No niin , uskaltauduin lopulta koeajamaan Stelvion ESS Autotalossa. !-turboinen bensa-automaatti Q4 alla, sisusta musta täysnahka. On se pahus aito Alfa kuten pelkäsinkin, ja jos farkkua ei ole tulossa Giuliasta niin tämä pahus on parempi meidän käyttöömme

Eka koeajamani SUV , jossa unohdin extra-korkeuden.
OK , kaarreajossahan tämä ei pärjää Giulialle, mutta tässä on hyvän kokoinen tavaratila.
DNA-kytkimen vaihto eri asentoihin antoi kivan vasteen paitsi jousitukseen ja kaasuvasteeseen niin myös
ZF:n autoboxi heitti pari pykälää pienempää silmään samalla nopeudella. Varovasti tämä paappa kiihdytti
punarajaan 6500 r/min asti, jossa vasta D-asento löi isompaa silmään.Kitkat alla, ja rengasmeluarvio samaa tasoa kuin oma Auris-SW samaisella rengastuksella... ei silti pärjää 2000-luvun alun BMW 500-sarjalle, joka edelleen on loistavan hiljainen auto ...
Heikki L -alfamyyjä sanoi heidän myyneen lyhyessä ajassa 4 Stelvioita, kun taas vuoden -16 lopusta tähän päivään asti vain 7-8 Giuliaa on heidän kauttaan myyty. Hyvä tuote, ja yksi huoltomies on ainakin ESS:llä koulutettu uusiin Alfoihin. Juuri kohta luovutettavaan Stelvioon ruvettiin ruuvaamaan vetokoukkua kiinni. Tähän se sopiikin paremmin kuin Giuliaan...
Jäi kyllä hyvä maku suuhun tästä autosta reilun tunnin ja 50 km:n ajon jälkeen.
Fotoja täällä muutama :
https://jiitee.imgur.com/all/