Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
- jejemaster
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2017, 14:31
- Car(s): 2007 159 2.4 jtdm Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Morjensta.
Alfa on toiminut hyvin mutta nyt jakopään alueelta on alkanut kuulumaan outoa hinkkaavaa/valittavaa ääntä. Ääni painottuu moottorin matkustamon puoleiselle alueelle jakopäässä. Tänään vaihdoin apulaitehihnan kiristimen sekä vapaarullan kun niitä ei oltu hetkeen vaihdettu, hihna kylläkin oli. Mutta ääni ei johtunut siitä.
Jakohihna ja vesipumppu on vaihdettu autoliikkeessä, josta auton sitten ostin. Jakohihnapaketilla on nyt ajettu 11 tkm.
Mistähän tuo ääni voisi johtua, itsellä on pelko että jakopääremontti on tehty huonosti tai jäänyt tekemättä.
Ja videota kyseisestä äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=ceaUzSq ... e=youtu.be
Ääni erottuu moottorin käyntiäänestä aika selkeästi. Lisäys: Ääni kuuluu vain lämpimällä moottorilla, kylmällä moottorilla ääni ei kuulu.
Ja autona siis 159 2.4 jtdm 2007
Alfa on toiminut hyvin mutta nyt jakopään alueelta on alkanut kuulumaan outoa hinkkaavaa/valittavaa ääntä. Ääni painottuu moottorin matkustamon puoleiselle alueelle jakopäässä. Tänään vaihdoin apulaitehihnan kiristimen sekä vapaarullan kun niitä ei oltu hetkeen vaihdettu, hihna kylläkin oli. Mutta ääni ei johtunut siitä.
Jakohihna ja vesipumppu on vaihdettu autoliikkeessä, josta auton sitten ostin. Jakohihnapaketilla on nyt ajettu 11 tkm.
Mistähän tuo ääni voisi johtua, itsellä on pelko että jakopääremontti on tehty huonosti tai jäänyt tekemättä.
Ja videota kyseisestä äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=ceaUzSq ... e=youtu.be
Ääni erottuu moottorin käyntiäänestä aika selkeästi. Lisäys: Ääni kuuluu vain lämpimällä moottorilla, kylmällä moottorilla ääni ei kuulu.
Ja autona siis 159 2.4 jtdm 2007
Viimeksi muokannut jejemaster, 11 Elo 2017, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa ostaa uudet epäkeskopultit, prikat ja mutteri valmiiks.Raikkoo kirjoitti:Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
Voi olla et joutuu katkoa pultit. Oli ainaki omassa aivan saata nan lujassa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa tarkastaa ettei jakohihnan muovisuoja hankaa hihnaan kiinni. Tuon muovin saa asennettua väärin todella helposti, jolloin se vääntyy ja osuu hihnaan.jejemaster kirjoitti:Morjensta.
Alfa on toiminut hyvin mutta nyt jakopään alueelta on alkanut kuulumaan outoa hinkkaavaa/valittavaa ääntä. Ääni painottuu moottorin matkustamon puoleiselle alueelle jakopäässä. Tänään vaihdoin apulaitehihnan kiristimen sekä vapaarullan kun niitä ei oltu hetkeen vaihdettu, hihna kylläkin oli. Mutta ääni ei johtunut siitä.
Jakohihna ja vesipumppu on vaihdettu autoliikkeessä, josta auton sitten ostin. Jakohihnapaketilla on nyt ajettu 11 tkm.
Mistähän tuo ääni voisi johtua, itsellä on pelko että jakopääremontti on tehty huonosti tai jäänyt tekemättä.
Ja videota kyseisestä äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=ceaUzSq ... e=youtu.be
Ääni erottuu moottorin käyntiäänestä aika selkeästi. Lisäys: Ääni kuuluu vain lämpimällä moottorilla, kylmällä moottorilla ääni ei kuulu.
Ja autona siis 159 2.4 jtdm 2007
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- jejemaster
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2017, 14:31
- Car(s): 2007 159 2.4 jtdm Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitoksia neuvosta. Juurikin näin oli käynyt, jakohihnan suoja on nähtävästi asennettu väärin jo ensimmäisen vaihdon aikana jolloin suoja on jäänyt väännöksiin ja lämpenemisen johdosta jäänyt siihen asentoon, tämän jälkeen suojaa on korjailtu erinäisin tuloksin . Onneksi suoja on osunut hihnapyöriin ja itse hihna on silmin nähden säilynyt ehjänä. Kokonaan uutta koteloa tuohon ei taida löytyä? Eli pitää kaivaa löytyisikö purkuautoista ehjää suojaa.Maunu kirjoitti:Kannattaa tarkastaa ettei jakohihnan muovisuoja hankaa hihnaan kiinni. Tuon muovin saa asennettua väärin todella helposti, jolloin se vääntyy ja osuu hihnaan.jejemaster kirjoitti:Morjensta.
Alfa on toiminut hyvin mutta nyt jakopään alueelta on alkanut kuulumaan outoa hinkkaavaa/valittavaa ääntä. Ääni painottuu moottorin matkustamon puoleiselle alueelle jakopäässä. Tänään vaihdoin apulaitehihnan kiristimen sekä vapaarullan kun niitä ei oltu hetkeen vaihdettu, hihna kylläkin oli. Mutta ääni ei johtunut siitä.
Jakohihna ja vesipumppu on vaihdettu autoliikkeessä, josta auton sitten ostin. Jakohihnapaketilla on nyt ajettu 11 tkm.
Mistähän tuo ääni voisi johtua, itsellä on pelko että jakopääremontti on tehty huonosti tai jäänyt tekemättä.
Ja videota kyseisestä äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=ceaUzSq ... e=youtu.be
Ääni erottuu moottorin käyntiäänestä aika selkeästi. Lisäys: Ääni kuuluu vain lämpimällä moottorilla, kylmällä moottorilla ääni ei kuulu.
Ja autona siis 159 2.4 jtdm 2007
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Uusi jakohihnan suojakotelo maksaa merkkiliikkeessä vähän reilut 40 €, helpointa siis vain tilata uusi.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos Maunu & Jarsan avuista. Sain mitattua, että sumuvalon ohjaus antaa jännitettä. Samalla mittasin resistanssia ohjausboksista sumuvalon kantaan ja yhteys vaikutti olevan poikki. Purkasin sitten tuota takaluukun verhoilua ja yritin etsiä mistä se voisi olla poikki. Aluksi takaluukun sisältä löytyi irrallinen ehjä takavalon polttimo. Se oli siellä peltien välissä, niin se oli vähän hankala räplätä se ulos. Ties vaikka olisi Luigilta jäänyt tehtaalta tai sitten joku on kämmännyt lampun vaihdon kanssa. No itse vikapaikka löytyi sitten sen kumiputken sisältä, jonka sisässä johdot siirtyvät luukusta auton sisälle. Karmivassa kunnossa kaikki johdot. Mikähän hitto noita on noin kovaa raapinut?Jarsan kirjoitti:^Irroita liitin ilman virtoja > Irroita liittimen suojakansi joka liukuu sivuun, kun painaa parit klipsut auki (nippuside poikki ja lukitussalpa kiinni-asennossa). > Liitin takas kiinni purkkiin. Näin pystyt mitata taustapuolelta tuon pinnin virtojen kanssa, eikä tule ongelmia.
- Liitteet
-
- risa.jpg
- vikapaikka
- (110.2 KiB) Tiedosto ladattu 6429 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^tarpeeksi toistoja väsyttää myös piuhat. Eli kun luukkua avataa ja suljetaan niin johdot kiertyy ja sitten käy noin. Giuliettassa sama homma.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mites tuon uuden puslan saa kätevästi takaisin samaan asentoon, kun kerran on epäkeskopultilla säädettävissä?kovan onnen soturi kirjoitti:Kannattaa ostaa uudet epäkeskopultit, prikat ja mutteri valmiiks.Raikkoo kirjoitti:Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
Voi olla et joutuu katkoa pultit. Oli ainaki omassa aivan saata nan lujassa.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se epäkesko on pultinkannassa ja prikassa. Ne voi yrittää saada samaan asentoon kun ennenkin oli.Raikkoo kirjoitti:Mites tuon uuden puslan saa kätevästi takaisin samaan asentoon, kun kerran on epäkeskopultilla säädettävissä?kovan onnen soturi kirjoitti:Kannattaa ostaa uudet epäkeskopultit, prikat ja mutteri valmiiks.Raikkoo kirjoitti:Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
Voi olla et joutuu katkoa pultit. Oli ainaki omassa aivan saata nan lujassa.
Puslan asennolla ei ole väliä.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tästä oli aiemmin juttua auton omassa ketjussa, mutta kysyn silti kun ihmetyttää edelleen. Mikä on kun 2.4 ei paikallaan ollessaan ota 3000 rpm enempää kierroksia. Ihan normaalisti toimii ja kuormalla kyllä vetää punaiselle ihan niin kuin kuuluukin. Onko tämä joku autoon sisäänrakennettu itsesuojeluhomma? Jos, niin miten siitä muka otetaan päästötesti? Eipä ole ainakaan katsastusmies koskaan mitään tuosta kommentoinut.
CARF0869
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olikos sula Qtronic?
Mulla ottaa kierroksia vapaalla ihan kiltisti, mut jotkut autot ei anna kierroksia kytkin pohjassa vaihde silmässä. Toiset ei salli lainkaan kytkintä, vaan ainoastaan vapaalla... Ja näitä on.
Viisysistä en tosiaan mene sanomaan Ja tuo ei ole ongelma: TraFilla on kyllä lista autoista, joissa ns. suojamekanismi on.
About jokaisessa automaattilootaisessa on tuo sama.
Mulla ottaa kierroksia vapaalla ihan kiltisti, mut jotkut autot ei anna kierroksia kytkin pohjassa vaihde silmässä. Toiset ei salli lainkaan kytkintä, vaan ainoastaan vapaalla... Ja näitä on.
Viisysistä en tosiaan mene sanomaan Ja tuo ei ole ongelma: TraFilla on kyllä lista autoista, joissa ns. suojamekanismi on.
About jokaisessa automaattilootaisessa on tuo sama.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Manuaali on tämä, eikä minusta ole väliä onko kytkin pohjassa vai ylhäällä. Äkkiseltään googlaten VAG-koslissa näyttää kyllä olevan samanlaisia ominaisuuksia.
CARF0869
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla ei ota kuin 2000 rpm. Joku katsonut moisen rajoittimen tarpeelliseksi?JaniW kirjoitti:Tästä oli aiemmin juttua auton omassa ketjussa, mutta kysyn silti kun ihmetyttää edelleen. Mikä on kun 2.4 ei paikallaan ollessaan ota 3000 rpm enempää kierroksia. Ihan normaalisti toimii ja kuormalla kyllä vetää punaiselle ihan niin kuin kuuluukin. Onko tämä joku autoon sisäänrakennettu itsesuojeluhomma? Jos, niin miten siitä muka otetaan päästötesti? Eipä ole ainakaan katsastusmies koskaan mitään tuosta kommentoinut.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Tjaah. No niin kai se sitten on. Ja Luigin kasaamista vehkeistä kun on kyse niin joka yksilössä on eri ominaisuudet
CARF0869
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
https://youtu.be/NGQ8nI45jHM
Oiskohan ideaa mistä tämmönen oletettavasti ylimääräinen sirittävä ääni tulee? Se on kovin mekaaninen ääni, mutta eise ehkä venttiileistä tai suuttimista ja ihan kun se tuosta EGR läheltä tulis. Aiemmin tässä ketjussa oli jakohihnan äänestä juttua, mutta ei tämä taida sitä olla vaikka hihna vaihdettu ~5tkm sitten.
Auto 159 2.4 jtdm q-tronic
Oiskohan ideaa mistä tämmönen oletettavasti ylimääräinen sirittävä ääni tulee? Se on kovin mekaaninen ääni, mutta eise ehkä venttiileistä tai suuttimista ja ihan kun se tuosta EGR läheltä tulis. Aiemmin tässä ketjussa oli jakohihnan äänestä juttua, mutta ei tämä taida sitä olla vaikka hihna vaihdettu ~5tkm sitten.
Auto 159 2.4 jtdm q-tronic
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takajousitus ruvennut narisemaan. Onko jotain tyypillistä paikkaa, vai useampia vaihtoehtoja?
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko 159siä myyty bensakoneella ja automaattilaatikolla? Tuntuu että vain dieseliä löytyy tomaatilla..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
On, selespeed vaihteistolla. Mutta ei Suomeen._rico kirjoitti:Onko 159siä myyty bensakoneella ja automaattilaatikolla? Tuntuu että vain dieseliä löytyy tomaatilla..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =248556612_rico kirjoitti:Onko 159siä myyty bensakoneella ja automaattilaatikolla? Tuntuu että vain dieseliä löytyy tomaatilla..
VMP
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^kappas, selespeed onkin näköjään sitten "pikku" bensoihin ollut.
https://m.mobile.de/auto/search.html?da ... fe!=EXPORT
Tässä aika nätti yksilö :
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... ml?ref=srp
https://m.mobile.de/auto/search.html?da ... fe!=EXPORT
Tässä aika nätti yksilö :
https://m.mobile.de/auto-inserat/alfa-r ... ml?ref=srp
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Loppuvaiheessa 3.2:sta myytin vain automaatilla. En tiedä, ostiko kukaan._rico kirjoitti:Onko 159siä myyty bensakoneella ja automaattilaatikolla? Tuntuu että vain dieseliä löytyy tomaatilla..
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Yllä olevat yksilöt alkaa vain karkaamaan budjetista..
Työpaikka kun siirtyi kävelymatkan päähän, niin olen tässä pyöritellyt ideaa, että Giulietta lähtisi ja tilalle velaton 159 bensa/automaatti.
Työpaikka kun siirtyi kävelymatkan päähän, niin olen tässä pyöritellyt ideaa, että Giulietta lähtisi ja tilalle velaton 159 bensa/automaatti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäköhän mahtaa olla vauhtipyörän ja kytkimen valmistaja (1.9 JTS) alun perin? Tarvikkeista yllättäen Sachs on halvin ja Valeo todella suolainen. Onko mielipiteitä, Sachs vai LuK? Profiteile ja Mister-Auto toistaiseksi halvimmat mistä on tullut katseltua, ebay ei oikein tunnu pärjäävän.
Operating at the speed of dark
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Misterautosta otin omani ja saatto olla Luk. oisko ollu jotain 200-300e kytkinsylinterin kanssa.Teddy kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla vauhtipyörän ja kytkimen valmistaja (1.9 JTS) alun perin? Tarvikkeista yllättäen Sachs on halvin ja Valeo todella suolainen. Onko mielipiteitä, Sachs vai LuK? Profiteile ja Mister-Auto toistaiseksi halvimmat mistä on tullut katseltua, ebay ei oikein tunnu pärjäävän.
En kyllä enää muista mikä se orkkis oli.
Sasch ja Luk tekee yhteistyötä, et jos otat luk-paketin niin sielä saattaa olla saschin kamat sisällä.
Minkä takia vauhtipyörän vaihdat?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jokunen vuosi sitten tilasin kaverille saschs kytkinosat ja vauhtipyörän mister autosta, kytkin oli saschs, mutta vauhtipyörä paljastui saschsin paketista valeoksi(merkki valettu). Noi kaikki kolme on joka tapauksessa oem asennus merkkejä joten tuskin väliä minkä valitsee.kovan onnen soturi kirjoitti:Misterautosta otin omani ja saatto olla Luk. oisko ollu jotain 200-300e kytkinsylinterin kanssa.Teddy kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla vauhtipyörän ja kytkimen valmistaja (1.9 JTS) alun perin? Tarvikkeista yllättäen Sachs on halvin ja Valeo todella suolainen. Onko mielipiteitä, Sachs vai LuK? Profiteile ja Mister-Auto toistaiseksi halvimmat mistä on tullut katseltua, ebay ei oikein tunnu pärjäävän.
En kyllä enää muista mikä se orkkis oli.
Sasch ja Luk tekee yhteistyötä, et jos otat luk-paketin niin sielä saattaa olla saschin kamat sisällä.
Minkä takia vauhtipyörän vaihdat?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tyhjäkäynnillä kolkottaa ja ääni häviää heti kun kytkintä vähänkin painaa. Mun mielestäni ääni kuuluu stetarilla tökkien enemmän koneen, kuin laatikon puolelta ja aika tyypillistähän se noille kaksoispaskoille on, että ennemmin tai myöhemmin porsivat. Tuon tiesinkin, että LuKin pahveissa voi tulla Valeota, mutta että Sachsiakin. No se on sitten varmaan melko se ja sama minkä ottaa.kovan onnen soturi kirjoitti:Minkä takia vauhtipyörän vaihdat?
Operating at the speed of dark
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^kytkin osat on ulkomailta hankittuna sen verran edullisia, että kannattaa uusia suoraan kaikki. Kannattaa myös tsekkaa ja pyytää tarjous tältäkin suomalaiselta nettikaupalta, mulla oli tästä todella hyvät kokemukset ja palvelu on hyvää ja ystävällistä. Hinta oli giuliettaan lähes sama kuin ulkomailta hankittu eri kaupoista koostettu halvin paketti.
http://Www.kytkinkauppa.fi
http://Www.kytkinkauppa.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Arvoisat kanssa ysistit, toistoa oleva kysymys.
Mitä ohjaustehostinöljyä? Tällä hetkellä on jotain Castrolin "vihreää" öljyä ja ei ole minusta hyvä.
Mitä ohjaustehostinöljyä? Tällä hetkellä on jotain Castrolin "vihreää" öljyä ja ei ole minusta hyvä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Valvoline SynPower Power Steering Fluid.
Totesin hyväksi. Korvasin väärät (punaiset) sillä ja ei kaduta. Keveämpi ja tasaisempi ohjaus.
Totesin hyväksi. Korvasin väärät (punaiset) sillä ja ei kaduta. Keveämpi ja tasaisempi ohjaus.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Liqui Molylta saa oikeaa nestettä sinne. En nyt tarkkaa nimeä muista ulkoa, mutta voin tarkistaa kun ehdin kotiin asti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
CHF? ISO VG22 jne. hydrauliikkaöljy, on siis ihan just sopivaa.
CHF? ISO VG22 jne. hydrauliikkaöljy, on siis ihan just sopivaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Redline power steering fluid toimi omassa 2006 vuoden kiesissä tosi hyvin. Vähän tyyristä litkua kylläkin, 20 e / 0,9 l muistaakseni.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
"Sopivaa" varmaankin, mutta tarkoitin öljyä, jolla on oikea Fiatĩn hyväksyntä, eli vastaavaa, kuin Tutela GI/R.Aquatica kirjoitti:^
CHF? ISO VG22 jne. hydrauliikkaöljy, on siis ihan just sopivaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuommoinen kuin Liqui Moly Central Hydraulic System Oil.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
"Sopivaa" eli luokitukset täyttävää.
Ainakin mua viisaammat kehtas sanoa, että raskaankaluston puolella noilla ei firmat yritä rahastaa, vaikka vaatimustasot onkin kovat mut sit henkilöautopuolella jokainen lätkä maksaa niin paljon rahaa, että valitaan vaan muutama paljon myyvä mitkä hankitaan. Voi olla et on jauhettu peetä, sitä mahdollisuutta en oikein voi kieltää. Mut tohon Liqui Molyn hintaan saa Tuleta GI/R:ää. Siksi mä en sitä suosittele, vaan ottaa sit suoraan Tutelat jos haluaa Fiatin lätkän purkkiin.
Voi olla, että jotain muuta katsotaan raskaan kaluston puolella - tai sitten luokitus vaatii vaan tietyt viskositeetit tietyissä lämpötiloissa tietyillä leikkaantumissuojauksilla ymv, mut MAN:n luokitukset on noissa ihan samat.
Anyway mä haluaisin ihan oikeasti uteliaisuudesta, että joku puolueeton taho tekis testit noillekin. Löytyiskö yhtään mitään eroa? Itse valitsin Valvolinen sekä saatavuuden, että tunnettavuuden takia.
"Sopivaa" eli luokitukset täyttävää.
Ainakin mua viisaammat kehtas sanoa, että raskaankaluston puolella noilla ei firmat yritä rahastaa, vaikka vaatimustasot onkin kovat mut sit henkilöautopuolella jokainen lätkä maksaa niin paljon rahaa, että valitaan vaan muutama paljon myyvä mitkä hankitaan. Voi olla et on jauhettu peetä, sitä mahdollisuutta en oikein voi kieltää. Mut tohon Liqui Molyn hintaan saa Tuleta GI/R:ää. Siksi mä en sitä suosittele, vaan ottaa sit suoraan Tutelat jos haluaa Fiatin lätkän purkkiin.
Voi olla, että jotain muuta katsotaan raskaan kaluston puolella - tai sitten luokitus vaatii vaan tietyt viskositeetit tietyissä lämpötiloissa tietyillä leikkaantumissuojauksilla ymv, mut MAN:n luokitukset on noissa ihan samat.
Anyway mä haluaisin ihan oikeasti uteliaisuudesta, että joku puolueeton taho tekis testit noillekin. Löytyiskö yhtään mitään eroa? Itse valitsin Valvolinen sekä saatavuuden, että tunnettavuuden takia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Luokitukset täyttävä on se, mihin tavallisesti kannattaa pyrkiä. Liqui Molya ehdotin siksi, että sitä saa Suomesta huomattavasti paremmin, kuin Tutelaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Laitetaanpa tämä sitten kokeiluun.Aquatica kirjoitti:Valvoline SynPower Power Steering Fluid.
Totesin hyväksi. Korvasin väärät (punaiset) sillä ja ei kaduta. Keveämpi ja tasaisempi ohjaus.
Ja tarkemmin kun muistelen niin Valvolinet siellä nytkin on, mutta se ei kyllä ollut SynPoweria...
Eikös sillä 2 litralla ne vaihtanut pääpiirteittäin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2 litraa riittää hyvin, jos ei tarvitse huuhdella. Jos joutuu huuhtelemaan, 3.
Itse huuhtelin ja n. 2.8litraa sain menemään.
Itse huuhtelin ja n. 2.8litraa sain menemään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Varmaan olisi kyllä huuhtelu paikallaan, haetaan maanantaina kolme litraa.
Millä tapaa teit huuhtelun/vaihdon, paluuletku pois ja kannuun?
Millä tapaa teit huuhtelun/vaihdon, paluuletku pois ja kannuun?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se ois ollu vähemmän tavaraa vaativa, mä tein pitkän kaavan mukaan. Säiliö tyhjäksi vanhasta, uutta täyteen, kone käyntiin hetkeksi ja pyörittelyä, säiliö tyhjäksi ja taas puhdasta tilalle jne... Niin kauan, että säiliöstä tuli vaan kirkkaanvihreetä nestettä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin, itsellä tosin on vihreää se vanhakin neste mutta eiköhän se noinkin onnistu. Eiköhän ne sitten viimeistään ole vaihtunut kun sinne on uutta sen 3 litraa laittanut
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tehostimen öljyjä vaihtaessa käytän paineilmakäyttöistä imukannua (jarrujen ilmauskannu).
Ensin säiliö tyhjäksi.
Seuraavaksi lukkopellistä ot letkun kiinnike auki ja sen vieressä oleva liitin auki. Imuletku metalliputkeen tiiviisti kiinni ja imua niin kauan kunnes kumiletkun päästä alkaa kuulumaan ilman suhinaa (jos säiliön korkki on kiinni).
Aika hyvin saa tyhjäksi vanhoista nesteistä. Jos vielä paremmaksi haluaa niin voi tietty kaataa säiliöön uutta nestettä ja imeä sen vielä järjestelmän läpi.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10003273
Putken tiivistyksen olen tehnyt ihan sähkömiehen teipillä, pyörittämällä letkun ympärille useamman kierroksen teippiä.
Ensin säiliö tyhjäksi.
Seuraavaksi lukkopellistä ot letkun kiinnike auki ja sen vieressä oleva liitin auki. Imuletku metalliputkeen tiiviisti kiinni ja imua niin kauan kunnes kumiletkun päästä alkaa kuulumaan ilman suhinaa (jos säiliön korkki on kiinni).
Aika hyvin saa tyhjäksi vanhoista nesteistä. Jos vielä paremmaksi haluaa niin voi tietty kaataa säiliöön uutta nestettä ja imeä sen vielä järjestelmän läpi.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10003273
Putken tiivistyksen olen tehnyt ihan sähkömiehen teipillä, pyörittämällä letkun ympärille useamman kierroksen teippiä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta. Moottoriöljyjen imupumppu mulla on ja täytyy sillä kokeilla, hakee sitten jostain ilmauskannun jos sillä ei onnistu.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 30 Marras 2010, 11:47
- Car(s): Alfa Romeo166 2,5V6 automatic. vm2000
Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed Sportwagon vm 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hoffa kirjoitti:Olisiko joku ystävällinen ja Turun (tai varsinais-Suomen) seudulla asuva parkkitutkallisen 159 omistaja kuulolla:
Parkkitutka ei omassa 2007 mallisessa 159 SWssä ole kertaakaan toiminut kunnolla. Tai no, toimii ja toimii - välillä toimii moitteetta mutta useimmiten ei. Olen katsonut kaikki anturit OBD - mittarilla - herjailee oikeaa etukulmaa. Antureita vaihdettu päittäin ja vika pysyy (eli vika ei siis oikeasti antureissa). Kaikki johdot "soitettu" boksilta läpi, ja ainakin sillä hetkellä mittarin mukaan myös johdot ovat ehjät.
Ainoaksi jäljellejääväksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää sen boksin koittaminen - toimiiko vai ei. Uusi maksaa satasen jos saksanmaalta tilaa, lähinnä tuli mieleen kun sen irrottaminen ja liittimien kokeilu vie aikaa sen vartin, niin saisiko joltain apuja sen verran että tulisi omalla orhilla viereen - ja koitettaisiin toimiiko toisen auton boksilla vai ei. Mikäli vika poistuu uudella boksilla niin laitetaan molempiin autoihin kilkkeet takaisin ja tarjoan kahvit samalla kun tilaan sellaisen uuden saksasta. Mikäli vika ei toimi niin toimitaan samoin mutta en sitten tilaa sellaista vaan otan yhteyttä oikeasti johonkin sähkömieheen tai vast. Ei viitsisi ostaa boksia turhan takia.
Tällaista tällä kertaa - kiitos kovasti taas.
H
PS. jos ei tänne halua suoraan laittaa, niin YV olisi myös kovin kiva.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tänään asioilla käydessä joutui ajamaan kuoppaista hiekkatietä. Yhtäkkiä alkoi kolahtelemaan joten menin huoltoon varaamaan ajan ja sitten hetken päästä syttyi Check engine valo auto kuitenkin toimii mainiosti, olisiko hiukkassuodatin??
Juuri kun muutto on lähipäivinä niin tulee lisää ohjelmaa
Juuri kun muutto on lähipäivinä niin tulee lisää ohjelmaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsellä syttyi joskus 159:ssä juurikin kuoppaisella hiekkatiellä Check engine valo, ja syyksi paljastui olikohan nyt pakokaasun lämpötila-anturi joka on juuri hiukkassuodattimen kyljessä kiinni. Anturi itsessään oli ehjä mutta liitin löystynyt/hiekkapuhaltunut tuolla sorapätkällä.Manu kirjoitti:Tänään asioilla käydessä joutui ajamaan kuoppaista hiekkatietä. Yhtäkkiä alkoi kolahtelemaan joten menin huoltoon varaamaan ajan ja sitten hetken päästä syttyi Check engine valo auto kuitenkin toimii mainiosti, olisiko hiukkassuodatin??
Juuri kun muutto on lähipäivinä niin tulee lisää ohjelmaa
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo eli Jousi oli poikki ja ylätukivarsi väljä. Vikavalo syttyi pakokaasujen lämpötila-anturin oikosulusta/katkoksesta mutta se nollattiin.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on ihan samanlainen vika, tosin en vielä testannut johtosarjaa, Onnistuukohan yleismittarilla can väylän mittaus että menee signaali perille??freku kirjoitti:Hoffa kirjoitti:Olisiko joku ystävällinen ja Turun (tai varsinais-Suomen) seudulla asuva parkkitutkallisen 159 omistaja kuulolla:
Parkkitutka ei omassa 2007 mallisessa 159 SWssä ole kertaakaan toiminut kunnolla. Tai no, toimii ja toimii - välillä toimii moitteetta mutta useimmiten ei. Olen katsonut kaikki anturit OBD - mittarilla - herjailee oikeaa etukulmaa. Antureita vaihdettu päittäin ja vika pysyy (eli vika ei siis oikeasti antureissa). Kaikki johdot "soitettu" boksilta läpi, ja ainakin sillä hetkellä mittarin mukaan myös johdot ovat ehjät.
Ainoaksi jäljellejääväksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää sen boksin koittaminen - toimiiko vai ei. Uusi maksaa satasen jos saksanmaalta tilaa, lähinnä tuli mieleen kun sen irrottaminen ja liittimien kokeilu vie aikaa sen vartin, niin saisiko joltain apuja sen verran että tulisi omalla orhilla viereen - ja koitettaisiin toimiiko toisen auton boksilla vai ei. Mikäli vika poistuu uudella boksilla niin laitetaan molempiin autoihin kilkkeet takaisin ja tarjoan kahvit samalla kun tilaan sellaisen uuden saksasta. Mikäli vika ei toimi niin toimitaan samoin mutta en sitten tilaa sellaista vaan otan yhteyttä oikeasti johonkin sähkömieheen tai vast. Ei viitsisi ostaa boksia turhan takia.
Tällaista tällä kertaa - kiitos kovasti taas.
H
PS. jos ei tänne halua suoraan laittaa, niin YV olisi myös kovin kiva.
Jollain kun ois ehjä boxsi niin vois koplata korjaantuuko sillä.