Aquatica kirjoitti: CIL-771 löytyy täältä
Hah! ja -761 täältä.
Valvoja: Moderators
Aquatica kirjoitti: CIL-771 löytyy täältä
Oho, kyllä minä tuosta neljän vuoden rajasta tietoinen olin, ja katsonut ettei se ole vielä nyt ajankohtainen, mutta en minä sitä ole älynnyt ottaa huomioon että se hihna on alunperin vaihdettu kun tullut vuodet täyteen. Kiitos avusta, palaan ääneen taas mahdollisesti 2022.fahlsjy kirjoitti:Ohjekirjassa on myös maininta jotenkin näin " jakokohihna on vaihdettava 4 vuoden välein ajokilometreistä riippumatta"
Sulla näyttäs olevan 11 mallinen kärry joten olisko joskus 2015 vaihdettu ja silloin sattunu olee 70tkm taulussa?
Tolla TBI:n hihnallakin sais päästellä 105tkm mutta mulla eka hihnan vaihto tehtiin 35tkm kohdalla kun aika tuli täyteen.
Eli vielä kiteytettynä: Dieseleissä jakohihnan vaihto 140tkm tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy
Hei, tässä oli englantilaisilla sama ongelma http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ircon.htmlTCT kirjoitti:Kyllä noissa vanhoissa Alfa talviautona vitseissä taitaa jotain perää olla. Omalla kohdalla vajaan kuuden vuoden kokemuksella Giulietta 1,4l 170hv bensa TCT on toiminut kuin unelma pois lukien kaksi ongelmaa.
1) Vikakoodi P0101 (ilmamassan mittaus) ilmaantuu kun pakkasta yli 20C ja pahimmillaan auto mennyt vikatilaan jossa pääsee ajamaan max 20km/h. Onneksi tien poskessa vähän aikaa odotellen vika mennyt aina ohi.
2) Tuoreena vikana se että auton sisätila ei lämpiä. Ajoin eilen 350km kun ulkolämpötila 5C ja autossa sai palella ja ajaa hanskat kädessä. Mitään vikakoodia ei ole. Moottorin lämpötila normaali. Ilmastointi automaattiasennolla menee puhallus täysille, mutta lämpöä ei tule. Ei vaikka säätäisi lämmön 30 asteeseen.
Kertokaas viisaamman mitähän tuolle vialle voisi tehdä. Anturivikaan (on peruutuspeilissä) en oikein usko kun yrittää kyllä "täysillä" automaatilla lämmittää. Moottorin lämmöt normaalit, joten vika lienee sisäkierrossa. Olisikohan termostaatissa vikaa tai letkuissa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Ei ollu viriboxista, mutta juuri vaihetuista sytytystulpista kyse. Onko muilla käyttäjillä ollut kokemuksia löysistä sytytystulpista? Vanhoja vaihtaessa kaikki oli löysiä, saipa melkeen käsin pois. Kotona tutkiessa oli kaikki uudet löystyneet. Kiristyksen jälkeen toimii taas kuten pitää.Hondamies kirjoitti:Ollaan tyttöystävän kanssa ajamassa Lahteen Helsingistä ja auto alko nykimään täyskaasu kiihdytyksessä. Tauluun ilmoitus et start&stop ei käytettävissä ja moottorinvikavalo vilkku ja sammu. Tuntu et tuli misfire. Nyt parkkiksella irrottamassa viriboxia jos olis siitä kyse.
Nokun ei ole.Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.
Muistatko mikä MES vikakoodi sinulla oli ja näkyykö se vain täysversiolla?Slim kirjoitti:^^^ Omaan kärryyn vaihdettiin yksi läppien säätömoottori alkukesästä kaupanteon yhteydessä. Pelkääjän puolelle puhalsi jatkuvasti lämmintä ja MES:llä löytyikin vikakoodi kyseisestä moottorista. Remonttia tehtiin Vaunulassa about pari päivää. Joutuivat purkamaan koko kojelaudan, irroittamaan etuovet jne. tuon 70€ osan takia
Kiitoksia jälleen tiedosta. Mielenkiinnolla odota mitä vikakoodeja se minulla tarjoaa vai tarjoaako mitäänSlim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.
Vikahan voi olla myös puhtaasti mekaaninen? Joku markan muovinippeli poikki tms.
Jos yhtään lohduttaa, nii omassa yksilössä sisustan räminät loppui lähes täysin kyseisen "teurastuksen" jälkeen
Bi Xenon valot, kattoluukun ja Bose Hifi audion. Tässä vielä paketit 2014 esitteestä:Ipi76 kirjoitti:Mitähän Giulietan "Premium Pack" sisälsi noin 4 vuotta sitten, en löytänyt tietoja enää mistään.
Ok. No ehkäpä korjaamo jota käytämme on sitten vain keskimääräistä tarkempi ja tunnollisempi. Aina on vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Niin 147:n kuin nyt kertaalleen Giuliettaankin. Kustannuksena se kun ei ole kuin 20-30€ enemmän. Ei kannata mielestäni säästellä.Aquatica kirjoitti:Nokun ei ole.Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.
"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
No niin nyt on vikakoodit luettu ja tuomio saatu. Minulla olikin koko sarja B1905 - B1911 (Mix Motor Left side Feedback- S.C. to GND circuit short to ground). Kuulemma voi olla vasen läpän moottori, vasen moottorin akseli tai vasen läppä. Toki kuulemma myös ohjainlaitevika. (Minusta tuo haiskahtaa enemmän oikosululta tuon kuvauksen mukaan?) Hommana kojelaudan purku ja ovien irrotusSlim kirjoitti:^ Täysversiolla saatiin ilmastoinnin ohjainlaitteesta B1908 "Right mixer motor" ja U0019 "CAN line". Jälkimmäinen oli muistaakseni joku satunnainen härö, eikä palannut nollauksen jälkeen.:
Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :oinsinörtti kirjoitti:Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Aquatica kirjoitti:Mää muistelen, että manuaalissa nimenomaa sanotaan, että peilien lämmittimet ja pesureiden lämmittimet lähtevät päälle VAIN nimenomaisesti tuulilasin huurteenpoisto-tilassa. En ole kokeillut, mutta jotenkin oudoksi sen manuskaa lukiessani totesin... Joten eiköhän se noin lukenut :oinsinörtti kirjoitti:Pelien lämmitys ja varmaan myös tuulilasin alareunan lämmitys + kusipojan suuttimien lämmitys ovat sidoksissa takalasinlämmittimeen. "Tuulilasin lämmitys" nappi = huurteepoisto maksimiteholla eli takalasin lämmitin päälle, puhallus lasille, lämmöt ja puhallinopeus tappiin.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.
Konalan Autokeskuksessa jakohihnan vaihdon kustannusarvioon (Giulietta Multiair -13) tuli yli 200 e lisää kun kävi ilmi, että ensimmäisestä arviosta oli unohtunut vesipumpun vaihto.Pele kirjoitti:Ok. No ehkäpä korjaamo jota käytämme on sitten vain keskimääräistä tarkempi ja tunnollisempi. Aina on vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Niin 147:n kuin nyt kertaalleen Giuliettaankin. Kustannuksena se kun ei ole kuin 20-30€ enemmän. Ei kannata mielestäni säästellä.Aquatica kirjoitti:Nokun ei ole.Pele kirjoitti:^ Jos jakopää huollon yhteydessä on jätetty vesipumppukin vaihtamatta, niin en näkisi mahdottomuutena että raittari on asennettu väärin.
Mielestäni vesipumpun vaihto on selvyys hihnan vaihdon yhteydessä, ilman että auton omistajan pitää siitä huolehtia.
"Vesipumppu tarkistetaan. Vaihdetaan tarvittaessa". Oletan, että tuossa on ihan samanlainen systeemi kuin fiiatilla ollut kautta aikain, eli "silmä" vesipumpussa - jos "silmä" vuotaa, vesipumppu vaihtoon.
Jos pumppu onkin hihnan vaihtohetkellä ok., niin onko se sitä koko seuraavan vaihtovälin?
Näköjään Motonetkin myy kahta eri settiä. Toisessa on vesipumppu mukana, ja toisessa ei.