JTS koneena?
Valvoja: Moderators
JTS koneena?
Onkos noissa tyyppivikoja, millaisia kokemuksia? Onko hihnanongelmia ollut, entä hihnanvaihdon työläys?
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Mulla on! Ihan hyvä käyttökone, ei siinä mitään. Vääntöä löytyy hyvin, keskikierroksilla jopa enemmän kuin 2.5 V6 24V:ssä. Tosin yläkierroksilla ei enää löydy läheskään vastaavaa potkua. Vääntökäyrä tekeekin koneesta vähän enemmän "dieselmäisen" kuin 2.0TS, joka herää selkeämmin henkiin yläkierroksilla. Kantta ja JTS ruiskutsydeemiä lukuunottamatta koneen pitäisi kuitenkin olla sama kuin TS:n eli samat jakohihnariskit siinä lienee. Tosin ihmettelen että varaosa CD väittää ettei JTS:ssä ja TS:ssä ole samaa jakohihnaa . Omallani on nyt ajettu 50tkm eikä mitään vikaa ole ilmennyt.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
156:set tietty ei makaa niin kauaa varastoissa kuin esim. aikoinaan 75:set joissa oli rek.vuosi vaikka 1990 niin tehtaalta oli lähtenyt jo 88. Mutta varmaan kannattaa tarkistaa runkonumeron mukaan varsinkin jos on alkuvuodesta otettu käyttöön.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: JTS koneena?
80 tkm takana, auto on ensimmäisiä maahantulleita. Koneen luonne on hyvä, lukuunottamatta hieman epätasaista vetoa parintuhannen kierroksen kohdalla. Vääntöä normaaliajotilanteissa on paljon, ei uskoisi vapaastihengittäväksi, korkeaviritteiseksi kaksilitraiseksi. Kierroksilla liikkuu kivasti, en tiedä onko luvatut 165 hp tallella mutta kyllä sillä ehtii.late04 kirjoitti:Onkos noissa tyyppivikoja, millaisia kokemuksia? Onko hihnanongelmia ollut, entä hihnanvaihdon työläys?
Lastentauteja oli paljon, suurin osa vikakoodeista ja käyntihäiriöistä johtui kai lambda-antureiden liittimen väärästä paikasta. Siirron jälkeen ei ole tullut vikakoodeja. Kaasuläppäsysteemi on vaihdettu kerran ja jakopään äänen vuoksi DA vaihtoi sen jo 50 tkm:n kohdalla. Kampiakselin stefa petti melkein tuoreeltaan (tietty vaihdelaatikon päästä...).
Uudemmissa JTS:ssä veto tuntuu olevan tasaisempaa alakierroksilla ja kone tuntuu muutoinkin valmiimmalta kokonaisuudelta. Hyvä voimalaitos tämä 02-mallinenkin on.
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
63 tkm takana vm. 02 JTS SW:llä. Hyvin on pelannut lukuunottamatta muutamaa pientä juttua.
Kerran on ilmennyt tyhjäkäyntiongelma, kierrokset eivät suostuneet laskemaan 2000:n alapuolelle. Homma hoitui softan nollauksella ja lambda-anturin paikan siirtämisellä, alkuperäisellä paikallaan on kuulemma liian alttiina koneen värinöille ja voi aiheuttaa kosketushäiriöitä.
Lisäksi on jouduttu vaihtamaan oik. takaikkunan sähkömoottori sekä vas. takaoven keskuslukitus on korjattu.
JTS on erinomainen kone arkikäyttöön, vääntävä ja kohtuullisen taloudellinen.
Voisin hyvinkin ottaa myös seuraavan pelin JTS myllyllä mutta kilometrejä tulee nykyisin sen verran paljon että taidan tilata piakkoin 156 SW JTD:n kun niitä vihdoin Suomestakin saa.
Kerran on ilmennyt tyhjäkäyntiongelma, kierrokset eivät suostuneet laskemaan 2000:n alapuolelle. Homma hoitui softan nollauksella ja lambda-anturin paikan siirtämisellä, alkuperäisellä paikallaan on kuulemma liian alttiina koneen värinöille ja voi aiheuttaa kosketushäiriöitä.
Lisäksi on jouduttu vaihtamaan oik. takaikkunan sähkömoottori sekä vas. takaoven keskuslukitus on korjattu.
JTS on erinomainen kone arkikäyttöön, vääntävä ja kohtuullisen taloudellinen.
Voisin hyvinkin ottaa myös seuraavan pelin JTS myllyllä mutta kilometrejä tulee nykyisin sen verran paljon että taidan tilata piakkoin 156 SW JTD:n kun niitä vihdoin Suomestakin saa.
En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.Saimaannorppa kirjoitti:JTS on erinomainen kone arkikäyttöön, vääntävä ja kohtuullisen taloudellinen.
156 JTS SW '04
Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
.sc
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
Ihan perinteiseen laskemiseen, ajotietokone nyt näyttää mitä sattuu.senor_cit kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
.sc
156 JTS SW '04
Tasan samaa mieltä!!! Mittasin ensimmäistä kertaa ja pettymys oli suuri kun huomasin täsmälleen saman ilmiön. JTS kuluttaa ajossani 2 litraa enemmän kuin TS, joka lisäksi kulki huomattavasti paremmin. Huipuissa on 15kmh ero TS:n eduksi. Ja minä kun vaihdoin osaksi säästääkseni polttoainekuluissajulia kirjoitti:Ihan perinteiseen laskemiseen, ajotietokone nyt näyttää mitä sattuu.senor_cit kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, perustuuko tuo ajotietokoneen ilmoitukseen vai perinteiseen laskemiseen?julia kirjoitti: En kyllä taloudellisuudesta ole samaa mieltä, TS oli n. 1.5 l/100km taloudellisempi ja kulultaan täysin vertailukelpoinen. Sen allekirjoitan, että alakierrosten vääntö on JTS:ssä mannaa.
.sc
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Onkohan autosi ehjä? Kyllä ainakin minä tunsin selvän eron isäni entisen TS:n ja nykyisen JTS:n välillä - jälkimmäinen tuntuu huomattavasti ripeämmältä. Vai johtuukohan fiilis vain muhkeammasta alaväännöstä, en tiedä. Huippuja en ole testannut.alfista kirjoitti: JTS kuluttaa ajossani 2 litraa enemmän kuin TS, joka lisäksi kulki huomattavasti paremmin. Huipuissa on 15kmh ero TS:n eduksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."