Remmiahdin alfa romeo 33:seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Remmiahdin alfa romeo 33:seen

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Niin eli nyt heitetään ilmoille idea johon kaikki saavat ottaa kantaa. Eli voiko tuollaisen remmiahtimen pistää kiinni tuollaiseen 1,7 litraiseen boxeri koneeseen? Ja mistä tuollaisen ahtimen voisi saada ja mahtaako sitä saada katsastettua? Nyt ajatuksia tästä kysymyksestä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Valmis sarja löytynee 16 venaseen, kävi mielessä että olisi asennuttanut sitten kun olisin ollut rikas ja auton pitäny.

En tiedä mistä saa ja paljonko maksaa..

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Ai, että siihen on olemassa oikein oma sarja ajattelin, että se pitäisi varmaan jostain muusta autosta ottaa ja sitten sovitella tuohon omaan. Mitäköhän kaikkia muutoksia mahtaa tarvita tehdä tuolle koneelle, että voisi tuollaisen ahtimen laittaa? Jos joku tietää mistä tuollaista kannattaisi kysellä niin kertokaa. Entäs sitten tuon muutoskatsastuksen kanssa meneekö läpi ja onnistuuko muuten kun on katalysaattori? No tämä on nyt tälläistä rupattelua, mutta sen verran rupesi kiinnostamaan, että pitää ottaa selvää.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Ahdaaminen

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Muukkonen rakentelee omaan Sprintiinsä volkkarin G-ahdinta- katso muukkosen forumilta lisää. Muuten tuo olisi ihan hyvä homma-- paitsi hintaa tulee roimasti, tuhansia eemeleitä.

Muutoksia: Männät-- remontti koneeseen. Nokat, mahdollisesti suolatäytetyt venttiilit. Ruiskuun mapattava chippi, suuttimet ja ehkä pumppukin. Tietenkin ahdin, hihnapyörät, kiinnikkeet, painepuolen putket. Pakoputkisto, öljynjäähdytin etc.
Lisäksi alusta kokonaan uusiksi koska auto lähtee käsistä tehojen vuoksi. Vakio alusta ei toimi 150hp tehoilla, se vääntää niin kovaa että ohjautuu minne sattuu. Tuosta on kokemusta eräällä ystävällä joka rakensi turbon Sprintiin-- joutui tekemään säädettävän kynäjousi etupään ja erikoispuslituksen.

Jos olet vakavasti ajatellut tehdä tuon niin ota yhteys Muukkoseen-- saat neuvoja.

TimoJ, ajaa Nissanilla :crazyeyes:
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

No ei voi sanoa, että opiskelija vakavissaan tuollaista rakentamassa olisi, mutta selvää vois ottaa ja ainakin pistää muistiin kaikki vinkit ja kokemukset niin sitten joskus kun olisi rahaa tuollainen toteuttaa niin olisi sitten ainakin tietoa. No kuitenkin tässä vaihessa saa riittää tuo 130Hv kyllä se tuota pientä autoa hyvin kuljettaa. Mutta pitää vaikka kysellä tuolta Muukkoselta millaisia ohjeita sillä olisi tarjolla. Mihin olet alfasi hukannut, muistan tuolta suomi24 puolelta, että sullakin olis ollut 33:nen? Vai onko vieläkin?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sieltähän se Timo ilmestyi, 33 asiantuntija vailla vertaa 8)

Timohan tuosta sarjasta minulle mainitsi parisen vuotta sitten, eikös tehoja "valmiilla" sarjalla tullut 180 paikkeilla?

Jos on varaa ahtaa auto niin kannattaisi varmaan hommata P4:nen..

Mitä katsastukseen tulee niin pitäisi onnistua ilman VTT:n mittausta, kunhan päästöt pysyvät rajoissa. Kannattaa lue AKE:n sivuilta tai kysyä suoraan katsastusmieheltä niin ei tarvitse arpoa :crazyeyes:
Viimeksi muokannut Rolle, 04 Elo 2003, 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Muakin kyllä kiinnostaisi tietää millainen tuo P4 olis ahtimella. Niin Onko IE:n alusta liian huono yli 150 hp:lle vai myös QV:n? Ja onko mitään tietoa kuinka toi neliveto läyttäytyisi sillä 180hp:n tehoilla?
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Alusta

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Rolle, eipäs sorvailla pehmeitä :oops:

Niin,se alusta. Ajelin ennenvanhaan sellaisella 1. sarjan 33:lla, laitoin siihen uudet puslat ja JR madallussarjan sekä AVO säädettävät iskarit taakse. Edessä Sachs kaasut ja kaikki kuluvat osat uutta. Säätöjen jälkeen totesin että vakiopuslat ovat liian pehmeitä, auto vetelee kiihdytyksessä pahasti. Eli väännön vuoksi pyörän asentokulmat muuttuvat. Ratkaisu tähän on säädettävä etutolppa jolla pystyy muuttamaan pyörän kallistuskulmaa, sekä powerflex tai vastaava kovempi pusla. Ulkomaan eläjät ovat muutelleet tolppia tekemällä soikeita reikiä ja saavat näin säätövaraa. En kuitenkaan uskalla noita tehdä, saattaapi livetä säädöt vastalaitaan vauhdissa.
Niin, tehoa oli vain 105hp ja naula päässä :silly:

33ti on tallessa ja tallilinen peltiosia+ koneita, kansia, nokkia, rojua ja nippeleitä odottaa asennusta.

Alustoista tietävät enemmän muut miehet, esim Tiippana ja Muukkonen kun ovat niitä enemmän tehneet (ja ovat rikkaita, voivat kokeilla)

Lisäksi eräs Sprinttiharrastaja tietää tosi paljon, kunhan vain kertoisi..

http://www.ahmotorsports.co.uk/

Tuolta löytyy tietoa ja kuolattavaa ;-)

TimoJ, Nissanilla
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Alustasta vielä

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Piti vielä kun en vastrannutkaan kysymykseen. Kaikki vakioalustat ovat samanlaisia, niissä ei ole oleellisia eroja. 16v:ssä on lyhyemmät jouset ja iskarin yläpäässäkin laakeri, tuosta Hotakainen tietää enemmän. Ajettavuuteen ja torque steeriin tämä ero ei paljon vaikuta.

Sitten vinkki kaikilla 33 ja Sprinttikuskeille: Tarkistakaa heti reaktiotankojen kunto. Eli se kulmikas varsi joka menee pyörän takaa tukivarresta etupalkkiin. Löysin liikenteessä olevasta autosta niin huonot että pyörä voi taittua jarrutuksessa alle. Kaupasta näitä ei taida enää saada, joten kunnostamaan joutuu--tai romikselle.

Kriittisiä paikkoja ovat ainakin yläpinta ja takaosan haarukka.

TimoJ Nissan....
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

16 v iskarista sen verran että vakio on jäykempi kuin muissa ja yläpään kiinnitys on pidempi kuin muissa malleissa eli ei mene heittämällä paikalleen.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Takaveto

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Niin ja tai on eri mieltä siitä, mistä auton tulisi raapia. Meidän takavetovaarikin (faija) osti 16v:n, niin se maailma muuttuu :lol:

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Vastaa Viestiin