Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Kuulostaa ~oikealta. Osan hinta sen 50e, mutta bonuksena jäähdytysnesteet ja työ.
Tuo on tosiaan monessa paikassa semmonen, et pitää erikseen pyytää, tai eivät tee.
Kuulostaa ~oikealta. Osan hinta sen 50e, mutta bonuksena jäähdytysnesteet ja työ.
Tuo on tosiaan monessa paikassa semmonen, et pitää erikseen pyytää, tai eivät tee.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Paljon Autokeskuksen kustannusarvio oli kokonaisuudessaan?Tässä ennalta tiedustelen jos vaikka Giulietta kurvaisi pihaan joku päiväKonalan Autokeskuksessa jakohihnan vaihdon kustannusarvioon (Giulietta Multiair -13) tuli yli 200 e lisää kun kävi ilmi, että ensimmäisestä arviosta oli unohtunut vesipumpun vaihto.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Käytin tänään Giuliettaa lämppärin ja roiskeläppien asennuksessa, sekä huohotin kotelon putsauksessa Nokialla Nokian Autotalossa. Tuli juttua jakohihnan vaihdosta kun on joulukuussa ajankohtainen, hinta on asennettuna sis.vesipumpun 350 euroa.
Soitin myös Tampereen Autokeskuksella ja sama työ ilman vesipumppua 355 euroa. Vesipumpulle ei ole mitään hintaa, vaan se täytyy laskea erikseen eli ei kuulu huoltoohjelmaan automaattisesti.
Soitin myös Tampereen Autokeskuksella ja sama työ ilman vesipumppua 355 euroa. Vesipumpulle ei ole mitään hintaa, vaan se täytyy laskea erikseen eli ei kuulu huoltoohjelmaan automaattisesti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Pitääkö molempien peruutusvalojen palaa katsastuksessa/haittaako merkkivalo?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Olisin kiinnostunut yhdestä 140 tkm ajetusta 1.4. MA TCT Giuliettasta. Onko moottorissa tai tuossa automaatissa jotain ongelmia, joita pystyisi koeajolla kuulemaan tai toteamaan? Ja valaiseeko Giuliettan xenonit hyvin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
No, MultiAir on MultiAir. Mukava kone, mutta on siinä vähän vikojakin... lähinnä MA-yksikkö. Tarkka öljyistä siis.
Valot mielestäni todella hyvät, ainakin Bi-xenonit AFS:llä... Niiden suuntaus toki sitten ihan toinen juttu
Valot mielestäni todella hyvät, ainakin Bi-xenonit AFS:llä... Niiden suuntaus toki sitten ihan toinen juttu
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ajattelin hommata polttoaineisen Binar- merkkisen lämmittimen. Onko teillä kokemusta kyseisestä merkistä, itse lukenut vaan postitiivista siitä! Venäläinen merkki ja sieltä saa hintaa 300e sisältäen tarvittavat härpäkkeet.
Onko teillä Giulietessa polttoainekäyttöisiä lämmittimiä? Kiinnostaisi lähinnä minne ne on laitettu ja että löytyisikö ns. valmiit reiät/paikat minne asentaa tuo kapistus. Tietenkin tuo Binar on vähän "yleismallinen" merkki joten jonkunsortin kannattimen siihen täytyy rakentaa.
Onko teillä Giulietessa polttoainekäyttöisiä lämmittimiä? Kiinnostaisi lähinnä minne ne on laitettu ja että löytyisikö ns. valmiit reiät/paikat minne asentaa tuo kapistus. Tietenkin tuo Binar on vähän "yleismallinen" merkki joten jonkunsortin kannattimen siihen täytyy rakentaa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Cloverleaf kirjoitti:Olisin kiinnostunut yhdestä 140 tkm ajetusta 1.4. MA TCT Giuliettasta. Onko moottorissa tai tuossa automaatissa jotain ongelmia, joita pystyisi koeajolla kuulemaan tai toteamaan? Ja valaiseeko Giuliettan xenonit hyvin?
Itsellä on xenonit ja valaisee mielestäni hienosti! Mitään säätösysteemi ongelmia en ole koennut.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Xenonit 35W todella loistavat valot, voittanut pari testiäkin Giulietan nokalla.
Vaimo ajanut MA moottorisilla Alfoilla melkein 300tkm, ja eipä siinä muuta kuin MA yksikkö ja huohotin olleet ongelmia.
Mutu tuntuma on että kun vaihtaa oljyt 15tkm/vuosi, niin välttyy MA ongelmilta eikä aja 30tkm/v huoltokirjan mukaan. Putsaa huohotinkotelon kerran vuodessa.
Huohotinkotelo kerää mohnää sisäänsä, tänään huollossa putsattu öljymöhnää aika paljon. Autolla ajettu 40tkm.
Vaimo ajanut MA moottorisilla Alfoilla melkein 300tkm, ja eipä siinä muuta kuin MA yksikkö ja huohotin olleet ongelmia.
Mutu tuntuma on että kun vaihtaa oljyt 15tkm/vuosi, niin välttyy MA ongelmilta eikä aja 30tkm/v huoltokirjan mukaan. Putsaa huohotinkotelon kerran vuodessa.
Huohotinkotelo kerää mohnää sisäänsä, tänään huollossa putsattu öljymöhnää aika paljon. Autolla ajettu 40tkm.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Mulla veetty about 10tkm öljynvaihtovälillä.
Minkäslainen homma tuo huohotinkotelo on putsata, se nimittäin vois olla ihan jees tehdä 140tkm ajetulle.
Alkuperäiseen kyssäriin vielä: Giulietta tuntuu ja näyttää hyvältä, sillä on kiva ajaa ja MA (170hp) koneena tuntuu oikein kivalta.
Mulla veetty about 10tkm öljynvaihtovälillä.
Minkäslainen homma tuo huohotinkotelo on putsata, se nimittäin vois olla ihan jees tehdä 140tkm ajetulle.
Alkuperäiseen kyssäriin vielä: Giulietta tuntuu ja näyttää hyvältä, sillä on kiva ajaa ja MA (170hp) koneena tuntuu oikein kivalta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Multiairiin ei voi varautua, vaan se menee sitten kun menee. Rikkinäinen ääntää rumasti ja Youtubesta löytyy niitä "multiair failure" -videoita referenssiksi. Huoltohistorian tarkistaisin, eli onko moottoriöljy vaihdettu oikeaoppisesti 15k välein vaiko huolto-ohjelman mukaisesti 30k välein? Öljykorkin reijästä kannattaa tarkistaa onko moottorin sisus kirkas vai musta. Kielii siitä kumpaa vaihtoväliä on käytetty. Huoltokirja tai kuitit öljynvaihdosta kannattaa tarkistaa mitä öljyä siellä on käytetty. Koeajossa kannattaa antaa kunnolla sikaa. Moottorin pitäisi vetää tasaisesti rajoittimeen saakka. DNA-kytkin kannattaa testata, että toimiiko. Samoin Start&Stop kannattaa testata toimiiko pidemmän lenkin jälkeen. Jakopään vaihtoväli on 60tkm Suomessa. Hammashihnapyörät kestää sen 180k.Cloverleaf kirjoitti:Olisin kiinnostunut yhdestä 140 tkm ajetusta 1.4. MA TCT Giuliettasta. Onko moottorissa tai tuossa automaatissa jotain ongelmia, joita pystyisi koeajolla kuulemaan tai toteamaan? Ja valaiseeko Giuliettan xenonit hyvin?
Korin osalta jos ei ole roiskeläppiä asennettuna, niin tarkista kuinka pahassa kunnossa helmat on. Kaikki takaluukun sähkölaitteet kannattaa tarkistaa toimiiko. Johtosarja menee yleensä jossain vaiheessa poikki. Peräkontin kynnys kannattaa tarkistaa onko siinä merkkejä vedestä. Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa alkusarjan autoissa. Koiranluita menee, mikä kuuluu kolinana ohjaamoon. Kääntele rattia paikoillaan laidasta toiseen. Kääntölaakerivika kuuluu ja tuntuu etujousessa. Vaihteistosta ei ole kokemuksia.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^En tarkemmin tiiä kun huollossa putsasivat, mutta täällä oli joskus juttua että ei pitäis olla mikään paha juttu.
^
Virallinen jakopään vaihtoväli on 4v/120tkm kumpi tulee ensiksi täyteen, eri asia kannattaako ajaa niin pitkälle.
^
Virallinen jakopään vaihtoväli on 4v/120tkm kumpi tulee ensiksi täyteen, eri asia kannattaako ajaa niin pitkälle.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Onhan tuosta vaihtovälistä keskusteltu muutamaan otteeseen tässä ketjussa ja se kylmän ilmaston vaihtoväli on 60k, muuten 120k. Omat vaihdot tapahtuivat kuitenkin 120k ja 210k kohdalla.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^muistinkohan väärin, kun tänään viimeksi kysyin asiaa Autokeskukselta ja samaan tulokseen muistaakseni tuli automyyjä pariviikkoa sitten kun auton ostin. puhe oli juurikin näistä kylmän ilmaston vaihtovälistä. Tarkasti rekisterinumerolla tiedot. Automyyjä puhui että niillä oli ollut aikaisemmin maakohtainen lista, mitkä maat kuului mihinkin jakopään vaihto ohjelmaan.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Kiitokset kaikille vinkeistä ja kokemuksista!
Re: Giulietta 940
Täällä tuli vuodet täyteen. Tuon 120k mukaan kyllä on ajateltu mennä.matti_vuorio kirjoitti:Onhan tuosta vaihtovälistä keskusteltu muutamaan otteeseen tässä ketjussa ja se kylmän ilmaston vaihtoväli on 60k, muuten 120k. Omat vaihdot tapahtuivat kuitenkin 120k ja 210k kohdalla.
Nyt oli vaihtokohdassa 90t mittarissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mä tuosta taannoin kyselin; vastaukset oli muistaakseni: aavikolla, siperiassa tai pohjois-kanadassa, grönlannissa ja islannissa 60tkm/3v, muualla 120tkm/4v - jossain ollut myös 60tkm/4v, mutta jäi epäselväksi.
Ja ainakin netin ihmemaailma kertoo, että tuo 120tkm on kestänyt käytännössä kaikilla... Eli ei kai se perusongelmainen kone voi olla =)
Edellinen hihanvaihto tehty omaani 77tkm kohdalla, kun aika tuli täyteen. Seuraavan kerran siis 197tkm tai 2019.
Ja ainakin netin ihmemaailma kertoo, että tuo 120tkm on kestänyt käytännössä kaikilla... Eli ei kai se perusongelmainen kone voi olla =)
Edellinen hihanvaihto tehty omaani 77tkm kohdalla, kun aika tuli täyteen. Seuraavan kerran siis 197tkm tai 2019.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Autokeskuksen ohjeen mukaan pohjolassa kuulema 4v/60tkm
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minkäslaiset läpät löytyi ja mistä? Tarttis omaankin moiset...Ipi76 kirjoitti:Käytin tänään Giuliettaa roiskeläppien asennuksessa.
Re: Giulietta 940
Ihme et Islanti olisi tuossa vaativimpien olosuhteiden joukossa...toisaalta vaikka siellä ei ikinä ole ääripään kelejä niin se normikeli on aika rajua. Vuoden ympärinen viileys.Aquatica kirjoitti:Mä tuosta taannoin kyselin; vastaukset oli muistaakseni: aavikolla, siperiassa tai pohjois-kanadassa, grönlannissa ja islannissa 60tkm/3v, muualla 120tkm/4v - jossain ollut myös 60tkm/4v, mutta jäi epäselväksi.
Ja ainakin netin ihmemaailma kertoo, että tuo 120tkm on kestänyt käytännössä kaikilla... Eli ei kai se perusongelmainen kone voi olla =)
Edellinen hihanvaihto tehty omaani 77tkm kohdalla, kun aika tuli täyteen. Seuraavan kerran siis 197tkm tai 2019.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onko kellään muulla lähteny ruostumaan tuo alahelma eturenkaiden kohdalta? Huomasin, että aika ison palan maalia on menny ja pelti alkanu muuttumaan ruskeaksi, toisella puolella tapahtuu samat kauheudet. Miten tuota kannattaisi lähteä hoitamaan? Ei ole oikein tallia missä olisi lämmintä ja kuivaa maalausta varten. Saisiko jollain ruosteenmuuntajalla jarrutettua sen verran, että kestää talven yli, että pystyisi sitten kesällä hoitaa homman kunnialla. Vai tunteeko joku hyvää firmaa joka tekisi täydellistä työtä pääkaupunkiseudulta?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitos tästä vinkistä.insinörtti kirjoitti:Lasinpesurit ruikkii aina lähivalojen ollessa päällä - siis ei päiväajovaloilla. Poiskytkentä taitaa onnistua vain nyppimällä ao. sulake pois.Lumlum kirjoitti:Lisää näitä perustavanlaatuisia: saanko sivupeilien lämmityksen jostain erikseen päälle, vai meneekö ainoastaan tuossa lämmitysmoodissa, eli tuulilasin "lämmitys"painiketta painaessa...?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tästäkin kiitos, heti helpotti._rico kirjoitti:Peilit lämpenee takalasin kanssa samasta napista.
Re: Giulietta 940
Ensimmäinen arvio 60000 kilometrin / neljän vuoden huoltoon hihnanvaihtoineen oli tuhat euroa, sitten 1250, jossa oli mukana vesipumppu ja muutenkin edellisen tiedustelun jälkeen kohonnut hintataso. Teetin sitten saman huollon Auto Milanossa, jossa se maksoi 845 e.Manu kirjoitti:Paljon Autokeskuksen kustannusarvio oli kokonaisuudessaan?Tässä ennalta tiedustelen jos vaikka Giulietta kurvaisi pihaan joku päiväKonalan Autokeskuksessa jakohihnan vaihdon kustannusarvioon (Giulietta Multiair -13) tuli yli 200 e lisää kun kävi ilmi, että ensimmäisestä arviosta oli unohtunut vesipumpun vaihto.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Pienhiukkasia ilmassa?Pujazuba kirjoitti: Ihme et Islanti olisi tuossa vaativimpien olosuhteiden joukossa...toisaalta vaikka siellä ei ikinä ole ääripään kelejä niin se normikeli on aika rajua. Vuoden ympärinen viileys.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
Onko Giulietan Veloce-mallissa kajarien kautta toimiva moottoriäänien äänitehostejuttu?.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Ei ole vaan imuäänien korostus on tehty imuputkella.Taunus kirjoitti:Onko Giulietan Veloce-mallissa kajarien kautta toimiva moottoriäänien äänitehostejuttu?.
Re: Giulietta 940
Ei se nyt ihan naurettavaa ole!flapjack kirjoitti:Pienhiukkasia ilmassa?Pujazuba kirjoitti: Ihme et Islanti olisi tuossa vaativimpien olosuhteiden joukossa...toisaalta vaikka siellä ei ikinä ole ääripään kelejä niin se normikeli on aika rajua. Vuoden ympärinen viileys.
Muistan kun nykyisen auton kytkin oli alkanut siellä täristä lähdössä. Vika meni pois samaan aikaan kun auto poistui sieltä!
Samoin jarrujen tehottomuuden kanssa sateella, usein ehti säikähtää kun jarrun painallus ei vaikuttanut mihinkään ensimmäisen parin sekunnin aikana!
Re: Giulietta 940
No niin! Moottorin häiriövalo loimottaa iloisesti, start/stop ei tottele, eikä myöskään D.N.A-kytkin.
Sammuteltu ja käynnistelty useammankin kerran. Ei vaikutusta..
Sammuteltu ja käynnistelty useammankin kerran. Ei vaikutusta..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Ei kait Alfa Romeossa tuollaista, maan matosten ja lierojen alapuolella olevaa toimintoa ole. HerranjumalaTaunus kirjoitti:Onko Giulietan Veloce-mallissa kajarien kautta toimiva moottoriäänien äänitehostejuttu?.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Onko manuaali malli ja kulkeeko muuten ihan normaalisti? Itsellä oli aikanaan tuollaista vikaa kun vaihdekepiltä menevät johdot olivat poikki ja auto ei tiennyt mikä vaihde on päällä.Pele kirjoitti:No niin! Moottorin häiriövalo loimottaa iloisesti, start/stop ei tottele, eikä myöskään D.N.A-kytkin.
Sammuteltu ja käynnistelty useammankin kerran. Ei vaikutusta..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
Äidin Fiudessa oli samat oireet. Vikakoodi viittasi vaihdekepin asentotunnistimeen. Oli silloin sen verran uusi, että meni takuukorjauksena.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Giulietta 940
Manuaalivaihteinen auto kyseessä. Teki viime kesänä kerran saman, mutta häipyi parin sammutus/käynnistyksen jälkeen.Gusse kirjoitti:Onko manuaali malli ja kulkeeko muuten ihan normaalisti? Itsellä oli aikanaan tuollaista vikaa kun vaihdekepiltä menevät johdot olivat poikki ja auto ei tiennyt mikä vaihde on päällä.Pele kirjoitti:No niin! Moottorin häiriövalo loimottaa iloisesti, start/stop ei tottele, eikä myöskään D.N.A-kytkin.
Sammuteltu ja käynnistelty useammankin kerran. Ei vaikutusta..
Sitä ennen kerran pari vuotta sitten talvella.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Omani korjautin auto-milanossa ja lisäsivät juottamalla johtojen pituutta. Itse tunnistin kun oli ihan ehjä.
Itsellä tosin vilkutteli välillä moottorivaloa myös multiair suodattamien takia parin kuukauden välein ja se oli yleensä sellainen vika joka poistui parin startin jälkeen.
Itsellä tosin vilkutteli välillä moottorivaloa myös multiair suodattamien takia parin kuukauden välein ja se oli yleensä sellainen vika joka poistui parin startin jälkeen.
Re: Giulietta 940
Pitää huomenna tutkia jos jotain häikkää löytyy silmämääräisesti.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Tuon saman ongelman vuoksi odottelen huoltoaikaa anturin vaihdolle. Vika on jostain syystä sellainen, että se ei kuittaannu automaattisesti pois, vaan se pitää testerillä kuitata. Käynnistyksessä kelaa Start & stop non disponibile ja Far controllare motore -tekstit läpi ja helikopteri jää tauluun.
Re: Giulietta 940
^Okei, eli on tyyppivika, eikä siihen voi vaikuttaa huolloilla tai käyttötavalla..
Missä kohdin tuo anturi sijaitsee? Voisin katsoa ettei ole mitään piuhavikaa..
Missä kohdin tuo anturi sijaitsee? Voisin katsoa ettei ole mitään piuhavikaa..
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Siinähän se kepin juuressa on. Liitin on siinä ohjaamon puolella ja itse anturi auton alla. En osaa purkaa itse näitä, mutta teoriassa voit ottaa sen vaihdekepin suojapussin pois, jonka alta näkyy se liitin sekä läpivientikumi. Ota läpivientikumi irti ja katkos/murtuma pitäisi näkyä johdossa heti tämän kumin alapuolella.
Re: Giulietta 940
Okei! Kiitos vinkistä. Tein äsken testin. Auto käynyt pihalla nyt n. 10 min. Sammutin ja käynnistin. Ei vaikutusta.
Sammutin uudelleen. Kävin kaikki vaihdelinjan liikkeet useampaan kertaan läpi ja käynnistin. Vikavalo sammui.
Ei kyllä tämä taisi tulla paikannettua.
Sammutin uudelleen. Kävin kaikki vaihdelinjan liikkeet useampaan kertaan läpi ja käynnistin. Vikavalo sammui.
Ei kyllä tämä taisi tulla paikannettua.
Re: Giulietta 940
Illalla iski taas vian päälle parin kilometrin ajon jälkeen.
Ajoin tien sivuun. Otin vaihdekepin suojapussin pois, heiluttelin vähän johtoja ja sammutuksen/käynnistyksen jälkeen vika oli taas poissa.
Näköjään näihin toimii samat konstit kuin työpaikkani Italialais valmisteisiin koneisiin. (joita luojan kiitos ei ole kuin kolme).
Eli heilutellaan johtoja niin taas toimii.
Ajoin tien sivuun. Otin vaihdekepin suojapussin pois, heiluttelin vähän johtoja ja sammutuksen/käynnistyksen jälkeen vika oli taas poissa.
Näköjään näihin toimii samat konstit kuin työpaikkani Italialais valmisteisiin koneisiin. (joita luojan kiitos ei ole kuin kolme).
Eli heilutellaan johtoja niin taas toimii.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Kyllähän tuon vian kanssa voi ihan hyvin ajella ja elää jos ei kaipaile sporttitilaa. Itse taisin ajella vikavalo päällä reilun kuukauden kun ei normaali ajoon vaikuta mitenkään.
Re: Giulietta 940
^ Toki. Voihan autolla ajella vaikka ajovalo pimeänä, ilmastointi rikki tai termostaatti sökönä. Sitä vain tykkäisi että auto olisi semmoisessa kunnossa kuin kuuluukin.
Vai onko se liikaa vaadittu kun ajaa Alfalla.
Vai onko se liikaa vaadittu kun ajaa Alfalla.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Joulu 2006, 09:31
- Car(s): Giulietta QV ex 156 2.5 V6, Ducati MTS 1200
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Moro,
Miten muilla on pysynyt maalit pinnassa. Mun QV:n etulokasuojista lähtenyt jo maalia pois. Pitänee varmaan maalauttaa ja laittaa roiskeläpät (hyi) eteen sekä taakse. Eteen kuulemma ei edes ole saatavilla Giulietan omia, mutta taakse löytyisi.
EDIT: Tuossa näköjään vähän ylempänä Hondamies ottikin asian puheeksi.
Miten muilla on pysynyt maalit pinnassa. Mun QV:n etulokasuojista lähtenyt jo maalia pois. Pitänee varmaan maalauttaa ja laittaa roiskeläpät (hyi) eteen sekä taakse. Eteen kuulemma ei edes ole saatavilla Giulietan omia, mutta taakse löytyisi.
EDIT: Tuossa näköjään vähän ylempänä Hondamies ottikin asian puheeksi.
Viimeksi muokannut BBruins, 19 Marras 2017, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulietta 940
^ Täällä olleet etulokasuojan/helmalevikkeen pää jo pitkään maalittomat.(Mittarissa 120tkm)
Pikakorjauksena suihkaisin sinkkiä päälle ja töpöttelin kiveniskumassaa. Jospa selviäisi talven yli ilman rusketusta.
Katsoo sitten keväällä maalauttaako kyljet vai laittaako kiertoon..
Pikkaisen kun Luigi ja Enrico olisivat panostaneet ja suunnitelleet tuon toisin... Oisivat laittaneet sisälokasuojan pään näiden päälle, kuten monessa muussa näkyy olevan hyvällä menestyksellä.
Eteen ei saa orkkis läppiä, ja ne takaläpätkin on aika koomisen näköiset hintaansa nähden.
Pikakorjauksena suihkaisin sinkkiä päälle ja töpöttelin kiveniskumassaa. Jospa selviäisi talven yli ilman rusketusta.
Katsoo sitten keväällä maalauttaako kyljet vai laittaako kiertoon..
Pikkaisen kun Luigi ja Enrico olisivat panostaneet ja suunnitelleet tuon toisin... Oisivat laittaneet sisälokasuojan pään näiden päälle, kuten monessa muussa näkyy olevan hyvällä menestyksellä.
Eteen ei saa orkkis läppiä, ja ne takaläpätkin on aika koomisen näköiset hintaansa nähden.
Re: Giulietta 940
Omistan 2011 multiair Giuliettan 1,4 bensakoneella. Luulen, että olen viime keväänä öljyn vaihdon yhteydessä laittanut koneelle sopimatonta öljyä koneeseen. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... neuvo=1285 Huomasin nyt, että sivuilla mainitaan "ei multi-air". Mitäs tuhoa toi voi aiheuttaa ja kannattaisiko vaihtaa öljyt asap?
Re: Giulietta 940
Motonet haluaa myydä kalliimpaa öljyä mielummin, vaikka tuo acea c3 on multiair speksit täyttävää öljyä. Itse olen tokmannilta tuota mitoon ostanut ja hyvin toiminut multiair 80tkm.Friulano kirjoitti:Omistan 2011 multiair Giuliettan 1,4 bensakoneella. Luulen, että olen viime keväänä öljyn vaihdon yhteydessä laittanut koneelle sopimatonta öljyä koneeseen. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... neuvo=1285 Huomasin nyt, että sivuilla mainitaan "ei multi-air". Mitäs tuhoa toi voi aiheuttaa ja kannattaisiko vaihtaa öljyt asap?
Re: Giulietta 940
Siis kerran vuodessa vaihdettuna viimeiset 5 vuotta 11tkm/vuosi.dino kirjoitti:Motonet haluaa myydä kalliimpaa öljyä mielummin, vaikka tuo acea c3 on multiair speksit täyttävää öljyä. Itse olen tokmannilta tuota mitoon ostanut ja hyvin toiminut multiair 80tkm.Friulano kirjoitti:Omistan 2011 multiair Giuliettan 1,4 bensakoneella. Luulen, että olen viime keväänä öljyn vaihdon yhteydessä laittanut koneelle sopimatonta öljyä koneeseen. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... neuvo=1285 Huomasin nyt, että sivuilla mainitaan "ei multi-air". Mitäs tuhoa toi voi aiheuttaa ja kannattaisiko vaihtaa öljyt asap?
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedosta! Näin jo tonnin rempan silmissänidino kirjoitti:Siis kerran vuodessa vaihdettuna viimeiset 5 vuotta 11tkm/vuosi.dino kirjoitti:Motonet haluaa myydä kalliimpaa öljyä mielummin, vaikka tuo acea c3 on multiair speksit täyttävää öljyä. Itse olen tokmannilta tuota mitoon ostanut ja hyvin toiminut multiair 80tkm.Friulano kirjoitti:Omistan 2011 multiair Giuliettan 1,4 bensakoneella. Luulen, että olen viime keväänä öljyn vaihdon yhteydessä laittanut koneelle sopimatonta öljyä koneeseen. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/5 ... neuvo=1285 Huomasin nyt, että sivuilla mainitaan "ei multi-air". Mitäs tuhoa toi voi aiheuttaa ja kannattaisiko vaihtaa öljyt asap?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Älä ressaa, tonni on näissä vaan nyanssiFriulano kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Näin jo tonnin rempan silmissäni
Re: Giulietta 940
^^^^^
Jos öljyssä mainittu FIAT speksi täsmää autosi ohjeessa mainittuun FIAT- öljyspeksiin niin ei huolia.
Motonetin itse erikseen mainitsema kommentti ei ole virallista.
Jos öljyssä mainittu FIAT speksi täsmää autosi ohjeessa mainittuun FIAT- öljyspeksiin niin ei huolia.
Motonetin itse erikseen mainitsema kommentti ei ole virallista.