Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No tuo pk-seutu lienee se taikasana tässä... keski-suomalainen "kaupunkiajo" ei ole ihan vastaavaa kun kehä 3:n sisäpuolinen ajo :)

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

-18 ⁰C aamu. TPMS sanoi takarenkaan painetta matalaksi.

Päivällä peruuttaessa kamera oli pimeänä vähän tavallista pidempään ja näytölle tuli Reversing camera not available tms teksti. Kuitenkin siihen tuli myös kuva (teksti yhä päällä) ja peruutusviivat ym ja kaikki toimi normaalisti. Muilla kerroilla ei vastaavaa.

Vähän myöhemmin myös toinen eturengas valitti paineista. Varmaan ne onkin nyt kylmällä tavallista alempana, mutta vähän jännä millä lukemilla se päättää jonkun renkaan osoittaa kun toisella puolella saattaa olla sama lukema.

Meilläkin kulutus on pyörinyt taas 8.5 +-.5 seudulla riippuen tuleeko matka-ajoa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Meillä on myös tuon bensaturbon kulutus kohtuullinen. Kuuden pintaan kesällä menee. Talvi on sitten eri juttu, vaimo saa vielä alle seitsemän menemään mutta minulla ei alle kahdeksan mene millään. Itse ajattelen sen niin, että sitä kuluu sen robotin jarrutellessa. Takavetoisella kun olen aina ajanut ja sellaisen "pehmeän tyylin" omaksunut mutkiin, niin tuntuu, että sitä jarrua on pelissä vähän väliä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ipi kirjoitti:Meillä on myös tuon bensaturbon kulutus kohtuullinen. Kuuden pintaan kesällä menee. Talvi on sitten eri juttu, vaimo saa vielä alle seitsemän menemään mutta minulla ei alle kahdeksan mene millään. Itse ajattelen sen niin, että sitä kuluu sen robotin jarrutellessa. Takavetoisella kun olen aina ajanut ja sellaisen "pehmeän tyylin" omaksunut mutkiin, niin tuntuu, että sitä jarrua on pelissä vähän väliä.
Tuo on muuten aivan tosi, ja ajonhallinta puuttuu peliin vaikkei mitään valoja taulussa vilkkuiskaan kuten "perinteisissä" järjestelmissä :roll:

huomaa varsinkin siitä kun reippaammin jonkun mutkapätkän vetänyt niin jarrut on aivan kuumat vaikkei pedaaliin olis koskenutkaan ja ajonhallinnan valo vilahtaa kuitenkin vaan kun isomman korjauksen auto tekee.

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti:No tuo pk-seutu lienee se taikasana tässä... keski-suomalainen "kaupunkiajo" ei ole ihan vastaavaa kun kehä 3:n sisäpuolinen ajo :)
Ei taida olla ihan samanlaista. Täällä joutuu oikeasti seisomaan ruuhkassa toisin kuin siellä Jyväskylän seudulla.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja niki »

JontteB kirjoitti:Onpas Uniquelle tullut maanantaikappale. Toivottavasti tokenee. Mulla FCW ei ole temppuillut muuta kun pakkasaamuina (joku anturi jään / kuuran peitossa) ja kovemmalla lumisateella tai loskakelillä.

Käytetyistä Giulioista kiinnostuneille vinkiksi että tämä auto ilmestyy viikon parin kuluessa ALD:n vaihtoautoriviin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 29#p550429

Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.

Syy luopumiseen ei liity mitenkään Giuliaan. Se on aivan pirun mukava auto!
Kävin tänään koppaamassa tämän ALD:lta talteen. Hienossa kunnossa on auto kokonaisuutena joten ilmeisen hyvin olet siitä huolta pitänyt, maalipinnassa ei juuri virheitä ole. :) A-pilarin verhoilu tosin hieman irvistää kuskin puolella.. Tiedätkö onko se jouduttu jostain syystä joskus avaamaan?
Ammattina autokauppa

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

niki kirjoitti:
Kävin tänään koppaamassa tämän ALD:lta talteen. Hienossa kunnossa on auto kokonaisuutena joten ilmeisen hyvin olet siitä huolta pitänyt, maalipinnassa ei juuri virheitä ole. :) A-pilarin verhoilu tosin hieman irvistää kuskin puolella.. Tiedätkö onko se jouduttu jostain syystä joskus avaamaan?
Onnittelut hyvästä hankinnasta! Ja mukava että auto pääsi ymmärtävään kotiin :D A-pilarin verhoilusta en osaa sanoa. Ei tule mieleen mitään miksi sitä olis tarvinnu avata mun aikana.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Valkoisen Giulian takana, vierellä, edessä, vierellä ja takana tänään kaupungin suuntaan Tuusulanväylällä pikkubimmeriä kuskasin. On se hieno kyllä tuo Giulia! (Kuski oli tosin suuren osan aikaa pää alaspäin joko pippelinnuppiin tai mobiililaitteeseen keskittyneenä, Giuliaa pääsi seuraamaan kaistan ja vähän toisenkin edestä!)
But I digress, auto on niin hieno että pitkän matkan suunnitelman kärkisijalle meni nyt vaihtaa E87 joskus sitten Giuliaan. Jonain päivänä. Kyllä. Hitto kun pitää elää palkkatyön varassa. Nekin vähät mitä on sijoittanut romahti tänään pörssin mukana. Tosin vain about 40€ - mutta kertonee riittävästi kapitaalin määrästä... :|

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tämä off-topic vetoinen Giulia-ketju on kuin Tekniikan Maailmaa lukisi: pelkkää sähköautopropagandaa koko lehti.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

155156 kirjoitti:Tämä off-topic vetoinen Giulia-ketju on kuin Tekniikan Maailmaa lukisi: pelkkää sähköautopropagandaa koko lehti.
:mrgreen: :mrgreen:

Jos nyt liippaisi jo esim. vuoden -19 Giulia-Hybridiä .... juu, tämä on tulossa ainakin
ESS:n alfamyyjän mukaan jossakin vaiheessa. Siis PentaStar-V6 atkinssoituna ja 16 kWh:n
litiumakut kyydissä .


Teho yhteensä max. 260 hp, toimintasäde 33 mailia ( n. 50 km ) sähköllä ja yhteensä 566 mailia ( reilu 900 km).

Tämä hybrid-pakussa https://www.chrysler.com/pacifica/hybrid.html oleva teknologia sitten ympätään Giuliaan ja Stevioon.... nice :wink:

https://www.adandp.media/blog/post/paci ... -explained
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kirjoitetaanpas välillä itse autostakin, eli laite saatu takaisin ~viikon vikaselvittelystä: vika paikannettu starttireleisiin jotka vaihdettu ja nyt taas seurataan tilannetta. Eli releet "R1 ja R2" vaihdettu.
Autohan siis jätti käynnistymättä viikko sitten maanantaina, soittoa korjaamolle että taas on sippi tulkaapas testarin kanssa nollaamaan ja ottakaa tutkimuksiin. Naapurin IS-F:n kyydissä (kasin saundit 8) ) töihin kuuntelemaan (hyväntahtoista) vittuilua automerkin väärästä valinnasta :roll:
Eivät saaneet maanantaina autoa inahtamaankaan ja soittelivat iltapäivällä että tulevat tiistaina yrittämään uudelleen. Tiistaina saivat Giulian eloon ja pajalle, tänään sitten takaisin.
Sijaisauton osalta sai vääntää, oletuksena tuntuu olevan että asiakas joutaa kulkemaan työajonsa ja menonsa miten lystää, muutaman puhelun jälkeen sijaisauto sentään järjestyi. Samoin Alfan asiakaspalvelun ja korjaamon välinen kommunikaatio oli aika ajoin lähinnä surkuhupaisaa ainakin asiakkaan vinkkelistä, asiakaspalvelu kertoo laittaneensa ohjeet asian eteenpäinviemisestä - korjaamo ei ole saanut mitään yhteydenottoa - asiakaspalvelu kertoo laittaneensa ohjeet sähköpostilla - korjaamo yllättyy että onhan täältä jotain tullut, mitähän tämä tarkoittaa, täytyy selvittää....tuo siis allekirjoittaneen soitellessa vuoroin aspaan ja vuoroin merkkihuoltoon ja toimiessa proxyna näiden välillä 8)

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hienoa, että sait Giulian vihdoin toimivana takaisin, mutta tuo asiakaspalvelun ja merkkihuollon toiminta kuulostaa surkuhupaisalta.

Jos Alfa Romeo oikeasti pyrkii premium-markkinoille muutenkin kuin nykymallistonsa hintojen osalta, niin ei jälkimarkkinointia noin voi hoitaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Näin. Oi niitä ruusunpunaisia DeltaAuto -aikoja...

Hybridi/KERS/tms -väännöt lakaistu roskikseen, kiitokset 155156:lle vinkistä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

juuuso kirjoitti:Hienoa, että sait Giulian vihdoin toimivana takaisin, mutta tuo asiakaspalvelun ja merkkihuollon toiminta kuulostaa surkuhupaisalta.

Jos Alfa Romeo oikeasti pyrkii premium-markkinoille muutenkin kuin nykymallistonsa hintojen osalta, niin ei jälkimarkkinointia noin voi hoitaa.
Samasta aiheesta on puhuttu jo vuosikymmeniä, mutta mitään parannusta asiaan ei ole tullut, enkä henk. koht. usko että on tulossakaan. Suurin osa jälleenmyyjistä ei osaa sijoittaa Alfaa samaan kastiin Audin, BMW:n tai MB:n kanssa, vaan sitä pidetään marginaali-merkkinä, premium-Fiatina. Toimitilat, palvelu, jälkimarkkinointi jne. Kaikki on puolivillaista sinne päin touhua. Ja tämä on mahdollista, koska maahantuontiorganisaatio ei osaa tai pysty vaatimaan kunnon jälleenmyynnin hoitoa. Näillä myyntimäärillä vaatiminen on toki haastavaa, mutta eipä Lexustakaan myydä kovin paljoa, mutta kaikki toiminta Lexuksen myynnin ja jälkimarkkinoinnin ympärillä on pyritty hoitamaan hyvin - tai jopa ensiluokkaisesti.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Janne »

*avautuminen*Minä en oikein käsitä, että keneltä se on pois, jos asiakas rullailee päivän tai kaks jollain jälleenmyyjän sijaisautolla, joita on monesti pihat muutenkin täynnä. Siellähän ne pirssit seisoo hangessa. Tuolla ankialla toimenpiteellä kyllä huolehditaan viimeistään siitä, että jää paskan maku suuhun.
Muistan kun oma uutena ostettu 159 oli Wetterillä ennen aikaisessa jakoremmin vaihdossa, joka ei ollut käyttäjän (minun syy), niin sai kyllä makiat naurut huoltopäälliköltä, kun tivasin sijaisautoa. Kampuran pyörältä oli kuoriutunut vulkanointi tjv palasiksi ennen aikojaan. Autoa oli huollettu viimeistä piirtoa myöten huolto-ohjelman mukaan (ja ylikin) ja Alfa tiepalvelu vielä voimassa. Kehtasivat vittuilla, että sillä Alfa-assistilla ei oo mitään virkaa, aivan turha lupaus...aja poika taksilla tai pyörällä.
Vastaavasti kun työkaverilla meni S60 Volvosta tankinluukku rikki takuuajan ulkopuolella, niin antoivat koeajoauton testiin siksi aikaa. Tais olla viikon päivät V60 crossi sillä ajossa no problemos.
Kyllä Alfalla on tuo merkin ja brändin edellyttämä asiakasote kohtuudella hakusessa. Loppu viimein, isoista asioista ei ole kyse. */avautuminen*
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kuinkakohan on tuon sijaisauton kohdalla, että tuleeko se siitä jälleenmyyjältä itseltään vaiko maahantuojalta? Joku Volvo joka on aika giganttinen tekijä Suomen markkinoilla, samoin kuin Toyota ja Lexuskin voivat pitää sijaisautoja, koeajoautoja ja ties mitä kuinka paljon tahansa. Alfaa jälleenmyy yleensä pienet putiikit, joilla ei ole välttistä varaa tai ehkä enemmänkin halua sijoittaa siihen Alfaan kuin se pakollinen pieni osuus.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tuohon sijaisautoasiaan:

- tässä tapauksessa tuon sijaisauton kulut menivät suoraan maahantuojan piikkiin, sen takia huoltoliikkeen piti saada tästä virallinen toimeksianto ja aspan huoltoliikkeeltä työarvio jotta tuli lupa sijaisautolle. Tässä allekirjoittanut joutui vähän yhteyttämään näitä kahta tahoa yhteen kun mitään ei tuntunut oikein tapahtuvan... Tuon jälkeen asiat kyllä rullasivat melko ok.
- itse "auto" (3 pyttynen, litranen Polo 8) ) tuli autovuokraamolta, jonka vuokran maahantuoja tässä tapauksessa maksoi

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Kyllä minulla oli viimevuonna aika säätäminen (10kk) aspan+jälleenmyyjän kanssa Giulietta tapauksen takia joka lopulta päättyi kaupan purkuun, koska vian aiheuttajaa ei koskaan löydetty aikä vikaa saatu korjattua. Minä+maahantuoja ja jälleenmyyjä+maahantuojan aspa :agrue:

Maahantuoja ei aina "pystynyt" järjestämään autoa vianetsimisen ajaksi niin jälleenmyyjä antoi myyntirivistä auton käyttöön. Loppuvaiheessa maahantuoja ei keskustellut enää jälleenmyyjän kanssa juuri ollenkaan, kun jälleenmyyntisopimus+merkkihuolto oli purettu. Yritä siinä sitten selvittää asiaa :bad-words:

Kun tapaus oli ohi, niin harmitti niin pirusti asiakkaan kohtelu että olin vähällä vaihtaa kokonaan merkkiä. 2 viikkoa mietin yöllä ja päivällä ja sen jälkeen ostin Giulietan :shock:

Sijaisautoja oli toistakymmentä osa oli aika hauskojakin autoja esim.Subaru Outback ja Giulietta QV jotka jälleenmyyjä antoi rivistä kun maahantuoja kieltäytyi sijaisautoista.

Markkinoinnista vielä, 2010-2016 ollaan ostettu 4 tuliterää Alfaa ja ainoa mitä Autokeskus yritti markkinoida oli huoltotarjoukset. Kukaan ei ole koskaan tai millään tavalla henkilökohtaisesti lähestynyt markkinointimielessä :o:

Oli vähän OT.

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Hiukkasen on hintaa pudotettu :shock:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9296943

Tuota noin, onko tuossa nyt muuta huomioitavaa kuin nuo hinnat alkaen -etuvalot, etututkien puute ja nuhaisin kaasuöljypoltin keulalla?

Julistin näet itseni velattomaksi tuossa hetki sitten ja... noh, tiedättehän.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Onkohan tuo joku uitettu Giulia, näyttää puuttuvan lämmitettävät etujakkaratkin ja ratin lämmitys, jotka ovat kotimaan Supereissa vakiona :crazyeyes:
Täällä myöskään Super varustetasoa ei ole saanut (ainakaan omaa ostaessani) tuolla 150 heppaisella kattilalla vaan silloin varustetasona on ollut pelkkä "Giulia".
Tai sitten joku on oikeasti ostanut tuon karvalakkivarustetason, ruksinut siihen kuitenkin Navin, Pack Climaten, pysäköintitutkaa ja muistaakseni Giulia-varustetaso tuli vielä täyskangasjakkaroin ja tuossa näyttää olevan puolinahat :silly:

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja _rico »

JT Newman kirjoitti:Hiukkasen on hintaa pudotettu :shock:

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9296943

Tuota noin, onko tuossa nyt muuta huomioitavaa kuin nuo hinnat alkaen -etuvalot, etututkien puute ja nuhaisin kaasuöljypoltin keulalla?

Julistin näet itseni velattomaksi tuossa hetki sitten ja... noh, tiedättehän.

Käy ihmeessä katsomassa!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Xenonit on ainakin Giuliassa aika mahtavat, joten tuollaiset halogeenit on... no pelkästään ulkonäkösyistäkin aika saamarin kammottavat. Ei tule kyllä mieleen että olisi ikinä noin karvaista lakkia nähnyt ihan vähään aikaan.

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

-Oksid- kirjoitti:Onkohan tuo joku uitettu Giulia, näyttää puuttuvan lämmitettävät etujakkaratkin ja ratin lämmitys
Tämä voisi pitää paikkaansa, kun myyjäliikekin mainostaa autojen tuontia. Ilmeisesti kahdesta halvimmasta myynnissä olevasta puuttuvat nuo.

Jännä Karpon hattu, mutta komeilla kanttinauhoilla.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tuontiautojen veropäätöksissä oli vain kaksi dieseliä ja molemmat 2016 rekattuja + 132kW koneella ja niden verot oli luokkaa 6800e. Kannattaa katsoa tarkkaan hommaako karvalakin Suomesta vai tuoko vähän paremmin varustellun itse Saksasta/Ruotsista. En ole yhtään katsonut mitä käytetyt Giuliat maksaa ulkomailla.

Joku oli näköjään tuonut 280hv nelivetobensankin. Sen verot olikin sitten miehekkäästi melkein 18ke.

Edit: Näyttää että halvimmat Saksan Giuliat on liikkeissä pyynnöllä 25.900e joten sinällään 29.800 pyynnöllä oleva auto Suomesta on ihan hyvän hintainen. Vaan kova pitää polte olla Giuliaan jos antaa anteeksi nuo varustepuutteet eli kunnon valot ja persgrillit. Ellei olisi talvea niin tuolla pärjäisi ihan kivasti. :)

Avatar
Josef Matula
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Mulle kyllä kelpaisi tuo 150hv versio perusvaloilla kun 95% ajoista on valaistulla alueella mutta ilman penkinlämmityksiä en huolisi...

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Josef Matula kirjoitti:Mulle kyllä kelpaisi tuo 150hv versio perusvaloilla kun 95% ajoista on valaistulla alueella mutta ilman penkinlämmityksiä en huolisi...
Kyllä molempia ilmankin pärjää, valot toki tärkeämmät kuin penkinlämmittimet ( yhdessäkään autossani en ole niitä käyttänyt, kun on aina sisätilanlämmitin päällä niin töissä kuin kotonakin). Webasto/lohkolämmitin ja sisätilapistoke olisi omalla listalla ... toki saahan noihin jälkeenpäinkin noita lisättyä.

Riittäisi pussihousu-papallekin tämä 150 hp... :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

TeroPee kirjoitti: Edit: Näyttää että halvimmat Saksan Giuliat on liikkeissä pyynnöllä 25.900e joten sinällään 29.800 pyynnöllä oleva auto Suomesta on ihan hyvän hintainen. Vaan kova pitää polte olla Giuliaan jos antaa anteeksi nuo varustepuutteet eli kunnon valot ja persgrillit. Ellei olisi talvea niin tuolla pärjäisi ihan kivasti. :)
Niin no. Harvassa autossa taitaa olla oikeasti paskat valot nykyjään. Ymmärrän senkin että pitää olla kääntyvät laserxenonledit koska niitä nyt mainostetaan. Nahkapenkeissä persgrilli on kyllä mainio, mutta ilmankin olen pärjännyt. Säilytyspaikan lämpötila ei tipahda pakkaselle. Kokonaishintahan se ratkaisee, mutta sehän on vain meikäläistyyppisten persaukisten ongelma :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos asustelee kaupungissa eikä käy mökillä joka viikonloppu niin riittää kun on jotkut tuikut keulilla, katuvalot kaupungeissa riittää ihan hyvin. Persgrillit on kyllä ihan ok varuste.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Näkyisiköhän ne heijastimet, ja heijastimettomat jalankulkijat sekä spandexit, kaupungissakin paremmin kunnollisilla valoilla? :roll:

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mielenkiintoinen hinta, anteeksiannettavia rajoitteita, mutta täysin kelvoton moottorivaihtoehto ja käppäluokan kiihtyvyys. Kiitos mutta, "heh, heh".

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

sanctus kirjoitti:Mielenkiintoinen hinta, anteeksiannettavia rajoitteita, mutta täysin kelvoton moottorivaihtoehto ja käppäluokan kiihtyvyys. Kiitos mutta, "heh, heh".
Nyt täytyy muistaa se että kaikki giulian tupaöljyt on teknisesti samoja moottoreita. Softalla kuristettuja. Eli uusi ohjelma sisään ja sitten löytyy 240hp/520nm. :shock: Alkaisi jo ehtimään. 200/280 bensat on myös teknisesti samoja kiukaita. (Google translate auttaa noitten squadran sivujen kanssa.)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tiige kirjoitti: Nyt täytyy muistaa se että kaikki giulian tupaöljyt on teknisesti samoja moottoreita. Softalla kuristettuja.
Tämäpä just :wink: Hullu paljon maksaa, viksup pärjää aina. Tai no, onhan tuossa vain yksi putken pää näkyvillä, jos se on rajoittava tekijä.

https://www.celtictuning.co.uk/services ... t3-content

"Stage Notes
This is a factory update to the stock 180bhp as it is mechanically identical."

Ja tuo valokeskustelu... eihän siellä nyt mitään karbidituikkuja ole :-D Aikuiset ihmiset!

Nomutta. Tämän säikeen voisi varmaan siirtää vaikka tuonne Nettiautolöytö -ketjuun. Pahoitteluni kaappauksesta, jatketaan Kiulujen ihastelua.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

JT Newman kirjoitti:
Ja tuo valokeskustelu... eihän siellä nyt mitään karbidituikkuja ole :-D Aikuiset ihmiset!
Ainakin TM maninitsee huonontuneista valoista useasti. Siis että eivät ole uusissa autoissa niin hyviä kuin aiemmin. Mennään ulkonäkö ja ennen kaikkea kustannukset edellä. Toki tämäkin voi olla TM:n kusetusta, jos on siihen ajatuksen kulkuun taipuvainen.

Tän löysin nopealla googlaamisella: TM 20/2016: ...uusien autojen tehokkaat kaukovalot alkavat olla kadonnutta kansanperinnettä

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jännää miten Alfan kohdalla halogeenit ei haittaa yhtään, vaikka mielestäni jos premiumia halajaa on ne kääntyvät Xenonit aikalailla se vakiojuttu. Toki ymmärrän et pitää vetää kotiinpäin, mutta silläkin voisi se rajansa olla. Fakta on kuitenkin se, että Xenonit jopa Alfankin keulalla on vaan parempi vaihtoehto kuin nuo H4 tuikut.

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Shuttle kirjoitti:Jännää miten Alfan kohdalla halogeenit ei haittaa yhtään, vaikka mielestäni jos premiumia halajaa on ne kääntyvät Xenonit aikalailla se vakiojuttu. Toki ymmärrän et pitää vetää kotiinpäin, mutta silläkin voisi se rajansa olla. Fakta on kuitenkin se, että Xenonit jopa Alfankin keulalla on vaan parempi vaihtoehto kuin nuo H4 tuikut.
Jos on varaa sijoittaa 29k€ ilman kääntyviä, muttei 40k€ kääntyvillä, niin parempi jättää siis ostamatta? Okei. Olenkin vain persaukinen :D
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti: Jos on varaa sijoittaa 29k€ ilman kääntyviä, muttei 40k€ kääntyvillä, niin parempi jättää siis ostamatta? Okei. Olenkin vain persaukinen :D
Kauppaan vain. Se 150 heppainen Giulia on hyvä ostos tuohon hintaan.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Juu, tällä hetkellä ei saa edes itse tuomalla tuohon hintaan Giuliaa. Muutaman kuukauden päästä varmaan saakin.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =257380851

Tuo auto olisi Suomessa kilvissä johonkin 33.500 hintaan. Onhan siinä yli 10 prossaa eroa. En sitten katsonut onko tuossa esimerkkiautossa jotain muuten huonommin tai paremmin kuin jo Suomessa olevassa autossa. Paitsi että siinä on vetokoukku. :D

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Giuliaa bensamoottorilla olen tämän vuoden aikana ostamassa. Super riittänee ihan mainiosti.

Muutama kysymys kuitenkin olisi. Voivat olla tyhmiä, mutta nehän ne parhaita ovat. ;)

Minkälainen Super on ajaa talvella? Kokemuksia tämän foorumin käyttäjillä luulisi olevan?
Takavetoisia talviautoja en ole koskaan omistanut. Kortti on ollut taskussa 20 vuotta, mutta ainoastaan kesäautona on ollut takavetoisia.
Veloce olisi tietenkin nelivetoisena parempi, mutta liian kallis vain sen vuoksi.

Onko jotain, mitä pitäisi talvikäytössä ottaa huomioon? Ihan vain senkin vuoksi, että kyseessä on Alfa. :)
GT-malli minulla oli pari vuotta ja talvella se oli oikein mainio auto. Tietenkin etuvetoisena helpompi ajaa, mutta mitään pakkasesta johtuvia vikoja yms. ei myöskään tullut vastaan.

Onko kukaan tilannut bensa-superia kaksilla pakoputken päillä? Lisävarusteena ulkomailla näyttää olevan pakoputken pää myös oikealle puolelle. Tietenkin vain koriste, mutta tekee auton takapäästä paljon tasapainoisemman näköisen. Autoliike ei ole vielä vastannut kysymykseeni, että saako tuota myös Suomessa. Jos tuota ei saa, niin vaihtoehtona olisi tilata Veloce-mallinen takapuskuri kaksilla putkilla. Niitä saa ainakin jenkeistä. Täysin 1:1 kopio Velocen taka"diffuusorista" ja aika tyylikäs.

Käytettynäkin voisin auton ostaa, mutta kahdesta syystä se ei taida onnistua: uutena auton saa juuri sellaisena kuin haluaa ja haluaisin hieman myöhemmin kootun mallin, jossa mahdollisesti on jotain alkupään vikoja korjattu ja ainakin takuu olisi vielä voimassa. Giulia vissiin suunniteltiin 2,5 vuodessa, mikä on uudeksi autoksi lyhyt aika ja pieniä vikoja ainakin noissa alkupäässä valmistetuissa autoissa tuntuu olevan.

Onko jotain mitä erityisesti bensamallista pitäisi tietää? Onko löytynyt tyyppivikoja tai mitä pitäisi varoa talvikäytössä jne.?

Onko kukaan sijoittanut etukilpeä näin http://www.giuliaforums.com/forum/attac ... 1497204044
Tuo on paljon parempi kuin puskurin päällä eikä pitäisi estää ilmavirtaa kulkemasta oikeisiin paikkoihin. Onko jotain syytä, miksi kilpeä ei voisi asentaa noin?

Sitten vielä sellainen pieni juttu joka koskee myös muita turboautoja. Giulian ohjekirjassa (netistä latasin) kerrotaan, että autoa pitäisi käyttää 3-5 minuuttia tyhjäkäynnillä ennen sen sammuttamista, jotta turbo ei kärsisi. Ihan samaa taidetaan kertoa muidenkin turboautojen ohjekirjoissa. Miten tuo sitten käy yksiin moottorin on/off -tekniikan kanssa, jossa moottori sammutetaan esim. liikennevaloissa? Eikö auton pitäisi siinäkin tilanteessa olla ensin tyhjäkäynnillä muutama minuutti? :roll:

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

nepa kirjoitti:Minkälainen Super on ajaa talvella? Kokemuksia tämän foorumin käyttäjillä luulisi olevan?
Takavetoisia talviautoja en ole koskaan omistanut. Kortti on ollut taskussa 20 vuotta, mutta ainoastaan kesäautona on ollut takavetoisia.
Veloce olisi tietenkin nelivetoisena parempi, mutta liian kallis vain sen vuoksi.

Onko kukaan tilannut bensa-superia kaksilla pakoputken päillä? Lisävarusteena ulkomailla näyttää olevan pakoputken pää myös oikealle puolelle. Tietenkin vain koriste, mutta tekee auton takapäästä paljon tasapainoisemman näköisen. Autoliike ei ole vielä vastannut kysymykseeni, että saako tuota myös Suomessa. Jos tuota ei saa, niin vaihtoehtona olisi tilata Veloce-mallinen takapuskuri kaksilla putkilla. Niitä saa ainakin jenkeistä. Täysin 1:1 kopio Velocen taka"diffuusorista" ja aika tyylikäs.

Sitten vielä sellainen pieni juttu joka koskee myös muita turboautoja. Giulian ohjekirjassa (netistä latasin) kerrotaan, että autoa pitäisi käyttää 3-5 minuuttia tyhjäkäynnillä ennen sen sammuttamista, jotta turbo ei kärsisi. Ihan samaa taidetaan kertoa muidenkin turboautojen ohjekirjoissa. Miten tuo sitten käy yksiin moottorin on/off -tekniikan kanssa, jossa moottori sammutetaan esim. liikennevaloissa? Eikö auton pitäisi siinäkin tilanteessa olla ensin tyhjäkäynnillä muutama minuutti? :roll:
Giulia on loistava ajaa talvella. Itsekin mietin mieten takavetoinen toimii pitkän etuvetoisten kauden jälkeen, mutta edes alla olevilla 18" Continentalin kitkoilla ei ole mitään ongelmaa.

Ainut ongelma on se, että Giulia jää todella helposti jumiin liukkaalla tai syvässä lumessa. Luistonestoa ei saa mitenkään pois päältä. En myöskään tiedä miten takapäätä saisi lukkoon ilman sitä kallista mekaanista lukkoa. Taannoisten lumisateiden aikaan jäin kaksi kertaa jumiin saman päivän aikana.

Yleisesti talvikäytössä en ole huomannut ongelmia. Auto lähtee aina ensimmäisellä painahduksella käyntiin, penkinlämmittimet ovat tehokkaat ja lämmitettävä Sporttiratti poistaa pitkälti tarpeen käyttää hanskoja autossa kovallakaan pakkasella. Auton sisätilat myös lämpenevät nopeasti (200 hp bensa, muista ei kokemusta).

200-heppaiseen bensaan saa tuplapakoputket koodilla 81E. Molemmat päät ovat oikeita. Suomen hinnastossa sitä ei näy, mutta eiköhän sen saa tilattua silti. Olisi tehdasasenteisen vetokoukunkin saanut tilattua vaikka sitä ei hinnastossa löydykään.

Giuliassa on kaksi lämmityskiertoa: Toinen toimii moottorin vesipumpulla ja toinen sähköisesti. Sähköinen kierto kattaa turbon ja se toimii myös start/stop-toimintojen aikana.

Suosittelen autoon kääntyviä 35W Xenoneita - ne ovat parhaat valot, joihin olen koskaan törmännyt. Lisäksi Velocen penkit kannattaa tilata - ne ovat sekä penkkeinä erinomaiset että myös tyylikkään näköiset.

Carplay-tuki kannattaa tilata, jos vain vähänkään käyttää audiojärjestelmää musiikin kuunteluun suoratoiston kanssa. Ilman Carplaytä asentavat edelleen autoon alkuperäistä Infotainment-rautaa, joka ei toimi viimeisen Iphonen kanssa virheettömästi. Uusitun raudan Infotainment on parempi.

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

nepa kirjoitti:
Onko kukaan sijoittanut etukilpeä näin http://www.giuliaforums.com/forum/attac ... 1497204044
Tuo on paljon parempi kuin puskurin päällä eikä pitäisi estää ilmavirtaa kulkemasta oikeisiin paikkoihin. Onko jotain syytä, miksi kilpeä ei voisi asentaa noin?

Sitten vielä sellainen pieni juttu joka koskee myös muita turboautoja. Giulian ohjekirjassa (netistä latasin) kerrotaan, että autoa pitäisi käyttää 3-5 minuuttia tyhjäkäynnillä ennen sen sammuttamista, jotta turbo ei kärsisi. Ihan samaa taidetaan kertoa muidenkin turboautojen ohjekirjoissa. Miten tuo sitten käy yksiin moottorin on/off -tekniikan kanssa, jossa moottori sammutetaan esim. liikennevaloissa? Eikö auton pitäisi siinäkin tilanteessa olla ensin tyhjäkäynnillä muutama minuutti? :roll:
No eikös se just tossa tuki ilmankiertoa ritelikön päällä ollessaan? Eiko kilpi mahu tohon oikealle puskuriin,,niinku ennenkin alfoissa on ollut?

Eikö start/stopin saa pois päältä? ihan turhakehan se on. Turboa on syytä tosiaan jäähdyttää hiukan ainakin ns. "kovan ajon" jäljiltä sanokoot myyjät mitä tahansa muuta.... 3-5min. kuulostaa pitkähköltä ajalta,, ehkä ratapäivillä ok mutta arkiajossa ei niinkään...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Onhan tälläkin foorumilla jollain edessä pikkukilpi juuri noin asemoituna. Pikkukilpi ei peitä ilman kulkua muistaakseni yhtään. Kuvakin on jossain, ehkä jopa tässä ketjussa.

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

-Oksid- kirjoitti:Onkohan tuo joku uitettu Giulia, näyttää puuttuvan lämmitettävät etujakkaratkin ja ratin lämmitys, jotka ovat kotimaan Supereissa vakiona :crazyeyes:
Täällä myöskään Super varustetasoa ei ole saanut (ainakaan omaa ostaessani) tuolla 150 heppaisella kattilalla vaan silloin varustetasona on ollut pelkkä "Giulia".
Tai sitten joku on oikeasti ostanut tuon karvalakkivarustetason, ruksinut siihen kuitenkin Navin, Pack Climaten, pysäköintitutkaa ja muistaakseni Giulia-varustetaso tuli vielä täyskangasjakkaroin ja tuossa näyttää olevan puolinahat :silly:

Voi olla etelän euroopan versio, jossa heikompi akku, laturi ja ehkä myös heikkotehoisempi lämppäri kuin pohjoisen malli...ehkä
- Kari

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

No siinä minun ja Streiderin autot, kilvet eri paikoissa.
Liitteet
Giuliat.jpg
(283.6 KiB) Tiedosto ladattu 4173 kertaa

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Kiitoksia nopeista ja hyvistä vastauksista!
Unique kirjoitti:Giulia on loistava ajaa talvella. Itsekin mietin mieten takavetoinen toimii pitkän etuvetoisten kauden jälkeen, mutta edes alla olevilla 18" Continentalin kitkoilla ei ole mitään ongelmaa.

Ainut ongelma on se, että Giulia jää todella helposti jumiin liukkaalla tai syvässä lumessa. Luistonestoa ei saa mitenkään pois päältä. En myöskään tiedä miten takapäätä saisi lukkoon ilman sitä kallista mekaanista lukkoa. Taannoisten lumisateiden aikaan jäin kaksi kertaa jumiin saman päivän aikana.
Tuo jumiin jääminen on tietenkin hieman ikävää. Täällä Kainuussa, kun tuota lunta perinteisesti riittää. Harmi, kun tuo neliveto on niin paljon kalliimpi.

Yleisesti talvikäytössä en ole huomannut ongelmia. Auto lähtee aina ensimmäisellä painahduksella käyntiin, penkinlämmittimet ovat tehokkaat ja lämmitettävä Sporttiratti poistaa pitkälti tarpeen käyttää hanskoja autossa kovallakaan pakkasella. Auton sisätilat myös lämpenevät nopeasti (200 hp bensa, muista ei kokemusta).
Minulla on lämmin autotalli, joten pakkaset eivät auton lämmittämisen suhteen ole ongelma. Enemmän juuri tuo lumella/jäällä ajaminen. Mutta hyvä tietää kuitenkin. Tokihan kylmääkin autoa joskus tulee ajettua, jos muualla käy yökylässä yms.

200-heppaiseen bensaan saa tuplapakoputket koodilla 81E. Molemmat päät ovat oikeita. Suomen hinnastossa sitä ei näy, mutta eiköhän sen saa tilattua silti. Olisi tehdasasenteisen vetokoukunkin saanut tilattua vaikka sitä ei hinnastossa löydykään.
Olen kuitenkin tuosta toisesta putken päästä ymmärtänyt, että se ei mene mihinkään. Eli, että pakokaasut tulevat tuonkin kanssa vain vasemmasta putkesta? Sinänsä tuolla ei väliä ole tulevatko yhdestä vai kahdesta. Pääasia, että tuon saisi ulkonäön vuoksi.

Giuliassa on kaksi lämmityskiertoa: Toinen toimii moottorin vesipumpulla ja toinen sähköisesti. Sähköinen kierto kattaa turbon ja se toimii myös start/stop-toimintojen aikana.

Suosittelen autoon kääntyviä 35W Xenoneita - ne ovat parhaat valot, joihin olen koskaan törmännyt. Lisäksi Velocen penkit kannattaa tilata - ne ovat sekä penkkeinä erinomaiset että myös tyylikkään näköiset.

Carplay-tuki kannattaa tilata, jos vain vähänkään käyttää audiojärjestelmää musiikin kuunteluun suoratoiston kanssa. Ilman Carplaytä asentavat edelleen autoon alkuperäistä Infotainment-rautaa, joka ei toimi viimeisen Iphonen kanssa virheettömästi. Uusitun raudan Infotainment on parempi.
Nuo Xenonit oli tarkoitus ottaa ja penkkejä olen harkinnut. Tulevatko nuo penkit tuon nahkaverhoilupaketin mukana vai jossain muussa? Sama myös tuosta Carplaystä, että minkä lisävarusteen mukana tulee? Onko netissä muuten saatavilla parempaa listaa lisävarusteista? Tuo Alfan sivuilla oleva hinnasto tuntuu hieman epämääräiseltä. Tällaisenkin löysin netistä http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/jul ... ovarit.pdf
Tuossa jälkimmäisessä on erikseen mainittu urheilulliset istuimet, mutta tuolta Alfan sivuilta en kyllä moista löytänyt. Muutenkin tuntuvat nuo Alfan sivut olevan hieman vaiheessa. Kovin hyvää kuvaa ei niiden kautta saa, kun linkit menevät välillä italian sivuille yms.

Ainahan noita lisävarusteita voisi enemmän ja enemmän ruksailla, mutta jossakin vaiheessa ei enää lompakko anna myöten. :) Harmi, että nelivetoa ei 200 hepan malliin saa. Olisin siitä voinut jonkin verran maksaakin.

Rauta, juuri tuollaista kilven sijoittelua tarkoitinkin. Hienoa, että onnistuu myös Suomessa. Ainakaan jenkkifoorumin mukaan tuon ei pitäisi olla minkään tärkeän edessä.

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

nepa kirjoitti: Nuo Xenonit oli tarkoitus ottaa ja penkkejä olen harkinnut. Tulevatko nuo penkit tuon nahkaverhoilupaketin mukana vai jossain muussa? Sama myös tuosta Carplaystä, että minkä lisävarusteen mukana tulee? Onko netissä muuten saatavilla parempaa listaa lisävarusteista? Tuo Alfan sivuilla oleva hinnasto tuntuu hieman epämääräiseltä. Tällaisenkin löysin netistä http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/jul ... ovarit.pdf
Tuossa jälkimmäisessä on erikseen mainittu urheilulliset istuimet, mutta tuolta Alfan sivuilta en kyllä moista löytänyt. Muutenkin tuntuvat nuo Alfan sivut olevan hieman vaiheessa. Kovin hyvää kuvaa ei niiden kautta saa, kun linkit menevät välillä italian sivuille yms.

Ainahan noita lisävarusteita voisi enemmän ja enemmän ruksailla, mutta jossakin vaiheessa ei enää lompakko anna myöten. :) Harmi, että nelivetoa ei 200 hepan malliin saa. Olisin siitä voinut jonkin verran maksaakin.

Rauta, juuri tuollaista kilven sijoittelua tarkoitinkin. Hienoa, että onnistuu myös Suomessa. Ainakaan jenkkifoorumin mukaan tuon ei pitäisi olla minkään tärkeän edessä.
Ohessa oman autoni varustelista:

4GF Ajotietokoneen 7" TFT värinäyttö
8PK Hifi Audiojärjestelmä 11 kaiutinta + subwoofer
Metalliväri: Grigio Lipari 409
9N4 Pack Veloce interior
8LR Pack Sport AFS
508 Pysäköintitutkat eteen ja taakse
68P 18" Sport -kevytmetallivanteet edessä 225/45 R18 ja takana 255/40 R18 -renkain
447 Runflat renkaat
4TA Punaiseksi maalatut jarrusatulat
410 Automaattisesti himmenevä taustapeili
8LV Pack Climate
8MK Pack Convenience

Pack Sport sisältää urheilullisen ratin, alumiiniset polkimet sekä 35W kääntyvät Xenonit. Veloce-mallin nahkapenkit ovat tuossa Pack Veloce Interiorissa. Velocen penkit ovat eri penkit kuin ne hinnaston perusnahkapenkit. Veloce-penkeissä on paljon parempi sivuttaistuki ja ovat myös paremman näköiset. Niitä saa kolmella värillä: musta, ruskea ja punainen.

Jos nyt tilaisin auton, ottaisin mukaan myös optiot:
81E Tuplapakoputket (ja tässä on myös se pakoputken takaosa tuplana, joten molemmista rööreistä tulee tavaraa. Muutaman satasen lisävaruste)
8EW Apple Carplay/Android Auto

Nuo viimeiset löytyvät mm. Irlannin hinnastosta:
http://www.alfaromeo.ie/content/dam/alf ... 171019.pdf

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@Unique

Mites DNA-kytkin vaikuttaa jumissaoloon? Giulietassa on jarruilla tehty lukko (elektroninen tasauspyörästön lukko-nimellä) D-asennossa aika agressiivinen.
Mä sain tuon kaks kertaa pohjasta *kunnolla* hankeen, toki ihan asfaltilla - ei lähtenyt, ennen kuin tarjosi D:tä ja kaasua. Sit kun molemmilla pyörillä jaksoi vetää, saikin irti. Jos Giuliassa on sama systeemi, olisi ehkä hyvä testata.

Lisäksi nuo renkaat on oikeasti hyvät. Ei ne nastat käytännön tasolla voita kuin parissa kohtaa ja kokonaisuutena ero melkein nolla. Nekin nastat on sit nuo kitkarenkaat, mutta vaan nastoitettuna... :roll:

Ja onhan meillä vanhanaikanen keksintö myös, jarru + kaasu, jos se yhtään sallii kaasupoljinta kevyellä jarrulla paikallaan. Joissakin autoissa, jossa syöttö katkeaa jarruun koskiessa on kuitenkin ryömintävauhdissa tai alle salinut sen.

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Aquatica kirjoitti:@Unique

Mites DNA-kytkin vaikuttaa jumissaoloon? Giulietassa on jarruilla tehty lukko (elektroninen tasauspyörästön lukko-nimellä) D-asennossa aika agressiivinen.
Mä sain tuon kaks kertaa pohjasta *kunnolla* hankeen, toki ihan asfaltilla - ei lähtenyt, ennen kuin tarjosi D:tä ja kaasua. Sit kun molemmilla pyörillä jaksoi vetää, saikin irti. Jos Giuliassa on sama systeemi, olisi ehkä hyvä testata.

Lisäksi nuo renkaat on oikeasti hyvät. Ei ne nastat käytännön tasolla voita kuin parissa kohtaa ja kokonaisuutena ero melkein nolla. Nekin nastat on sit nuo kitkarenkaat, mutta vaan nastoitettuna... :roll:

Ja onhan meillä vanhanaikanen keksintö myös, jarru + kaasu, jos se yhtään sallii kaasupoljinta kevyellä jarrulla paikallaan. Joissakin autoissa, jossa syöttö katkeaa jarruun koskiessa on kuitenkin ryömintävauhdissa tai alle salinut sen.
Kokeilin eri DNA-kytkimen asennoilla ja luistonesto on kaikissa asennoissa niin agressiivinen, että se vie kaiken voiman pois heti kun alkaa luistamaan. Kaasu + jarru-yhdistelmää en keksinyt kokeilla. Mekaaninen tasauspyörästön lukko olisi varmasti auttanut. Ainut mikä auttoi oli lumen lapiointi alta ja erityisesti kaikkien pyörien edestä sekä yksi paikalle sattunut pariskunta avuksi työntämään.

Toinen kerta tapahtui onneksi kotipihassa autokatoksen edessä. Lapio kouraan ja 5 minuutin päästä Giulia suostui taas liikkumaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hmph-hh. Miksi pilataan sähköaivoilla niin erinomainen auto? Kaikenlaista rassia on tullut veivailtua - Giulia on perusajossa kesäkelillä aivan huippu, paras hintaluokassaan. Mutta tässä maassa on välillä liukasta. Tai siis usein. Ja silloin arjen onnellisuutta lisää kun saa viedä autoa hieman kylki edellä. Nelikkona tietty parasta (kunhan edes jollain akselilla lukko), mutta ihan viihdyttävää takavetoisellakin. Jos ikäloppuun 1-sarjalaiseen saa hauskuutta maltilla tarjoilevan sähköaivon (ja myös kokonaan pois päältä), niin luulisi homman olevan pirun helppoa moderniin autoon! - Pahoittelut avautumisesta, aihekin on jo kuolleen hevosen piiskaamista...
Anywho - tuo ketjussa mainittu paholaisen mehua juopotteleva laiskimus majailee tässä ihan duunin nurkilla. Ottaisin tuolla hintaa, jos kakkosautoon olisi noin paljon laittaa! Onneksi ei ole moisia rahoja, niin ei tarvitse kirjoittaa avautumisketjuun ajoneston ärsyttävyyksistä...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Joku ameriikan joe nimimerkillä "Il_Conte" väittää konstin olevan olemassa millä saa luistoneston/ajonhallinnan pois päältä mutta nilkki ei sitä suostu kertomaan kuin PM:llä :mrgreen:
I found a way.
Caveat: it stays in N mode. no errors thrown though.
PM me for details
http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html

En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info :P

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nonni, pitihän se "halpis" käydä katsomassa.
Autokauppiaan muodossa esiintyvää elämänmuotoa en liikkeessä havainnut, mutta puuhanurkassa telmivät kakarat ja ikkunassa vilahtanut naishahmo indikoivat siitä, että jonkinmoinen laillinen petos oli käynnissä myyntikopissa. Sain siis rauhassa pyöriä auton ympärillä ja sisällä, täysin häiriöttä :wink:

Päällepäin siisti, ainoastaan kilvenreiät etupuskurissa ja vänkärin peilissä näkyvä hiertymä kielivät korin käytöstä.
Vanteet ihan hirveässä kunnossa. Kuskin puolen eturenkaassa repsottava palkeenkieli, eli hyvin on hierottu katukivetyksiä.
Kuskin penkissä pieni pikkurillin kynnen kokoinen värimuutos.
Persgrillejä ei ole, kuten on havaittu moneen kertaan.
Mitään tietoja auton historiasta en saanut, ks. toinen rivi.

Eli tilanne stabiili. Meinasin katsoa samalla reissulla sen toiseksi halvimman, mutta iski nälkä. Jatkamme, saamme kenties elää.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin