Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Siinä viralliset tekstit:
P2299, Brake Pedal Position/Accelerator Pedal Position Incompatible
P0301, Cylinder 1 Misfire Detected
P0300, Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P1061, Cyl. 1 UniAir actuation electroval. signal
P2299, Brake Pedal Position/Accelerator Pedal Position Incompatible
P0301, Cylinder 1 Misfire Detected
P0300, Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P1061, Cyl. 1 UniAir actuation electroval. signal
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Hipster kirjoitti:Ei innostuta ennen aikojaan, mutta ainakin eilisten starttien ja tämän aamuisen jälkeen ei vikavaloja ole syttynyt vielä uudelleen ja toiminta normaalia. Tosiaan ne vikakoodit, mitä korjaamon nimenomaan yleistesteri antoi tuolloin ennen parametrien nollausta huollonjälkeisenä päivänä olivat:Jarsan kirjoitti:Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa.Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu._rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
P2299 Unknown fault code
P0301 Sytytys sylinter 1 virheellinen, katkonainen
P0300 Sytytyshäiriö, katkonainen
P1061 Sylinteri 1 UniAir-käyttölaitteen sähköventtiilin signaali, katkonainen
Melkein samat koodit. Sulla viittaa ykkös pyttyyn ja mulla kakkoseen
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Sulla alkoi siis niinikään öljynvaihdon jälkeen nämä ongelmat? Jatkuuko ne edelleen? Tiedätkö, tehtiinkö sulle tuota "Phonic wheel" -opetusta vaihdon jälkeen? Itsellä nyt jo huikeat kaksi aamua takana tuon jälkeen ilman ongelmia Kop kop..._rico kirjoitti:Melkein samat koodit. Sulla viittaa ykkös pyttyyn ja mulla kakkoseen
Re: Giulietta 940
P0300 ja P0301 on seurausta P1061-koodin aiheuttavasta viasta, tai ainakin lähes 100% varmuudella. Vianmääritys lähtee liikenteeseen tuossa kohtaa multiair-yksikön öljysuodattimen tarkastuksesta. Suodatin löytyy sylinterikannen päästä jakopään puolelta.Hipster kirjoitti:P2299 Unknown fault code
P0301 Sytytys sylinter 1 virheellinen, katkonainen
P0300 Sytytyshäiriö, katkonainen
P1061 Sylinteri 1 UniAir-käyttölaitteen sähköventtiilin signaali, katkonainen
Nykypäivän vehkeissä sietää kyl olla tarkka öljynvaihdossa, ettei pääse epäpuhtauksia suodatinjalkaan.
- Liitteet
-
- Sieppaa1.JPG
- (25.84 KiB) Tiedosto ladattu 8409 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Onko tämä multiairi nyt siis täysi susi vehje jota ei uskalla viedä edes huoltoon?
E: nimim. Oma multiairivehjes "tervetuloa taloon" huollossa maahantuojalla.
E: nimim. Oma multiairivehjes "tervetuloa taloon" huollossa maahantuojalla.
Re: Giulietta 940
^Ei kai sentään. Kaikki nykypäivän laitteet on toistaan alttiimpia vikaantumaan jollakin tavalla, ja ihan samaten ne kaikki tulee hinurin lavalla korjaamon pihaan.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Hipster kirjoitti:Sulla alkoi siis niinikään öljynvaihdon jälkeen nämä ongelmat? Jatkuuko ne edelleen? Tiedätkö, tehtiinkö sulle tuota "Phonic wheel" -opetusta vaihdon jälkeen? Itsellä nyt jo huikeat kaksi aamua takana tuon jälkeen ilman ongelmia Kop kop..._rico kirjoitti:Melkein samat koodit. Sulla viittaa ykkös pyttyyn ja mulla kakkoseen
Joo, tai siis 120tkm huollon jälkeisenä aamuna viime tammikuussa. Auto suoraan takaisin Milanoon, missä luettiin koodit ja sen jälkeen ongelma on ollut silloin tällöin päällä.
Viimeksi tänään, mutta valo sammui jo seuraavalla startilla ja taas mentiin normaalisti... Vähän epäilen ettei Phonic Wheeliä ole tehty.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ei todellakaan. Vähän vain näyttää italialaista luonnettaan aika ajoinjkk kirjoitti:Onko tämä multiairi nyt siis täysi susi vehje jota ei uskalla viedä edes huoltoon?
E: nimim. Oma multiairivehjes "tervetuloa taloon" huollossa maahantuojalla.
Re: Giulietta 940
Ei siitä varmaan haittaakaan ole. Meidän -11 Giuliettaan vaihdatin vaihteistoöljyt kun mittarissa oli 60tkm. Vaihteet alkoi toimia nöyremmin kylmänä.vapsu kirjoitti: Tyttärellä - 12 Giulietta, johon just tehtiin huolto, ajettu 70.000 km ja suositeltiin vaihteistoöljyjen vaihtoa, kun noissa kait saattaa olla jotain moskaa.
Paremmin tietävät voivat korjata, mutta kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt, jos vaikka auttais.
Nyt mittarissa on 110tkm, ja ajattelin että 120tkm kohdalla tehtäisiin taas vaihteistoöljyn vaihto ja kenties jokin lisäaine sekaan.
Mitään suurempia vaivoja ei ole ollut. Ei huohottimen jäätymisiä tms, vaikka en ole sitä kertaakaan avannut/puhdistanut. Öljyt + suodatin vaihdettu 10tkm välein.
Re: Giulietta 940
Lisäaineita välttäisin. Oikeilla öljyillä on oikeat valmistajan toivomat ominaisuudet ja lisäaineet.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Poppivehkeiden asennuksen jäljiltä tuli varoitusvalo turvatyynyistä, oranssi valo loimottaa kojetaulussa.
Ohjekirja kehoittaa ottamaan välittömästi yhteyttä huoltoon.
Onko kukaan onnistunut itse kytkemään nuo käyttöön? Selostus merkkivalosta ohjekirjassa s.9. Varmaan Automilanossa maanantaina kertovat jotain asiasta viimeistään, mutta kiinnostaisi, asentaja on saanut jotenkin tuon pois päältä, kyseli itsekin, että mikä merkkivalo tuo on? En osannut vastata ja sanoin, että tutkin asiaa.
Ohjekirja kehoittaa ottamaan välittömästi yhteyttä huoltoon.
Onko kukaan onnistunut itse kytkemään nuo käyttöön? Selostus merkkivalosta ohjekirjassa s.9. Varmaan Automilanossa maanantaina kertovat jotain asiasta viimeistään, mutta kiinnostaisi, asentaja on saanut jotenkin tuon pois päältä, kyseli itsekin, että mikä merkkivalo tuo on? En osannut vastata ja sanoin, että tutkin asiaa.
Re: Giulietta 940
^Ellen nyt juhannushuumassa ihan väärin muista, niin matkustajan bägin saa aktivoitua/deaktivoitua mittariston valikosta. Valikkorakennetta en ulkoa muista, mutta löytyy valikosta nimellä 'passenger airbag'.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Muistin lukeneeni tältä foorumilta aiemmin juuri tuollaista. Täytyyhän pelkääjän turvatyynyn saadapois/päälle, kun lasta kuljetetaan etuistuimella lastenistuimessa. Täytyy tutkia ja laittaa asetukset päälle-asentoon. Vien auton kuitenkin asentamoon, korjatkoon kuntoon.
Re: Giulietta 940
Tuli itsekin päiviteltyä musiikkilaitteet omaan autoon (Giulietta -14 2.0D), ja muutos on melko lailla kyllä massiivinen
- Uusi erillissarja
- Signaalimuuntimet
- Vaimennusta lisää vähän sinne tänne
- Subbari
- Pelkääjän penkin alle laitettiin sitten sopivan kokoinen vahvistin ajamaan subbaria ja etukaiuttimia
Päätteen halusin pitää originaalina ihan jo ulkonäyn (ja budjetin..) takia, voi vaihtaa tulevaisuudessa jos siltä tuntuu. Nyt auto soi kyllä aivan mahtavasti, ja ei tullut mikään "teini-humppakuutio", vaan sivistynyt ja toimiva äänentoisto. Tuossa muutama huono kuva: https://goo.gl/photos/sCWd1oqk8oMm5RLo8
Yksi ongelma kuitenkin ilmeni: Vahvistin päättää sammuttaa aina itsensä kun start&stop käynnistää auton uudelleen. Ilmeisesti jännite putoaa sen verran alas, että vahvistin sammuttaa itsensä nopeasti (ja käynnistyy aina uudelleen heti perään) käynnistämisen yhteydessä. Heräte tulee radiolta suoraan, joka kyllä pysyy koko ajan päällä.
Kysymys: Onko mahdollista ohjelmoimalla ottaa tuo start&stop pysyvästi pois päältä? Tai vaihtaa se default, että se olisi oletuksena aina deaktivoitu autoa käynnistettäessä?
PS: Iso kiitos nimimerkeille "aaiitee" ja "jkk" jeesistä ja vinkeistä!
- Uusi erillissarja
- Signaalimuuntimet
- Vaimennusta lisää vähän sinne tänne
- Subbari
- Pelkääjän penkin alle laitettiin sitten sopivan kokoinen vahvistin ajamaan subbaria ja etukaiuttimia
Päätteen halusin pitää originaalina ihan jo ulkonäyn (ja budjetin..) takia, voi vaihtaa tulevaisuudessa jos siltä tuntuu. Nyt auto soi kyllä aivan mahtavasti, ja ei tullut mikään "teini-humppakuutio", vaan sivistynyt ja toimiva äänentoisto. Tuossa muutama huono kuva: https://goo.gl/photos/sCWd1oqk8oMm5RLo8
Yksi ongelma kuitenkin ilmeni: Vahvistin päättää sammuttaa aina itsensä kun start&stop käynnistää auton uudelleen. Ilmeisesti jännite putoaa sen verran alas, että vahvistin sammuttaa itsensä nopeasti (ja käynnistyy aina uudelleen heti perään) käynnistämisen yhteydessä. Heräte tulee radiolta suoraan, joka kyllä pysyy koko ajan päällä.
Kysymys: Onko mahdollista ohjelmoimalla ottaa tuo start&stop pysyvästi pois päältä? Tai vaihtaa se default, että se olisi oletuksena aina deaktivoitu autoa käynnistettäessä?
PS: Iso kiitos nimimerkeille "aaiitee" ja "jkk" jeesistä ja vinkeistä!
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
Omassa julietassa ainakin tuo ss on muistilla eli jos nappi on ollut ns. ss pois päältä sammuttaessa se on pois myös uudelleen käynnistettäessä. En tiedä onko tuo jälkikäteen ohjelmoitu vai onko ollut tehtaalta. Auto vm. 2015, mutta tuon perusteella luulisi pystyvän ohjelmoimaan. Ja nyt tietysi omani on multiair - lieneekö sillä on merkitystä vs. diesel.
Re: Giulietta 940
^Tuo S&S "muisti" tuli joskus muinoin softapäivityksen mukana.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Keskustelin asentajan kanssa asiasta ja tulimme siihen tulokseen, että kun akusta oli virta loppunut asentajan säätäessä poppilaitetta ja varaavalla laturilla oli annettu virtaa akulle, niin se oli aiheuttanut tuon ilmoituksen pelkääjän turvatyynyn poiskytkennästä. Ennen akun hyytymistä virheilmoitusta ei näkynyt. Käyn myöhemmin tänään asentajan luona ja muutamme tuon turvatyynyn asetuksen.aaiitee kirjoitti:Poppivehkeiden asennuksen jäljiltä tuli varoitusvalo turvatyynyistä, oranssi valo loimottaa kojetaulussa.
Ohjekirja kehoittaa ottamaan välittömästi yhteyttä huoltoon.
Onko kukaan onnistunut itse kytkemään nuo käyttöön? Selostus merkkivalosta ohjekirjassa s.9. Varmaan Automilanossa maanantaina kertovat jotain asiasta viimeistään, mutta kiinnostaisi, asentaja on saanut jotenkin tuon pois päältä, kyseli itsekin, että mikä merkkivalo tuo on? En osannut vastata ja sanoin, että tutkin asiaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Yritimme käyttää Alfan menua rattiohjaimilla, mutta Joying dominoi nappeja, eikä onnistunut. Kojelaudassa olevilla napeilla homma onnistui ja pelkääjän puolen turvatyyny saatiin on-tilaan.
Joying'in edellinen omistaja jkk oli onnistunut myöskin tyhjentämään akun joskus ja sama homma oli tuttu hänellekin.
Nyt pelkääjän paikalla ei tarvitse pelätä niin paljon!!
Joying'in edellinen omistaja jkk oli onnistunut myöskin tyhjentämään akun joskus ja sama homma oli tuttu hänellekin.
Nyt pelkääjän paikalla ei tarvitse pelätä niin paljon!!
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Mielen kiintoiset kuviot jatkuu, saavatko auton kuntoon
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Ai ne ei vieläkään ole luovuttanu sen kanssa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Paljonkohan tuollainen moottori ja turbo maksaa valmistajalle oikeesti? Olisikohan kannattavampaa laittaa kerralla uus kone ja turbo vs. Vanhan korjaaminen osineen ja työaikoineen?Ipi76 kirjoitti:Mielen kiintoiset kuviot jatkuu, saavatko auton kuntoon
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^kerron tarkemmin kun tämä homma saadaan päätökseen.
Tähänhän on vaihdettu kone, turbo, kaasuläppäkotelo ynm. Eikä toimi vieläkään.
Tähänhän on vaihdettu kone, turbo, kaasuläppäkotelo ynm. Eikä toimi vieläkään.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Eilen sitten vaimeni peruutustutka ja tarkemmalla tarkastelulla myös peruutusvalot. Tarkoittaako automaattisesti peruutusvalon kytkimen hajoamista / johdon katkeamista kytkimen päästä ja oliko tuo kytkimen sijainti siis jossain vaihdelaatikon koteloinnin sisäpuolella? Kuulostaa siltä, että a) ei pääse käsiksi kotikonstein ja b) tulee kalliiksi? Onko mitään halvempaa / helpompaa mahdolista hajoamiskohtaa, jonka voisi tarkistaa ensin?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Lienee tämä sama ongelma kuin mulla jouluna. Anturi on siinä laatikon etupuolella näkyvillä, mutta omat käsivarret ei sinne mahtuneet. Sen sijaan mekaanikko vaan jotenkin pujotteli käden siitä yläkautta ja neppasi uuden liittimen ja johdonpätkät paikoilleen. Hinta 30€.Hipster kirjoitti:Eilen sitten vaimeni peruutustutka ja tarkemmalla tarkastelulla myös peruutusvalot. Tarkoittaako automaattisesti peruutusvalon kytkimen hajoamista / johdon katkeamista kytkimen päästä ja oliko tuo kytkimen sijainti siis jossain vaihdelaatikon koteloinnin sisäpuolella? Kuulostaa siltä, että a) ei pääse käsiksi kotikonstein ja b) tulee kalliiksi? Onko mitään halvempaa / helpompaa mahdolista hajoamiskohtaa, jonka voisi tarkistaa ensin?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=555781#p555781
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Ok, kiitos tiedosta! Pitääpä käydä tutkailemassa, josko olisi näkyvää ongelmaa juuri tuolla...matti_vuorio kirjoitti:Lienee tämä sama ongelma kuin mulla jouluna. Anturi on siinä laatikon etupuolella näkyvillä, mutta omat käsivarret ei sinne mahtuneet. Sen sijaan mekaanikko vaan jotenkin pujotteli käden siitä yläkautta ja neppasi uuden liittimen ja johdonpätkät paikoilleen. Hinta 30€.Hipster kirjoitti:Eilen sitten vaimeni peruutustutka ja tarkemmalla tarkastelulla myös peruutusvalot. Tarkoittaako automaattisesti peruutusvalon kytkimen hajoamista / johdon katkeamista kytkimen päästä ja oliko tuo kytkimen sijainti siis jossain vaihdelaatikon koteloinnin sisäpuolella? Kuulostaa siltä, että a) ei pääse käsiksi kotikonstein ja b) tulee kalliiksi? Onko mitään halvempaa / helpompaa mahdolista hajoamiskohtaa, jonka voisi tarkistaa ensin?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=555781#p555781
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei se vika välttämättä silmällä näy, mutta jos saat johdosta kiinni, niin se katkennu johto kyllä tulee liittimestä vetämällä pois. Jos löytyy nosturia, niin sitten se on helppo korjata alakautta.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Joo, käyn nykimässä varovasti. Onkohan tuo sitten niin, että tuo liitin on kotelon ulkopuolella, mutta itse kytkin sisäpuolella, eli jos se on rikki, vaatii jo isomman työn?matti_vuorio kirjoitti:Ei se vika välttämättä silmällä näy, mutta jos saat johdosta kiinni, niin se katkennu johto kyllä tulee liittimestä vetämällä pois. Jos löytyy nosturia, niin sitten se on helppo korjata alakautta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kuvassa osa numero 4. Ei tarvitse purkaa laatikkoa.
http://www.autolusso.co.uk/graphics/con ... 35-box.png
http://www.autolusso.co.uk/graphics/con ... 35-box.png
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Kiitos näistä tiedoista!matti_vuorio kirjoitti:Kuvassa osa numero 4. Ei tarvitse purkaa laatikkoa.
http://www.autolusso.co.uk/graphics/con ... 35-box.png
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Joo, tämähän se oli. Uusi liitin Motonetistä 2,50 ja taas pelaa moitteetta Kiitos vielä tipsistä!matti_vuorio kirjoitti:Lienee tämä sama ongelma kuin mulla jouluna. Anturi on siinä laatikon etupuolella näkyvillä, mutta omat käsivarret ei sinne mahtuneet. Sen sijaan mekaanikko vaan jotenkin pujotteli käden siitä yläkautta ja neppasi uuden liittimen ja johdonpätkät paikoilleen. Hinta 30€.Hipster kirjoitti:Eilen sitten vaimeni peruutustutka ja tarkemmalla tarkastelulla myös peruutusvalot. Tarkoittaako automaattisesti peruutusvalon kytkimen hajoamista / johdon katkeamista kytkimen päästä ja oliko tuo kytkimen sijainti siis jossain vaihdelaatikon koteloinnin sisäpuolella? Kuulostaa siltä, että a) ei pääse käsiksi kotikonstein ja b) tulee kalliiksi? Onko mitään halvempaa / helpompaa mahdolista hajoamiskohtaa, jonka voisi tarkistaa ensin?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=555781#p555781
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Huomenna menee Giulietta Auto-Milanoon. Kuntoon laitetaan kaikki epäkohdat: Multi-Air yksikkö, takaluukun johtosarjat ja vasemmalle kaarrettaessa kuuluva vinkuna, joka taitaa tulla pyörän laakerista, mutta katsotaan mitä sieltä löytyy.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aika paljon vikoja -12 mallisessa autossa. Minulla on -11 sama malli ja ainoastaan takaluukusta yksi katkennut johto korjattu. Lykkyä tykö kuitenkin. Automilanoa minäkin olen käyttänyt tuon johdon korjaamiseen ja muutenkin huoltoon. Suosittelen!
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Siellä tätä on aikaisemminkin hoivattu, kuten myös edellisiä autojani. Viimeisen vuoden aikana tähän on uusittu mm. jarrut joka kulmaan, pyörän laakerit eteen, takapään ripustuksen osia ja jotain muuta pientä. Edellinen omistaja ei ilmeisesti muuta ole tehnyt kuin ajanut ja huoltanut kirjan mukaan.
Multi-Airin kanssa tässä on ollut ongelmia jo reilut puoli vuotta, mutta myyjä liikkeen kanssa sopuun pääsemisessä meni aikaa. Käytettynä ostettu ja ostohetkellä mittarissa 120tkm, niin yllättävän hyvin tulivat rahallisesti vastaan vaikka en autoa heille korjattavaksi antanutkaan.
Multi-Airin kanssa tässä on ollut ongelmia jo reilut puoli vuotta, mutta myyjä liikkeen kanssa sopuun pääsemisessä meni aikaa. Käytettynä ostettu ja ostohetkellä mittarissa 120tkm, niin yllättävän hyvin tulivat rahallisesti vastaan vaikka en autoa heille korjattavaksi antanutkaan.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No joo, aika paljon jo ajettu omaani verrattuna-76tkm mittarissa nyt.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
50tkm vielä niin sitten niitä ongelmia alkaa tulemaan Toisaalta nyt kun nämä saa pois alta niin pitäisi (kop kop) huolettomia kilometrejä olla edessä pitkäksi aikaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No sittenhän tässä ei ole mitään hätää, menee 10v. tuohon, vuodessa tulee n.5tkm.
Re: Giulietta 940
Mitä muuta pitäisi Giuliettalle tehdä kuin ajaa ja huoltaa valmistajan ohjeistuksen mukaisesti?_rico kirjoitti:Siellä tätä on aikaisemminkin hoivattu, kuten myös edellisiä autojani. Viimeisen vuoden aikana tähän on uusittu mm. jarrut joka kulmaan, pyörän laakerit eteen, takapään ripustuksen osia ja jotain muuta pientä. Edellinen omistaja ei ilmeisesti muuta ole tehnyt kuin ajanut ja huoltanut kirjan mukaan.
Multi-Airin kanssa tässä on ollut ongelmia jo reilut puoli vuotta, mutta myyjä liikkeen kanssa sopuun pääsemisessä meni aikaa. Käytettynä ostettu ja ostohetkellä mittarissa 120tkm, niin yllättävän hyvin tulivat rahallisesti vastaan vaikka en autoa heille korjattavaksi antanutkaan.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Noin niinkuin alkajaisiksi, siis ajettaessa auto ulos liikkeestä, siitä pitäisi purkaa jarrut atomeiksi ja voidella palikat. Muutoin saa ainakin kaikki talvet kuunnella vinkunaa + taitaa tämä vaikuttaa levyjen nopeaan kulumiseenkin.
Takaluukun johtosarjaa on kahta lajia. Sellaista, joka on jo korjattu ja niitä, joita ei vielä ole korjattu.
MA huohottimeen ei kait vieläkään ole keksitty 100 % varmaa ratkaisua jäätymisen ehkäisyyn, joten se on syytä puhdistaa mönjästä vuosittain.
Vaihdelaatikon öljynvaihto ei kuulu ohjelmistoon (vain tarkastus ja sekin olikosenyt 120 tkm kohdalla), ehkä kuitenkin vaihto ja jo vähemmillä kilometreillä/vuosilla? Kun ei tämä kovin kallistakaan ole.
Takaluukun johtosarjaa on kahta lajia. Sellaista, joka on jo korjattu ja niitä, joita ei vielä ole korjattu.
MA huohottimeen ei kait vieläkään ole keksitty 100 % varmaa ratkaisua jäätymisen ehkäisyyn, joten se on syytä puhdistaa mönjästä vuosittain.
Vaihdelaatikon öljynvaihto ei kuulu ohjelmistoon (vain tarkastus ja sekin olikosenyt 120 tkm kohdalla), ehkä kuitenkin vaihto ja jo vähemmillä kilometreillä/vuosilla? Kun ei tämä kovin kallistakaan ole.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Kertaakaan ei ole 80tkm aikana jarrut vinkuneet, ja mitään ylimääräistä en ole niille tehnyt. Toki harvemmin ajelen hiekkatietä...insinörtti kirjoitti:^ Noin niinkuin alkajaisiksi, siis ajettaessa auto ulos liikkeestä, siitä pitäisi purkaa jarrut atomeiksi ja voidella palikat. Muutoin saa ainakin kaikki talvet kuunnella vinkunaa + taitaa tämä vaikuttaa levyjen nopeaan kulumiseenkin.
Takaluukun johtosarjaa on kahta lajia. Sellaista, joka on jo korjattu ja niitä, joita ei vielä ole korjattu.
MA huohottimeen ei kait vieläkään ole keksitty 100 % varmaa ratkaisua jäätymisen ehkäisyyn, joten se on syytä puhdistaa mönjästä vuosittain.
Vaihdelaatikon öljynvaihto ei kuulu ohjelmistoon (vain tarkastus ja sekin olikosenyt 120 tkm kohdalla), ehkä kuitenkin vaihto ja jo vähemmillä kilometreillä/vuosilla? Kun ei tämä kovin kallistakaan ole.
Takaluukun johdot ovat kaksi kertaa paikattu, mutta ei kai niitäkään kukaan etukäteen korjaile. Ja kukaan järkevä ei niitä vaihda yli tonnin hintaan.
Huohotin on jäätynyt, ehkä se sitten pitäisi opetella putsaamaan. Mutta veikkaan että ennemmin sen pajalle vien kun itse tutkin.
En aio vaihteiston öljyjä vaihdella, ellei se sitten kuulu huolto-ohjelmaan.
Ostan yleensäkin autot ajettavaksi, ja muut jotka osaavat, saavat sen huoltaa.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Nyt kun MA-yksikkö on vaihdettu ja takaluukun johtosarjat korjattu, niin päästään sitten seuraavien ongelmien/puutteiden kimppuun...
Kone on kuulemma sisältä todella karstainen, joten öljyjä vaihdellaan toistaiseksi noin 5 tkm välein.
Sitten vielä eteen pitäisi hommata roiskeläpät. Onko mitään ideoita, mistä saisi hyvät järkevään hintaan?? Pienia palasia maalia lähtenyt jo irti, joten paikkamaalauksellekin olisi tarve ennen talvea... Jos olisi paksu lompakko niin samaan syssyyn menisi konepelti ja etupuskuri. Sen verran alkaa kiveniskemää olemaan, että haittaa ainakin omaa silmää.
Kone on kuulemma sisältä todella karstainen, joten öljyjä vaihdellaan toistaiseksi noin 5 tkm välein.
Sitten vielä eteen pitäisi hommata roiskeläpät. Onko mitään ideoita, mistä saisi hyvät järkevään hintaan?? Pienia palasia maalia lähtenyt jo irti, joten paikkamaalauksellekin olisi tarve ennen talvea... Jos olisi paksu lompakko niin samaan syssyyn menisi konepelti ja etupuskuri. Sen verran alkaa kiveniskemää olemaan, että haittaa ainakin omaa silmää.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^eikö multiairia voi pestä sisäpuolelta esim. Forte käsittelyllä? Vai onko nuo kösittelyt myrkkyä tälle moottorille?
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Kysyin samaa ja vastaus oli että älä missään nimessä laita sitä tököttiä sinne. Multi-air yksikkö ei kuulemma oikein tykkää siitä tavarasta.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Välillä kun TCT:llä siirtää P:stä muualle niin siirto on hieman jäykkä, onko kellään kokemuksia mistä voisi johtua?
Vai onko vaan uutuuden kankeutta?
Vai onko vaan uutuuden kankeutta?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ et kai roikota autoa pelkän parkkilukon varassa?
^^^^ Orkkiksena roikeläpät saa vain taakse. Korjan kumi on joskus tehnyt eteen sopivia läppiä. Minulla oli joku bilteman sileä yleismalli sopivaan muotoon leikattuna.
^^^^ Orkkiksena roikeläpät saa vain taakse. Korjan kumi on joskus tehnyt eteen sopivia läppiä. Minulla oli joku bilteman sileä yleismalli sopivaan muotoon leikattuna.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Siis mitä tarkoitat, parkissa ollessa P-asento on päällä?insinörtti kirjoitti:^ et kai roikota autoa pelkän parkkilukon varassa?
^^^^ Orkkiksena roikeläpät saa vain taakse. Korjan kumi on joskus tehnyt eteen sopivia läppiä. Minulla oli joku bilteman sileä yleismalli sopivaan muotoon leikattuna.
Vai meinaatko että käsijarru pitäisi laittaa myös tasaisella aina päälle ennen siirtoa P:lle?
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
^Kannattaa laittaa käsijarru päälle N:llä ja sen jälkeen vasta P asento päälle niin ei jää makaamaan parkkilukon varaan. Näin olen toiminut kaikkien automaattien kanssa.
Re: Giulietta 940
Ei se laatikko P-lukkoa vasten jää vaikka käkkärin vetäseekin päälle vasta P-asennon kytkennän jälkeen, kunhan pitää jarrupolkimen painettuna.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ tasamaalla ei tietenkään kikkailua tarvi, mutta jyrkässä mäessä ei riitä edes jalkajarrun painaminen - auto nytkähtää vielä alamäkeen, kun jalkajarrun vapauttaa ja kaikki paino siirtyy takajarrujen varaan (takapää nousee/niiaa kuormituksen suunnasta riippuen jne.). Joissain (etuvetoisissa) autoissa tämäkin riittää jumittamaan parkkilukon päälle.
Matulan ohjeen mukaan siis kannattaa toimia. Ja liikkeelle lähdettäessä ensin keppi D:lle tai R:lle, vasta sitten käsijarru auki, muutoin käy kylmät.
Matulan ohjeen mukaan siis kannattaa toimia. Ja liikkeelle lähdettäessä ensin keppi D:lle tai R:lle, vasta sitten käsijarru auki, muutoin käy kylmät.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mikäs mahtaa olla giuliettassa jakohihnan vaihtoväli kun moottorina MultiAir?