Alfa Romeo 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:ainoa fiatin ja gm jäljellä oleva omistussuhde on puolan tehdas (50/50%), joka valmistaa 1,3 multijetia
Aah ok, luulin että tuo Fiat(/GM) Powertrain olisi ollut yhteisyritys mutta omistavatkin sen kokonaan itse. Sivuilla kuitenkin sanotaan näin: "The one with General Motors, which is active through two 50-50 joint-ventures covering the fields of purchasing and powertrain in Europe and South America." Tuo mainitsemasi tehdas on varmaan toinen, mikä mahtaa olla toinen?
syynä ovat yksinkertaisesti synergiat, fiatilla ei ole tulevaisuudessa fire moottoria lukuun ottamatta muita bensiinilohkoja
Tuo on varmaan totta, mutta silti huono selitys käyttää lähes identtistä konetta ooppelin kanssa kun kerran osaavat rakentaa kannet ym. Holdenin lohkoihin.
166 kirjoitti:AlfaBBS:ään ei oo ooppelilla asiaa vai mitä Rolle
Njaa, on se mukava vähän väliä polttaa autoja :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

155156 kirjoitti:Opelin moottoreiden käyttäminen Alfa Romeoissa on niin suuri munaus/virhe/epäkohta, että en äkkiä edes keksi sopiva vertailukohtaa automaailmasta.
Chevrolet Matiz, Heartbeat of America?
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle, powertrain purettiin samalla kun gm palautti fiat auto osakkeet fiatille.
mutta yhteistyo jatkuu

1,8 moottoria ei tulla näkemään joka maassa, tosin uskon että suomessa kyllä, italiassa ehkä ei......muistattehan että nykyään italiassa myytävistä alfoista 95% on dieseleitä, joten ongelma ei ole siellä sama

Tänään Fiat julkisti alkuvuoden tuloksen, joka oli plussalla 300 miljoonaa euroa (viime vuonna tappiolla 400!!!)

Tällä hetkellä fiatin suuri huoli ei ole yksi moottori, vaan saada Fiat Auton toiminta vihdoin kannattavaksi.
Tänä vuonna Fiat Auto tulee olemaan vielä lievästi tappiolla (konserni siis voitolla, ivecon ja cnh:n ansiosta) mutta ensi vuonna ollaan jo kuivilla.

Syksyllä Fiatin velkataakka vähenee 3 miljardia euroa, kun velkojapankit muuttavat lainat fiatin osakkeiksi.....toisaalta agnellien suku menettää suurimman omistajan aseman fiatissa.....

Kuten sanottu nyt suurin huoli on saada Fiat Auto kuntoon....sitten voidaan miettiä noita asioita uudelleen ......kuten uusia Ferrari/Alfa/Maserati V6moottoreita :wink: :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:1,8 moottoria ei tulla näkemään joka maassa, tosin uskon että suomessa kyllä, italiassa ehkä ei..
Saapa nähdä. Eipä tuota 156:nkaan pikkukoneisinta versiota tuotu tänne kuin hetken aikaa. Tietenkin jos ja kun hinnat noista nykyisistä ankarasti nousevat, niin paineita halpismallinkin myymiselle Suomessakin varmasti on.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:Rolle, powertrain purettiin samalla kun gm palautti fiat auto osakkeet fiatille.mutta yhteistyo jatkuu
Aah, kiitokset siitä tiedosta.
Tällä hetkellä fiatin suuri huoli ei ole yksi moottori, vaan saada Fiat Auton toiminta vihdoin kannattavaksi.
Juu turha se on yhdestä moottorista itkeä jos koko lafka meinaa kaatua, mutta Kallen on turha lähetellä meille jotain pusipusikirjeitä (Il Biscione) jos meinaa ooppelin koneita istuttaa keulille.

"One very important impression is that forces within Alfa Romeo to build very exiting and unusual cars are still strong"

Ja sehän vahvistuu entisestään kun perseessä lukee "ecotec".

Sori ihan pakko herkutella näin pienellä asialla kun koko konsernia katsoo, mutta pienenä (wannabe)alfistina tuollaiset periaatepäätökset ei lämmitä yhtään. Kun miettii että vielä kolmenkymmenenkin vuoden jälkeen jengi on sitä mieltä että Alfat ruostuu ja niissä on sähkövikoja. Nyt voi sitten corollamiehet herkutella seuraavat 30 vuotta sillä että alfassa on ooppelin kone. Tämä on sitä brändi-identiteetin hoitamista.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

uskoisin että Brera kompensoi pitkälti 1,8n tuoman imagonhuononnuksen :-D

Ajatelkaa nyt kun breroja alkaa näkymään ensi vuonna täälläkin :-D ......olen nähnyt jo muuten monta GT:tä :wink:

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Rolle kirjoitti:Tämä on sitä brändi-identiteetin hoitamista.
Naulan kantaan! "Hyvällä" tuurilla Alfa Romeo menettää vanhoja asiakkaita eikä saa juurikaan uusia.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mirafiori kirjoitti:(konserni siis voitolla, ivecon ja cnh:n ansiosta) :
Tänään just tuin CNH:n kannattavuutta ostamalla öljykellon. Hinnoittelupolitiikka osissa noudattaa Alfan perinteitä: ko. osa maksoi 140 egee :crazyeyes:

Kyllä Rolle teidänkin pitäisi vaihtaa vihreä punaiseen jotta saadaan Alfalle rahaa kehittää omia koneita ettei tarvii asennella ekotekkejä :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:uskoisin että Brera kompensoi pitkälti 1,8n tuoman imagonhuononnuksen
Jotenkin on sellainena kutina nyt takapuolessa että noita ecoteccejä näkee pikkuisen enemmän kuin Breroja Suomessa. Mutta okei, so what, ketä kiinnostaa Suomen kokoinen maa.

Mutta jos mitättömien maiden takia pitää tehdä ecoteccejä, eli siis sellaisiin maihin jossa myynti on niin vähäistä että se ei vaikuta ihmisten mielikuviin ko. merkistä, niin silloin tuskin sen parin kymmenen ecotecinkään myynti hirveästi liikuttaa, eikö vain? Eli jos lähdetään siitä että ecotecci ei vaikuta brandimageen, niin silloin myyntikin pitää olla niin pientä, ettei tuollaisen tekemisessä ole mitään järkeä. Se ettei sitä myydä kuin täällä neuvostoliitossa ei tarkoita sitä etteikö joka ikinen alfisti myös siellä Italiassa saisi tietää että sellainen pata on Alfan nokalla.

Ymmärsiköhän kukaan mitä yritän sanoa.. :shock:

PS. Giri, töissä pitää sentään olla kunnon vehkeitä, ei voi luottaa italiaanoon :mrgreen:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Rolle kirjoitti:

PS. Giri, töissä pitää sentään olla kunnon vehkeitä, ei voi luottaa italiaanoon :mrgreen:
No toi tekstihän tuli ihan kuin suoraan vannoutuneen ekotekkimiehen sormista.

Ettetsä Rolle vaan oikeasti ole kaappiecotecmies ja yritä hämätä meitä alfismillasi :-D

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Joka tapauksessa CNH on maailmanlaajuinen yhtio ja kotipaikka New York. :wink:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:uskoisin että Brera kompensoi pitkälti 1,8n tuoman imagonhuononnuksen
Jotenkin on sellainena kutina nyt takapuolessa että noita ecoteccejä näkee pikkuisen enemmän kuin Breroja Suomessa. Mutta okei, so what, ketä kiinnostaa Suomen kokoinen maa.

Mutta jos mitättömien maiden takia pitää tehdä ecoteccejä, eli siis sellaisiin maihin jossa myynti on niin vähäistä että se ei vaikuta ihmisten mielikuviin ko. merkistä, niin silloin tuskin sen parin kymmenen ecotecinkään myynti hirveästi liikuttaa, eikö vain? Eli jos lähdetään siitä että ecotecci ei vaikuta brandimageen, niin silloin myyntikin pitää olla niin pientä, ettei tuollaisen tekemisessä ole mitään järkeä. Se ettei sitä myydä kuin täällä neuvostoliitossa ei tarkoita sitä etteikö joka ikinen alfisti myös siellä Italiassa saisi tietää että sellainen pata on Alfan nokalla.

Ymmärsiköhän kukaan mitä yritän sanoa.. :shock:

PS. Giri, töissä pitää sentään olla kunnon vehkeitä, ei voi luottaa italiaanoon :mrgreen:
Katsotaan nyt ensin millainen se uusi 1,8 140hv on :wink:

ei siinä Ecotec alfan nokalla kuitenkaan lue...kuten ei saabeissa ja opeleissa lue Multijet, vaikka moottorit tulevatkin italian
termolista :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:Katsotaan nyt ensin millainen se uusi 1,8 140hv on

ei siinä Ecotec alfan nokalla kuitenkaan lue...
Samalla asenteella voisinkin ostaa bemarin ja laittaa vaan Alfan merkki keulille. Saisi sen takavedon..

Ja Giri, mistä lähtien ooppeli on tunnettu laadustaan :shock:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Rolle kirjoitti:[

Ja Giri, mistä lähtien ooppeli on tunnettu laadustaan :shock:
No, laatuhan on ainakin jossakin määrin suhteellinen käsite ja kyllä varmasti suurin osa ooppelisteista pitää autoaan "saksalaisena laatutuotteena" ja ooppelistejahan riittää jokaiseen essonbaariin.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mirafiori kirjoitti: ei siinä Ecotec alfan nokalla kuitenkaan lue...kuten ei saabeissa ja opeleissa lue Multijet, vaikka moottorit tulevatkin italian
termolista :wink:
Tosi on, tollaset jutut unohtuu aika äkkiä, eivät esim enää muista läheskään aina mainita Saabin dieseleiden yhteydessä kun jotain juttuja lukee.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Prkllllll Olkoon vaikka corollan pohjalevy ecotec moottorilla ja samaran korilla minä ajan silti Alfalla :twisted:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mirafiori kirjoitti: Katsotaan nyt ensin millainen se uusi 1,8 140hv on :wink:

ei siinä Ecotec alfan nokalla kuitenkaan lue...kuten ei saabeissa ja opeleissa lue Multijet, vaikka moottorit tulevatkin italian
termolista :wink:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=119440
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Olli79 kirjoitti:Prkllllll Olkoon vaikka corollan pohjalevy ecotec moottorilla ja samaran korilla minä ajan silti Alfalla :twisted:
samoin :silly: :twisted:
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Mirafiori kirjoitti:1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori
:crazyeyes:
Mirafiori kirjoitti:fiat ottaa käyttoon fire moottoreita lukuun ottamatta gm pohjaiset moottorit.
:crazyeyes:

Vai että ecoteekkialfasia ja viiatteja kanssa. Kerkesin jo mielestäni varsin hyvin tottua ajatukseen aussiveekoneesta, mutta näköjään tarjolle tuli taas lisää nieltävää. Kyllähän tämä jo selvästi haiskahtaa pyhäinhäväistykselle... Missä olet, Isä Mitro? :silly:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:uskoisin että Brera kompensoi pitkälti 1,8n tuoman imagonhuononnuksen :-D

Ajatelkaa nyt kun breroja alkaa näkymään ensi vuonna täälläkin :-D ......olen nähnyt jo muuten monta GT:tä :wink:
Saas nähdä. Deltan maahantuontiohjelma on ihan muuta kuin tehtaan malliluettelo. Meille selitetään taas, että "keskieuroopan markkinat vetävät tällä hetkellä niin hyvin" ettei niitä meille riitä.

Paskapuhetta sanon minä. Alfan myyntiluvuista puuttuu puolet tavoitteesta, joten varmasti myyvät mielellään joka ainoan Alfan jonka Suomalaiset ostaisivat.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tavoitteista olen eri mieltä, mutta se on totta että Deltan selitykset saatavuudesta ovat täyttä sanonko mitä
pomiglianossa on lomautuksia harva se kuukausi....tilanne toki paranee 159:n kanssa, Brerahan tulee pininfarinalta :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://72.4.128.110/alfaromeo159/securite.mov

näyttää suht hyvälle nuo kolarit :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jotenkin minusta tuntuu että en ole ainoa joka tuota videopätkää lataa, tällä hetkellä tulee 0.3kt/s
Onkos noi törmäystestejä? Sitten tuskinpa näyttää kauheen hyvltä :(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sainpas sen loppujenlopuks.
Onkos noi euro ncap:n testejä, siis niitä joissa Renault voittaa aina? :wink:
Kumma muuten kun ei se Renault pärjää muitten törmäystesteissä :roll:
Mulla ei oo kyllä mitään luottamusta noitten testaus firmojen puolueettomuuteen, taitaa rahalla saada helpoiten ne 5 tähteä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Siellä on muutakin tavaraa: http://72.4.128.110/alfaromeo159

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Akseliväli 2703mm .

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ai niin ja tavaratila 405litraa....

159 ei ole mikään tilaihme, toisin kuin Croma, luokkansa tilavin. :wink:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Jumalauta! Alkoi hieman stondaan kun näki tämän :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

Kaalipata kirjoitti:Jumalauta! Alkoi hieman stondaan kun näki tämän :mrgreen:
Aivan loistava... :-D
Saisikohan tuolla käännytettyä muutamia vääräuskoisia :roll:
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hienoja pätkiä. Tuosta voi ennakoida 159:n mainoskampanjan olevan ison.

2703 mm... paljonkos siinä nyt sitten vielä uupuu :wink:

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

alfista kirjoitti:Hienoja pätkiä. Tuosta voi ennakoida 159:n mainoskampanjan olevan ison.
En odottaisi kovin suuria moisesta kampanjasta Suomessa, ehkä lehtimainos silloin tällöin Talouselämässä tms. pientä. :x

Eihän delta mainosta alfoja nykyäänkään käytännössä yhtään, niin miksipä tilanne muuttuisi uuden mallin myötä? :( Olihan 156:lle taannoin lyhyt tv-mainoskampanja, mutta se mainos itsessään oli niin surkea, että ei varmaan tuonut ainoatakaan uutta asiakasta. Siis se missä auto ajaa ensin jossain vetten päällä, sen jälkeen aavikolla ja ympärillä vilkkuu jotain erilaisia värejä tms.

Joku sen kiteytti hyvin sanoessaan, että delta ei myy alfoja vaan sieltä voi käydä ostamassa sellaisen, jos kiinnostaa. :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfista kirjoitti:2703 mm... paljonkos siinä nyt sitten vielä uupuu
:lol:
Have kirjoitti:Eihän delta mainosta alfoja nykyäänkään käytännössä yhtään
Vähän väliä näkyy eri aikakausilehdissä sivun mainoksia, viimeisimpänä GT:tä näkynyt. Mutta onhan se marginaalista, kuten merkkikin.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Rolle kirjoitti: Vähän väliä näkyy eri aikakausilehdissä sivun mainoksia, viimeisimpänä GT:tä näkynyt. Mutta onhan se marginaalista, kuten merkkikin.
Joo, oli yllätys kun viime viikon Talouskuolemassa oli kokosivun GT-mainos.

Onko Suomessa muuten missään vaiheessa pyörinyt GT:n telkkarimainosta? Tarkoitan sitä, jossa varhaisessa keski-iässä oleva mies ajelee hehkeän tummaverikön kanssa GT:llä ja mainos antaa kuvan, että kenties ollaan oltu jossain hurvittelemassa. Lopussa on kuitenkin yllätyskäännös kun GT:llä kurvataan kotipihaan ja pariskunnan noustessa autosta lapset ryntäävät isiä ja äitiä vastaan. Ihan hyvä mainos, joka pyöri aika ahkeraan Englannin TV:ssä viime vuonna.

Englantilaisen CAR-lehden takasivulla on muuten pitkään ollut Alfan mainos. Pitkään se oli varattu GT:lle, mutta viimeksi oli 147:n mainos.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

1,8 140hv, jonka 159 saa keulalleen ensi vuonna, on 99% Opel-Ecotec moottori
Sama moottori tulee Cromaan ja uuteen Zafiraan
Väittivät tosin Deltamotorilla, ettei Alfan keulalle tuleva kone ole tuo Cromassa ja Zafirassa käytettävä pata, vaan 1.8 JTS kone, joka perustuu nykyiseen 1.8 TS koneeseen. Näin heille oli ainakin 159 teknisessä koulutuksessa kerrottu.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Millä ohjelmalla saatte noita videopätkiä auki???

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Yhtiö kiittää!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
alfista kirjoitti:2703 mm... paljonkos siinä nyt sitten vielä uupuu
:lol:
Have kirjoitti:Eihän delta mainosta alfoja nykyäänkään käytännössä yhtään
Vähän väliä näkyy eri aikakausilehdissä sivun mainoksia, viimeisimpänä GT:tä näkynyt. Mutta onhan se marginaalista, kuten merkkikin.
ok...töppäsin...mutta en ollut ainoa jolle kerrottiin tuo 280 :roll:

kukaan ei kuitenkaan pakota minua antamaan teille infoja. tein sitä ihan ystävällisyydestä... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:kukaan ei kuitenkaan pakota minua antamaan teille infoja. tein sitä ihan ystävällisyydestä..
Toivottavasti ei pakota. Eiköhän me kaikki olla täällä ihan hyvää hyvyyttä, eikä kritiikkia pidä ottaa liian vakavasti. Olit vaan niin varma asiastasi että pisti väkisin hymyillyttämään, kokeile sinäkin 8)

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Toivottavasti saamme lukea jatkossakin Mirafiorin juttuja. Ainakin minä olen niistä kovasti pitänyt!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfetta&156 kirjoitti:Toivottavasti saamme lukea jatkossakin Mirafiorin juttuja. Ainakin minä olen niistä kovasti pitänyt!
Samat sanat, mitäs tuosta, kirjoittele vaan jatkossakin, virheiden uhallakin :wink:
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps älä hyvä mies jätä meitä.. :)
on ihan kiva saada tietoa hieman etukäteen.. :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Niin, kannattaa ihan jokaisen muistaa, että ennustaminen on vaikeaa. Varsinkin tulevaisuuden.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Erinomasista informaatiota olemme sinulta saaneet, toivottavasti jatkossakin.

Jos akseliväli on 2708mm, niin eikö se ole hieman vähemmän kuin uuden 300 bemun? Muistanko väärin? Siinä mielessä pidempikin akseliväli olisi ollut ihan mahdollinen.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

alfista kirjoitti: Jos akseliväli on 2708mm, niin eikö se ole hieman vähemmän kuin uuden 300 bemun? Muistanko väärin? Siinä mielessä pidempikin akseliväli olisi ollut ihan mahdollinen.
276 taitaa olla Bemussa eli ei jää kuin 4 cm rakoa tuohon 280:een. Hieman sääli että 159:stä ei tullut sen tilavampi.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Etuveto on yleensä tilavampi samalla akselivälillä. Takavedossa etuakseli on huomattavasti matkustamoa edempänä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Molto bene
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 20:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Molto bene »

Vau! Hieno videoklippi.
Pakko odotella koska maihinnousu Suomeen.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Uutta tietoa ja tekninen esittely

http://www.italiaspeed.com/new_models/2 ... index.html
http://www.omniauto.it/a843.html
http://car.kak.net/modules.php?op=modlo ... =0&thold=0

Vekkulisti esittelykuvat samalta uimastadionilta kuin bemarillakin ;)

Kuva
Kuva

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Suhteellisen upea kuva tuosta punaisesta.. drool :)

Paljonkos tuon massa olikaan? En sitä löytänyt pikaisella haulla. Lähinnä ajatellen sitä, että kuinkahan hyvin tuo 160hv 1.9 JTS liikauttaa?

Vastaa Viestiin