ensimmäinen viesti 3 vuoteen ja syynä Stelvio. Vihdoin Alfa mikä sopisi omaan tarpeeseen joten pakko varmaan käydä kokeilemassa. Sitten katsoin kukas näitä nykyään Tampereella myy. No, ei kukaan ja lähin myyjä Lahdessa.

Valvoja: Moderators
onko niitä vaikea keksiä jos kattoo hintaa ja speksejä? ymsTeroPee kirjoitti: Kovasti saisi myyjä keksiä perusteluita Jaggen tai Stelvion ostamiseen. Ei kumpikaan sytyttänyt.
TeroPee kirjoitti:En mä ole jaksanut selvittää hintoja kun auton vaihto ei ole nyt ajankohtainen. Varmaan Mazdan osalta ainakin lopullisen valinnan kaataisi aneemiset koneet ja/tai mitätön vetomassa. Kuusipyttyinen olisi kiva mutta Stelviossakaan sellaista ei ole kuin QV:ssä ja se on sitten hinnaltaan sellainen että samalla rahalla saa vähän tilaakin muilta merkiltä sen kutosen lisäksi.
Myös Monzan GP:ssä oli esittelyssä Giulia QV:n kanssa. Ei sytyttänyt, kuten ei muutkaan möhköt. Paremman näköinen kuitenkin kuin kilpailijansa.tube68 kirjoitti:Punainen Stelvio bongattu Italiassa Carezzan pikku kylässä. Oli kyl hieno livenä.
Vaikken mitään rock crawlingia odottanukkaa niin juu, tuo video ei juuri muuta kerro kuin että sillä pääsee mäen päälle ja kuopan yli. Toki videolla aina näyttää pienemmiltä kaikki korkeuserot yms. Kunnon ristiriipuntatesti olis mielenkiintonen nähdä vaikkei mikään täysverinen maasturi olekkaan.Pujazuba kirjoitti:^Lupaatteko että pidetään tämä 'esitys' näiden seinien sisällä.
Kuga. Siis Ford. Mainoksen mukaan "kuinka Kuga sinä olet?" tarkoittaa sitä että ajaaksesi Kugalla sinun pitää hävitä esikouluikäiselle lapsellesi tosissaan pelatussa virtuaalitenniksessä, ottaa nokkiisi ja mennä nöyryyttämään lasta oikealle tenniskentälle.TeroPee kirjoitti:Joulun jälkeen ilmestyy Tekniikan Maailma jossa on n. 60k katumaasturit vertailussa. Stelvion lisäksi ainakin Jagge, Mersun GLC, Audi Q5, joku Ford, Volvo XC60 ja LandRover. Veikkaan voimalinjoiksi n. 180hv dieseleitä.
Luulen että olette väärässä Fordin mallin suhteen. Kugan hinnat päättyy jonnekin 48k tasolle. Edgen hintataso on tuolla 60k luokassa.lerppu kirjoitti:Kuga. Siis Ford. Mainoksen mukaan "kuinka Kuga sinä olet?" tarkoittaa sitä että ajaaksesi Kugalla sinun pitää hävitä esikouluikäiselle lapsellesi tosissaan pelatussa virtuaalitenniksessä, ottaa nokkiisi ja mennä nöyryyttämään lasta oikealle tenniskentälle.TeroPee kirjoitti:Joulun jälkeen ilmestyy Tekniikan Maailma jossa on n. 60k katumaasturit vertailussa. Stelvion lisäksi ainakin Jagge, Mersun GLC, Audi Q5, joku Ford, Volvo XC60 ja LandRover. Veikkaan voimalinjoiksi n. 180hv dieseleitä.
Anywho, helppo olla tässä kohtaa Farinan kanssa yhtä mieltä vertailun lopputulemasta.
Autoluokka kiinnostaa ja kesän kokemukset luokkaa suuremmista (Disco4 ja Q7) vahvisti entisestään. Stelvio on vilkaistu mutta ajamatta. Täytyy nyt vielä odotella hetki ennen kun lähtee katselemaan valikoimaa tarkemmin. Harmi kun nykyinen perhelossi on sen verran asianmukaisesti varusteltu että kaikkia hyödylliseksi osoittautuneita kilkkeitä ei edes saa Stelvioon.lerppu kirjoitti: siis: autoluokka on tasan oikein. Faija juurikin laittoi A8:n kiertoon ja otti alle X5:n. Hienohan se X5 on, mutta ainakin Metsälässä kyläillessä jo hiukan kookkaan oloinen. Konepajalla voi tulla vielä tiukempaa. Eiköhän se Stelvio ole sulle oikein sopiva! Uusi X3 - mites se? (Olen itse jäänyt sille aika haaleaksi.)
Eikös Kialta ole Sportage saatavissa myös hybridinä, vaan ei plug -in ? Pienempi Niro lataushybridinä tullee olemaan tuossa 30 tonnin hintaluokassa kova tekijä. https://www.kia.com/us/en/content/vehic ... -in-hybridTeroPee kirjoitti:Bensakäyttöisessä lataushybridissä on paljon hyvää, jos omat ajot on enimmäkseen 30-50km latauksesta lataukseen ja kilsoja tulee maltillisesti. Meidän käyttöön siis juuri sopiva koska perhelossiin on tullut kilsaa n. 17tkm tahtia. Noita bensalataushybridejä ei vaan juuri ole markkinoilla. GLC 350e:n lisäksi tulee mieleen XC60 T8 ja vähän eri hintaluokassa oleva Range Rover Sport. Vai unohdinko jotain?
Periaatteessa perusbensakin menisi ja se onkin Stelvion valtti. 200hv versio kun virittyy nätisti +300hv tasolle ja sillä alkaa olla jo pikkuisen, vaan ei paljon, parempi suorituskyky kuin nykyisessä on. Vaikealta kun tuntuu vaihtaa hitaampaan tai huonommin varusteltuun...