Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aquatica kirjoitti: CIL-771 löytyy täältä

Hah! ja -761 täältä. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Aika sattuma :D

BTW, Xenon-valokeissiin: korkeusanturit toimii. Molemmissa on vähän väljää (mielestäni "vaihtokunnossa"-verran väljää), eli paikallaan sai valot nousemaan/laskemaan sentin pari jo 5m päässä olevassa seinässä. Mutta "linnunluut" tai mitkälie oli kyllä visusti siellä missä pitääkin.

EDIT:
Lisätään vielä:

Takalasinpyyhkimen moottori ei käsivoimin pyöri. Pitäisikö? Eli onko tuossa nyt moottori(kin) hirttänyt, kuitenkin? :)
Ja @Stilo, Champion (kaiketi originaali sulkavalmistaja...) myy P58-tms koodilla takasulkaa, jossa on pelkkä sulka ja varteen tuleva muovirunko.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kesän jarruhuolto taisi onnistua. :-D
Liitteet
WP_20171017_15_16_08_Pro.jpg
(283.04 KiB) Tiedosto ladattu 6179 kertaa

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Lähti vaihdekepistä tuo yläkuppi irti, eikä pysy enää kiinni- nuo muoviosat!
Mistäs tuollaisen saisi edullisesti ostettua, kiinnitysmutteri on syvennyksessä,saisiko tuon normaalilla kiintoavaimella irti, ei viitsisi hommata piippuavainta tuon vuoksi pelkästään? Tuo nuppihan on tyyppivika Alfoissa, sen tiedän, monella ollut sama ongelma.

e:ilmaisesti tällainen on käypäinen, vai on ko joku paremmaksi osoittautunut?
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-GIULIETT ... SwdGFYuUfr

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Sinitarralla on hyvin pysynyt irronnut nupin kansi... :roll: :mrgreen: .
Kolme olematonta muovikiinnikettä; ei ne tule ikinä kestämään pitkään. Omassani vaihdettiin takuuna ekan kerran, kun huollossa saivat sen jäämään käteen ja pari vuotta sen jälkeen meni taas. Nyt ollut "väliaikainen" sinitarraratkaisu paikallaan yli 2 vuotta ja hyvin toimii.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Juuh. Olen käyttänyt kotona sinitarraa telkkarin jakoboxin kiinnittämiseen tv-tasoon, pistorasiakapulan kiinnitykseen tv-tasoon myös ja kaiuttimien kiinnitykseen jalustaan ja jalustan kiinnitykseen lattiaan(3 kissaa taloudessa). Led-rimaa olen myös kiinnittänyt keittiön yläkaappien alapintaan.
Hyvä, jos tuo kuppi pysyy sinitarralla pakkasessakin, niin tulen käyttämään tuota konstia!
Kiitos vinkistä, sinitarra on siis mainio aine pakkasellekin alttiissa paikassa...

e: hyvin piti Fiat Bravossa takakontin luukussa oleva aukaisu badgessa liima badgen kiinni, vaikka siinä on todella aktiivista liikettä, kun luukku avataan. Useita kuukausia toimi tuo, niinkauan, kun vaihdoin Bravon Alfaan. Bravossa tuo tuntui olevan tyyppivika. Taidan testata tuota käyttämääni NoMoreNail-liimaa. Vielä on sellaiset kelit, että lämpötila riittää, varsinkin, jos ajaa auton ensin lämpimäksi. Eihän tuollaista nuppia kannata ostaa uutta, kun kestoikä on hyvinkin rajallinen...

e2: laitoin sitten sinitarralla, kun ei enää löytynyt tuota liimaa. Ainakin tänään on pysynyt tarralla kiinni. Toivotaan, että auvoa jatkuu pakkaskeleillä.
Viimeksi muokannut aaiitee, 19 Loka 2017, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JWA
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 18:08
Car(s): Giulietta 2.0 jtdm -11
Paikkakunta: Jyväskylän kupeessa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JWA »

Pitkään minä olen taustalla lurkkinut mutta, lopultakin tuli sen verran kysyttävää että ajattelin avata sanaisen arkkuni. Alkoi mietityttämään tuo Dieselin jakohihnan vaihtoväli. Sehän on ohjekirjan mukaan sen 140tkm, eikä silmään osunut sen kohdalla mitään puolituskehotuksia, mutta omaan on vaihdettu hihna jo 70tkm kohdalla. Nyt olisi 140tkm huolto edessä eli, päästänkö vielä toisetkin 70tkm tuolla hihnalla, vai vaihdatanko sen nyt samalla?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ohjekirjassa on myös maininta jotenkin näin " jakokohihna on vaihdettava 4 vuoden välein ajokilometreistä riippumatta"
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy

JWA
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 18:08
Car(s): Giulietta 2.0 jtdm -11
Paikkakunta: Jyväskylän kupeessa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JWA »

fahlsjy kirjoitti:Ohjekirjassa on myös maininta jotenkin näin " jakokohihna on vaihdettava 4 vuoden välein ajokilometreistä riippumatta"
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy
Oho, kyllä minä tuosta neljän vuoden rajasta tietoinen olin, ja katsonut ettei se ole vielä nyt ajankohtainen, mutta en minä sitä ole älynnyt ottaa huomioon että se hihna on alunperin vaihdettu kun tullut vuodet täyteen. Kiitos avusta, palaan ääneen taas mahdollisesti 2022.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Oliskohan täällä tieota, mistä löytyisi tekijä webaston/eberin asennukseen 1750TBi-koneeseen. Kävin lähiasentamolta kyselemässä. Totesivat, ettei moottoriin ole maahantuojan ohjetta joten eivät voi tarjota asennusta. Olen myynnissä nähnyt yksilöitä webastolla, niin kaipa tuo on teknisesti mahdollista.Tulevaksi talveksi olisi ihan mukava lisä, täytyy kohtalon oikusta seisottaa pulkkaa pihalla ilman piuhaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

http://www.st1voutila.fi/palvelut
Paikkakunta ei selvinnyt, mutta tuolta kysyisin ensimmäisenä.
Pitkänlinjan webastojen asennus/huoltopaikka.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Sopii kuin piste T:n päälle, kiitän!

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Samoilla nurkilla myös Voutilan autohuolto, joka otti tehtäväkseen TT-thermon oli pumppukiertolämmittimen leipomisen Fiat 500X 1,4 l MA -koneeseen. Ei ole ohjeita tähänkään valmiina eikä taatusti maahantuojalta apuja saatavissa, kun Euro6 pelien moottorin esilämmitys on ankarasti kiellettyä. Poikkeuksena nämä "silitysraudat", joita ei lämmitimiksi edes lasketa :lol:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vanha vitsi pätee edelleenkin:
...
+2° Italialaiset autot eivät käynnisty.
0° Tislattu vesi jäätyy.
...

Ensimmäinen -1 keli ja helikopteri tauluun. Tälläkertaa tosin P1850, mikä viitaisi siihen vaihdekepin anturiin.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Kyllä noissa vanhoissa Alfa talviautona vitseissä taitaa jotain perää olla. Omalla kohdalla vajaan kuuden vuoden kokemuksella Giulietta 1,4l 170hv bensa TCT on toiminut kuin unelma pois lukien kaksi ongelmaa.

1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.

2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.

Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Vielä jatkoa edelliseen, eli että kuskin puolen etusuuttimessa ilmanvirtaus vaikutti normaalilta mutta ilma oli kylmää ja apumiehen puolella ilman virtaus oli kuin lämmin lehmän hönkä eli ilmaa ei juurikaan virrannut mutta se oli puolestaan lämmintä. :shock:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kato ny kumminkin varoiksi, ettei paisari ole tyhjä
"puhun niin totta kuin osaan"

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Jäähdytysneste max rajalla. Tuli vaan mieleen että kun auto oli keväällä huollossa että lieneekö siinä yhteydessä sählätty jotain kun samalla vaihdettiin jakohihna (vesipumppu jäi vaihtamatta kun unohdin mainita asiasta) Sekin voisi ehkä olla yksi vikapaikka?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jos vesipumppu jäi vaihtamatta, niin periaatteessa sitä ilmaa ei pitäisi olla järjestelmässä. Termostaatti rikki?

Testaatko vielä saako siitä lämmintä manuaalisäädöllä, eli nopeus joku 3-4 pykälää, puhallus vain lattiaan ja lämpö 32 astetta. Jos ei siltikään tule lämmintä, niin sitä ei varmaan tule ollenkaan kennolle tai joku läppä on rikki? Mulla oli kosketushäiriö (5-8 astetta liikaa) siinä peilin lämpöanturissa viimesyksynä ja silloin se ei edes yrittäny lämmittää ohjaamoa muuten kuin manuaalisesti säätämällä.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Eikö nuppia tarpeesi pyörittämällä tule tauluun "HI" eli lämmöt täysillä, mittauksista (viallisista antureista) piittaamatta?

Mutta puhallus kannattaa tosiaan pitää pienellä teholla. Jos kierto on vähän heikko, ei ilma muutoin kerkiä havaittavasti lämmetä.

Jos näin saa vehkeestä lämpöä tiristettyä, niin seuraavaksi voi testailla, vaikuttaako lämmityksen säätö, siis "LO" kehiin. Vesikierron ongelmalta tämä ensisijaisesti haiskahtaa - lyöty paikkausaineita sisään syystä X?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Vika voi olla kyllä sähköpuolellakin. Muistan miten meidän 147:n alkutaipalella myös lakkasi tulemasta lämmintä.
Ensin epäilivät vikaa moottorissa joka säätää läppää joka taas ohja ilman joko kennon ohi tai läpi.
Lopulta vika oli kuitenkin säätönupissa.

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

TCT kirjoitti:Kyllä noissa vanhoissa Alfa talviautona vitseissä taitaa jotain perää olla. Omalla kohdalla vajaan kuuden vuoden kokemuksella Giulietta 1,4l 170hv bensa TCT on toiminut kuin unelma pois lukien kaksi ongelmaa.

1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.

2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.

Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Hei, tässä oli englantilaisilla sama ongelma http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ircon.html

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Ollaan tyttöystävän kanssa ajamassa Lahteen Helsingistä ja auto alko nykimään täyskaasu kiihdytyksessä. Tauluun ilmoitus et start&stop ei käytettävissä ja moottorinvikavalo vilkku ja sammu. Tuntu et tuli misfire. Nyt parkkiksella irrottamassa viriboxia jos olis siitä kyse.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Kiitoksia vastauksista. Nyt on tosiaan testattu kaikki variaatiot eli HI and LO asetuksilla täydellä puhalluksella, pienellä puhalluksella. Myös ilmastoinnilla ja ilman. Sisäkierrolla ja eri suuntauksilla.

Eri suuttimia testatessa lopputulemana huomasin että kuskin puolella puhallus toimii kaikissa suuttimissa, mutta kaikista suuttimista tulee vain kylmää ilmaa. Apumiehen puolella tulee kaikista suuttimista lämmintä ilmaa, mutta osassa suuttimista virtaus on hieman heikko ja osassa normaali. :shock:
Liitteet
Ilmastointi 4.JPG
Lämpö jakautuu siis näin.
(65.74 KiB) Tiedosto ladattu 5347 kertaa

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^eli onkin läppävika. Kennossa kiertää aina vesi ja lämpöä säädellään läpällä, jollaiset on kuskille ja pelkääjälle erikseen. Kuskin puolen läppä on jumiutunut kylmälle puolelle (moottori rikki, akseli poikki tms) ja vikaa myös suuntauksen läpissä, jos astma vaivaa.

Edit: ehkäpä tehokkaampi puhallus vasemmalla johtuu vain siitä, että lämppäri kennon ohittava läppä on selällään. Eli vikoja tasan 1 kpl?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Kuulostaa järkevältä vikadiagnoosilta. Täytynee alkaa varailemaan merkkihuoltoon aikaa kun siellä luultavasti osaavat lähteä penkomaan suoraan vikaa oikeasta paikasta. Kertoilen sitten kuinka kävi jos/kun vika on selvitetty/korjattu.

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Hondamies kirjoitti:Ollaan tyttöystävän kanssa ajamassa Lahteen Helsingistä ja auto alko nykimään täyskaasu kiihdytyksessä. Tauluun ilmoitus et start&stop ei käytettävissä ja moottorinvikavalo vilkku ja sammu. Tuntu et tuli misfire. Nyt parkkiksella irrottamassa viriboxia jos olis siitä kyse.
Ei ollu viriboxista, mutta juuri vaihetuista sytytystulpista kyse. Onko muilla käyttäjillä ollut kokemuksia löysistä sytytystulpista? Vanhoja vaihtaessa kaikki oli löysiä, saipa melkeen käsin pois. Kotona tutkiessa oli kaikki uudet löystyneet. Kiristyksen jälkeen toimii taas kuten pitää.

Kierteet lohkossa on kyllä kunnossa. Tulppina NGK

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kannattaa käyttä momenttiavainta. Siinä voi varsinkin uusi tiivisterenkaallinen tulppa jäädä löysään, koska oikeaan momenttiin väännetäessä voi jopa usko loppua, ku menee ja menee vain. Olen välillä testannu momenttiavainta johonki peruspulttiin, uskonpulan takia :lol:
Tulpat pitäis vaihtaa jäähtyneeseen/kylmään kanteen.
"puhun niin totta kuin osaan"

Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Slim »

^^^ Omaan kärryyn vaihdettiin yksi läppien säätömoottori alkukesästä kaupanteon yhteydessä. Pelkääjän puolelle puhalsi jatkuvasti lämmintä ja MES:llä löytyikin vikakoodi kyseisestä moottorista. Remonttia tehtiin Vaunulassa about pari päivää. Joutuivat purkamaan koko kojelaudan, irroittamaan etuovet jne. tuon 70€ osan takia :evil:

Ilmeisesti raikkari oli ollut huollon jäljiltä huonosti paikallaan ja kaikki kotelot/kanavat/läpät täynnä lehtiä,siemeniä yms. kuraa.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Täytyypä kurkata vielä se raitisilmasuodatin onko paikallaan kun huollossa se vaihdettiin. Tosin jos ei ole ja moska kanavissa on aiheuttanut ongelmat niin myöhäistä rypistää kun vika on jo housussa :|

Kuulostaa kyllä kalliilta remontilta jos koko ajopaneli pitää purkaa tieltä pois....

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin. :roll:
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia. :?

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

En tosiaan muistanut mainita vesipumpusta mitään jakohinnan vaihdon yhteydessä eikä hekään (Autokeskus Tre) sitä ehdottaneet. Oma moka mutta olisihan heidänkin sitä pitänyt sitä tajuta muistuttaa kun autoja työkseen huoltavat.

Täytyy kurkata tosiaan se suodatin kun töistä pääsen kotiin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin. :roll:
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia. :?
Nokun ei ole.

"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Slim kirjoitti:^^^ Omaan kärryyn vaihdettiin yksi läppien säätömoottori alkukesästä kaupanteon yhteydessä. Pelkääjän puolelle puhalsi jatkuvasti lämmintä ja MES:llä löytyikin vikakoodi kyseisestä moottorista. Remonttia tehtiin Vaunulassa about pari päivää. Joutuivat purkamaan koko kojelaudan, irroittamaan etuovet jne. tuon 70€ osan takia
Muistatko mikä MES vikakoodi sinulla oli ja näkyykö se vain täysversiolla?

Olisi nimittäin mukava tietää vika suurin piirtein ennen varsinaista korjaamista. Silloin olisi mahdollista tilata osat etukäteen ja kilpailuttaa työtä. Nimittäin jos ovet + kojetaulu joudutaan purkamaan/kasaamaan niin suolainen lasku on joka tapauksessa tulossa ja siinä tuo 70€ osa ei juuri tunnu.

PS. Tarkastin suodattimen ja se oli OK joten todennäköisesti kanavat on puhtaat.

Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Slim »

^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.

Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen :mrgreen:

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

On minulla ostoilmoitus tuolla ostetaan/myydään osastollakin, mutta kysytään nyt täältäkin: olisiko kenelläkään myydä 17 tai 18 tuuman vanteita ja mahdollisesti talvirenkaita Giuliettaan?

Mode poistaa, jos väärä alue häiritsee.

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Slim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.

Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen :mrgreen:
Kiitoksia jälleen tiedosta. Mielenkiinnolla odota mitä vikakoodeja se minulla tarjoaa vai tarjoaako mitään :roll:

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mitähän Giulietan "Premium Pack" sisälsi noin 4 vuotta sitten, en löytänyt tietoja enää mistään.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Ipi76 kirjoitti:Mitähän Giulietan "Premium Pack" sisälsi noin 4 vuotta sitten, en löytänyt tietoja enää mistään.
Bi Xenon valot, kattoluukun ja Bose Hifi audion. Tässä vielä paketit 2014 esitteestä:
Liitteet
Giulietta2014paketit800x216.png
(83.9 KiB) Tiedosto ladattu 4927 kertaa

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^kiitos.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aquatica kirjoitti:
Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin. :roll:
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia. :?
Nokun ei ole.

"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
Ok. No ehkäpä korjaamo jota käytämme on sitten vain keskimääräistä tarkempi ja tunnollisempi. Aina on vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Niin 147:n kuin nyt kertaalleen Giuliettaankin. Kustannuksena se kun ei ole kuin 20-30€ enemmän. Ei kannata mielestäni säästellä.
Jos pumppu onkin hihnan vaihtohetkellä ok., niin onko se sitä koko seuraavan vaihtovälin?

Näköjään Motonetkin myy kahta eri settiä. Toisessa on vesipumppu mukana, ja toisessa ei.

gaylord
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

totanoi, olikos tässä jotkut erityiset paikat tunkille :oops:

Lumlum
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?

Ja toinen; saanko ajovalopesurit kytkettyä jostain erikseen pois päältä?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^^Yksi nyrkkisääntö on se että vaihdetaan pumppu joka toisen hihnanvaihdon yhteydessä.
Itse vaihtaisin myös jokaisen hihnanvaihdon yhteydessä mutta ei joikaiselta autoilialta voi odottaa niin tarkkaa seurantaa tai asiantuntemusta jotta kykenisi paneutumaan moisiin yksityiskohtiin.
Kuva

TCT
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Slim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.:
No niin nyt on vikakoodit luettu ja tuomio saatu. Minulla olikin koko sarja B1905 - B1911 (Mix Motor Left side Feedback- S.C. to GND circuit short to ground). Kuulemma voi olla vasen läpän moottori, vasen moottorin akseli tai vasen läppä. Toki kuulemma myös ohjainlaitevika. (Minusta tuo haiskahtaa enemmän oikosululta tuon kuvauksen mukaan?) Hommana kojelaudan purku ja ovien irrotus :?

Slim: Missä Vaunulan toimipisteessä tuo homma sinulla tehtiin kun toisaalta olisi hyvä löytää paikka jossa se on tehty ennekin?

Jo siellä tarjous hyvin suolainen niin sitten pitää kysellä vähän muualtakin.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.

Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Slim »

^^ Remontti tehtiin Raision toimipisteessä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

insinörtti kirjoitti:
Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.

Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :o

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Aquatica kirjoitti:
insinörtti kirjoitti:
Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.

Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :o

Peilit lämpenee takalasin kanssa samasta napista.

peruskoni
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Loka 2013, 20:09

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peruskoni »

Pele kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin. :roll:
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia. :?
Nokun ei ole.

"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
Ok. No ehkäpä korjaamo jota käytämme on sitten vain keskimääräistä tarkempi ja tunnollisempi. Aina on vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Niin 147:n kuin nyt kertaalleen Giuliettaankin. Kustannuksena se kun ei ole kuin 20-30€ enemmän. Ei kannata mielestäni säästellä.
Jos pumppu onkin hihnan vaihtohetkellä ok., niin onko se sitä koko seuraavan vaihtovälin?

Näköjään Motonetkin myy kahta eri settiä. Toisessa on vesipumppu mukana, ja toisessa ei.
Konalan Autokeskuksessa jakohihnan vaihdon kustannusarvioon (Giulietta Multiair -13) tuli yli 200 e lisää kun kävi ilmi, että ensimmäisestä arviosta oli unohtunut vesipumpun vaihto.

Vastaa Viestiin