156 ja humppaava tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
156 ja humppaava tyhjäkäynti
Moro,
Oisko ehdotuksia millä rauhottus, nyt soutaa 1000 ja 2000 rpm välillä. Vikakoodeja ei anna. Autolla ei ajettu resetointien jälkeen kun on vielä työnalla. Pakoputki loppuu katin jälkeen ja ilmanputsari kotelo lattialla...haitari kumi "ehjätty"
Lambda?
Oisko ehdotuksia millä rauhottus, nyt soutaa 1000 ja 2000 rpm välillä. Vikakoodeja ei anna. Autolla ei ajettu resetointien jälkeen kun on vielä työnalla. Pakoputki loppuu katin jälkeen ja ilmanputsari kotelo lattialla...haitari kumi "ehjätty"
Lambda?
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
No joo...nyt anto koodin lambdalle kun pääsi pienelle lenkille. Onko kellään joutilaana 4 johtoista? Valk/valk/harmaa/musta?
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Edelleen vaivaa sama tauti...kokeiltu toista Boschin ILMIä, putsattu, resetoitu...
Minkähänlaiset pakokaasu arvot päästää jos käyttäs leimalla?
Jotain pitäs keksiä mutta ei oikein tiedä mitä?
Minkähänlaiset pakokaasu arvot päästää jos käyttäs leimalla?
Jotain pitäs keksiä mutta ei oikein tiedä mitä?
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Tyhjäkäyntimoottori vaihtoon ja multiecuscanilla idle actuator reset (vakiovikaa ainakin tessuissa)
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Onko tietoa mistä löytyisi parhaiten? 1.6 TS:ssä.
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Hep.
Mulla oli pienessä Tessussa vastaavaa ongelmaa, kun kasailin konetta kansipahvin palamisen jäljiltä.. Venttilikopan kansi oli mennyt askarrellessa jostain halki. Kone veti tyhjäkäynnillä ilmaa venttiilikammiosta riittävästi varmaan +3000 rpm asti.. ECU yrittää säätää tyhjäkäyntiä sytytysennakkoa säätämällä myöhäisemmäksi. Lambda vahtii vain seoksen olevan kohdallaan.. Kone sai aina huohotusjärjestelmästä liikaa ilmaa, ja ilmeiseti seoksia sen mukaan. Lopputuloksena ECU myöhäisti sytytystä niin paljon, että imuventtiili ehti jo olla auki viereisessä sylinterissä, jossa hukkakipinä iski. Lopputuloksena backfire.. mikä se nyt on suomeksi? vastapotku?..
Eli imuvuoto voi myös aiheuttaa näitä. Imuvuoto voi olla myös huohotusjärjestelmän puolella imupuolen ja venttiilikopan välisissä letkuissa (2 kpl). Kokeeksi voisi tulpata nämä..
- Parta Ajamatha
Mulla oli pienessä Tessussa vastaavaa ongelmaa, kun kasailin konetta kansipahvin palamisen jäljiltä.. Venttilikopan kansi oli mennyt askarrellessa jostain halki. Kone veti tyhjäkäynnillä ilmaa venttiilikammiosta riittävästi varmaan +3000 rpm asti.. ECU yrittää säätää tyhjäkäyntiä sytytysennakkoa säätämällä myöhäisemmäksi. Lambda vahtii vain seoksen olevan kohdallaan.. Kone sai aina huohotusjärjestelmästä liikaa ilmaa, ja ilmeiseti seoksia sen mukaan. Lopputuloksena ECU myöhäisti sytytystä niin paljon, että imuventtiili ehti jo olla auki viereisessä sylinterissä, jossa hukkakipinä iski. Lopputuloksena backfire.. mikä se nyt on suomeksi? vastapotku?..
Eli imuvuoto voi myös aiheuttaa näitä. Imuvuoto voi olla myös huohotusjärjestelmän puolella imupuolen ja venttiilikopan välisissä letkuissa (2 kpl). Kokeeksi voisi tulpata nämä..
- Parta Ajamatha
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Kaasuläpän takapuolella ainakin isommissa versioissa. Imuputket ja kaasuläppä irti, tulee läpän yhteydessä pöydälle. Kikkuran yhteydessä kaasuläpän asentoanturi ja askelmoottori jonka askeleet tulee ajan kanssa täyteen. Jos vaihdat, uuden alkuperäismallisen saa edukkaasti vaikka Spareto.com. Tarvikkeita ei kannata asentaa, tulee vain paha mieli ja tuplatyö.JMV kirjoitti:Onko tietoa mistä löytyisi parhaiten? 1.6 TS:ssä.
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Problem solved tällä erää...
Käytin kaasuläppä/tyhjäkäyntimoottori kokonaisuuden pöydällä ja purin ecun ja säätimen irti. Huolellinen putsaus ja takasin paikalleen...soutaminen jatkui.
Taika oli tällä kertaa pienessä kuusiokolossa, sen säätämisessä ja tyhjäkäynnin resetoinnissa. Kaasuvaijeria sen verran löysälle ettei kinnaa läppää tyhjäkäynnillä ollessaan, 90 astetta kerrallaan kuusiokoloa auki ja resetointi. Kolme kertaa säädin, ekalla kerralla häipy humppaus, kahdella seuraavalla putosi kierrokset 2000 paikkeilta 1000 ja käy nätisti.
Ajon jälkeen palautuu aika pian tuohon 1000 kierrokseen/min. Britti- foorumeilla ovat irroittaneet/katkoneet nopeusmitarilta nastaan 15 menevää piuhaa, ilmeisesti sillä pääsee eroon tuosta kierrosten laskun viiveestä jne. Näin ainakin olen asian tulkinnut.
Laitetaan kädet ristiin ja toivotaan että pelaa...ja katsastus-setä lyö leiman paperiin:)
Käytin kaasuläppä/tyhjäkäyntimoottori kokonaisuuden pöydällä ja purin ecun ja säätimen irti. Huolellinen putsaus ja takasin paikalleen...soutaminen jatkui.
Taika oli tällä kertaa pienessä kuusiokolossa, sen säätämisessä ja tyhjäkäynnin resetoinnissa. Kaasuvaijeria sen verran löysälle ettei kinnaa läppää tyhjäkäynnillä ollessaan, 90 astetta kerrallaan kuusiokoloa auki ja resetointi. Kolme kertaa säädin, ekalla kerralla häipy humppaus, kahdella seuraavalla putosi kierrokset 2000 paikkeilta 1000 ja käy nätisti.
Ajon jälkeen palautuu aika pian tuohon 1000 kierrokseen/min. Britti- foorumeilla ovat irroittaneet/katkoneet nopeusmitarilta nastaan 15 menevää piuhaa, ilmeisesti sillä pääsee eroon tuosta kierrosten laskun viiveestä jne. Näin ainakin olen asian tulkinnut.
Laitetaan kädet ristiin ja toivotaan että pelaa...ja katsastus-setä lyö leiman paperiin:)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Eikös tuo 15 pinni ollut siksi, ettei sammu vapaalla rullatessa pysähdyksiin esim. liikennevaloissa?
Mut hyvä jos selvisi!
Mut hyvä jos selvisi!
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Joo tais olla jotain sen suuntasta, ilmeisesti positiivisia kokemuksia koska niin moni sitä hehkuttanut.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Itsellä oli aikoinaan sama ongelma 2.0 ts ja otin sivuleikkurit käteen jonka jälkeen ongelma poistui.
molex to sata, lose all your data.
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Kelpasi myös katsurille. Hieno taas päästellä ja nostella kättä...Viimeksi ollut liikenteessä 2014 syksyllä.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
JTS alkoi tiputtamaan kierrosmittarin lukeman tyhjäkäynnillä normaalista kahdeksastasadasta ja neljän-viidensadan välille. Lambda? Kaasulla kierroksia ottamalla asettuu takaisin kahdeksaansataan hetkeksi.
Re: 156 ja humppaava tyhjäkäynti
Saatko koodeja luettua? jos herjaa Lambdaa...vaihda. Sen jälkeen tuo sama jumppa mitä ite tein. Asettusko sillä?