Kuk piirsi 156 SW:n
Valvoja: Moderators
Kuk piirsi 156 SW:n
Joku vuosi sitten Wkipediasta vastauksena Walter de Silva. Lähempi tutkimus pari päivää sitten näytti että Walter de Silva on joku yleisen muotikrääsän tavaramerkki. Koska tämä kaunis kolmiomuoto farmari-ikkunnoisa on plagioitu 17 vuotta ja on käytössä edelleen olisi hyvä jos jolu tietäisi tästä. Yksi tieto on Wolfgang Erhard joka 1990 luvulla työskenteli Italiassa ja Espanjassa 1990 luvulla. Tämä etevä herra taitaa vielä olla VW konsernin designerjohtaja ja hän siirty jo yli 15 v sitten sinne.Mustassa käyttöautissani lukee kyjessä Giulermo. Onko tämä se herra joka on vastuussa Faceliftistä joka minusta on yhtä ruma kuin 159 -sarjaa. Minä kiitän jos joku voi oikaista ja selventää näitä tietoja, 156 SW oli v.2000 vuoden auto Europassa 2003 Ruotsin Tekniikan Maailman mukaan paras talvifarmari.Ehkä ilman tätä ilmastointia joka kyllä on toimiva ja annan sen toimia ilman näpertelyä. Tyhmyydessäni näpertelin alkup. Blapunkt Berlin audiosyystemin. Lukituskoodin ostin 5 euro mutta manualin tarvitsen.Onko kellään linkki siihen.Jaguarin myyn heti helmikuusa museokatsastuken jälkeen. Toimiva,halvat varaosat parhait vuosikertoja tosiluksus mutta en enää viitii väntää korkkeja auki (vasenkätisiä) ja osa pulteista tuumapultteja. JTD on köyhemmän unelma-autoja. Multijetistä ei kokemuksia. Saahan perusmootoriin 116 hp 23 hevoisvoima lisää halvimlla chipillä "basic" joka vaatii jonkun minuutin kytkentöä.Huh Huh (filmikääntäjien mukaan halloota vastaava sana pöllöja tai pöljiä kuin ovat.Kyllä ilmaston lämpiminen on kauheita kuin lunta lkakuun alussa ja jatkuu jatkuu . Täällä on lakeeta ja kylmää Stefan
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Wikipediastahan nuo kaikki tiedot löytyy ja on oikein ja kyseinen henkilökin on oikeasti olemassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Walter_de%E2%80%99Silva
https://fi.wikipedia.org/wiki/Walter_de%E2%80%99Silva
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
No huh huh, nyt tuli sellainen määrä tekstiä yhteen pötköön että piti lukasta oikeen muutama kerta läpi, eikä siltikään saanut oikeen tolkkua mitä tässä nyt haettiin takaa
Täytyy kyllä myöntää että Giulermo nimisestä muotoilijasta en ole kuullutkaan?
Täytyy kyllä myöntää että Giulermo nimisestä muotoilijasta en ole kuullutkaan?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Tämä ketjun ensimmäisen viestin luettuaan voi seuraavaksi siirtyä Volter Kilven romaaniin Alastalon salissa*.
*Kahdeksansataa sivuinen romaani sijoittuu 1860-luvulle ja se kuvaa kuuden tunnin mittaista tapahtumasarjaa. Paikkakunnan mahti-isännät kokoontuvat Alastaloon sopimaan parkkilaivan rakentamisesta. Teos on yhden huoneen romaani, jossa kirjailija käyttää henkilöittensä sisäisiä monologeja levittämään kuvauksen piiriä ajan ja paikan ulkopuolelle.
*Kahdeksansataa sivuinen romaani sijoittuu 1860-luvulle ja se kuvaa kuuden tunnin mittaista tapahtumasarjaa. Paikkakunnan mahti-isännät kokoontuvat Alastaloon sopimaan parkkilaivan rakentamisesta. Teos on yhden huoneen romaani, jossa kirjailija käyttää henkilöittensä sisäisiä monologeja levittämään kuvauksen piiriä ajan ja paikan ulkopuolelle.
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Klonkswagenilta Silva siirtyi tosiaan suunnittelemaan muotia, aikamoinen alanvaihto henkilöltä jonka nimestä tulenee tulevaisuudessa samaa tasoa millä mm. Bertone tunnetaan.
Keväällä kävin Torinon automuseossa, jossa oli eräänä omana osastona automuotoilijat. Kaikilta designereilta oli kysytty samat kysymykset ja yhtenä niistä oli, mitä arvostaa omalla urallaan saavutuksena eniten. Silvalle The Thing oli nimenomaan 156.
Giugiaron facelift 156:n on yhtä onnistunut kuin Bertonen aikanaan tuunaamat Volvot. Koitettiin yhdistää veistoksellisuus möhkälemäisyyteen tai toisinpäin
156 ja 159 on taas täysin eri tyyppisiä muotoilultaan. Jos unohdetaan auton merkki ja vertaillaan vain muotoilua niin veikkaan että vähemmistö on se joukko, jolle molemmat miellyttää silmään yhtä paljon.
Tänään yli 20 vuotta suunnittelusta, 156 on aika kiltti muotoilultaan. Päivän trendi on enemmän agressiivinen muotoilu ja 159 tai uusi Giulia on jo sellainen, että voisi syödä aamupalaksi 156:ia.
Keväällä kävin Torinon automuseossa, jossa oli eräänä omana osastona automuotoilijat. Kaikilta designereilta oli kysytty samat kysymykset ja yhtenä niistä oli, mitä arvostaa omalla urallaan saavutuksena eniten. Silvalle The Thing oli nimenomaan 156.
Giugiaron facelift 156:n on yhtä onnistunut kuin Bertonen aikanaan tuunaamat Volvot. Koitettiin yhdistää veistoksellisuus möhkälemäisyyteen tai toisinpäin
156 ja 159 on taas täysin eri tyyppisiä muotoilultaan. Jos unohdetaan auton merkki ja vertaillaan vain muotoilua niin veikkaan että vähemmistö on se joukko, jolle molemmat miellyttää silmään yhtä paljon.
Tänään yli 20 vuotta suunnittelusta, 156 on aika kiltti muotoilultaan. Päivän trendi on enemmän agressiivinen muotoilu ja 159 tai uusi Giulia on jo sellainen, että voisi syödä aamupalaksi 156:ia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Sitten kuulun vähemmistöön. 2kpl ollut pre-facelift 156:sia ja nyt tuo 159, sedaneita kaikki. Mielestäni molemmat mallit ovat onnistuneita kokonaisuuksia ja toimivat itsessään. Ja niinkuin kirjoitit, siinä missä 156 on kaunis, 159 on enemmän agressiivinen ja siinä mielessä modernimpi, uudet autot kun ovat enemmän tai vähemmän agressiivisen näköisiä ja kulmikkaita.atm kirjoitti:156 ja 159 on taas täysin eri tyyppisiä muotoilultaan. Jos unohdetaan auton merkki ja vertaillaan vain muotoilua niin veikkaan että vähemmistö on se joukko, jolle molemmat miellyttää silmään yhtä paljon.
Muistan kyllä kulkeneeni useasti vastapestyn 156:n ympärillä ja miettien miten linjakkaan näköinen se alkuperäisillä pepperpoteilla oli. Olen myös löytänyt kesäyössä kuvattuja kuvia 159:stä omasta kännykästä kun en muistanut yöllä niitä ottaneeni
Sen verran kuitenkin ollut jo eri autoja että samaa ei voi sanoa kaikista. Pihassa on nyt myös c4 korinen audi quattro odottamassa jäärata kelejä, ja se on muotoilultaan lähinnä... funktionaalinen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Makuasia, sano Musti kun ... Pre-FL 156 -ja 166-keulat ei pure omaan makuhermoon ...kuulun ilmeisesti tosi pieneen vähemmistöön saitilla, kun toyotamiehenä tykkään myös 159:stä selkeästi enemmän kuin 166:sta. Varsinkin SW:t sekä 156 ja 159 erittäin onnistuneita muotoilultaan.atm kirjoitti:Klonkswagenilta Silva siirtyi tosiaan suunnittelemaan muotia, aikamoinen alanvaihto henkilöltä jonka nimestä tulenee tulevaisuudessa samaa tasoa millä mm. Bertone tunnetaan.
Keväällä kävin Torinon automuseossa, jossa oli eräänä omana osastona automuotoilijat. Kaikilta designereilta oli kysytty samat kysymykset ja yhtenä niistä oli, mitä arvostaa omalla urallaan saavutuksena eniten. Silvalle The Thing oli nimenomaan 156.
Giugiaron facelift 156:n on yhtä onnistunut kuin Bertonen aikanaan tuunaamat Volvot. Koitettiin yhdistää veistoksellisuus möhkälemäisyyteen tai toisinpäin
156 ja 159 on taas täysin eri tyyppisiä muotoilultaan. Jos unohdetaan auton merkki ja vertaillaan vain muotoilua niin veikkaan että vähemmistö on se joukko, jolle molemmat miellyttää silmään yhtä paljon.
Tänään yli 20 vuotta suunnittelusta, 156 on aika kiltti muotoilultaan. Päivän trendi on enemmän agressiivinen muotoilu ja 159 tai uusi Giulia on jo sellainen, että voisi syödä aamupalaksi 156:ia.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
^Samoilla linjoilla Jiiteen kanssa. Alkuperäinen 156 on kaunis, mutta nyt 20 vuotta myöhemmin näyttää vanhahkolta. FL ja 159 näyttävät vieläkin suht moderneilta, ainakin keulasta.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Liityn joukkoon. Munkinmielestä face lift 156 on mukavamman näköinen kun vanhempi.(liittyyköhän asiaan lapsuuden trauma kun yhdellä kaverilla oli sellanen synnynnäinen huulihalkio joka näytti vähän ekojen 156,n keulalta)
159 on kanssa ihan ok mun silmään.
159 on kanssa ihan ok mun silmään.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Eikö tuo just todista väitteen, jonka itse luin että samat henkilöt harvemmin pitää sekä alkuperäisestä 156:sta että 159:stä. Jälkimmäisen faneille Bertonen versio 156:sta on selvästi enempi mieleen kuin se alkuperäinen.
Itse tykkään sekä 156 että 166 alkuperäisestä enemmän, enkä ole 159:iin kovin lääpällään taikka Bertone-varttikutoseen. Ehkä kun en osaa ajatella asioita "moderneina tai epämoderneina" vaan kaikki aikakaudet kelpaa niin autoina, sisustuksessa kuin vaatteissakin ja määrittelen ulkoasut ihan sellaisenaan.
Itse tykkään sekä 156 että 166 alkuperäisestä enemmän, enkä ole 159:iin kovin lääpällään taikka Bertone-varttikutoseen. Ehkä kun en osaa ajatella asioita "moderneina tai epämoderneina" vaan kaikki aikakaudet kelpaa niin autoina, sisustuksessa kuin vaatteissakin ja määrittelen ulkoasut ihan sellaisenaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Mulle taas selkeesti Alfa = sporttisuus = agressiivinen.
156FL, 159, Brera, Giulia = agressiivinen keula.
156, 166, MiTo, Giulietta = lempeä keula.
156FL, 159, Brera, Giulia = agressiivinen keula.
156, 166, MiTo, Giulietta = lempeä keula.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Mutta 156 tullessaan ei ollut lempeäkeulanen, ainakaan kilpailijoihinsa A4:een, BMW 3:een ja C-sarjaan verratessa. Itse tykkään 156:sta niin alkuperäisenä, boseliftina kuin faceliftinakin, myös 159:n muotoilu iskee.
Meikäläisen mielestä porukka keskittyy aina liikaa pelkkiin etuvaloihin. Toki se on merkittävä tekijä auton "ilmeessä" mutta auton muotoilussa on paljon muutakin merkittävää. 156 on imo muodoiltaan masterpiece enkä ihmettele yhtään miksi se on Silvalle The thing. Monestako sedanista löytyy yhtä puhdaslinjanen kylki ilman yhtään ylimääräistä listaa, pokkausta tai taitosta? Ja kuinka tuo ainut kylkipokkaus vahvenee lokareiden kohdalla mutta hälvenee keskellä autoa jossa siihen keskelle sijotettu täydellisesti istuva ohut kromikahva, tämä yhdistettynä piilotettuu takaovenkahvaan. Tuo kuinka ikkunalinja lähtee terävästä peilinvarresta ja myötäilee scudettosta lähtevää pehmeetä linjaa. Pyöreän muhkea kylki muutenkin sekä korin koko suhteessa pyörien kokoon on just perfetto.
Meikäläisen mielestä porukka keskittyy aina liikaa pelkkiin etuvaloihin. Toki se on merkittävä tekijä auton "ilmeessä" mutta auton muotoilussa on paljon muutakin merkittävää. 156 on imo muodoiltaan masterpiece enkä ihmettele yhtään miksi se on Silvalle The thing. Monestako sedanista löytyy yhtä puhdaslinjanen kylki ilman yhtään ylimääräistä listaa, pokkausta tai taitosta? Ja kuinka tuo ainut kylkipokkaus vahvenee lokareiden kohdalla mutta hälvenee keskellä autoa jossa siihen keskelle sijotettu täydellisesti istuva ohut kromikahva, tämä yhdistettynä piilotettuu takaovenkahvaan. Tuo kuinka ikkunalinja lähtee terävästä peilinvarresta ja myötäilee scudettosta lähtevää pehmeetä linjaa. Pyöreän muhkea kylki muutenkin sekä korin koko suhteessa pyörien kokoon on just perfetto.
Noni
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
tarkoitat varmaan Giugiaron versiota, alkuperäinen 156 on IMO kyllä paras kaikista, 159sissa tökkää sen peräosa joka näyttää jostain kulmasta ihme töpöhännältä-sämpy kirjoitti:Eikö tuo just todista väitteen, jonka itse luin että samat henkilöt harvemmin pitää sekä alkuperäisestä 156:sta että 159:stä. Jälkimmäisen faneille Bertonen versio 156:sta on selvästi enempi mieleen kuin se alkuperäinen.
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Tähänkin varmaan auttaa aika.V6 kirjoitti:tarkoitat varmaan Giugiaron versiota, alkuperäinen 156 on IMO kyllä paras kaikista, 159sissa tökkää sen peräosa joka näyttää jostain kulmasta ihme töpöhännältä-sämpy kirjoitti:Eikö tuo just todista väitteen, jonka itse luin että samat henkilöt harvemmin pitää sekä alkuperäisestä 156:sta että 159:stä. Jälkimmäisen faneille Bertonen versio 156:sta on selvästi enempi mieleen kuin se alkuperäinen.
Silloin kun ekan 156 sw.n ostin niin näytti tuo fl pirusti paljon paremmalta ja uudemmalta.
Nyt kun sitä katselee, niin se nokka näyttää jotenkin väkisin väännetyltä siihen kokonaisuuteen.
Mutta makuasiaoitahan nämä on ja salaa katselen farkku gta.ta jos sellaisen saisi muijalle kauppakassiksi tuon ts.n tilalle
Tuossahan olisi jo ns. boselift ja poppikoneet vakiona paremmat, vaikka tuossa tessussa onkin orig. suppari (joka on ranetettu paperilla viritystaajuuden osalta)
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Erittäin hyvin sanottu.Macela kirjoitti:156 on imo muodoiltaan masterpiece enkä ihmettele yhtään miksi se on Silvalle The thing. Monestako sedanista löytyy yhtä puhdaslinjanen kylki ilman yhtään ylimääräistä listaa, pokkausta tai taitosta? Ja kuinka tuo ainut kylkipokkaus vahvenee lokareiden kohdalla mutta hälvenee keskellä autoa jossa siihen keskelle sijotettu täydellisesti istuva ohut kromikahva, tämä yhdistettynä piilotettuu takaovenkahvaan. Tuo kuinka ikkunalinja lähtee terävästä peilinvarresta ja myötäilee scudettosta lähtevää pehmeetä linjaa. Pyöreän muhkea kylki muutenkin sekä korin koko suhteessa pyörien kokoon on just perfetto.
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
IMOilen vielä aiheeseen. 156FL silmään pistää etulampun ja etulokarin kaaren välinen tasaiseksi muotoiltu osuus joka sitten 159 onkin ihan suora lauta tai ainakin näyttää siltä.
Vaikka 156 on jo vanhentunut pidän sitä silti kokonaisuutena täydellisempänä kuin 156FL ja 159. Toki aggressiivisuuteen on helppo tykästyä kun sitä on kaikilla ja se nyt vaan on niin IN.
Vaikka 156 on jo vanhentunut pidän sitä silti kokonaisuutena täydellisempänä kuin 156FL ja 159. Toki aggressiivisuuteen on helppo tykästyä kun sitä on kaikilla ja se nyt vaan on niin IN.
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Mulle alkuperänen 156 on paremma näköne ku facelift, 159 on nätti varsinki eestä.
Viimeksi muokannut Gorilla, 15 Joulu 2019, 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Itse olen myös alkuperäisen kannalla.
Liekö selkeää sukupolvien/sukupuolen välistä eroa tässä.
Jälkikasvun mielestä Centrocampista on ulkomuodoltaan 'seminolo'. Joku päivä sitten purkautuivat sig. ra Nuvolarin kanssa
Kuolontähdestä ja kertoivat nähneensä hienon Alfa Romeon ja sellainen minunkin kannattaisi hankkia!
Kohotin kulmakarvojani ja silmieni valo vastasi 'joo, ne näkivät punaisen FL 156:n'
Mene vartalo!
-Tazio
Liekö selkeää sukupolvien/sukupuolen välistä eroa tässä.
Jälkikasvun mielestä Centrocampista on ulkomuodoltaan 'seminolo'. Joku päivä sitten purkautuivat sig. ra Nuvolarin kanssa
Kuolontähdestä ja kertoivat nähneensä hienon Alfa Romeon ja sellainen minunkin kannattaisi hankkia!
Kohotin kulmakarvojani ja silmieni valo vastasi 'joo, ne näkivät punaisen FL 156:n'
Mene vartalo!
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Kuolleen hevosen hakkaamisen hengessä ilmoitan että 166 pre-fl on livenä loistelias, kuvissa heikko. Kun taas 166 FL on kuvissa hieno, mutta paikanpäällä hiukan möhkö.
Katsokaa vaikka ite:
Katsokaa vaikka ite:
- Liitteet
-
- 166 pre-fl.jpg
- (20.91 KiB) Tiedosto ladattu 2308 kertaa
-
- FL 166.jpg
- (18.64 KiB) Tiedosto ladattu 2308 kertaa
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Tykkään tuosta pre-fl 156:sta sikäli itse enemmän, että se on tasapainoinen kokonaisuus (ja varsinkin GTA vielä nykypäivänäkin aivan helvetin hieno). Naamanostettu 156 on täysin epäsopusuhtainen keulan ja peräpään osalta, tuntuu kuin olisi sekoitettu keskenään kaksi autoa. Kumpikin elementti yksinään toimii, mutta yhdessä näyttää vähän oudolta. Ja vaikka 156 korissa rupeaa ajan hammas olemana vahvasti läsnä, on siinä klassikon ainekset ollut jo pidempään kasassa. Kunhan vielä nuo korit pysyvät kasassa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Sama vika.... Mutta sitten taas crossiwaagonissa kokonaisuus toimii mielestäni ihan hyvin(?)Shuttle kirjoitti:Naamanostettu 156 on täysin epäsopusuhtainen keulan ja peräpään osalta, tuntuu kuin olisi sekoitettu keskenään kaksi autoa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Söhäistäänpäs sen verran omaa näkemystä, että 156 kohdalla silmä on ajan kanssa tottunut nenänostoon, mutta missään vaiheessa näköhermo ei ole oppinut pitämään boseliftistä korinvärisine listoineen, peileineen ja sumuvalokehyksineen. HYI
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Sehän on vaan hyvä että kaikki ei tykkää samasta. Hiukan yllättävä mielipide, mutta jos suunnittelijan alkuperäinen näkemys miellyttää, ei se ole koskaan huono lähtökohta. Itse en pysty asettamaan noita kahta ekaa ulkopuolta paremmuusjärjestykseen, mutta kojelaudassa kallistun jälkimmäisen puolelle.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Muuten samaa mieltä, mutta 156 GTA on tyylitön rävellys. Näyttää samalta kuin teinien kuttaperkkaviritykset ja "korisarjat". 147 GTA on oleellisesti tyylikkäämmin toteutettu.Shuttle kirjoitti:Tykkään tuosta pre-fl 156:sta sikäli itse enemmän, että se on tasapainoinen kokonaisuus (ja varsinkin GTA vielä nykypäivänäkin aivan helvetin hieno).
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kuk piirsi 156 SW:n
Edit: viesti meni väärään ketjuun. Voi poistaa.