Jakopää petti, 164 TS
Valvoja: Moderators
Jakopää petti, 164 TS
Nyt sekin tuli sitten koettua - kehä kolmoselta Lahden tielle johtavassa rampissa tessu vain sammu eikä suostunut käynnistymään uudestaan. Minkäänlaisia varoituksia tästä ei tullut, kone oli normaalilämpöinen, eikä kolissut ennen hajoamista...
Hetken tutkimisen päätteeksi selvisi, että nokka-akselit eivät pyörineet enää, mutta kampiakseli kyllä. Muutaman tunnin uurastamisen jälkeen käsissä oli jakoketjut yhdistävä väliratas, jonka pyörimisen oli pysäyttänyt iso klöntti mustaa muovia. Ilmeisestikin jonkin laahainmuovi on irronnut jakokopassa ja jumittanut välirataan pyörimisen.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta, mikä muovikappaleen tarkoitus on ja mistähän uutta sellaista kannattaisi kysellä. Onko Delta Auto tavaraa?
Nyt kun kone on näin pitkälti auki, niin kävi mielessä alakerran laakereiden uusiminen, onko motonetin laakerisarjoista kokemuksia, eivät olleet hinnaltaan ainakaan kovin pahoja. Kiertokangen laakerit oli jotain 35 euroa/ sarja ja samoin runkolaakerit. Lisäksi mistähän kannattaisi kysystä alakerran tiivistesarjaa, vain voisikohan vanhat tiivisteet laittaa takaisin jonkin tiivisteliiman kera?
Nimimerkillä " hyvät neuvot " tarpeen
Harrastaja Lahdesta.
Hetken tutkimisen päätteeksi selvisi, että nokka-akselit eivät pyörineet enää, mutta kampiakseli kyllä. Muutaman tunnin uurastamisen jälkeen käsissä oli jakoketjut yhdistävä väliratas, jonka pyörimisen oli pysäyttänyt iso klöntti mustaa muovia. Ilmeisestikin jonkin laahainmuovi on irronnut jakokopassa ja jumittanut välirataan pyörimisen.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta, mikä muovikappaleen tarkoitus on ja mistähän uutta sellaista kannattaisi kysellä. Onko Delta Auto tavaraa?
Nyt kun kone on näin pitkälti auki, niin kävi mielessä alakerran laakereiden uusiminen, onko motonetin laakerisarjoista kokemuksia, eivät olleet hinnaltaan ainakaan kovin pahoja. Kiertokangen laakerit oli jotain 35 euroa/ sarja ja samoin runkolaakerit. Lisäksi mistähän kannattaisi kysystä alakerran tiivistesarjaa, vain voisikohan vanhat tiivisteet laittaa takaisin jonkin tiivisteliiman kera?
Nimimerkillä " hyvät neuvot " tarpeen
Harrastaja Lahdesta.
Alfa Romeo 164 TS -89
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
valitettavaa että näin pääsi käymään..
suosittelisin kyllä uusimaan tiivisteet ainakin auki käytettyihin paikkoihin..
tiiviste sarjaa ei saa muistaakseni kuin kokonaisena tai sitten yläpään sarjan erikseen, toki voi ostella irto tiivteitäkin jos ei ole tarvista koko sarjalle.. tosin näitäkin löytyy varmaan vain
muukkoselta tai vaikkapa azzurosta
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/cart.cgi
www.autoazurro.fi
toki noita voi halutessaan tilata ulkomailtakin..
suosittelisin kyllä uusimaan tiivisteet ainakin auki käytettyihin paikkoihin..
tiiviste sarjaa ei saa muistaakseni kuin kokonaisena tai sitten yläpään sarjan erikseen, toki voi ostella irto tiivteitäkin jos ei ole tarvista koko sarjalle.. tosin näitäkin löytyy varmaan vain
muukkoselta tai vaikkapa azzurosta
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/cart.cgi
www.autoazurro.fi
toki noita voi halutessaan tilata ulkomailtakin..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
8v TS:n jakoketjun kiristimessä ei ole laahainta vaan jousisäätöinen hammaspyörä. Mistähän tuonne on irtokappaleita eksynyt?
Edit: Jaa, onko siellä laahain alempaa ketjua varten?
Ylemmässä on ainakin hammaspyörä.
Edit: Jaa, onko siellä laahain alempaa ketjua varten?

Viimeksi muokannut Rasvis, 12 Touko 2005, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
laahari
Joo 164 Ts on tullut ennenkin vastaan jossa on laahuri mennyt rikki. Viimeksi meni kyllä venat ja ohjuritkin, jos sulla on käynyt onni onnettomuudessa ja pääsisit halvalla! 75 sissa en ole törmännyt tuohon laahariin. Tsemppiä korjaukseen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tarkoitatteko tuossa Compact 98:ssa löytyvää osa.nr 60555615 ? Tuota ei tosiaan taida olla 75:ssa ja 164:sia en ole joutunut aukaisemaan. Tuossa taitaa olla se kohta missä näkyy usein pieniä hankaus jälkiä lohkossa ketju kosketuksen jäljiltä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Joo laahain sijaitsee kuusnepassa ketjukopan yläreunassa, moottorin etupuolella. Ilmeisesti löysällä ollut ketju on hakannut laahainta niin, että sen kiinnitys ruuvit ovat irronneet ( löytyivät öljypohjasta ) jonka jälkeen laahain on päässyt pyörähtämään ketjun mukana. Ketjun oikeasta tiukkuudesta kannattaa näköjään pitää huolta, sillä myös varaosiksi purkamassamme kuusnepassa laahaimen ruuvit olivat irronneet, mutta onneksi se ei ollut vielä kerinnyt pyörähtämään ketjun mukana.
Oman autoni kanssa oli kyllä lievästi sanottuna onni matkassa siellä hajonneita osia oli laahaimen lisäksi ainoastaan ylä- ja alaketjun yhdistävät ketjupyörä, joka oli antanut periksi. Siihen, että venttileitä ei hajonnut saattoi tietysti vaikuttaa se, että pakonokka oli kulunut ja venttiileissä oli melko reilu välys. Toisaalta myös tästä syystä en ehkä erottanut ketjun rallatusta, koska ainakin uskoin se johtuneen kuluneesta pakonenästä.
No yhtä kaikki kuusnepa kulkee taas, samalla vaihdettiin alakerran laakerit, välyslevyt, männänrenkaat, kunnostettu kansi, sekä hoonattiin pytyt.
Oman autoni kanssa oli kyllä lievästi sanottuna onni matkassa siellä hajonneita osia oli laahaimen lisäksi ainoastaan ylä- ja alaketjun yhdistävät ketjupyörä, joka oli antanut periksi. Siihen, että venttileitä ei hajonnut saattoi tietysti vaikuttaa se, että pakonokka oli kulunut ja venttiileissä oli melko reilu välys. Toisaalta myös tästä syystä en ehkä erottanut ketjun rallatusta, koska ainakin uskoin se johtuneen kuluneesta pakonenästä.
No yhtä kaikki kuusnepa kulkee taas, samalla vaihdettiin alakerran laakerit, välyslevyt, männänrenkaat, kunnostettu kansi, sekä hoonattiin pytyt.
Alfa Romeo 164 TS -89