Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Sopivasti purkuauton kuvan jälkeen omassa Mitossa ei enää takaluukku aukea Onko tuohon jonkinsortin pakkokytkintä takaluukun sisäpuolella? Manuaalia ei tietenkään löydy, vituttaa sekin minne olen sen onnistunut kätkemään.
Näissä on kuulemma jonkinsortin kuuluisa johtosarja, mutta haulla en löytänyt ensimmäistä hittiäkään Mito -ketjusta takaluukun avauksen ongelmista?
Näissä on kuulemma jonkinsortin kuuluisa johtosarja, mutta haulla en löytänyt ensimmäistä hittiäkään Mito -ketjusta takaluukun avauksen ongelmista?
Mi.To
Mullakin auto maalarilla, joten just nyt en tietysti pääse manuaalia kaivelemaan. Muistelisin, että siellä joku pakkoavaus kyllä on. Voi olla, että joudut konttiin kömpimään ja hieman verhoilua purkamaan.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Kiitos tuosta online -manuskasta JP:lle. Se auttoi. Vähän kyllä pelottaa minne *ittuun olen onnistunut oman manuaalin tunkemaan.
Täytyy kömpiä takaluukkuun ja itkeä sitten lisää. Jännä juttu vain ettei tästä koko Mito -ketjusta löytynyt ensimmäistäkään hittiä "takaluukku", "vika", "jumissa", "ei aukea" ym.
Täytyy kömpiä takaluukkuun ja itkeä sitten lisää. Jännä juttu vain ettei tästä koko Mito -ketjusta löytynyt ensimmäistäkään hittiä "takaluukku", "vika", "jumissa", "ei aukea" ym.
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: Mi.To
Lukossa on pieni vipu, jolla lukko aukeaa. Ei tarvitse purkaa mitään.
Mi.To
Avaimesta lienee valtaosa virtasesta lähtenyt pidemmälle lomalle, välillä täytyy siis seistä ihan auton vieressä ja painella nappia ihan tuskassa, että saa ovet auki tai lukkoon. Onko kellään kokemusta patterin vaihdosta?
Toki tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että voisi kai sitä ihan manuaalistakin tarkistaa. Täytyy iltasella katsoa, mitä kirjanen on mieltä aiheesta.
Toki tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että voisi kai sitä ihan manuaalistakin tarkistaa. Täytyy iltasella katsoa, mitä kirjanen on mieltä aiheesta.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Käännät avaimen normaalisti auki, kun laittaisit virtalukkoon. Sen alta paljastuu pieni ruuvi, jonka avaat. "Kelkka" lähtee irti vetämällä, jossa paristo on kiinni. Paristo taisi olla CR2032.
Löysin tuosta videon:
video pariston vaihdosta
Löysin tuosta videon:
video pariston vaihdosta
Re: Mi.To
Ei oo tullut mieleen avata sillä avaimella?Pentti kirjoitti:Avaimesta lienee valtaosa virtasesta lähtenyt pidemmälle lomalle, välillä täytyy siis seistä ihan auton vieressä ja painella nappia ihan tuskassa,
Muutenkin silloin tällöin kannattaa käyttää ja rasvoa niitä lukkoja että ne tosi paikan tullen myös toimii.
Re: Mi.To
Heh, noniin. Kertaakaan en auton ulkopuolelle ole jäänyt.savijo-r kirjoitti:Ei oo tullut mieleen avata sillä avaimella?
Muutenkin silloin tällöin kannattaa käyttää ja rasvoa niitä lukkoja että ne tosi paikan tullen myös toimii.
Kun ko. ominaisuus kuitenkin löytyy, niin on sitä kiva käyttääkin. Miksi lataat kännykkää, kun akku loppuu, onhan ennen pärjätty ilmankin?
Tokihan mekaaniset lukot on myös hyvä pitää toimintakuntoisina.
Re: Mi.To
Tämön alkeistekninen kysymys, mutta laitetaan nyt tänne kuitenkin: koitan tuossa lähivalon H7-halogeenia vaihtaa ja muuten se ois suht helppo, sormetkin melkein mahtuu sinne ropeltaan, mutta kun siellä näyttää olevan joku sokka tai klipsu lampun kannan alla... mikä tuon funktio on ja miten se lähtee ehjänä irti? Oletan että se pitää joko lamppua kiinni istukassa tai istukkaa kiinni tuossa johtojen liitinosassa? Manuaalissa vaan sanotaan, että irrota klipsu soketista lampun irrottamiseksi tms. Ei mitään kuvaa tai muuta.
Ei viittis voimaa käyttää, kun on niin rimpulan tuntuisia osat. Koitin vähän pihdeillä nykiä ja taivuttaa mutta eipä se kummennin liikkunut. Eikä lamppu taida suoraan vetämällä irrota?
Ei viittis voimaa käyttää, kun on niin rimpulan tuntuisia osat. Koitin vähän pihdeillä nykiä ja taivuttaa mutta eipä se kummennin liikkunut. Eikä lamppu taida suoraan vetämällä irrota?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
H7:ssa on aina tuollanen kikkare. Riippuu lampusta, mut muistaakseni MiTo:ssakin menis about näin:
-Umpiosta korkki auki
-Johto lampusta irti
-Paina klipsua kohti lamppua ja väännä sivulle... TAI:
- purista kahta klipsun hakasta toisiaan kohti ja kohti lampun kantaa, vapauta sivulle jolloinka lukitus aukeaa
-Umpiosta korkki auki
-Johto lampusta irti
-Paina klipsua kohti lamppua ja väännä sivulle... TAI:
- purista kahta klipsun hakasta toisiaan kohti ja kohti lampun kantaa, vapauta sivulle jolloinka lukitus aukeaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
H7:ssa johdot yleensä on jämähtäneet ikävästi kiinni. Nitkuttamalla ja vetämällä - ovat siis vaan puristeella paikallansa, periaatteessa pitäisi lähteä hyvin pienellä voimalla...
Mi.To
Hehe, neitokaista alkoi väsyttää Ikean reissulla eilen, viimeisissä valoissa ei jaksanut enää herätä startstopilta, ja alkoi "hieman lämmennyt" sähkölaite tuoksumaan. virrat pois ja pukattiin vaimon kanssa auto tien sivuun, ja ei muuta kuin vakuutusyhtiölle soittelemaan. MiTo nyt Automilanon pihassa (tai ainakin sinne hinurin sen piti viedä, en kyllä ole käynyt tarkistamassa) ja alla vuokra-Auris. Maanantaina soiteltava korjaamolle, josko sieltä selviäisi, mikä tuolta kärähti. Muutaman kerran yritin startata siinä lavettia odotellessa, avainta kääntäessä kuuluu hento naksaus ja mittaristoon syttyy huutomerkki, muuta ei tapahdu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Ääni startille...
Itsehän liki joka kerta otan S&S:n pois käytöstä Giuliettassa, kun se on niin perhanan rasittava. Lisäksi nyt ainakin tuo, että se pitää konetta alle minuutin sammuksissa, pidän tuhlauksena. Pöriskööt tyhjäkäynnillä kabiinia lämmittämässä!
Itsehän liki joka kerta otan S&S:n pois käytöstä Giuliettassa, kun se on niin perhanan rasittava. Lisäksi nyt ainakin tuo, että se pitää konetta alle minuutin sammuksissa, pidän tuhlauksena. Pöriskööt tyhjäkäynnillä kabiinia lämmittämässä!
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
S&S:n toiminta riippuu todella paljon akun kunnosta. Vaikka mun auton akku tuntui olevan kunnossa ja auto käynnistyi niin talvella kuin kesällä hyviin, ei S&S toiminut kunnolla. Se käyttäytyi Aquatican kuvailemalla tavalla. Stopit kestivät muutamasta sekunnista aina korkeintaan puoleen minuuttiin. Akun vaihdon jälkeen se alkoi toimia niin kuin se on tarkoitettu.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
No mullahan s&s Mitosta kärähti startti aikanaan. Syynä oli hapettunut maadari. Milanossa Luigi saattaa muistaa. Siellä se startti vaihdettiin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Re: Mi.To
Ja mulla oli syynä maajohdon huono kontakti. Aamulla puoli yhdeksän aikaan soitin Automilanoon ja kerroin vian, totesi että viikko on kyllä ihan täynnä, katotaan. Kymmeneltä sain puhelun, että auto olisi noudettavissa. Olivat tehneet uuden maajohdon ja nollanneet koodit, sillä poistui ongelmat. Tästä tulikin siis hieman edullisempi vika, kokonaista satasen halusi rahaa. Ei tarvitse siis enää nauttia tuosta Auriksesta, voi harmi.
Eihän vaan ollut nimimerkki billyn auto myös Milanon pihassa? Jotenkin ulkonäkö täsmäisi.
Eihän vaan ollut nimimerkki billyn auto myös Milanon pihassa? Jotenkin ulkonäkö täsmäisi.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Mun MiTo oli ainakin tänään Automilanon pihassa.
Start&Stop-ongelmat katosi vihdoin, kun kytkimen tunnistin vaihdettiin.
Start&Stop-ongelmat katosi vihdoin, kun kytkimen tunnistin vaihdettiin.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Hyvään hintaan sait tuon maakaapelin korjauksen! Mulla loppukeväästä tismalleen vastaava operaatio ilman hajua, ei vain startannut työpaikan pihasta. Vian etsintä, startilta vaihdelaatikkoon menevä maakaapelin liitin hapettunut, korjaus, sijaisauto huollon lisäksi 2 vai 3 ylimääräistä päivää - hintaa tuli ~200e läheisessä Atoy Autohuolto -puljussa. Ainoa bonus tuossa mestassa on se, että sijaitsee kävelymatkan päässä täältä ja on auki klo.23 saakka.Pentti kirjoitti:Ja mulla oli syynä maajohdon huono kontakti. Aamulla puoli yhdeksän aikaan soitin Automilanoon ja kerroin vian, totesi että viikko on kyllä ihan täynnä, katotaan. Kymmeneltä sain puhelun, että auto olisi noudettavissa. Olivat tehneet uuden maajohdon ja nollanneet koodit, sillä poistui ongelmat. Tästä tulikin siis hieman edullisempi vika, kokonaista satasen halusi rahaa. Ei tarvitse siis enää nauttia tuosta Auriksesta, voi harmi.
Eihän vaan ollut nimimerkki billyn auto myös Milanon pihassa? Jotenkin ulkonäkö täsmäisi.
Niin ja ei seissyt mun Mito Automilanossa vaikka varmaan pian seisookin sillä takaluukku ei enää avaudu
Re: Mi.To
MiTojahan ei ole tuotu maahan enää vuoden 2013 (?) jälkeen, eli tuota viime vuonna faceliftattua kuonoa ei täällä juuri näe. Itsekään en ole tarkemmin tsekannut vm. 2016 autoa, mutta melkoinen alapurentahan tolla kärryllä nykyään on.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Keulakuvaa kun yritti silmillä zoomailla, niin äkkiseltään näyttää siltä, että siinä on muuttunut vain puskuriosa. Minun silmillä ei tuosta kuvasta voinut havaita muutoksia esimerkiksi lokareissa/niiden pokkauksissa. Tältä istumalta voisi sanoa tuon käyvän suoraan vanhaan mitoon, jos sellaista yleensäkään haaveilisi. Noh, saattaapa siinä piillä sudenkuoppa. Onkohan perään tehty muutoksia? Hyvältähän tuo näyttää.
Edit: suomenkielen juttuja korjailtu luettavammaksi
Edit: suomenkielen juttuja korjailtu luettavammaksi
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Jälleen uusi hauska ominaisuus tämän kanssa
Ajelin itsenäisyyspäivänä parille eri hautausmaalle, isoja kehäteitä ristiin rastiin pk-seutua aivan lännestä aivan itään ja takaisin, lyhyen ajan sisällä yhteensä varmaan +80km. Panin merkille jälkimmäiselle saapuessa parkkialueella jännää hajua, sellaista käryävää kumia tms. Ei mitään kuminpolttohajua vaan erilaista, funtsin ohimennen että tulee jostain toisesta autosta. Lopulta kun saavuin kotiin (lisää isoa kehätietä) niin vasen takajarru oli selkeästi kuuma (ei tulikuuma, vanteesta pystyi ottamaan kiinni paljain sormin) ja tosiaan sellainen etäinen jännä kuminhaju, selkeästi erilainen kuin "jarrujen haju" jonka tiedän varsin hyvin entisen "ralliharrastuksen" kautta.
Huomenna mennään ihmettelemään asiaa, autoon on vaihdettu oikea takajarrusatula ja molemmat jarrulevyt sekä palat 2015. Takajarruja on myös kuittien mukaan herkistelty pari kertaa ennen tuota. Lähinnä pelottaa mikä *elvetti voi aiheuttaa käryävän kumin hajun. Ei vahva (kuminpoltto), mutta etäisesti vastaava.
Ongelma ilmeni nyt kun auto on käytön puutteesta seissyt parin viikon aikana pidempiä aikoja parkkiksella ja kelit täällä pk-seudulla ovat sahanneet ees-taas nollan tuntumassa sekä pakkasella. Työmatka oli 15km/siivu ja mitään tälläistä en tuollaisella pätkällä ikinä havainnut.
Jokatapauksessa tämän pikkuisen kanssa on ollut ongelmia, kröhm siis "kaikkea pientä" enemmän kuin harraste-Ferrarin, aika hauska juttu Tällä ajettu omistajuuteni aikana 12tkm ja Ferrarilla 7tkm.
EDIT: Jos sieltä on jarrusatula umpijuntturassa niin osaako joku sanoa sen varaosanumeroa, onko tämä esimerkiksi oikea:
https://www.autodoc.co.uk/brembo/7777423
Mitoni on siis 2010 QV-malli, 170hv ja jarrusatulat ovat takanakin punaiset). Kuiteista löysin 2015 Autokeskuksella vaihdetun oikean takajarrusatulan hinnan, ~300e ja sitä summaa en ihan mielelläni maksaisi
Ajelin itsenäisyyspäivänä parille eri hautausmaalle, isoja kehäteitä ristiin rastiin pk-seutua aivan lännestä aivan itään ja takaisin, lyhyen ajan sisällä yhteensä varmaan +80km. Panin merkille jälkimmäiselle saapuessa parkkialueella jännää hajua, sellaista käryävää kumia tms. Ei mitään kuminpolttohajua vaan erilaista, funtsin ohimennen että tulee jostain toisesta autosta. Lopulta kun saavuin kotiin (lisää isoa kehätietä) niin vasen takajarru oli selkeästi kuuma (ei tulikuuma, vanteesta pystyi ottamaan kiinni paljain sormin) ja tosiaan sellainen etäinen jännä kuminhaju, selkeästi erilainen kuin "jarrujen haju" jonka tiedän varsin hyvin entisen "ralliharrastuksen" kautta.
Huomenna mennään ihmettelemään asiaa, autoon on vaihdettu oikea takajarrusatula ja molemmat jarrulevyt sekä palat 2015. Takajarruja on myös kuittien mukaan herkistelty pari kertaa ennen tuota. Lähinnä pelottaa mikä *elvetti voi aiheuttaa käryävän kumin hajun. Ei vahva (kuminpoltto), mutta etäisesti vastaava.
Ongelma ilmeni nyt kun auto on käytön puutteesta seissyt parin viikon aikana pidempiä aikoja parkkiksella ja kelit täällä pk-seudulla ovat sahanneet ees-taas nollan tuntumassa sekä pakkasella. Työmatka oli 15km/siivu ja mitään tälläistä en tuollaisella pätkällä ikinä havainnut.
Jokatapauksessa tämän pikkuisen kanssa on ollut ongelmia, kröhm siis "kaikkea pientä" enemmän kuin harraste-Ferrarin, aika hauska juttu Tällä ajettu omistajuuteni aikana 12tkm ja Ferrarilla 7tkm.
EDIT: Jos sieltä on jarrusatula umpijuntturassa niin osaako joku sanoa sen varaosanumeroa, onko tämä esimerkiksi oikea:
https://www.autodoc.co.uk/brembo/7777423
Mitoni on siis 2010 QV-malli, 170hv ja jarrusatulat ovat takanakin punaiset). Kuiteista löysin 2015 Autokeskuksella vaihdetun oikean takajarrusatulan hinnan, ~300e ja sitä summaa en ihan mielelläni maksaisi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Miten ois ihan vaan kuule laahaava käsijarru...
Erittäin yleinen ongelma ylipäänsä, jos kässärivaijereissa yhtään kumit antautuneet ovat täynnä moskaa ja se jäätyy, hyvinkin helposti.
Samaa ongelmaa omakohtaisesti ollut 156, 159, MiTo ja Giulietta :p
Erittäin yleinen ongelma ylipäänsä, jos kässärivaijereissa yhtään kumit antautuneet ovat täynnä moskaa ja se jäätyy, hyvinkin helposti.
Samaa ongelmaa omakohtaisesti ollut 156, 159, MiTo ja Giulietta :p
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^Mitoni ei mennyt kesällä katsastuksesta läpi, kun käsijarru ei ottanut toisella puolella riittävästi kiinni, eikä sentään jäänyt laahaamaan. Vikana oli käsijarruvaijeri, joka ei liikkunut tarpeeksi herkästi saadakseen riittävää liikettä takasatulalle. Uuden vajerin laitettua ei mitään ongelmia. Voisin veikkailla, ettei takasatulaa välttämättä pidä mennä uusimaan vaan ihan vaijerit vaihtoon, jos ei ole vielä uusittu. Osa ei maksa, kun reilun kympin ja sen vaihto ei ole kummoinen työ edes parkkiksella tehtynä(Tosin nyt on maa vähän viileän puoleinen).
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Takajarrujen laahaus on MiTon ominaisuus, omassa ei ollut käsijarrusta kiinni. Satulat piti vaan putsailla ja voidella oikeat paikat niin pelitti taas. Muistaakseni tää on ihan huolto-ohjelmassa min. neljän vuoden välein.
Toki kiva jos kässäriremppa auttaa, mutta putsaisin / putsauttaisin ne takajarrut joka tapauksessa.
Toki kiva jos kässäriremppa auttaa, mutta putsaisin / putsauttaisin ne takajarrut joka tapauksessa.
932 937 955
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Joo, kyseessä tosiaan vasen takajarru. Avattiin se, paloissa varmaan 90% elämää jäljellä (todella paksusti) mutta liukupinnat aivan juntturassa. Toisaalta ne "ohjaintapit" ( http://www.alfaworkshop.co.uk/images/98-2-800.jpg ) liikkuivat täysin moitteetta. Tämän lisäksi käsijarru ei "vapaa" -asennossa ollut lähelläkään tämän kuvan mukaista stoppariaan:
Herkistelyä, puhdistelua ja voitelua, itse mäntä liikkui normaalisti kun sitä pakotti. Putsin jälkeen kokeiltiin ja jarrupalat liikkuivat kohtuullisen kevyesti. Silti kotiin ajettuani (10km) takajarrulevy oli niin kuuma ettei siinä voinut pitää sormenpäätä kuin pari sekunttia Vertailun vuoksi takana oikealla on pari-kolme vuotta sitten vaihdettu koko jarrusatula ja sen puolen jarrulevy on osittain jopa ruosteen peittämä eli vissiinkin toimii normaalisti
Herkistelyä, puhdistelua ja voitelua, itse mäntä liikkui normaalisti kun sitä pakotti. Putsin jälkeen kokeiltiin ja jarrupalat liikkuivat kohtuullisen kevyesti. Silti kotiin ajettuani (10km) takajarrulevy oli niin kuuma ettei siinä voinut pitää sormenpäätä kuin pari sekunttia Vertailun vuoksi takana oikealla on pari-kolme vuotta sitten vaihdettu koko jarrusatula ja sen puolen jarrulevy on osittain jopa ruosteen peittämä eli vissiinkin toimii normaalisti
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Eiköhän siel käsijarruvaijeri ole kuollut. Ne voi venyä ja ne voi rispaantua ja vaikka mitä, jopa niin ettei palaudu kunnolla.
Kuvassa näyttäis olevan stopparissa - se on oikein.
Todella monet "korjaavat" huonosti pitävän käsijarrun kirstämällä vaijereita - valitettavasti se on väärä tapa tehdä asia. Vaijerit pitäisi uusia aina pareittain, jos ei ole erillistä vaijerikohtaista säätöä.
Eli oma suositukseni: uudet vaijerit ja sit katsoo, palautuuko stoppariin asti. Peruskireys, mitä itse käytän, ollut aina sellainen, että mennään ja jätetään kahvan alkupäähän millin tai monen väljä, millloin vaijereiden päässä ei tapahdu vielä yhtikäs mitään. Väärin jos virallista ohjeistusta katsoo, mutta eipä ole yksikään koskaan jäänyt laahaamaan...
Kuvassa näyttäis olevan stopparissa - se on oikein.
Todella monet "korjaavat" huonosti pitävän käsijarrun kirstämällä vaijereita - valitettavasti se on väärä tapa tehdä asia. Vaijerit pitäisi uusia aina pareittain, jos ei ole erillistä vaijerikohtaista säätöä.
Eli oma suositukseni: uudet vaijerit ja sit katsoo, palautuuko stoppariin asti. Peruskireys, mitä itse käytän, ollut aina sellainen, että mennään ja jätetään kahvan alkupäähän millin tai monen väljä, millloin vaijereiden päässä ei tapahdu vielä yhtikäs mitään. Väärin jos virallista ohjeistusta katsoo, mutta eipä ole yksikään koskaan jäänyt laahaamaan...
Re: Mi.To
Mä en ole nyt ihan varma, että kuinka paljon tuo jakaa rakennetta Punto Evon kanssa, mutta ääni kyllä vaijereiden vaihdolle. Yleensä muutenkin Suomessa tykätään jättää vaihteelle ja käsijarruja käytetään harvoin ja hyvin harvoin, niin hittoako siinä. Eikä se vaijereiden suojakuorikaan ihan mahdottomia kestä...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Vihdoinkin sain poistettua auton etuosan kaiuttimet ovista ja a-pilareista. Korvasin ne 2-tie erillissarjalla. Vaikka olin aiemmin asentanut autoon vahvistimen, jolla äänimaailma kirkastui huomattavasti muun muassa suodattimien ansiosta, niin kyllä toinen loikka korvakuulolta parempaa äänenlaatua kohden otettiin tällä setillä. Yhdestä liikkeestä löytyi asennuskauluksetkin, joten hommaa sai eteenpäin. Vielä kun säädöt saa kohdilleen, niin sitten pääsee nauttimaan kunnolla.JiiPee kirjoitti: ...auton omien kaiuttimien korvaaminen paremmilla tuotteilla..
Kysymys tietäjille ja kokeneille audioasentajille. 2-tie erillissarjassa tuli mukana 2-tie crossoverit. Niissä on kytkentä sisääntulolle (+, -), kahdelle wooferille (2* WF out) ja yhdelle tweeterille (1*TF out). En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Mittailin jännitteitä woofereiden liitännöistä ja mun mielestä niissä oli samat lukemat. Toisin sanoen, mitä tuolla toisella wooferin liitännällä tekee?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Niihin varmaan saa toisen bassoelelentin, koska se on siistiä. Varmuuden saamiseksi pitäisi kuitenkin mitata läpi tulevia taajuuksia eikä jännitteitä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Kiitokset kommentistasi. Vastauksesi tukee käsitystäni asiasta. Yksikin midi riittää per puoli. En näe (kuule) tarvetta kahdelle. Eräässä autohifialan liikkeessä vaan neuvottiin mittamaan yleismittarilla, josko crossovereiden tuloissa olisi eroa. Ei osattu sanoa siitä sen enempää. Taajuuksien mittaamiseen tarvittaneen oskilloskooppi vai miten se onnistuu?
Nykykombo menee noinkin ihan hyvin eli edessä diskatit ja midit sekä takaloosterissa pieni subi. Ehkä äänimaailman jotain vielä kaipaisi, mutta kuunnellaan noita nyt vähän aikaa. Takapenkkiläisillä on vielä paikallaan pahvikartiot. Ne ovat edelleen kytkemättä kojelaudan takaa. Toistaiseksi en niitä linjoille laita / vaihda kaiuttimia. Vahvaristakin on jo kanavat käytetty. Todella iso työ purkaa sisustaa, että pääsisi niihin käsiksi. Vaikka originaaleista etukajareista sai ihan kohtuullisen äänen aikaiseksi, niin ne olivat ulkoisesti aika surkean oloisia: pahviset kartiot ja muovinen runko. Ei ne kyllä mitään painaneetkaan. Ehkä niistä saa varaston poppivehkeelle apurit, ja vaikkei saisikaan, niin ihan sama
Nykykombo menee noinkin ihan hyvin eli edessä diskatit ja midit sekä takaloosterissa pieni subi. Ehkä äänimaailman jotain vielä kaipaisi, mutta kuunnellaan noita nyt vähän aikaa. Takapenkkiläisillä on vielä paikallaan pahvikartiot. Ne ovat edelleen kytkemättä kojelaudan takaa. Toistaiseksi en niitä linjoille laita / vaihda kaiuttimia. Vahvaristakin on jo kanavat käytetty. Todella iso työ purkaa sisustaa, että pääsisi niihin käsiksi. Vaikka originaaleista etukajareista sai ihan kohtuullisen äänen aikaiseksi, niin ne olivat ulkoisesti aika surkean oloisia: pahviset kartiot ja muovinen runko. Ei ne kyllä mitään painaneetkaan. Ehkä niistä saa varaston poppivehkeelle apurit, ja vaikkei saisikaan, niin ihan sama
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Spektrianalysaattori ja pinkki kohina olisi suotimen mittaukseen parasta ikinä, mutta onnistuu myös oskilloskoopilla tai (parilla) yleismittarilla, jos tarjolla on signaaligeneraattori, josta voi tarjoilla siniaaltoa suodateltavaksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Minulla on kalpea aavistus mistä kirjoitat . Sen verran kiinnostaa, että metsän lintu kuukkeli tarjoilee varmaan asiasta jotakin perustietoa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Laitetaan mittarit ulostuloihin, syötetään signaaligeneraattorilla sisäänmenoon siniaaltoa alkaen 1Hz ja nostetaan taajuutta rauhaksiin, katsotaan että missä kohtaa ulostulot vaimenevat (ja missä kohtaa diskantin ulostulon alkaa tulla signaalia).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Ahaa [tähän kuuluisi hehkulampun kuva]. No, nyt puuttuu enää se signaaligeneraattori.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Tämä QV-mallin sähkösäätöinen alusta aiheuttaa harmaita hiuksia, vaihteeksi jälleen. Auto seisoi tänään koko päivän Viikin Automilanossa eikä iskunvaimentimien sähköjohdoista (kuulemma perinteinen läpivientikohta ehjä) löydy mitään vikaa? Auto antaa siis molempien etuiskunvaimentimien kiihtyvyysantureiden vikakoodit, mutta vain satunnaisesti? Vikavalo hävisi mm. loppukesästä katsastuksen iskunvaimennustestin (tärinää niin pirusti) jälkeen moneksi kuukaudeksi. Ilmestyi taas vuodenvaihteessa kun saatiin etelään parit kunnon lumet ja pyöränkotelot täynnä lunta.
Mikähän tätä nyt vaivaa
Mikähän tätä nyt vaivaa
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Oliko ne katselleet kaikki johdot läpi mitä siellä suojakuoressa alusta loppuun asti menee siinä osassa joka pääsee liikkumaan aina ihan kiihtyvyysanturille asti? Vahva veikkaukseni on ne johdot, jokin niistä on menossa poikki.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Hyvä kysymys, väitti että mittasivat kaikki johdot. Näin ohimennen ei kovin hyvää kuvaa em. paikasta anna kun toimitin auton sinne sovitusti KE heti 8.00 niin minkäänlaista yhteydenottoa sieltäpäin ei tullut. Lopulta soitin sinne itse parikymmentä minuuttia ennen mestan sulkemisaikaa; 15.40 ja sain aiemmassa postauksessa mainitsemani "diagnoosin" että kaikki johdot ehjiä. Huollosta kysyttiin tarvitsenko autoa seuraavalle päivälle, vastasin etten.JiiPee kirjoitti:Oliko ne katselleet kaikki johdot läpi mitä siellä suojakuoressa alusta loppuun asti menee siinä osassa joka pääsee liikkumaan aina ihan kiihtyvyysanturille asti? Vahva veikkaukseni on ne johdot, jokin niistä on menossa poikki.
Nyt on PE keskipäivä eikä asiasta ole kuulunut mitään, soittelen sinne jahka pääsen kotiin ja ihmetellään lisää.
Näille pirun sähkösysteemeille (jousitus) ei liene kovin montaa asiantuntevaa puljua täällä pk-seudulla, miten asia lienee Malminkartanon Autohuollon kanssa? Pitääkö tämä nyt kiikuttaa suoraan Autokeskukseen ja maksaa 2 x 900e + työt uusista etuiskareista
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Mi.To
^
Näin off topicina että kuulostaa valitettavasti suomalaiselta korjaamostandardilta että Asiakas soittelee ja kyselee autonsa perään...
Näin off topicina että kuulostaa valitettavasti suomalaiselta korjaamostandardilta että Asiakas soittelee ja kyselee autonsa perään...
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Joo sori tota OT:tä. Tottakai heti kun olin tänne kirjoittanut niin korjaamolta tuli soitto, Murphy laki toimi jälleen Anyway koko *emmetin iskunvaimennussysteemin johdot on käyty läpi ja kaikissa kulkee virta kuten kuuluukin. Kuulemma heidän vahvin epäilys on joko iskunvaimentimiin integroidut (?) kiihtyvyysanturit tai sitten jokin tämän koko systeemin "ohjainyksikkö". Heillä ei vain ole kumpiakaan hyllyssä, koska *elvetin harvinainen keissi? Tilaavat niitä vain jos minä suostun maksamaan vaikkei vika sitten olisikaan em. komponenteissä.-Oksid- kirjoitti:^
Näin off topicina että kuulostaa valitettavasti suomalaiselta korjaamostandardilta että Asiakas soittelee ja kyselee autonsa perään...
Korjaaja ehdotti että joko minä etsin jostain vastaavan QV:n, josta em. osat kokeillaan mun kikottimeen tai sitten odotellaan niin kauan että heille tulee QV huoltoon, josta (omistajan luvalla) kokeillaan antureita sekä ohjainyksikkö minun autoon.
Olisikohan joku täältä edes etäisesti valmis korvausta vastaan auttamaan ja luovuttamaan QV Mitonsa yhdeksi arkipäiväksi elintensiirtoa varten?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mi.To
Tuskinpa FCA:lla kovin monta erilaista adaptiivista iskunvaimennusta on. Katselepa vaikka ePeristä täsmäävätkö kiihtyvyysanturien osanumerot vaikka Thesiksen kanssa. Niistä noita antureita aina toisinaan menee, eikä uusi maksaa montaa kymppiä. Oireilee usein vähän lämpötilan ja auton asennon mukaan, erityisesti jos auto on pysäköity pituusakselin suhteen vinoon.
Oli osa sitten sama kuin Thesiksessä tai ei, niin ennen osien vaihtelua kävisin kaikki liitokset matkan varrelta läpi. Siellä se vika todennäköisimmin luuraa jos itse anturi on ehjä. Tätä vaihtoehtoa veikkaisin paljon vahvemmin kuin anturin vikaa.
Joo, ikävä mutuilla itselleni vieraasta mallista, mutta tuo osien vaihtelu kunnes vika löytyy tulee äkkiä tarpeettoman kalliiksi.
Oli osa sitten sama kuin Thesiksessä tai ei, niin ennen osien vaihtelua kävisin kaikki liitokset matkan varrelta läpi. Siellä se vika todennäköisimmin luuraa jos itse anturi on ehjä. Tätä vaihtoehtoa veikkaisin paljon vahvemmin kuin anturin vikaa.
Joo, ikävä mutuilla itselleni vieraasta mallista, mutta tuo osien vaihtelu kunnes vika löytyy tulee äkkiä tarpeettoman kalliiksi.
Järkiautoilija
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
@Billy
Voidaan kokeilla ilman muuta kiihtyvyyssensoreiden vaihtoa taikka vain toisen vko 8 ti-ke akselilla anytime. Sen sijaan alustan ecun sijaintia en tiedä, joten jos sen tiedät niin tsekkaus myös mahdollinen. Kiihtyvyyssensoreiden vaihtoon olisi kiva lämmin paikka. Mulla ei sellaista ole. Ota privalla yhteyttä.
T. Jiipee alias Petri
Ps. samalla luetaan vikakoodit. Voin ronkkis sun auton johdotkin, mutta tarvitaan lämmin tila ja sähköt. Soittele vaiikka o4o 54o3671
Voidaan kokeilla ilman muuta kiihtyvyyssensoreiden vaihtoa taikka vain toisen vko 8 ti-ke akselilla anytime. Sen sijaan alustan ecun sijaintia en tiedä, joten jos sen tiedät niin tsekkaus myös mahdollinen. Kiihtyvyyssensoreiden vaihtoon olisi kiva lämmin paikka. Mulla ei sellaista ole. Ota privalla yhteyttä.
T. Jiipee alias Petri
Ps. samalla luetaan vikakoodit. Voin ronkkis sun auton johdotkin, mutta tarvitaan lämmin tila ja sähköt. Soittele vaiikka o4o 54o3671
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Tässä tää systeemi on (kuulemma) apinoitu Maseratilta, jossa se oli "Skyhook" -nimellä. Löysin 110 sivuisen eeppoksen tämän QV-mallin sähköalustan sensoreista, antureista sekä sähköjohdotuksista mutten saa upittua sitä minnekään. Enkä itse ymmärrä siitä hölkäsen pöläystäIsola kirjoitti:Tuskinpa FCA:lla kovin monta erilaista adaptiivista iskunvaimennusta on. Katselepa vaikka ePeristä täsmäävätkö kiihtyvyysanturien osanumerot vaikka Thesiksen kanssa. Niistä noita antureita aina toisinaan menee, eikä uusi maksaa montaa kymppiä. Oireilee usein vähän lämpötilan ja auton asennon mukaan, erityisesti jos auto on pysäköity pituusakselin suhteen vinoon.
Oli osa sitten sama kuin Thesiksessä tai ei, niin ennen osien vaihtelua kävisin kaikki liitokset matkan varrelta läpi. Siellä se vika todennäköisimmin luuraa jos itse anturi on ehjä. Tätä vaihtoehtoa veikkaisin paljon vahvemmin kuin anturin vikaa.
Joo, ikävä mutuilla itselleni vieraasta mallista, mutta tuo osien vaihtelu kunnes vika löytyy tulee äkkiä tarpeettoman kalliiksi.
Ainakaan siinä eepoksessa noille sähköiskareiden kiihtyvyysantureille ole minkäänlaista erillistä osanumeroa, eikä solenoideillekaan. Vaikka ovat ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna iskarin metallirungosta irtilähteviä (väkivallalla tai ilman?) muovisia kikkareita.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Kiitos sinulle todella paljon! Koetan taikoa jostain hallin jossa autoa saisi mahdollisesti ylöskin, jos ei muualta niin Nesteeltä. Tosiaan Automilano on omien sanojensa mukaan mitannut kaikki etupään iskunvaimentimiin liittyvät johdot ja niissä kulkee jännite / virta heidän väitteen mukaan täysin normaalisti.JiiPee kirjoitti:@Billy
Voidaan kokeilla ilman muuta kiihtyvyyssensoreiden vaihtoa taikka vain toisen vko 8 ti-ke akselilla anytime. Sen sijaan alustan ecun sijaintia en tiedä, joten jos sen tiedät niin tsekkaus myös mahdollinen. Kiihtyvyyssensoreiden vaihtoon olisi kiva lämmin paikka. Mulla ei sellaista ole. Ota privalla yhteyttä.
T. Jiipee alias Petri
Ps. samalla luetaan vikakoodit. Voin ronkkis sun auton johdotkin, mutta tarvitaan lämmin tila ja sähköt. Soittele vaiikka o4o 54o3671
Jokin ECU (alusta?) on mahdollisesti takakontissa. Viittaan tähän löytämääni QV-alusta .pdf:ään, laitan senkin sinulle emaililla. Soittelen sinulle vaikka huomenna SU alkuillasta.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mi.To
Jep, Thesiksessä myös Skyhook. Numerot eivät natsaa.billy kirjoitti:Tässä tää systeemi on (kuulemma) apinoitu Maseratilta, jossa se oli "Skyhook" -nimellä.Isola kirjoitti:Tuskinpa FCA:lla kovin monta erilaista adaptiivista iskunvaimennusta on. Katselepa vaikka ePeristä täsmäävätkö kiihtyvyysanturien osanumerot vaikka Thesiksen kanssa.
Tuossa suora linkki 2011-2013 MiTon sensoreihin ePerissä:
http://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=9&M ... IST_PART=0
Kopioi riville ja enteriä. Kun herjaa, että liikaa käyttäjiä, paina OK kunnes päästää sisään ja heti perään kopioit linkin uudestaan.
Jos vm meni väärin, niin seuraa vaan tuota osoiteriviä, "Alfa Romeo » MITO » QZ MITO MY2011 (2011-2013) » 555 APPARATUS AND ELECTRIC CONTROLS » 55509 SUSPENSION SYSTEM CONTROL » 55509-010 CONTROLLED DAMPING SUSPENSIONS"
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines