Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
se taitaa olla fixattu jossain softapäivityksessä, ja tossa pistonheadin autossa ei ollut sitä päivitystä, suurin osa noista missä on ollut ongelmia taitaa olla Q mallia-.
Viimeksi muokannut V6, 16 Heinä 2017, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ en tiedä missä päivityksessä, kun ei minkään softan kanssa ole valittanut asiasta, ei uutena, eikä minkään päivityksen jälkeen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
toi on muuten aika jännä toi Q mallin "konepelti", kun näyttää olevan kaikissa testeissä hiukan raollaan kun painetaan isoa kovaa, onko se huonosti suljettu vai antaako hiilikuitu/kiinnitys noin paljon löysää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kertokaa nyt tyhmälle, mutta mitä tarkoittaa vasemmalla jalalla jarrutus? Ihanko oikeasti joku auto muka tietää, kumpi jalka sitä jarrua painaa? Vai onko jotain niin idioottimaista olemassa et mikäli kaasua + jarrua painetaan samaan aikaan tai liian pienellä erolla toisiinsa tulee joku errori?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä ja saadaan paino keulalle ja siten kääntymään keula paremmin mutkaan. Käytännössä etuvetojen juttu ja samaan aikaan vedon kanssa saa hallittua myös mahdollista takapään luistoa. Pienellä harjoittelulla tuo on oikein kiva asia ja paljon perinteistä käsijarruleikkimistä hyödyllisempää, jos haluaa päästä myös eteenpäin, eikä vain poikittain.
Esim. 156 taipuu lumirännissä kivasti vasurijarrulla ilman käskahvaa.
Esim. 156 taipuu lumirännissä kivasti vasurijarrulla ilman käskahvaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^juurikin näin. Ja tuo vikakoodi mikä pukkaa monessa uudessa autossa (saattaa olla automaattijuttu) on brake/throttle interference (eli kaasu ja jarru samaan aikaan) jota kun runkkaa hetken auto luulee viaksi ja menee vikatilaan. Tää on siis 2v vanhaa tietoa ja toivon että nykyautot olisivat fiksumpia mutta vaikuttais siltä että tapauksia tulee edelleen.
Through difficulties to defeat
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se on varsinkin radalla ihan kiva ja hyödyllinen juttu, aina jalka valmiina polkimella, saa pidettyä ahdot koko ajan paremmin pelissä, painosiirtymän halutusti yms. Keulapainoisen etuvedon kanssa siitä onkin jo tuossa esimerkki, 156 kanssa se on kivaa talvella. Ja manuaalin kanssa muutenkin, vielä hauskempaa tanssimista. Anyway, nopeampaa ja parempi kontrolli.jkk kirjoitti:Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?
https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
https://www.youtube.com/watch?v=PdnL0X7_WcM
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Offtopick
Katos aqu joku video, vaikka miten ralliautossa jalat käy polkimilla. Niiden luulisi olevan ajajan autoja?
Aquatica kirjoitti:^
Taitaa olla nykyaikaiset turvallisuusmääräykset.
Lisäksi - miksi pitäis jarruttaa vasemmalla jalalla? Jos auto on ajajan auto - sitä ei tarvita. Se menee linttaan ilmankin jne...
Katos aqu joku video, vaikka miten ralliautossa jalat käy polkimilla. Niiden luulisi olevan ajajan autoja?
Suoraan vaan suoraa
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Offtopic muiden jatkoksi: ei mene jakeluun mitä hyötyä voi olla etuvetoisella vasemman jalan jarrutuksesta, kun sekä kaasu että jarru vaikuttavat molemmat yhtäaikaa etupyöriin. Ei kai kyseessä ole takavetoisten maailmasta sellaisenaan peritynyt väärin ymmärretty tapa toimia?Alfissimo kirjoitti:Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä ja saadaan paino keulalle ja siten kääntymään keula paremmin mutkaan. Käytännössä etuvetojen juttu ja samaan aikaan vedon kanssa saa hallittua myös mahdollista takapään luistoa.
Viimeksi muokannut 155156, 17 Heinä 2017, 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin , tässähän sitä taas ollaan ihan Giulian perusominaisuuksien alkulähteillä: hemmetti jos saa edes vasemman jalan jarrutusta tehdä vikavaloitta kun ei saa myöskään luistonestoa kokonaan pois.... ei jatkoon...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole. Sopivalla jarrumäärällä ei pysty kumoamaan moottorin vetoa, mutta sen verran, että painopiste siirtyy ja keulan pito paranee. Samanlailla autoa saa sidottua myös kesken mutkaa, jos puskee. Ja menee sitä painetta takajarruillekin, joten terävämmällä potkulla saa etuvedon takapäätä irtonaisemmaksi. Toimii tuo kaikenvetoisten autojen kanssa. Etuvedossa eniten hillitään juuri puskemista ja yleisesti asfaltilla tiukoissa mutkissa sitoa keulaa sisään siinä missä liukkaallakin. Oman jalan ESP Kannattaa kokeilla, mutta enpä ole ihan varma, antaako esim. sähkökaasuversiot tuota tehdä vanhemmissakaan, vai katkeaako syöttö. Tuo kuvan vaijerikaasuinen TS totteli erinomaisesti155156 kirjoitti:Offtopic muiden jatkoksi: ei mene jakeluun mitä hyötyä voi olla etuvetoisella vasemman jalan jarrutuksesta, kun sekä kaasu että jarru vaikuttavat molemmat yhtäaikaa etupyöriin. Ei kai kyseessä ole väärin ymmärretty tapa toimia takavetoisten maailmasta?Alfissimo kirjoitti:Karkeasti vasurilla painetaan jarrua samaan aikaan veto päällä...
Giuliaan tämä liittyy siten, että tuota pystyy osaavat kaverit hyödyntämään ihan oikeasti auton ohjaamiseen, etenkin rata-ajossa ja ymmärrän kyllä , jos joku ammattikoeajaja on sitä kokeillut, eikä auto olekaan totellut käskyjä.
E: ...ja minä en edes ole mikään rattimies (tm.) esim. Alfacupin kiertäjiin verrattuna, mutta sen verran pitää autoon perstuntumaa etsiä, että tietää, kuinka se käyttäytyy.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mahtaakohan varmaan normi Qiuliat pätkäistä syötön tuossa vasemmanjalan jarrutuksessa, mitenhän Q.
Sähkökaasu 156set sähkökaasulla taitavat pätkäistä syötön tuossa, ainakin crossi tekee niin.
Sähkökaasu 156set sähkökaasulla taitavat pätkäistä syötön tuossa, ainakin crossi tekee niin.
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
määä en ole mikään rattimies, mutta tuo jarrulla sidonta kuuluu etuvetosille. Onks muuten kukaan muu kuullu formuloissa, kun insinöörit huomauttelee kuskeille: "älä nyt saatana paina jarrua ja kaasua samaan aikaan" ja studiossa Oikarinen ja kumpp manailee typerää kuskia moisesta tempusta Jenkit nyt ei muutenkaan tiedä muusta kuin varttimaili.
Sorarallit on oma maailmansa toki.
Sorarallit on oma maailmansa toki.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaa mitenkä oli? Mä haluaisin nähdä, kun joku siellä vain lepuuttaisi vasenta jalkaa ja häviäisi aika paljon aikaa roplaamalla oikealla jalalla erikseen kaasua ja jarruapalkus kirjoitti:määä en ole mikään rattimies, mutta tuo jarrulla sidonta kuuluu etuvetosille. Onks muuten kukaan muu kuullu formuloissa, kun insinöörit huomauttelee kuskeille: "älä nyt saatana paina jarrua ja kaasua samaan aikaan" ja studiossa Oikarinen ja kumpp manailee typerää kuskia moisesta tempusta Jenkit nyt ei muutenkaan tiedä muusta kuin varttimaili.
Sorarallit on oma maailmansa toki.
https://www.youtube.com/watch?v=PhmlLUMrWoc
Sen lisäksi vielä toistamiseen sama linkki, jonka laitoin aikaisemminkin.
https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
Niin ja ei se ainakaan Giuliassa tosiaan mitään ole sanonut, vaikka CARF talviajoleikeissä ja Nürburgringillä tai missä nyt milloinkin on vasen jalka ollut muuallakin, kuin lepäämässä työttömänä. Ehkä ne on ajatellut siellä amerikkalaisia, vaikka kyllähän sitä vartillakin voi jarrua vasten lähdön hakea.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos se perusajatus ei aukene koko hommassa, niin vaikeaahan tää on. Joo ei, ei se ole rallia eikä ole tarkoituskaan olla tai ajaa samalla tavalla, yllättäen.palkus kirjoitti:^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.
https://www.youtube.com/watch?v=yEcy1Wn_f-c
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Painon siirrosta tässä on enimmäkseen kyse, tässä hyvin kerrottu erot ja hyödyt:
http://www.roadandtrack.com/car-culture ... ing-rally/
http://www.roadandtrack.com/car-culture ... ing-rally/
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ei aukene se, että mikä ei aukene Jos kerran on jotain limp moodea amerikan Joelle vasemman jalan jarrutuksesta tullu, niin syynä ei voi olla mikään muu kuin kaasun ja jarrun SAMANAIKAINEN poljenta vauhdissa. Ei sen toki pitäisi mitään vikaa tehdä, mutta tuolla muutenkin matot ja suonenvedot hirttää kaasua niin, että mitään ei ole tehtävissä Eli olisko ömerikan versioihin aluksi laitettu softa tuollaiseksi, jotta olisi joku toivo auton pysäyttämiseksiStreider kirjoitti:Jos se perusajatus ei aukene koko hommassa, niin vaikeaahan tää on. Joo ei, ei se ole rallia eikä ole tarkoituskaan olla tai ajaa samalla tavalla, yllättäen.palkus kirjoitti:^en tuossa formula linkissä kyllä kertaakaan huomannut samanaikaista jarrun ja kaasun painamista.
Formuloissa on kyllä huomautettu kuskeja SAMANAIKAISESTA poljennasta, koska vauhti ei parane yhtään ja vastaavastri kerssi ei lataudu+jarrut ylikuumenee. Silloin kuin ite ajelen automaagia, niin luontaisesti käytän molempia jalkoja koska 2 poljintakin
"puhun niin totta kuin osaan"
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Streider kirjoitti:Se on varsinkin radalla ihan kiva ja hyödyllinen juttu, aina jalka valmiina polkimella, saa pidettyä ahdot koko ajan paremmin pelissä, painosiirtymän halutusti yms. Keulapainoisen etuvedon kanssa siitä onkin jo tuossa esimerkki, 156 kanssa se on kivaa talvella. Ja manuaalin kanssa muutenkin, vielä hauskempaa tanssimista. Anyway, nopeampaa ja parempi kontrolli.jkk kirjoitti:Onko kyse siitä että painetaan sekä kaasua että jarrua samaan aikaan? Mitä järkeä siinä on?
https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
https://www.youtube.com/watch?v=PdnL0X7_WcM
Okok, I see. Eli painoa siirtelemällä voidaan kontrolloida auton käytöstä. Luulisin että automaatti ei moisesta pidä...ainakin moni ajamani tomaatti tiputtaa vaihdetta samantien melkeen kun jarrua painaa. Muinainen selespeedikin antaa virhettä samanaikaisesta painamisesta.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toinen osa vertailusta. https://youtu.be/xJZAKvReRvQ
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä limp-modeen meno on korjaantunut softapäivityksellä. Liekö sit ihan softabugi ollut.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Alfa Romeo Giulia 95
Kyllä se valitettavasti vaan niin on, että Giuliankin yhteydessä nämä laatuasiat nousevat mieleen, ainakin, jos on pitkään autoa omistuksessaan pitävä ja jonkin sortin autoharrastajaksi itsensä lukeva. Giulian kahden edeltäjän omistaja on voinut todeta, että Alfa ei ole autonvalmistajana virheistään oppinut ja jopa aivan samat huonot ominaisuudet ovat siirtyneet edeltäjästä seuraajaan.
Esimerkiksi Alfa 156 tökkäsi elinkaarensa alussa jakohihnan kestävyysongelmaan sillä seurauksella, että hihnan vaihtoväliä piti lyhentää alun perin ilmoitetusta dramaattisesti. Mallin seuraajan bensamalleissa siirryttiin lupaavasti ketjuun, mutta samalla ojasta allikkoon: Ketjukaan ei kestänyt alunperin suunnittellun (?) mukaisesti, vaan sitäkin jouduttiin vaihtamaan. Ja jos vaihtaa pitää, niin mielluummin se hihna kuin ketju... Surkuhupaisaa on myös 156:n ja 159:n ruostuminen samoista paikoista, helmasta takapyörän etupuolelta ja etupään puskurin tietämistä. Molemmilla malleilla on toki lisäksi omat mallikohtaiset akilleen kantapäänsä, mutta omalla kohdallani 159 on ollut ongelmallisempi auto kuin 156, pikkuvikoja on siinä ilmennyt enemmän. Toivottavasti trendi ei jatku Giulian kohdalla.
Em. mallisarjojen ongelmat ja nyt uutukaisen Giulian koeajojen ja testausten yhteydessä sattuneet häiriöt eivät kerro hyvää Alfan valmistajan syvällisestä paneutumisesta asiaansa monipuolisesti hyvän auton valmistajana eikä myöskään asiakkaiden arvostamisesta. Alfan markkinointi tuntuu keskittyvän aina vain enemmän tunnepuolen ja ajofiiliksen korostamiseen ja tällainen pitkän linjan alfisti alkaakin nyt jo pikkuhiljaa epäillä, että nuo mainitut asiat todella ovat Alfan suunnittelussa ja valmistuksessa ehdottomia ykkösasioita. Miltä auto tuntuu ja miltä se näyttää ovat määrääviä tekijöitä ylitse muiden, ei niin väliä, miten se pitemmän päälle toimii ja millaista käytännön hankaluuksia se omistajalleen tarjoaa. Alfa lienee tietoinen valmistamiensa tuotteiden heikoista kohdista ja siitä, että ainainen passione tai cuore sportivo eivät yksinään tuotteen hyvyyteen riitä. Asiakkaan kannalta on ylimielistä toistaa samoja virheitä mallista toiseen.
Minulle ja monelle muullekin auton fiilis - juuri se juttu, jota Alfa markkinoinnissaan toistaa - on tärkein asia auton valinnassa. Siksi näitä Alfoja on tullut ostettua. Toivoisi vaan, että joskus tuolta pohjalta tehdyn valinnan myötä olisi tullut tai tulisi muutakin hyvää, niitä niin sanottuja huolettomia ajokilometrejä. Olen selvästi tullut vanhaksi: Auton ja autoilun tunne ja fiilis ei ole enää kaikki kaikessa; entistä enemmän on alkanut merkitä autoilun helppous ja ongelmattomuus.
Mutta joka tapauksessa Giuliasta on sanottava se, mikä monesta muustakin Alfasta: Ehdottoman kaunis se on.
Esimerkiksi Alfa 156 tökkäsi elinkaarensa alussa jakohihnan kestävyysongelmaan sillä seurauksella, että hihnan vaihtoväliä piti lyhentää alun perin ilmoitetusta dramaattisesti. Mallin seuraajan bensamalleissa siirryttiin lupaavasti ketjuun, mutta samalla ojasta allikkoon: Ketjukaan ei kestänyt alunperin suunnittellun (?) mukaisesti, vaan sitäkin jouduttiin vaihtamaan. Ja jos vaihtaa pitää, niin mielluummin se hihna kuin ketju... Surkuhupaisaa on myös 156:n ja 159:n ruostuminen samoista paikoista, helmasta takapyörän etupuolelta ja etupään puskurin tietämistä. Molemmilla malleilla on toki lisäksi omat mallikohtaiset akilleen kantapäänsä, mutta omalla kohdallani 159 on ollut ongelmallisempi auto kuin 156, pikkuvikoja on siinä ilmennyt enemmän. Toivottavasti trendi ei jatku Giulian kohdalla.
Em. mallisarjojen ongelmat ja nyt uutukaisen Giulian koeajojen ja testausten yhteydessä sattuneet häiriöt eivät kerro hyvää Alfan valmistajan syvällisestä paneutumisesta asiaansa monipuolisesti hyvän auton valmistajana eikä myöskään asiakkaiden arvostamisesta. Alfan markkinointi tuntuu keskittyvän aina vain enemmän tunnepuolen ja ajofiiliksen korostamiseen ja tällainen pitkän linjan alfisti alkaakin nyt jo pikkuhiljaa epäillä, että nuo mainitut asiat todella ovat Alfan suunnittelussa ja valmistuksessa ehdottomia ykkösasioita. Miltä auto tuntuu ja miltä se näyttää ovat määrääviä tekijöitä ylitse muiden, ei niin väliä, miten se pitemmän päälle toimii ja millaista käytännön hankaluuksia se omistajalleen tarjoaa. Alfa lienee tietoinen valmistamiensa tuotteiden heikoista kohdista ja siitä, että ainainen passione tai cuore sportivo eivät yksinään tuotteen hyvyyteen riitä. Asiakkaan kannalta on ylimielistä toistaa samoja virheitä mallista toiseen.
Minulle ja monelle muullekin auton fiilis - juuri se juttu, jota Alfa markkinoinnissaan toistaa - on tärkein asia auton valinnassa. Siksi näitä Alfoja on tullut ostettua. Toivoisi vaan, että joskus tuolta pohjalta tehdyn valinnan myötä olisi tullut tai tulisi muutakin hyvää, niitä niin sanottuja huolettomia ajokilometrejä. Olen selvästi tullut vanhaksi: Auton ja autoilun tunne ja fiilis ei ole enää kaikki kaikessa; entistä enemmän on alkanut merkitä autoilun helppous ja ongelmattomuus.
Mutta joka tapauksessa Giuliasta on sanottava se, mikä monesta muustakin Alfasta: Ehdottoman kaunis se on.
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 21 Heinä 2017, 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^äläs ny, Giulia saattaa silti olla laadukkain Alfa Romeo ikinä jos tässä on kaikki mitä on vialla Mulle se laadukkuus edelleen merkitsee sitä paljonko 100tkm ajettua, 5 vuotta vanhaa yksilöä tarvii rahallisesti tukea et sillä voi ajaa. Se jääkin nähtäväksi. Mulla on kuitenkin tuosta omasta 159:stä kyllä sellainen mielikuva ettei se ainakaan paskempi ollut kuin kaks edellistä 156:ta Tietty ne oli hauskempia ajaa, mut aina jotain pientä oli työn alla...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lista tiedostetuista ja korjatuista ongelmista FCA:n tietokannasta:
http://jalopnik.com/here-are-all-the-pr ... 1797069082
http://jalopnik.com/here-are-all-the-pr ... 1797069082
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Alfa Romeo Giulia 95
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 21 Heinä 2017, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfasta toki saa/pitääkin antaa palautetta mutta täytyy muistaa että jokaisen merkin uudessa mallissa on näitä lapsivikoja.
Alfa romeo ei vaan ole Toyota ja uskon että se foorumillakin tiedetään toivottavasti.
Mutta takaisin Giuliaan: hieno auto, takaveto ja hienot moottorit
Alfa romeo ei vaan ole Toyota ja uskon että se foorumillakin tiedetään toivottavasti.
Mutta takaisin Giuliaan: hieno auto, takaveto ja hienot moottorit
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 95
^Tämä.Casa di Matti kirjoitti: ...
Em. mallisarjojen ongelmat ja nyt uutukaisen Giulian koeajojen ja testausten yhteydessä sattuneet häiriöt eivät kerro hyvää Alfan valmistajan syvällisestä paneutumisesta asiaansa monipuolisesti hyvän auton valmistajana eikä myöskään asiakkaiden arvostamisesta. Alfan markkinointi tuntuu keskittyvän aina vain enemmän tunnepuolen ja ajofiiliksen korostamiseen ja tällainen pitkän linjan alfisti alkaakin nyt jo pikkuhiljaa epäillä, että nuo mainitut asiat todella ovat Alfan suunnittelussa ja valmistuksessa ehdottomia ykkösasioita. Miltä auto tuntuu ja miltä se näyttää ovat määrääviä tekijöitä ylitse muiden, ei niin väliä, miten se pitemmän päälle toimii ja millaista käytännön hankaluuksia se omistajalleen tarjoaa. Alfa lienee tietoinen valmistamiensa tuotteiden heikoista kohdista ja siitä, että ainainen passione tai cuore sportivo yksinään tuotteen hyvyyteen riitä. Asiakkaan kannalta on ylimielistä toistaa samoja virheitä mallista toiseen.
...
Alfan tekemä brändityö tuolla cuore sportivo / senza cuore saremmo solo macchine / la meccanica delle emozioni -fiilistelyn parissa menee nyt ilmenneellä laatutasolla hukkaan nykymaailmassa. Olisiko tässä käynyt niin, että kun Alfa tekee ensimmäistä kertaa näin pitkälle vietyä tekniikkaa sisältävän pirssin, tulevat monet asiat, jotka saksalaisten leirissä on opeteltu jo vuosia sitten, vähän yllätyksenä? Ainakin nuo pressiautot olisi pitänyt testata huolellisemmin ennenkuin ne päästetään käsistä. Vaan jos ei ollut tiedossa että mitä kaikkea pitää testata ja miten, niin kuinkas sen teet... Vähän ihmetyttää että tähän ei pyydetty / tarjottu / annettu parempaa tukea konsernitasolta.
Nykyään huonot kokemukset liikkuvat valonnopeudella ympäri maailman, ja jäävät kuluttajien takaraivoon jyskyttämään. Ei synny vaikutelmaa korkeasta laatutasosta noiden ongelmien takia, olivat ne sitten prosentuaalisesti kuinka pieniä tahansa.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt alkaa haista essonbaarin vessojen läheisyydessä olevan pöydän alueelta tämä valittelu. Menköön siihen vagileiriin ne jotka haluavat vielä kalliimpia remontteja ja paljon persoonattomia häkkejä.
Ihan tarpeeksi vikoja löytyy tojotoista kuin skodoistakin. Jostain syystä vaan kun merkki on Alfa Romeo aletaan jauhaa sitä samaa noitavalittelua maineesta ja muusta roskasta. Kialla vaan kun jokin pettää se ei vaikuta maineeseen.
Olisi hyvä jos ne joita kiinnostaa pelkääminen ja ennakkoluulo, aloittaisivat uuden ketjun jonka otsikko paremmin kuvaa sisältöä.
Ihan tarpeeksi vikoja löytyy tojotoista kuin skodoistakin. Jostain syystä vaan kun merkki on Alfa Romeo aletaan jauhaa sitä samaa noitavalittelua maineesta ja muusta roskasta. Kialla vaan kun jokin pettää se ei vaikuta maineeseen.
Olisi hyvä jos ne joita kiinnostaa pelkääminen ja ennakkoluulo, aloittaisivat uuden ketjun jonka otsikko paremmin kuvaa sisältöä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olis mielenkiintoista tietää mistä tietokannasta nuo on poimittu, kun en löydä FCA:lta noista tiedotteista yhtäkään. Rapid Checkkauksia löytyy tasan yksi kappale koskien Giuliaa.Kaalipata kirjoitti:Lista tiedostetuista ja korjatuista ongelmista FCA:n tietokannasta:
http://jalopnik.com/here-are-all-the-pr ... 1797069082
---
Kyllä jokaisella merkillä on X-määrä ongelmia uusissa malleissa. Osalla merkeistä nuo "lastentaudit" seuraa mukana mallisarjasta ja vuodesta toiseen, eikä ongelmiin saada ratkaisua vaikka vika on ollut valmistajan tiedossa +10 vuotta. Jos vertaan yksittäisen uuden mallin "TSB" määriä valmistajien omista portaaleista, esim: BMW (s-gate), Skoda (ElsaPro), Peugeot (Servicebox), Nissan (N-Fit) vs. FCA (Link.e.Entry / DealerConnect), niin kyllä Alfan "lastentautien" määrä noiden perusteella on vähäisin noista kaikista ja ihan helposti. Puhumattakaan erilaisista tehtaan kampanjana tehtävistä ongelmien korjauksista, joiden löytäminen on päätynyt kuluttajan vastuulle.
Edit: Typo.
Viimeksi muokannut Jarsan, 21 Heinä 2017, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jokos uusissa Volkkareissa saa ovet pysymään kiinni talvella ...?
Ainakin yli 15 vuotta Volsujen yleinen vika; itse koin tuon -90 Passatin kanssa 1990-luvun alkupuolella ja ainakin vielä 2000-jotakin Poloissa edelleen sama ongelma...
Hitaita ne on saksalaisten parannuspäivityksetkin
Ainakin yli 15 vuotta Volsujen yleinen vika; itse koin tuon -90 Passatin kanssa 1990-luvun alkupuolella ja ainakin vielä 2000-jotakin Poloissa edelleen sama ongelma...
Hitaita ne on saksalaisten parannuspäivityksetkin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ vähän offtopic mutta menkööt:
muistuupa mieleeni kylmähkö talvi n. vuonna 2009 tai 2010 , pakkasta -27 astetta, alla gen 2 RS-Ocu ja paluu työreissulta Kiteeltä Kotkaan iltaa vasten: autoon tuli kömmittyä paksin kautta kun mikään ovi ei auennut (kahvat eivät "ottaneet" vaan ovet pysyivät kiinni, sama homma sisäkahvasta vedellessä), 40km päästä alkoivat etuovet toimia, tosin sillä seurauksella että huoltomolle kurvatessa kuskin ovi ei sitten suostunut pysymään kiinni (edes tuulisalpaan), auto piti ajaa sopivasti kallelleen ettei tuuli avannut ovea naapurin kylkeen kesken kahvittelun. Ovi napsahti taas kiinni n. 40km ajelun jälkeen ja seuraavalla pysähdyksellä taas sama juttu. Oireet ilmenivät kun pakkasta oli enemmän kuin 15 astetta. Merkkihuolto ei saanut vikaa poistettua vaikka lukkomekanismejä ja vaijereita rasvailtiinkin ahkerasti
muistuupa mieleeni kylmähkö talvi n. vuonna 2009 tai 2010 , pakkasta -27 astetta, alla gen 2 RS-Ocu ja paluu työreissulta Kiteeltä Kotkaan iltaa vasten: autoon tuli kömmittyä paksin kautta kun mikään ovi ei auennut (kahvat eivät "ottaneet" vaan ovet pysyivät kiinni, sama homma sisäkahvasta vedellessä), 40km päästä alkoivat etuovet toimia, tosin sillä seurauksella että huoltomolle kurvatessa kuskin ovi ei sitten suostunut pysymään kiinni (edes tuulisalpaan), auto piti ajaa sopivasti kallelleen ettei tuuli avannut ovea naapurin kylkeen kesken kahvittelun. Ovi napsahti taas kiinni n. 40km ajelun jälkeen ja seuraavalla pysähdyksellä taas sama juttu. Oireet ilmenivät kun pakkasta oli enemmän kuin 15 astetta. Merkkihuolto ei saanut vikaa poistettua vaikka lukkomekanismejä ja vaijereita rasvailtiinkin ahkerasti
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kolmas ja viimeinen osa. https://youtu.be/9z2ODU7_NCI
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On muuten ihme juttu, kun Alfasta löytyy vika, niin siitä ei saisi mainita, ei edes foorumilla. Ja jos se mainitaan, niin heti kommentoidaan, että jossain muussakin merkissä on vikoja. Aika alhainen tuntuu alfistin itsetunto olevan.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Alfa Romeo Giulia 952
^
<avautuminen>
Enemmän mua ihmetyttää, että Alfa Romeo palstalla pähkitään pitkät pätkät onko vasemman jalan jarrutuksesta mitään hyötyä urheilullisessa ja/tai kilvan ajossa
Olen joko dinosaurus ja/tai autoilu - jopa Alfa Romeolla - on jo hyvin lähellä sitä play station/autonominen tila olomuotoa johon tässä kuulemma pitää mennä kun tälläisia perusjuttuja ja niiden tarpeellisuutta mähkitään
</avautuminen>
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
<avautuminen>
Enemmän mua ihmetyttää, että Alfa Romeo palstalla pähkitään pitkät pätkät onko vasemman jalan jarrutuksesta mitään hyötyä urheilullisessa ja/tai kilvan ajossa
Olen joko dinosaurus ja/tai autoilu - jopa Alfa Romeolla - on jo hyvin lähellä sitä play station/autonominen tila olomuotoa johon tässä kuulemma pitää mennä kun tälläisia perusjuttuja ja niiden tarpeellisuutta mähkitään
</avautuminen>
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päinvastoin: Tämä aihe kuuluu nimenomaan tähän ketjuun. Giuliaahan on kuvattu malliksi, johon Alfa on satsannut ja jonka menestyksen merkitys Alfan tulevaisuudelle on suuri. Meille, jotka mieluusti Alfoilla ajelemme tulevaisuudessakin, ei ole samantekevää, millaisen vastaanoton Giulia saa. Auton aihio on erinomainen ja olisi toivonut, että auton valmistaja olisi oikein selkä kyyryssä kieli tukevasti keskellä suuta keskittynyt monipuoliseen testaamiseen ja yksityiskohtien hiomiseen ennen auton markkinoille tai testeihin pääsyä. Toki lastentauteja lienee jokaisessa uudessa automallissa, mutta kovin usein ne eivät tule näin näkyvästi esille tiedotusvälineiden testeissä ja keskustelupalstoilla kuin nyt Giulian yhteydessä on tapahtunut. Asia on erikoinen sikäli, että Alfa otti lisäaikaa Giulian hiomiseen ja Amerikan valloittamiseen ennen sen markkinoille pääsyä.Pujazuba kirjoitti:Nyt alkaa haista essonbaarin vessojen läheisyydessä olevan pöydän alueelta tämä valittelu. Menköön siihen vagileiriin ne jotka haluavat vielä kalliimpia remontteja ja paljon persoonattomia häkkejä.
Ihan tarpeeksi vikoja löytyy tojotoista kuin skodoistakin. Jostain syystä vaan kun merkki on Alfa Romeo aletaan jauhaa sitä samaa noitavalittelua maineesta ja muusta roskasta. Kialla vaan kun jokin pettää se ei vaikuta maineeseen.
Olisi hyvä jos ne joita kiinnostaa pelkääminen ja ennakkoluulo, aloittaisivat uuden ketjun jonka otsikko paremmin kuvaa sisältöä.
Uskokaamme kumminkin, että ryppyjä ei enää mallin alkutaipaleen jälkeen tule ja että 156:n ja 159:n pitkän juoksun laatuongelmia ei enää Giuliassa ilmene. Giulia on upea auto ja sillä olisi eväitä vaikka mihin!
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 22 Heinä 2017, 22:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin olen jo tehnyt. Oliko ehdotuksia jatkotoimenpiteiksi, vai riittääkö tämä katumusharjoitukseksi?Pujazuba kirjoitti:Nyt alkaa haista essonbaarin vessojen läheisyydessä olevan pöydän alueelta tämä valittelu. Menköön siihen vagileiriin ne jotka haluavat vielä kalliimpia remontteja ja paljon persoonattomia häkkejä.
...
932 937 955
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllähän tämä jo alkaa näyttämään joltain (kuva Bella Italia -tapahtumasta, linkki löytyi tältä foorumilta):
https://macela.kuvat.fi/kuvat/2017/Bell ... LFA_18.jpg
https://macela.kuvat.fi/kuvat/2017/Bell ... LFA_18.jpg
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
SoriTazio kirjoitti:^
<avautuminen>
Enemmän mua ihmetyttää, että Alfa Romeo palstalla pähkitään pitkät pätkät onko vasemman jalan jarrutuksesta mitään hyötyä urheilullisessa ja/tai kilvan ajossa
Olen joko dinosaurus ja/tai autoilu - jopa Alfa Romeolla - on jo hyvin lähellä sitä play station/autonominen tila olomuotoa johon tässä kuulemma pitää mennä kun tälläisia perusjuttuja ja niiden tarpeellisuutta mähkitään
</avautuminen>
"puhun niin totta kuin osaan"
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jees. Ja tällaisen foorumin ideana pitäisin myös sitä että havaittuihin oireisiin löytyisi (haulla) nätisti kokemuksia mitä kautta niitä voisi paikata tai miten niiden kanssa voisi yrittää elää. Toki myös positiivisia ominaisuuksia, tapahtumia, tarjouksia, kauppoja, huumoria, elämyksiä ja mitä näistä nyt sattuukaan löytymään. Vertaistukea ja tietoa mitä ei luultavasti kauppiailta tai valtuutetuilta tahoilta tai esson baarista löydy. Eri hauska toki jos seassa viihtyisi myös väkeä ikäänkuin tiskin toiselta puolelta.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
hi friends from Finland,
happy Alfa Giulia QV (510 hp) owner here, if you are thinking to get one of these, dont hesitate. i will post photos videos and answer any questions if you have
Exhust Sound, Revs, Fly by -
https://youtu.be/eFiUYd5hO6o
Riding against the Porsche 911.2 Targa 4 GTS
https://youtu.be/uBZdeMDSdFY
you can check more videos on my youtube channel or later i post some more
happy Alfa Giulia QV (510 hp) owner here, if you are thinking to get one of these, dont hesitate. i will post photos videos and answer any questions if you have
Exhust Sound, Revs, Fly by -
https://youtu.be/eFiUYd5hO6o
Riding against the Porsche 911.2 Targa 4 GTS
https://youtu.be/uBZdeMDSdFY
you can check more videos on my youtube channel or later i post some more
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^tsk tsk...don't do street racing. Keep it on the track.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Alfa Romeo Giulia 952
I agree. Any hooliganism on public roads is quite irresponsible.turco kirjoitti:hi friends from Finland,
happy Alfa Giulia QV (510 hp) owner here, if you are thinking to get one of these, dont hesitate. i will post photos videos and answer any questions if you have
Exhust Sound, Revs, Fly by -
https://youtu.be/eFiUYd5hO6o
Riding against the Porsche 911.2 Targa 4 GTS
https://youtu.be/uBZdeMDSdFY
you can check more videos on my youtube channel or later i post some more
Personally, I don't like to see Alfas in 'this vs. that' type of videos where cars are tested in a juvenile manner with disregard to traffic laws and other peoples' safety.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^ eiköhän tuo ole joku suomalainen teini joka on löytänyt Youtuben. Fastcars Barcelona.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vaan ja hyvä jos alkaa vanhoilla jäärilläkin silmä tottumaan tuohon155156 kirjoitti:Kyllähän tämä jo alkaa näyttämään joltain (kuva Bella Italia -tapahtumasta, linkki löytyi tältä foorumilta):
https://macela.kuvat.fi/kuvat/2017/Bell ... LFA_18.jpg
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Just nimenomaan näinRauta kirjoitti:Kiitos vaan ja hyvä jos alkaa vanhoilla jäärilläkin silmä tottumaan tuohon155156 kirjoitti:Kyllähän tämä jo alkaa näyttämään joltain (kuva Bella Italia -tapahtumasta, linkki löytyi tältä foorumilta):
https://macela.kuvat.fi/kuvat/2017/Bell ... LFA_18.jpg
Ja auton väri on erittäin hyvä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Romanian poliisi on uusinut kalustoa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näköjään Giulia Veloce on esillä Neste Rallin aikaan jossakin, AR Suomen Facebook julkaisun mukaan.
Viimeksi muokannut molsky, 27 Heinä 2017, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Korjataan sen verran että kaksi Giuliaa