Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on myös P Zero, eikä mitään vetelyä eikä puoltamista. Zerojakin on tosin useita eri malleja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsellä Pzero nero gt, onko Tuomas K:lla tietoa pyöränkulmista?
Liitteenä kuva suuntausraportista, jos jotakuta kiinnostaa katsella. Casterin lisäksi Camber näyttäisi olevan aika paljon pielessä, mutta mitenkäs helkkarissa se on mahdollista?
Liitteenä kuva suuntausraportista, jos jotakuta kiinnostaa katsella. Casterin lisäksi Camber näyttäisi olevan aika paljon pielessä, mutta mitenkäs helkkarissa se on mahdollista?
- Liitteet
-
- DSC_0248.JPG
- (169.54 KiB) Tiedosto ladattu 5723 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kai mulla jossain vielä saattaa olla suuntausraportti. Olettaakseni olivat ainakin lähellä oletuksia, kun ei ole jäänyt mieleen että ainakaan mitään isoa poikkeamaa olisi.
Renkaat on ainakin eri mallia, mulla on ihan vaan P Zero ilman lisänimiä, 2016 julkaistu malli.
Renkaat on ainakin eri mallia, mulla on ihan vaan P Zero ilman lisänimiä, 2016 julkaistu malli.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Heippa,
Ilmastoinnin suuntaus tosiaan vielä ongelmana tuossa mun alfassa ja se nyt hyvin todennäköisesti jää omille harteille korjauttaa.
Vikakoodia puskee
B1804 - oikeanpuoleisen ilmanjakotoiminnon moottori, oikosulku, jatkuva
B1800 - Vasemmanpuoleisen yhdistelmäasetuksen toimilaite, oikosulku, katkonainen
Täytyykö koko kojelauta avata? Onko noista kokemuksia?
Käytännön vika oli tosiaan se että ilmastointi puskee kyllä kuumaa ja kylmää eri nopeuksilla, mutta ohjain ei ohjaa ilmaa muualle kuin suoraan eteen. Esim. tuulilasille puhaltaminen siis mahdotonta.
Toinen juttu, onko kukaan joutunut tilaamaan uutta konepellin avausvipua/lukkoa? Tuota siis joka löytyy ritilän takaa. Mietin että mistä noita varaosia sai edullisesti suomeen.
Ilmastoinnin suuntaus tosiaan vielä ongelmana tuossa mun alfassa ja se nyt hyvin todennäköisesti jää omille harteille korjauttaa.
Vikakoodia puskee
B1804 - oikeanpuoleisen ilmanjakotoiminnon moottori, oikosulku, jatkuva
B1800 - Vasemmanpuoleisen yhdistelmäasetuksen toimilaite, oikosulku, katkonainen
Täytyykö koko kojelauta avata? Onko noista kokemuksia?
Käytännön vika oli tosiaan se että ilmastointi puskee kyllä kuumaa ja kylmää eri nopeuksilla, mutta ohjain ei ohjaa ilmaa muualle kuin suoraan eteen. Esim. tuulilasille puhaltaminen siis mahdotonta.
Toinen juttu, onko kukaan joutunut tilaamaan uutta konepellin avausvipua/lukkoa? Tuota siis joka löytyy ritilän takaa. Mietin että mistä noita varaosia sai edullisesti suomeen.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Camber menee helpommin pieleen, kaikissa madalletuissa 159 ne on edessä pakkasella, ei taida säädettävät puslatkaan riittää saamaan ohjearvoihin. Eli rattaan sivukallistuma. Saattaa vanhemmiten mennä miinukselle pelkästään jos jouset väsyvät. Camber kun muuttuu joustoliikkeen aikana enemmän miinukselle ja plussallekin ulos joustossa.Raikkoo kirjoitti:Itsellä Pzero nero gt, onko Tuomas K:lla tietoa pyöränkulmista?
Liitteenä kuva suuntausraportista, jos jotakuta kiinnostaa katsella. Casterin lisäksi Camber näyttäisi olevan aika paljon pielessä, mutta mitenkäs helkkarissa se on mahdollista?
Se että caster ei ole kohdallaan, on vähän erikoisempaa. Etu/taka kallistus. Tämä on enemmän vakio joustoliikkeen aikana ja jos ei ole kohdallaan mittauksessa, ongelma liittyy tukivarsiin tai väljiin pusliin, jopa rungosta asti tulee asentovirhettä. Voidaan ehkä saada kohdalleen tukivarsien kiinnityspultteja löysäämällä ja ottamalla väljät toiseen laitaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto ei ole madallettu, vuoden vanhat iskarit ja jouset joka nurkassa. Tukivarret on 99% varmuudella kunnossa.
Alkoi mietityttämään se että apurunko on ollut irrallaan, jos se on muutaman millin taaempana. Voisi ainakin periaatteessa vaikuttaa casteriin, joka periaatteessa taitaa minun logiikalla vaikuttaa camperiinkin. Vai?
Alkoi mietityttämään se että apurunko on ollut irrallaan, jos se on muutaman millin taaempana. Voisi ainakin periaatteessa vaikuttaa casteriin, joka periaatteessa taitaa minun logiikalla vaikuttaa camperiinkin. Vai?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Teoriassa joo, taisivat ne minullakin kerran väännellä apurunkoa kerran kun yrittivät saada kulmia kohdalleen, ei tainnut vain riittää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse kun en keksi enää mitään muuta muuttujaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eihän tossa ole muuta ongelmaa kuin löystyneet jouset. Kulmia mitattaessa auton korkeudella on ratkaiseva merkitys. Arvot annetaan tietylle korkeudelle joka selviää korjaamokirjasta. Madalletulle omansa ja normaalille omansa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eli mikä nyt sitten neuvoksi, alle vuoden vanhat jouset vaihtoon?
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Mulla kävi myös noiden kulmien säätöjen kanssa sama homma kun kävin säädättämässä niitä. Paja ei ollut muistanut mitata alustan todellista korkeutta vaan sääteli ohjearvoihin vaikka alfa makoili ~13mm ohjemittaa matalammalla väsähtäneiden jousien takia. Casterit näytti olevan pielessä, vaikka todellisuudessa se taisi olla ainoa kulma joka oli kohdallaan madaltuneella alustalla Kyllä se caster muuttuu joustojen mukana, onhan ne tukivarret eri mittaiset alhaalla ja ylhäällä. Samaten ala- ja ylätukivarsien sisemmät nivelöinnit on eri linjassa keskenään.
159:iin taitaa löytyä aika montaa eri jäykkyistä vieteriä jos korjaamokäsikirjaa katselee. Tiedä sitä sitten onko osunut väärät vieterit vai onko vika jossain muualla. Ainakin kannattaa tarkistaa tuo sepon mainitsema mitta. Jos en väärin muista niin alatukivarren sisäpäässä on paikka mistä "maavara" pitää mitata ennen kulmien säätöä.
159:iin taitaa löytyä aika montaa eri jäykkyistä vieteriä jos korjaamokäsikirjaa katselee. Tiedä sitä sitten onko osunut väärät vieterit vai onko vika jossain muualla. Ainakin kannattaa tarkistaa tuo sepon mainitsema mitta. Jos en väärin muista niin alatukivarren sisäpäässä on paikka mistä "maavara" pitää mitata ennen kulmien säätöä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nuo arvot on ok TI mallille, kuka niistä on kiinnostunut?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Arvot sinänsä eivät juuri kiinnosta, mutta kun auton ratista ei voi päästää irti...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Millaista rengaspainetta olet pitänyt?
Itse olen pitänyt 2.7bar edessä ja takana. Käyttöohje antaa normaali ajoon eteen 2.5 ja taakse 2.5. Raskaalla kuormalla 2.9 eteen ja 2.7 taakse.
Vanhenpi 159 on säädetty 0 auraukselle/haritukselle ja Q4 täytyi säätää rekisteröinti katsastusta varten pienelle haritukselle.
Molemmat menevät suoraan vaikka ratista päästäisi irti.
Onko ratti suorassa ja ratin asentotunnistin kalibroitu? Vaikuttaako ASR/VDC:n pois kytkentä mitään?
Jos auto luulee ,että ajetaan tiukkaa kurvia eikä suoraa tietä.
Itse olen pitänyt 2.7bar edessä ja takana. Käyttöohje antaa normaali ajoon eteen 2.5 ja taakse 2.5. Raskaalla kuormalla 2.9 eteen ja 2.7 taakse.
Vanhenpi 159 on säädetty 0 auraukselle/haritukselle ja Q4 täytyi säätää rekisteröinti katsastusta varten pienelle haritukselle.
Molemmat menevät suoraan vaikka ratista päästäisi irti.
Onko ratti suorassa ja ratin asentotunnistin kalibroitu? Vaikuttaako ASR/VDC:n pois kytkentä mitään?
Jos auto luulee ,että ajetaan tiukkaa kurvia eikä suoraa tietä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tosiaan tuo ratin asentoanturi saattaisi sotkea, en edes muistanut koko härveliä.
Ja paras säätää ne kulmat alustalle, mikä on MITATTU. Melkein kaikkialla lyödään vermeet kiinni ja katsotaan, mitä kone kertoo - vaikka todellinen korkeus poikkeaisi mitenkä. Jos mitatulla ja siihen korjatuilla arvoilla väännetään reki asentoon, ei jousienkaan kunnolla merkittävää väliä pitäisi enää olla.
Ja paras säätää ne kulmat alustalle, mikä on MITATTU. Melkein kaikkialla lyödään vermeet kiinni ja katsotaan, mitä kone kertoo - vaikka todellinen korkeus poikkeaisi mitenkä. Jos mitatulla ja siihen korjatuilla arvoilla väännetään reki asentoon, ei jousienkaan kunnolla merkittävää väliä pitäisi enää olla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Rangaspaineet ovat olleet etu/taka 2,8/2.8, 2,5/2,5 ja nyt tuon 2,7/2,5 bar. Ei puoltamiseen vaikutusta, uraherkkyyteen hieman.
Ratti on kyllä suorassa, mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään mikään ratin asentotunnistin. Täytyy käydä kokeilemassa ilma tuota ASR/VDC hässäkkää.
Ratti on kyllä suorassa, mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään mikään ratin asentotunnistin. Täytyy käydä kokeilemassa ilma tuota ASR/VDC hässäkkää.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tjoo, ei tuo meikeläisen pirssi mitenkään erityisesti rimpuillut mihinkään suuntaan vaikka kulmat oli pielessä ekan säätöyrityksen jäljiltä.
Kyllä sitä ilman ratin pitelyä pystyi ajamaan suoraan vaikka kuinka pitkään.
Kyllä sitä ilman ratin pitelyä pystyi ajamaan suoraan vaikka kuinka pitkään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se ehkä vaikuttaa, tai sitten ei. Mutta MES:llä sen pitäisi nähdä (en ole itse kokeillut, joten en voi taata). Jos ECU luulee ratin olevan vaikka 20 astetta vasemmalle, haluaa se keskittää sen nollakulmaan.
Sähkötehostimilla tuo ongelma on ollut jo ekasta Puntosta asti olemassa enempi tai vähempi, mutta toteutuksesta riippuen koskee ihan perinteistä hydraulista tehostusta myös.
Sähkötehostimilla tuo ongelma on ollut jo ekasta Puntosta asti olemassa enempi tai vähempi, mutta toteutuksesta riippuen koskee ihan perinteistä hydraulista tehostusta myös.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei ole merkitystä onko ajovakautus käytössä vai ei, taisi muuten unohtua mainita että sama tapahtuu kun ajaa vastaantulevan kaistalla. Toki siis silloin puoltaminen muuttuu vasemmalle.Raikkoo kirjoitti:Rangaspaineet ovat olleet etu/taka 2,8/2.8, 2,5/2,5 ja nyt tuon 2,7/2,5 bar. Ei puoltamiseen vaikutusta, uraherkkyyteen hieman.
Ratti on kyllä suorassa, mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään mikään ratin asentotunnistin. Täytyy käydä kokeilemassa ilma tuota ASR/VDC hässäkkää.
Kai tuota pitäisi sitten alkaa säätämään aurauksen suuntaan hiljalleen. Varmennukseksi voisi tietysti pyöräyttää talvirenkaat alle ja varmistua kesärenkaiden kunnosta siten...
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alusta on siis kunnossa? Kuvatunlaista julmettua vetelyä aiheutti kerran väljä raidetangon ulkopää ja toisella kerralla sama, mutta kiinnitysmutteri oli erittäin löysällä...
P-zerot on mullakin ollut joskus ja vetelivät kuluneena yhtä reippaasti kuin kaikki muutkin.
P-zerot on mullakin ollut joskus ja vetelivät kuluneena yhtä reippaasti kuin kaikki muutkin.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, kyllä se näin taitaa olla. Mulla nimittäin nyt kahtena aamuna kun ollut pakkasta niin kuljettajan puolen ovi ei aukea kun sitäTuomas K kirjoitti:Ovet vuotavat usein sisälle tiivisteiden mentyä huonoksi, se on todennäköisin lähde vedelle.
vettä todennäköisesti jäätynyt sinne tiivisteiden väliin.
Osaako joku selittää että mistä kohtee ne tiivisteet yleensä sprakaavat? Mä laitoin viikko sitten kuskin puolen takapenkin lattialle
Helsingin Sanomien sunnuntai liitteen ja nyt se on aivan litimärkä eli vettä on kuitenkin aika paljon auton sisällä ja tästä syystä tietysti
ikkunat aamuisin sekä sisältä että ulkoa jäässä.
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hommasin kulkineen 2016 toukokuussa ja ajelin tyytyväisenä sen kesän alla 18" Sportiva 235/40 kumit. Talvirenkaille siirryttäessä huomasin, että etupään kesäkumien sisäreunat olivat kuluneet jo kankaille. Koska vanhoissa talvirenkaissa (16") ei ollut vastaavaa kulumaa, ajelin talven läpi ilman muutoksia. Kesälle 2017 hommasin sitten varmuuden vuoksi ensin käytetyt Dunlop 235/40 kumit eteen. Ajokokemukset olivatkin sitten näillä vastaavat kuin sinulla; pienikin epätasaisuus tiellä veteli ja pahasti. Hetken aikaa ajeltuani, alkoivat sisäreunatkin selvästi taas kulumaan. Kulmien mittaus paljasti, että edessä oli reilusti haritusta ja oikean camber pikkasen toleranssien ulkopuolella. Vaihdoin ylätukivarren, mutta se ei juurikaan camberia muuttanut. Säädin sitten aurauksen nolliin ja käytös muuttui täysin. Vaihdoin sitten alle uudet kiinarenkaat ja niillä on nyt menty tyytyväisenä eikä sisäreunatkaan enää kulu...Raikkoo kirjoitti:Arvot sinänsä eivät juuri kiinnosta, mutta kun auton ratista ei voi päästää irti...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ovessa on ovipahvien alla pulteilla kiinnitetty sisempi pelti, ja tuon pellin ja oven välissä on tiiviste. Tiiviste on typerästi suunniteltu, siihen jää päälle vettä makaamaan, ja aikaa myöten se tiiviste sitten maatuu sieltä alapuolelta. Ovi pitää siis purkaa tiivistämistä varten. Butyylimassa on hyvää ainetta tiivistämiseen, tiivistää kunnolla, mutta on vielä purettavissa jos tulee asiaa oveen.Waverunner kirjoitti:Osaako joku selittää että mistä kohtee ne tiivisteet yleensä sprakaavat?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täytyy nyt rauhoittaa tilanne vielä siksi aikaa kun saa talvikiekot alle.RiQ kirjoitti:Hommasin kulkineen 2016 toukokuussa ja ajelin tyytyväisenä sen kesän alla 18" Sportiva 235/40 kumit. Talvirenkaille siirryttäessä huomasin, että etupään kesäkumien sisäreunat olivat kuluneet jo kankaille. Koska vanhoissa talvirenkaissa (16") ei ollut vastaavaa kulumaa, ajelin talven läpi ilman muutoksia. Kesälle 2017 hommasin sitten varmuuden vuoksi ensin käytetyt Dunlop 235/40 kumit eteen. Ajokokemukset olivatkin sitten näillä vastaavat kuin sinulla; pienikin epätasaisuus tiellä veteli ja pahasti. Hetken aikaa ajeltuani, alkoivat sisäreunatkin selvästi taas kulumaan. Kulmien mittaus paljasti, että edessä oli reilusti haritusta ja oikean camber pikkasen toleranssien ulkopuolella. Vaihdoin ylätukivarren, mutta se ei juurikaan camberia muuttanut. Säädin sitten aurauksen nolliin ja käytös muuttui täysin. Vaihdoin sitten alle uudet kiinarenkaat ja niillä on nyt menty tyytyväisenä eikä sisäreunatkaan enää kulu...Raikkoo kirjoitti:Arvot sinänsä eivät juuri kiinnosta, mutta kun auton ratista ei voi päästää irti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tähän sen verran palailisin, että tuo vetarin tukilaakeri löytyy SNR:ltä numerolla AB.40838. Pienellä varauksella kuitenkin, sillä sisähalkaisija on mitattu laakeria irrottamatta. Ja 1.9 JTS siis kyseessä.kovan onnen soturi kirjoitti:Ja siitä oikeasta vetarista puheenollen. Mitähän kautta se uus kumi sinne pitäis laittaa, kun tukilaakeeri saattaa mennä rikki irrottaessa ja pelkkää laakeria ei oikein saa mistään, tai saa mutta muistaakseni milliä kapeampana. ja se sisäpuolikin on tehty niin ettei tripodi tuu ulos pesästään pelkästään vetämällä, vaan siitä pitää vinguttaa ne haitat pois et purkaantuu.
Operating at the speed of dark
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Meinasin tänään myöhästyä töistä, kun bensatankin luukku ei auennut. Takaluukusta löytyvällä narullakaan se ei meinannut aueta, vaan sitäkin sai riuhtoa oikein tosissaan että luukun sai auki.
Voikos tuon tankin solenoidin ensiapuna vain ottaa pois käytöstä, vai hermostuuko keskuslukko jos ei saa tietoa tankinluukun tilasta?
Voikos tuon tankin solenoidin ensiapuna vain ottaa pois käytöstä, vai hermostuuko keskuslukko jos ei saa tietoa tankinluukun tilasta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei ollut jäässä? Hätänarusta kokeillessa se aukesi ilman yhtään voimaa... Jos voimaa tarvitsee, kuulostaisi jäältä - eihän siihen solenoidi vaikuta?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jäässähän se todennäköisesti on. Ja tottakai solenoidi vaikuttaa, solenoidihan sen lukitsee. Jos ei se ole lukossa, ei se myöskään voi jäätyä kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla on bensatankin luukku ollut muutaman kerran jäässä, sopivasti nyrkillä kolistellen on avautunut.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Missä malleissa on tällainen napista avattava luukku, mulla kun ihan manuaali ulkoa avattava luukku. Eipä tule jäätymisongelmia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei ole missään mallissa napista aukeavaa luukkua. Siinä manuaalisesti aukeavassa luukussa sen sijaan on lukko, eli kun ovet on lukossa lukittuu myös tankin luukku.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onks kellään tietoo mistä vois ostaa 159 kuskinpuolen kumimattoo? On tullu reikä ja vesi menee plyyssimatolle. Käytettykin käy maksua vastaan tietty.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaikki löytyy Ebaystä:FIALFE kirjoitti:Onks kellään tietoo mistä vois ostaa 159 kuskinpuolen kumimattoo? On tullu reikä ja vesi menee plyyssimatolle. Käytettykin käy maksua vastaan tietty.
http://www.ebay.de/itm/Gummifussmatten- ... OSwJb5Zt5X~
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No niinpä löytyy,kiitos vinkistä.Unique kirjoitti:Kaikki löytyy Ebaystä:FIALFE kirjoitti:Onks kellään tietoo mistä vois ostaa 159 kuskinpuolen kumimattoo? On tullu reikä ja vesi menee plyyssimatolle. Käytettykin käy maksua vastaan tietty.
http://www.ebay.de/itm/Gummifussmatten- ... OSwJb5Zt5X~
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla oli alla kohtuu uudet Hankookit. Nyt vaihdoin talvirenkaat alle, niin vasen eturenkaan sisäreuna kulunu kankaille juuri ja juuri. Katsuri huomautti asiasta. Välillä tuntuu, että auto vie vasemmalle. Lieneekö paras säädättää kulmat kuntoon?RiQ kirjoitti:Hommasin kulkineen 2016 toukokuussa ja ajelin tyytyväisenä sen kesän alla 18" Sportiva 235/40 kumit. Talvirenkaille siirryttäessä huomasin, että etupään kesäkumien sisäreunat olivat kuluneet jo kankaille. Koska vanhoissa talvirenkaissa (16") ei ollut vastaavaa kulumaa, ajelin talven läpi ilman muutoksia. Kesälle 2017 hommasin sitten varmuuden vuoksi ensin käytetyt Dunlop 235/40 kumit eteen. Ajokokemukset olivatkin sitten näillä vastaavat kuin sinulla; pienikin epätasaisuus tiellä veteli ja pahasti. Hetken aikaa ajeltuani, alkoivat sisäreunatkin selvästi taas kulumaan. Kulmien mittaus paljasti, että edessä oli reilusti haritusta ja oikean camber pikkasen toleranssien ulkopuolella. Vaihdoin ylätukivarren, mutta se ei juurikaan camberia muuttanut. Säädin sitten aurauksen nolliin ja käytös muuttui täysin. Vaihdoin sitten alle uudet kiinarenkaat ja niillä on nyt menty tyytyväisenä eikä sisäreunatkaan enää kulu...Raikkoo kirjoitti:Arvot sinänsä eivät juuri kiinnosta, mutta kun auton ratista ei voi päästää irti...
Missä on pk-seudulla parasta säätää ja mikä on edullinen?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lienee. Nolla-aurauksella on loppunut sisälaitojen kuluminen ja ajettavuus on ok.
Paikkasuosituksia ei ole kuin pari negatiivista Espoon alueella. Virossa säädätin viimeksi ja ilman ylimääräisiä lätinöitä sain mitä pyysin ja maksoin.
Paikkasuosituksia ei ole kuin pari negatiivista Espoon alueella. Virossa säädätin viimeksi ja ilman ylimääräisiä lätinöitä sain mitä pyysin ja maksoin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Koitin hakua käyttää, mutta en löytänyt mitä etsin. Eli takaa on jousi mennyt poikki ja uudet pitäisi hommata. Mistä olette jouset hommanneet ja onko originaalit parhaat vai tarvike mallit?
Auto on siis TI-malli, eli paljon on madallus TI-mallissa normaaleihin jousiin? Osaisi itsekin sitten katsella tarvike malleja, jos niistä on mihinkään.....
Auto on siis TI-malli, eli paljon on madallus TI-mallissa normaaleihin jousiin? Osaisi itsekin sitten katsella tarvike malleja, jos niistä on mihinkään.....
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse vaihdoin juuri talvirenkaat alle, ihan loppu olevat renkaat. Mutta kesä pirellien aiheuttama vetely loppui lähes täysin, ja ne ei edes päällisinpuolin näytä erityisen epäsäännöllisesti kuluneilta. Tilaillaan uudet contin kitkat ja katsotaan kuinka sit mennään, olen kovin luottavainen.OmegaAlfa kirjoitti:Mulla oli alla kohtuu uudet Hankookit. Nyt vaihdoin talvirenkaat alle, niin vasen eturenkaan sisäreuna kulunu kankaille juuri ja juuri. Katsuri huomautti asiasta. Välillä tuntuu, että auto vie vasemmalle. Lieneekö paras säädättää kulmat kuntoon?RiQ kirjoitti:Hommasin kulkineen 2016 toukokuussa ja ajelin tyytyväisenä sen kesän alla 18" Sportiva 235/40 kumit. Talvirenkaille siirryttäessä huomasin, että etupään kesäkumien sisäreunat olivat kuluneet jo kankaille. Koska vanhoissa talvirenkaissa (16") ei ollut vastaavaa kulumaa, ajelin talven läpi ilman muutoksia. Kesälle 2017 hommasin sitten varmuuden vuoksi ensin käytetyt Dunlop 235/40 kumit eteen. Ajokokemukset olivatkin sitten näillä vastaavat kuin sinulla; pienikin epätasaisuus tiellä veteli ja pahasti. Hetken aikaa ajeltuani, alkoivat sisäreunatkin selvästi taas kulumaan. Kulmien mittaus paljasti, että edessä oli reilusti haritusta ja oikean camber pikkasen toleranssien ulkopuolella. Vaihdoin ylätukivarren, mutta se ei juurikaan camberia muuttanut. Säädin sitten aurauksen nolliin ja käytös muuttui täysin. Vaihdoin sitten alle uudet kiinarenkaat ja niillä on nyt menty tyytyväisenä eikä sisäreunatkaan enää kulu...Raikkoo kirjoitti:Arvot sinänsä eivät juuri kiinnosta, mutta kun auton ratista ei voi päästää irti...
Missä on pk-seudulla parasta säätää ja mikä on edullinen?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hyrylän Vianor on hoitanut meillä muutamat muun merkkiset mallikkaasti.OmegaAlfa kirjoitti:Mulla oli alla kohtuu uudet Hankookit. Nyt vaihdoin talvirenkaat alle, niin vasen eturenkaan sisäreuna kulunu kankaille juuri ja juuri. Katsuri huomautti asiasta. Välillä tuntuu, että auto vie vasemmalle. Lieneekö paras säädättää kulmat kuntoon?
Missä on pk-seudulla parasta säätää ja mikä on edullinen?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Saako 159 taka puslia mistään erikseen vai pitääkö ostaa koko takanapa?
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä ne saa kaikki erikseenkin. Unibalit varmaan rikki?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse teetin nelipyöräsuuntauksen Helsingissä Roihupellon autokorjaamolla. Ei ollout halvin, mutta suuntauksen jälkeen ajettu n. 60 tkm ja renkaat kuluvat suht tasaisesti. Lisäksi tasaisella alustalla rattia ei tarvitse puristaa täyskiiihdytyksellä, ei vetele suuntaan tai toiseen. Urissa sitten onkin ihan eri tarina.
Oli yksi tyhmä kysymyskin. En päääse omalla multiecuscan/johtoyhdistelmällä parkkitutkiin kiinni. Ongelmana siis täysin mykät tutkat ja vikavalo taulussa. Onko vinkkiä mistä ongelmaa kannattaisi lähteä kaivelemaan? Toisaalta jos yksi vikavalo pitää olla taulussa niin mieluusi se on juuri parkkitutkista eikä mistään merkittävästä.
Oli yksi tyhmä kysymyskin. En päääse omalla multiecuscan/johtoyhdistelmällä parkkitutkiin kiinni. Ongelmana siis täysin mykät tutkat ja vikavalo taulussa. Onko vinkkiä mistä ongelmaa kannattaisi lähteä kaivelemaan? Toisaalta jos yksi vikavalo pitää olla taulussa niin mieluusi se on juuri parkkitutkista eikä mistään merkittävästä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^^ ja ^^ Ei niitä kaikkia puslia oikein tunnu saavan. Jotain puslaa sinne navan päähän sai kyllä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko käytössä ELM johto? K-line johdolla ei onnistu yhdistäminen.Huttu kirjoitti:Itse teetin nelipyöräsuuntauksen Helsingissä Roihupellon autokorjaamolla. Ei ollout halvin, mutta suuntauksen jälkeen ajettu n. 60 tkm ja renkaat kuluvat suht tasaisesti. Lisäksi tasaisella alustalla rattia ei tarvitse puristaa täyskiiihdytyksellä, ei vetele suuntaan tai toiseen. Urissa sitten onkin ihan eri tarina.
Oli yksi tyhmä kysymyskin. En päääse omalla multiecuscan/johtoyhdistelmällä parkkitutkiin kiinni. Ongelmana siis täysin mykät tutkat ja vikavalo taulussa. Onko vinkkiä mistä ongelmaa kannattaisi lähteä kaivelemaan? Toisaalta jos yksi vikavalo pitää olla taulussa niin mieluusi se on juuri parkkitutkista eikä mistään merkittävästä.
Jos yksikin tutka on täysin rikki tai irti, niin ei toimi järjestelmä lainkaan.
Kannattaa katsoa takapuskurin alareunan takana oleva liitin (oikeanpuolen pakoputken vieressä vasemmalla puolella, jos sellainen on).
Samassa kohdassa on rekisterikilvenvalojen liitos, joka hapettuu rikki/poikki todella helposti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
https://m.ebay.de/itm/Rear-Suspension-H ... mwBanner=1Tuomas K kirjoitti:^^^ ja ^^ Ei niitä kaikkia puslia oikein tunnu saavan. Jotain puslaa sinne navan päähän sai kyllä.
https://m.ebay.com/itm/Febi-Bilstein-Wi ... Sw5SZZjiMl
http://silentblocks.com/index.php?id_pr ... &id_lang=1
Lisäks tarvii luultavasti uudet kiinnityspultit, koska vanhat tuskin lähtee ehjänä irti.
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 02 Marras 2017, 21:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lienee juuri se mainittu joku pusla, yhteensähän siellä taitaa olla kolme puslaa.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuossa on ne kaikki kolme puslaa.
Ehdit näköjään vastata, kun mulla oli vielä viestin muokkaus kesken.
Ehdit näköjään vastata, kun mulla oli vielä viestin muokkaus kesken.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näin taisi päästä käymäänkovan onnen soturi kirjoitti:Ehdit näköjään vastata, kun mulla oli vielä viestin muokkaus kesken.
Noita on ennenkin kyselty eikä noita kovin laajalti taida olla tyrkyllä, mutta positiivista jos kaikkia on saatavilla.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En ole kuullut että takanavalla olisi eroja, sivun mukaan tämä ei passaa 2.4d ja muihinkin vain -07 ja uudempiin? Onko tietoa onko näin vai virhe sivulla?kovan onnen soturi kirjoitti:https://m.ebay.de/itm/Rear-Suspension-H ... mwBanner=1Tuomas K kirjoitti:^^^ ja ^^ Ei niitä kaikkia puslia oikein tunnu saavan. Jotain puslaa sinne navan päähän sai kyllä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=11850
Ainakin tuon mukaan pitäisi olla kaikissa sama.
Ainakin tuon mukaan pitäisi olla kaikissa sama.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.