puunlehtien peitossa...



Valvoja: Moderators
Tietenkin ja liike (PP-auto) lupasikin tehdä ohjelmistopäivitykset omaan piikkiinsä. Mutta mielestäni tällaiset kustannukset kyllä kuuluvat maahantuojalle.jkk kirjoitti:^vois kuvitella että reklamaatiolle saa paljon paremmin vastakaikua kun sen osoittaa vaikka ostopaikkaan?
FCW antoi virheilmoituksen kaupunkiliikenteessä erittäin miedolla tihkusateella, jolloin pyyhkijät pitivät kyllä tuulilasin sensorin koko ajan puhtaana. Virheilmoitus oli ohjekirjan mukaan tyyppiä "ota yhteys Alfan huoltoon"; mitään pyyntöä puhdistaa keulaa tai sensoreita ei tullut.alfa 156 v6 kirjoitti:Tuo FCW tuntuu olevan melko herkkä kovalle sateelle (mitä nyt on piisannutkin) ja loskapaskan lentämiselle. Oma antaa myös tuota fcw häiriötä melko tiuhaan alkuun mainituissa olosuhteissa ja pyytää puhdistamaan keulan tai tuulilasin sensorin.
Tyhmä kysymys, onhan kaistavahti päälläparkkitutkaa ei tainnut saadakaan pois vai miten oli? Omaani en moisia ruksinut kun ex-bmw:ssäkin moiset vain lähinnä v*tuttivat jatkuvalla (aiheettomalla) piipityksellään talviaikaan ja siinä niitä ei saanut pois päältä.
Joo, tää oli myös Autokeskuksen linja kun Giuliettan päivityksiä kyselin...Unique kirjoitti:jkk kirjoitti:
Maahantuojan edustaja totesi vain, ettei mitään päivitetä, jos ei ole osoittaa vikaa
Luovutustarkastuksessa ei ole tehty mitään softapäivityksiä, kun ei ollut avointa kamppanjaa. Mutta kuten tuossa jo kerroin ainakin Infotainmentin ohjelmisto oli se ensimmäinen versio, jota autoihin asennettiin syksyllä 2016. Kevään kampanjassa olisi asennettu tuoreempi versio. Tuosta päätellen ei välttämättä muidenkaan moduleiden ohjelmistot ole ihan ajantasalla.-Oksid- kirjoitti:Alkuun onnittelut Uniquelle tyylikkäästä valinnastaHarmillisen paljon vikaa sattunut yksilöön, mitähän luovutustarkistuksessa ja huollossa on tehty...
Tällä ei ainakaan sitä Alfan ja huollon kyseenalaista mainetta "normikansalaisen" puuheissa paranneta...
Täytyy seurata tuota FCW:tä vielä vähän aikaa miten toimii.-Oksid- kirjoitti: FCW:stä omasta yksilöstä sen verran että se näyttää näillä nollan molemmin puolin huitelevilla märillä keleillä olevan enemmän pois käytöstä kuin päällä, viime keväänä olleen päivityskamppiksen jälkeen tuntui että toiminta olisi parantunut.Tänäänkin vesi-räntäsateessa ajellessa FCW off loimotti töihin menessä, asiakkaalle ajettaessa ja varmaan kotiapäin lähdettäessä piristää matkantekoa.
Avatessa on esiintynyt kolmenlaista toimintaa:-Oksid- kirjoitti: Avaimeton käynti on ulkokahvojen nappien viilauksen jälkeen toiminut, toimiikos Uniquen yksilössä napit takertelematta (eivät jää painettaessa pohjaan)?
Omassa autossa on Alfan alkuperäiset 18" vanteet, jossa takavanteet ovat leveämmät kuin edessä. "Oikean" kokoista 255/40/18-kitkarengasta ei valmisteta, joten taakse asennettiin 245/40/18 Continentalin kitkat.flapjack kirjoitti: Järkyttävän liukasta tänään. Ei tule vauhdintuntua eikä tiukkia mutkia vaan mennään kaikkialle kuin hidastetussa filmissä mutta on se vain silti ihana ja tasapainoisen ja vakaan tuntoinen ja oli mukava istua autoon niin sängystä, toimistotuolista kuin toisen auton penkistä nousseena. <3
Sama pätee kyllä kaikkiin italoihinkin samalta ajalta. Olen koittanut löytää nostalgiamielessä opiskeluajan S100 tai S85 Ritmoa ilman onnistumista. Samoin oma 116-G on Suomen ainoa museorekisteröity yksilö, ja ei noita rekisterissä ja liikenteessäkään ole kuin muutama yksilö. Sentään taidettin tehdä rapia 300 000 yksilöä Italiassa...Farina kirjoitti:^Eikä varmaan mihinkään muuhun 1980-luvun japsiin. Siksi ne on lähes kaikki syöpyneet pois
Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
Ihan sama toiminne BMW:ssäkin. Olen jo oppinut pitämään avaimet pois taskusta kun autoa pesee.flapjack kirjoitti: Yksi toimintamoodi tosin on löytynyt lisää:
- Kevyt vesisuihku kahvaan laukaisee keyless entryn siinä missä käsikin![]()
Osta nyt näitä, tai ylipäätään mitään autoja, uutena.JontteB kirjoitti:Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9282251
NiimpäHämis kirjoitti:Osta nyt näitä, tai ylipäätään mitään autoja, uutena.JontteB kirjoitti:Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9282251
Niistä puolet on juupas-eipäs taistelua siitä, näyttääkö Giulia bemarilta vai eiAquatica kirjoitti:Ps, positiivisesta pöhinästä: Giulia-lanka jo 97 sivua pitkä,
itse olen ollut vakuuttunut laadusta ekasta 155sesta lähtien. Kaikissa merkeissä on ongelmia enemmän tai vähemmän. Mitään katastrofia ei ole Alfan kohdalla sattunut, ellei boschin tulpan katkeamista koneeseen lasketa. Ihan keskivertolaatua tuntuu olevan vrt muihin vastaaviin merkkeihin.FinPat kirjoitti:
Anyway, toivotaan parasta Alfalle USAssakin vaikka en henkilökohtaisesti ole vieläkään täysin vakuuttunut laadusta edes vuonna 2018.
V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot .V6 kirjoitti:itse olen ollut vakuuttunut laadusta ekasta 155sesta lähtien. Kaikissa merkeissä on ongelmia enemmän tai vähemmän. Mitään katastrofia ei ole Alfan kohdalla sattunut, ellei boschin tulpan katkeamista koneeseen lasketa. Ihan keskivertolaatua tuntuu olevan vrt muihin vastaaviin merkkeihin.FinPat kirjoitti:
Anyway, toivotaan parasta Alfalle USAssakin vaikka en henkilökohtaisesti ole vieläkään täysin vakuuttunut laadusta edes vuonna 2018.
Saatat olla tuossa aivan oikeassa. Monella ns. laatumerkillä on mallistossaan kätkettynä kunnon pommeja jotka kohdalle sattuessaan pysäyttävät matkanteon ja tyhjentävät kukkaron:Jiitee kirjoitti: V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot.
Alfoilla on taittunut taivalta tähän mennessä jonkin verran toista miljoonaa kilometriä. Vaikka juuri nyt alla rullailee baijerilainen, täytyy sanoa että omat kokemukseni vahvistavat tätä yllä kuvattua viestiä. Tuolle taipaleelle on Alfojen kanssa osunut yksi iso ongelma (nokkahihna) ja pari pienempää. Lähipiirissä on samana aikana ollut lähinnä saksalaisvalmisteisia kulkupelejä. Ja kyllä niissä on laitettavaa ollut hyvinkin samaan tahtiin.FinPat kirjoitti:Saatat olla tuossa aivan oikeassa. Monella ns. laatumerkillä on mallistossaan kätkettynä kunnon pommeja jotka kohdalle sattuessaan pysäyttävät matkanteon ja tyhjentävät kukkaron:Jiitee kirjoitti: V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot.
Porsche: M96 / M97 koneiden IMS + RMS ongelmat. (Siis ei-Mezger vesijäähyt joiden tyyppi oli M96.7x tai M97.7x)
BMW: VANOS haasteet ja N47 diesel koneiden ongelmat
Audi: DSG vaihdelaatikko/kytkin ongelmat
Jaguar: AJ-V8 ensimmäisten sukupolven koneiden jakopään ongelmat.
Ja niin edelleen.
Tähän sen verran että omat vaatimattomat ~100tkm kokemukset Alfalla (uutena alle tullut Selespeed 156 2.0TS) ja ~700tkm Possu, Jagge, BMW, Opel, Fordilla kyllä vahvistavat myös Alfan pikkuvikaherkkyyden ja viimeistelyn toleranssien väljyyden.PePe kirjoitti:
Mielikuvilla on aivan uskomaton vaikutus ajatteluun. Kun Alfaan tulee vika, välittömästi alkaa hirveä paapatus italotekniikan kelvottomuudesta. Kun saksalaiseen tulee vika, kohautetaan olkapäitä ja manaillaan huonoa tuuria.