Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
^onkohan huohotin ollut hieman jäässä tai map-anturi hieman kohmeessa, eikö silloin noita ilmoituksia tule?
Onko multiairin öljynvaihdossa jotain erityistä mitä tulee huomioida?
Onko multiairin öljynvaihdossa jotain erityistä mitä tulee huomioida?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Imupuolella jäätä? Kerran on tehnyt tuon saman 2,5 vuoden aikana. Nyt on toiminut yllättävän hyvin vaikka on myös pakkasen armoilla ja johdon päässä..jkk kirjoitti:Noni, nyt teki sitten giuliettakin temput viideltä aamulla. Normaali käynnistys ja 1,5 h roikassa. Lähdin liikkeelle ja 100m ajon jälkeen check engine, steering connector error, ESC not available, ss not available, DNA not available...lappu lattiassa pääs 40 kmh teboilin pihaan. Annoin hetken lämmetä normaaliin käyntilämpötilaan ja muutama uudelleenstartin jälkeen rupes taas toimii...
Onko multiairin pakkasominaisuuksia vai vai??
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
@jmi
Ainoa erikoisuus on se, että öljyn pitää olla oikeaa. Lisäksi multiairin syötön suodatin hyvä putsata tai vaihtaa toisinaan (jakohihnakopan alla)...
@jkk
Ongelma ei kuulosta tutulta (kop kop) ja nyt on myös viimasuoja ja lisäksi huohotin puhdistettu mönjästä...
Perinteisesti moiset oireet tulee herkästi liian tyhjästä akusta tai huonosta lautauksesta, mut ylläolevien replyjen perusteella voi olla jäässä jostain :o MA on hauska laite...
Ainoa erikoisuus on se, että öljyn pitää olla oikeaa. Lisäksi multiairin syötön suodatin hyvä putsata tai vaihtaa toisinaan (jakohihnakopan alla)...
@jkk
Ongelma ei kuulosta tutulta (kop kop) ja nyt on myös viimasuoja ja lisäksi huohotin puhdistettu mönjästä...
Perinteisesti moiset oireet tulee herkästi liian tyhjästä akusta tai huonosta lautauksesta, mut ylläolevien replyjen perusteella voi olla jäässä jostain :o MA on hauska laite...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Multiairin suodatin on varmaan putsattavissa vain jakohihnan vaihdon yhteydessä?Aquatica kirjoitti:@jmi
Ainoa erikoisuus on se, että öljyn pitää olla oikeaa. Lisäksi multiairin syötön suodatin hyvä putsata tai vaihtaa toisinaan (jakohihnakopan alla)...
@jkk
Ongelma ei kuulosta tutulta (kop kop) ja nyt on myös viimasuoja ja lisäksi huohotin puhdistettu mönjästä...
Perinteisesti moiset oireet tulee herkästi liian tyhjästä akusta tai huonosta lautauksesta, mut ylläolevien replyjen perusteella voi olla jäässä jostain :o MA on hauska laite...
Tässä uudessa multiairissa v.2017 on taas peltinenkuorinen suodatin, kun ainakin bravossa on muovisuojan alla oleva vaihdettava kangassuodatin. Miksiköhän tehdas näitä vaihtelee vai onko alkupään Giulietoissakin peltikuorinen suodatin?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Varasin huollon tuohon, määräaikaishuolto, jakopää ja jarrujen huolto.
Re: Giulietta 940
Se Multiairin suodatin on jakopään yläkopan alla kannen päädyssä, on irroitettavissa vaikka jakopäähän ei koskisikaan (ainakin MiTossa). Yläkoppa taitaa olla parilla pultilla kiinni, jonka jälkeen suodattimelle jo pääseekin.jmi kirjoitti:Multiairin suodatin on varmaan putsattavissa vain jakohihnan vaihdon yhteydessä?
Tässä uudessa multiairissa v.2017 on taas peltinenkuorinen suodatin, kun ainakin bravossa on muovisuojan alla oleva vaihdettava kangassuodatin. Miksiköhän tehdas näitä vaihtelee vai onko alkupään Giulietoissakin peltikuorinen suodatin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Just näin. Multiairin suodatin on siis jakopään yläkopan kannen alla, ei vaadi jakopään purkua.Pentti kirjoitti:Se Multiairin suodatin on jakopään yläkopan alla kannen päädyssä, on irroitettavissa vaikka jakopäähän ei koskisikaan (ainakin MiTossa). Yläkoppa taitaa olla parilla pultilla kiinni, jonka jälkeen suodattimelle jo pääseekin.jmi kirjoitti:Multiairin suodatin on varmaan putsattavissa vain jakohihnan vaihdon yhteydessä?
Tässä uudessa multiairissa v.2017 on taas peltinenkuorinen suodatin, kun ainakin bravossa on muovisuojan alla oleva vaihdettava kangassuodatin. Miksiköhän tehdas näitä vaihtelee vai onko alkupään Giulietoissakin peltikuorinen suodatin?
Mutta tuleeko tuolta öljyt pihalle, jos haluaa putsata? Eli jos siihen haluaa koskea, pitääkö ensin valuttaa öljyt koneesta (brittifoorumi hyvin epäselvä aiheesta)?
Giulietta 940
^ saattaa sieltä hieman öljyä tulla mitä yläkertaan on jäänyt. Mutta ei se lappoa koko moottoria tyhjäksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Asia pihvi. Mietin vaan, että pitäisikö tuota vilkaista vai suosiolla vaan vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä tuoreeseen. En usko, että koko härveliin on koskettu kertaakaan 150tkm matkan aikana... Brittifoorumeilla oli aika karuja kuvia noista suodattimista :p
Asia pihvi. Mietin vaan, että pitäisikö tuota vilkaista vai suosiolla vaan vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä tuoreeseen. En usko, että koko härveliin on koskettu kertaakaan 150tkm matkan aikana... Brittifoorumeilla oli aika karuja kuvia noista suodattimista :p
Giulietta 940
Pieni tilkka tulee, ei todellakaan tarvitse valuttaa konetta tyhjäksi. Taisin selvitä parilla paperinpalalla itse kesällä kun sinne kurkkasin.
Giulietta 940
55238665 - 47,74 €, tuossa osanumero ja paljonko maksoi kesällä Hämeenlinnan Autokeskuksesta. Hain tuon MiToon mutta eiköhän ole sama osa Giuliettaankin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Osanumero on sama. Huomenna käyn kyselemässä Mäkelän Koneesta tuota.
Mutta nyt sitten huohotinboksin tapaukseen, se näyttää maksavan jonkin verran enempi... Onko jollakulla varmaa muistikuvaa siitä tiivisteestä? Se mun laittama kuva = repeytynyt, onko tuo nyt ongelma vai eikö (putsauksen jälkeen btw. ei ole tullut öljynkäryä laisinkaan kabiiniin?)
Mutta nyt sitten huohotinboksin tapaukseen, se näyttää maksavan jonkin verran enempi... Onko jollakulla varmaa muistikuvaa siitä tiivisteestä? Se mun laittama kuva = repeytynyt, onko tuo nyt ongelma vai eikö (putsauksen jälkeen btw. ei ole tullut öljynkäryä laisinkaan kabiiniin?)
Re: Giulietta 940
Aqu, onko tuo MA - filtteri kuinka kallis ja mistä tilasit? Olen varmaan puusilmä kun en ole huomannut. Ajattelin että voisin vaikka vaihtaa sen Puntoon, kun siinä on on liki 150tkm mittarissa ja tuskin koskaan on tuota vaihdettu.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mitä olette maksaneet 1. vuosihuollosta, 230€ tuntuu paljolta, kun mitään ei edes vaihdeta paitsi öljyt.
Huoltokirjan mukaan öljyt vaihdetaan vasta 2.vuotena, mutta merkkihuollon mukaan joka vuosi
Huoltokirjan mukaan öljyt vaihdetaan vasta 2.vuotena, mutta merkkihuollon mukaan joka vuosi
Re: Giulietta 940
Pari postia ylempänä osanumero ja hinta, 55238665 - 47,74 €.Shuttle kirjoitti:Aqu, onko tuo MA - filtteri kuinka kallis ja mistä tilasit? Olen varmaan puusilmä kun en ole huomannut. Ajattelin että voisin vaikka vaihtaa sen Puntoon, kun siinä on on liki 150tkm mittarissa ja tuskin koskaan on tuota vaihdettu.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Suosittelisin kyllä vaihtamaan öljyt vuosittain, niin pysyy MA yksikkö parempana. Tai riippuu toki vuosittaisista kilsoista.jmi kirjoitti:Mitä olette maksaneet 1. vuosihuollosta, 230€ tuntuu paljolta, kun mitään ei edes vaihdeta paitsi öljyt.
Huoltokirjan mukaan öljyt vaihdetaan vasta 2.vuotena, mutta merkkihuollon mukaan joka vuosi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
jmi, lueppas se manuaali.
Öljyt vaihdetaan aina HUOLLON (30tkm välein) yhteydessä ja kerran vuodessa, jos ajoa tulee vähemmän. Käytännössä 15tkm/1v on öljynvaihtoväli, aina. Huonosti muotoiltu lippuseen...
230€ tuosta ei ole edes paha: Seleniaa jos laitetaan, se on sen 14€/l + puoltoistatuntia tms. töitä (tuossa tarkastellaan ja tsyygataan asioita muutenkin paljon).
Öljyt vaihdetaan aina HUOLLON (30tkm välein) yhteydessä ja kerran vuodessa, jos ajoa tulee vähemmän. Käytännössä 15tkm/1v on öljynvaihtoväli, aina. Huonosti muotoiltu lippuseen...
230€ tuosta ei ole edes paha: Seleniaa jos laitetaan, se on sen 14€/l + puoltoistatuntia tms. töitä (tuossa tarkastellaan ja tsyygataan asioita muutenkin paljon).
Re: Giulietta 940
Määräaikaishuolto 2 vuoden välein ja välissä suositeltava vuosihuolto.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Nyt olen taas jännän äärellä, kun ensimmäistä kertaa italialaista omistan... Koitin männä viikonloppuna saada Giuliettaa ensimmäistä kertaa piuhaan, vaan eipäs ollutkaan niin läpihuutojuttu. Sama lohkolämppärin piuha, jolla kaikki edelliset Saabit ovat lämmenneet (ja kaikki muutkin autot), ei sopinutkaan Giuliettan pistokkeeseen. Minkähänlainen piuha tuossa italian ihmeessä pitää olla?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Näitä taitaa olla defaa ja calixia. Molemmissa giuliettoissani oli kalixin laitteethapankaali kirjoitti:Nyt olen taas jännän äärellä, kun ensimmäistä kertaa italialaista omistan... Koitin männä viikonloppuna saada Giuliettaa ensimmäistä kertaa piuhaan, vaan eipäs ollutkaan niin läpihuutojuttu. Sama lohkolämppärin piuha, jolla kaikki edelliset Saabit ovat lämmenneet (ja kaikki muutkin autot), ei sopinutkaan Giuliettan pistokkeeseen. Minkähänlainen piuha tuossa italian ihmeessä pitää olla?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Sen pitäisi lukea ihan töpselin kannessa. Defa tai Calix.
@jarsan
"Suositeltava" pitäisi kääntyä, oikeasti, pakolliseksi. Ts. ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ajaa huoltovälin samoilla öljyillä? Eihän?
Sen pitäisi lukea ihan töpselin kannessa. Defa tai Calix.
@jarsan
"Suositeltava" pitäisi kääntyä, oikeasti, pakolliseksi. Ts. ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ajaa huoltovälin samoilla öljyillä? Eihän?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Se filtteri maksaa Mäkelässä 54,07€ (osa 55238665) - ainakin yhden foorumilaisen kautta marmorihinta muutaman euron halvempiShuttle kirjoitti:Aqu, onko tuo MA - filtteri kuinka kallis ja mistä tilasit? Olen varmaan puusilmä kun en ole huomannut. Ajattelin että voisin vaikka vaihtaa sen Puntoon, kun siinä on on liki 150tkm mittarissa ja tuskin koskaan on tuota vaihdettu.
Huohotinpönttö kustantaisi 104,78€ (osa 55219081).
Ja takalasinpyyhkijän varsi sulkineen 34,70€ (osa 50509442).
Vähän kiroili tyyppi, että tuo Multiairin filtteri kuuluu osastoon "Moottorilohko, kansi" eikä öljynkierto.
Samoin huohotinpönttö kuului öh, polttoainejärjestelmän keruu-osioon tmv. loogiseen. Ei ihme, ettei tuolta ePeristä ikinä mitään löydä ilman valmiita osanumeroita....
EDIT:
Korjattu tosiaan nyt se hinta. Ei se ollut kuin toista sataa, ei toista tonnia
Ja käsikirjanpitäjä (minä) kirjottanut ihan itse väärin päin koodit. Pärkele tätä päätä.
Viimeksi muokannut Aquatica, 06 Helmi 2018, 20:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Giulietta 940
Kilon huohotin? Puhutaanko nyt samasta osasta? Mulla on ihan eri osanro.
Makaroonia jo vuodesta -98
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Aquatica, Onko tosiaan niin, että huohotinpönttö maksaa Mäkelän autossa toista tonnia? Toivottavasti on kirjoitusvirhe. Ebay taikka pari muuta nettikauppa tarjoaa sitä 30-40 punnan haarukassa + postaget. Oisko tuossa lisäksi mennyt osanumerot vahingossa väärinpäin (filsu ja pönttö)?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Giulietta 940
Toi 081 loppuinen on huohottimen nro, vaunula raisiossa n.90€
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Giulietta 940
Ja hän kiittää. Miten voi olla näin käsi..Pentti kirjoitti:Pari postia ylempänä osanumero ja hinta, 55238665 - 47,74 €.Shuttle kirjoitti:Aqu, onko tuo MA - filtteri kuinka kallis ja mistä tilasit? Olen varmaan puusilmä kun en ole huomannut. Ajattelin että voisin vaikka vaihtaa sen Puntoon, kun siinä on on liki 150tkm mittarissa ja tuskin koskaan on tuota vaihdettu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Nonni. Hyvin mä taas vedän (TM).
Korjattu nyt osanumerot oikein päin (käsikirjanpidossa väärin päin, koska minä) ja se hinta tohon huohotinpöntölle. Ei vaan jaksa onnistua näemmä aina...
Korjattu nyt osanumerot oikein päin (käsikirjanpidossa väärin päin, koska minä) ja se hinta tohon huohotinpöntölle. Ei vaan jaksa onnistua näemmä aina...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Huolto-ohjelma on manuaalin mukaan 1v/15tkm eikä 30tkm. Mistä te tuon 2v/30tkm olette löytäneet?Aquatica kirjoitti:jmi, lueppas se manuaali.
Öljyt vaihdetaan aina HUOLLON (30tkm välein) yhteydessä ja kerran vuodessa, jos ajoa tulee vähemmän. Käytännössä 15tkm/1v on öljynvaihtoväli, aina. Huonosti muotoiltu lippuseen...
230€ tuosta ei ole edes paha: Seleniaa jos laitetaan, se on sen 14€/l + puoltoistatuntia tms. töitä (tuossa tarkastellaan ja tsyygataan asioita muutenkin paljon).
Eihän tuossa ekassa huollossa tehdä muuta kuin vaihdeta öljyt, obd-mittaus ja muu on vaan tarkastelua esim. onko pakoputki vielä paikallaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Meillä wanhojen mallien omistajilla ohjekirjassa lukee 30tkm/2vuotta. Samoin jakohihnat kestää kirjan mukaan ikuisuuden jne. Sittemmin näissä on alettu käyttää järkeä ja hihnan vaihdot on puolitettu ja on tullu tuo välihuolto 15tkm/1v jossa nyt ainakin öljyt vaihdellaan. Eli vähän riippuu minkä vuosimallin kirjaa luet, että mitä siellä sanotaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Niin tosiaan, manuaalit on päivittyneet uudempiin - tämä hyvä.
Mutta mitenhän tuo jakopää kestää, nyt kohta 70tkm takana =D (edellisen kerran vaihdettu 77tkm:ssä kun aika tuli täyteen)...
Kirjan mukaan jakopää tosin 120tkm/5v ja huonoissa oloissa 120tkm/4v, jos en ihan väärin muista.
Mutta mitenhän tuo jakopää kestää, nyt kohta 70tkm takana =D (edellisen kerran vaihdettu 77tkm:ssä kun aika tuli täyteen)...
Kirjan mukaan jakopää tosin 120tkm/5v ja huonoissa oloissa 120tkm/4v, jos en ihan väärin muista.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tosiaan v.2017 manuaali pitäisi olla.matti_vuorio kirjoitti:^Meillä wanhojen mallien omistajilla ohjekirjassa lukee 30tkm/2vuotta. Samoin jakohihnat kestää kirjan mukaan ikuisuuden jne. Sittemmin näissä on alettu käyttää järkeä ja hihnan vaihdot on puolitettu ja on tullu tuo välihuolto 15tkm/1v jossa nyt ainakin öljyt vaihdellaan. Eli vähän riippuu minkä vuosimallin kirjaa luet, että mitä siellä sanotaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Mitäs sulla lausutaan jakopäästä siinä uudessa kirjassa?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Alueet,joilla ei ole pölyä:suositeltu enimmäiskilometrimäärä 120000km. Kilometrimäärästä riippumatta hihna on vaihdettava 6 vuoden välein. Pölyisillä alueilla ja/tai raskaassa käytössä(kylmäilmasto,kaupunkiajo,pitkäkäyttöjoutokäynnillä):suositeltu enimmäiskilometrimäärä on 60000km.Kilometrimäärästä riippumatta hihna on vaihdettava 4 vuoden välein.
Eli kyllä tuo Suomessa on 4v./60tkm.
Eli kyllä tuo Suomessa on 4v./60tkm.
Re: Giulietta 940
Pistää miettimään että onko oman auton oikea huolto sen vuoden manuaalissa vai uusimmassa manuaalissa!matti_vuorio kirjoitti:^Meillä wanhojen mallien omistajilla ohjekirjassa lukee 30tkm/2vuotta. Samoin jakohihnat kestää kirjan mukaan ikuisuuden jne. Sittemmin näissä on alettu käyttää järkeä ja hihnan vaihdot on puolitettu ja on tullu tuo välihuolto 15tkm/1v jossa nyt ainakin öljyt vaihdellaan. Eli vähän riippuu minkä vuosimallin kirjaa luet, että mitä siellä sanotaan.
Monta tapaa tulkita. Esim. manuaali on kenties saman auton uudemmalle vm.lle päivitetty, mutta niin on myös auto itse. Eli onko oikein käyttää v. 2018:n ohjeistusta v. 2010 autolle.
156 JTS:n tapauksessahan alkupään öljysuositukset olivat mitä myöhemmin poistettiin listoilta ja nykyään virallisesti väärät öljyt!
Kyllä Luigi luistaa vastuullisuuden verkon läpi kuin rasvattu silakka valaanpyyntöverkon läpi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei ole yhtä oikeaa vastausta tuohon mikä on oikea huolto-ohjelma. Konserni nyt tuppaa lähtemään soitellen sotaan ja sitten pakitetaan. Hyvä esimerkki vaikka tuo Fire-moottorin jakohihnasarja 71736717, mikä esiteltiin vuonna 1997 Puntoon, niin sama käy edelleen 2010 Giuliettaan ja kait vielä 2018 vuosimalliinkin. Melkein aina uuden automallin kanssa käy niin, että luvataan 120tkm vaihtoväli ja sitten myöhemmin tiedotetaan vaihtovälin puolittamisesta jos tietyt poikkeusolot täyttyvät. Muistelen, että meille tuli kotiin tiedote maahantuojalta tuosta vaihtovälin puolituksesta Bravon osalta. Kollegan Bravasta se taisi katketa jotain 70tkm ajettuna.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
MkII Bravon T-Jetissä (vm 2008) alun perin 60 tkm/3 vuotta, mutta se nostetiin muutamaa vuotta myöhemmin lukemaan 120 tkm/4 vuotta. Tieto suullisena (ettei jää todisteita?) AK:n marmoritiskiltä eikä puhettakaan mistään puolituksista kylmässä ilmastossa. Aluperäinen huoltovälikin on hieman huvittava, 20 tkm/1 vuosi, etenkin yhdistettynä 15 tkm öljynvaihtoväliin. Lisäbonuksena suositus puolittaa vaihtoväli raskaassa käytössä. Eli 2 öljynvaihtoa huoltojen väliin? Ei ole ollut inkkarien teltassa kaikki matot suorina tuon speksin laatijalla.
Giulietallakin oli tuo 120 tkm/4 vuotta, mutta huoltokirjassa taisi tosiaan olla epäselvät löpinät pölyisestä ilmastosta. Eipä silloin leikannut, että se pöly = nastapöly. 90 tkm (vuodet täyteen) tuli alkup. remmillä vedeltyä.
Giulietallakin oli tuo 120 tkm/4 vuotta, mutta huoltokirjassa taisi tosiaan olla epäselvät löpinät pölyisestä ilmastosta. Eipä silloin leikannut, että se pöly = nastapöly. 90 tkm (vuodet täyteen) tuli alkup. remmillä vedeltyä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
Juuri kyselin spostilla 60tkm huoltohintoja ja samalla hihnan vaihtoa niin Autokeskus, Vaunula ja Filaro kertoivat kaikki hihnan vaihtovälin olevan 4v/120tkm eli hihnanvaihto jäänee ensi vuoteen kun kuitenkin vuosittain ölpit vaihtuu niin tehdään sitten hihna samalla 2019, jos vielä auto silloin on omistuksessa. Tuo hinan vaihtohan ei paljoa maksa eli sen puolesta saatan teeettää sen jo etupellossakin vaikka autolla on vasta 2,5 vuotta ikää.
Auto G 170MA 2015
Auto G 170MA 2015
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Maahantuojan vastaus eilen kun kyselin sähköpostilla omiin huoltoihini liittyen.
Kylmissä ilmastoissa, pölyisissä olosuhteissa, pitkää tyhjäkäyntiä, paljon kaupunki ajoa niin suosituksena 60tkm/ 4v. Omaan huoltopakettiin kuuluu Jakopää 600, isohuolto 680 ja jarruhuolto 415. Mielummin hoidetaan kaikki kerralla
Kylmissä ilmastoissa, pölyisissä olosuhteissa, pitkää tyhjäkäyntiä, paljon kaupunki ajoa niin suosituksena 60tkm/ 4v. Omaan huoltopakettiin kuuluu Jakopää 600, isohuolto 680 ja jarruhuolto 415. Mielummin hoidetaan kaikki kerralla
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
Tää on varmaan joku ikuisuuskysymys ja milloin noi ehdot täyttyy. Kylmä ilma - tänä vuonna omassa mittarissa kerran -15 onko se kylmä 9kk vuodesta kuitenkin plussalla, pölyä joo ehkä joskus mutta esim. vs. Espanja jossa hiekka pölisee jatkuvasti ympäri vuoden, kaupunkiajoa paljon ei kai oikeasti voi toteutua kun Helsingissä samoin kun tyhjäkäynti ellei joku aja G:llä taksia.
Maahantuoja ja merkkihuolto vastailee ilmeisesti jollain tikkataulun heitolla, olishan se hienoo jos olisivat samalla sivulla kun ovat kuitenkin kai molemmat edistämässä saman auton myyntiä - vaikka useimmin se ei kyllä näytä siltä. Omasta puolestani en tuosta enempää jaksa murehtia - murehtikoot isopäisemmät.
Noita huoltohintoja kun katselin niin meillä Varsinais-Suomessa ei kumpikaan merkkihuoltokaan pyytänyt lähellekään tuollaisia summia ja Filaro nitisti niistäkin vielä hiukan ja siellä se huolto on varmaan parhaiten tehty eli sinne oma menee kunhan lumet sulaa.
Maahantuoja ja merkkihuolto vastailee ilmeisesti jollain tikkataulun heitolla, olishan se hienoo jos olisivat samalla sivulla kun ovat kuitenkin kai molemmat edistämässä saman auton myyntiä - vaikka useimmin se ei kyllä näytä siltä. Omasta puolestani en tuosta enempää jaksa murehtia - murehtikoot isopäisemmät.
Noita huoltohintoja kun katselin niin meillä Varsinais-Suomessa ei kumpikaan merkkihuoltokaan pyytänyt lähellekään tuollaisia summia ja Filaro nitisti niistäkin vielä hiukan ja siellä se huolto on varmaan parhaiten tehty eli sinne oma menee kunhan lumet sulaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Vaikee sanoa, mutta pohjolassa on kylmä ilmasto ja Italiassa lämpimämpi...
Re: Giulietta 940
Viime viikolla laitettiin Aritan toimesta viimeisiä takuuhommia kuntoon ja autoa viedessä huomautin, että välillä tulee pakokaasun/öljyn käryä sisään. Kukaan ei varmaan ylläty, että huohotin oli täynnä. Ilmeisen hyvällä tuurilla mentiin pakkaskaudet auton hankinnasta lähtien. Kilometrejä tällä erää 69k.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Kukaan ei tunnu varmasti tietävän mikä on oikea huoltoväli. Taannoin vein Giulietan Autokeskukselle 60 tkm huoltoon ja kysyin että mitenkä hihnan kanssa, niin vastaus oli: 120 tkm vasta ajankohtainen tai 5 vuotta. Olikohan vuosi 2015 (silloin autolla oli ikää muistaakseni 2 vuotta). Kahdella MA koneella (Mito/Giulietta) ajettiin uudesta melkein 120 tkm eikä hihnoja vaihdeltu kumpaankaan kun ei ollut ajankohtaista maahantuojan ohjeen mukaan. Joulukuussa 2016 kun Giulietta myytiin melkein 120 tkm ajettuna niin automyyjä tarkisti järjestelmästä että kohta olisi ensimmäinen jakohihnanvaihto edessä.....
Re: Giulietta 940
Nyt on saatu auto taas käyttöön, olis sitä jo odotettukin. Korjauksen aikana toki vuokra Volvo V40 mistä hyvää sanottavaa sen verran että oli ihan OK valot, 4 pyörää ja ratti ja sillä pääsi liikkumaan. Parasta oli se että siitä pääsin tänään eroon Tunteita herättävä auto siis, tavallaan.
Mitä Giuliettalle nyt sitten oli tapahtunut? Huohotin jäätynyt ja sen seurauksena ongelmia. Tästähän on ollut pienimuotoista ihmettelyä jo muutamalla muullakin ja onhan tämä tavallaan ihan tunnettu ongelma, riippuen tosin keneltä kysyy. Huollon vastaanotossa ei ilmeisemmin kovin tunnettu ja FCA luultavammin sama. No, nyt tietävät vähän enemmän. Tällä kertaa huohottimen jäätyminen johti siihen että tehot kadoksissa ja check engine mittaristoon; oli kerännyt liikaa painetta ja venttiilikopan tiiviste antautunut. Outoa sinänsä ettei tuossa ole lämmitystä tai eristystä. Tai mitään anturia siihen että painetta on liikaa vaikka autossa muuten on sensoreita ympäriinsä. Tai edes varoventtiiliä. Tai no, onhan siinä eli tuo venttiilikopan tiiviste minkä korjaus ei tainnut kovin halvaksi tulla. Tulpat meni myös vaihtoon vaikka ne kait oli vaihdettu noin 17 tkm sitten 60 tkm huollossa. Samassa huollossa missä kysyin vaihdetaanko hihna myös. Ei kuulemma tarvitse vaihtaa kuin vasta 120 tkm huollossa, 60 tkm vain tarkistetaan että on kunnossa.
Laitoin palautetta reilu viikko sitten FCA:lle mutta ei vieläkään ole tullut mitään vastausta. Vaunulasta sain sen verran vastausta jo aikaisemmin että heillä on ollut 120 tkm hihnan vaihtoväli ja nyt ilmeisesti ovat keskustelleet FCA:n kanssa ja saattaa olla että suositukseksi vaihdetaankin tuo 60 tkm. Manuaalissahan on se perus vastuuvapauslauseke mihin voidaan vedota kun hihna napsahtaa ennenaikaisesti. Kylmät alueet voi olla siperia tai sitten sellaiset seudut missä vesi jäätyy. Tai ainakin huohottimet jäätyy umpeen. Pölyiset sahara tai mikä tahansa suomen kunta missä keväällä harjakoneet pöllyttää vanhat sorat ja hiekat pois kaduilta. Eli ihan riippuu siitä keneltä kysyy ja ketä laskun maksaa. Sen verran olen puhelimitse saanut vastausta etteivät ole vielä voineet vastata kysymyksiini koska ne sisältävät liian teknisiä tietoja ja niitä pitää ensin vahvistaa. Mistä pitääkin seuraava "valitus" tehdä, voisivat laittaa edes jonkun autoreplyn että ovat vastaanottaneet viestin ja palaavat asiaan, hyvää päivänjatkoa tms? Muuten Alfan tiepalvelu ja aspa on hoitanut asian kyllä erinomaisesti. "Suosittelen", en siis kuitenkaan toivo että kenenkään tarvitsee sinne ottaa yhteyttä. Varsinkaan ensi talvena tuon huohottimen jäätymisen merkeissä...
Offtopiccina, pientä jännitystäkin toki oli tämän korjausjutun kanssa tänään. Eilen tuli tietoa että auto on korjattu, seuraavaksi hommataan autorekan kyytiin tilaa ja ensi tiistaina lähtisi viimeistään. Soitto aspaan ja kysymys voiko sen rekkareissun vielä perua eikä autoa tuotaisi alkuperäisen suunnitelman mukaan Turkuun kotio vaan voisin sen hakea ja samalla palauttaa vuokra-auton Ouluun mistä sen sainkin enkä jättäisi Turkuun; heidän ei tarvitsisi siis maksaa vuokra-autosta siirtosummaa eikä sitä rekkakuljetusta. Avaimet oli kuulemma jo haettu mutta auto oli vielä Wetterillä. Muuten auto olisi ollut tänään aamulla Turussa noudettavissa ja olisi pitänyt tuo vuokra-auto dumpata. Eli avaimet pitäisi mahdollisesti vain noutaa jostain. Päivällä vielä varmistussoitto Haapajärven kohdilla, ovatko jo saaneet avaimet vai mistä ne haen. "Avaimet? Ei täällä mitään avaimia ole. Eikä näemmä enää autoakaan pihassa." Kerroin mitä oltiin sovittu ja kysyin "arvaa missä olen ja mihin menossa?". "joo" vastauksena. Onneksi se oli siirretty vain sen verran vähän ettei päätynyt rekan kyytiin saakka ja sain alkuperäisesti sovitusta paikasta haettua. Hetken aikaa ehti tosin tunteet olemaan muuta kuin riemukkaat. Mutta voi sitä riemua kun näpäytti auton avaimesta käyntiin ja pääsi pihalta pois. Hieman verrattavissa siihen kun sain ensimmäistä kertaa avaimet käteen sen jälkeen kun nimi paperiin. Nyt vaan vieläkin iloisempi olo kun tiesin mitä olin parin viikon aikana menettänyt.
Mitä Giuliettalle nyt sitten oli tapahtunut? Huohotin jäätynyt ja sen seurauksena ongelmia. Tästähän on ollut pienimuotoista ihmettelyä jo muutamalla muullakin ja onhan tämä tavallaan ihan tunnettu ongelma, riippuen tosin keneltä kysyy. Huollon vastaanotossa ei ilmeisemmin kovin tunnettu ja FCA luultavammin sama. No, nyt tietävät vähän enemmän. Tällä kertaa huohottimen jäätyminen johti siihen että tehot kadoksissa ja check engine mittaristoon; oli kerännyt liikaa painetta ja venttiilikopan tiiviste antautunut. Outoa sinänsä ettei tuossa ole lämmitystä tai eristystä. Tai mitään anturia siihen että painetta on liikaa vaikka autossa muuten on sensoreita ympäriinsä. Tai edes varoventtiiliä. Tai no, onhan siinä eli tuo venttiilikopan tiiviste minkä korjaus ei tainnut kovin halvaksi tulla. Tulpat meni myös vaihtoon vaikka ne kait oli vaihdettu noin 17 tkm sitten 60 tkm huollossa. Samassa huollossa missä kysyin vaihdetaanko hihna myös. Ei kuulemma tarvitse vaihtaa kuin vasta 120 tkm huollossa, 60 tkm vain tarkistetaan että on kunnossa.
Ei tiedä ei. Mun auto hajosi edellämainitusta syystä Oulussa ja täällä kyllä huomioitiin melko nopeasti ettei hihnaa ole vaihdettu ja oli yliviivattuna kun menin lappusia katsomaan. Heidän mukaansa hihna oli jo löysä. Eikä voi kiristimellä saada kuntoon. Suomeksi siis hihna venynyt, ei löysä. Seuraavana päivänä olikin hieman muutosta puheisiin, heillä vaihdetaan KAIKISSA merkeissä hihnaa lyhyemmällä km määrällä kuin muualla ja mainittiin maaginen Kemi - Raahe. Tietämättömille, tuo tie on punainen todennäköisemmin rautapölystä ja todennäköisin syy siihen että alueella hajoaa hihnat perin nopsaan.Ipi76 kirjoitti:Kukaan ei tunnu varmasti tietävän mikä on oikea huoltoväli.
Laitoin palautetta reilu viikko sitten FCA:lle mutta ei vieläkään ole tullut mitään vastausta. Vaunulasta sain sen verran vastausta jo aikaisemmin että heillä on ollut 120 tkm hihnan vaihtoväli ja nyt ilmeisesti ovat keskustelleet FCA:n kanssa ja saattaa olla että suositukseksi vaihdetaankin tuo 60 tkm. Manuaalissahan on se perus vastuuvapauslauseke mihin voidaan vedota kun hihna napsahtaa ennenaikaisesti. Kylmät alueet voi olla siperia tai sitten sellaiset seudut missä vesi jäätyy. Tai ainakin huohottimet jäätyy umpeen. Pölyiset sahara tai mikä tahansa suomen kunta missä keväällä harjakoneet pöllyttää vanhat sorat ja hiekat pois kaduilta. Eli ihan riippuu siitä keneltä kysyy ja ketä laskun maksaa. Sen verran olen puhelimitse saanut vastausta etteivät ole vielä voineet vastata kysymyksiini koska ne sisältävät liian teknisiä tietoja ja niitä pitää ensin vahvistaa. Mistä pitääkin seuraava "valitus" tehdä, voisivat laittaa edes jonkun autoreplyn että ovat vastaanottaneet viestin ja palaavat asiaan, hyvää päivänjatkoa tms? Muuten Alfan tiepalvelu ja aspa on hoitanut asian kyllä erinomaisesti. "Suosittelen", en siis kuitenkaan toivo että kenenkään tarvitsee sinne ottaa yhteyttä. Varsinkaan ensi talvena tuon huohottimen jäätymisen merkeissä...
Offtopiccina, pientä jännitystäkin toki oli tämän korjausjutun kanssa tänään. Eilen tuli tietoa että auto on korjattu, seuraavaksi hommataan autorekan kyytiin tilaa ja ensi tiistaina lähtisi viimeistään. Soitto aspaan ja kysymys voiko sen rekkareissun vielä perua eikä autoa tuotaisi alkuperäisen suunnitelman mukaan Turkuun kotio vaan voisin sen hakea ja samalla palauttaa vuokra-auton Ouluun mistä sen sainkin enkä jättäisi Turkuun; heidän ei tarvitsisi siis maksaa vuokra-autosta siirtosummaa eikä sitä rekkakuljetusta. Avaimet oli kuulemma jo haettu mutta auto oli vielä Wetterillä. Muuten auto olisi ollut tänään aamulla Turussa noudettavissa ja olisi pitänyt tuo vuokra-auto dumpata. Eli avaimet pitäisi mahdollisesti vain noutaa jostain. Päivällä vielä varmistussoitto Haapajärven kohdilla, ovatko jo saaneet avaimet vai mistä ne haen. "Avaimet? Ei täällä mitään avaimia ole. Eikä näemmä enää autoakaan pihassa." Kerroin mitä oltiin sovittu ja kysyin "arvaa missä olen ja mihin menossa?". "joo" vastauksena. Onneksi se oli siirretty vain sen verran vähän ettei päätynyt rekan kyytiin saakka ja sain alkuperäisesti sovitusta paikasta haettua. Hetken aikaa ehti tosin tunteet olemaan muuta kuin riemukkaat. Mutta voi sitä riemua kun näpäytti auton avaimesta käyntiin ja pääsi pihalta pois. Hieman verrattavissa siihen kun sain ensimmäistä kertaa avaimet käteen sen jälkeen kun nimi paperiin. Nyt vaan vieläkin iloisempi olo kun tiesin mitä olin parin viikon aikana menettänyt.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^oliko Giulietassa viimasuojia edessä kun huohotin jääty, itsellä ei enää ongelmia ole ollut kun hommasin viimasuojat. syksyllä kun huollossa putsasivat huohotinkotelon niin oli kuulemma puolillaan öljymoskaa. Autolla oli silloin ikää vajaa 4 vuotta ja ajettu 45 tkm.
Re: Giulietta 940
Ei. Ei ollut viimasuojaa, ainoat paikat missä siitä edes on ollut puhetta on tämä forum, kahvipöytäkeskustelut ja #alfabbs"irc.inet.fi. Voisi kuvitella että vuonna 2000 luvulla ei enää moista tarvitsisi. 45 ja 60 tkm huollossa putsasivat pyynnöstäni huohottimen mutta nyt 75 tkm en tainnut sitä erikseen vaatia joten en tiedä onko sitä tehty laisinkaan. Tuollainen tyyppivika pitäisi ottaa huolto-ohjelmaan joten se pitäisi tehdä aina.Ipi76 kirjoitti:^^oliko Giulietassa viimasuojia edessä kun huohotin jääty, itsellä ei enää ongelmia ole ollut kun hommasin viimasuojat. syksyllä kun huollossa putsasivat huohotinkotelon niin oli kuulemma puolillaan öljymoskaa. Autolla oli silloin ikää vajaa 4 vuotta ja ajettu 45 tkm.
Pientä kultakutri ja 3 karhua tunnetta oli kun pääsin autoon. Kuka on koskenut mun penkkiin? Kuka on säätänyt puhaltimen suuttimia? Kuka on jättänyt valot päälle? Oli kyllä paras synttärilahja aikoihin kun pääsi omalla autolla jatkamaan matkaa.Pujazuba kirjoitti:Top tunne kun saa Alfan avaimet takaisin ja istahtaa taas ratin taakse... Tuttu
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^Saisivat laittaa Alfalla auton mukaan viimasuojat kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle. appiukon Qashgaihin ja työkaverin uuteen Passattiin tuli mukana kun uutena autot ostivat.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Koska muualla maailmassa ei ole ongelmia, ei kiinnosta pienet markkinat. Pösö yms käyttää lämmittimiä ym kivaa, joilla sit poltetaan koko auto... Mut eipähän huohotin jäädy.
Mut joo, eipä onneksi kallis ole tuo mallikohtainen suoja. Helppo käyttääkin. Vois tänään koettaa jaksaa ottaa kuvan ihan valoisalla, ei tuo ole edes paha vrt valtaosa muista...
Koska muualla maailmassa ei ole ongelmia, ei kiinnosta pienet markkinat. Pösö yms käyttää lämmittimiä ym kivaa, joilla sit poltetaan koko auto... Mut eipähän huohotin jäädy.
Mut joo, eipä onneksi kallis ole tuo mallikohtainen suoja. Helppo käyttääkin. Vois tänään koettaa jaksaa ottaa kuvan ihan valoisalla, ei tuo ole edes paha vrt valtaosa muista...