Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

dnapekko kirjoitti:Termostaateista kysymys: Käsittääkseni Facet kannattaa unohtaa, mutta ovatko muunmerkkiset sitten samalla viivalla? Pitäisi uusi ostaa, kun kone lämpiää hitaahkosti ja talvi on tulossa
Vaihdoin 2012 Alfa Workshopin termostaatin (http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156 ... stat.shtml) ja toimii edelleen hyvin.
Laskua kun katsoo sen aikainen hinta viittaa juuri tuohon nykyvalikoiman Facet:iin.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Effe kirjoitti:Mistähän mahtaa kiikastaa kun ei meinaa lämppärin puhalluksen suuntaus oikein totella? Jaloille tulee oikein hyvin ja ikkunoille taitaa jotenkin tulla, mutta ns kuskia kohti ei tule niin hyvin. Välillä sitten saattaa ruveta siihenkin hönkimään ihan asiallisesti. Ainakin täysin erilainen logiikka tuossa kun edellisessä 156.
Kokeiles irrottaa akku hetkeksi ja virtojen laiton jälkeen anna ilmastoinnin tehdä läppien kalibrointi rauhassa ennen käynnistystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Dnapekko, Behr on esim ihan hyvä. Varmaan Bosch ym toimii hyvin kans.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Saakos noita kampiakselin hihnapyöriä Suomesta ostettua mistään? Tai saako niitä ylipäätään mistään uutena? :lol: Tarvetta olisi yhdelle, käytettykin kelpaa nyt alkuun.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Olikos jossain järkevän laatuisia ja hintaisia takatukivarsipaketteja sw:hen? Pitäis pistää takaa kaikki uusiksi. Mukaanlukien pultit.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Verttiv kirjoitti:Saakos noita kampiakselin hihnapyöriä Suomesta ostettua mistään? Tai saako niitä ylipäätään mistään uutena? :lol: Tarvetta olisi yhdelle, käytettykin kelpaa nyt alkuun.
Tuolla ainakin osaa väitetään olevan saatavissa: https://spareto.fi/tuotteet/vkm-93215-crankshaft-pulley

Ei tosin taida olla Suomessa toimitusajasta päätellen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

155156 kirjoitti:
Verttiv kirjoitti:Saakos noita kampiakselin hihnapyöriä Suomesta ostettua mistään? Tai saako niitä ylipäätään mistään uutena? :lol: Tarvetta olisi yhdelle, käytettykin kelpaa nyt alkuun.
Tuolla ainakin osaa väitetään olevan saatavissa: https://spareto.fi/tuotteet/vkm-93215-crankshaft-pulley

Ei tosin taida olla Suomessa toimitusajasta päätellen.
Olen ymmärtänyt, jos Sparetolla toimitus on 4 vkoa, niin ei ole varmuutta saatavuudesta.

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Jep, en vaivautuisi yrittämäänkään jos ei ole alle kaksi viikkoa ilmoitettu toimitusaika.
Alfa Workshopista löytyy kyllä, mut on sillä hintaakin:
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Pulley.shtml
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Eikös tuota ollut kiinteänä tuning/performace -kikkareena saatavana?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Turre kirjoitti:^ Jep, en vaivautuisi yrittämäänkään jos ei ole alle kaksi viikkoa ilmoitettu toimitusaika.
Kyllä sieltä voi kysyä saatavuutta. Ehkä sokkona ostaminen ei kannata.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tuomas K kirjoitti:
Turre kirjoitti:^ Jep, en vaivautuisi yrittämäänkään jos ei ole alle kaksi viikkoa ilmoitettu toimitusaika.
Kyllä sieltä voi kysyä saatavuutta. Ehkä sokkona ostaminen ei kannata.
Kysyä kannattaa aina ja itse kun 75:een tilasin osia niin ne tuli alle viikossa vaikka luvattiin 1kk toimitus.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Spareto on hyvä pulju, kannattaa laittaa viestiä ja kysyä. Siellä osataan palvella...

Toinen, josta saa mielestäni hyvää palvelua on www.nimark.fi , aika nopeasti kertovat jos on saatavuutta. Alkuperäisellä osanumerolla on hyvä kysellä myös osia, joita ei ees katalogista löydy...

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Sparetoa käytän paljon itsekin mutta omalle kohdalle on sattunut ihan toisen suuntaisia kokemuksia sen kommunikoinnin suhteen. Voi toki olla ihan yksittäistapaus mutta aina se tietyn epäilyksen jättää joka ei ihan yhtäkkiä korjaannu.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minä oon vaan laittanut info@spareto.com ja englanniksi, hyvin rullannut. Pahimmillaan 2 pv kestänyt saada kontakti, mutta sitten on ollutkin vikkelää.

Nimarkille oon ihan vaan soittanut, paitsi kerran ne soittivat mulle takasinpäin.

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja arv »

Spareton kanssa postitellessa kannattaa lähettää uusi viesti johon on kopaistu vanhan tekstit. Sen jälkeen tulee vastaus viimeistään seuraavana päivänä, ihme juttu! Kolme viikkoa odotin kun replyyn ei tullut vastausta ja uuteen viestiin melkein saman tien.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Panttipalautus tuli Sparetolta 8kk ahkeran viestittelyn tuloksena.. Viimeksi vaihtelivat omin päin tuotteita kalliimpiin mitään kysymättä, kun oli sellaisia tuotteita joukossa joita ei löytynytkään, niin jäi vähän niinku ylimäärästä rahaa. Ei tarvinnu sitten niin paljoo hyvitellä takaisin..

Edelleenkin ostan tuolta, mutta kun saan ostokset koriin otan yhteyttä ja tarkistan todellisen saatavuuden ja hinnan ennenku hoidan kaupat kotiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Apua!!
Otettiin 156 2.4jtd seisonnasta tänään käyttöön.
Ei toimi nopeusmittari, eikä mitkään mittarivalot.
Tyttären pitäisi aamulla lähteä sillä töihin.
Manuaali saksankielinen, joten ei oo mulle apua.
Mistä hakea vikaa? Sulakkeet näyttäis kuskin vas. jalkatilan päällä olevan ehjät.
Voisko joku..
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ihan ekana kannattaa akun navat tsekata, ja ne johdot.
Plussasta yksi kanta poikki aiheutti 103kW 2.4JTD:ssä satunnaisen kierroslukumittarin (vaiko nopeusmittarin, vaiko molempien?) sekoilun/toimimattomuuden. Oli ulospäin ehjä, mut hieman heiluttelemalla NAPS...

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Vaihdettiin tänään uusi akku. Navat ok. Heiluttelin niitä johtoja äsken ja sähkökynällä katselin johdoista, niin kyllä niissä virta kulkee.
Hirveän yllättävää, että aina kun on ns. pakkotilanne päällä, niin joku prakaa. Ja tämä pimeys..
Taskulamppu suussa ei oo mukavaa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oletuksella, että kaikki sulakkeet on OIKEASTI ehjät, löysin vastaavilla oireilla omastani syyllisen virtalukon pohjasta ja liittimessä huonolla kontaktilla olleesta johdon pätkästä. Samaan aikaan pimeänä oli myös sisäpuhallin, ajovalot ja pyyhkijät, vaikka auto käynnistyikin. Ei kiva yhdistelmä räntäsateessa ja töihin olisi ollut kiva päästä :lol:

Vastaava ongelma hieman eri lailla puuttuneista sähkölaitteista löytyi "jostain" 10A sulakkeesta, joka kuitenkin päärasiassa majaili.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro. Ilmeisesti nopeusmittari on kyrvähtänyt. Tää on siis 2.4 jtd. Otin mittarin irti ja se oli hyvin lämmin takaa yläosastaan. No.., otin varaosaosa autosta, joka on vuotta vanhempi 2.0ts mittarin irti ja katsoin, että liittimet ovat yksi yhteen ja laitoin sen kiinni. Jo alkoi mittarin taustavalot palaa. Nopeusmittarin toimintaa en vielä oo kokeillut. Uskaltaako jättää bensavehkeen mittarin kiinni siksi aikaa, kun löytyy dieselin ehjä mittari jostain?
Eli ostetaan toimiva mittari 2001 2.4 jtdhen.

Näyttää nopeusmittarikin toimivan..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Mitäs kilometrimittari muuten näyttää? Onko ajetut kilsat ecussa muistissa? Varmaankin on?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muistanko väärin, jos sanon:

Aina suuremmat kilsat näytetään. Eli jos ECU:lla on 200tkm ja laitat 100tkm mittarin, mittari uudelleenohjelmoidaan 200tkm:ään.
Toisaalta, jos ECU sanoo 100tkm ja laitat mittarin, missä lukee 200tkm, ECU ohjelmoidaan sille.
Tai sitten toi oli vaan PSA-konsernin viritys, vaikka kyllä mulla muistikuva moisesta olis Alfassakin?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Sitä en tiedä missä mitäkin on tallessa, mutta kun muinoin vaihdoin 156 V6:olmoseen mittarin, niin uudessa mittarissa pysyi uuden mittarin lukema. Vanhan mittarin lukema oletettavasti pysyi vanhassa mittarissa ja tekemässäni huoltokirjamerkinnässä.
VMP

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

En löytänyt aiheesta keskustelua niin kysytään täällä. Eli kaverin 156 on alkanut tekemään sellaista että aukoo ja sulkee ovia miten sattuu. Eli yölläkin parkkipaikalla auto saattaa avata ovet, kerran jäi avaimetkin sisälle. Välillä saattaa renkata ovia edestakaisin moneenkin kertaan. Kaikki ovien töpselit on avattu ja suihkittu kontaktisprayta ja lukkoihin suihkittu crc. Voiko viallinen lukkomoottori tehdä tuollaista? Ei vaan viitsisi arpomalla lähteä kaikkia moottoreita vaihtamaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Minkäs kokoiset kaiuttimet uppoaa takaoviin?

Kenelläkään vinkkejä taka abs anturin vaihtoon, onko yhtä perseestä kuin eteen vaihtaminen? Lähinnä, että kuinka jumissa se tuolla poterossaan on..

E: Takaämyrit pitäisi ollakin tallessa. :)

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

jeQQ kirjoitti: Kenelläkään vinkkejä taka abs anturin vaihtoon, onko yhtä perseestä kuin eteen vaihtaminen? Lähinnä, että kuinka jumissa se tuolla poterossaan on..
Yhtä jumissa se on. Paras työkalu on puutaltta+WD40

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Ämpärillinen tuuria kannattaa kanssa ottaa siihen viereen :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

jeQQ kirjoitti:Minkäs kokoiset kaiuttimet uppoaa takaoviin?

Kenelläkään vinkkejä taka abs anturin vaihtoon, onko yhtä perseestä kuin eteen vaihtaminen? Lähinnä, että kuinka jumissa se tuolla poterossaan on..

E: Takaämyrit pitäisi ollakin tallessa. :)
6,5". Porakone ja todella.

Lyhyt ja ytimekäs vastaus :wink:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ok, täytynee varautua porailemaan. Onnaako edes napa paikallaan? :)

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

jeQQ kirjoitti:Ok, täytynee varautua porailemaan. Onnaako edes napa paikallaan? :)
Muistaakseni.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Puutaltalla ja vasaralla varovasti anturin jalan alle naputusta sieltä ja täältä, vähän WD:tä siihen juureen ja lisää naputusta. EI vääntöä. Testattu useammalla yksilöllä

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

vesamaan kirjoitti:Puutaltalla ja vasaralla varovasti anturin jalan alle naputusta sieltä ja täältä, vähän WD:tä siihen juureen ja lisää naputusta. EI vääntöä. Testattu useammalla yksilöllä
Mulla oli anturi syöpynyt reikäänsä niin lujaa, ettei lähtenyt edes suoraan lyömällä. Porata piti. Toki näissä maatumisasteissa on varmasti eroja.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.

Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?

Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja.. :|

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Myrkky ja sen lykkäys. Nyt kohteena 916 2.0 TS-95.
Vaimon piti aamulla lähteä töihin, mutta vaihteisto tai vivusto tai keppi sanoi yhteistyön irti. Keppi löysä.
Tuntuu kuin siirtäjät toimisi, mutta koko ajan päällä vain 1 vaihde eteenpäin. Veikkaisin että olisi kakkonen, mutta ei varmuutta. Auto madallettu minimiin, joten ei onnistu ihan kyljellään käsikopelolla alta tutkiminen. Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa? Mikä voisi olla todennäköisin vaihtoehto?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Siirtäjän tanko varmaan hajonnut nivelestä, noita menee. Ota vasen eturengas irti ja pääset kopeloimaan tankoja, irrallisen kyllä huomaa..
- Alfaholic -

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Alfred Romero kirjoitti:Myrkky ja sen lykkäys. Nyt kohteena 916 2.0 TS-95.
Vaimon piti aamulla lähteä töihin, mutta vaihteisto tai vivusto tai keppi sanoi yhteistyön irti. Keppi löysä.
Tuntuu kuin siirtäjät toimisi, mutta koko ajan päällä vain 1 vaihde eteenpäin. Veikkaisin että olisi kakkonen, mutta ei varmuutta. Auto madallettu minimiin, joten ei onnistu ihan kyljellään käsikopelolla alta tutkiminen. Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa? Mikä voisi olla todennäköisin vaihtoehto?
Kepin alapäästä muovi halki, lunttaa tuolta.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=31318

Razze
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Touko 2017, 20:58

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Razze »

Verttiv kirjoitti:Saakos noita kampiakselin hihnapyöriä Suomesta ostettua mistään? Tai saako niitä ylipäätään mistään uutena? :lol: Tarvetta olisi yhdelle, käytettykin kelpaa nyt alkuun.
Katoppa löytyykö https://www.auton-varaosat24.fi/, siellä on ihan hyvät valikoimat Alfoihin tavaraa.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mistä saa tilattua ph1 keskikonsoliin polttimoita?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Motonetista löytyy ihan hyllyssä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Alfissimo kirjoitti:Motonetista löytyy ihan hyllyssä
Jahs. No pitää sitten mennä mallin kanssa penkomaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

JaRoDD kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Motonetista löytyy ihan hyllyssä
Jahs. No pitää sitten mennä mallin kanssa penkomaan.
Autosähköstä myös, saattavat olla halvempiakin.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Aranai kirjoitti:Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.

Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?

Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja.. :|
Runkonumero?

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Palaan tähän aiemmin käsiteltyyn asiaan TS:n lämpötila-antureista: 156 TS 1.8:ssa (vm. 2000) on käynnistyvyyden kanssa ongelmia, mikäli auto on seissyt esim. yön yli. Usein auto yskähtelee itsensä sammuksiin ensimmäisen startin jälkeen; toisella käynnistyksellä se jää yleensä nätisti käymään. Kun MES:llä katsoin parametreja, huomasin että ilman ja veden lämpötilat (engine & air temperature) näyttäisivät olevan auton ollessa käyntilämpöinen (mutta sammuksissa ja virrat päällä) -30,4 astetta! Kun auton käynnistää, lukemat palautuvat heti tolkullisiin lukemiin. Saman vuosimallin Selespeed-TS:ssä lukema on järkevä jo ennen käynnistystä. Onko tuo miinus kolmenkympin lukema normaali 1.8:ssa ennen starttausta vai onko anturissa (tai sen maadoituksessa) vikaa? Voisiko huono kylmäkäynnistyvyys ekalla starttauksella johtua siitä, että ECU ryypyttää konetta käynnistyksen yhteydessä rajusti liikaa, koska keli anturitiedon mukaan olisi varsin vilpoinen?
seppo kirjoitti:Alkupään TS-malleissa oli kaksi lämpötila-anturia, termarissa mittarin ja kannessa takapäässä Bosch'ille omansa. Joskus oliko se 4.98 kytkentä yksinkertaistettiin, jolloin termarin kotelossa olevaan anturiin (runkoon) tehtiin kaksi erillistä lämpötila-anturia, tarkempi Bosch-anturi on kaksijohtoinen eculle ja yksijohtoinen mittarille (maadoitus runkoon). Jokaisella polttoainejärjestelmän valmistajalla on omat anturivaatimuksensa, eivätkä ne muuttele ohjelmia sen mukaan minkälaisen mittarijärjestelmän omaavaan autoon esim. jokin polttoainejärjestelmä asennetaan. Eli uuden (Hmm. kohta 20v vanha) anturin tunnistaa kolmesta johdosta, ja se toinen anturin paikka oli ensin suljettu kannessa tulpalla, uusimmissa sitä ei enää edes ole.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Huomenta pöytään!

Kytkinremonttia varten (V6 2,5 cf3) on meneillään osien metsästys. Homma on muuten hanskassa, mutta kampuran ja kytkinakselin stefat on vielä hakusessa. Voisiko joku vahvistaa, että onko nron 19546061770 stefa oikea tuohon kampiakseliin. Ja mikähän mahtaa olla kytkinakselin stefan nro? Siitä en ole löytänyt vielä mitään vihiä. Kiitos jo näin etukäteen. :D

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Näyttäisi boseliftin lisäjarruvalosta olevan enemmän valoja pimeänä kuin toiminnassa. Onko siihen mahdollista vaihtaa uutta?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

On. Jokainen polttimo on semmoinen pieni lasikantainen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Mitenkäs siihen pääsee sitten käsiksi? Nopeasti vilkaisin niin takahutlarin verhoilu ainakin pitänee ottaa pois tieltä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kertsu kirjoitti:^ Mitenkäs siihen pääsee sitten käsiksi? Nopeasti vilkaisin niin takahutlarin verhoilu ainakin pitänee ottaa pois tieltä.
Kauheasti yrittelin muistella mutta tarkkaa askel-kerralla mielikuvaa ei ole jäänyt tuosta 2014 tehdystä hommasta.
Verhoilu tulee vähintään muistaakseni taittaa alas.
Eli:
A. Verhoilun pyöreät pikakiinnikkeet auki 1/2 kierrosta muistaakseni jotta ne aukeaa.
Verhoilu hieman alas.

B. Käännä vipua ja irrota koko yksikkö.

C. Ruuvaa auki kotelo.

D. Vaihda tarvittavat LEDit.
Liitteet
1.jpg
(217.86 KiB) Tiedosto ladattu 4226 kertaa
Kuva

Vastaa Viestiin