Roadkill kirjoitti:159 polttaa jatkuvasti sulakkeita F49 ja F50. Eli sytyttää bägivalon. Sulakkeiden vaihdon jälkeen hetki ajoa ja taas sama juttu. Auto Milano oli haluton tarttumaan haasteeseen, kehotti vaihtamaan 7,5 ampeerisen 10 ampeeriin. Sama juttu.
Auto on sähkölaitteiltaan originale. Tupakansytyttimessä ei ole kolikkoa tms. Takakilven valolle vielä johto on jostain poikki ja edellinen omistaja on rosvonnut virran toisesta kilvenvalosta. Voisiko siinä olla syypää sulakkeen palamisiin? Lueskelin jostain, että johtosarjan viat voisivat vaikuttaa noin?
Kulkine pitäisi piakkoin katsastaa, joten asia on ikävän akuutti. Kuulen mielelläni kaikki ideat.
Nopeasti katsottuna näytti sulakkeen F49 perässä olevan turvatyynypurkin lisäksi parkkitutkat, penkinlämppärit ja mahd. pissapoika. Niistä voisi lähetä tarkkailemaan, palaako sulake noita toimintoja käyettäessä tai toimiiko ko. toiminnot ylipäätään?
Turvatyynyjen ohjainlaitteen voisi tarkastaa ulkoisesti, ettei ole lämppärin kenno vuotanut päälle.
Roadkill kirjoitti:159 polttaa jatkuvasti sulakkeita F49 ja F50.
Takakilven valolle vielä johto on jostain poikki ja edellinen omistaja on rosvonnut virran toisesta kilvenvalosta. Voisiko siinä olla syypää sulakkeen palamisiin? Lueskelin jostain, että johtosarjan viat voisivat vaikuttaa noin?
Nopeasti katsottuna näytti sulakkeen F49 perässä olevan turvatyynypurkin lisäksi parkkitutkat, penkinlämppärit ja mahd. pissapoika. Niistä voisi lähetä tarkkailemaan, palaako sulake noita toimintoja käyettäessä tai toimiiko ko. toiminnot ylipäätään?
Roadkill kirjoitti:Kiitos veljet näistä ^ ja ^^. Tutkailen (tutkaa ei kyllä ole) ja raportoin jahka on kerrottavaa.
Parkkitutkan johdot on, vaikka ei tutkia olisikaan. Olisiko valolle otettu rosvous parkkitutkan piuhasta?
Entinen työkaveri aina mainitsi; Siellä on vikaa, mistä on viimeksi korjattu.
Viime viikonloppuna lävähti airbagin valo 159:iin päälle. (Jälleen kerran Alfa teki sen, että alkoi temppuilemaan just kun on jotain VAG-ihmisiä kyydissä!)
En ehtinyt asiaan silloin perehtyä ja alkuviikon vaimo ajeli autolla, joten unohdin koko asian. Eilen illalla sitten hämärässä ajellessani huomasin, että ratin napit ei toimi, eikä katossakaan olevissa napeissa pala taustavalo. -> Pikainen tsekkaus sulakerasiaan ja kas kummaa: F49 oli kärähtänyt. Vaihdoin sulakkeen ja kaikki alkoi pelaamaan. Muutaman sekunnin tyhjäkäynnillä pyörittyään myös airbagin valo sammui, vaikka olin jo kaivelemassa OBD-vermeitä esille.
Eli tarinan opetus: Jos airbag valo syttyy F49:n palamisen takia, niin valoa ei tarvitse kuitata pois, vaan häipyy itsekseen. Toivotaan nyt, ettei ala polttelemaan kyseistä sulaketta kovin tiheään...