikki laikat 90 tkm kohdalla, mutta tässä taustalla huollon kämmi (edestä hukattu jarrusatulaa tukeva jousi). Koiranluitakin voi joutua vaihtelemaan, mutta sehän nyt ei kauhian kallista ole.
Edin: no eipä tosiaan Turismoa saanut (ainakaan 2011/2012) kuin 120 hv T-Jetillä varustettuna.
Käytön kannalta Turismosta uupuu ajovalojen hämärätunnistinautomatiikka, tuulilasin alareunan lämmitys ja automaatti-ilmastointi. Eli mieluummin noita ylempiä tasoja. Xenonvalot ovat erittäin suositeltavat, jos tulee maantieajoa pimeällä.
Itse ajelin Giulietalla 5 v/104 tkm eikä tämä todellakaan ollut mikään taloudellinen itsemurha - edes arvonaleneman suhteen. Eihän auto nyt huoltokuluiltaan halvin ollut, mutten moista odottanutkaan. Marmorihinnat ovat kyllä aika suolaisia, esim. pelkkä öljynvaihto 170 €. Huom, MA vaatii eksoottisempaa öljyä = ei voi hyödyntää Pärnäsen pajan 45 € tarjouksia, 120 tkm huolto sisältäen kuminauhan vaihdon 1200 €, pienemmät huollot puoleen hintaan. Toki näitä saa vähän halvemmallakin teetettyä Milanossa tms.
Huohotin kannattaa puhdistuttaa joka vuosi. Minulla mokoma jäätyi 3. talvena. Tosin ei siitäkään seurannut kuin minuutin huilitauko tienposkessa - hinuriin ei ole vielä tarvinnut turvautua, vaikka italian ihmeillä olen liikkunut viimeiset 12 v/214 tkm. Sen takaluukun johtosarjan saa korjautettua parilla satasella -> ei kannata murehtia. MA yksikkö jos sanoo poks, niin hintaa tulee melkein 10X ja käsittääkseni TCT kytkinremppa on vielä tätäkin hinnakkaampi. Itse en moisiin joutunut tutustumaan. Takajarrulevyt tuntuu olevan kulutustavaraa ainakin osalla jengistä (riippunee, missä ajetaan). Minulla meni vaihtoon kaikki laikat 90 tkm kohdalla, mutta tässä taustalla huollon kämmi (edestä hukattu jarrusatulaa tukeva jousi). Koiranluitakin voi joutua vaihtelemaan, mutta sehän nyt ei kauhian kallista ole.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Täältähän sai apuja jo mukavasti. Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia. Vähän käytetty oli ajatuksissa etsiskellä eli ei aivan bränikkää. Kaikkienhan käyttö maksaa joten se ei ollut päällimmäinen kriteeri kunhan pysytään kohtuudessa.
Sehän helpottaa huomattavasti jos Giulietta taso oli alin taso noissa MA-vehkeissä niin ainakaan mitään em. varusteista ei jää pois.
Sehän helpottaa huomattavasti jos Giulietta taso oli alin taso noissa MA-vehkeissä niin ainakaan mitään em. varusteista ei jää pois.
Re: Giulietta 940
^^ Ei sen öljynvaihdon tarvitse olla niin kallista tai hankalaa. Jos vaan jaksaa:
1. Pyytelee tarjousta vaihdolle sisältäen vaikka suodattimen Autojerry:stä mainiten että tuo omat 'eksoottiset mehut'.
2. Hankkii 100% oikean öljyn joka täyttää valmistajan vaatimukset nettikaupoista.
1. Pyytelee tarjousta vaihdolle sisältäen vaikka suodattimen Autojerry:stä mainiten että tuo omat 'eksoottiset mehut'.
2. Hankkii 100% oikean öljyn joka täyttää valmistajan vaatimukset nettikaupoista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
105tkm huolto teetetty, 310€ (sis. yhden rekkaripolttimon vaihdon, mutta ei hihnaa). Särmää palvelua Hml:n Atoylta. Cliolla sai vieläpä ajella Lidlin kautta kotiin ja auton valmistuttua takaisin pajalle.
Moottorin vikavaloa eivät saaneet kuitattua, mutta vikakoodit toki lypsettiin ulos:
P1850/P1851
Vaihdevivun asentotunnistin toivottavasti? Ei olisi töineen kuin reilut satakuusikymppiä.
Ja @Kungen rohkeasti vaan kaupoille: nämä ovat aika hyviä autoja.
Moottorin vikavaloa eivät saaneet kuitattua, mutta vikakoodit toki lypsettiin ulos:
P1850/P1851
Vaihdevivun asentotunnistin toivottavasti? Ei olisi töineen kuin reilut satakuusikymppiä.
Ja @Kungen rohkeasti vaan kaupoille: nämä ovat aika hyviä autoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kyllä se se on, voisin pääni laittaa vaikka pantiksi. Tai anturihan itsessään on ehjä, mutta johtimet anturin juurelta poikki.Vittorio Jano kirjoitti:P1850/P1851
Vaihdevivun asentotunnistin toivottavasti?
Yleinen näky kepin juurella.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Kesä 2017, 12:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta -11
1.4 Multiair - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Hellurei!
Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?
Kiitos ja etukäteen!
Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?
Kiitos ja etukäteen!
Re: Giulietta 940
Jos kolmas kotimainen taipuu, niin tuosta löytynee ohjeentynkää projektiin. Multiair-yksikön syvempi tarkastelu lienee itselläkin tehtävälistalla, kun vaan ehtisi.absalom kirjoitti:Hellurei!
Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?
Kiitos ja etukäteen!
Tiivisteitä mukaan tarvitset kaiketi venttiilikopalle, multiair-yksikölle ja tulpanrei'ille. Nuo kaksi ensiksi mainittua ovat alle 20 € marmorillakin, tulpanrei'ille käsittääkseni hieman alta kympin kappaleelta.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Kesä 2017, 12:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta -11
1.4 Multiair - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Pentti kirjoitti:Jos kolmas kotimainen taipuu, niin tuosta löytynee ohjeentynkää projektiin. Multiair-yksikön syvempi tarkastelu lienee itselläkin tehtävälistalla, kun vaan ehtisi.absalom kirjoitti:Hellurei!
Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?
Kiitos ja etukäteen!
Tiivisteitä mukaan tarvitset kaiketi venttiilikopalle, multiair-yksikölle ja tulpanrei'ille. Nuo kaksi ensiksi mainittua ovat alle 20 € marmorillakin, tulpanrei'ille käsittääkseni hieman alta kympin kappaleelta.
Mahtavaa! Kiitos!
Näköjään onnistuu ihan tavallisilla työvälineillä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Jeez, kiitti. Ehdin jo pelätä jotain DNA -moduulin 1500€:n remonttia.Jarsan kirjoitti: Kyllä se se on, voisin pääni laittaa vaikka pantiksi. Tai anturihan itsessään on ehjä, mutta johtimet anturin juurelta poikki.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Xenonit eivät ole vakiona ainakaan Giuliettassa. Niiden kanssa saakin olla tarkkana, koska halogeenit ovat päällepäin ihan samannnäköiset ja foorumillakin on ollut esillä tapaus, missä auto on myyty xenoneilla varustettuna, vaikkei sellaisia siinä ollut. Lisäksi on ollut tapaus, missä on tungettu muunnossarja halogeeniumpioon. Tosin siinä taisi olla kyseessä Mito, mutta Giuliettassa voi tulla sama tilanne eteen. Orkkisxenonit ovat mallia kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo. Muunnossarjalla saa vain lähivaloxenonin (ja sekin laiton = katsastuksessa voi tulla ongelmia) + halogeenikaukovalon.Kungen kirjoitti: Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia.
Helpot tuntomerkit: xenonit tekee käynnistettäessä "jumppaliikkeet" eikä ajotietokoneen näytöllä näy manuaalisen korkeussäädön asetusta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Xenon mallin tunnistaa myös sisältä keskirivistön napeista. Siinä kun on xenonien kääntymiseston nappi tai näin oli ainakin omassa. Tuntuu xenonit olevan harvinaisempi varuste.insinörtti kirjoitti:Xenonit eivät ole vakiona ainakaan Giuliettassa. Niiden kanssa saakin olla tarkkana, koska halogeenit ovat päällepäin ihan samannnäköiset ja foorumillakin on ollut esillä tapaus, missä auto on myyty xenoneilla varustettuna, vaikkei sellaisia siinä ollut. Lisäksi on ollut tapaus, missä on tungettu muunnossarja halogeeniumpioon. Tosin siinä taisi olla kyseessä Mito, mutta Giuliettassa voi tulla sama tilanne eteen. Orkkisxenonit ovat mallia kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo. Muunnossarjalla saa vain lähivaloxenonin (ja sekin laiton = katsastuksessa voi tulla ongelmia) + halogeenikaukovalon.Kungen kirjoitti: Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia.
Helpot tuntomerkit: xenonit tekee käynnistettäessä "jumppaliikkeet" eikä ajotietokoneen näytöllä näy manuaalisen korkeussäädön asetusta.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^mulla sen saa pois ajotietokoneen kautta.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, 2014 lähtien ei ole ollut enää nappia kojelaudassa. 2014 sisustahan uusiutui hiukan muutenkin mm. radioon kosketusnäyttö. Jos on hankkimassa Giuliettaa niin suosittelen 2014-> mallia, mm. radio ja siinä oleva Uconnect on paljon parempia kuin edellisessä mallissa.Ipi76 kirjoitti:^^mulla sen saa pois ajotietokoneen kautta.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Giulietta 940
On varmaan tässäki ketjussa mainittu, mut;
Giuliettassa xenoneilla varustettuna olleet valot parhaat TM:n mittauksissa/testeissä ikinä. 9-5 saabissa viimevuostuhannella myös sen vertaiset.
Sivuhuomautuksena...
Giuliettassa xenoneilla varustettuna olleet valot parhaat TM:n mittauksissa/testeissä ikinä. 9-5 saabissa viimevuostuhannella myös sen vertaiset.
Sivuhuomautuksena...
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Onko noiden oviliittimien jatkuvaan katkomiseen mitään kunnon korjausta, vai kontaktisprayta ja herran haltuun?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
En oo kuullu tuosta katkomisesta aikaisemmin. Miten se ilmenee tai miten olet todennu, että kyse on juurikin siitä liittimestä eikä johtosarjasta?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Meillä katosi toinen kerran. Liitin irti, vähän valoa ja takaisin paikoilleen huolella ja toimi loppuajan. Toki jos ne liittimet on huonot, löysät tai vikaa on johdoissa tms niin ei varmaan korjaudu lopullisesti.JaRoDD kirjoitti:Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Voihan se olla se oven liitin tietysti ja asian voisi todentaa sillä, että kun ääni katoaa, niin heiluttelee sitä oven liitintä. Mulla oli puolestaan mankan takana liitin irti, mikä aiheutti rätinää ääneen ja taisi se ääni lopulta katketa kokonaan.
Re: Giulietta 940
JaRoDD kirjoitti:Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.
itelläni tuo tekee samaa, oli takuun alaisena 2 kertaa korjauksessa tuosta. Toisella kertaa vaihtoivat kaikki elementit uusiin(näin ainakin tilailivat osia), mutta toimi jonkun aikaa tämän jälkeen. Nyt taas kun takuusta on se ~reilu vuosi, vasemmalla puolella diskantti välillä häviää. Löytyy tosiaan kun volumea lisää"reilummin" ja kun palauttaa samalle tasolle, toimii kunnes auto taas sammuu...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kuullostaa joltain teho-ongelmalta nuo kaiuttimien pätkimiset jos kerta heräävät kun vääntää lisää volaa?
Giulietta 940
Samaa ongelmaa täälläkin kuskin oven diskantin kanssa. Eli volaa lisäämällä herää ja toimii sammutukseen asti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Miten giulietan etujouset vaihdetaan oikeaoppisesti? Purku onnistui ja uusi jousi on iskarissa kiinni. Mutta nyt on vaikeuksia saada iskaripakettia takaisin paikalleen. Kuuluuko se vetää jousipuristimella tarpeeksi kasaan vai onko jokin helpompikin tapa?
Giulietta 940
Eiköhän ne jousihommat pääasiassa tehdä puristaminen kanssa. Ainakin turvallisuuden nimissä.
Madallussarjat sitten erikseen jotka useimmiten menee ilman puristelua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Madallussarjat sitten erikseen jotka useimmiten menee ilman puristelua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Ei oikein meinaa sopia jousipuristimet lokarin sisään, että jousta saisi tarpeeksi kasaan (ainakaan Bilteman puristimella). Ahdasta Olisiko vinkkejä miten ongelman kotikonstein saisi ratkaistua?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Vaihdatutin jakohihnan vasta hankkimaani 1.4 Multiairiin vesipumppuineen ja samalla vaihdatutin uudet öljyt. Noh, seuraavana aamuna ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen kuulosti auto lähinnä Zetorilta. Sammutuksen jälkeen kuitenkin käynnistyi taas normaalisti. Matkalla töihin syttyi kuitenkin moottorin vikavalo ja kehoitus check engine. DNA poistui myös käytöstä. Takaisin korjaamolle, jossa kerrottiin, että oli heidän huolto-ohjeissaan lukenut, että jonkinsortin ECUn resetointi tehtävä tarvittaessa, mutta koska oli käynyt normaalisti operaation jälkeen ja koeajolla, ei tätä oltu tehty. Nyt tehtiin ja sen jälkeen vikavalo sammui ja kaikki toimi normaalisti. Seuraavana päivänä parisataa kilometriä mittariin ongelmitta, mutta seuraavana päivänä taas kylmäkäynnistyksen jälkeen syttyi vikavalo samoin kehoituksin. Jälleen DNA pois päältä. Kävi kuitenkin suht normaalisti mielestäni.
Annoin auton seistä pari päivää ja kun sen jälkeen piti lähteä ajamaan autoa takaisin huoltoon (taas parisataa kilometriä), ei vikavalo enää palanutkaan ja sain taittaa matkan ihan normaalisti. Kävivät sitten korjaamolla vielä kaikki läpi kaiken varalta, avasivat jakopään, tarkistivat ajoitukset yms., eikä mistään löytynyt mitään. Kyseessä ei siis ollut merkkihuolto ja aika lailla tässä kohtaa nostivat kädet pystyyn. Laittoivat lopuksi auton jonkinlaiseen "oppimistilaan", jonka johdosta moottorivalo vilkuttaa (check engineä ei lue) ja start/stop on pois käytöstä, mutta muuten auto toimii mielestäni ihan normaalisti (myös DNA käytössä). Olivat sitä mieltä, että tuon moodin pitäisi mennä itsestään pois päältä jossain kohtaa. Tässä kohtaa tieto vaikutti ehkä hieman enemmän mutu-tuntumalta...
Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa? Jos raaskis laittaa Multiecuscanin, niin varmaan sillä ainakin hoituisi, mutta onko mitään virta-avaimella suoritettavaa on/off-sadetanssia, joka hoitaisi asian?
Multiair-yksikön hajoamista tässä toki pelkäilen, mutta tosiaan toiminta on ollut välillä ihan normaalia ja nyt tuon vilkkumisen ajan niinikään non-stop ihan normaalia, niin voiko kyseessä olla sekään? Tuota traktorimaista käyntiääntä ei ole kuulunut toistamiseen.
Annoin auton seistä pari päivää ja kun sen jälkeen piti lähteä ajamaan autoa takaisin huoltoon (taas parisataa kilometriä), ei vikavalo enää palanutkaan ja sain taittaa matkan ihan normaalisti. Kävivät sitten korjaamolla vielä kaikki läpi kaiken varalta, avasivat jakopään, tarkistivat ajoitukset yms., eikä mistään löytynyt mitään. Kyseessä ei siis ollut merkkihuolto ja aika lailla tässä kohtaa nostivat kädet pystyyn. Laittoivat lopuksi auton jonkinlaiseen "oppimistilaan", jonka johdosta moottorivalo vilkuttaa (check engineä ei lue) ja start/stop on pois käytöstä, mutta muuten auto toimii mielestäni ihan normaalisti (myös DNA käytössä). Olivat sitä mieltä, että tuon moodin pitäisi mennä itsestään pois päältä jossain kohtaa. Tässä kohtaa tieto vaikutti ehkä hieman enemmän mutu-tuntumalta...
Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa? Jos raaskis laittaa Multiecuscanin, niin varmaan sillä ainakin hoituisi, mutta onko mitään virta-avaimella suoritettavaa on/off-sadetanssia, joka hoitaisi asian?
Multiair-yksikön hajoamista tässä toki pelkäilen, mutta tosiaan toiminta on ollut välillä ihan normaalia ja nyt tuon vilkkumisen ajan niinikään non-stop ihan normaalia, niin voiko kyseessä olla sekään? Tuota traktorimaista käyntiääntä ei ole kuulunut toistamiseen.
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Giulietta 940
Tungen tähän samaan syssyyn tämän.
Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta ?
Ajattelin että pahvit pitää varmaan irrottaa ku ei ne muoviset säleiköt ilman väkivaltaa ja muovin palasia lähde irti siitä ovipahvista, jos sinne sais vaikka jotai väliin että se räminä loppuis??
Nopeesti katottuna ku niitä koittaa raottaa niinku siellä olisi joku kehikko takana missä nämä reikämuovit on "kiinni"..
Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta ?
Ajattelin että pahvit pitää varmaan irrottaa ku ei ne muoviset säleiköt ilman väkivaltaa ja muovin palasia lähde irti siitä ovipahvista, jos sinne sais vaikka jotai väliin että se räminä loppuis??
Nopeesti katottuna ku niitä koittaa raottaa niinku siellä olisi joku kehikko takana missä nämä reikämuovit on "kiinni"..
Re: Giulietta 940
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Kiitos! Pitääpä testata. En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...Jarsan kirjoitti:Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
Sent from my E6633 using Tapatalk
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
On häirinny, mutta ei enää. Jokainen ovi on yksilö, joten kannattaa luukuttaa jotain mikä saa ne ritilät pärisemään ja lähteä siitä sitten tilkitsemään paikkoja kunnes ne hiljenee. Omassa projektissa ovia ei tarvinnu purkaa, vaan sain paikat tilkittyä 2mm paksuilla liimattavilla kumityynyillä.Pepee kirjoitti:Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta
-Kaiutinritilän ja oven välistä rakoa voi varovasti kammeta suuremmaksi ja työntää väliin kumityynyn 3-4 kantille. Ylimääräiset saa leikattua varovasti pois, joten lopputulos on ihan siisti ja ritilä ei enää rämise.
-Diskanttiritilä lähtee irti varovasti vääntämällä ja sen taakse voi kans liimata noita kumityynyjä, jotta ritilä asettuu tiiviisti paikalleen. Mulla piti lisäksi kiertää koko ritilä ikkunatiivisteellä, kun kumityynyjen paksuus ei paikoitellen riitä.
-Kelistä riippuen, ovipahvi saattaa rämistä tai resonoida oven runkoa vasten siitä saranapuolelta. Myös sinne väliin voi kammeta nuo kumityynyt, mitkä jää piiloon saranapuolelle.
-Kuskinpuoleinen koelaudan pääty lähtee irti ja siitä näkee koelaudan sisään. Siellä on joku koelaudan muovilepare, joka on käytännössä kiinni koelaudan metallirungossa. Siihen väliin saa myös kammettua kumityynyn, niin tämä lopettaa sen etunurkasta tulevan resonoinnin.
-Lisäksi kuulee usein, että sulakerasian kansi rämisee. Omassa ei ole tätä ominaisuutta, mutta sekin kannattaa kuunnella ja tarvittaessa laittaa joku ikkunatiiviste väliin.
- Liitteet
-
- 3mtm-bumpontm-sjxx05-black.jpg
- (4.64 KiB) Tiedosto ladattu 5306 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Näihin räminöihin ja resonointeihin auttaa kun purkaa pahvit pois ja äänieristää oven. Muutama siivu alubutyyli mattoa oven sisäään ulkopellille ja sitten ovipahvin vuoraus dynalinerilla tai .stp biplastilla. Maksaa jonkin verran, mutta lopputulos on hyvä. Kaiuttimen ympäristöön sopii laittaa myös alubutyylimattoa.matti_vuorio kirjoitti:On häirinny, mutta ei enää. Jokainen ovi on yksilö, joten kannattaa luukuttaa jotain mikä saa ne ritilät pärisemään ja lähteä siitä sitten tilkitsemään paikkoja kunnes ne hiljenee. Omassa projektissa ovia ei tarvinnu purkaa, vaan sain paikat tilkittyä 2mm paksuilla liimattavilla kumityynyillä.Pepee kirjoitti:Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta
-Kaiutinritilän ja oven välistä rakoa voi varovasti kammeta suuremmaksi ja työntää väliin kumityynyn 3-4 kantille. Ylimääräiset saa leikattua varovasti pois, joten lopputulos on ihan siisti ja ritilä ei enää rämise.
-Diskanttiritilä lähtee irti varovasti vääntämällä ja sen taakse voi kans liimata noita kumityynyjä, jotta ritilä asettuu tiiviisti paikalleen. Mulla piti lisäksi kiertää koko ritilä ikkunatiivisteellä, kun kumityynyjen paksuus ei paikoitellen riitä.
-Kelistä riippuen, ovipahvi saattaa rämistä tai resonoida oven runkoa vasten siitä saranapuolelta. Myös sinne väliin voi kammeta nuo kumityynyt, mitkä jää piiloon saranapuolelle.
-Kuskinpuoleinen koelaudan pääty lähtee irti ja siitä näkee koelaudan sisään. Siellä on joku koelaudan muovilepare, joka on käytännössä kiinni koelaudan metallirungossa. Siihen väliin saa myös kammettua kumityynyn, niin tämä lopettaa sen etunurkasta tulevan resonoinnin.
-Lisäksi kuulee usein, että sulakerasian kansi rämisee. Omassa ei ole tätä ominaisuutta, mutta sekin kannattaa kuunnella ja tarvittaessa laittaa joku ikkunatiiviste väliin.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Kerro ihmeessä miten kävi. Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..Hipster kirjoitti:Kiitos! Pitääpä testata. En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...Jarsan kirjoitti:Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
Sent from my E6633 using Tapatalk
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
_Jarsan kirjoitti:
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?
- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
Ainakin nuo ohjeet toimi tismalleen oikein tuon oppimismoodin sammutukseen, eikä käynnistyksen jälkeen ilmennyt vielä ongelmia ensimmäisen 30 kilometrin matkalla. Tarkkaillaan tilannetta ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen...
Sent from my E6633 using Tapatalk
Viimeksi muokannut Hipster, 14 Kesä 2017, 07:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Giulietta 940
Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa.Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu._rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
- Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Liekö Giulietasta menossa kaksoismassavauhtipyörä, kytkin vaiko kenties molemmat? Erityisesti pienillä vaihteilla 1-2-3 kiihdyttäessä kuuluu välillä outo klank-klank ääni metallisen kahinan säestämänä, joka ei aina, mutta toistuvasti tuntuu ihan polkimissa asti töksähdyksenä. Kun kytkimen painaa pohjaan ylimääräiset äänet häviävät ja taas toisaalta vaihteen ollessa vapaalla ja kytkimen ns. tuntumassa kuuluu pärinää / räpätystä. Vakionopeudensäätimen kanssa edetessä meno tuntuu paikoin vähän nykivältä.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?nikovirtala kirjoitti:Liekö Giulietasta menossa kaksoismassavauhtipyörä, kytkin vaiko kenties molemmat? Erityisesti pienillä vaihteilla 1-2-3 kiihdyttäessä kuuluu välillä outo klank-klank ääni metallisen kahinan säestämänä, joka ei aina, mutta toistuvasti tuntuu ihan polkimissa asti töksähdyksenä. Kun kytkimen painaa pohjaan ylimääräiset äänet häviävät ja taas toisaalta vaihteen ollessa vapaalla ja kytkimen ns. tuntumassa kuuluu pärinää / räpätystä. Vakionopeudensäätimen kanssa edetessä meno tuntuu paikoin vähän nykivältä.
- Kari
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
- Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Toivon todella ettei ole vaihdelaatikko .. vajaa 160000 tuolla on nyt menty.vapsu kirjoitti:Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Niin, itsellä edellisessä 159:ssä meni kytkin vauhtipyörineen vaihtoon 180.000 km kohdilla, oireena oli ainoastaan luistaminen kun kierrokset nousi yli 2000 . Ei mitään kolinoita tai nykimisiä. Aiheuttajakin on tiedossa .... 18 v poikani joka kokeili muutaman liikennevalolähdön :=) tuoreen kortin innolla.nikovirtala kirjoitti:Toivon todella ettei ole vaihdelaatikko .. vajaa 160000 tuolla on nyt menty.vapsu kirjoitti:Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?
Tyttärellä - 12 Giulietta, johon just tehtiin huolto, ajettu 70.000 km ja suositeltiin vaihteistoöljyjen vaihtoa, kun noissa kait saattaa olla jotain moskaa.
Paremmin tietävät voivat korjata, mutta kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt, jos vaikka auttais.
- Kari
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
- Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Autolle on jo varattu 'huolto' ensi maanantaiksi, saavat antaa sitten tuomionsa, henkisesti olen jo varautunut kytkin/vauhtipyörä remonttiin. Jos sellaiseksi menee niin aivan varmasti vaihdatan samalla vaivalla laatikkoon öljyt, tiivisteet yms. , se kun ei ole paljoa lisää tuohon konkurssiin.vapsu kirjoitti:Niin, itsellä edellisessä 159:ssä meni kytkin vauhtipyörineen vaihtoon 180.000 km kohdilla, oireena oli ainoastaan luistaminen kun kierrokset nousi yli 2000 . Ei mitään kolinoita tai nykimisiä. Aiheuttajakin on tiedossa .... 18 v poikani joka kokeili muutaman liikennevalolähdön :=) tuoreen kortin innolla.
Tyttärellä - 12 Giulietta, johon just tehtiin huolto, ajettu 70.000 km ja suositeltiin vaihteistoöljyjen vaihtoa, kun noissa kait saattaa olla jotain moskaa.
Paremmin tietävät voivat korjata, mutta kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt, jos vaikka auttais.
Luistava kytkin näkyy varmaan aika selvästi myös polttoaineen kulutuksessa? Nyt kun tarkistin, niin viimeisimmällä tankillisella ainetta on mennyt n. 0.4 litraa pitkäaikaista keskiarvoa enemmän, vaikka ajo / reitit olleet ihan samoja (koti-toimisto-koti) kuin yleensäkin. Täytyypä seurailla tuotakin tarkemmin.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Jarsan kirjoitti:Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa.Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu._rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
Koodit:
P0300
P0302
P1062
Koodit luettiin Auto Milanossa.
Viimeksi muokannut _rico, 14 Kesä 2017, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Ei innostuta ennen aikojaan, mutta ainakin eilisten starttien ja tämän aamuisen jälkeen ei vikavaloja ole syttynyt vielä uudelleen ja toiminta normaalia. Tosiaan ne vikakoodit, mitä korjaamon nimenomaan yleistesteri antoi tuolloin ennen parametrien nollausta huollonjälkeisenä päivänä olivat:Jarsan kirjoitti:Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa.Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu._rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
P2299 Unknown fault code
P0301 Sytytys sylinter 1 virheellinen, katkonainen
P0300 Sytytyshäiriö, katkonainen
P1061 Sylinteri 1 UniAir-käyttölaitteen sähköventtiilin signaali, katkonainen