33 1.7 16v Öljypumppu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

33 1.7 16v Öljypumppu

Viesti Kirjoittaja markkul »

On alkanut öljynpainevalo vilkkumaan kun kelit on lämmennyt. Oljy on 5-W40 kamaa. Onkohan toi normaalia, eli pitäisikö käyttää paksumpaa öljyä, vai alkaako pumppu olemaan heikossa kunnossa?

Mitenkäs se pumppu? Saakos sen irti ottamalla öljypohjan pois, eli siis kone ja laatikko paikallaan?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Öljypumppu lähtee helposti pois. Öljypohja vaan vek ja pumppu on sen jälkeen tarjottimella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

muista että paskat oljyt eli vaihtovälin päässä olevat aiheuttavat saman ilmiön...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja jos valoa vilkuttelee kannattaa ö-paineet mitata ennen ku sillä ajelee.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mitenkäs tuo paineiden mittaaminen tehdään?

Missä muuten on anturi? Mikä anturi on kuskin puoleisen lohkon kannessa, mihin tulee semmonen tosi pieni johto?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Yleensä mittarin letku kierretään siihen anturin paikalle. Auto käyntiin ja luetaan paineet. Nyrkkisääntönä lämpimille öljylle. Min arvot: tyhjäkäynti n.0,5-1bar, kierroksilla 3-5bar. Valo syttyy oikein toimiessaan paljon pienemmillä paineilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin