Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
Re: Kysymyksiä alfa 147
Rupesin ite operoimaan. Hihnat purettu pois, pakosarja ja muut mutta imusarja onkin vähän mielenkiintoisemman näköinen tapaus. Onko jollain hyviä ohjeita miten kannattaa purkaa ?
Siitä hihnasta, jossa hampaat molemmin puolin puuttui toiselta puolelta kolme hammasta peräjälkeen. Ihme ettei ollu aiheuttanut mitään ongelmaa. Lisäksi sieltä alasuojuksen sisältä löytyi lohjennut pala metallia. Mitähän sieltä vielä löytyy.
Siitä hihnasta, jossa hampaat molemmin puolin puuttui toiselta puolelta kolme hammasta peräjälkeen. Ihme ettei ollu aiheuttanut mitään ongelmaa. Lisäksi sieltä alasuojuksen sisältä löytyi lohjennut pala metallia. Mitähän sieltä vielä löytyy.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Itse olen nostanut imusarjan kannen kanssa ylös. Pääsee helpommalla...
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Kysymyksiä alfa 147
Moro!
Osaisiko kukaan sanoa käykö 2002 vuotisen kaksiovisen 1.6l etuakselipalkki, 2004 vuotiseen nelioviseen 2litraiseen? On sen verran ruosteessa ettei mennyt läpi katsastuksesta ja hitsaamallakaan ei saa läpi. Vaikea osa löytää, mutta yhden olen onnistunut paikallistamaan tuollaisesta 2002 mallista purkuosana. Auto on ajokiellossa toistaiseksi tämän takia, joten en kadunvarressa pääse esim. mittoja tms. ottamaan...
Ja niin edittinä toinen juttu vielä, tuli myös paperille että ylätukivarren laakerointi välyksellinen oikealla. Tarvitseeko koko tukivarsi vaihtaa vai riittääkö vain kaksi tällaista? https://www.autodoc.fi/meyle/2119084
Kiitän!
Osaisiko kukaan sanoa käykö 2002 vuotisen kaksiovisen 1.6l etuakselipalkki, 2004 vuotiseen nelioviseen 2litraiseen? On sen verran ruosteessa ettei mennyt läpi katsastuksesta ja hitsaamallakaan ei saa läpi. Vaikea osa löytää, mutta yhden olen onnistunut paikallistamaan tuollaisesta 2002 mallista purkuosana. Auto on ajokiellossa toistaiseksi tämän takia, joten en kadunvarressa pääse esim. mittoja tms. ottamaan...
Ja niin edittinä toinen juttu vielä, tuli myös paperille että ylätukivarren laakerointi välyksellinen oikealla. Tarvitseeko koko tukivarsi vaihtaa vai riittääkö vain kaksi tällaista? https://www.autodoc.fi/meyle/2119084
Kiitän!
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Etuapurunko on sama. Löytyy kyllä varastosta irrallaan, jos on tarvetta.
Ylätukivarsi on sen verran edullinen, että vaihtaisin kokonaan. Tulee pallonivelkin uusittua samalla.
Ylätukivarsi on sen verran edullinen, että vaihtaisin kokonaan. Tulee pallonivelkin uusittua samalla.
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Kysymyksiä alfa 147
Selvä juu. Huomasinkin lisäksi, että purkuosa onkin neliovisesta eli on vain ja ainoastaan pienemmällä koneella ja vanhempi vuosimalli mistä etuakselipalkin saisi. Käy siis varmasti itselle, jos kävisi kaksiovisestakin.
Onko sinulla siis myös ylimääräisenä kyseinen osa, onko hyväkuntoinen?
Ja ylätukivarsi menee siis kokonaan vaihtoon!
Onko sinulla siis myös ylimääräisenä kyseinen osa, onko hyväkuntoinen?
Ja ylätukivarsi menee siis kokonaan vaihtoon!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hola hola.
Mitenkäs toi takapaksin aukaisu on tehty noin hankalaksi? Poitsun auto on 06 vuosmalli ja ainakaan siinä ei ole minkäänlaista "koloa/lovea" mistä sais sormet sujuvasti takapaksin reunan alle? vai pitäskö sen pompsahtaa sähkösesti hieman auki avatessa? Ainakaan toi ei niin tee. Itseasiassa eihän sitä saa kun sisältä tai kaukosäätimen napista auki?
Vai enkö vaan ole hiffannut jotain oleellista?
Mitenkäs toi takapaksin aukaisu on tehty noin hankalaksi? Poitsun auto on 06 vuosmalli ja ainakaan siinä ei ole minkäänlaista "koloa/lovea" mistä sais sormet sujuvasti takapaksin reunan alle? vai pitäskö sen pompsahtaa sähkösesti hieman auki avatessa? Ainakaan toi ei niin tee. Itseasiassa eihän sitä saa kun sisältä tai kaukosäätimen napista auki?
Vai enkö vaan ole hiffannut jotain oleellista?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko tuossa painuva merkki? Vai sivulle kääntyvä? Muistaakseni 147:ssa myös monenlaisia...
Eli logo voi kääntyä sivulle (muistaakseni vastapäivään) ja sieltä tuloo näkyville lukkopesä.
Eli logo voi kääntyä sivulle (muistaakseni vastapäivään) ja sieltä tuloo näkyville lukkopesä.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
-04 merkki ei ainakaan käänny tai painu tai sitten on jumittunu Luukkuhan vähän nytkähtää auki ja tohon on ainakin tehty puskuriin syvennys, et sormet mahtuu väliin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kaukosäätimestä tai sisältä aukeaa.
Eikös avaimet ole yleensä mukana kun ollaan autosta pois, joten avaaminen ulkoapäin ei ongelma.
Muistaakseni ainakin meidän -04 pomppasi hieman auki kun lukon avasi.
Eikös avaimet ole yleensä mukana kun ollaan autosta pois, joten avaaminen ulkoapäin ei ongelma.
Muistaakseni ainakin meidän -04 pomppasi hieman auki kun lukon avasi.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jos luukku ei ponnahda raolleen, voi syy olla alanurkissa olevissa toppareissa. Ne pitää olla vapautettu auki, jolloin luukku avautuu hiukan raolleen lukon ollessa auki. Tämä toinen asento on ns. varastoasento, jolloin luukku (lukko) voi olla auki, mutta se on silti "pölytiivis". Tämähän kuuluu näihin "italialaisiin keksintöihin".
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
No itseasiassa luin eilen ohjekirjan jossa väitettiin että merkki tosiaan aukeaa alareunasta vastapäivään jolloin alta löytyisi lukko. Ainakin tossa se on sit tosi jumissa koska vaikka kuinka vääntää tai painaa ei merkki hievahdakkaan.
Täytyypä tsekata vielä toi Sepon vinkki. Pumput ainakin pitää paksin auki joten ei nekään ihan loppu voi olla. Aaah ihanan Italialaista....
Hitsi ohjekirjassa myös sanottiin että tässä olisi "ns. saattovalotkin" täytyypä sekin kokeilla.
Autohan on oikein hyvä ajaa ja potkuakin tuntuis olevan....niin ne ajat muuttuu. Nimittäin muistelin ekaa omaa autoa jonka sain samassa iässä.
Ford Taunus. Eipä ollu sutimisenestoa,airbackkejä,ABS jarruja, automaatti-ilmastointia, 150 hevosvoimaa, ajonvakautusta,sähköikkunoita,vakionopeussäädintä,jne jne...
Henkiin silti jäätiin.
Radio ja takaveto oli. Mutta tarkemmin ajateltuna kun auto oli vm. 78 ja sain kortin 86 niin autohan oli nuorempi tuolloin kun toi pojan menopeli. Tekniikka on hivenen muuttunut ajansaatossa.
Täytyypä tsekata vielä toi Sepon vinkki. Pumput ainakin pitää paksin auki joten ei nekään ihan loppu voi olla. Aaah ihanan Italialaista....
Hitsi ohjekirjassa myös sanottiin että tässä olisi "ns. saattovalotkin" täytyypä sekin kokeilla.
Autohan on oikein hyvä ajaa ja potkuakin tuntuis olevan....niin ne ajat muuttuu. Nimittäin muistelin ekaa omaa autoa jonka sain samassa iässä.
Ford Taunus. Eipä ollu sutimisenestoa,airbackkejä,ABS jarruja, automaatti-ilmastointia, 150 hevosvoimaa, ajonvakautusta,sähköikkunoita,vakionopeussäädintä,jne jne...
Henkiin silti jäätiin.
Radio ja takaveto oli. Mutta tarkemmin ajateltuna kun auto oli vm. 78 ja sain kortin 86 niin autohan oli nuorempi tuolloin kun toi pojan menopeli. Tekniikka on hivenen muuttunut ajansaatossa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jahas. Eka valo pamahti kojetauluun het toisena päivänä..airbag loimottaa punasena ja ei ainakaan poistunu tänillan pienen ajon jälkeen.
Olikos näissä joku perusliitin joka aiheuttaa vian niinku 156 oikealla takapaksissa oleva,joka kannattais tsekata ensin.
Messiä mul ei ole käytettävissä eikä muutakaan joka lukis bagejä. ( kouvolassa ketään jolla olis?)
Nollasko akun irrotus valon?
Ps. Joo ruuvasin sepon vinkkaamana niitä toppareita vähän aukipäin ja nyt pompsahtaa takaluukku hieman raolleen. Logo on kyl yhtäpuuta pellin kanssa,siihen en löytänyt vielä tolkkua.
Olikos näissä joku perusliitin joka aiheuttaa vian niinku 156 oikealla takapaksissa oleva,joka kannattais tsekata ensin.
Messiä mul ei ole käytettävissä eikä muutakaan joka lukis bagejä. ( kouvolassa ketään jolla olis?)
Nollasko akun irrotus valon?
Ps. Joo ruuvasin sepon vinkkaamana niitä toppareita vähän aukipäin ja nyt pompsahtaa takaluukku hieman raolleen. Logo on kyl yhtäpuuta pellin kanssa,siihen en löytänyt vielä tolkkua.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Kysymyksiä alfa 147
Etupenkkien alla olevat liittimet tsekkaisin ekaksi. Meillä ainakin sohlasivat jos penkkejä siirteli, tai kulki takapenkille. (3-ovinen).
Valo sammuu kun vika on korjattu. Ei tarvi muita kikkailuja.
147:n takaluukun merkkiä on turha koittaa väännellä. Avaus on kaukolla tai sisältä.
Valo sammuu kun vika on korjattu. Ei tarvi muita kikkailuja.
147:n takaluukun merkkiä on turha koittaa väännellä. Avaus on kaukolla tai sisältä.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Näitä on kahta versiota. Toinen kiinteä ja toinen kääntyvä. Ilmeisesti varustetasoon liittyvä juttu.Stiletto kirjoitti: Ps. Joo ruuvasin sepon vinkkaamana niitä toppareita vähän aukipäin ja nyt pompsahtaa takaluukku hieman raolleen. Logo on kyl yhtäpuuta pellin kanssa,siihen en löytänyt vielä tolkkua.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jep kuskinpenkin liitin auki ja kiinni...valo sammu. Broblem solvent niinku Ed Kiina sanois. Juu merkki ei käänny tässäversiossa.Pele kirjoitti:Etupenkkien alla olevat liittimet tsekkaisin ekaksi. Meillä ainakin sohlasivat jos penkkejä siirteli, tai kulki takapenkille. (3-ovinen).
Valo sammuu kun vika on korjattu. Ei tarvi muita kikkailuja.
147:n takaluukun merkkiä on turha koittaa väännellä. Avaus on kaukolla tai sisältä.
Noista bagin liittimistä tuli mieleen että miksi ei AR ole vaihtanu liitinvalmistajaa kun noita sinällään ihan tukevannäköisiä liittimiä yhä käytetään vaikka niissä on ongelmia ollu aina?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
^
Jos tehdas tilaa miljardi liitintä, se maksaa vähemmän kuin se, että tehdas tilaa 10 kertaa 100 miljoonaa liitintä.
Kun niitä sitten myös on, niin niitä sit myös käytetään.
Samaa ongelmaa mm. sitikoissa tullut vastaan, yleisimmin vaan kolvataan kiinni - aivan kuten Alfoissakin. Se rakenne on sellainen, että pääsääntöisesti kestää sen n. 10v, jonka jälkeen alkaa temppuilu.
Jos tehdas tilaa miljardi liitintä, se maksaa vähemmän kuin se, että tehdas tilaa 10 kertaa 100 miljoonaa liitintä.
Kun niitä sitten myös on, niin niitä sit myös käytetään.
Samaa ongelmaa mm. sitikoissa tullut vastaan, yleisimmin vaan kolvataan kiinni - aivan kuten Alfoissakin. Se rakenne on sellainen, että pääsääntöisesti kestää sen n. 10v, jonka jälkeen alkaa temppuilu.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Luin alfaownerista että ekoissa malleissa oli kääntyvä logo mutta se muutettiin aika pian '01-'02, kumma kun ne ei päivittäny sitä manuaaliin. Mäki tutkin asiaa ku vaihoin uuden logon värittömän tilalle, otin sen muovipaneelin pois ja merkki oli mutterilla kiinni ja ite logo oli vaahtomuoviteipillä kiinni merkissä. Että joo
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mäkin luulin, että ennen faceliftiä ne ois ollu avainpesällä. lukkopesättömissä sentään on selkeä vara-avausmekanismi, toisin kun joissain muissa merkeissä.
Faceliftissä oli vielä se kätevää, että niistä oli poistettu puskurista käden kolo luukun avausta varten No, 166:ssa ainoa ero on että kontti irtaantuu pari milliä enemmän kuin 147:ssa lukituksen auetessa.
Faceliftissä oli vielä se kätevää, että niistä oli poistettu puskurista käden kolo luukun avausta varten No, 166:ssa ainoa ero on että kontti irtaantuu pari milliä enemmän kuin 147:ssa lukituksen auetessa.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Iltaa.
Kyseessä -02 mallin 147 1.6 ts eco. Parin vuoden Alfoista haaveilun jälkeen kävin kokeilemassa, ja heti ihastuin ja ostin.
Kuukausi aluksi meni hyvin, mutta kuluneella viikolla latausvalo syttyi varoittamatta. Ja lopulta toki akku tyhjeni. Pääsin sentään kotiin asti.
Laturi hankittu valmiiksi, mutta ennen kuin alan vaihtamaan, niin olisin kysynyt apua - onko mitään muuta mahdollisuutta kuin viallinen laturi, sulake tai johtosarja yms. Huolto-oppaankin hankin Alfmerilta, mutta se onneton on ranskankielinen...
Ja oliko se niin että vetari irti apuakselista. Vai pitikö kannatinkorvia irroitella ja moottoriakin siirtää.
Kiitos etukäteen.
T Arto
Kyseessä -02 mallin 147 1.6 ts eco. Parin vuoden Alfoista haaveilun jälkeen kävin kokeilemassa, ja heti ihastuin ja ostin.
Kuukausi aluksi meni hyvin, mutta kuluneella viikolla latausvalo syttyi varoittamatta. Ja lopulta toki akku tyhjeni. Pääsin sentään kotiin asti.
Laturi hankittu valmiiksi, mutta ennen kuin alan vaihtamaan, niin olisin kysynyt apua - onko mitään muuta mahdollisuutta kuin viallinen laturi, sulake tai johtosarja yms. Huolto-oppaankin hankin Alfmerilta, mutta se onneton on ranskankielinen...
Ja oliko se niin että vetari irti apuakselista. Vai pitikö kannatinkorvia irroitella ja moottoriakin siirtää.
Kiitos etukäteen.
T Arto
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tämä lienee jo korjattu mutta tuli vaan mieleen että kai siellä laturin hihna kuitenkin pyöri mukana menossa?Theseus kirjoitti:Iltaa.
Kyseessä -02 mallin 147 1.6 ts eco. Parin vuoden Alfoista haaveilun jälkeen kävin kokeilemassa, ja heti ihastuin ja ostin.
Kuukausi aluksi meni hyvin, mutta kuluneella viikolla latausvalo syttyi varoittamatta. Ja lopulta toki akku tyhjeni. Pääsin sentään kotiin asti.
Laturi hankittu valmiiksi, mutta ennen kuin alan vaihtamaan, niin olisin kysynyt apua - onko mitään muuta mahdollisuutta kuin viallinen laturi, sulake tai johtosarja yms. Huolto-oppaankin hankin Alfmerilta, mutta se onneton on ranskankielinen...
Ja oliko se niin että vetari irti apuakselista. Vai pitikö kannatinkorvia irroitella ja moottoriakin siirtää.
Kiitos etukäteen.
T Arto
Onkos näissä muutes ns. "Bosch mallinen" jännitteen säädin? Siinähän on hiilet mukana paketissa ja olis helppo vaihtaa jos on tilaa. Epäilen että tilaa ei ole ja muutenkin hiilivika kai alkas latausvalon hehkumisella, ei kerrasta.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Kysymyksiä alfa 147
[/quote]
Tämä lienee jo korjattu mutta tuli vaan mieleen että kai siellä laturin hihna kuitenkin pyöri mukana menossa?
Onkos näissä muutes ns. "Bosch mallinen" jännitteen säädin? Siinähän on hiilet mukana paketissa ja olis helppo vaihtaa jos on tilaa. Epäilen että tilaa ei ole ja muutenkin hiilivika kai alkas latausvalon hehkumisella, ei kerrasta.[/quote]
Joo korjattu on. Vein korjaamoon. Pudottivat palkkiakin alaspäin ja yksi tukivarsi uusiksi, kun pultti katkesi. Vähän kirpaisee, mutta toivottavasti ei noin isosti enää tee kiusaa. On se sen väärti. Työmatkatkin aina vähän eri reittiä, että pääsee kanttaamaan vähän mutkia ja ramppeja.
Tämä lienee jo korjattu mutta tuli vaan mieleen että kai siellä laturin hihna kuitenkin pyöri mukana menossa?
Onkos näissä muutes ns. "Bosch mallinen" jännitteen säädin? Siinähän on hiilet mukana paketissa ja olis helppo vaihtaa jos on tilaa. Epäilen että tilaa ei ole ja muutenkin hiilivika kai alkas latausvalon hehkumisella, ei kerrasta.[/quote]
Joo korjattu on. Vein korjaamoon. Pudottivat palkkiakin alaspäin ja yksi tukivarsi uusiksi, kun pultti katkesi. Vähän kirpaisee, mutta toivottavasti ei noin isosti enää tee kiusaa. On se sen väärti. Työmatkatkin aina vähän eri reittiä, että pääsee kanttaamaan vähän mutkia ja ramppeja.
- Tonza
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): Alfa Romeo 164 3.0 v6 1989, Alfa Romeo 166 2001 2.0TS
Re: Kysymyksiä alfa 147
Moro!
Pitäs tuo 2.0TS koneen apulaitehihna vaihtaa. Nyt on ongelmana, että hihnoja tuntuu olevan montaa pituutta ja tyyppiä samalla varaosanumerolla... Alfaworkshopin sivulla kerrotaan, että mihin moottorinumeroon asti tai jälkeen hihna käy.
Mistä löydän tämän tyylisen "2835764" moottorinumeron 147 nokasta? Tällaisen numeron tiedän: AR32301.
Pitäs tuo 2.0TS koneen apulaitehihna vaihtaa. Nyt on ongelmana, että hihnoja tuntuu olevan montaa pituutta ja tyyppiä samalla varaosanumerolla... Alfaworkshopin sivulla kerrotaan, että mihin moottorinumeroon asti tai jälkeen hihna käy.
Mistä löydän tämän tyylisen "2835764" moottorinumeron 147 nokasta? Tällaisen numeron tiedän: AR32301.
Re: Kysymyksiä alfa 147
^ Eikö kivijalka kaupassa löydy rekisteri tunnuksella, ja sitä kautta moottorin numerolla oikea hihna?
Ja jos siltikin jää vielä vaihtoehtoja niin otat ne, ja palautat epäsopivat.
Ja jos siltikin jää vielä vaihtoehtoja niin otat ne, ja palautat epäsopivat.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tiettävästi numero löytyy jostain kampikammion kyljestä vaihdelaatikon puolelta, helpommin varmaan VIN-koodin perusteella esim. https://www.vindecoderz.com/Tonza kirjoitti:Moro!
Pitäs tuo 2.0TS koneen apulaitehihna vaihtaa. Nyt on ongelmana, että hihnoja tuntuu olevan montaa pituutta ja tyyppiä samalla varaosanumerolla... Alfaworkshopin sivulla kerrotaan, että mihin moottorinumeroon asti tai jälkeen hihna käy.
Mistä löydän tämän tyylisen "2835764" moottorinumeron 147 nokasta? Tällaisen numeron tiedän: AR32301.
Varmin tapa on kyllä katsoa vanhan hihnan pituus autosta suoraan jos on vielä näkyvissä. Ainakin 156 1.8TS:n kohdalla tuo oli niin sekava soppa että kun koitin just Alfaworkshopin moottorinumeroiden perusteella tilata, asentaessa totesi sitten että tuli pari senttiä liian lyhyt joka ei paikalleen tietenkään mennyt. Sopiva löytyi kyllä ihan Motonetistä kun vaan oli pituus oikein.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Huhti 2017, 18:58
- Car(s): ex. 147 2,0 Twinspark black distinctive
Re: Kysymyksiä alfa 147
Toistan aiemman kysymykseni eli mistä löytyisi alumiininen pohjapanssari 2,0 -05 :seen. ja /tai käykö jonkun muun alfan pohjapanssari tuohon?
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tuolta ainakin löytyy —> PohjapanssariSepi-ukko kirjoitti:Toistan aiemman kysymykseni eli mistä löytyisi alumiininen pohjapanssari 2,0 -05 :seen. ja /tai käykö jonkun muun alfan pohjapanssari tuohon?
Re: Kysymyksiä alfa 147
Saako 147 2.0 alfasta kytkettyä abs jostain pois päältä? Jos ei saa oisko jotain kikkaa millä sais sen mahdolliseksi? Tiedän että sulakkeen pois otolla saa, mutta sitten vaihteet ei vaihdu 2 suuremmalle selessä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Varmaan katkomalla anturilinja. Mutta miksi? Liukkaan kelin harjoitus?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Juuri noin, kun joku nopeusanturin liitin avataan (=vika anturissa), tippuu pois vain VDC/ASR ja ABS, EBD jää tässä tapauksessa kuitenkin toimintaan. Näin jouduttiin tekemään joihinkin autokouluautoihin kun heillä oli vaatimuksena järjestelmän poiskytkentämahdollisuus liukkaankelin harjoittelun aikana. Varoitusvalot syttyy tietysti myös.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Kysymyksiä alfa 147
147:ssa palo lähes kaikki varotus valot ennen katsastus yritystä ja absit oli pois käytöstä. Oli jarrunesteet vähissä..lähtiskö pois päältä liitin nykäsemällä jarruneste säiliöstä.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vähitellen alkaa kaikki olemaan kunnossa pojan 147:ssa. Keskuslukitus olisi kiva saada myös toimimaan. Ovet saa lukkoon vain avaimella kääntämällä. Avaimen nappulat ei tee mitään auton kummallakaan avaimella. Patterit on katsottu, ei ole vikaa niissä. Ikkunassa oleva punainen merkkivalokin näyttää olevan mykkä. Sisällä oleva merkkivalo kyllä vilkkuu kun ovet lukitsee avaimella. Akun kun ottaa irti ja kytkee takaisin niin ikkunalla oleva merkkivalo välähtää eli lamppu on kyllä ehjä. Keskuslukituksesta ei taida saada vikakoodeja ulos, vain saako? Onko hyviä ehdotuksia miten tätä kannattaisi alkaa selvittelemään?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
perinteinen, eli nappulat irti avaimessa olevasta piirilevystä? toki ihme olisi jos ne kaikki olisi irronneet, yleensä takaluukku edes aukeaalahdepe kirjoitti:Vähitellen alkaa kaikki olemaan kunnossa pojan 147:ssa. Keskuslukitus olisi kiva saada myös toimimaan. Ovet saa lukkoon vain avaimella kääntämällä. Avaimen nappulat ei tee mitään auton kummallakaan avaimella. Patterit on katsottu, ei ole vikaa niissä. Ikkunassa oleva punainen merkkivalokin näyttää olevan mykkä. Sisällä oleva merkkivalo kyllä vilkkuu kun ovet lukitsee avaimella. Akun kun ottaa irti ja kytkee takaisin niin ikkunalla oleva merkkivalo välähtää eli lamppu on kyllä ehjä. Keskuslukituksesta ei taida saada vikakoodeja ulos, vain saako? Onko hyviä ehdotuksia miten tätä kannattaisi alkaa selvittelemään?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
Eikös nuo avaimet pidä myös parittaa patterinvaihdon yhteydessä uusiksi? Ainakin 156ssa muistan joutuneen... Oli jotenkin niin, että nappi pohjassa kun ovet auki, niin kauan että menee lukkoon - tai toisinpäin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
^ En ole moista joutunut tekemään meidän ex- 147:ssa. En myöskään Giuliettassa, Stilossa tai Ducatossa.
Patteri paikkaan, ja taas toimi.
Patteri paikkaan, ja taas toimi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kysymyksiä alfa 147
^
No pöh. Ilmeisesti 147 on jo kehittyneempi, vai onkohan tämäkin vaan vuosimallieroja?
No pöh. Ilmeisesti 147 on jo kehittyneempi, vai onkohan tämäkin vaan vuosimallieroja?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kysymyksiä alfa 147
147/GT on can-väyläsähköt kun 156 taas ei ole. Ei tarvi tosiaan GT:ssäkään mitään erikoista kun vaihtaa patterin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mistäs tämän nopeusanturin liitin löytyy. Kiitos muuten vastauksistaseppo kirjoitti:Juuri noin, kun joku nopeusanturin liitin avataan (=vika anturissa), tippuu pois vain VDC/ASR ja ABS, EBD jää tässä tapauksessa kuitenkin toimintaan. Näin jouduttiin tekemään joihinkin autokouluautoihin kun heillä oli vaatimuksena järjestelmän poiskytkentämahdollisuus liukkaankelin harjoittelun aikana. Varoitusvalot syttyy tietysti myös.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Kesä 2016, 09:56
- Car(s): Ex 156 , 147 2.0ts -05 . Nyt v1600 147 ja IVECO DAILY 2.8 crd -02 ka.
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kysymyksiä alfa 147
Sen verran vähän ruuvannut näitä Alfoja joten jos tietoa: 105 ja 120hv koneiden osat sopiiko mikään vai onko vain nokan säätö erilainen . Muut osat onko samaa vaihteisto / välitykset, tukivarret, jarrut (etujarruissa on vissiin eroa) ja sähköt.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Moottorista käy lohko, kiertokanget ja kampiakseli. Kannesta ei käy käytännössä mikään. Pakosarjakin on erilainen.
Alustaltaan autot ovat käytännössä identtiset. 105- heppaista on alkuvaiheessa myyty jäähdyttämättömillä etujarruilla, mutta yhtään tällaista autoa en ole nähnyt.
Vaihteistossa erovat perävälitys ja 5. vaihteen välitys.
Alustaltaan autot ovat käytännössä identtiset. 105- heppaista on alkuvaiheessa myyty jäähdyttämättömillä etujarruilla, mutta yhtään tällaista autoa en ole nähnyt.
Vaihteistossa erovat perävälitys ja 5. vaihteen välitys.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Kesä 2016, 09:56
- Car(s): Ex 156 , 147 2.0ts -05 . Nyt v1600 147 ja IVECO DAILY 2.8 crd -02 ka.
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kysymyksiä alfa 147
RaceAlfa kirjoitti:Moottorista käy lohko, kiertokanget ja kampiakseli. Kannesta ei käy käytännössä mikään. Pakosarjakin on erilainen.
Alustaltaan autot ovat käytännössä identtiset. 105- heppaista on alkuvaiheessa myyty jäähdyttämättömillä etujarruilla, mutta yhtään tällaista autoa en ole nähnyt.
Vaihteistossa erovat perävälitys ja 5. vaihteen välitys.
Kiitos , tietää mitkä laittaa myyntiin kun ei käy v1600 luokan 120hv malliin.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jarruu kirjoitti:
Kiitos , tietää mitkä laittaa myyntiin kun ei käy v1600 luokan 120hv malliin.
Joo, moottorin osalta hyödynnettävyys on aika huono, mutta muuten osat on aika lailla samoja. Öljypohja on sama, se kannattaa pitää tallessa, niitä tuntuu menevän rikki, kun ajellaan baanan ulkopuolella .
Vaihteistostakin saa nuo välitykset vaihtamalla sopivan. Ei ole loppujen lopuksi iso homma.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Kesä 2016, 09:56
- Car(s): Ex 156 , 147 2.0ts -05 . Nyt v1600 147 ja IVECO DAILY 2.8 crd -02 ka.
- Paikkakunta: Jurva
Re: Kysymyksiä alfa 147
RaceAlfa kirjoitti:Jarruu kirjoitti:
Kiitos , tietää mitkä laittaa myyntiin kun ei käy v1600 luokan 120hv malliin.
Joo, moottorin osalta hyödynnettävyys on aika huono, mutta muuten osat on aika lailla samoja. Öljypohja on sama, se kannattaa pitää tallessa, niitä tuntuu menevän rikki, kun ajellaan baanan ulkopuolella .
Vaihteistostakin saa nuo välitykset vaihtamalla sopivan. Ei ole loppujen lopuksi iso homma.
Tais olla kuitenkin 120hv versio ainakin laatassa lukee ar32104 . Taitaa sopia kaikki osat
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jos on vielä ajankohtainen ongelma niin omastani oli molemmista avaimista revennyt kaksi nappia irti piirilevyltä ja lisäksi toisessa oli huono juotos yhdessä komponentissa mikä aiheutti sen ettei avain lähettänyt radiosignaalia vaikka valoa vilkuttikin. Napit hajoavat koska kuorissa olevat kumit kovettuvat ja niitä joutuu runnomaan niin että piirilevy ei kestä sellaista.lahdepe kirjoitti:Vähitellen alkaa kaikki olemaan kunnossa pojan 147:ssa. Keskuslukitus olisi kiva saada myös toimimaan. Ovet saa lukkoon vain avaimella kääntämällä. Avaimen nappulat ei tee mitään auton kummallakaan avaimella.
Ratkaisu oli uudet napit piirilevylle ja uudet kuoret. EBaysta hankittuna osat maksoivat noin 10 euroa kahdelle avaimelle. Vähän töitä ja tuli kuin uudet avaimet jotka toimivat ilman mitään parittamista tms. Avaimen koossa pitävä ruuvi on pyöreän Alfa merkin alla, se pitää pienellä ruuvarilla tms. vääntää irti.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mikähän mahtaa olla ilmastoinnista rikki, kun ei puhalla ollenkaan kylmää.. Raitisilmasuodattimet vaihdettu sekä uudet kylmäaineet sisällä, eikä järjestelmä vuoda mistään. Ääni kuuluu kun venttiili aukeaa, ja sen jälkeen alkaa pitämään epämääräistä surinaa.
Re: Kysymyksiä alfa 147
^Ootko katsonut lähteekö ilmastoinnin kompura pyörimään myös? Eli kytkeekö magneettikytkin kompuran mukaansa, vai pyöriikö vain pelkkä remmisiiva?
Jos ei pyöri niin mahdollisesti kompuran magneettikytkin sökönä. Mittaa kompuran liittimestä tuleeko sinne virta silloin kuin pitäisi.
Jos ei pyöri niin mahdollisesti kompuran magneettikytkin sökönä. Mittaa kompuran liittimestä tuleeko sinne virta silloin kuin pitäisi.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Purin toisen avaimen ja takaluukun katkaisijana oli irronnut juotoksistaan. Juotin kiinni ja samalla muutkin nappula. Tilasin Evästä uuden kuitenkin mutta oli niin huonolaatuinen että vihdoin vanhan takaisin. Ei toimi vieläkään. Mistä tiedän jos avain lähettää jotain signaalia? Ei edelleenkään toimi kaukosäädöllä lukitus.ast kirjoitti:Jos on vielä ajankohtainen ongelma niin omastani oli molemmista avaimista revennyt kaksi nappia irti piirilevyltä ja lisäksi toisessa oli huono juotos yhdessä komponentissa mikä aiheutti sen ettei avain lähettänyt radiosignaalia vaikka valoa vilkuttikin. Napit hajoavat koska kuorissa olevat kumit kovettuvat ja niitä joutuu runnomaan niin että piirilevy ei kestä sellaista.lahdepe kirjoitti:Vähitellen alkaa kaikki olemaan kunnossa pojan 147:ssa. Keskuslukitus olisi kiva saada myös toimimaan. Ovet saa lukkoon vain avaimella kääntämällä. Avaimen nappulat ei tee mitään auton kummallakaan avaimella.
Ratkaisu oli uudet napit piirilevylle ja uudet kuoret. EBaysta hankittuna osat maksoivat noin 10 euroa kahdelle avaimelle. Vähän töitä ja tuli kuin uudet avaimet jotka toimivat ilman mitään parittamista tms. Avaimen koossa pitävä ruuvi on pyöreän Alfa merkin alla, se pitää pienellä ruuvarilla tms. vääntää irti.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Kysymyksiä alfa 147
^ kuvaa kännykällä pimeässä avainta niin videolla näkyy jos se jotain lähettää.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kävi tuossa eilen illalla niin, että 147:n koneesta meni nokka-akselin pukin kierre. Olin siis jakohihnan vaihtohommissa, ja lukkopalaa varten piti irrottaa kakkospytyn pukki, kierteet tuli siinä sitten pultin mukana. Pukin toinen kierre on ehjä.
Millä tuon saisi korjattua? Kone on 2-litrainen TS.
-Otso
Millä tuon saisi korjattua? Kone on 2-litrainen TS.
-Otso
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Kysymyksiä alfa 147
7 mm helicoil...