Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jotain samanlaisia vihjeitä mäkin löysin. Mitenkäs ilmalukot / kuplat systeemissä, jotain hyvää vinkkiä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eipä TS ole vaikea ilmata.
Kone käyntin ja katsot paisarin paluulinjasta, kiertääkö neste - sen kun näkee ihan suoraan siitä, jos paisari ei ihan kauhean ryytysen näkönen ole.
Tietty jos ennakoida haluaa, ni vesiletkuja rutistelee ennen koneen käyttöä. Sen kyllä kuulee ja tuntee, kun alkaa olla nesteitä letkuissa.
Paisari täyteen, korkki paikallensa (jotta tulee myös painetta ja saadaan se löysäksi jääny vesiliitos aukeemaan ), kone käyntiin ja sit vaan kattoo, et pinta pysyy hyvänä. Tietty jos syylarit ja kaikki on melkolailla tyhjiä, helpompi on aluks jättää korkki auki ja täyttää säiliötä sitä mukaa kun tyhjenee - ainakin omasta mielestäni.
Kone käyntin ja katsot paisarin paluulinjasta, kiertääkö neste - sen kun näkee ihan suoraan siitä, jos paisari ei ihan kauhean ryytysen näkönen ole.
Tietty jos ennakoida haluaa, ni vesiletkuja rutistelee ennen koneen käyttöä. Sen kyllä kuulee ja tuntee, kun alkaa olla nesteitä letkuissa.
Paisari täyteen, korkki paikallensa (jotta tulee myös painetta ja saadaan se löysäksi jääny vesiliitos aukeemaan ), kone käyntiin ja sit vaan kattoo, et pinta pysyy hyvänä. Tietty jos syylarit ja kaikki on melkolailla tyhjiä, helpompi on aluks jättää korkki auki ja täyttää säiliötä sitä mukaa kun tyhjenee - ainakin omasta mielestäni.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Juu, paisuntasäiliöön nestettä vähintään MAX-merkkiin,korkki auki. Hytistä lämppärinuppi niin että kiertää myös kennossa.
Auto käyntiin ja seurailet nesteen pintaa. Kun termari aukeaa, niin silloin viimeistään laskee. Jos lämppäristä tulee tyhjäkäynnillä kuumaa ja jäähdyttäjän molemmat letkut on kuumat niin homma ok.
Noin ainakin itse tein.
Juu, ja nesteet poistin alavesiletkun kautta. Pariin kertaan huuhtelin ennen uusia nesteitä.
Auto käyntiin ja seurailet nesteen pintaa. Kun termari aukeaa, niin silloin viimeistään laskee. Jos lämppäristä tulee tyhjäkäynnillä kuumaa ja jäähdyttäjän molemmat letkut on kuumat niin homma ok.
Noin ainakin itse tein.
Juu, ja nesteet poistin alavesiletkun kautta. Pariin kertaan huuhtelin ennen uusia nesteitä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mä olen muuten tuota sisäkiertoa miettinyt, että sillähän ei ole mitään merkitystä onko lämpöä kabiiniin vai ei - paitsi tietysti se, että jos sinne ei lämpöä tule, ei neste myöskään kierrä... Kun ei ole hanaa, vaan jatkuva kierto?
Mutta joo, kyllähän mullakin ollut nupit kaakossa, nyt kun muistelee. Niin se aika kultaa muistot.
Mutta joo, kyllähän mullakin ollut nupit kaakossa, nyt kun muistelee. Niin se aika kultaa muistot.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kiitoksia raadille! Jumpataan nuokin nyt jollain aika-akselilla.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Täytyy sanoa että ainakin GT:ssä korkeussäätömoottorin vaihto tod.simppeli homma. Meni 10 min koko hommassa. Ihmettelen motonetin varaosaluettelon kommenttia "erittäin vaikea vaihtaa".? Onko sitten 147ssa jotekin vaikea?
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ovatkohan nämä 147 Alfat yhtä innokkaita keskimäärin ruostumaan kuin 156t? Mites noissa 1.6 koneissa onko niissä hihnojen lisäksi jotain ihmeempiä probleemia? Kestääköhän ne kilometrejä kuinka? Jotenkin siinä käsityksessä että Bussot menisi vähän pitempiä matkoja kuin nuo tessut. Liekö olen ihan ulapalla moisen arvion kanssa
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Oman kokemuksen perusteella vähempiruosteisia. 1.6:ssa ei mitään kummosta, kunhan muistaa hihnan vaihtaa. Muutamia venttiilirikkoja ollut foorumilla, mutta nekin taisi olla 105hv mallissa.
Ts koneissa kytkimen työsylkkä laatikon sisällä ja se kyllä aiheuttaa päänvaivaa, jos hajoaa.
Todella kiva auto kyllä ajaa ja tilaakin yllättävän paljon tollaiseksi kärpäsautoksi! Tosin en näe mitään syytä ottaa 1.6 vs 2.0
Ts koneissa kytkimen työsylkkä laatikon sisällä ja se kyllä aiheuttaa päänvaivaa, jos hajoaa.
Todella kiva auto kyllä ajaa ja tilaakin yllättävän paljon tollaiseksi kärpäsautoksi! Tosin en näe mitään syytä ottaa 1.6 vs 2.0
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Taloudellisuuden takia lähinnä 1.6 plus että hyvän oloinen yksilö tuntuisi olevan tarjolla tuolla moottorilla. En tiedä sitten kuinka paljon eroa kulutuksella 2 litraiseen.. Vähän tilavampi ja käytännöllisempi sais ehkä se toinen auto olla kuin 156 sedan. Kait tässä pikkuhiljaa täytyisi jotain päätöksiä tehdä sen toisen autonhankinnan suhteen
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei taida käytännön eroa juuri olla kulutuksessa. Aika janoisa tuntuu 1.6tessukin olevan kaupunkiajossa.
147aan sai taakse 1 x korokeistuimen, 1 x selkämenosuuntaanistuimen ja 1 x naamamenosuuntaanistuimen Takakonttiin mahtuu vähän purkamalla ihan kohtuullisia rattaitakin. Ei se kyllä mikään farkku ole, mutta yllättävän näppärä!
147aan sai taakse 1 x korokeistuimen, 1 x selkämenosuuntaanistuimen ja 1 x naamamenosuuntaanistuimen Takakonttiin mahtuu vähän purkamalla ihan kohtuullisia rattaitakin. Ei se kyllä mikään farkku ole, mutta yllättävän näppärä!
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kyllä tolle 2.0:n tuntuu bensa maistuvan. Oli lähellä ettei toi bensa rosvo vaihtunu 4.2 v8 automaattiin
Hyvähän 147 ajolleen. Päiväälleen tuli nykästyä 850km ja selkä tykkäs paljon enemmän kuin 166:n sähkösestä nahkajakkarasta samalla matkalla
Onkos tuolla lattiamaton alla minkänlaiset eristeet, saisiko paranneltua rengasmelulta?
Hyvähän 147 ajolleen. Päiväälleen tuli nykästyä 850km ja selkä tykkäs paljon enemmän kuin 166:n sähkösestä nahkajakkarasta samalla matkalla
Onkos tuolla lattiamaton alla minkänlaiset eristeet, saisiko paranneltua rengasmelulta?
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Huhti 2017, 18:58
- Car(s): ex. 147 2,0 Twinspark black distinctive
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko 147 pohjapanssaria alumiinisena jossain edullisesti?
Tai sitten mistä saa muovisen edukkaasti?
2005 facelift on se jonne tarvitaan ehjä pohjalevy koneen alle.
Tai sitten mistä saa muovisen edukkaasti?
2005 facelift on se jonne tarvitaan ehjä pohjalevy koneen alle.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hei vaan! On tossa 147 2.0 TS harkinnan alla. Onko mallissa mitään omia juttuja mitä kannattaa tarkkailla ja katella ostohetkellä? Facelift malli olisi omaan silmään?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ruoste, remmi, yleiset huollot ja perus alustan kolinat. Aikalailla samat kohteet kuin 156:ssa kannattaa katsoa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
^^ ummistat silmät keulankohalla ja käyt hakee ton -04:n
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ite kyl tykkään, mitä ny vähä pikkuvikoja mut ei mitää ihmeellistä.
Viimeksi muokannut Gorilla, 15 Joulu 2019, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tyhmä kysymys mutta kysytään kuitenkin... Kaikki vanhan ja facelift 147 eroavaisuudet?
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
...... niiku siis teknillisesti. Ulko ja sisäpuolen näkee silmällä
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 02 Maalis 2016, 09:23
- Car(s): 147 alfa ja punto 75sx
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikähän vaivaa meidän 147 kun tulee koodit p0141 p0443. uudet alkuperäiset lambdat on laitettu, kaikki puolat on vaihdettu katti on vaihdettu. Alkaa loppuun ideat tuon kanssa. Kone käy hyvin ja vetää hyvin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
koodi p0141 lambda anturi lohko1 anturi 2 koodi p0443 polttonestehöyryjen regerointiventtiili.Late-lammas kirjoitti:Mikähän vaivaa meidän 147 kun tulee koodit p0141 p0443. uudet alkuperäiset lambdat on laitettu, kaikki puolat on vaihdettu katti on vaihdettu. Alkaa loppuun ideat tuon kanssa. Kone käy hyvin ja vetää hyvin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ilmamassamittarivika voi aiheuttaa vaikka mitä koodeja.Harrikka kirjoitti:koodi p0141 lambda anturi lohko1 anturi 2 koodi p0443 polttonestehöyryjen regerointiventtiili.Late-lammas kirjoitti:Mikähän vaivaa meidän 147 kun tulee koodit p0141 p0443. uudet alkuperäiset lambdat on laitettu, kaikki puolat on vaihdettu katti on vaihdettu. Alkaa loppuun ideat tuon kanssa. Kone käy hyvin ja vetää hyvin.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Minkälainen homma mahtaisi olla alkuperäisen vakionopeussäätimen asennus, tarvikesäätimiäkin tietysti voisi harkita.
Onko joku foorumilainen asentanut itse vakkaria 147:aan?
Onko joku foorumilainen asentanut itse vakkaria 147:aan?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko muilla ollut mittariston ledinäytöissä sellaista hassua ominaisuutta, että näyttöjen tekstit vilkkuu säännöllisessä rytmissä kun kone on käynnissä, mutta eivät vilku, kun virrat on päällä koneen ollessa pysähdyksissä.
Eipä tuosta erityistä haittaa ole, kun vilkkuminen on sen verran hidasta, että pystyy lukemaan näytöiltä.
Hyllyssä kun sattuu olemaan täydellinen mittaristo tähän 147:aan niin ajattelin paranisiko vika vaihtamalla mittariston?
Joku ohjainpiiri tms oikuttelee, liitinvika tuntuisi erikoiselta, kun vilkkuminen on ihan kellontarkkaa eikä satunnaista välkkymistä.
Eipä tuosta erityistä haittaa ole, kun vilkkuminen on sen verran hidasta, että pystyy lukemaan näytöiltä.
Hyllyssä kun sattuu olemaan täydellinen mittaristo tähän 147:aan niin ajattelin paranisiko vika vaihtamalla mittariston?
Joku ohjainpiiri tms oikuttelee, liitinvika tuntuisi erikoiselta, kun vilkkuminen on ihan kellontarkkaa eikä satunnaista välkkymistä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vakionopeudensäätimen saa asentamalla alkuperäisen vakionopeussäätimenviiksen.
Liitin pitäisi olla valmiina, loven joutuu rattiakselin muoviin tekemään.
Minulta löytyy ylimääräinen viiksipaketti, missä on yhdellä ruuvilla kiinni vakionopeudensäätimenviiksi.
Liitin pitäisi olla valmiina, loven joutuu rattiakselin muoviin tekemään.
Minulta löytyy ylimääräinen viiksipaketti, missä on yhdellä ruuvilla kiinni vakionopeudensäätimenviiksi.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei välky mittaristo 147:ssa. 166:ssa välkky joka n. 15:ta sekunnin tahdilla. Maattovikaa oisin veikannu syylliseksi.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eli vakkari toimii täysin elektronisesti eikä vaadi mitään mekaanista tai muuta lisälaitetta?tobby kirjoitti:Vakionopeudensäätimen saa asentamalla alkuperäisen vakionopeussäätimenviiksen.
Liitin pitäisi olla valmiina, loven joutuu rattiakselin muoviin tekemään.
Vanhemmissa vakkareissa kun oli sellainen säätölaite, joka vaikuttaa kaasuvivustoon.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Saisikohan tuon selville vikakoodeista lukemalla? Ei vaan ole nyt sopivaa laitetta, obd-liittimeen tuleva piuha on, mutta vaatii pc:n ja softan. Bluetooth tai wifimokkulan voisi hankkia jossain vaiheessa.JVTL kirjoitti:Ei välky mittaristo 147:ssa. 166:ssa välkky joka n. 15:ta sekunnin tahdilla. Maattovikaa oisin veikannu syylliseksi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vakkari toimii sähköisesti
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eikö vaadi softan päivitystä, jos vakkari lisätään, vai alkaako toimia plug-play tyylisestitobby kirjoitti:Vakkari toimii sähköisesti
Kuullostaa liian helpolta
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Kysymyksiä alfa 147
Pitäisi toimia plug & play
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kysymyksiä alfa 147
Pitää testata kun mullakin saattaa löytyä yksi vakkarin sisältävä viiksi, tosin tarkoitettu 156:een, eli ei ehkä ole yhteensopivatobby kirjoitti:Pitäisi toimia plug & play
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onkos näissä fiiattien soppakauhasta peruja tuo vaihdekepin löysyys. N.3cm tyhjä liike joka suuntaa vai auttaisko muovihäkkyrän vaihto missä keppi kiinne?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ymmärtääkseni (ei faktatietoa tai kokemusta) 156:ssa on sama rakenne. Ainakin ehjänä ollessaan 156:n keppi on oikein tarkka ja mukava käsitellä.
Onko puslat kuluneet laatikon puolelta? Se aiheuttaa vaijereille täyslöysää liikettä jonniiverran - toinen on tietysti, jos kepin alapuoleinen muovihäkkyrä on saanut osumaa tai kulunut. Taitaa siinäkin päässä olla pusla ja puslathan kuluu aikojen saatossa...
Kokemusta 2.0TS '99, 1.8TS '02 ja 2.4JTD '01 156:sta, joissa jokaisessa erilainen vaihteensiirtotuntuma (1.8 oli ylivoimaisesti paras, mutta myöskin vähiten ajettu). Siinä ei ollut kuin ehkä sen sentin verta väljää kaiken kaikkiaan ja toimi tosi jämäkästi.
Onko puslat kuluneet laatikon puolelta? Se aiheuttaa vaijereille täyslöysää liikettä jonniiverran - toinen on tietysti, jos kepin alapuoleinen muovihäkkyrä on saanut osumaa tai kulunut. Taitaa siinäkin päässä olla pusla ja puslathan kuluu aikojen saatossa...
Kokemusta 2.0TS '99, 1.8TS '02 ja 2.4JTD '01 156:sta, joissa jokaisessa erilainen vaihteensiirtotuntuma (1.8 oli ylivoimaisesti paras, mutta myöskin vähiten ajettu). Siinä ei ollut kuin ehkä sen sentin verta väljää kaiken kaikkiaan ja toimi tosi jämäkästi.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
164:ssa ei tunnu löysää olevan yhtää vaikka ajettu melkein 3* enemmän.
Pystysuunassa tuntuu klappia olevan myös kepissä. Jos sen häkkyrän vaihtas, samalla melkein pitäis ne vaijeritkin sitten.
Pystysuunassa tuntuu klappia olevan myös kepissä. Jos sen häkkyrän vaihtas, samalla melkein pitäis ne vaijeritkin sitten.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kepin alaniveleen saa korjaussarjan. Vaihto ei ole ihan pikkujuttu, joten melkein kannattaa vaijeritkin uusia samalla.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Omassa 147:ssa kuskin puolen pyyhkijän akseli päättyi tänään outoon asentoon, niin että matka sateessa ei voinut jatka. Onko tämä yleinen ongelma? Miten siitä korjataan? Onko varaosat saatavilla muuten kuin purkuautoista?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jos vain toinen pyyhkijänvarsi ei liiku ja toinen liikkuisi moitteetta (ellei osuisi toiseen), otetaan ensimmäisenä syyniin pyyhkijänvarren ja koneiston välinen boori. Käytännössä siis avataan pyyhinvarren alkupäästä löytyvä mutteri, nostetaan varsi irti ja tutkitaan, ovatko sekä varren että sitä pyörittävän akselin boorit kunnossa.
Jos varren boorit ovat entiset, on helppoa pujottaa ehjä varsi paikoilleen (kunhan sellaisen löytää - marmorilta voi kysellä, tarvikkeena tuskin tarjolla kun ei niitä juuri hajoa). Jos taas koneiston boorit ovat entiset, on koneiston vaihto karvan verran ikävämpi operaatio, mutta eiköhän sekin ihan ihmisen tehtävissä ole. Hätätilanteissa ja/tai loppua kohden tikittäviin autoihoin noita on vedetty myös ronskisti kiinni kierreliimalla tms tökötillä ja tömäyttämällä se akselipään mutteri ns. riittävän tiukkaan - tämä vaan voi olla ikävä, jos sen varren joutuu vielä irrottelemaan, joten harkitsematta ei välttämättä kannata, etenkään jos on ajatuksena korjata vika myös oikeasti.
Jos varren boorit ovat entiset, on helppoa pujottaa ehjä varsi paikoilleen (kunhan sellaisen löytää - marmorilta voi kysellä, tarvikkeena tuskin tarjolla kun ei niitä juuri hajoa). Jos taas koneiston boorit ovat entiset, on koneiston vaihto karvan verran ikävämpi operaatio, mutta eiköhän sekin ihan ihmisen tehtävissä ole. Hätätilanteissa ja/tai loppua kohden tikittäviin autoihoin noita on vedetty myös ronskisti kiinni kierreliimalla tms tökötillä ja tömäyttämällä se akselipään mutteri ns. riittävän tiukkaan - tämä vaan voi olla ikävä, jos sen varren joutuu vielä irrottelemaan, joten harkitsematta ei välttämättä kannata, etenkään jos on ajatuksena korjata vika myös oikeasti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Akseli on mennyt "sisään", mutta molemmat pyyhkijän varret liikuvat edelleen
onko ketään pk-seudulla purkuauto?
onko ketään pk-seudulla purkuauto?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onnistuuko 147:n etu ylätukivarren vaihto ilman jousipuristinta?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onnistuu
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kysymyksiä alfa 147
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml kummalla tavalla olis helpompi? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Kysymyksiä alfa 147
^alfaworkshop
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tuolla Alfaworksopin tavalla olen itse vaihtanut, niin ei tarvitse pyöräkotelossa ährätä tai välittää tukivarren pitkän pultin asennosta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tuli pojalle ostettua 147 2.0 TS ekaksi autoksi. Ostaessa oli jo selvää, että kolmospytyn kanssa ongelmia. Antoi P0303 vikakoodia ja kävi tosi epätasaisesti. Myyjä oli vaihtanut puolan ja tulpat mutta vika ei niillä korjaantunut. Tänään mittasin puristuspaineet ja selvisi että kolmospytyssä paineet jotakuinkin nollassa. Muissa sylintereissä 11-12bar. Osaakos joku arvata onko vika venttiileissä vai männänrenkaissa? Ei taida selvitä kuin avaamalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eipä se vika ilman avaamista löydy.
Voi olla myös kansipahvissa, riippuen ihan mitä tuolle on tehty...
Voi olla myös kansipahvissa, riippuen ihan mitä tuolle on tehty...
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Muutama tapaus näissä ollut, että pakovenat rikki. Hattu pois, niin selvinnee! Toivotaan, ettei männässä ole reikää.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tänä viikonloppuna ihan vastaavaan Tessuun vaihdettiin kone kun oli juurikin männässä reikä. Ja kannesta puuttui venttiili joka mäntään oli sen reiän ilmeisesti tehnyt
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tulpan reikään adapteri ja paineilmaa sisään, voi suhinoista jotain päätellä ilman kannen irrotustakin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Totta. Avatahan se täytyy. Pahus kun on oma talli täynnä toista projektia niin ei pääse sinne tutkimaan asiaa. Pitäis löytää joku halpa korjaaja tälle. Onko ehdotuksia jostain Tikkurilan lähettyviltä?Aquatica kirjoitti:Eipä se vika ilman avaamista löydy.
Voi olla myös kansipahvissa, riippuen ihan mitä tuolle on tehty...