JTS koneena?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

JTS koneena?

Viesti Kirjoittaja late04 »

Onkos noissa tyyppivikoja, millaisia kokemuksia? Onko hihnanongelmia ollut, entä hihnanvaihdon työläys?

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Ei oo sit kellään JTS:ää.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mulla on! Ihan hyvä käyttökone, ei siinä mitään. Vääntöä löytyy hyvin, keskikierroksilla jopa enemmän kuin 2.5 V6 24V:ssä. Tosin yläkierroksilla ei enää löydy läheskään vastaavaa potkua. Vääntökäyrä tekeekin koneesta vähän enemmän "dieselmäisen" kuin 2.0TS, joka herää selkeämmin henkiin yläkierroksilla. Kantta ja JTS ruiskutsydeemiä lukuunottamatta koneen pitäisi kuitenkin olla sama kuin TS:n eli samat jakohihnariskit siinä lienee. Tosin ihmettelen että varaosa CD väittää ettei JTS:ssä ja TS:ssä ole samaa jakohihnaa :crazyeyes: . Omallani on nyt ajettu 50tkm eikä mitään vikaa ole ilmennyt.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla on ollut kaksi JTS:ää, ei ongelmia ajetun noin 70 000 km aikana.

Tyyppivikana taitaa olla ihan ensimmäisissä tehoerot, eli osassa JTS koneista ei löydy ilmoitettua määrää hevosia. Muistaakseni ero saattaisi olla 10-20 hepoa.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mistä vuosimalleista näissä vajaatehoisissa on kyse? Onko näissä muuten ajonvakautus vakiona vm. -03?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Vajaatehoiset on tietääkseni kaikki 02:sia, vaikken kyllä omaa 03:stakaan ole dynolla käyttänyt. Ajonvakautus + ASR + EBD on vakiona mielestäni kaikissa JTS-koneisissa, ainakin 03:stä löytyy.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

156:set tietty ei makaa niin kauaa varastoissa kuin esim. aikoinaan 75:set joissa oli rek.vuosi vaikka 1990 niin tehtaalta oli lähtenyt jo 88. :wink: Mutta varmaan kannattaa tarkistaa runkonumeron mukaan varsinkin jos on alkuvuodesta otettu käyttöön.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: JTS koneena?

Viesti Kirjoittaja MKT »

late04 kirjoitti:Onkos noissa tyyppivikoja, millaisia kokemuksia? Onko hihnanongelmia ollut, entä hihnanvaihdon työläys?
80 tkm takana, auto on ensimmäisiä maahantulleita. Koneen luonne on hyvä, lukuunottamatta hieman epätasaista vetoa parintuhannen kierroksen kohdalla. Vääntöä normaaliajotilanteissa on paljon, ei uskoisi vapaastihengittäväksi, korkeaviritteiseksi kaksilitraiseksi. Kierroksilla liikkuu kivasti, en tiedä onko luvatut 165 hp tallella mutta kyllä sillä ehtii.

Lastentauteja oli paljon, suurin osa vikakoodeista ja käyntihäiriöistä johtui kai lambda-antureiden liittimen väärästä paikasta. Siirron jälkeen ei ole tullut vikakoodeja. Kaasuläppäsysteemi on vaihdettu kerran ja jakopään äänen vuoksi DA vaihtoi sen jo 50 tkm:n kohdalla. Kampiakselin stefa petti melkein tuoreeltaan (tietty vaihdelaatikon päästä...).

Uudemmissa JTS:ssä veto tuntuu olevan tasaisempaa alakierroksilla ja kone tuntuu muutoinkin valmiimmalta kokonaisuudelta. Hyvä voimalaitos tämä 02-mallinenkin on.

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

63 tkm takana vm. 02 JTS SW:llä. Hyvin on pelannut lukuunottamatta muutamaa pientä juttua.

Kerran on ilmennyt tyhjäkäyntiongelma, kierrokset eivät suostuneet laskemaan 2000:n alapuolelle. Homma hoitui softan nollauksella ja lambda-anturin paikan siirtämisellä, alkuperäisellä paikallaan on kuulemma liian alttiina koneen värinöille ja voi aiheuttaa kosketushäiriöitä.

Lisäksi on jouduttu vaihtamaan oik. takaikkunan sähkömoottori sekä vas. takaoven keskuslukitus on korjattu.

JTS on erinomainen kone arkikäyttöön, vääntävä ja kohtuullisen taloudellinen.

Voisin hyvinkin ottaa myös seuraavan pelin JTS myllyllä mutta kilometrejä tulee nykyisin sen verran paljon että taidan tilata piakkoin 156 SW JTD:n kun niitä vihdoin Suomestakin saa.

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

Saimaannorppa kirjoitti:JTS on erinomainen kone arkikäyttöön, vääntävä ja kohtuullisen taloudellinen.
En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
156 JTS SW '04

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?

.sc

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kulutuksen nousua en missään tapauksessa allekirjoita omalta osaltani, kulutus sama tai hieman alle. Faktoja ei enää ole mutta ekan JTS:n kanssa vertailin sekä ajotietokoneen lukemia että käsin.

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

En osaa sanoa kulutuksesta verraten 2.0 TS:ään kun ei moisesta ole kokemusta.

JTS:n keskikulutus mulla on pyörinyt tuolla 8,5 l/100 km hujakoilla. Eli sanoisin että kohtuullista.

Ajotietokone valehtelee aika rajusti, noin litran verran väittää vievän vähemmän kuin todellisuudessa.

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

senor_cit kirjoitti:
julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?

.sc
Ihan perinteiseen laskemiseen, ajotietokone nyt näyttää mitä sattuu.
156 JTS SW '04

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Mikäs noissa JTS koneissa on tehtaan suosittama hihnan vaihtoväli?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Sama kuin muissakin eli 60tkm

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Onko muuten kukaan kuullut että hihna olisi mennyt JTS:stä ? Periaatteessa tekniikka lienee sama, mutta mun korviin ei ole tullut yhtään JTS:n hihna katkeamista ?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Pitäiskö yrittää säästää ja tähdätä kylmästi 100tkm:iin :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

julia kirjoitti:
senor_cit kirjoitti:
julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?

.sc
Ihan perinteiseen laskemiseen, ajotietokone nyt näyttää mitä sattuu.
Tasan samaa mieltä!!! Mittasin ensimmäistä kertaa ja pettymys oli suuri kun huomasin täsmälleen saman ilmiön. JTS kuluttaa ajossani 2 litraa enemmän kuin TS, joka lisäksi kulki huomattavasti paremmin. Huipuissa on 15kmh ero TS:n eduksi. Ja minä kun vaihdoin osaksi säästääkseni polttoainekuluissa :evil:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

alfista kirjoitti: JTS kuluttaa ajossani 2 litraa enemmän kuin TS, joka lisäksi kulki huomattavasti paremmin. Huipuissa on 15kmh ero TS:n eduksi.
Onkohan autosi ehjä? Kyllä ainakin minä tunsin selvän eron isäni entisen TS:n ja nykyisen JTS:n välillä - jälkimmäinen tuntuu huomattavasti ripeämmältä. Vai johtuukohan fiilis vain muhkeammasta alaväännöstä, en tiedä. Huippuja en ole testannut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No sitähän minä tässä ajattelin myös. Yritän kerätä Suomalaiseen tyyliin riittävän adrealiiniannoksen ennen kuin soittelen deltaan. Takuuta 3kk jäljellä.

Vastaa Viestiin