Jakohihna 156 2.5 V6
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
100% varma voi olla vaan jos itse tekee.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mihin tuota autoa nyt kannattais lähtee tarjoomaan hihnaremppaan että sais kohtuullisen laskunkin vielä?
TeamF40 lienee ainakin luotettava, mitäs muita löytyy ~100km säteellä Porista?
Nyt 25tkm ja 3,5 vuotta edellisestä..
TeamF40 lienee ainakin luotettava, mitäs muita löytyy ~100km säteellä Porista?
Nyt 25tkm ja 3,5 vuotta edellisestä..
Noni
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Soittelin tuonne, 1180€ alennettuna hintana.Macela kirjoitti:Mihin tuota autoa nyt kannattais lähtee tarjoomaan hihnaremppaan että sais kohtuullisen laskunkin vielä?
TeamF40 lienee ainakin luotettava, mitäs muita löytyy ~100km säteellä Porista?
Nyt 25tkm ja 3,5 vuotta edellisestä..
Joo-o...
Noni
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Helmi 2014, 11:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Nokian Autotalo?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
So far edullisin hinta mitä nyt kyselly. Kahdeksansataa jotain euroa, tais olla 890e kun menin ja unohdin samantein.. AD:lla 980e. E: kaikkissa vesipumpun kanssa.Barnshaker kirjoitti:Nokian Autotalo?
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Nokian Autotalo ainakin osanee sen tehdä. Varmasti löytyy kaikki työkalutkin.
Oliko AD:n hinta lukkopaloilla vai merkeillä? Pitää olla tarkkana, sillä ainakin ex-ex-TS:ään halusivat tehdä merkeillä kahdessakin eri AD:ssa, kun kyselin. Yhden tiedän ainakin väittävän käyttävänsä lukkopaloja, tosin korjaamoa vetääkin entinen Alfa-mekaanikko...
Oliko AD:n hinta lukkopaloilla vai merkeillä? Pitää olla tarkkana, sillä ainakin ex-ex-TS:ään halusivat tehdä merkeillä kahdessakin eri AD:ssa, kun kyselin. Yhden tiedän ainakin väittävän käyttävänsä lukkopaloja, tosin korjaamoa vetääkin entinen Alfa-mekaanikko...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Ajele tänne, niin vaihdetaan porukalla - säästät satasia mutta joudut sotkemaan kätesi
Abarth 500 Esseesse
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Nooni, väähä lähempänä vielä kun olis nii olisin jo tulos , tuossa vielä yks kortti kattomatta mutta tarvis löytää vaan lukkopalat jostain siihen. Anyways, pidetää mieles kuitenkin.
Noni
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Laitoin maanantaina lukkopalat tilaukseen tuolta. 31e kotiin kannettuna vaikutti niin edukkaalta ettei tullut lainaversioita kovin suurella tarmolla etsittyä. Laadusta ei tosin ole vielä mitään takeita.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mulla on nuo samat ja yksi lukko oli koneistettu niin huonosti ettei saanut jakoa kohdalleen. Euro2 - V6 ei ole ihan niin tarkka kuin Euro3. Sain jaon kohdalleen vasta Alfaworkshopin laatupaloilla.
E.typoja
E.typoja
Viimeksi muokannut m.sa, 16 Joulu 2015, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 Esseesse
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
No niinpä tietysti Eikö istunut nokan muotoon vai heittikö ajoitus? Koska ostit omasi? Toivottavasti kehitystä on tapahtunut.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Pari kesää sitten ostin. Ykköslohkon imunokka ei asettunut paikoilleen. Se oli koneistettu liian suoraksi ja ylipäätään tiukaksi nokan muotoon nähden. Jäi toisesta reunasta kantamaan millin verran...ja lopputulos oli humppaava tyhjäkäynti lämpöisellä koneella. Se on tosi pienestä kiinni nokkien kanssa, jotta pelaa kunnolla.
Abarth 500 Esseesse
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Ok, kiitos tiedosta! Tuosta on ainakin helppo reklamoida jos pala ei istu kunnolla paikalleen, katsotaan kuinka käy.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
sillai jännä, kun noi lukkopalot on mittavälineitä. Ne piräis olla justiinsa.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mulla pitäisi olla yksi setti noita lukkopaloja. En muist onko niitä kukaan koskaan käyttänyt, itse en ehtinyt eli en osa sanoa mittatarkkuudesta. Tuli hankittua joskus vissiin 6-7 vuotta takaperin. Ainakin lainaan saa. Toisaalta vois noi myydäkin. Kunhan ensin löytää ne kaikkien romujen seasta. Luulen, etten V-kutosta hanki ihan pian uutta. Vaikka mistä sen tietää...
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Kertokaa tyhmälle mistä suunnasta tuon näkee?Jarsan kirjoitti: Jos olis oma, niin tarkistaisin silmämääräisesti hihnan kunnon kolmen vuoden kohdalla ja kiristimen viisarin.
Noni
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mä zekkasin omasta aina öljynvaihtojen yhteydessä. Jakopään suojamuovin kun ottaa pois niin kiristiin ja tuo "viisari" näkyy kun keulan suunnasta tiirailee. Polvilleen rukousasentoon keulan eteen ja lukkopellin tasalta kun katselee niin näkyy merkki oikeassa kulmassa, ylempää jos katselee niin vaikeampi hahmottaa onko merkissään. Koneen voi myös laittaa käyntiin niin näkee käydessä että kiristimen liike on maltillista.
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Josko kutvosessa on samanmoinen?
Tuon viisarinhan pitäisi näyttää tuon hahlon yläpuolella olevaan reikään.
Tämä kuva siis JTS ja 5-6 vuotta ajossa, ja apulaitehihna yhtä löysässä.
Tuon viisarinhan pitäisi näyttää tuon hahlon yläpuolella olevaan reikään.
Tämä kuva siis JTS ja 5-6 vuotta ajossa, ja apulaitehihna yhtä löysässä.
- Liitteet
-
- JTS kiristin.jpg
- (135.75 KiB) Tiedosto ladattu 6579 kertaa
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Ei siellä ihan samanlaista ole, mutta vastaava. Eli tuo kolmion muotoinen nuoli osoittaa tohon pieneen koloseen.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mitää löytäny vaikka kuinka koitin silmäillä
Koitin pari kuvaa ottaa ja nyt jälkeenpäin kun katson ja vertaan tuohon Jarsanin kuvaan niin lienee tuossa se:
Koitin pari kuvaa ottaa ja nyt jälkeenpäin kun katson ja vertaan tuohon Jarsanin kuvaan niin lienee tuossa se:
Noni
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
^Näyttäis olevan hyvin nuoli loven kohdalla.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Joo kiitokset Hihnaremppaanhan tuo jokatapauksessa menee pian, mutta hyvä kait tietää että jokseenkin kunnossa kaikki vielä.
Noni
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mielenkiinnolla olen seurannut tätäkin palstaa, ja kiitettävissä määrin jäsenet ovat hommanneet ajoitustyökaluja nokka-akselien ajoituksien tarkastamiseksi, mikä on ihan hyvä.
Yksi asia on jäänyt kuitenkin hiukan taka-alalle, kuinka te olette vapauttaneet hihnapyörät akseleista? Asiahan on niin, että jos pyöriä ei vapauteta kartioista, lukkopalojen käytöllä ei ole ajoituksen kannalta suurtakaan merkitystä, se menee samoihin merkkeihin missä se on ollutkin. Sama kun vaihtaa remmin tussimerkkien mukaan, niin kun korjaamoilla on aina tehty, siis niillä missä tehdään merkin töitä paljon. Aikahan ei oman auton rassaamisessa merkitse paljoakaan, mutta korjaamolla se tuntuu asentajan palkassa.
Asiahan muuttuu heti, kun kansi on ollut irti tai jako on todettu olleen pielessä, silloin pitää remontti tehdä pitkän kaavan mukaan.
Yksi asia on jäänyt kuitenkin hiukan taka-alalle, kuinka te olette vapauttaneet hihnapyörät akseleista? Asiahan on niin, että jos pyöriä ei vapauteta kartioista, lukkopalojen käytöllä ei ole ajoituksen kannalta suurtakaan merkitystä, se menee samoihin merkkeihin missä se on ollutkin. Sama kun vaihtaa remmin tussimerkkien mukaan, niin kun korjaamoilla on aina tehty, siis niillä missä tehdään merkin töitä paljon. Aikahan ei oman auton rassaamisessa merkitse paljoakaan, mutta korjaamolla se tuntuu asentajan palkassa.
Asiahan muuttuu heti, kun kansi on ollut irti tai jako on todettu olleen pielessä, silloin pitää remontti tehdä pitkän kaavan mukaan.
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
^Kevyesti muovivasaralla kopauttamalla. Tähän asti on vielä irronnut ilman väkivaltaa, ehkä sekin päivä koittaa, että tarvii ulosvetäjää.
Niinhän se menee, että lukkopaloista on enemmän haittaa siinä vaiheessa, jos nokkapyörät ei pääse vapaasti pyörimään.
Niinhän se menee, että lukkopaloista on enemmän haittaa siinä vaiheessa, jos nokkapyörät ei pääse vapaasti pyörimään.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Onkosta korjaamolla asiakkaalle sitten kaksi vaihtoehtoa:
1. Jakopäänhuolto
2. Jakopäänhuolto ajoituksen tarkistuksella
Varmaan hintaerokin sitten selvä.
1. Jakopäänhuolto
2. Jakopäänhuolto ajoituksen tarkistuksella
Varmaan hintaerokin sitten selvä.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Siitähän se hintaero muodostuu, ei tarvitse imusarjaa irrottaa, venttiilikansia ja hihnapyöriä...hihna pitää kuitenkin vaihtaa
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Noniin asiasta tietävät gurut Olisi tarkoitus suorittaa kyseinen operaatio mahdollisesti jo viikonloppuna kera vesipumpun sekä tulppien. Muutama olennainen asia jo tässä vaiheessa ruvennut mietityttään..elikä noi lukituspalat on merkitty A1-A4 sekä 7250-7253 numeroin. Toisin sanoen mikä niistä kuuluu mihinkäkin nokkaan ja mihinkä laakeripukkiin? Myös laakeripukkien kierre mietityttää, jotta osaisi hommata riittävän pitkät pultit lukkopaloille. Vaikuttavat aika paksuilta noi palat (31mm). Lisäksi kampiakselin mutteri askarruttaa koska riittävän isoa kompuraa ei ole käytettävissä.
Vanhoilla hiluilla onkin menty jo 93tkm/6v jotenka vaihto tulee tarpeeseen, vaikka hyvinhän nää tuntuu kestävän
Toki saa kertoa, jos tulee mieleen millä vältellä mahdollisia sudenkuoppia
Vanhoilla hiluilla onkin menty jo 93tkm/6v jotenka vaihto tulee tarpeeseen, vaikka hyvinhän nää tuntuu kestävän
Toki saa kertoa, jos tulee mieleen millä vältellä mahdollisia sudenkuoppia
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Kampiakselin mutterin irrotin Bilteman mutterinvääntimellä, 42,90 ei suuri investointi. Ensi epäilin että lähteekö, mutta lähti niin että heilahti.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Ai niin tähän aiheeseen vielä sellanen asia että:
Varman hevosmiestentietotoimiston mukaan Delta autolla oli meininki että JOKATOINEN hihnanvaihto tehtiin palojen kanssa. Se riitti myös tehtaalle, ja selittäisi sinällään myös omat tussimerkit autoissa joissa hihna on aina vaihettu ns. Merkkiliikkeessä. Mistäkö kuulin,,,noh ex deltan asentaja on nykyään työtoverini. Joten JOS jako on kohallaan ennestään niin turha on purkaa sen enempää kuin on tarvis.
Varman hevosmiestentietotoimiston mukaan Delta autolla oli meininki että JOKATOINEN hihnanvaihto tehtiin palojen kanssa. Se riitti myös tehtaalle, ja selittäisi sinällään myös omat tussimerkit autoissa joissa hihna on aina vaihettu ns. Merkkiliikkeessä. Mistäkö kuulin,,,noh ex deltan asentaja on nykyään työtoverini. Joten JOS jako on kohallaan ennestään niin turha on purkaa sen enempää kuin on tarvis.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
No mistäs sen tietää, ilman paloja ja heittokelloa? Mäkin luulin, että ihan OK ajoitus, mutta pakonokista (ainakin) yksi oli pielessä.
Helpointa on tilata uusi mutteri ja porata vanha irti, ei tartte mutterimopoa tai muitakaan kikkailuja, eikä uusi mutsku paljoa maksa.
Helpointa on tilata uusi mutteri ja porata vanha irti, ei tartte mutterimopoa tai muitakaan kikkailuja, eikä uusi mutsku paljoa maksa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Tussimerkit ja ex-asentaja. Looginen jatkumo siis.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Oma työkaveri on myös entinen Deltan asentaja ja kertoi, että hän on yhden V6:sen tehnyt ilman lukkopaloja ja tappeli taaemman pakonokan kanssa niin pitkään, että sen jälkeen ei suostunut tekemään ilman työkaluja, eikä suostuneet tekemään muutkaan.Stiletto kirjoitti:Varman hevosmiestentietotoimiston mukaan Delta autolla oli meininki että JOKATOINEN hihnanvaihto tehtiin palojen kanssa. Se riitti myös tehtaalle, ja selittäisi sinällään myös omat tussimerkit autoissa joissa hihna on aina vaihettu ns. Merkkiliikkeessä. Mistäkö kuulin,,,noh ex deltan asentaja on nykyään työtoverini.
Vaan eihän tuolla ole mitään tekemistä minkään liikeketjun kanssa. Jokainen asentaja tekee omannäköistään työnjälkeä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
^
Nykyinen Deltalainen sanoi, että teki kerran tusseilla. Mutta aikaa meni melkein yhtä paljon kuin paloilla ja 100%varmuutta ei koskaan voinut saada, vaikka se kyseinen onnistuikin. Totesi, että parempi tehdä työkaluilla suosiolla.
Tälläkin foorumilla on ollut monta keissiä, jossa tehty tai teetetty ilman lukkopaloja. "hyvin se onnistu", mut 2vko päästä ei mennytkään katsastuksessa päästöistä läpi, ehkä alavääntö vähän katosi myös... Eikä uskota, että jako pielessä. Kunnes se korjataan.....
Ja se mitä tiedän, niin kaiketi paloillakin on mahdollista saada jako pieleen kun eivät ole niin tiukka sovite (tai nokat kuluneet tai jotain?)...
Nykyinen Deltalainen sanoi, että teki kerran tusseilla. Mutta aikaa meni melkein yhtä paljon kuin paloilla ja 100%varmuutta ei koskaan voinut saada, vaikka se kyseinen onnistuikin. Totesi, että parempi tehdä työkaluilla suosiolla.
Tälläkin foorumilla on ollut monta keissiä, jossa tehty tai teetetty ilman lukkopaloja. "hyvin se onnistu", mut 2vko päästä ei mennytkään katsastuksessa päästöistä läpi, ehkä alavääntö vähän katosi myös... Eikä uskota, että jako pielessä. Kunnes se korjataan.....
Ja se mitä tiedän, niin kaiketi paloillakin on mahdollista saada jako pieleen kun eivät ole niin tiukka sovite (tai nokat kuluneet tai jotain?)...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
No ainakin cf3 koneesta alkaa tulemaan vikakoodia todella herkästi. Omakohtasesta kokemuksesta tiedän että aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä sytytyskatkoksia 1-3 sylintereistä. Lämmettyään ei koodeja. Tyhjäkäynti humppaa. Siinä nyt ainakin pari varmaa merkkiä kun ajoitus on pielessä ja tottakai silloin on syytä tehä paloilla.jeQQ kirjoitti:No mistäs sen tietää, ilman paloja ja heittokelloa? Mäkin luulin, että ihan OK ajoitus, mutta pakonokista (ainakin) yksi oli pielessä.
)
Itellä oli just se eka pakonokka " puolhammasta pielessä" vaikka paloilla tehtiin alunperin. En tiedä edelleenkään syytä moiseen, ( en tehny ite) Jostainsyystä se ykköslohkon pakonokka tuppaa karkaamaan, olisko syynä se että kiristin on silläpuolella? En tiedä oikeaa vastausta tähän mysteeriin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Eipä tullu mielenkään vaihtaa jakohihnaa bussoon tussimerkeillä
Mutta ei liene mahdoton homma oikeaoppisesti lukkopaloillakaan. Mitä kaikkea oikeaoppiseen hihnanvaihtoon tarvitsee? Lukkopalat, heittokello, ribe-hylsysarja? Mitä muuta?
Ja toiseks mitä sudenkuoppia hommassa on? Ei liene liikaa tilaa tehdä ainakaan joten onko siellä vittumaisia antureita, piuhoja ym tiellä ja onko nokkapyörät kiiloilla? Kampuraa ei vissiin lukita paikoilleen näissä? Mahtaako löytyä tehtaan ohjetta jostain että näkis kiristysmomentit?
Mutta ei liene mahdoton homma oikeaoppisesti lukkopaloillakaan. Mitä kaikkea oikeaoppiseen hihnanvaihtoon tarvitsee? Lukkopalat, heittokello, ribe-hylsysarja? Mitä muuta?
Ja toiseks mitä sudenkuoppia hommassa on? Ei liene liikaa tilaa tehdä ainakaan joten onko siellä vittumaisia antureita, piuhoja ym tiellä ja onko nokkapyörät kiiloilla? Kampuraa ei vissiin lukita paikoilleen näissä? Mahtaako löytyä tehtaan ohjetta jostain että näkis kiristysmomentit?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Löytyiskö kenties linkkiä kelvollisiin lukkopaloihin ebaystä? Tilasin Halvimmat ja taisi olla kelvottomat. Jako ei mene ihan kohdilleen kun lukkopalat ei istu kunnolla
Through difficulties to defeat
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Kaljapäissään tuli tässä mietittyä väärästä päästä säästämisestä.
Kyseessähän on nyt 3.0 V6 24V Thesiksen nokalla.
Autoon on tehty mittava koneremppa 8/2013 Saksassa, luonnollisesti jakopää, vesipumppu, kaikki on uusittu (kunnioitettava lista oli).
Kilometrejä on tullut nyt 30tkm tuosta vaihdosta. Manuaali arpoo "rankoissa olosuhteissa" remmin vaihtoväliksi 120tkm/4v.
Eli OK, ajallinen kuluminen, HIHNALLE. No sehän ei maksa kuin kymppejä. Sitten jos lähdetään rakentamaan kiristimien, rullien (molemmat hihnat) vaihtoa laatuosilla, päästään ihan kohtalaisiin summiin.
Meikällä ei ole varsinaisesti käyttöä autolle, joten nuo kilometrit kertyvät varmaan samaan tahtiin, 10-15tkm/v, eli noihin kilometriperustaisiin määriin ei päästä ikinä. Talvellakin auto makaa hallissa, joka ei pakkaselle mene.
Eli, helvetillisen selittelyn jälkeen, voisi kait olla perusteltua olettaa, että ainoastaan hihna on aikarajansa puolesta se vaihdettava osa? Eihän tuo laadukas kiristinkään nyt paljoa maksa (INA, Ruville, n. 100€ Spareton kautta).
Kyseessähän on nyt 3.0 V6 24V Thesiksen nokalla.
Autoon on tehty mittava koneremppa 8/2013 Saksassa, luonnollisesti jakopää, vesipumppu, kaikki on uusittu (kunnioitettava lista oli).
Kilometrejä on tullut nyt 30tkm tuosta vaihdosta. Manuaali arpoo "rankoissa olosuhteissa" remmin vaihtoväliksi 120tkm/4v.
Eli OK, ajallinen kuluminen, HIHNALLE. No sehän ei maksa kuin kymppejä. Sitten jos lähdetään rakentamaan kiristimien, rullien (molemmat hihnat) vaihtoa laatuosilla, päästään ihan kohtalaisiin summiin.
Meikällä ei ole varsinaisesti käyttöä autolle, joten nuo kilometrit kertyvät varmaan samaan tahtiin, 10-15tkm/v, eli noihin kilometriperustaisiin määriin ei päästä ikinä. Talvellakin auto makaa hallissa, joka ei pakkaselle mene.
Eli, helvetillisen selittelyn jälkeen, voisi kait olla perusteltua olettaa, että ainoastaan hihna on aikarajansa puolesta se vaihdettava osa? Eihän tuo laadukas kiristinkään nyt paljoa maksa (INA, Ruville, n. 100€ Spareton kautta).
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Nii eikös asia konkretisoidu vasta elokuussa. Siehän kerkiit vaikka mällätä koko kiessin sitäennen. Ei kai talvet autotallissa niin extriimiä ole että äärimmäisten olosuhteiden mitta täyttyy, toki autohan tykkää siitä et sitä ajetaan
Vaikee sanoa mitään mut jos tekisin ns. Harrasteautoon huollot itse niin vaihtasin ehkä kaikki hilut mut vieraalla vaihattaisin vaan hihnan. Siehän sen toki loppupelissä päätät ei kukaan muu.
Vaikee sanoa mitään mut jos tekisin ns. Harrasteautoon huollot itse niin vaihtasin ehkä kaikki hilut mut vieraalla vaihattaisin vaan hihnan. Siehän sen toki loppupelissä päätät ei kukaan muu.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Puol vuottahan siihen busson jakohihnaan meni ja 1000€ eestä kaljaa (tosin muista syistä )
Kone tosin ei suostu käymään alle 4000rpm. Käy yli 4000rpm ja kiihtyy pirun nätisti mutta ei jää käymään minkäänlaista käyntiä alle sen vaan röpöttää ja paukku kunnes hyytyy. Oman järjen mukaan jako ok, MAAPISTEET? IMUVUOTO? Mikähän mahtais olla syynä? Purkaminen meni 4kk aikana kun oli vähä muuta ja nippuun viikossa joten on todennäköstä et jotain tuli kasattua ihan päin helvettiä.
Kone tosin ei suostu käymään alle 4000rpm. Käy yli 4000rpm ja kiihtyy pirun nätisti mutta ei jää käymään minkäänlaista käyntiä alle sen vaan röpöttää ja paukku kunnes hyytyy. Oman järjen mukaan jako ok, MAAPISTEET? IMUVUOTO? Mikähän mahtais olla syynä? Purkaminen meni 4kk aikana kun oli vähä muuta ja nippuun viikossa joten on todennäköstä et jotain tuli kasattua ihan päin helvettiä.
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Pahasti pielessä oleva jako ainakin foordissa teki just noin. Kasteli tulpat yms alemmilla kierroksilla, yli 3500rpm kävi "ihan ok" ja pystyi jopa ajamaan.
Eli olisiko kuitenkin pari hammasta pielessä? Tai vaikka imu hampaan aikaisella ja pako hampaan myöhällä (jolloinka kokonaisuus heittää jo 2 leegoa)?
Eli olisiko kuitenkin pari hammasta pielessä? Tai vaikka imu hampaan aikaisella ja pako hampaan myöhällä (jolloinka kokonaisuus heittää jo 2 leegoa)?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Tuota vähän pelkäsinkin, saahan sen jaon taidolla vituks lukkopaloillakin Mutta ei auta muu ku purkaa auki ja kurkkaa mikä meni vituiks. Sähkövikaa epäilin kuitenki eka ku maapisteet ihan kuppaset ja muutenki piuhoihin ympäri konehuonetta vedetty ryöstöliittimiä. Mut kävi vuos sitte hyvin ennen jakohihnajumppaa joten lienee jako vituillaan
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Ainahan ne paikat kannattaa katsoa. Onko vikakoodeja?
Ehdotus jaosta perustuen siihen, että se on paikka mihin viimeksi koskettu... Tietenkään mahdotonta ei olis vaikka ilmin tms hajoaminen tehokkaasti yms...
Ehdotus jaosta perustuen siihen, että se on paikka mihin viimeksi koskettu... Tietenkään mahdotonta ei olis vaikka ilmin tms hajoaminen tehokkaasti yms...
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Eipä ollu imuputket kii Selvis ku nyppäsin ilmin piuhan irti ja johan kävi nätisti tyhjäkäyntiä vikatilassa. Mitäköhän muuta on mahtanu unohtua kiristää
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Mutta eikös tämä ole hyvä uutinen..ei tarvii ehkä avata jakopäätä uudelleen. (ellei unohtunu kiristää sieltä jotain mitättömiä kuusiokolopultteja esim. ohjuri/kiristin rullista tms.)Naamapalmu kirjoitti:Eipä ollu imuputket kii Selvis ku nyppäsin ilmin piuhan irti ja johan kävi nätisti tyhjäkäyntiä vikatilassa. Mitäköhän muuta on mahtanu unohtua kiristää
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Juu eihän sitä toimivaa kapistusta kannata korjata. Jakohihna&kiristin tulee kenties tarkastettua kun auto täytyy huoltaa kunnolla vielä syksymmällä. Sinänsä helppo tarkistaa hihna&kiristin ku riittää et nyppäsee apulaitehihnan ja pari rullaa tieltä sekä jakohihnan alemmat suojapellit. Vanha jakohihna oli vielä silmämääräsesti hyvässä kunnossa vaikka kilsat oli täynnä ja ikää 7vuotta.
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 156 2.5 V6
Tais olla tuuria pelissä nyt
Ei siinä, näitä sattuu. Ja on tosiaan monikin saanut jaon pieleen lukkopaloillakin - jotkut jopa ihan oikein mitoitetuilla lukkopaloilla.
Ei siinä, näitä sattuu. Ja on tosiaan monikin saanut jaon pieleen lukkopaloillakin - jotkut jopa ihan oikein mitoitetuilla lukkopaloilla.