Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Juu, saa opastaa.
Paikallinen Motonetkin myy näköjään vahvistettua versiota kyseisestä yhdystangosta, joten kokeillaan sitä.
Paikallinen Motonetkin myy näköjään vahvistettua versiota kyseisestä yhdystangosta, joten kokeillaan sitä.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
Olikos nuo vahvistetut niitä missä varsi on paksumpi ja painavampi, mutta nivelet samanlaiset kuin "tavallisissa". Ainakin eräällä toisella merkillä oli näin...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Onpahan tullut sellainenkin vastaan, että motonetin vakio ja vahvistettu oli saman valmistajan/(toimittajan) pussissa, eri tuotenumerolla, niin oikein tutkittiin, mitä eroa niissä oli. Ei mitään, paitsi... syvemmälle tutkittuna vahvistetusta löytyi kumin sisältä rasvat, tavallisesta ei. Sitä ei tiedä, oliko tuo rasvan puute/lisä vain sattumaa, tai oliko jotain muuta sisäistä eroa, mutta kaikki mitattavissa olevat mitat oli samat.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Stilossa Motonetin halpis koiranluut edessä kesti asfalttitie ajoa 25000km ennen kuin alkoi kolistaa.
Katsotaan nyt onko nuo Lemförderit sitten laadukkaammat.
Katsotaan nyt onko nuo Lemförderit sitten laadukkaammat.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mikähän sen tukkii? Pätkäajo? Väärät öljyt? Siis sen lisäksi, että design on ihan perseestä...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Tuohon majoneesiin tai siis määrään vaikuttaa myö käytettävä öljy. Mitä siis koneessa?
Koiranluista sen vertaa, että Meyle hd/hd on on itellä kestänyt. Toiset kestävät oli ensiasennukset. Lemförderit kesti vajaat 2 vuotta
Koiranluista sen vertaa, että Meyle hd/hd on on itellä kestänyt. Toiset kestävät oli ensiasennukset. Lemförderit kesti vajaat 2 vuotta
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Giulietta 940
Niin siis mikä osa tuossa menee noin pahalle mönjälle? Ajattelin jos kurkkaisin tuonne 500X:n pellin alle ja katsoisin onko tuon suhteen tullut mitään parannusta designiin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Koneen päällä oleva huohotinboksi. Kuvassa oikeassa reunassa.
Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon. Vanhan tangon niveliä pystyi sormilla pyörittelemään, kuin joystickiä joskus lapsuudessa Commodore 64:llä..
Uudessa tangossa melko jämäkät, eikä käsin liiku mihinkään! Luulisi jossain tuntuvan ajossakin.
Vaihto oli melko helppoa huonoilla työkaluillakin (ja vähäisellä kokemuksella). Toisella tunkilla auto ylös ja toisella puristin alatukivarresta iskari/jousi pakettia sen verran kasaan, että yhdystanko lähti nätisti pois -> uusi tilalle. Ainoa ongelma on alemman mutterin kanssa työskentely, kun tilaa on melko vähän. Ja siis ne huonot työkalut.. Hylsy/räikkä tuohon sitten lopulta oli se paras.
Sanoisin, että aika helppoa kuitenkin, jos vertaa 156:een.
Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon. Vanhan tangon niveliä pystyi sormilla pyörittelemään, kuin joystickiä joskus lapsuudessa Commodore 64:llä..
Uudessa tangossa melko jämäkät, eikä käsin liiku mihinkään! Luulisi jossain tuntuvan ajossakin.
Vaihto oli melko helppoa huonoilla työkaluillakin (ja vähäisellä kokemuksella). Toisella tunkilla auto ylös ja toisella puristin alatukivarresta iskari/jousi pakettia sen verran kasaan, että yhdystanko lähti nätisti pois -> uusi tilalle. Ainoa ongelma on alemman mutterin kanssa työskentely, kun tilaa on melko vähän. Ja siis ne huonot työkalut.. Hylsy/räikkä tuohon sitten lopulta oli se paras.
Sanoisin, että aika helppoa kuitenkin, jos vertaa 156:een.
- Liitteet
-
- 20130603_081103.jpg
- (77.47 KiB) Tiedosto ladattu 6374 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Tattista. Vilkaisen tuota jahka tässä saa järjestettyä sisätiloja. Tuolla sateessa ei tee mieli konetilassa leikkiä.hagger16 kirjoitti:^Koneen päällä oleva huohotinboksi. Kuvassa oikeassa reunassa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Nyt vaihtui apukuskin puolellekin. Noin puoli tuntia meni, kun oli harjoitellut ensin toiselle puolelle. Ihan yhtä löysät oli nivelet vanhassa tangossa.hagger16 kirjoitti:Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon.
Huomenna suoritetaan koeajo.
Edit. Koeajo suoritettu. Kolinat loppui siihen!
Viimeksi muokannut hagger16, 28 Joulu 2017, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana. Pätkäajon piikkiin tuota kuraa ei voi normaalissa arjessa laittaa, mutta nyt oli poikkeama olosuhteissa ja myös käytössä. Ajelin pätkäajoa lauantaina ja siinä samalla oli koko talven rankin lumisade. Ilmeisesti tuosta se sitten veti lumet keuhkoon.
Kasaamisen jälkeen puhdistetulla huohottimella oli luonnollisesti alussa hyvä alipaine kampikammiossa. Noin 10min käytön jälkeen se meni uudestaan tukkoon. Käyttelin sitten sitä öljykorkki raollaan hetkisen ja kyllä se siitä vielä ilman purkamista suli. Ilmeisesti siinä öljyn seassa oli vaan niin paljon vettä, mikä sitten koneen lämmetessä lähti höyrystymään. Pitää vielä loppuviikosta purkaa kertaalleen ja puhdistaa josko sinne kammioihin jotain näkyvää töhnää ehti kertymään.
Castrol Magnatec tuolla koneessa on ollu viimesen 1,5 talvea ja noita ongelmia on ollu myös yllättäen 1,5 talvea. Pitäisikö tästä vetää jotain johtopäätöksiä? Eikä nuo öljyt niin vanhatkaan ole. Ne on vaihdettu 5.10 ja niillä on rullattu 11k.
Kasaamisen jälkeen puhdistetulla huohottimella oli luonnollisesti alussa hyvä alipaine kampikammiossa. Noin 10min käytön jälkeen se meni uudestaan tukkoon. Käyttelin sitten sitä öljykorkki raollaan hetkisen ja kyllä se siitä vielä ilman purkamista suli. Ilmeisesti siinä öljyn seassa oli vaan niin paljon vettä, mikä sitten koneen lämmetessä lähti höyrystymään. Pitää vielä loppuviikosta purkaa kertaalleen ja puhdistaa josko sinne kammioihin jotain näkyvää töhnää ehti kertymään.
Castrol Magnatec tuolla koneessa on ollu viimesen 1,5 talvea ja noita ongelmia on ollu myös yllättäen 1,5 talvea. Pitäisikö tästä vetää jotain johtopäätöksiä? Eikä nuo öljyt niin vanhatkaan ole. Ne on vaihdettu 5.10 ja niillä on rullattu 11k.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mää syyttäsin öljyä. Magnatec itsessään ei huonoa ole, mutta MultiAir on ihan pirkuleen nirso öljystä?
En omaa huohotinpönttöä ole vielä avannut - en ole uskaltanut - mutta so far so good. Lähinnä jossain turbon tienoolla joku likimain tyyppivian kaltainen öljyvuoto, mikä pitäs pistää kuriin (tulee tietyissä oloissa öljyn käryä kabiiniin, yleensä pitkän tasaisen kovan kuormituksen jälkeen... Ei tosin aina) ja brittiforumilla olivat löytäneet jonkun falskanneen tiivisteen tekevän tasan just tuota. Öljyä ei myöskään tunnu liiemmin karkailevan maailmalle.
PS.
MultiAir-öljy Mäkelän Koneesta Järvenpäässä oli vaan 14€/l, ei tuo mikään kovin kallis hinta ole. AutoFilaro pyytää samasta öljystä 16€ ja risat litralta, ainakin kuittien perusteella.
Sit herääkin kysymys, et mikä on sitä OIKEAA MA-öljyä, kun siinäkin taitaa olla jotain uskomusasiaa tai vuosimalli-eroja...
En omaa huohotinpönttöä ole vielä avannut - en ole uskaltanut - mutta so far so good. Lähinnä jossain turbon tienoolla joku likimain tyyppivian kaltainen öljyvuoto, mikä pitäs pistää kuriin (tulee tietyissä oloissa öljyn käryä kabiiniin, yleensä pitkän tasaisen kovan kuormituksen jälkeen... Ei tosin aina) ja brittiforumilla olivat löytäneet jonkun falskanneen tiivisteen tekevän tasan just tuota. Öljyä ei myöskään tunnu liiemmin karkailevan maailmalle.
PS.
MultiAir-öljy Mäkelän Koneesta Järvenpäässä oli vaan 14€/l, ei tuo mikään kovin kallis hinta ole. AutoFilaro pyytää samasta öljystä 16€ ja risat litralta, ainakin kuittien perusteella.
Sit herääkin kysymys, et mikä on sitä OIKEAA MA-öljyä, kun siinäkin taitaa olla jotain uskomusasiaa tai vuosimalli-eroja...
Re: Giulietta 940
Oikeasta tai väärästä öljystä en osaa sanoa.
Meidän Gilulla oli ostettaessa mittarissa muistaakseni 48tkm. Nyt 125tkm.
Huohotinta en ole kertaakaan avannut, ja uskoisin ettei ole aiemminkaan kurkittu.
Mitään viimasuojia tms. ei ole käytetty. Auto ulkosäilytyksessä.
Emäntä sillä ajelee työmatkaa 30km/suunta.
Kotona saa tarvittaessa esilämmitykseen. Työpaikalla ei.
Öljynä meillä ollessa käytetty TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40.
Vaihtovälinä 10tkm. Ei ongelmia.
Toki mielessä on ollut että ihan uteliaisuudesta pitäisi avata tuo paljon puhuttu huohotin.
Meidän Gilulla oli ostettaessa mittarissa muistaakseni 48tkm. Nyt 125tkm.
Huohotinta en ole kertaakaan avannut, ja uskoisin ettei ole aiemminkaan kurkittu.
Mitään viimasuojia tms. ei ole käytetty. Auto ulkosäilytyksessä.
Emäntä sillä ajelee työmatkaa 30km/suunta.
Kotona saa tarvittaessa esilämmitykseen. Työpaikalla ei.
Öljynä meillä ollessa käytetty TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40.
Vaihtovälinä 10tkm. Ei ongelmia.
Toki mielessä on ollut että ihan uteliaisuudesta pitäisi avata tuo paljon puhuttu huohotin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Magnatec Professional OE 5W-40 se löytyy, mutta näemmä myös Magnatec 5W-40 C3:ssa. Sen sijaan Magnatec 5W-40 A3/B4:ssä luokitusta ei ole.
Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?
On muuten hyvä tietää, että tuossa Total Quartzin INEOssa luokitukset on. Se kun on järkihintasta ja hyvin saatavilla...
EDIT:
Korjattu tiedot Magnatecista, olikin vain A3/B4-öljy, mistä luokitus uupui... C3:ssa se on.
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Magnatec Professional OE 5W-40 se löytyy, mutta näemmä myös Magnatec 5W-40 C3:ssa. Sen sijaan Magnatec 5W-40 A3/B4:ssä luokitusta ei ole.
Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?
On muuten hyvä tietää, että tuossa Total Quartzin INEOssa luokitukset on. Se kun on järkihintasta ja hyvin saatavilla...
EDIT:
Korjattu tiedot Magnatecista, olikin vain A3/B4-öljy, mistä luokitus uupui... C3:ssa se on.
Viimeksi muokannut Aquatica, 30 Joulu 2017, 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Ainakin Motonetin sivulla lukee yhden Magnatecin kohdalla "ei MultiAir".
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... malli=2011
Ei ole koskaan omalle kohdalle huohotinongelmia osunut. Mikähän noihin sitten vaikuttaa ja mistä johtuu?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... malli=2011
Ei ole koskaan omalle kohdalle huohotinongelmia osunut. Mikähän noihin sitten vaikuttaa ja mistä johtuu?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Castrol siis tarjoaa tuota Professional OE:ta. Lisäksi Magnatec 5W40 C3, se on eri kamaa kuin Magnatec 5w40 A3/B4.
Professionalia en ole missään myynnissä nähnyt, siksi mainitsin markettikaman.
EDIT:
Lisätty C3-ölpän pätkä.
Castrol siis tarjoaa tuota Professional OE:ta. Lisäksi Magnatec 5W40 C3, se on eri kamaa kuin Magnatec 5w40 A3/B4.
Professionalia en ole missään myynnissä nähnyt, siksi mainitsin markettikaman.
EDIT:
Lisätty C3-ölpän pätkä.
Viimeksi muokannut Aquatica, 30 Joulu 2017, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulietta 940
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/9215071
onkos tosta kenelläkään kokemusta, liekö "täältäpäin" käytössä ollut auto?
onkos tosta kenelläkään kokemusta, liekö "täältäpäin" käytössä ollut auto?
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
^
Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.
Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.
Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.
Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.
Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.
Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.
Re: Giulietta 940
Onko kellään kokemusta seuraavasta:
Takalasinpyyhkimellä on oma elämä. Kun viiksestä pyöräyttää niin pyyhin pyyhkii n.5 kertaa jääden milloin minnekin sattumanvaraisesti. Ei siis oletuksena lepoasentoon.
Vesi tulee ja kaikki muutkin takaluukun toiminnot tuntuvat toimivan, en siis lähtisen kyseistämään johtosarjaa ensimmäisenä.
Pyyhkimen kartio kiinnitys moottoriin on kireä, itseasiassa ruosteen kiristämä
Ei kai auta kun ottaa verhoilut veks ja alkaa tonkimaan.
Vai ?
Takalasinpyyhkimellä on oma elämä. Kun viiksestä pyöräyttää niin pyyhin pyyhkii n.5 kertaa jääden milloin minnekin sattumanvaraisesti. Ei siis oletuksena lepoasentoon.
Vesi tulee ja kaikki muutkin takaluukun toiminnot tuntuvat toimivan, en siis lähtisen kyseistämään johtosarjaa ensimmäisenä.
Pyyhkimen kartio kiinnitys moottoriin on kireä, itseasiassa ruosteen kiristämä
Ei kai auta kun ottaa verhoilut veks ja alkaa tonkimaan.
Vai ?
Makaroonia jo vuodesta -98
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Takalasin pyyhkimen toiminta menee sinne kuun asento ja vastaavat kategoriaan.
Mulla on johtosarjat korjattu vuosi takaperin ja se toimii silti ihan sattumanvaraisesti.. Odottele rauhassa, että takaluukusta valotkin lopettaa toimintansa ja ala vasta sitten korjailemaan johtoja.
Mulla on johtosarjat korjattu vuosi takaperin ja se toimii silti ihan sattumanvaraisesti.. Odottele rauhassa, että takaluukusta valotkin lopettaa toimintansa ja ala vasta sitten korjailemaan johtoja.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Jollakin brittifoorumilla oli ollu tsamaa vikaa. Syynä moottorin sisällä oleva tauhka, joka aiheutti vähän sähköhäröä. Toinen on et näähän tykkää ruostua umpeen, joten kosteutta sinne kyllä pääsee...
Jollakin brittifoorumilla oli ollu tsamaa vikaa. Syynä moottorin sisällä oleva tauhka, joka aiheutti vähän sähköhäröä. Toinen on et näähän tykkää ruostua umpeen, joten kosteutta sinne kyllä pääsee...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mulla on ihan kauppa-Magnatecia missä on luokitukset kunnossa. Sotket nyt varmaan nämä öljyt keskenään, kun 5W-40 Magnatecia on sekä luokituksella että ilman. Tämä on siis SAE 5W-40 ACEA C3, Meets Fiat 9.55535-S2. Taisi ollakin jossain ketjussa puhetta, että se Motonetin kommentti Multiair yhteensopimattomuudesta on lähinnä heidän omaa keksintöään.Aquatica kirjoitti:^
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Kauppa-Magnatecissa ei, Magnatec Professional OE 5W-40 se kyllä taas löytyy. Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Purin tuossa taas huohottimen pois ja tarkistin onko nyt kertynyt mitään ylimääräistä moskaa. Suhteellisen puhdas, mutta pientä sinappia oli seinämillä kuitenkin. Tarkastelin sitten ihan ajatuksen kanssa tuon kuntoa ja ei auta kun tilata uusi boxi. PCV-venttiilin kumi on murtunut reunasta, joten se saa imettyä tuon kautta raitista ilmaa ja kaikki se on sitten pois varsinaisesta huohotuksesta. Toinen ongelma on sitten tuo imusarjan takaiskuventtiili, eli sen ohi saa puhallettua kohtuullisen helposti ilmaa. Tämä vaikuttaa ainakin ahtopaineeseen negatiivisesti ja toisaalta tämäkin huonontaa huohotusta jos ajetaan ahtopaineen kanssa. Samalla koetin perehtyä tuon toimintaperiaatteeseen ja piirsin siitä loogisen kuvan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mukavan havainnollistava piirros.
Ja näemmä oma moka, pitääpi korjata. Castrolin tuotelistaus ei näyttänyt oletuksena C3-öljyä (eli jos sulla sitä on, niin sillä tuo hiivatin luokitus löytyy) vaan A3/B4, mikä toki onkin väärää.
Nyt kyllä vähän hävettää tää oma puusilmäisyys...
Ja näemmä oma moka, pitääpi korjata. Castrolin tuotelistaus ei näyttänyt oletuksena C3-öljyä (eli jos sulla sitä on, niin sillä tuo hiivatin luokitus löytyy) vaan A3/B4, mikä toki onkin väärää.
Nyt kyllä vähän hävettää tää oma puusilmäisyys...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Meets ymmärtääkseni Castrolin kielellä tarkoittaa, että Castrolin mielestä öljy täyttää ko. speksin, mutta speksaaja ei ole sitä testannut ja virallisesti leimannut. Ei sinänsä tee öljystä huonoa, on todennäköisesti vain testaamatta, syystä tai toisesta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Eli voipi ostaa ja juottaa MA koneelle jos S2 lukee tönkän kyljessä.
Makaroonia jo vuodesta -98
Giulietta 940
Tuolla Castrolilla on nyt parit öljynvaihdot suoritettu eikä sen puolesta ole mitään ongelmia tullut. Taas olisi vaihto ajankohtainen piakkoin ja samaa meinasin taas tunkea. Autolla ajettu nyt vajaa 106tkm.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Josef Matula kirjoitti:^
Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.
Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.
Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.
auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta vaihto järkiautoiluun siis
Re: Giulietta 940
Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttäämatti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
olevan jonkinlaiset kynnet. Uskaltaako siitä availla? Vai miten olet omasi siivonnu? Vedellä?
Makaroonia jo vuodesta -98
Giulietta 940
Tuo kiinnostaisi itseäkin varmuuden vuoksi. Ongelmia ei ole itsellä toistaiseksi ollut mutta ikinähän ei tiedä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Komppaan myös.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Niistä kynsistä sitä availlaan. Sisällä on sitten jousi ensimmäiseksi, joten kannattaa katsoa mistä välistä se lentää.puuha kirjoitti:Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttäämatti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
olevan jonkinlaiset kynnet. Uskaltaako siitä availla? Vai miten olet omasi siivonnu? Vedellä?
Vesi ei tuolle töhnälle paljoa tee, joten kannattaa käyttää jotain jäykempää. Tosin itsekin vain vedellä ja paineilmalla viimeksi putsailin, mutta ei se ehkä paras ole.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Osanumerolla kun pikaisesti googletin, niin briteistä uusi 37£ (43€). Vois ihan huvikseen käydä kysymässä marmorilta hintaa. Eihän se olis pahitteex jos olis toinen varalla. On sit tosipaikan tullen helppa vaihdella.
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Giulietta 940
Siis ihan koko muovirimpula. Tiedä sitten tuleeko siihen sitä venakopassa olevaa o-rengasta, yritin eper sitä etsiä. Ei oikeen onnistunu...
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... sku=268271
Tuohon 17.90£ posteja päälle. Yht 55£ eli n.62€
Veikkaan että marmori pistää hitusen paremmaksi...
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... sku=268271
Tuohon 17.90£ posteja päälle. Yht 55£ eli n.62€
Veikkaan että marmori pistää hitusen paremmaksi...
Makaroonia jo vuodesta -98
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolellaoon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta vaihto järkiautoiluun siis
Tuossahan on se renkaan kehää mittaava painejärjestelmä, resetillä poistuu ainakin hetkeksi herja. Vanteissa tuskin on vikaa, alkuperäiset alfalaiset, jossei sitten edellinen omistaja ole ajanut kiville
Re: Giulietta 940
Josef Matula kirjoitti:Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolellaoon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta vaihto järkiautoiluun siis
Tuossahan on se renkaan kehää mittaava painejärjestelmä, resetillä poistuu ainakin hetkeksi herja. Vanteissa tuskin on vikaa, alkuperäiset alfalaiset, jossei sitten edellinen omistaja ole ajanut kiville
en usko että oli vanteissa vika, akku oli tyhjä ja ensin myyjä valitteli että reilun kk. ollu sielä pölyä keräämässä. Alkuun asenne oli ihan jees myyjällä, myönsi ettei oikein tiedä näistä alfoista mitään, on hankala myydä jne. Mutta kun hintaa väännettiin, kaveri kävi jo vaihdokin ajamassa + tarkistamassa, kehui niin sitten alkoi "mun ny vielä kyllä pitääkin soittaa huollolle ja pomolle, en oikein tiedä " jne tarina niin keitti yli hemmetti, jos ollaan jo lähellä kauppoja niin eihän siinä enää MYYJÄ saa puihin vetää
Re: Giulietta 940
Jousijalan tukilaakerit alkaneet ääntämään. Mistä ootte moisia hankkinut?
Nopeesti katsoen autodoc loppu ja misterautosta en löytänyt.
Nopeesti katsoen autodoc loppu ja misterautosta en löytänyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mitäs sanoo Spareto?
MiToon ostin itse jotkut pösön osat (no, sama valmistaja). Oli muistaakseni 30,- kpl, eli "aivan se ja sama"
MiToon ostin itse jotkut pösön osat (no, sama valmistaja). Oli muistaakseni 30,- kpl, eli "aivan se ja sama"
Re: Giulietta 940
Sielläkin oli toimitusaika kuukausi.
http://www.shop4parts.co.uk tuolla on "in stock" , mutta yli tuplahintainen 24€ vs 46£.
Täytyy varmaan silti briteistä ottaa, kun ei jaksais tota naksunaa kuunnella.
http://www.shop4parts.co.uk tuolla on "in stock" , mutta yli tuplahintainen 24€ vs 46£.
Täytyy varmaan silti briteistä ottaa, kun ei jaksais tota naksunaa kuunnella.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Osaakos joku sanoa paljos giuliettassa on nopeusmittarin mittarivirhe?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Riippuu renkaista?
225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.
GPS:ään on helppo verrata...
Riippuu renkaista?
225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.
GPS:ään on helppo verrata...
Re: Giulietta 940
Oletko seurannut onko mittarivirhe sama nopeudesta riippumatta?Aquatica kirjoitti:^
Riippuu renkaista?
225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.
GPS:ään on helppo verrata...
Koska ajan melko paljon tieosuuksilla joissa on linnunpönttöjä tien varressa olen tasanopeussäätimen asetuksia verrannut GPS:n 60 - 80 - 100 - 120 km/h kohdilla ja ainakin tämän hetkisessä ei-Alfassa 60 km/h kohdalla mittari heittää noin 3 km/h ja 120 km/h kohdalla noin 5 km/h.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Giulietta 940
Olisi aika yllättävää, jos virhe ei olisi suhteellinen ja likimain sama läpi koko nopeusalueen (prosentteina, ei km/h), kun mittarin neulaa käänellään sähköisesti. Vanhan ajan vaijerivetoisissa mittareissa virhe ei välttämättä ollut lineaarinen itse mittarin mekaniikan vuoksi.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Italiaanoilla voi olla eri ajatus, saksalaisilla on ollut jo pitkään tapana lisätä sähkömittariin n km/h (esmes BMW:llä tyypillisesti 4km/h) varmistaakseen, että kuluneilla tai edes vähän alikokoisilla renkailla ei tule negatiivista heittoa ja ikävää keskustelua aiheesta. Tuohon päälle (tai alle) tulee sitten renkailta suhteellinen heitto. Eli on tuo absoluuttinenkin heitto hyvin mahdollista nykyäänkin.Isola kirjoitti:Olisi aika yllättävää, jos virhe ei olisi suhteellinen ja likimain sama läpi koko nopeusalueen (prosentteina, ei km/h), kun mittarin neulaa käänellään sähköisesti. Vanhan ajan vaijerivetoisissa mittareissa virhe ei välttämättä ollut lineaarinen itse mittarin mekaniikan vuoksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Varsinaista mittarin luentavirhetta ei prosessissa tule jos vertailee tasanopeussäätimen ja GPS:n lukemia jotka molemmat indikoidaan digitaalisesti.Aquatica kirjoitti:^^
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.
Anyway, erot eivät ole suuria mutta sääntö-Suomessa 1 km/h arviovirhe nopeudessa voi linnunpoönttöselfien joten mittarivirhe on sikäli kiinnostava aihe.
Re: Giulietta 940
Vanhasta Tuulilasista (3/2011), jossa ajoivat Giulietta 1.4 Multiairin, oli mittarivirhe aika looginen, talvirenkaat 225/45-17.
todellinen nopeus 50km/h mittari 54km/h, 80-85, 100-106, 120-127. Hyväksyttyjä rengaskokoja tässäkin on aika monta, 205/55-16, 225/45-17, 225/40-18 ja pienimmälläkään vierintämatkalla loppuun kuluneella renkaalla (16) nopeus ei saa näyttää todellista nopeutta vähempää, sanoo laki. Suurin vierintämatka on näistä 18" renkaalla, jolloin autoon kelautuu vähiten kilometrejäkin, mutta mittarivirhe on suurin. Tarkin on lyhimmällä vierintämatkalla oleva kulunut rengas, tässä tapauksessa 205/55-16. ASR suorittaa myös itsesäädön, jos vierintämatka ero on alle 3%, vaikuttaako se mittariin asti, en nyt muista.
todellinen nopeus 50km/h mittari 54km/h, 80-85, 100-106, 120-127. Hyväksyttyjä rengaskokoja tässäkin on aika monta, 205/55-16, 225/45-17, 225/40-18 ja pienimmälläkään vierintämatkalla loppuun kuluneella renkaalla (16) nopeus ei saa näyttää todellista nopeutta vähempää, sanoo laki. Suurin vierintämatka on näistä 18" renkaalla, jolloin autoon kelautuu vähiten kilometrejäkin, mutta mittarivirhe on suurin. Tarkin on lyhimmällä vierintämatkalla oleva kulunut rengas, tässä tapauksessa 205/55-16. ASR suorittaa myös itsesäädön, jos vierintämatka ero on alle 3%, vaikuttaako se mittariin asti, en nyt muista.
Re: Giulietta 940
Omassa mittarivirhettä on 80 km/h nopeudella noin 5 km/h ja 112 km/h nopeudella noin 106 km/h oikeasti. Vakkari vatkaa noissa nopeuksissa välillä vähän kohtuuttoman paljon, 111-116 km/h vaikka olisikin tasainen tie. Renkaat on 205/55 R16.
75 tkm huolto oli just, 193.15€ köyhdyin siitäkin. Jotain jännää kuitenkin on vielä selvitettävänä, CAN väylässä jotain outoa; välillä jää avain virtalukkoon ja välillä ei käynnisty ekalla kerralla. Joku mystinen imuvuoto tietokoneen mukaan, mitään ei löytynyt eikä ilmoitus ole vielä toistunut. Paitsi tänään aamulla kun koitin saada D:ltä A:lle jotta näen mitä nopeutta auto luulee menevänsä ja samantien tehot pois ja pröööp. Kolmannella käynnistyksellä siitä ainakin toistaiseksi pääsin eroon. Ulkolämmön mittari ottanut etäyhteyden johonkin päiväntasaajalle, tänään oli reilu 30 C° auton mukaan ja luonnollisesti ilmastointi oli vähän ihmeissään. Ei ihan ongelmatonta matkantaittamista ole toistaiseksi ollut mutta ei sentään mitään ihan hirveääkään ongelmaa. Ei vielä tietoa mitä ongelmia tuo CAN väylän ongelma oikeasti on ja liittyykö näistä muista ongelmista siihen edes jollain tasolla. Jotain selvinnee tällä viikolla kuitenkin.
75 tkm huolto oli just, 193.15€ köyhdyin siitäkin. Jotain jännää kuitenkin on vielä selvitettävänä, CAN väylässä jotain outoa; välillä jää avain virtalukkoon ja välillä ei käynnisty ekalla kerralla. Joku mystinen imuvuoto tietokoneen mukaan, mitään ei löytynyt eikä ilmoitus ole vielä toistunut. Paitsi tänään aamulla kun koitin saada D:ltä A:lle jotta näen mitä nopeutta auto luulee menevänsä ja samantien tehot pois ja pröööp. Kolmannella käynnistyksellä siitä ainakin toistaiseksi pääsin eroon. Ulkolämmön mittari ottanut etäyhteyden johonkin päiväntasaajalle, tänään oli reilu 30 C° auton mukaan ja luonnollisesti ilmastointi oli vähän ihmeissään. Ei ihan ongelmatonta matkantaittamista ole toistaiseksi ollut mutta ei sentään mitään ihan hirveääkään ongelmaa. Ei vielä tietoa mitä ongelmia tuo CAN väylän ongelma oikeasti on ja liittyykö näistä muista ongelmista siihen edes jollain tasolla. Jotain selvinnee tällä viikolla kuitenkin.