Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helppo ja vaivaton testi joka itselläni toimi on akun edessä olevien pienempien (punaisten)releiden irroitus ja paikoilleenlaitto takaisin. Kuukauden seisonnan jälkeen VDC ja ajonesto päällä mutta tuolla kikalla vika katosi. Tarvii tutkia tarkemmin releiden kantojen liittimien hapettumat. Jos bensapumpun ja ruiskun rele ei vedä antaa ajonesto virheilmoituksen ja kaupanpäälle tuo VDC kin rienaa.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo on ollu se moottorin päärele hapettuneena ja aattelin tietäväni vian mutta enpä näköjää... käytin myös kaikki nuo pois. Ei vaikutusta. Ostin uuden akun ja nyt taas toimii mutta saanähä kui kaua:D
Kiitos vastauksista ja vaivauksista
Kiitos vastauksista ja vaivauksista
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on uusi alatukivarsi paikallaan. Uusilla pulteilla meni, vanhat oli ilmeisesti hitsaantuneet irtiottaessa piloille.jyskyed kirjoitti:Osa ruuveista meni, osa ei uuteen varteen. Nämä mitkä menivät kiertyivät vain muutaman kierroksen
Ja pysähtyivät.
Oikeastaan enää tiellä on kallistuksenvakaaja, joka ei tunnu liikkuvan ylöspäin pois tieltä.
Aikani tappelin sovitusta mutta kun iskarin haarukan irroitti lämmön avulla (10 minuuttia niin oli irti) niin tukivarsi meni paikalleen kuin itsestään.
Jännä, että tarvikevarren etuhelaan ei menneet uudet eikä vanhat pultit kierteille ennenkuin vastapuolelta pyöritti koneella kierteet esille.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suosituksia uusista etu-umpioista? Monenlaista vaihtoehtoa ja hintaluokkaa tarjolla kun vilkuillut. Ihan perus kirkkaat olisi hakusessa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä kannattaa pysytellä suosiolla "merkillisissä" umpioissa, eli jättää Tycit, Depot, Xactat ynnä muut paskat sinne kauppaan ja ostat Marellia, Valeota, Boschia jne. Hintaero on yleensä aika pieni verrattuna laatueroon.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taiwanissa tehty TYC paljon parjattu, itse tutkittu. Ainoa ongelma ko. Merkin umpiossa on lyhkästen ajovalolamppujen kannan pesä huonosti sunniteltu tai liian tiukka toleranssi. Tuntuu että poltin menee aina vinoon, vaikka lyhty on pöydällä saatikka paikoillaan. Vilkun ja pitkän polttimot suhjahtavat paikoilleen kuten orginalessakin. On vielä tutkimatta pystyykö tuota hieman parantaan kotikonstein.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tahtoo olla valmistuslaadun lisäksi eroja valotehossa.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä sen h7 polttimon saa helposti vinoon alkuperäsessä umpiossa. Ei mitään logiikkaa,, polttimon saa ihan mitenpäin tahansa pohjaan kiinni ja jokakerta tuntuu et no nyt se on varmasti oikein.---- valot päälle ja toteamaan että valokuvio epämääräinen.kurppa kirjoitti:Taiwanissa tehty TYC paljon parjattu, itse tutkittu. Ainoa ongelma ko. Merkin umpiossa on lyhkästen ajovalolamppujen kannan pesä huonosti sunniteltu tai liian tiukka toleranssi. Tuntuu että poltin menee aina vinoon, vaikka lyhty on pöydällä saatikka paikoillaan. Vilkun ja pitkän polttimot suhjahtavat paikoilleen kuten orginalessakin. On vielä tutkimatta pystyykö tuota hieman parantaan kotikonstein.
Tuomaksen epäilemää valotehoa orig vs. TYC ect.. En kyl ihan usko. Voihan toki olla materiaalieroja esim. Heijastinpinnassa tai johtojen paksuudessa? En kyl jaksa uskoa...enemminkin olen törmänny sopivuusongelmiin tai asentaessa joku muoviklipsi katkennut---- asiakkaanmielestä paskatuote kun tolleen helposti hajos
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On kokemusta useista tarvikeumpioista, ja poikkeuksetta niissä on valoteho ollut selkeästi heikompi kuin merkkiumpioissa. Optiikka on valoumpiossa nimenomaan se osa, joka vaatii oikeaa suunnittelua. Kun tehdään korvikeosaa hinta edellä, niin tottakai valmistaja tinkii myös kalliista suunnittelusta.Stiletto kirjoitti:Tuomaksen epäilemää valotehoa orig vs. TYC ect.. En kyl ihan usko. Voihan toki olla materiaalieroja esim. Heijastinpinnassa tai johtojen paksuudessa? En kyl jaksa uskoa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitkästä aikaa vähän päivitystä. Alfakin meni helman hitsauksen jälkeen läpi leimasta. Ei ollut lambda syynä pieneen ratissa ilmenevään tärinään tyhjäkäynnillä. Päästöt olivat suorastaan hyvät. Edelleen ¨vika¨ tuntuu helpottavan kun autolla on ajeltu vähän kovempaa. Leikö 220tkm ajetun busson ominaisuus? Mutta uuden kyssärin tiimoilta tällä kertaa: Kun asentaa uuden vapaavirtaus suodatinkotelon filttereineen niin pitääkö ecu ohjelmoida uudelleen?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molempiin kysymysmerkkiä edeltävään lauseeseen samalla: Ei.AmericanItalian kirjoitti:Pitkästä aikaa vähän päivitystä. Alfakin meni helman hitsauksen jälkeen läpi leimasta. Ei ollut lambda syynä pieneen ratissa ilmenevään tärinään tyhjäkäynnillä. Päästöt olivat suorastaan hyvät. Edelleen ¨vika¨ tuntuu helpottavan kun autolla on ajeltu vähän kovempaa. Leikö 220tkm ajetun busson ominaisuus? Mutta uuden kyssärin tiimoilta tällä kertaa: Kun asentaa uuden vapaavirtaus suodatinkotelon filttereineen niin pitääkö ecu ohjelmoida uudelleen?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitääkö ylätukivarsien vaihdon jälkeen säätää aurauskulmat / nelipyöräsuuntaus? Onko turhaa rahanmenoa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jos on selvä/tarkka mielikuva ratin asennosta ennen vaihtoa, eikä uusien asennus muuta asentoa yhtään, niin ainakaan kiirutta suuntaukselle ei ole. Alatukivarren vaihdosta ei selviä ilman suuntausta.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saako mistään suomesta erikseen pelkkiä kallistuksenvakaajan puslia? Veikkailen että sieltä löytyis väljää.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suomesta voi saatavuus olla heikkoa. Mulla on kyllä joutava pari kaapissa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos meinaa ostaa 156:n niin miten ihmeessä saisi selvyyden onko lattia ihan kohta hitsauskunnossa?
Eihän ulkopuolelle näy mitään, vaikka mattojen alla on täysi katastrofi tulossa. Kokemusta on ....
Siis miten voisi tarkastaa, että onko ostettava 156 täysin mätä vai kunnossa?
Onko sisämatto vaan rullattava etulattioilta pois, käytettävä kameraa vai miten saisi selkoa?
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Alfissimolla ja muilla hitsaajilla varmaan tästä aika paljon ideoita....
Eihän ulkopuolelle näy mitään, vaikka mattojen alla on täysi katastrofi tulossa. Kokemusta on ....
Siis miten voisi tarkastaa, että onko ostettava 156 täysin mätä vai kunnossa?
Onko sisämatto vaan rullattava etulattioilta pois, käytettävä kameraa vai miten saisi selkoa?
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Alfissimolla ja muilla hitsaajilla varmaan tästä aika paljon ideoita....
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähdet vaan siitä oletuksesta että pohjaa ei oo Jos on jotain aiempaa paikkausta ja kauheesti massaa päällä niin vielä varmempi voi olla pohjattomuudestaalamajy kirjoitti:Jos meinaa ostaa 156:n niin miten ihmeessä saisi selvyyden onko lattia ihan kohta hitsauskunnossa?
Eihän ulkopuolelle näy mitään, vaikka mattojen alla on täysi katastrofi tulossa. Kokemusta on ....
Siis miten voisi tarkastaa, että onko ostettava 156 täysin mätä vai kunnossa?
Onko sisämatto vaan rullattava etulattioilta pois, käytettävä kameraa vai miten saisi selkoa?
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Alfissimolla ja muilla hitsaajilla varmaan tästä aika paljon ideoita....
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näinhän se on. Ajattelin vaan, että olisi joku keino löytyy hyvä yksilö. Kai sellaisiakin on? Juuri tuo, että on jo aiemmin hitsattu kammokson kovasti ...vesamaan kirjoitti:Lähdet vaan siitä oletuksesta että pohjaa ei oo Jos on jotain aiempaa paikkausta ja kauheesti massaa päällä niin vielä varmempi voi olla pohjattomuudestaalamajy kirjoitti:Jos meinaa ostaa 156:n niin miten ihmeessä saisi selvyyden onko lattia ihan kohta hitsauskunnossa?
Eihän ulkopuolelle näy mitään, vaikka mattojen alla on täysi katastrofi tulossa. Kokemusta on ....
Siis miten voisi tarkastaa, että onko ostettava 156 täysin mätä vai kunnossa?
Onko sisämatto vaan rullattava etulattioilta pois, käytettävä kameraa vai miten saisi selkoa?
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Alfissimolla ja muilla hitsaajilla varmaan tästä aika paljon ideoita....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sillä tietysti on merkitystä, kuinka paljon sitä pääsee tutkimaan. Jos myyjä nököttää vieressä, voi penkominen olla vähän hankalaa.
- Auton alla kaikki saumat ja lattiasta jalkatilojen takareunat sekä keskellä tukikolmion ympäristö on melko varmoja vakioita.
- Etujalkatilan sivut pystysauman vierestä ja varsinkin jalkatilan etureuna tunkin korvakkeen etukulmasta.
- Etujalkatilojen vahvikekotelot kannattaa myös koputella.
- Mikäli pääsee penkomaan tarkemmin, avaa etusisälokasuojaa ja tarkistaa pyöräkotelon takareunan sekä iskaritolpan takusen jarruputken kiinnikkeen ympäristöstä ja iskaritorni muutenkin.
- Lisäksi apurungon ja moottoritukien kiinnityskohdat etuaisasta kannattaa katsoa tarkemmin läpi.
- Takana pyöränkaaren etureuna/helman takareuna näyttävät luontonsa, kun huopaa raottaa. Jos nasta on tiukka, siellä on vielä peltiä ja jos ei ole peltiä, sen huomaa myös.
Nuo nyt tuli nopeasti mieleen.
- Auton alla kaikki saumat ja lattiasta jalkatilojen takareunat sekä keskellä tukikolmion ympäristö on melko varmoja vakioita.
- Etujalkatilan sivut pystysauman vierestä ja varsinkin jalkatilan etureuna tunkin korvakkeen etukulmasta.
- Etujalkatilojen vahvikekotelot kannattaa myös koputella.
- Mikäli pääsee penkomaan tarkemmin, avaa etusisälokasuojaa ja tarkistaa pyöräkotelon takareunan sekä iskaritolpan takusen jarruputken kiinnikkeen ympäristöstä ja iskaritorni muutenkin.
- Lisäksi apurungon ja moottoritukien kiinnityskohdat etuaisasta kannattaa katsoa tarkemmin läpi.
- Takana pyöränkaaren etureuna/helman takareuna näyttävät luontonsa, kun huopaa raottaa. Jos nasta on tiukka, siellä on vielä peltiä ja jos ei ole peltiä, sen huomaa myös.
Nuo nyt tuli nopeasti mieleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Piti olla pm
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei haittaaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toi mikä näkyy, oli kyllä tarjoitettu julkiseksi. Eri viesti tuli eka tähän
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Facelifti sisusta alkuperäisraadio....Kuuluuko sen naksahtaa paikalleen sellaisenaan, vai pitääkö siellä aukossa olla joku asennusrunko?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 pohjasta kuva johon piirtelis noi kriittiset paikat?Alfissimo kirjoitti:Sillä tietysti on merkitystä, kuinka paljon sitä pääsee tutkimaan. Jos myyjä nököttää vieressä, voi penkominen olla vähän hankalaa.
- Auton alla kaikki saumat ja lattiasta jalkatilojen takareunat sekä keskellä tukikolmion ympäristö on melko varmoja vakioita.
- Etujalkatilan sivut pystysauman vierestä ja varsinkin jalkatilan etureuna tunkin korvakkeen etukulmasta.
- Etujalkatilojen vahvikekotelot kannattaa myös koputella.
- Mikäli pääsee penkomaan tarkemmin, avaa etusisälokasuojaa ja tarkistaa pyöräkotelon takareunan sekä iskaritolpan takusen jarruputken kiinnikkeen ympäristöstä ja iskaritorni muutenkin.
- Lisäksi apurungon ja moottoritukien kiinnityskohdat etuaisasta kannattaa katsoa tarkemmin läpi.
- Takana pyöränkaaren etureuna/helman takareuna näyttävät luontonsa, kun huopaa raottaa. Jos nasta on tiukka, siellä on vielä peltiä ja jos ei ole peltiä, sen huomaa myös.
Nuo nyt tuli nopeasti mieleen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarruongelmaa - keväällä tehdyn pääsylinterin(?) tiivisteen ja abs-tehostajan vaihdon jälkeen vasen etujarru alkoi laahata ja vikaa ihmeteltiin pariinkin otteeseen ja tuli muka kuntoon. Viimeistään parin päivän päästä auto oli kuin kivireki valoista lähtiessä. Yön yli levänneenä jarrut aukeavat lähes kokonaan, mutta muutama jarrutus ja taas pistää vastaan. Toki muutama kymmenen kilometriä ja jarrut saattavat aueta.
Katsastushuoltoon viedessä asialle piti jälleen tehdä jotain, leima tuli paperiin, mutta jarrut vaan laahaa.. toisessa korjaamossa ihmeteltiin uudestaan asiaa ja vaihdettiin jarrupalat, -satula, pehmeä putki tms. Lopputulemana laahasi vieläkin enemmän ja ravisti aivan älyttömästi.
Nyt taas vein auton huoltoon, kävivät putket läpi jakotukille asti ja sanoivat ongelman olevan siinä abs-tehostajassa. No ei mitään, äkkiä vanhan kilkkeen kanssa toiselle korjaamolle, kun ehtivät vaihtaa vielä huomista työajoa varten. Niinpä niin, jarru laahaa yhä eikä palaudu oikein.
Mitä voi enää vaihtaa tai ihmetellä? Pääsylinterin ongelma tuskin on, koska muut jarrut eivät laahaa ja ongelma koskee vain tätä vasenta etukulmaa.
Rahaa on palanut kiitettävästi ja vaimo on kireenä, kun tarvitsee autoa päivittäin työajoon ympäri Suomea.
Katsastushuoltoon viedessä asialle piti jälleen tehdä jotain, leima tuli paperiin, mutta jarrut vaan laahaa.. toisessa korjaamossa ihmeteltiin uudestaan asiaa ja vaihdettiin jarrupalat, -satula, pehmeä putki tms. Lopputulemana laahasi vieläkin enemmän ja ravisti aivan älyttömästi.
Nyt taas vein auton huoltoon, kävivät putket läpi jakotukille asti ja sanoivat ongelman olevan siinä abs-tehostajassa. No ei mitään, äkkiä vanhan kilkkeen kanssa toiselle korjaamolle, kun ehtivät vaihtaa vielä huomista työajoa varten. Niinpä niin, jarru laahaa yhä eikä palaudu oikein.
Mitä voi enää vaihtaa tai ihmetellä? Pääsylinterin ongelma tuskin on, koska muut jarrut eivät laahaa ja ongelma koskee vain tätä vasenta etukulmaa.
Rahaa on palanut kiitettävästi ja vaimo on kireenä, kun tarvitsee autoa päivittäin työajoon ympäri Suomea.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paras neuvohan on jättää kokonaan tollaset ostamatta ,kun todennäköisempää voittaa lotossa, kuin löytää ehjäpohjanen 156:ne ja kukas sitä hyvää möisalamajy kirjoitti:Jos meinaa ostaa 156:n niin miten ihmeessä saisi selvyyden onko lattia ihan kohta hitsauskunnossa?
Eihän ulkopuolelle näy mitään, vaikka mattojen alla on täysi katastrofi tulossa. Kokemusta on ....
Siis miten voisi tarkastaa, että onko ostettava 156 täysin mätä vai kunnossa?
Onko sisämatto vaan rullattava etulattioilta pois, käytettävä kameraa vai miten saisi selkoa?
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Alfissimolla ja muilla hitsaajilla varmaan tästä aika paljon ideoita....
Muutaku sisustaa repimään ulos ja myyjä jos vastustelee, ni kannata varmaan enempiä tutkiakkaan sitten, näkyy vielä purkkapaikka viritykset.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Multa joutas 2 hitsaamatonta ja silti ehjäpohjaista pois pihasta kun ei 159 tee kauppaansa...JVTL kirjoitti: Paras neuvohan on jättää kokonaan tollaset ostamatta ,kun todennäköisempää voittaa lotossa, kuin löytää ehjäpohjanen 156:ne ja kukas sitä hyvää möis .
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
@Aranai, samoja ongelmia:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=34003
Jarrutehostinta tuollakin epäiltiin, mutta mätä auto päätettiin armahtaa...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=34003
Jarrutehostinta tuollakin epäiltiin, mutta mätä auto päätettiin armahtaa...
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta kun ottaa mallia auton kunnon tarkastukseen niin ei luulis mikään jäävän epäselväksi.
https://youtu.be/0GcCqRWNQt8
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/0GcCqRWNQt8
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisätää listaan vielä helmojen pystypokkaukset auton alta katsottuna. Omassani oli virheetön tehtaan massa päällä mutta tein raaputuskokeen ja yllätys yllätys siellä massan alla muhi jo ruoste Vaikka massa on tosi tiukassa irroittaa niin sieltä sitä ruskeaa metallia vaan löytyy.
Eli menee massojen poistoon molemmat puolet koko pystypokkauksen matkalta, hiekkapuhallusta, hapotusta ja jo menetettyihin kohtiin pitää Kemppiliimaa ja pelliä pistää jos niitä löytyy.
Tuli mieleen Turhapuro katsastusmiehenä;" Ruosteet on suojattu, ei takulla pääse irtoamaan pois pohjasta."
Nää kaikki 156:t on siinä iässä ja kunnossa että vuosittainen pohjan tutkiminen ja ruosteiden poisto ja ennaltaehkäisy tai tässä tapauksessa ruostumisen hidastaminen on pakko tehdä. Muuten kyllä Kuusankoski tulee ja vie Alfasi pois tai sen pohja murenee nopeammin kuin suomen pikitiet.
Keskitunnelin reunoilla käkkärimekaniikan ympärillä ei kaikissa paikoissa ole edes massaa, vain hyvin ohut maalikerros joka arvatenkin on saanut suolakylpyä ja ruosteläikkiä pintaansa.
Eli menee massojen poistoon molemmat puolet koko pystypokkauksen matkalta, hiekkapuhallusta, hapotusta ja jo menetettyihin kohtiin pitää Kemppiliimaa ja pelliä pistää jos niitä löytyy.
Tuli mieleen Turhapuro katsastusmiehenä;" Ruosteet on suojattu, ei takulla pääse irtoamaan pois pohjasta."
Nää kaikki 156:t on siinä iässä ja kunnossa että vuosittainen pohjan tutkiminen ja ruosteiden poisto ja ennaltaehkäisy tai tässä tapauksessa ruostumisen hidastaminen on pakko tehdä. Muuten kyllä Kuusankoski tulee ja vie Alfasi pois tai sen pohja murenee nopeammin kuin suomen pikitiet.
Keskitunnelin reunoilla käkkärimekaniikan ympärillä ei kaikissa paikoissa ole edes massaa, vain hyvin ohut maalikerros joka arvatenkin on saanut suolakylpyä ja ruosteläikkiä pintaansa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, aika pitkälle noin on keskiarvo-156:nen. Harvassa on Suomessa kunnolla ruostesuojatut yksilöt. Omaa Saksan tuontiani olen itse suojannut 5 vuoden aikana kaksi kertaa reseptillä alustapesu, kuivaus, arkojen paikkojen suojaaminen( tähän menee eniten aikaa ) , 2*ohuella Dinitronilla tai vastaavalla paineruiskulla käsittely ja kuivaus välissä . Sitten oma resepti on tuolla toisella ruiskutuskerralla paksuntaa Dinitrolia pienellä määrällä moottorisahan teräketjuöljyä. Massaa en ole wanhoihin autoihin ollenkaan ruiskuttanut, koska paksumman/kovemman kerroksen alle on aina riski jäädä ruostetta "muhimaan"atm kirjoitti:Lisätää listaan vielä helmojen pystypokkaukset auton alta katsottuna. Omassani oli virheetön tehtaan massa päällä mutta tein raaputuskokeen ja yllätys yllätys siellä massan alla muhi jo ruoste Vaikka massa on tosi tiukassa irroittaa niin sieltä sitä ruskeaa metallia vaan löytyy.
Eli menee massojen poistoon molemmat puolet koko pystypokkauksen matkalta, hiekkapuhallusta, hapotusta ja jo menetettyihin kohtiin pitää Kemppiliimaa ja pelliä pistää jos niitä löytyy.
Tuli mieleen Turhapuro katsastusmiehenä;" Ruosteet on suojattu, ei takulla pääse irtoamaan pois pohjasta."
Nää kaikki 156:t on siinä iässä ja kunnossa että vuosittainen pohjan tutkiminen ja ruosteiden poisto ja ennaltaehkäisy tai tässä tapauksessa ruostumisen hidastaminen on pakko tehdä. Muuten kyllä Kuusankoski tulee ja vie Alfasi pois tai sen pohja murenee nopeammin kuin suomen pikitiet.
Keskitunnelin reunoilla käkkärimekaniikan ympärillä ei kaikissa paikoissa ole edes massaa, vain hyvin ohut maalikerros joka arvatenkin on saanut suolakylpyä ja ruosteläikkiä pintaansa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
AIka samalta kuulostaa ku omakin tapaus. Luullakseni saatiin diagnoosi viasta tehostimen suunnalle. Voi kokeilla siitä abs-yksiköstä varovasti auto sammuksissa avata jarruputkea ja kattoo jääkö paine päälle?Aranai kirjoitti:Jarruongelmaa - keväällä tehdyn pääsylinterin(?) tiivisteen ja abs-tehostajan vaihdon jälkeen vasen etujarru alkoi laahata ja vikaa ihmeteltiin pariinkin otteeseen ja tuli muka kuntoon. Viimeistään parin päivän päästä auto oli kuin kivireki valoista lähtiessä. Yön yli levänneenä jarrut aukeavat lähes kokonaan, mutta muutama jarrutus ja taas pistää vastaan. Toki muutama kymmenen kilometriä ja jarrut saattavat aueta.
Katsastushuoltoon viedessä asialle piti jälleen tehdä jotain, leima tuli paperiin, mutta jarrut vaan laahaa.. toisessa korjaamossa ihmeteltiin uudestaan asiaa ja vaihdettiin jarrupalat, -satula, pehmeä putki tms. Lopputulemana laahasi vieläkin enemmän ja ravisti aivan älyttömästi.
Nyt taas vein auton huoltoon, kävivät putket läpi jakotukille asti ja sanoivat ongelman olevan siinä abs-tehostajassa. No ei mitään, äkkiä vanhan kilkkeen kanssa toiselle korjaamolle, kun ehtivät vaihtaa vielä huomista työajoa varten. Niinpä niin, jarru laahaa yhä eikä palaudu oikein.
Mitä voi enää vaihtaa tai ihmetellä? Pääsylinterin ongelma tuskin on, koska muut jarrut eivät laahaa ja ongelma koskee vain tätä vasenta etukulmaa.
Rahaa on palanut kiitettävästi ja vaimo on kireenä, kun tarvitsee autoa päivittäin työajoon ympäri Suomea.
Tähän samaan itse kysymyskin sit: Mahtaako 1,9 jtdm koneessa olla hyöyä keulacooleri-muutoksesta. Näkeekö MES:n kautta IAT:t? Nytkun puskuri on muutenkin irti, niin tulipa vaan mieleeni..
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Softaamatta tuskin merkittävää. Softaamalla saa ehkä inan enempi voimaa irti, kunhan jäähdytysteho oikeasti paranee.nakkis kirjoitti:Tähän samaan itse kysymyskin sit: Mahtaako 1,9 jtdm koneessa olla hyöyä keulacooleri-muutoksesta. Näkeekö MES:n kautta IAT:t? Nytkun puskuri on muutenkin irti, niin tulipa vaan mieleeni..
IAT näkyy ihan perusmallin OBD -datasta, pid 0f. https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etupenkkien alla takajalkatilassa on muoviset suulakkeet kahdella ruuvilla kiinni, ne kun otat auki ja kurkit pienen peilin ja valon avulla, miltä näyttää.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä mahtaa olla vika kun kakslitrasessa tessussa persdynolla 75hp ja tulpat mustat, Savuttaa kuin tessu eli käy rikkaalla, herjaa lambdaa mutta imuvuotoa ei löydy, pakovuotoa ennen lambdaa ei löydy mutta lambda antaa arvoja ihan päin persettä. Kaikkea mahdollista on vaihdettu, ml lambda, tulpat, ilmi, sekä tarvike että bosch haitari-imuputki jne. Rupee vähä ideat loppuu ja koht joku saa tessun hyvään hintaan.
Through difficulties to defeat
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä se lambda tarkalleen herjaa, ja mitä arvoja se antaa?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vm 99 ni en pääse omilla lukijoilla sisään ja kuvat lambdan arvoista vanhalla puhelimella joka on paskana eli vaikeeks menee heittää niitä hatusta mutta muistelisin että ne olivat loogisia. Kertoo koneen käyvän rikkaalla tms, ecu luulee sitä viaks ja herjaa lambda-anturia ja käy perkeleen rikkaalla. Onko näissä ollu eri lambda-antureita eri vuosimalleille?
Through difficulties to defeat
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-Imuvuodot on varmaan haettu starttipilotin tms kanssa eikä vain silmämääräisesti?
-Miltä näyttää bensanpaineet? Jos bp on liian korkea, tykittää auto luonnollisesti liikaa bensaa koneeseen.
-Vaikuttaako MAF:n liittimen irroitus (josko olisi vikaa johtosarjassa, itse mittarihan oli jo vaihdettu (alkuperäiseen?))?
-Miltä näyttää bensanpaineet? Jos bp on liian korkea, tykittää auto luonnollisesti liikaa bensaa koneeseen.
-Vaikuttaako MAF:n liittimen irroitus (josko olisi vikaa johtosarjassa, itse mittarihan oli jo vaihdettu (alkuperäiseen?))?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä, boschilaista, tarviketta, 4 eri ilmiä kokeiltu, haitariputki vaihdettu varmuuden vuoks, sikarin kans imuvuodot kuten scotty kilmer opettaa alkaa kyllä epäily kohdistua johtosarjaan, ilmi tai lambda, ja jossain jotain nirhaumaa yms mikä ei riitä laittamaan autoa vikatilaan. Vikatilassa (ilmi irti) käy persdynol ihan yhtä hyvin tosin punane ruisku loimottaa. Bp-arvot olis kivat tietää mut ei oo lukijaa joka juttelis vm99 kaa
Through difficulties to defeat
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siinä taida mikään sähkölukija auttaa, tuskin on anturia tarjolla. Ei muuta kuin tukilta letku irti ja mittaria tilalle niin alkaa lukema selvitä. Puhtaasti arvalla veikkaan tessun bp-säätimen olevan jossain 2,5-2,8bar tienoossa, eli tuon verran pitäisi bensanpaineen olla imusarjan painetta kovempi.
Scotty Kilmeriä en tunne, mutta jos savulla ja silmällä olet vuotoja etsinyt, niin koeta vielä suihkia starttipilottia ympäriinsä. Sitä kun kone hörppää imuvuodosta sisään niin kone innostuu ja kierrokset nousee hetkellisesti.
Scotty Kilmeriä en tunne, mutta jos savulla ja silmällä olet vuotoja etsinyt, niin koeta vielä suihkia starttipilottia ympäriinsä. Sitä kun kone hörppää imuvuodosta sisään niin kone innostuu ja kierrokset nousee hetkellisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä muistan, kun kerran vedin katsastuksesta läpi punavalolla (ruiskun merkkivalo). Se kun ei haittaa katsastusta, jos päästöt menee läpi. Ihan siis näin btw
Lambdan johto voi olla kärsinyt, mutta jos se antaa järkeviä arvoja ni vika ehkä muualla - oisko ilmin johto sitten kuollut?
Ja onhan se lambda jotain muuta kuin joku Walterin tarvike?
Lambdan johto voi olla kärsinyt, mutta jos se antaa järkeviä arvoja ni vika ehkä muualla - oisko ilmin johto sitten kuollut?
Ja onhan se lambda jotain muuta kuin joku Walterin tarvike?
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hola !
Tässä pohdiskelin kun luin mystisistä ujelluksista alfan kanssa ja uppasin oman pätkän tuossa äskön koneelle.
Mietin kuuluuko ko. ääni moniurahihnan rullista tjsp.(?) // laatikosta
Kierrosten mukaan säätyy ++ ujeltaa/viheltää satunnaisesti tyhjäkäynnillä aika-ajoin..
Siitä tyhjäkäynnin ujelluksesta /vihellyksestä en saanut pätkää tähän hätään kun yllättäen kameran esille otti niin sitä ei kuulunut
https://youtu.be/Rg2UYwe77uI
Tässä pohdiskelin kun luin mystisistä ujelluksista alfan kanssa ja uppasin oman pätkän tuossa äskön koneelle.
Mietin kuuluuko ko. ääni moniurahihnan rullista tjsp.(?) // laatikosta
Kierrosten mukaan säätyy ++ ujeltaa/viheltää satunnaisesti tyhjäkäynnillä aika-ajoin..
Siitä tyhjäkäynnin ujelluksesta /vihellyksestä en saanut pätkää tähän hätään kun yllättäen kameran esille otti niin sitä ei kuulunut
https://youtu.be/Rg2UYwe77uI
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Starttaa kytkin pohjassa, kaasuttele pitäen kytkin koko ajan pohjassa. Jos ääni kuuluu, se tulee moottorista, jos ei, se tulee voimansiirron puolelta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paikallistin sen kuuluvan samanlaisena ulinana alkaessa peruuttamaan.. vaikka kytken vapaalle heti sen alkaessa, se jatkuu hetken ja loppuu itsekseen.)?)Polforea kirjoitti:Starttaa kytkin pohjassa, kaasuttele pitäen kytkin koko ajan pohjassa. Jos ääni kuuluu, se tulee moottorista, jos ei, se tulee voimansiirron puolelta.
Villi veikkaus että jotain vaihteistoon liittyvää koska kytkin toimii normaalisti, ei painelaakeri kahise polkiessa pohjaan tai ravista luistattaessa millään tavalla.
Laitan pätkän kun töistä kerkeän
Edit. https://youtu.be/ipuzc6flPB0
Aikani jurrutin ja huomasin käyttösavua ilmaantuvan hihnojen puolelta, huomenna siis katsomaan mikä pyörä siellä kanittaa..
Edit2. Löyty vika siihenkin vinkumiseen.. vesipumpun laakeri menny kuuleman mukaan vaihdettu hihna yms 10tkm sitten ja summa summarum oli lopputulema tässä
Viimeksi muokannut Ossiv, 29 Elo 2017, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän olette tilanneet V6:seen moottorin ylätukea/ puslia siihen?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puolasta. Olikohan joku powerflex niminen firma tai jotakin siinnepäin. Punaset uretaani puslat. Ebaystä löytyy..Duudsoni kirjoitti:Mistähän olette tilanneet V6:seen moottorin ylätukea/ puslia siihen?
Edit. Piti oikein tarkistaa... Olikin STONGFLEX niminen firma.
eli täältä tuli tilattua: http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-147- ... SwrklU4vV-
Viimeksi muokannut Stiletto, 01 Syys 2017, 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä sama ongelma, en vielä terkemmin tutkinut mutta Korja Kumin katalogista olisi Fordin puslissa 3 vaihtoehtoa jotka aika liki sellaiset joka saattaisi käydä mitoiltaan
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa vilkaista myös firman kotisivut, tuli ainakin aikaisemmin havemmaksi tilata suoraan sieltä.Stiletto kirjoitti:Puolasta. Olikohan joku powerflex niminen firma tai jotakin siinnepäin. Punaset uretaani puslat. Ebaystä löytyy..Duudsoni kirjoitti:Mistähän olette tilanneet V6:seen moottorin ylätukea/ puslia siihen?
Edit. Piti oikein tarkistaa... Olikin STONGFLEX niminen firma.
eli täältä tuli tilattua: http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-147- ... SwrklU4vV-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Termostaateista kysymys: Käsittääkseni Facet kannattaa unohtaa, mutta ovatko muunmerkkiset sitten samalla viivalla? Pitäisi uusi ostaa, kun kone lämpiää hitaahkosti ja talvi on tulossa
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
- Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän mahtaa kiikastaa kun ei meinaa lämppärin puhalluksen suuntaus oikein totella? Jaloille tulee oikein hyvin ja ikkunoille taitaa jotenkin tulla, mutta ns kuskia kohti ei tule niin hyvin. Välillä sitten saattaa ruveta siihenkin hönkimään ihan asiallisesti. Ainakin täysin erilainen logiikka tuossa kun edellisessä 156:ssa.
Liekö meilläkin termostaatissa sanomista kun tuntuu että suht hitaasti lämpiää.. Tuossa 10km työmatkalla loppu matkasta rupee pikkuhiljaa lämpöä tulemaan.
Liekö meilläkin termostaatissa sanomista kun tuntuu että suht hitaasti lämpiää.. Tuossa 10km työmatkalla loppu matkasta rupee pikkuhiljaa lämpöä tulemaan.