Moottorin takakannatin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Moottorin takakannatin

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Onko kukaan vaihtanut hiljattain seiskavitoseen tai sen sukuiseen moottorin takakannatinta?Mistä saa,mitä maksaa ja onko työläs vaihtaa?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Moottorin takakannatintä? Ei ole takakannatinta... Tarkoitatko laatikon takakannatinta?

Itse vaihdoin hiljattain laatikon sivukannattimet kun kolahteli..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllähän periaatteessa on.Vauhtipyörän/kartaanin yhteydessä on alumiininen kotelo jossa on "kannatin".Enpä ole koskaan vaihtanu tai kuullu että ois vaihdettu.Mikä on oireena??

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Oire...

Viesti Kirjoittaja Toronado »

on että kumi on kovin repaleinen ja murtunut.Ilmeisesti sen vuoksi auton alta kuuluu joskus "kilahtelua" ja eilen autoa nosturilla ihmetellessä tämän kannattimen kohdalta kardaanista löytyi lieviä naarmuja eli aivan kuin tämä vauhtipyöräkotelo olisi välillä osunut kardaaniin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu siis vauhtipyöräkotelon kiinnike/ kannatinhässäkkä.

On omassa pelissä kans vähän huonossa hapessa ja sitä saa venyttää aika hurjasti taaksepäin, jotta saa menemään pohjan kiinnityspulttien läpi.
Onko normaalia?

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Täsmälleen sama osa on itselläni vaihtokunnossa, oikein niin rikki ja retkahtanut kuin olla voi. Outoa on vain se, että rikkonaisuus ei juuri tunnu ajossa mitenkään. Uusi osa on maannut hyllyssäni jo pitkään kun olen pähkäillyt että miten tuota lähtisi vaihtamaan, eikä säätkään ole olleet oikeen hyvät vielä auton alla loikoiluun. Luultavasti pitää rakennella peltiputkenpätkistä ja levyistä hitsailemalla ulosvedin, jotta saa koko puslarakenteen metalliholkkeineen vaihtettua vähän samaan malliin kuin dedion-puslan kanssa (tosin sitä en itse saanut työkalullakaan vaihdettua).

Uuden tuen ostin siis Muukkoselta, hinta taisi olla jotan 60 euron luokkaa.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Puslan vaihdosta sen verran ,että Automilanossa neuvoivat sahaamaan halki sen vanhan puslan,on kuulemm aika herkkä murtumaan hajalle se alumiininen häntä.
Toinen juttu on sitten se syy tähän ihmeelliseen kilinään,ei ilmeisesti johdukaan tästä puslasta vaan kuulostaa niinkuin suunnilleen samalla kohtaa olevassa äänenvaimentimessa olisi sisällä jotakin irrallaan helisemässä. :oops:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

90:ssä tuo myös melko rieskana... :?
mutta kiva tietää ettei ole tuon kalliimpi...vaihto vain voi olla hieman konstikas.... :wink:
pitänee ruveta soittelemaan muukkoselle(jälleen kerran)... :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minkälainen tuon kuuluisi olla rakenteeltaan kun minulla on ikäänkuin "ontto" eli metallisen ulkokehän sisällä on ikäänkuin kaksi kumirengasta (toinen sisä- ja toinen ulkokehällä) jotka yhdityvät kahdella n. 1cm paksulla kaistaleella toisiinsa. Sivusta kun katsoo niin siitä paistaisi päivä läpi. Täytyisikö tuossa olla jotkut metallinpalat tai muut vastaavat välissä? Kumi on melkolailla hauraan ja halkeilleen oloinen. Kuinkas onnistuitte vaihtamaan sen?

Vastaa Viestiin