https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2442345

Valvoja: Moderators
Ei oo tullut mieleen avata sillä avaimella?Pentti kirjoitti:Avaimesta lienee valtaosa virtasesta lähtenyt pidemmälle lomalle, välillä täytyy siis seistä ihan auton vieressä ja painella nappia ihan tuskassa,
Heh, noniin. Kertaakaan en auton ulkopuolelle ole jäänyt.savijo-r kirjoitti:Ei oo tullut mieleen avata sillä avaimella?
Muutenkin silloin tällöin kannattaa käyttää ja rasvoa niitä lukkoja että ne tosi paikan tullen myös toimii.
Hyvään hintaan sait tuon maakaapelin korjauksen!Pentti kirjoitti:Ja mulla oli syynä maajohdon huono kontakti. Aamulla puoli yhdeksän aikaan soitin Automilanoon ja kerroin vian, totesi että viikko on kyllä ihan täynnä, katotaan. Kymmeneltä sain puhelun, että auto olisi noudettavissa. Olivat tehneet uuden maajohdon ja nollanneet koodit, sillä poistui ongelmat. Tästä tulikin siis hieman edullisempi vika, kokonaista satasen halusi rahaa. Ei tarvitse siis enää nauttia tuosta Auriksesta, voi harmi.
Eihän vaan ollut nimimerkki billyn auto myös Milanon pihassa? Jotenkin ulkonäkö täsmäisi.
Vihdoinkin sain poistettua auton etuosan kaiuttimet ovista ja a-pilareista. Korvasin ne 2-tie erillissarjalla. Vaikka olin aiemmin asentanut autoon vahvistimen, jolla äänimaailma kirkastui huomattavasti muun muassa suodattimien ansiosta, niin kyllä toinen loikka korvakuulolta parempaa äänenlaatua kohden otettiin tällä setillä. Yhdestä liikkeestä löytyi asennuskauluksetkin, joten hommaa sai eteenpäin. Vielä kun säädöt saa kohdilleen, niin sitten pääsee nauttimaan kunnolla.JiiPee kirjoitti: ...auton omien kaiuttimien korvaaminen paremmilla tuotteilla..
Hyvä kysymys, väitti että mittasivat kaikki johdot. Näin ohimennen ei kovin hyvää kuvaa em. paikasta anna kun toimitin auton sinne sovitusti KE heti 8.00 niin minkäänlaista yhteydenottoa sieltäpäin ei tullut. Lopulta soitin sinne itse parikymmentä minuuttia ennen mestan sulkemisaikaa; 15.40 ja sain aiemmassa postauksessa mainitsemani "diagnoosin" että kaikki johdot ehjiä. Huollosta kysyttiin tarvitsenko autoa seuraavalle päivälle, vastasin etten.JiiPee kirjoitti:Oliko ne katselleet kaikki johdot läpi mitä siellä suojakuoressa alusta loppuun asti menee siinä osassa joka pääsee liikkumaan aina ihan kiihtyvyysanturille asti? Vahva veikkaukseni on ne johdot, jokin niistä on menossa poikki.
Joo sori tota OT:tä. Tottakai heti kun olin tänne kirjoittanut niin korjaamolta tuli soitto, Murphy laki toimi jälleen-Oksid- kirjoitti:^
Näin off topicina että kuulostaa valitettavasti suomalaiselta korjaamostandardilta että Asiakas soittelee ja kyselee autonsa perään...
Tässä tää systeemi on (kuulemma) apinoitu Maseratilta, jossa se oli "Skyhook" -nimellä. Löysin 110 sivuisen eeppoksen tämän QV-mallin sähköalustan sensoreista, antureista sekä sähköjohdotuksista mutten saa upittua sitä minnekään. Enkä itse ymmärrä siitä hölkäsen pöläystäIsola kirjoitti:Tuskinpa FCA:lla kovin monta erilaista adaptiivista iskunvaimennusta on. Katselepa vaikka ePeristä täsmäävätkö kiihtyvyysanturien osanumerot vaikka Thesiksen kanssa. Niistä noita antureita aina toisinaan menee, eikä uusi maksaa montaa kymppiä. Oireilee usein vähän lämpötilan ja auton asennon mukaan, erityisesti jos auto on pysäköity pituusakselin suhteen vinoon.
Oli osa sitten sama kuin Thesiksessä tai ei, niin ennen osien vaihtelua kävisin kaikki liitokset matkan varrelta läpi. Siellä se vika todennäköisimmin luuraa jos itse anturi on ehjä. Tätä vaihtoehtoa veikkaisin paljon vahvemmin kuin anturin vikaa.
Joo, ikävä mutuilla itselleni vieraasta mallista, mutta tuo osien vaihtelu kunnes vika löytyy tulee äkkiä tarpeettoman kalliiksi.
Kiitos sinulle todella paljon! Koetan taikoa jostain hallin jossa autoa saisi mahdollisesti ylöskin, jos ei muualta niin Nesteeltä. Tosiaan Automilano on omien sanojensa mukaan mitannut kaikki etupään iskunvaimentimiin liittyvät johdot ja niissä kulkee jännite / virta heidän väitteen mukaan täysin normaalisti.JiiPee kirjoitti:@Billy
Voidaan kokeilla ilman muuta kiihtyvyyssensoreiden vaihtoa taikka vain toisen vko 8 ti-ke akselilla anytime. Sen sijaan alustan ecun sijaintia en tiedä, joten jos sen tiedät niin tsekkaus myös mahdollinen. Kiihtyvyyssensoreiden vaihtoon olisi kiva lämmin paikka. Mulla ei sellaista ole. Ota privalla yhteyttä.
T. Jiipee alias Petri
Ps. samalla luetaan vikakoodit. Voin ronkkis sun auton johdotkin, mutta tarvitaan lämmin tila ja sähköt. Soittele vaiikka o4o 54o3671
Jep, Thesiksessä myös Skyhook. Numerot eivät natsaa.billy kirjoitti:Tässä tää systeemi on (kuulemma) apinoitu Maseratilta, jossa se oli "Skyhook" -nimellä.Isola kirjoitti:Tuskinpa FCA:lla kovin monta erilaista adaptiivista iskunvaimennusta on. Katselepa vaikka ePeristä täsmäävätkö kiihtyvyysanturien osanumerot vaikka Thesiksen kanssa.