Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Reilut 400 kuulosta aika kovalta Ah lukemaksi? Olisiko kuitenkin kyseessä käynnistysvirta?
400/450 erosta (mitattu/luvattu) en olisi hirveästi huolissani, jos akku on iäkäs. Lyijyakuista ei ole omakohtaista mittausdataa, mutta NiCd, NiMh yms kyllä menettää reilusti sekä kapasiteettiaan että virranantokykyään, kun ikää karttuu.
Tuo huono lataustila sen sijaan ei ole lainkaan hyvä juttu. Mokoma sopii oman autonikin käytökseen. Luulin akun olevan kuolemassa, kun start & stop toiminta hiipui varsin satunnaiseksi. Kesäkelillä piti ajella satoja kilometrejä maantieajoa, jotta Start&Stop intoitui muutaman kerran koneen sammuttamaan. Vaan eipä tilanne uudella akulla mihinkään muuttunut.
Talvella S&S virkainto lisääntyi selvästi, mutta siitähän oli kiittäminen autooni asennettua ylläpitolaturia.
Pahasti vaikuttaa siltä kuin auton kirjanpito akkuun ladatusta ja sieltä puretusta energiasta vippaa pahemman kerran -> auto ei saa pidettyä akkua täynnä. Giulietassa ei ole vähintäkään järkeä pitää akkua vajaana, koska autossa ei käsittääkseni ole tehostettua jarrutusenergian talteenottoa. Lyijyakun elinikääkään moinen ei edistä.
400/450 erosta (mitattu/luvattu) en olisi hirveästi huolissani, jos akku on iäkäs. Lyijyakuista ei ole omakohtaista mittausdataa, mutta NiCd, NiMh yms kyllä menettää reilusti sekä kapasiteettiaan että virranantokykyään, kun ikää karttuu.
Tuo huono lataustila sen sijaan ei ole lainkaan hyvä juttu. Mokoma sopii oman autonikin käytökseen. Luulin akun olevan kuolemassa, kun start & stop toiminta hiipui varsin satunnaiseksi. Kesäkelillä piti ajella satoja kilometrejä maantieajoa, jotta Start&Stop intoitui muutaman kerran koneen sammuttamaan. Vaan eipä tilanne uudella akulla mihinkään muuttunut.
Talvella S&S virkainto lisääntyi selvästi, mutta siitähän oli kiittäminen autooni asennettua ylläpitolaturia.
Pahasti vaikuttaa siltä kuin auton kirjanpito akkuun ladatusta ja sieltä puretusta energiasta vippaa pahemman kerran -> auto ei saa pidettyä akkua täynnä. Giulietassa ei ole vähintäkään järkeä pitää akkua vajaana, koska autossa ei käsittääkseni ole tehostettua jarrutusenergian talteenottoa. Lyijyakun elinikääkään moinen ei edistä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^^Käynnistyy normaalisti näillä pakkasilla ja jopa start&stop toimii. Ohjekirjaa tuossa selasin, niin siinä kehoitetaan irroittamaan maakaapeli pikaliittimestä ennen lataamista. Se laturikin on vielä kaupassa. Toisaalta kun insinörtin kokemukset ovat, että akku pysyy täynnä vain säännöllisellä ylläpitolatauksella, niin kertaluonteinen lataaminen ei kannata. Auto purkaa akun takaisin sille tasolle mikä aivojen mukaan parhaalta tuntuu.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tähän tämmönen idiootin ja kohta myös ex-alfistin perusmutuilua. Miltä mahtaa näyttää maapisteet? Liittimissä hapettumaa, ei pelkästään akun kuppaset navat vaan laturin+ ja maadoitus, piuhat sekä ecun (tai mikä perkeleen ohjaipurkki nyt näissä tuota latausta mahtaakaan säädellä) Tuo heikohko lataushan kertoo että ecu tms luulee akun olevan täynnä vaikkei ole. Eli jännitehäviötä lähtisin ite metsästelemään laturin tienoolta
Through difficulties to defeat
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Neljännesmiljoona täynnä. Kesällä oli hyvää aikaa pysähtyä pohtimaan mitä tuolle nyt tekisi. Vaihdanko verekseen vai ajanko lähemmäksi Kuusakosken liittymää. Vaihto olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten, jos tuosta haluaisi järkevän hyvityshinnan. Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Vikalista so far:
245 Venttiilikopan ja tulpanreikien tiivisteet 77€
244 Pohjamaali, väri, lakka 30€
240 Koiranluu, takaoikea 33€
235 Xenon valonsäätötanko 44€
233 Ylätuet eteen 124€
220 Pakkianturin liitin 15€
214 Ylimääräinen öljynvaihto 89€
210 Jakopään hammashihnapyörät 144€
209 Viankuittaus 20€
196 Takapyörien laakerit 400€
175 Uudet lemmarit jäähdytysjärjestelmään 10€
145 Ylätuet eteen 160€
130 Turbon jäähdytysputki 80€
120 Hukkaportin alipaineputki 20€
37 Ecu-päivitys 50€
25 Vaihdekepin nuppi (takuu)
10 Apurungon kiristys (takuu)
Todo:
-Takajarrupalat loppu
-Kesävanteiden maalautus
-Taka-akselin säätövarat käytetty
Vikalista so far:
245 Venttiilikopan ja tulpanreikien tiivisteet 77€
244 Pohjamaali, väri, lakka 30€
240 Koiranluu, takaoikea 33€
235 Xenon valonsäätötanko 44€
233 Ylätuet eteen 124€
220 Pakkianturin liitin 15€
214 Ylimääräinen öljynvaihto 89€
210 Jakopään hammashihnapyörät 144€
209 Viankuittaus 20€
196 Takapyörien laakerit 400€
175 Uudet lemmarit jäähdytysjärjestelmään 10€
145 Ylätuet eteen 160€
130 Turbon jäähdytysputki 80€
120 Hukkaportin alipaineputki 20€
37 Ecu-päivitys 50€
25 Vaihdekepin nuppi (takuu)
10 Apurungon kiristys (takuu)
Todo:
-Takajarrupalat loppu
-Kesävanteiden maalautus
-Taka-akselin säätövarat käytetty
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Eipä ainakaan ole mikään maanantaikappale! Hienoa!matti_vuorio kirjoitti: Vikalista so far
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Eipä näissä ihmeitä taida olla. Itselläni vuoden sisällä ainut on ollut öljyjen vaihto..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Joo, nämä ovat ihan oikeasti aika hyviä autoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Ilmeni että bensaluukku ei lukkiudukaan..
Onko ollut vastaavia vaivoja? Lukkomoottori vai johtosarja vika?
Onko ollut vastaavia vaivoja? Lukkomoottori vai johtosarja vika?
Re: Giulietta 940
Mitäs moottoriöljyjä ihmiset käyttää QV mallissa (itsellä 2010 loppupuolen yksilö). Tuli tossa käytyä öljyt vaihdattamassa ja huomasin että olivat laittaneet 5W30 Castrol Edgeä...
Manuaalin mukaan selkeesti toi 5W40 olisi se way to go ja tietenkin mielellään Fiatin speksit täyttävä. Esim castrollilla on ilmeisesti Magnatec 5W40 sopiva.
Huollossa lupasivat vaihtaa öljyt mikäli niin tahdon, vai onko turha huolia ja mennä tolla 5W30?
Vähän sinänsä turhauttaa että maksaa hyvän hinnan duunista ja jätkiä pitkää vahtia. Olis se varmaan OK kysyä mikäli laittaa manuaalista poikkeavaa litkua koneeseen.
Manuaalin mukaan selkeesti toi 5W40 olisi se way to go ja tietenkin mielellään Fiatin speksit täyttävä. Esim castrollilla on ilmeisesti Magnatec 5W40 sopiva.
Huollossa lupasivat vaihtaa öljyt mikäli niin tahdon, vai onko turha huolia ja mennä tolla 5W30?
Vähän sinänsä turhauttaa että maksaa hyvän hinnan duunista ja jätkiä pitkää vahtia. Olis se varmaan OK kysyä mikäli laittaa manuaalista poikkeavaa litkua koneeseen.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Mä olen laittanut Selenia Sport Power 5W40:ää, taitaa olla vieläkin ainoota joka täyttää tehtaan speksit
Asiaa on puitu esim. täällä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... bi+selenia
Haulla löytyy muitakin mutta sama tulos kaikissa ketjuissa, selenia ainut alfan speksit täyttävää. Tehtaalta tuli muutos spekseihin siitä mitä alkupään autojen ohjekirjoissa lukee, jossain keskustelussa arveltiin syyksi turbojen laukeamiset.
Asiaa on puitu esim. täällä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... bi+selenia
Haulla löytyy muitakin mutta sama tulos kaikissa ketjuissa, selenia ainut alfan speksit täyttävää. Tehtaalta tuli muutos spekseihin siitä mitä alkupään autojen ohjekirjoissa lukee, jossain keskustelussa arveltiin syyksi turbojen laukeamiset.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Pyydä vaan ihmeessä vaihtamaan oikeat öljyt, ainut oikea on tuo 5W40 ja vielä fiatin hyväksyntä 9.55535-S2 pitää löytyä . En kyllä veisi tuollaiseen korjaamoon enää autoani.dawasd kirjoitti:Mitäs moottoriöljyjä ihmiset käyttää QV mallissa (itsellä 2010 loppupuolen yksilö). Tuli tossa käytyä öljyt vaihdattamassa ja huomasin että olivat laittaneet 5W30 Castrol Edgeä...
Manuaalin mukaan selkeesti toi 5W40 olisi se way to go ja tietenkin mielellään Fiatin speksit täyttävä. Esim castrollilla on ilmeisesti Magnatec 5W40 sopiva.
Huollossa lupasivat vaihtaa öljyt mikäli niin tahdon, vai onko turha huolia ja mennä tolla 5W30?
Vähän sinänsä turhauttaa että maksaa hyvän hinnan duunista ja jätkiä pitkää vahtia. Olis se varmaan OK kysyä mikäli laittaa manuaalista poikkeavaa litkua koneeseen.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Itselläni on mopomylly, mutta käytän siihen ainoastaan Magnatecia. Ihan ok öljy Kannattaa mennä pyytämään, että vaihtaisivat siihen.dawasd kirjoitti:Mitäs moottoriöljyjä ihmiset käyttää QV mallissa (itsellä 2010 loppupuolen yksilö). Tuli tossa käytyä öljyt vaihdattamassa ja huomasin että olivat laittaneet 5W30 Castrol Edgeä...
Manuaalin mukaan selkeesti toi 5W40 olisi se way to go ja tietenkin mielellään Fiatin speksit täyttävä. Esim castrollilla on ilmeisesti Magnatec 5W40 sopiva.
Huollossa lupasivat vaihtaa öljyt mikäli niin tahdon, vai onko turha huolia ja mennä tolla 5W30?
Vähän sinänsä turhauttaa että maksaa hyvän hinnan duunista ja jätkiä pitkää vahtia. Olis se varmaan OK kysyä mikäli laittaa manuaalista poikkeavaa litkua koneeseen.
Shellillä on myös muistaakseni joku Helix-sarjan öljy joka heidän mukaansa täyttäisi Fiatin kriteerit, mutta Fiatin hyväksyntä taitaa olla niitten omassa Seleniassa (yllätys yllätys) ja Castrolin Magnatecissa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Oikean ja halvemman öljyn hintaero kerran pari vuoteen sen 4/5 litralta on niin naurettavan pieni, että halvimmalla ja pisimmälle pääsee varmasti silä oikealla.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
^^ Hondamies, en mä ainakaan löytänyt mistään Helixiä tai Castrolia missä olis ollu GH2 luokitus jota toi TBI mylly vaatii..
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Joo niin näyttää olevan. Sori, olin siinä muistissa, että TBI käyttää myös s2fahlsjy kirjoitti:^^ Hondamies, en mäsiinänakaan löytänyt mistääiä tai Castrolia missä olis ollu GH2 luokitus jota toi TBI mylly vaatii..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Tänään kävin suorituttamassa ko. operaation Espoon Auto Aritassa (SCC). Kustansi 537 e vesipumppuineen. Kyseessä MA vuosimallia 2013. Siihen vielä muuta huoltoa päälle ja öljynvaihto, niin päästiinkin mukavasti lähemmäs tonnia. Asioin ensimmäistä kertaa kyseisessä puljussa eikä ollut mitenkään mieltä ylentävä kokemus. Asiakaspalvelu oli elämään kyllästyneen tuntuista. Mekaanikko näytti kirjanneen laskuun, että ilmastoinnin kompressori saattaa vuotaa ja pitäisi testata. Siitäkään ei tiskillä vaivauduttu mainitsemaan. Taidan kokeilla Auto Milanoa seuraavalla kerralla.jkk kirjoitti: Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?
E: bensiini giuliettaan siis
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Omasta kokemuksesta voin suositella. Kohtuullinen hinta/laatutaso.
Re: Giulietta 940
^^380€ Delta-autossa pari vuotta sitten MA vm-11.
Re: Giulietta 940
Mitä osia nuo on?matti_vuorio kirjoitti:233 Ylätuet eteen 124€
Re: Giulietta 940
Hyviä kyllä, mutta ei kovin laadukkaita. Tietty mielipidekysymyksiä...Vittorio Jano kirjoitti:Joo, nämä ovat ihan oikeasti aika hyviä autoja.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
No edellinen oli maanantain iltavuorossa tet-harjoittelijoiden kasaama Lancia, joten...lagotto kirjoitti: Hyviä kyllä, mutta ei kovin laadukkaita. Tietty mielipidekysymyksiä...
Tosin eivät sitä edeltäneet sataviiskuutosetkaan mitään susia olleet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/al ... m/101.htmlTaika-Jim kirjoitti:Mitä osia nuo on?matti_vuorio kirjoitti:233 Ylätuet eteen 124€
Jousen yläpäähän tuleva laakeri, minkä tämä mcpherson -tyyppinen ripustus tarvii. Kääntölaakeri taitaa olla virallinen nimi.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Luin Nettiauton koeajoa Fiat Tiposta jossa moitittiin StartStoppia kun auto käynnistyy niin auto alkaa valumaan taaksepäin.
Onko Giulietassa samaa ongelmaa ja muutenkin kannattaako järjestelmää käyttää vai kuluttaako starttimoottoria, akkua yms? Vieläkin kyttään sopivaa yksilöä netiautosta
Onko Giulietassa samaa ongelmaa ja muutenkin kannattaako järjestelmää käyttää vai kuluttaako starttimoottoria, akkua yms? Vieläkin kyttään sopivaa yksilöä netiautosta
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mulla ainakin Start&Stop toimii lähinnä joskus ja jouluna, joten en siitä ottaisi turhaa stressiä.
Silloin kun se toimii niin en ainakaan ole kyseistä ominaisuutta huomannut. Ainoa mikä siinä ärsyttää on käynnistyksen hitaus. Muutaman kerran sammunut risteykseen kun mies on liikkeissään autoa nopeampi..
Silloin kun se toimii niin en ainakaan ole kyseistä ominaisuutta huomannut. Ainoa mikä siinä ärsyttää on käynnistyksen hitaus. Muutaman kerran sammunut risteykseen kun mies on liikkeissään autoa nopeampi..
Re: Giulietta 940
Ei mitään eksotiikkaa siis, hyvä. Oma säästynyt vielä vaihdolta (210tkm).matti_vuorio kirjoitti: http://www.italiaspeed.com/2010/cars/al ... m/101.html
Jousen yläpäähän tuleva laakeri, minkä tämä mcpherson -tyyppinen ripustus tarvii. Kääntölaakeri taitaa olla virallinen nimi.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Uutena ostettu Giulietta ollut omistuksessa tänään 330 päivää, josta korjaamolla 233 päivää.Edelleen toimimattomana korjaamolla.
Haettiin korjaamolta lauantaina "korjattuna" ja parin tunnin päästä lähti lavetilla takaisin.
Kerron sitten tarkemmin tämän aika ison ja väsyttävän tarinan kun asia on saatu päätökseen.
Katsotaan mitenkä myyjäliike/maahantuoja+muut tahot joita joudutaan ottamaan tähän mukaan hoitaa jutun päätökseen.
Haettiin korjaamolta lauantaina "korjattuna" ja parin tunnin päästä lähti lavetilla takaisin.
Kerron sitten tarkemmin tämän aika ison ja väsyttävän tarinan kun asia on saatu päätökseen.
Katsotaan mitenkä myyjäliike/maahantuoja+muut tahot joita joudutaan ottamaan tähän mukaan hoitaa jutun päätökseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
....
Miten on mahdollista, ettei sulle ole tuotu jo ei yhtä, vaan KAHTA uutta autoa tuon riivatun yksikön tilalle?
Miten on mahdollista, ettei sulle ole tuotu jo ei yhtä, vaan KAHTA uutta autoa tuon riivatun yksikön tilalle?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^En kommentoi tässä vaiheessa enempää kun juttu on kesken, mutta aika "mielenkiintoinen" juttu tästä on kehittynyt.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kirja tulossa?Ipi76 kirjoitti:
Kerron sitten tarkemmin tämän aika ison ja väsyttävän tarinan kun asia on saatu päätökseen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^no melkein pienemmistäkin jutuista on varmaan kirja joskus kirjoitettu.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Onko tuosta autosta pitänyt maksaakin jotain?
Jopa meidän Shitikka pysyy aina edes viikon liikenteessä, ennen kuin sen saa nilkuttaa takaisin länsiautoon.
Jopa meidän Shitikka pysyy aina edes viikon liikenteessä, ennen kuin sen saa nilkuttaa takaisin länsiautoon.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Giulietta kauppa purettu tiistaina, melkein vuoden piina ohi ja olo on helpottunut
Nyt taitaa yli 15 vuoden pelkästään Alfoilla ajo muuttua Audilla ajoksi, eli vaimolle on kiikarissa Audi A1 s-line 185hv...
Ainoat hyvät puolet tässä tapauksessa oli että Giulietta QV oli käytössä heinäkuun alusta melkein loppun asti, ja talvella lapinreissulla oli Subarun Outback käytössä.
Eli kaksi maahantuojan valtuuttamaa merkkihuoltoa ei löytänyt vikaa/saanut autoa kuntoon. Olikohan huuhtikuusta lähtien yritetty löytää tätä viimeistä vikaa, jota ei saatu korjattua minun omistuksen aikana.
Jotenkin tästä hommasta jäi haikea ja surullinen olo päälle, kun Alfa on ollu aika tärkeä osa elämää pitkän ajan
Nyt taitaa yli 15 vuoden pelkästään Alfoilla ajo muuttua Audilla ajoksi, eli vaimolle on kiikarissa Audi A1 s-line 185hv...
Ainoat hyvät puolet tässä tapauksessa oli että Giulietta QV oli käytössä heinäkuun alusta melkein loppun asti, ja talvella lapinreissulla oli Subarun Outback käytössä.
Eli kaksi maahantuojan valtuuttamaa merkkihuoltoa ei löytänyt vikaa/saanut autoa kuntoon. Olikohan huuhtikuusta lähtien yritetty löytää tätä viimeistä vikaa, jota ei saatu korjattua minun omistuksen aikana.
Jotenkin tästä hommasta jäi haikea ja surullinen olo päälle, kun Alfa on ollu aika tärkeä osa elämää pitkän ajan
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kohta Nettiautossa myytävänä?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Tähän olisi ollut varmasti kaikkien osalta helpoin ja valmistajan kannalta halvin ratkaisu vaan vaihtaa keulalle uusi kone apulaitteineen?Ipi76 kirjoitti:Giulietta kauppa purettu tiistaina, melkein vuoden piina ohi ja olo on helpottunut
Nyt taitaa yli 15 vuoden pelkästään Alfoilla ajo muuttua Audilla ajoksi, eli vaimolle on kiikarissa Audi A1 s-line 185hv...
Ainoat hyvät puolet tässä tapauksessa oli että Giulietta QV oli käytössä heinäkuun alusta melkein loppun asti, ja talvella lapinreissulla oli Subarun Outback käytössä.
Eli kaksi maahantuojan valtuuttamaa merkkihuoltoa ei löytänyt vikaa/saanut autoa kuntoon. Olikohan huuhtikuusta lähtien yritetty löytää tätä viimeistä vikaa, jota ei saatu korjattua minun omistuksen aikana.
Jotenkin tästä hommasta jäi haikea ja surullinen olo päälle, kun Alfa on ollu aika tärkeä osa elämää pitkän ajan
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^no onhan tähän ainakin vaihdettu moottori, turbo, kaasuläppäkotelo, 2 kertaa moottorilta lähtevä johtosarja ohjainyksikölle?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
^ tämä on se ongelma kun huollossa ei ole Alfalle tarpeeksi osaamista. Lapsipuolen asemassa....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
No kyllä ne muutkin osaa: Käyttäjän+liisariyhtiön hermot meni pasuunaan ja kaupan purku. Syynä moottorilämmittimen aiheuttama käyntiin lähtemättöyys. Sitten eräs datsuni meni nykimisen takia takasin. Kumpaakaan tapausta ei millään kuntoon. Näät tuli äkkkiä mieleen, eivätkä ole varmaan ainoita tapauksia.
Miten muuten Giuliettan tapauksessa meni remonttijärjestys? Laitettiinko moottori ja turbo ja kaikki öljynkierto osat kerralla vai ensin vain uusi moottori ja myöhemmin uusia osia esim.se turbo. Mikä oli viimeinen vika?
Miten muuten Giuliettan tapauksessa meni remonttijärjestys? Laitettiinko moottori ja turbo ja kaikki öljynkierto osat kerralla vai ensin vain uusi moottori ja myöhemmin uusia osia esim.se turbo. Mikä oli viimeinen vika?
"puhun niin totta kuin osaan"
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mä olin ymmärtänyt, että tähän oli kokeiltu yhtä sun toista, eikös tähän laitettu alkuun uuteen koneeseen vanha turbo tai jotain vastaavaa?Ipi76 kirjoitti:^no onhan tähän ainakin vaihdettu moottori, turbo, kaasuläppäkotelo, 2 kertaa moottorilta lähtevä johtosarja ohjainyksikölle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Onkos väellä vinkkejä, että mistäkö sais järkevään hintaan takalasinpyyhkimen VARREN? Moottori tiettävästi toimii (en ole testannut vielä), mutta moottorista eteenpäin sitten onkin puutteita. Varren lukitus moottoriin tulevaan varrenalkuun on rikki ja jousikin puuttuu.
Ei tuo mikään suurin tarve tuolle ole, mutta olishan se kiva. Tietty pitäs varmaan selvittää myös, miksei sinne vettä tule (oletan, että on blokattu tarkoituksella) - pyyhkijän reikäkin on nätisti peitetty kumitulpalla.
Ei tuo mikään suurin tarve tuolle ole, mutta olishan se kiva. Tietty pitäs varmaan selvittää myös, miksei sinne vettä tule (oletan, että on blokattu tarkoituksella) - pyyhkijän reikäkin on nätisti peitetty kumitulpalla.
Re: Giulietta 940
Ei se varsi+sulka yhdistelmä ole marmorillakaan kuin ~31€. Sulkaahan tuohon ei saa erikseen vaan tulee koko varsi aina.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Giulietta 940
^Kyllä taakse saa sen pelkän kumin. Ei tarvi koko settiä ostaa:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=1285
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=1285
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
@stilo
Mutta ei taida sisältää akselin päähän tulevaa rungon osaa? Koska tarvitsen kokonaisuuden akselista eteenpäin...
Lisäksi kysymys xenoneista. Vastaantulijat välkytteli pitkiä, joten menin ja säädätin kohdalleen - oli siis pari astetta liian ylös näyttävät... Nyt ne näyttää liian alas. Ideoita? Säätötanssi kulkee ensin keskelle, sitten alas, leveyssuunnassa ja sitten takasin keskelle - eli pitäisi olla OK.
Epäilisin et jompikumpi säätötangoista kiukuttelee, kun en huomaa tasonmuutosta kuormalla/ilman kuormaa. Vasemmalla edessä ja oikealla takanako nuo on?
Mutta ei taida sisältää akselin päähän tulevaa rungon osaa? Koska tarvitsen kokonaisuuden akselista eteenpäin...
Lisäksi kysymys xenoneista. Vastaantulijat välkytteli pitkiä, joten menin ja säädätin kohdalleen - oli siis pari astetta liian ylös näyttävät... Nyt ne näyttää liian alas. Ideoita? Säätötanssi kulkee ensin keskelle, sitten alas, leveyssuunnassa ja sitten takasin keskelle - eli pitäisi olla OK.
Epäilisin et jompikumpi säätötangoista kiukuttelee, kun en huomaa tasonmuutosta kuormalla/ilman kuormaa. Vasemmalla edessä ja oikealla takanako nuo on?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Ei sinun G satu olemaan metallin harmaa sportpackilla? Xenon ongelma kun kuulostaa hyvin tutulta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Juuri. Sun ex?
Juuri. Sun ex?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Jos rekkari sattuu olemaan lzk-269, niin sitten on mun ex ja siinä tapauksessa ei viihtynyt hirveen pitkään edellisellä omistajalla.Aquatica kirjoitti:^
Juuri. Sun ex?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Huti meni. CIL-771 löytyy täältä, siis Kiltti.
Anthrazite grigio taisi väri olla.
Selvisikö sulla vika? Yleensähän korkeusanturit kaiketi sekoilee, mut onko muuta (tietysti korin ohjainlaitte...).
Huti meni. CIL-771 löytyy täältä, siis Kiltti.
Anthrazite grigio taisi väri olla.
Selvisikö sulla vika? Yleensähän korkeusanturit kaiketi sekoilee, mut onko muuta (tietysti korin ohjainlaitte...).
Re: Giulietta 940
Itsellä oli sama ongelma ja kun säädätin valot valtuutetussa huollossa alkoi valot näyttämään liian alas.Aquatica kirjoitti:@stilo
Mutta ei taida sisältää akselin päähän tulevaa rungon osaa? Koska tarvitsen kokonaisuuden akselista eteenpäin...
Lisäksi kysymys xenoneista. Vastaantulijat välkytteli pitkiä, joten menin ja säädätin kohdalleen - oli siis pari astetta liian ylös näyttävät... Nyt ne näyttää liian alas. Ideoita? Säätötanssi kulkee ensin keskelle, sitten alas, leveyssuunnassa ja sitten takasin keskelle - eli pitäisi olla OK.
Epäilisin et jompikumpi säätötangoista kiukuttelee, kun en huomaa tasonmuutosta kuormalla/ilman kuormaa. Vasemmalla edessä ja oikealla takanako nuo on?
Ongelma ratkesi, kun huomasin että tasonsäätö toimi vain moottorin käydessä. Voisiko kyse ollla tästä?
Re: Giulietta 940
Tupla
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tasonsäätö testattiin suuntauksen jälkeen. Sammutus, käynnistys, säätötanssi ja jäi tasan siihen mihin säädettiin. Siksipä tää vähän ihme onkin...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Niitä on kaksi. Edessä oikealla alatukivarressa on yksi. Toinen on takana keskellä autoa, kallistuksenvakaajassa kiinni. Ainakin mulla ehti mennä rikki tuon alatukivarren koiranluu joka liikuttelee sitä potikkaa.Aquatica kirjoitti:Epäilisin et jompikumpi säätötangoista kiukuttelee, kun en huomaa tasonmuutosta kuormalla/ilman kuormaa. Vasemmalla edessä ja oikealla takanako nuo on?